<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
búza | Adatlap | 372000 | 2010. december 18. 12:45 | ![]() | |
Köszi, így már nekem is lejött! :-))) Előzmény: (371999) Monox 2010. december 18. 11:33 | |||||
Monox | Adatlap | 371999 | 2010. december 18. 11:33 | ![]() | |
Búza! A két kép közti különbség, azt hiszem első ránézésre is önmagáért beszél. A felújítások során használt számok a piros színükön és a fehér keretükön kívül sajnos nem sok köze van az eredeti, PG-ben használt számformához. Nem elemezném mélyen, de első ránézésre jól látható, hogy a négy számtagból az 5,7,1-es számok alakja teljesen eltérő ettől, arról nem beszélve, hogy a számok mintegy 1/4 résszel vékonyabbak mint az eredetiek voltak (és ez az ami azonnal feltűnik, csak később tudatosult, hogy ez a fő gond.) Mindez, a fehér szegélyre is vonatkozik. Az, hogy nincsenek benne megszakítások, az csak elenyésző probléma, főleg, ha hozzátesszük, hogy a drezdai UM-ek sem voltak megszakítva. Fontos: nem fikázni akarom a felújítást, örülök, hogy megvalósulnak ezek az elképzelések, de erre a részletre bizony nagyobb figyelmet kellett volna fordítani. | |||||
búza | Adatlap | 371998 | 2010. december 18. 10:16 | ![]() | |
Azon kívül, hogy a fehér szegély nincs megszakítva úgy mint az eredetin, mi van még elcseszve rajta? | |||||
Monox | Adatlap | 371997 | 2010. december 18. 00:07 | ![]() | |
Ami pedig a MiG-29-es topicban emlegetett 5721-est biszünket illeti: Nekem elsőre nagyon tetszett a gép, leszámítva a mindegyik gépen elcseszett oldalszámozást, de az idei őszi KapSzo-n a tetején járva bizony riasztó dolgot láttam a festés állapotát illetően. Ha minden így megy tovább, néhány év és a szépen restaurált gép rosszabb állapotban lesz, mint pápán álldogáló néhány azonos típusú társa. | |||||
Murmuc | Adatlap | 371996 | 2010. december 12. 16:06 | ![]() | |
Monox! Megpróbáltam kicsit utánajárni a témának TOP GUN stb, de nem igen találtam több infót erről az esetről, mint amit Te is leírtál. Az biztos hogy az én infóim eddig teljesen tévesek voltak!:( De a jó pap...:) | |||||
Monox | Adatlap | 371995 | 2010. december 12. 15:15 | ![]() | |
Murmuc! Pont fordítva... Sipos: 3537, Gőgös:3931. Gőgös zuhant azonnal. A halastó mérete kicsinek tűnik a képen láthatóval, a maga 400 méteres hosszával.. | |||||
Murmuc | Adatlap | 371994 | 2010. december 12. 13:03 | ![]() | |
Üdv Mindenkinek! Sikerült mostanra az eddigi hozzászólások alapján teljesen összekeverednem!:) Amit én tudok a "száraz adatokról": Sipos Kálmán alezredes, 3931-es Bisz Taszár térségében. Gőgös Ottó alezredes, 3547-es Bisz Bátai halastó ( É46°08'11'" - K18°46'51") Javítsatok ki ha tévedek. | |||||
búza | Adatlap | 371993 | 2010. december 12. 12:41 | ![]() | |
Szia Monox! A 3931-es számú gép Báta térségében egy löszös domboldalba ferdén csapódott bele. Elkezdték kiásni de újra és újra beomlott, ezért betemették és otthagyták. A föld felett maradt alkatrészeket begyűjtötték, azok a másik gép roncsai mellet voltak a földön. Kb. két hét, egy hónap múlva jártam Taszáron, a 3547 egyik turbina lapátja gyűjteményem része. Üdv: Búza | |||||
Monox | Adatlap | 371992 | 2010. december 12. 10:12 | ![]() | |
És még valami: Sipos ezredes 3547-es gépe melyik tóba zuhant bele? | |||||
Monox | Adatlap | 371991 | 2010. december 12. 10:08 | ![]() | |
