<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
migi | Adatlap | 372016 | 2010. december 22. 14:16 | ||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 372015 | 2010. december 22. 10:40 | ||
migi és joci Tévedések elkerülése érdekében: a feltett fotókon látható sötét pöttyök NEM SZEGECSEK, hanem korrodált, rozsdásodott acél csavarfejek. Annakidején az átkosban, rendszerben lévő üzemelő gépnél ha ilyet látott volna a főnökség - mármint rozsdásodó részeket a gépen - a gép gazdája (üzemeltető technikusa) alighanem jó hosszú ideig csak belülről, esetleg a fogdából csodálhatta volna a reptér/laktanya kerítését! Lehet persze ilyen makettet is csinálni, de jó ha tudjuk: így csak a rendszerből kivonás után, állandó szabadtéri tárolás során és persze karbantartás nélkül néz ki egy gép! Akinek jó a szeme, az első képen egyébként láthat szegecseket a törzs oldalán a kerék-áramvonalazó dudor fölött, a csavarsor alatt fut végig egy szegecs-sor is, és látható néhány darab a dudor hátső ívénél is. Tudom hogy ez manapság nagy divat - mármint "szegecselni" a maketteket - de azért előtte nem ártana megnézni egy igazi gépet is, hogy mi is látszik valójában a süllyesztett fejű szegecsekből akár csak két lépés távolságból is. Elárulhatom, egy békeidőben jól karbantartott gépen a festékréteg alatt leginkább semmi! Üdv R. | |||||
joci232 | Adatlap | 372014 | 2010. december 22. 08:18 | ||
és esetleg szegecstérképed van?:) | |||||
migi | Adatlap | 372013 | 2010. december 22. 08:05 | ||
joci232 | Adatlap | 372012 | 2010. december 22. 07:50 | ||
Üdv! Tudna valaki segíteni, hogy egy MIG 21 MF-en a szegecsek milyen távolságra vannak egymástól? Előre is köszönöm! | |||||
doky3 | Adatlap | 372011 | 2010. december 21. 22:43 | ||
Mit kell rajta változtatni? Lecserélni egy OEZ Mig-21-re! Jelen topic 2830 2831 2832 hsz.-t olvasd el! | |||||
Samee | Adatlap | 372010 | 2010. december 21. 12:13 | ||
Sziasztok, Több helyen is állítják, hogy az ACA 1/48-as MiG-21MF-je inkább bisz. Mit kell rajta változtatni, ha ténylegesen biszt szeretnék építeni belőle? Segítségetek előre is köszönöm. Üdv: Szemi | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 372009 | 2010. december 20. 08:48 | ||
Szia magyaralba Menj vissza itt a 21-es topicban a 64-es mezőben a 1914-es hozzászólásra, oda raktam fel körbefotózva a 1418-as 21U-400-ast, a 1915-ben vannak a magyarázatok a fotókhoz. Üdv R. | |||||
magyaralba | Adatlap | 372008 | 2010. december 19. 22:15 | ||
Sziasztok! Keresnék fotokat Mig-21U-400 ról amik terpszínben repültek a magyar csilagos felségjellel illetve olyan u-400-t ami valamelyik arab országban repült (szíria, egyiptom, algeria stb..) Kösz | |||||
Nyugger | Adatlap | 372007 | 2010. december 19. 16:51 | ||
Szia Monox! Elvileg lehetséges lenne, de... a PG majd a Dunai technologiája szerint a festett gépeket lemaratták még a szétszedés előtt. Igy biztosan nincs rajta a korai terepfestés. A taszári ill. kecskeméti -a jelenlegi- festést biztosan megelőzte egy alapos csiszolás ill. glettelés. Üdv. Nyugger | |||||
Monox | Adatlap | 372006 | 2010. december 19. 14:00 | ||
Mindazonáltal, sokat kellene vakargatni a gépet, ha egyszer lemezszínűen szeretné valaki látni. Azt hiszem nincs még egy gép Magyar felségjelzés alatt, amin 4 réteg terepszínű festés lenne... | |||||
Murmuc | Adatlap | 372005 | 2010. december 19. 12:16 | ||
Murmuc | Adatlap | 372004 | 2010. december 19. 12:09 | ||
