/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193.
silent8 372052 2011. január 3. 17:42
Válasz erre
Szia! Köszönöm! Hát szégyenlem nagyon magam, hogy nem tudtam bővebben ezekről a fiukról, és az első és egyetlen Magyar bemutató kötelékről. Egyébként már hallottam a Sky Husars nevet, de ennyire részletesen nem tudtam róluk. Hát ismét gazdagodott a tudástáram!
Mégegyszer nagyon köszönöm! :DDD
Murmuc 372051 2011. január 3. 17:28
Válasz erre
Üdv Bravo!
Én is megköszönöm az értékes infót a helyszinről!
Most már csak az a fránya halastó a kérdés! :)
Murmuc 372050 2011. január 3. 17:26
Válasz erre
Üdv Silent8!
Ha még nem ismernéd Simon "Töklámpa" Csilla cikkét hát itt megtalálod:
www.mig-21.hu/page.php
p-51 372049 2011. január 3. 16:05
Válasz erre
IMG_5386
IMG_5386

horvát gép
bravo 372048 2011. január 3. 15:27
Válasz erre
MIG
MIG

nos nem tudom, hogy így megfelelő-e: maps.google.hu/maps ezen a térképen a térkép középpontja a kérdéses hely. Sajnos hamut kell szórnom a fejemre, mert ez csupán száz-egynéhány méterre volt a házaktól, szóval az előbb elég jól elkalibráltam magam :) De csináltam egy képernyőmentést is a google-ről, megpróbálom azt is beilleszteni. 
Monox 372047 2011. január 3. 14:32
Válasz erre
bravo 372046 2011. január 3. 14:30
Válasz erre
Hát a növényborításról leghamarabb tavasszal tudok képet csinálni, a GPS koordináta könnyebb ügy, utána nézek, és szólok, hogy mire jutottam.
Monox 372045 2011. január 3. 14:27
Válasz erre
Remek, hogy ismert a pontos helyszín. Esetleg egy GPS koordinátát tudnál adni róla?
És egy fényképet tudnál készíteni a "növényborítás eltérő minőségéről"?

Megköszönném.
bravo 372044 2011. január 3. 13:09
Válasz erre
Sziasztok! Én nem számítok szakértőnek ezen a téren, de a Bátánál lezuhant gépről van pár emlékem. Kint voltam éppen a kapuban a barátnőmmel, mikor lezuhant, hatalmas robajjal jött lefelé, és egy pillanat alatt eltűnt a hangja, és érezni lehetett, hogy becsapódott. Téves az infó, miszerint egy löszfalba landolt. Egy szántó közepén ért földet, a házaktól kb 4-500 méterre. Megpróbálták kiásni, de nagyon magas ott a talajvíz, és a folyamatos szivattyúzás mellett mind több és több víz folyt össze a feltárandó gödörbe, és omlott is be a gödör széle, már nem volt hova állni a markolóknak. Ekkor döntöttek úgy, hogy nem szedik ki a gépet. A gödröt visszatemették, de hosszú évek múltán is látszott a helye a növényborítás minőségéből. Talán még ma is látszik, egy ideje már nem figyeltem. Akkori emlékeim szerint ez a gép zuhant le elsőként (a pilóta egyébként a falu fölötti szőlő ültetvényben landolt) és a másik zuhant le utána, és az esett valahol valamilyen halastóba. Írásos és képi anyagom sajnos nincs róla, viszont tisztán emlékszem az egészre:)
silent8 372043 2011. január 3. 12:15
Válasz erre
Jaa!
Azt is, hogy feloszlatták!
Pedig állítólag nagyon jó volt. 
Egy taszári írásban pont olvastam is az előbb.
mirazsmarci 372042 2011. január 3. 12:11
Válasz erre
Ez volt a Cápeti elődje a légiharc-bemutató kötelékben.
Tibcsi 372041 2011. január 3. 12:11
Válasz erre
91-ben ő volt a "betolakodó". Egy évre rá leváltotta a Cápeti.
silent8 372040 2011. január 3. 12:10
Válasz erre
Jáj! Ezzel mi van?
Próbálgatták a jó éket?
romeo 372039 2011. január 3. 12:03
Válasz erre
Taszár-1991
Taszár-1991

Üdv! Érdekes kombináció...
silnet8 372038 2010. december 29. 19:21
Válasz erre
Tudom, hogy nem ez a csere-bere topik, de itt is leírom.
Esetleg ha valakinek kell egy  HAD 1/48-as  Mig-21bis-hez matricakészlet, az jelezze itt, vagy az emailcímemen. /Egy magyar bisz: Kositcky féle Pápa 1997, egy Angola-i bisz, és egy Indiai RF-hez./
Az árat megbeszéljük!

silent8@freemail.hu
Csumakker 372037 2010. december 29. 19:15
Válasz erre
Hú,örök hálám,akkor majd emailben 1eztetünk :)
Csumakker 372036 2010. december 29. 19:13
Válasz erre
Nem,de ezek is marha jók,köszi :)
Most,hogy hazánk egéről eltűntek a MiG-ek,felértékelődnek ezek a videók.
Pal 372035 2010. december 29. 18:06
Válasz erre
Csumakker és Lacy,

Ne adjátok fel Gyerekek! DVD-n eredeti változatot tudok adni nektek, jó minőségben. Cserébe kapok egy-egy DVD-t (üreset).
Elértek a palbiegelbauer@yahoo.com címen.
Ha jártok a ReBeKába, akkor január 8-án ott leszek én is. Ha nem jöttök, akkor megoldjuk másképp.

Üdv,
Biegelbauer Pál
silnet8 372034 2010. december 29. 17:26
Válasz erre
Lacy 372033 2010. december 29. 16:59
Válasz erre
Szia Momox,

1998. júniusban Zegrze Pomorskie repterén voltak éleslövészeten utoljára a Mig-21-esek. a Hidegháború alatt a Lengyel Honi Légvédelem 26. vadászrepülő ezrede állomásozott itt. Majd még ugyanez az ezred, de 4-es hadrendi számra átnevezve 2002-es megszüntetéséig.

Csumakker, ha megtalálod szólj, engem is érdekel! :)
Csumakker 372032 2010. december 29. 14:04
Válasz erre
Sziasztok.
Tudna nekem valaki segíteni? Az Ég Katonái című filmet keresgélem,de lassan feladom.
Valaki széles e hazában?
Monox 372031 2010. december 29. 10:21
Válasz erre
Meg tudja-e mondani valaki, hogy 1997-ben melyik lengyel városban/lőtéren voltak utoljára éleslövészeten a pápai MiG-21-esek?
romeo 372030 2010. december 27. 14:22
Válasz erre
Üdv!

Pápai MiG-21 fotók itt:
www.airliners.net/search/photo.search
Marcell 0708 372028 2010. december 24. 21:24
Válasz erre
migi 372027 2010. december 24. 21:05
Válasz erre
Tessék ,ennél bővebb anyagot szerintem sehol nem találsz .
hunavia.freeweb.hu/ hunavia.freeweb.hu/
üdv: migi
Marcell 0708 372026 2010. december 24. 20:57
Válasz erre
Nem tudnátok nekem képeket küldeni a Cápeti fegyverzetéről és kabinjáról?
A kabinnak milyen színe van? Az a kékes szín?
Marcell 0708 372025 2010. december 24. 20:29
Válasz erre
Minden makettezőnek kívánok Békés Boldog Karácsonyi Ünnepeket!

Most kaptam meg az Academy MIG-21-esét és hozzá a HAD matricáit!
A Cápetit fogom megépíteni!
PETI 372024 2010. december 24. 14:31
Válasz erre
305
305

Boldog Karácsonyt minden kedves 21-es megszállottnak! Üdv
Petya 372023 2010. december 23. 13:32
Válasz erre
Levix köszönöm szépen.
silent8 itt a mail cím, előre is köszönöm.
Szép napot.
Sziasztok
petitema@freemail.hu
Levix 372022 2010. december 22. 20:20
Válasz erre
Resize of 905 IMG_0002
Resize of 905 IMG_0002
Resize of 906 IMG_0001
Resize of 906 IMG_0001
Resize of 907 IMG
Resize of 907 IMG

Itt van három rajz. Egy ex-üzemeltető jóbarátom precíz mintái.
silent8 372021 2010. december 22. 18:53
Válasz erre
Szia Petya!

Ha adsz egy email címet küldök egy pár festésmintát. Nem biztos, hogy ezt keresed, de nézd meg hátha tudod használni.
joci232 372020 2010. december 22. 18:52
Válasz erre
szóval

Ha van valakinek "szegecs" térképe MIG 21 MF-ről nagyon megköszönném ha átküldené!

joci232@hotmail.com
Petya 372019 2010. december 22. 17:48
Válasz erre
Sziasztok,
Van valakinek a 4db oroszfestésű mig21um-hez "paint kit"-je?
Az orosz festési mintázat érdekel, nem a PG-s nagyjavítás utáni.
(904-907-es oldalszám)

köszi
Üdv.Petya
migi 372018 2010. december 22. 15:37
Válasz erre
Szia
Hát igen azóta eltelt 5 év ,gondolom nem tett jót a gép állapotának , ha jól tudom ez a egyetlen MF ami még eredeti 1 első festéssel van meg , nem a gyári fém szinre gondolok.
Elektrolakatos 372017 2010. december 22. 15:27
Válasz erre
sajnos a tavaszi tervezett fotózásig ezek a rozsdák még jobban előjönnek...semmi takarás nincs a gépen :S
migi 372016 2010. december 22. 14:16
Válasz erre
Csepel 060
Csepel 060

Szia Laci
Ebben mélységesen igazad van , de én sejtettem mire gondol Joci azért is raktam ezeket a képeket fel ,ezen a képen jól látszanak a szegecsek és csavarok .
üdv: migi
Rumcájsz_52 372015 2010. december 22. 10:40
Válasz erre
migi és joci
Tévedések elkerülése érdekében: a feltett fotókon látható sötét pöttyök NEM SZEGECSEK, hanem korrodált, rozsdásodott acél csavarfejek. Annakidején az átkosban, rendszerben lévő üzemelő gépnél ha ilyet látott volna a főnökség - mármint rozsdásodó részeket a gépen - a gép gazdája (üzemeltető technikusa) alighanem jó hosszú ideig csak belülről, esetleg a fogdából csodálhatta volna a reptér/laktanya kerítését! Lehet persze ilyen makettet is csinálni, de jó ha tudjuk: így csak a rendszerből kivonás után, állandó szabadtéri tárolás során és persze karbantartás nélkül néz ki egy gép! Akinek jó a szeme, az első képen egyébként láthat szegecseket a törzs oldalán a kerék-áramvonalazó dudor fölött, a csavarsor alatt fut végig egy szegecs-sor is, és látható néhány darab a dudor hátső ívénél is. Tudom hogy ez manapság nagy divat - mármint "szegecselni" a maketteket - de azért előtte nem ártana megnézni egy igazi gépet is, hogy mi is látszik valójában a süllyesztett fejű szegecsekből akár csak két lépés távolságból is. Elárulhatom, egy békeidőben jól karbantartott gépen a festékréteg alatt leginkább semmi!
Üdv R.
joci232 372014 2010. december 22. 08:18
Válasz erre
és esetleg szegecstérképed van?:)
migi 372013 2010. december 22. 08:05
Válasz erre
Csepel 025
Csepel 025
Csepel 070
Csepel 070

Ezt nehéz lenne meghatározni ,mert nem mindenhol egyforma , meg a szegecsek se egyformák , a képeken is láthatod .
joci232 372012 2010. december 22. 07:50
Válasz erre
Üdv!

Tudna valaki segíteni, hogy egy MIG 21 MF-en a szegecsek milyen távolságra vannak egymástól?