Olyan érdekes ez a földben maradás... Ennyire laza lenne a talaj, hogy csak úgy elnyelje a teljes repülőgépet? Feltételezem, (bár az írásból ez nem jön ki) hogy ez csak akkor lehetséges, ha a gép közel függőlegesen csapódik be, pont mint Szabó Topi Mi-29-ese, amiből szintén csak néhány alkatrész látszódott ki a föld alól. Ha eltűnik a föld alatt, ott nyilván egy szűk térben kell lennie az egész repülőgépnek. Ezért is furcsa, hogy csak úgy ott marad, noha biztos jó oka van a dolognak. Tényleg: a 02-es MiG-29-esünk nem látható része kijött a föld alól? | |||||
Csumakker | Adatlap | 371990 | 2010. december 12. 10:07 | ![]() | |
búza | Adatlap | 371989 | 2010. december 11. 19:17 | ![]() | |
A 3931-es a mai napig a föld alatt van, csak a vízszintes vezérsík "flatter" súlyai és a rakéta-imitátor maradt meg belőle a föld felett. | |||||
Monox | Adatlap | 371988 | 2010. december 11. 18:05 | ![]() | |
1989. március 14-én, 19 óra körül (tehát sötétben) géppárban történő légi cél elfogást gyakoroltak. Éjszaka a kísérő a fedélzeti lokátor alpján tartja a helyét a kötelékben, általában 4-6km távolságban a vezértől, néhány száz méteres magassági különbséggel. A feladat szerint a vezér támad először, majd azonnali kiválás után szabad utat enged a kísérőnek, aki a fedélzeti radaron követi az eseményeket. A lokátorán már csak a cél jele látszott, a vezéré már nem, amikor a Gögös Ottó ezredes által vezetett 3931-es számú gép (a vezér) összeütközött a kísérőjével a Sipos Kálmán alezredes vezette 3547-es oldalszámú géppel, Báta térségében. Az esemény helycsere közben történt. 3931-es gép vezetőjét az ütközés pillanatában ütés érte, amitől pár másodpercre elvesztette az eszméletét, de hamarosan felismerve a helyzet reménytelenségét, még időben katapultált a pörögve zuhanó gépből. Kísérője megpróbálta a hazatérést Taszárra, de a bal irányú iskolakörön futó nyitás után, kis sebességnél a gép instabillá vált, ezért megpróbálkozott a másik irányból, de a gép továbbra is instabil volt. Végül ő is katapultált. Sipos Kálmán a katapultáláskor gerincsérülést szenvedett. Az előbbi gép egy szántásba, az utóbbi egy halastóba zuhant. | |||||
Csumakker | Adatlap | 371987 | 2010. december 11. 09:51 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 371986 | 2010. december 11. 09:26 | ![]() | |
sulyid | Adatlap | 371985 | 2010. december 10. 17:02 | ![]() | |
Mindenfélét szívesen nézek!:) | |||||
Pimpa | Adatlap | 371984 | 2010. december 10. 16:53 | ![]() | |
Szia Murmuc, A kepek eredetileg tuti szinesek. Buza altal berakott kep valamilyen ujsagbol van szkennelve es ez a kep a linkeden az elso foto fekete feherben. Regi Top Gun-ban is jelent meg par kocka ebbol a sorozatbol szinesben. Ezeket lattam valahol a neten ket harom eve es ugy emlekszem nagyon jo minosegu fotok voltak azaz szerintem az eredeti negativ lehetett szkennelve. Sajnos hiaba keresem nem emlekszem hol lattam oket. | |||||
Murmuc | Adatlap | 371983 | 2010. december 10. 13:06 | ![]() | |
Szia Pimpa! Én ezekkel a képekkel csak fekete-fehérben találkoztam eddig. Pl: http://www.bama.hu/galeria/26561 Ha megtalálod hogy hol volt szinesben a képsorozat, kérlek tájékoztass! Köszi! | |||||
Pimpa | Adatlap | 371982 | 2010. december 10. 07:47 | ![]() | |
O igen, ok azok! Ugyanezek a kepek voltak csak szinesben. Koszi! | |||||
Wrecker | Adatlap | 371981 | 2010. december 9. 22:45 | ![]() | |
Pimpa | Adatlap | 371980 | 2010. december 9. 21:04 | ![]() | |
