/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
migi 372016 2010. december 22. 14:16
Válasz erre
Csepel 060
Csepel 060

Szia Laci
Ebben mélységesen igazad van , de én sejtettem mire gondol Joci azért is raktam ezeket a képeket fel ,ezen a képen jól látszanak a szegecsek és csavarok .
üdv: migi
Rumcájsz_52 372015 2010. december 22. 10:40
Válasz erre
migi és joci
Tévedések elkerülése érdekében: a feltett fotókon látható sötét pöttyök NEM SZEGECSEK, hanem korrodált, rozsdásodott acél csavarfejek. Annakidején az átkosban, rendszerben lévő üzemelő gépnél ha ilyet látott volna a főnökség - mármint rozsdásodó részeket a gépen - a gép gazdája (üzemeltető technikusa) alighanem jó hosszú ideig csak belülről, esetleg a fogdából csodálhatta volna a reptér/laktanya kerítését! Lehet persze ilyen makettet is csinálni, de jó ha tudjuk: így csak a rendszerből kivonás után, állandó szabadtéri tárolás során és persze karbantartás nélkül néz ki egy gép! Akinek jó a szeme, az első képen egyébként láthat szegecseket a törzs oldalán a kerék-áramvonalazó dudor fölött, a csavarsor alatt fut végig egy szegecs-sor is, és látható néhány darab a dudor hátső ívénél is. Tudom hogy ez manapság nagy divat - mármint "szegecselni" a maketteket - de azért előtte nem ártana megnézni egy igazi gépet is, hogy mi is látszik valójában a süllyesztett fejű szegecsekből akár csak két lépés távolságból is. Elárulhatom, egy békeidőben jól karbantartott gépen a festékréteg alatt leginkább semmi!
Üdv R.
joci232 372014 2010. december 22. 08:18
Válasz erre
és esetleg szegecstérképed van?:)
migi 372013 2010. december 22. 08:05
Válasz erre
Csepel 025
Csepel 025
Csepel 070
Csepel 070

Ezt nehéz lenne meghatározni ,mert nem mindenhol egyforma , meg a szegecsek se egyformák , a képeken is láthatod .
joci232 372012 2010. december 22. 07:50
Válasz erre
Üdv!

Tudna valaki segíteni, hogy egy MIG 21 MF-en a szegecsek milyen távolságra vannak egymástól?

Előre is köszönöm!
doky3 372011 2010. december 21. 22:43
Válasz erre
Mit kell rajta változtatni? Lecserélni egy OEZ Mig-21-re! Jelen topic 2830 2831 2832 hsz.-t olvasd el!
Samee 372010 2010. december 21. 12:13
Válasz erre
Sziasztok,

Több helyen is állítják, hogy az ACA 1/48-as MiG-21MF-je inkább bisz.
Mit kell rajta változtatni, ha ténylegesen biszt szeretnék építeni belőle?

Segítségetek előre is köszönöm.
Üdv:
Szemi
Rumcájsz_52 372009 2010. december 20. 08:48
Válasz erre
Szia magyaralba
Menj vissza itt a 21-es topicban a 64-es mezőben a 1914-es hozzászólásra, oda raktam fel körbefotózva a 1418-as 21U-400-ast, a 1915-ben vannak a magyarázatok a fotókhoz.
Üdv R.
magyaralba 372008 2010. december 19. 22:15
Válasz erre
Sziasztok!

Keresnék fotokat Mig-21U-400 ról amik terpszínben repültek a magyar csilagos felségjellel illetve olyan u-400-t ami valamelyik arab országban repült (szíria, egyiptom, algeria stb..)

Kösz
Nyugger 372007 2010. december 19. 16:51
Válasz erre
Szia Monox!
Elvileg lehetséges lenne, de... a PG majd a Dunai technologiája szerint a festett gépeket lemaratták még a szétszedés előtt. Igy biztosan nincs rajta a korai terepfestés. A taszári ill. kecskeméti -a jelenlegi- festést biztosan megelőzte egy alapos csiszolás ill. glettelés.
Üdv.
Nyugger
Monox 372006 2010. december 19. 14:00
Válasz erre
Mindazonáltal, sokat kellene vakargatni a gépet, ha egyszer lemezszínűen szeretné valaki látni. Azt hiszem nincs még egy gép Magyar felségjelzés alatt, amin 4 réteg terepszínű festés lenne...
Murmuc 372005 2010. december 19. 12:16
Válasz erre
TopGun 94.8
TopGun 94.8