Előre is köszönöm!
doky3 372011 2010. december 21. 22:43
Válasz erre
Mit kell rajta változtatni? Lecserélni egy OEZ Mig-21-re! Jelen topic 2830 2831 2832 hsz.-t olvasd el!
Samee 372010 2010. december 21. 12:13
Válasz erre
Sziasztok,

Több helyen is állítják, hogy az ACA 1/48-as MiG-21MF-je inkább bisz.
Mit kell rajta változtatni, ha ténylegesen biszt szeretnék építeni belőle?

Segítségetek előre is köszönöm.
Üdv:
Szemi
Rumcájsz_52 372009 2010. december 20. 08:48
Válasz erre
Szia magyaralba
Menj vissza itt a 21-es topicban a 64-es mezőben a 1914-es hozzászólásra, oda raktam fel körbefotózva a 1418-as 21U-400-ast, a 1915-ben vannak a magyarázatok a fotókhoz.
Üdv R.
magyaralba 372008 2010. december 19. 22:15
Válasz erre
Sziasztok!

Keresnék fotokat Mig-21U-400 ról amik terpszínben repültek a magyar csilagos felségjellel illetve olyan u-400-t ami valamelyik arab országban repült (szíria, egyiptom, algeria stb..)

Kösz
Nyugger 372007 2010. december 19. 16:51
Válasz erre
Szia Monox!
Elvileg lehetséges lenne, de... a PG majd a Dunai technologiája szerint a festett gépeket lemaratták még a szétszedés előtt. Igy biztosan nincs rajta a korai terepfestés. A taszári ill. kecskeméti -a jelenlegi- festést biztosan megelőzte egy alapos csiszolás ill. glettelés.
Üdv.
Nyugger
Monox 372006 2010. december 19. 14:00
Válasz erre
Mindazonáltal, sokat kellene vakargatni a gépet, ha egyszer lemezszínűen szeretné valaki látni. Azt hiszem nincs még egy gép Magyar felségjelzés alatt, amin 4 réteg terepszínű festés lenne...
Murmuc 372005 2010. december 19. 12:16
Válasz erre
TopGun 94.8
TopGun 94.8

A lemaradt kép:
Murmuc 372004 2010. december 19. 12:09
Válasz erre
Üdv Búza és Nyugger!
Így már értem a 5721-es eltérő mintázatát!
Csak kiegészítésként, idézet a TopGun '94/8-as cikkből:
"Létezik egy technológiai leírás a gépek festéséről, amely magában foglalja a terepszín foltjait bemutató "térképet" is.Bár emlékezetből és nem a könyv alapján festették a gépeket, a foltok mindössze 5-10 centiméteres eltérésekkel kerültek a helyükre!"
Én azt hiszem kellőképpen kiveséztük ezt a témát, köszönet nektek!:)
Nyugger 372003 2010. december 18. 21:50
Válasz erre
MiG-21bis-ap-5721
MiG-21bis-ap-5721

Murmuc!
Ezt a festést az 5721-es Taszáron 2003-ban kapta a Cápeti valamint a 01-s Szu-22M3-s is ott akkor újrafestésre került. Nem sérüléses javítás volt, a repülőtéren belül voltak sokáig kiállítva.
Üdv. Nyugger
búza 372002 2010. december 18. 20:27
Válasz erre
4406 82,02,02
4406 82,02,02

Szia Murmuc!
Nem tér el, mert nem volt "szabvány"! Folttérkép volt, amit kb. kellett követni,némi megszorításokkal. Ha rákeresel az előző hozzászólásaimra van benne pontos infó. Egyébként innen indult a terepfestés, ez az első. A 4403 ugyanilyen volt a szárny alatti zöld csík nélkül és kb. akkor festették át Kecskeméten a 4406 zöld csíkját is kékre, mert az a tapasztalat szerint nagyon feltűnő volt. Az evolúció, meg a festők lustasága határozta meg a foltok milyenségét a továbbiakban. A belépőélt én sem értem, szerintem ez az egyetlen gép, ahol lefestették. (amúgy nem acélból van, eloxált alu ötvözet.)
Üdv: Búza
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193.