Üdv Búza és Nyugger! Így már értem a 5721-es eltérő mintázatát! Csak kiegészítésként, idézet a TopGun '94/8-as cikkből: "Létezik egy technológiai leírás a gépek festéséről, amely magában foglalja a terepszín foltjait bemutató "térképet" is.Bár emlékezetből és nem a könyv alapján festették a gépeket, a foltok mindössze 5-10 centiméteres eltérésekkel kerültek a helyükre!" Én azt hiszem kellőképpen kiveséztük ezt a témát, köszönet nektek!:) | |||||
Nyugger | Adatlap | 372003 | 2010. december 18. 21:50 | ||
búza | Adatlap | 372002 | 2010. december 18. 20:27 | ||
Szia Murmuc! Nem tér el, mert nem volt "szabvány"! Folttérkép volt, amit kb. kellett követni,némi megszorításokkal. Ha rákeresel az előző hozzászólásaimra van benne pontos infó. Egyébként innen indult a terepfestés, ez az első. A 4403 ugyanilyen volt a szárny alatti zöld csík nélkül és kb. akkor festették át Kecskeméten a 4406 zöld csíkját is kékre, mert az a tapasztalat szerint nagyon feltűnő volt. Az evolúció, meg a festők lustasága határozta meg a foltok milyenségét a továbbiakban. A belépőélt én sem értem, szerintem ez az egyetlen gép, ahol lefestették. (amúgy nem acélból van, eloxált alu ötvözet.) Üdv: Búza | |||||
Murmuc | Adatlap | 372001 | 2010. december 18. 19:39 | ||
Üdv Mindenkinek! Őrülök hogy az 5721-es téma a helyére került. De számomra még mindig kérdés hogy az orr rész okkeres sávja miért tért el az PG nagyjavítás utáni szabvány festéstől, nem beszélve a belépőél lefestéséről! Nem lehet,hogy a gép anno sérült és ezredszintű javítás után újrafestették ezt a részt? Másképpen nem értem. | |||||
búza | Adatlap | 372000 | 2010. december 18. 12:45 | ||
Köszi, így már nekem is lejött! :-))) | |||||
Monox | Adatlap | 371999 | 2010. december 18. 11:33 | ||
Búza! A két kép közti különbség, azt hiszem első ránézésre is önmagáért beszél. A felújítások során használt számok a piros színükön és a fehér keretükön kívül sajnos nem sok köze van az eredeti, PG-ben használt számformához. Nem elemezném mélyen, de első ránézésre jól látható, hogy a négy számtagból az 5,7,1-es számok alakja teljesen eltérő ettől, arról nem beszélve, hogy a számok mintegy 1/4 résszel vékonyabbak mint az eredetiek voltak (és ez az ami azonnal feltűnik, csak később tudatosult, hogy ez a fő gond.) Mindez, a fehér szegélyre is vonatkozik. Az, hogy nincsenek benne megszakítások, az csak elenyésző probléma, főleg, ha hozzátesszük, hogy a drezdai UM-ek sem voltak megszakítva. Fontos: nem fikázni akarom a felújítást, örülök, hogy megvalósulnak ezek az elképzelések, de erre a részletre bizony nagyobb figyelmet kellett volna fordítani. | |||||
búza | Adatlap | 371998 | 2010. december 18. 10:16 | ||
Azon kívül, hogy a fehér szegély nincs megszakítva úgy mint az eredetin, mi van még elcseszve rajta? | |||||
Monox | Adatlap | 371997 | 2010. december 18. 00:07 | ||
Ami pedig a MiG-29-es topicban emlegetett 5721-est biszünket illeti: Nekem elsőre nagyon tetszett a gép, leszámítva a mindegyik gépen elcseszett oldalszámozást, de az idei őszi KapSzo-n a tetején járva bizony riasztó dolgot láttam a festés állapotát illetően. Ha minden így megy tovább, néhány év és a szépen restaurált gép rosszabb állapotban lesz, mint pápán álldogáló néhány azonos típusú társa. | |||||
Murmuc | Adatlap | 371996 | 2010. december 12. 16:06 | ||
Monox! Megpróbáltam kicsit utánajárni a témának TOP GUN stb, de nem igen találtam több infót erről az esetről, mint amit Te is leírtál. Az biztos hogy az én infóim eddig teljesen tévesek voltak!:( De a jó pap...:) | |||||