A lemaradt kép:
Murmuc 372004 2010. december 19. 12:09
Válasz erre
Üdv Búza és Nyugger!
Így már értem a 5721-es eltérő mintázatát!
Csak kiegészítésként, idézet a TopGun '94/8-as cikkből:
"Létezik egy technológiai leírás a gépek festéséről, amely magában foglalja a terepszín foltjait bemutató "térképet" is.Bár emlékezetből és nem a könyv alapján festették a gépeket, a foltok mindössze 5-10 centiméteres eltérésekkel kerültek a helyükre!"
Én azt hiszem kellőképpen kiveséztük ezt a témát, köszönet nektek!:)
Nyugger 372003 2010. december 18. 21:50
Válasz erre
MiG-21bis-ap-5721
MiG-21bis-ap-5721

Murmuc!
Ezt a festést az 5721-es Taszáron 2003-ban kapta a Cápeti valamint a 01-s Szu-22M3-s is ott akkor újrafestésre került. Nem sérüléses javítás volt, a repülőtéren belül voltak sokáig kiállítva.
Üdv. Nyugger
búza 372002 2010. december 18. 20:27
Válasz erre
4406 82,02,02
4406 82,02,02

Szia Murmuc!
Nem tér el, mert nem volt "szabvány"! Folttérkép volt, amit kb. kellett követni,némi megszorításokkal. Ha rákeresel az előző hozzászólásaimra van benne pontos infó. Egyébként innen indult a terepfestés, ez az első. A 4403 ugyanilyen volt a szárny alatti zöld csík nélkül és kb. akkor festették át Kecskeméten a 4406 zöld csíkját is kékre, mert az a tapasztalat szerint nagyon feltűnő volt. Az evolúció, meg a festők lustasága határozta meg a foltok milyenségét a továbbiakban. A belépőélt én sem értem, szerintem ez az egyetlen gép, ahol lefestették. (amúgy nem acélból van, eloxált alu ötvözet.)
Üdv: Búza
Murmuc 372001 2010. december 18. 19:39
Válasz erre
MIG-21.hu
MIG-21.hu

Üdv Mindenkinek!
Őrülök hogy az 5721-es téma a helyére került.
De számomra még mindig kérdés hogy az orr rész okkeres sávja miért tért el az PG nagyjavítás utáni szabvány festéstől, nem beszélve a belépőél lefestéséről!
Nem lehet,hogy a gép anno sérült és ezredszintű javítás után újrafestették ezt a részt?
Másképpen nem értem.
búza 372000 2010. december 18. 12:45
Válasz erre
Köszi, így már nekem is lejött! :-)))
Monox 371999 2010. december 18. 11:33
Válasz erre
19
19
P1090351
P1090351

Búza!

A két kép közti különbség, azt hiszem első ránézésre is önmagáért beszél.
A felújítások során használt számok a piros színükön és a fehér keretükön kívül sajnos nem sok köze van az eredeti, PG-ben használt számformához.
Nem elemezném mélyen, de első ránézésre jól látható, hogy a négy számtagból az 5,7,1-es számok alakja teljesen eltérő ettől, arról nem beszélve, hogy a számok mintegy 1/4 résszel vékonyabbak mint az eredetiek voltak (és ez az ami azonnal feltűnik, csak később tudatosult, hogy ez a fő gond.) Mindez, a fehér szegélyre is vonatkozik. Az, hogy nincsenek benne megszakítások, az csak elenyésző probléma, főleg, ha hozzátesszük, hogy a drezdai UM-ek sem voltak megszakítva.

Fontos: nem fikázni akarom a felújítást, örülök, hogy megvalósulnak ezek az elképzelések, de erre a részletre bizony nagyobb figyelmet kellett volna fordítani.
búza 371998 2010. december 18. 10:16
Válasz erre
Azon kívül, hogy a fehér szegély nincs megszakítva úgy mint az eredetin, mi van még elcseszve rajta?
Monox 371997 2010. december 18. 00:07
Válasz erre
DSC_0382
DSC_0382

Ami pedig a MiG-29-es topicban emlegetett 5721-est biszünket illeti:
Nekem elsőre nagyon tetszett a gép, leszámítva a mindegyik gépen elcseszett oldalszámozást, de az idei őszi KapSzo-n a tetején járva bizony riasztó dolgot láttam a festés állapotát illetően. Ha minden így megy tovább, néhány év és a szépen restaurált gép rosszabb állapotban lesz, mint pápán álldogáló néhány azonos típusú társa.
Murmuc 371996 2010. december 12. 16:06
Válasz erre
Monox!
Megpróbáltam kicsit utánajárni a témának TOP GUN stb, de nem igen találtam több infót erről az esetről, mint amit Te is leírtál.
Az biztos hogy az én infóim eddig teljesen tévesek voltak!:(
De a jó pap...:)
Monox 371995 2010. december 12. 15:15
Válasz erre
Murmuc!