Valamilyen kaposvari hiroldalon, vagy blogon kint volt rengeteg foto errol a toban levo geprol, illetve a kiemeleserol nagyon jo minosegben. Kb ket eve talaltam rajuk de azota sem talalom ezeket a kepeket. | |||||
búza | Adatlap | 371979 | 2010. december 9. 20:32 | ![]() | |
búza | Adatlap | 371978 | 2010. december 9. 20:30 | ![]() | |
sulyid | Adatlap | 371977 | 2010. december 9. 17:56 | ![]() | |
Valakinek nincsennek jó képei sérült mig 21-esekről? | |||||
zsury | Adatlap | 371976 | 2010. december 5. 22:13 | ![]() | |
Kattints rá a minden hozzászólás mutatása gombra...:) Üdv, Zsury. | |||||
mirazsmarci | Adatlap | 371975 | 2010. december 5. 22:10 | ![]() | |
Ebben a rovatban 1 napja mindent kitörölnek? | |||||
romeo | Adatlap | 371959 | 2010. december 4. 12:46 | ![]() | |
Üdv! A fotó 2010. októberében készült, egy "toborzó-nyílt napon" többet nem tudok. | |||||
Monox | Adatlap | 371958 | 2010. december 4. 09:21 | ![]() | |
Meddig van itt és megtekinthető-e civíl ember számára? | |||||
romeo | Adatlap | 371956 | 2010. december 4. 07:00 | ![]() | |
zoli1989 | Adatlap | 371955 | 2010. december 3. 23:25 | ![]() | |
Ezek nagyon jó felvételek! Köszi a linkért. Még a 97-es Ruszlan is rajta van :) videa.hu/tagok/1263594 | |||||
mirazsmarci | Adatlap | 371954 | 2010. december 3. 22:32 | ![]() | |
http://videa.hu/videok/jarmuvek/dunai-repulogepgyar4-repulogepgyar-mig-21-eM05i4efkFwYTY8W | |||||
mirazsmarci | Adatlap | 371953 | 2010. december 3. 22:31 | ![]() | |
Üdv! Jó videó, ha esetleg valaki még nem ismeri: http://videa.hu/videok/jarmuvek/dunai-repulogepgyar4-repulogepgyar-mig-21-eM05i4efkFwYTY8W | |||||
búza | Adatlap | 371951 | 2010. december 3. 20:56 | ![]() | |
Szia Laci! Megnéztem és a jobb oldalon jól látszik a szakadás utáni foltozás. A balon is, de ott csak a futógondola hátsó része lett foltozva. A gerinctartálynál is látszik, hogy a rés hátrafelé szélesedik. Azon a területen rogyott meg a gép a leszálláskor. Arra, hogy a vége az elméleti középvonaltól kb. 4 centit lógott határozottan emlékszem és arra is, hogy amikor levettük a szállító kocsiról a résekbe belefért a tenyekem, persze lapjával! Más! Sajnos holnap nem leszek a klubban, mert gyermek versenyez. Majd januárban! Üdv: G. | |||||
búza | Adatlap | 371949 | 2010. december 3. 17:51 | ![]() | |
Monox | Adatlap | 371948 | 2010. december 3. 08:31 | ![]() | |
Az esetek többsége alapján valóban az oldalszám utolsó 2-4 jegye alapján, de ezalól kivételt képeznek az első 8 beszállított UM, ill. az utolsó 12 beszállított MiG-21biszek, aminek kétjegyű oldalszámozásának semmi köze a gyári számhoz. | |||||
búza | Adatlap | 371947 | 2010. december 2. 17:29 | ![]() | |
Szia Elektro! Magánban írhatnál neveket, hátha van köztük ismerős! Üdv: Búza | |||||
migi | Adatlap | 371946 | 2010. december 2. 17:27 | ![]() | |
Szia A gyártási sorozatszám utolsó számjegyei ,lehet 2-3-4 jegyű is . üdv:migi | |||||
Freddy | Adatlap | 371945 | 2010. december 2. 17:27 | ![]() | |
Én úgy tudom, hogy a gyári szám utolsó számjegyei. Kiállított gépeknél meg a kiállítás évszáma, a gonosz kapitalisták megtévesztésére. | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 371944 | 2010. december 2. 17:16 | ![]() | |
Sziasztok! Igaz a családból jónéhányan (öten) dolgoztak a PG-ben anno, de akkoriban sosem foglalkoztam vele, hogy mi-miért, de most megkérdezném...a gépeken az oldalszám mit jelent, illetve mi alapján kapták? Üdv:Elektro | |||||