Monox | Adatlap | 371995 | 2010. december 12. 15:15 | ||
Murmuc! Pont fordítva... Sipos: 3537, Gőgös:3931. Gőgös zuhant azonnal. A halastó mérete kicsinek tűnik a képen láthatóval, a maga 400 méteres hosszával.. | |||||
Murmuc | Adatlap | 371994 | 2010. december 12. 13:03 | ||
Üdv Mindenkinek! Sikerült mostanra az eddigi hozzászólások alapján teljesen összekeverednem!:) Amit én tudok a "száraz adatokról": Sipos Kálmán alezredes, 3931-es Bisz Taszár térségében. Gőgös Ottó alezredes, 3547-es Bisz Bátai halastó ( É46°08'11'" - K18°46'51") Javítsatok ki ha tévedek. | |||||
búza | Adatlap | 371993 | 2010. december 12. 12:41 | ||
Szia Monox! A 3931-es számú gép Báta térségében egy löszös domboldalba ferdén csapódott bele. Elkezdték kiásni de újra és újra beomlott, ezért betemették és otthagyták. A föld felett maradt alkatrészeket begyűjtötték, azok a másik gép roncsai mellet voltak a földön. Kb. két hét, egy hónap múlva jártam Taszáron, a 3547 egyik turbina lapátja gyűjteményem része. Üdv: Búza | |||||
Monox | Adatlap | 371992 | 2010. december 12. 10:12 | ||
És még valami: Sipos ezredes 3547-es gépe melyik tóba zuhant bele? | |||||
Monox | Adatlap | 371991 | 2010. december 12. 10:08 | ||
Olyan érdekes ez a földben maradás... Ennyire laza lenne a talaj, hogy csak úgy elnyelje a teljes repülőgépet? Feltételezem, (bár az írásból ez nem jön ki) hogy ez csak akkor lehetséges, ha a gép közel függőlegesen csapódik be, pont mint Szabó Topi Mi-29-ese, amiből szintén csak néhány alkatrész látszódott ki a föld alól. Ha eltűnik a föld alatt, ott nyilván egy szűk térben kell lennie az egész repülőgépnek. Ezért is furcsa, hogy csak úgy ott marad, noha biztos jó oka van a dolognak. Tényleg: a 02-es MiG-29-esünk nem látható része kijött a föld alól? | |||||
Csumakker | Adatlap | 371990 | 2010. december 12. 10:07 | ||
búza | Adatlap | 371989 | 2010. december 11. 19:17 | ||
A 3931-es a mai napig a föld alatt van, csak a vízszintes vezérsík "flatter" súlyai és a rakéta-imitátor maradt meg belőle a föld felett. | |||||
Monox | Adatlap | 371988 | 2010. december 11. 18:05 | ||
1989. március 14-én, 19 óra körül (tehát sötétben) géppárban történő légi cél elfogást gyakoroltak. Éjszaka a kísérő a fedélzeti lokátor alpján tartja a helyét a kötelékben, általában 4-6km távolságban a vezértől, néhány száz méteres magassági különbséggel. A feladat szerint a vezér támad először, majd azonnali kiválás után szabad utat enged a kísérőnek, aki a fedélzeti radaron követi az eseményeket. A lokátorán már csak a cél jele látszott, a vezéré már nem, amikor a Gögös Ottó ezredes által vezetett 3931-es számú gép (a vezér) összeütközött a kísérőjével a Sipos Kálmán alezredes vezette 3547-es oldalszámú géppel, Báta térségében. Az esemény helycsere közben történt. 3931-es gép vezetőjét az ütközés pillanatában ütés érte, amitől pár másodpercre elvesztette az eszméletét, de hamarosan felismerve a helyzet reménytelenségét, még időben katapultált a pörögve zuhanó gépből. Kísérője megpróbálta a hazatérést Taszárra, de a bal irányú iskolakörön futó nyitás után, kis sebességnél a gép instabillá vált, ezért megpróbálkozott a másik irányból, de a gép továbbra is instabil volt. Végül ő is katapultált. Sipos Kálmán a katapultáláskor gerincsérülést szenvedett. Az előbbi gép egy szántásba, az utóbbi egy halastóba zuhant. | |||||
Csumakker | Adatlap | 371987 | 2010. december 11. 09:51 | ||
romeo | Adatlap | 371986 | 2010. december 11. 09:26 | ||
sulyid | Adatlap | 371985 | 2010. december 10. 17:02 | ||
Mindenfélét szívesen nézek!:) | |||||
Pimpa | Adatlap | 371984 | 2010. december 10. 16:53 | ||
Szia Murmuc, A kepek eredetileg tuti szinesek. Buza altal berakott kep valamilyen ujsagbol van szkennelve es ez a kep a linkeden az elso foto fekete feherben. Regi Top Gun-ban is jelent meg par kocka ebbol a sorozatbol szinesben. Ezeket lattam valahol a neten ket harom eve es ugy emlekszem nagyon jo minosegu fotok voltak azaz szerintem az eredeti negativ lehetett szkennelve. Sajnos hiaba keresem nem emlekszem hol lattam oket. | |||||
Murmuc | Adatlap | 371983 | 2010. december 10. 13:06 | ||
Szia Pimpa! Én ezekkel a képekkel csak fekete-fehérben találkoztam eddig. Pl: http://www.bama.hu/galeria/26561 Ha megtalálod hogy hol volt szinesben a képsorozat, kérlek tájékoztass! Köszi! | |||||
Pimpa | Adatlap | 371982 | 2010. december 10. 07:47 | ||
O igen, ok azok! Ugyanezek a kepek voltak csak szinesben. Koszi! | |||||
Wrecker | Adatlap | 371981 | 2010. december 9. 22:45 | ||
Pimpa | Adatlap | 371980 | 2010. december 9. 21:04 | ||
Valamilyen kaposvari hiroldalon, vagy blogon kint volt rengeteg foto errol a toban levo geprol, illetve a kiemeleserol nagyon jo minosegben. Kb ket eve talaltam rajuk de azota sem talalom ezeket a kepeket. | |||||
búza | Adatlap | 371979 | 2010. december 9. 20:32 | ||
búza | Adatlap | 371978 | 2010. december 9. 20:30 | ||
sulyid | Adatlap | 371977 | 2010. december 9. 17:56 | ||
Valakinek nincsennek jó képei sérült mig 21-esekről? | |||||
zsury | Adatlap | 371976 | 2010. december 5. 22:13 | ||
Kattints rá a minden hozzászólás mutatása gombra...:) Üdv, Zsury. | |||||
mirazsmarci | Adatlap | 371975 | 2010. december 5. 22:10 | ||
Ebben a rovatban 1 napja mindent kitörölnek? | |||||
romeo | Adatlap | 371959 | 2010. december 4. 12:46 | ||
Üdv! A fotó 2010. októberében készült, egy "toborzó-nyílt napon" többet nem tudok. | |||||
Monox | Adatlap | 371958 | 2010. december 4. 09:21 | ||
Meddig van itt és megtekinthető-e civíl ember számára? | |||||
romeo | Adatlap | 371956 | 2010. december 4. 07:00 | ||
zoli1989 | Adatlap | 371955 | 2010. december 3. 23:25 | ||
Ezek nagyon jó felvételek! Köszi a linkért. Még a 97-es Ruszlan is rajta van :) videa.hu/tagok/1263594 | |||||
mirazsmarci | Adatlap | 371954 | 2010. december 3. 22:32 | ||
http://videa.hu/videok/jarmuvek/dunai-repulogepgyar4-repulogepgyar-mig-21-eM05i4efkFwYTY8W | |||||
mirazsmarci | Adatlap | 371953 | 2010. december 3. 22:31 | ||
Üdv! Jó videó, ha esetleg valaki még nem ismeri: http://videa.hu/videok/jarmuvek/dunai-repulogepgyar4-repulogepgyar-mig-21-eM05i4efkFwYTY8W | |||||
búza | Adatlap | 371951 | 2010. december 3. 20:56 | ||
Szia Laci! Megnéztem és a jobb oldalon jól látszik a szakadás utáni foltozás. A balon is, de ott csak a futógondola hátsó része lett foltozva. A gerinctartálynál is látszik, hogy a rés hátrafelé szélesedik. Azon a területen rogyott meg a gép a leszálláskor. Arra, hogy a vége az elméleti középvonaltól kb. 4 centit lógott határozottan emlékszem és arra is, hogy amikor levettük a szállító kocsiról a résekbe belefért a tenyekem, persze lapjával! Más! Sajnos holnap nem leszek a klubban, mert gyermek versenyez. Majd januárban! Üdv: G. | |||||
búza | Adatlap | 371949 | 2010. december 3. 17:51 | ||
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Szia Laci
Ebben mélységesen igazad van , de én sejtettem mire gondol Joci azért is raktam ezeket a képeket fel ,ezen a képen jól látszanak a szegecsek és csavarok .
üdv: migi