Pont fordítva... Sipos: 3537, Gőgös:3931. Gőgös zuhant azonnal.
A halastó mérete kicsinek tűnik a képen láthatóval, a maga 400 méteres hosszával..
Murmuc 371994 2010. december 12. 13:03
Válasz erre
Üdv Mindenkinek!
Sikerült mostanra az eddigi hozzászólások alapján teljesen összekeverednem!:)
Amit én tudok a "száraz adatokról":
Sipos Kálmán alezredes, 3931-es Bisz Taszár térségében.
Gőgös Ottó alezredes, 3547-es Bisz Bátai halastó ( É46°08'11'" - K18°46'51")
Javítsatok ki ha tévedek.
búza 371993 2010. december 12. 12:41
Válasz erre
Szia Monox!
A 3931-es számú gép Báta térségében egy löszös domboldalba ferdén csapódott bele. Elkezdték kiásni de újra és újra beomlott, ezért betemették és otthagyták. A föld felett maradt alkatrészeket begyűjtötték, azok a másik gép roncsai mellet voltak a földön. Kb. két hét, egy hónap múlva jártam Taszáron, a 3547 egyik turbina lapátja gyűjteményem része.
Üdv: Búza
Monox 371992 2010. december 12. 10:12
Válasz erre
És még valami: Sipos ezredes 3547-es gépe melyik tóba zuhant bele?
Monox 371991 2010. december 12. 10:08
Válasz erre
Olyan érdekes ez a földben maradás... Ennyire laza lenne a talaj, hogy csak úgy elnyelje a teljes repülőgépet? Feltételezem, (bár az írásból ez nem jön ki) hogy ez csak akkor lehetséges, ha a gép közel függőlegesen csapódik be, pont mint Szabó Topi Mi-29-ese, amiből szintén csak néhány alkatrész látszódott ki a föld alól. Ha eltűnik a föld alatt, ott nyilván egy szűk térben kell lennie az egész repülőgépnek. Ezért is furcsa, hogy csak úgy ott marad, noha biztos jó oka van a dolognak. Tényleg: a 02-es MiG-29-esünk nem látható része kijött a föld alól?
Csumakker 371990 2010. december 12. 10:07
Válasz erre
búza 371989 2010. december 11. 19:17
Válasz erre
A 3931-es a mai napig a föld alatt van, csak a vízszintes vezérsík "flatter" súlyai és a rakéta-imitátor maradt meg belőle a föld felett.
Monox 371988 2010. december 11. 18:05
Válasz erre
1989. március 14-én, 19 óra körül (tehát sötétben) géppárban történő légi cél elfogást gyakoroltak. Éjszaka a kísérő a fedélzeti lokátor alpján tartja a helyét a kötelékben, általában 4-6km távolságban a vezértől, néhány száz méteres magassági különbséggel. A feladat szerint a vezér támad először, majd azonnali kiválás után szabad utat enged a kísérőnek, aki a fedélzeti radaron követi az eseményeket. A lokátorán már csak a cél jele látszott, a vezéré már nem, amikor a Gögös Ottó ezredes által vezetett 3931-es számú gép (a vezér) összeütközött a kísérőjével a Sipos Kálmán alezredes vezette 3547-es oldalszámú géppel, Báta térségében. Az esemény helycsere közben történt. 3931-es gép vezetőjét az ütközés pillanatában ütés érte, amitől pár másodpercre elvesztette az eszméletét, de hamarosan felismerve a helyzet reménytelenségét, még időben katapultált a pörögve zuhanó gépből. Kísérője megpróbálta a hazatérést Taszárra, de a bal irányú iskolakörön futó nyitás után, kis sebességnél a gép instabillá vált, ezért megpróbálkozott a másik irányból, de a gép továbbra is instabil volt. Végül ő is katapultált. Sipos Kálmán a katapultáláskor gerincsérülést szenvedett.
Az előbbi gép egy szántásba, az utóbbi egy halastóba zuhant.
Csumakker 371987 2010. december 11. 09:51
Válasz erre
Sziasztok.
Erről az eseményől mit lehet tudni?
romeo 371986 2010. december 11. 09:26
Válasz erre
photo_63844
photo_63844

Üdv!
sulyid 371985 2010. december 10. 17:02
Válasz erre
Mindenfélét szívesen nézek!:)
Pimpa 371984 2010. december 10. 16:53
Válasz erre
Szia Murmuc,
A kepek eredetileg tuti szinesek. Buza altal berakott kep valamilyen ujsagbol van szkennelve es ez a kep a linkeden az elso foto fekete feherben. Regi Top Gun-ban is jelent meg par kocka ebbol a sorozatbol szinesben. Ezeket lattam valahol a neten ket harom eve es ugy emlekszem nagyon jo minosegu fotok voltak azaz szerintem az eredeti negativ lehetett szkennelve. Sajnos hiaba keresem nem emlekszem hol lattam oket.
Murmuc 371983 2010. december 10. 13:06
Válasz erre
Szia Pimpa!
Én ezekkel a képekkel csak fekete-fehérben találkoztam eddig.
Pl: http://www.bama.hu/galeria/26561
Ha megtalálod hogy hol volt szinesben a képsorozat, kérlek tájékoztass!
Köszi!
Pimpa 371982 2010. december 10. 07:47
Válasz erre
O igen, ok azok! Ugyanezek a kepek voltak csak szinesben. Koszi!
Wrecker 371981 2010. december 9. 22:45
Válasz erre
Névtelen 1
Névtelen 1
Névtelen 2
Névtelen 2
Névtelen 3
Névtelen 3
Névtelen 4
Névtelen 4
Névtelen 5
Névtelen 5
Névtelen 6
Névtelen 6
Névtelen 7
Névtelen 7
Névtelen 8
Névtelen 8
Névtelen 9
Névtelen 9
Névtelen 10
Névtelen 10
Névtelen 12
Névtelen 12
Névtelen 13
Névtelen 13

Valószínűleg ezt keresed...
Pimpa 371980 2010. december 9. 21:04
Válasz erre
Valamilyen kaposvari hiroldalon, vagy blogon kint volt rengeteg foto errol a toban levo geprol, illetve a kiemeleserol nagyon jo minosegben. Kb ket eve talaltam rajuk de azota sem talalom ezeket a kepeket.
búza 371979 2010. december 9. 20:32
Válasz erre
búza 371978 2010. december 9. 20:30
Válasz erre
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-3732-1
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-3732-1

Ilyenre gondolsz?
sulyid 371977 2010. december 9. 17:56
Válasz erre
Valakinek nincsennek jó képei sérült mig 21-esekről?
zsury 371976 2010. december 5. 22:13
Válasz erre
Kattints rá a minden hozzászólás mutatása gombra...:)

Üdv, Zsury.
mirazsmarci 371975 2010. december 5. 22:10
Válasz erre
Ebben a rovatban 1 napja mindent kitörölnek?
romeo 371959 2010. december 4. 12:46
Válasz erre
Üdv!
A fotó 2010. októberében készült, egy "toborzó-nyílt napon" többet nem tudok.
Monox 371958 2010. december 4. 09:21
Válasz erre
Meddig van itt és megtekinthető-e civíl ember számára?
romeo 371956 2010. december 4. 07:00
Válasz erre
4404
4404

Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem 2010.
Fotó szerzője: Tota
zoli1989 371955 2010. december 3. 23:25
Válasz erre
Ezek nagyon jó felvételek! Köszi a linkért. Még a 97-es Ruszlan is rajta van :)

videa.hu/tagok/1263594
mirazsmarci 371954 2010. december 3. 22:32
Válasz erre
http://videa.hu/videok/jarmuvek/dunai-repulogepgyar4-repulogepgyar-mig-21-eM05i4efkFwYTY8W
mirazsmarci 371953 2010. december 3. 22:31
Válasz erre
búza 371951 2010. december 3. 20:56
Válasz erre
Szia Laci!
Megnéztem és a jobb oldalon jól látszik a szakadás utáni foltozás. A balon is, de ott csak a futógondola hátsó része lett foltozva. A gerinctartálynál is látszik, hogy a rés hátrafelé szélesedik. Azon a területen rogyott meg a gép a leszálláskor. Arra, hogy a vége az elméleti középvonaltól kb. 4 centit lógott határozottan emlékszem és arra is, hogy amikor levettük a szállító kocsiról a résekbe belefért a tenyekem, persze lapjával!
Más! Sajnos holnap nem leszek a klubban, mert gyermek versenyez. Majd januárban!
Üdv: G.
búza 371949 2010. december 3. 17:51
Válasz erre
Bocsika!
Miért kivétel az első nyolc UM?
G.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.