Samee | Adatlap | 371943 | 2010. december 2. 16:49 | ![]() | |
Monox | Adatlap | 371942 | 2010. december 2. 16:28 | ![]() | |
MiG-21MF gépek sosem hordtak Puma századjelvényt. Az oldalszám métertű színes Dongó századjelvényt hordta kb. 6-7 gép, nagyjából 1 hét ideig, majd felsőbb utasításra el kellett tüntetni azokat. Hirtelen a 9603,9309,9515 géepk jutnak az eszembe, de többen is voltak, sőt 0158-as UM gépen is rajta volt. | |||||
Samee | Adatlap | 371941 | 2010. december 2. 14:54 | ![]() | |
Sziasztok, Egy kis segítségre lenne szükségem. Homályos emlékeim vannak, hogy Kecskeméten a 29esek előtt 21MF-ek voltak, és mintha felkerült volna rájuk a Puma századjelvény. Érdeklődnék, hogy melyik oldalszámú gépek voltak, illetve, hogy van-e valakinek fényképe ilyen gépekről. Segítségetek előre is köszönöm. Üdv: Szemi | |||||
Monox | Adatlap | 371940 | 2010. november 30. 09:04 | ![]() | |
Nyugger, köszi! Amennyit lehet tudni az esetről, bonyolult helyzetbe került a gép, "a hajózó a térbeli helyzetét megállapítani nem tudta", majd a gép önpörgésbe kezdett és emiatt katapultált. Azt nem tudni, hogy mekkora sebességgel csapódott a földnek a gép, dehogy apró darabokban a föld alá kerüljön... furcsállom. Komolyan arra gondoltam, hogy egy nagyobb darabban lehet ott, más kérdés, hogy teljesen felismerhetetlenül. A képen a roncsok összepakolása után keszült, v az első állapotot mutatja? A kép alapján megpróbáltam a helyet beazonosítani a Google-n, inkább kevesebb mint több sikerrel. | |||||
Nyugger | Adatlap | 371939 | 2010. november 29. 22:15 | ![]() | |
Szia Monox ! Erősen feltételezhető, hogy ott van igaz jó mélyen és nagyon apró darabokra törve. Az eset leírásából nekem az jön le, hogy nem műszaki hiba volt a kiváltó ok. Van egy másik gép is igy elhagyva. Ez a 3931-s 21bis-a Báta település mellett csapódott be. A talajszerkezett miatt csak mélyépítéses technológiával lehetet volna kimelni a roncsot ez nem volt arányban az eredménnyel. Itt is sikeresen katapultált a hajózó és nem műszaki oka volt a balesetnek. A csatolt kép a 1604-s gép becsapodásának helyszínén készült, nem sok roncs maradt a felszínen. | |||||
Monox | Adatlap | 371938 | 2010. november 29. 12:32 | ![]() | |
monox@freemail.hu | |||||
joci232 | Adatlap | 371937 | 2010. november 29. 11:15 | ![]() | |
Monox! Adsz egy elérhetőséget a joci232@hotmail.com-ra? Köszi! | |||||
Monox | Adatlap | 371936 | 2010. november 29. 09:49 | ![]() | |
Győri János könyvében van egy bejegyzés. Azt írja, hogy hogy az 1971.04.23.-án lezuhant 1604-es oldalszámú MiG-21PF-ünk, Harkakötöny közelében, a Harka-tó partjára esett. Ez ismert volt előttem eddig is, de az már nem, hogy a becsapódott gépet nem emelték ki. Szerintetek előfordulhat, hogy a gép lassan 40 évvel az eset után még mindig a Harka-tó partjában van? A repülőgépről eleddig nem került elő felismerhető fotó. | |||||
migi | Adatlap | 371935 | 2010. november 26. 21:01 | ![]() | |
Látod erre nem figyeltem ,bocsi , és mit szólsz a 4499 képekhez ? | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 371934 | 2010. november 26. 20:58 | ![]() | |
Így még nem hallottam emlegetni, de valószínűleg egyre gondolunk... ;-) | |||||
búza | Adatlap | 371933 | 2010. november 26. 20:40 | ![]() | |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |