/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
Rumcájsz_52 372119 2011. január 19. 17:29
Válasz erre
Szia romeo
A kecskeméti bázison álló 21F-13 eredeti lajstromszáma "915", ez is van ráfestve. Mivel zárt területen van, nem kellett álcázni a számot a kiállításkor , de nagyon kopott már az egész gép, nemcsak a szám.
Üdv R.
romeo 372118 2011. január 19. 15:07
Válasz erre
Üdv Rob79!
Mit végeztem ki? Mire lenne szükséged?
Rob79 372117 2011. január 19. 11:16
Válasz erre
Szia Romeo!

Igen valószínű a kép Kenyeriben készült.

Beszélnünk kéne privátba! Az e-mail címem az adatlapomon!

Üdv.: Rob!
romeo 372116 2011. január 19. 10:52
Válasz erre
tn_800x600_1202438_83261__mig_21bis_069_47
tn_800x600_1202438_83261__mig_21bis_069_47

Ez a jó fotó
romeo 372115 2011. január 19. 10:50
Válasz erre
tn_1202438_83261__mig_21bis_069_47
tn_1202438_83261__mig_21bis_069_47

Üdv!
Most vettem csak észre, hogy itt a 47-es bisz füves reptéren van (régebben gyakoroltak ilyen tartalék reptereken is pl. Kenyeri)
romeo 372114 2011. január 19. 10:33
Válasz erre
Üdv!
Ennek mi lehet az oldalszáma?
romeo 372113 2011. január 18. 21:49
Válasz erre
B0141
B0141

505
romeo 372112 2011. január 18. 21:45
Válasz erre
Taszár 1992.
Taszár 1992.
Taszár 1992. (4)
Taszár 1992. (4)
Kecskemét 1998. (2)
Kecskemét 1998. (2)

fotó: flanker aviation
romeo 372111 2011. január 18. 21:41
Válasz erre
B0134
B0134
B0130
B0130
B0133
B0133
_mig_21bis_069_47
_mig_21bis_069_47

mig
romeo 372110 2011. január 18. 21:36
Válasz erre
San Diego 2007
San Diego 2007

Üdv!
romeo 372109 2011. január 18. 21:31
Válasz erre
Kecskemét-1998
Kecskemét-1998

Üdv!
romeo 372108 2011. január 18. 21:23
Válasz erre
4403
4403

Üdv!
búza 372106 2011. január 15. 20:34
Válasz erre
Szia Laci!
"Benned bíztam eleitől fogva!"
Köszönöm: G.
migi 372105 2011. január 15. 19:06
Válasz erre
Csepel 157
Csepel 157
Csepel 158
Csepel 158
Csepel 159
Csepel 159
Csepel 160
Csepel 160
Csepel 161
Csepel 161
Csepel 162
Csepel 162
MiG_21_PA00_VF5427
MiG_21_PA00_VF5427
MVC-620F
MVC-620F
P15
P15
tn_800x600_84402_60414_003
tn_800x600_84402_60414_003

Szia Gabi
Ezek vannak .
búza 372104 2011. január 15. 18:51
Válasz erre
Sziasztok Urak!
Van valakinek 21-es vontatóvilla rajza vagy olyan fotója, amiről méretezni is lehetne legalább sacc/kb.? Bármilyen megoldás érdekelne! Előre is köszönöm!
Üdv: Búza
sanyi 372103 2011. január 15. 17:19
Válasz erre
Szia Migi!
Tudom ,megvan az a szám. Azon csodálkozok hogy a Mi-2-re nem aggattak.:)

Szia Búza!
Az NDK-nak is volt ilyen tartója, láttam egy képet ahol MF volt így felfegyverezve - ha jól emlékszem MF... Nyilván a Squadron: Warsaw Pact Air Forces-ben volt.
Szapi 372102 2011. január 15. 17:15
Válasz erre
Arrafelé még ma sem nagyon számít.
Járulékos veszteség.
Leírható.
lucky 372101 2011. január 15. 17:08
Válasz erre
egy helinek, helyesen.
lucky 372100 2011. január 15. 17:07
Válasz erre
A 21-esnek sem sok esélye lehetett a menkülésre, nem? E helinek viszont semmi...
Mondjuk ez akkor nem számított.
migi 372099 2011. január 15. 15:17
Válasz erre
Szia
Még a Mi-14 PL helik is le tudták volna dobni ,egy Lengyel szaklap foglalkozott evvel a témával ,hogy milyen tipusok voltak erre a célra felhasználhatók , (Lotnictwo z szachownica nr 8 )
búza 372098 2011. január 15. 14:30
Válasz erre
monsun3
monsun3

Lengyel 21-es, egy kicsit másképp.
sanyi 372097 2011. január 14. 20:19
Válasz erre
Szia Búza!
Hűha... Ezt elnéztem, mondjuk annyira nem agyaltam, mert még csak SMT-ről láttam atomhordozót, bis-ből nem. A lényegen nem változtat, sajnos a fegyverről semmit nem tudni. Jó lenne pár fotó és már vásárolnék is - bis-t vagy SMT-t:)
Mondjuk hasonló a helyzet a nyugati gépekkel ott sem szokták a Blikk címoldalán hozni a csapásmérőket.
Az a vad, hogy a korlátozó szerződések szerint a Fishbed nem atomhordozó...
búza 372096 2011. január 14. 20:04
Válasz erre
Szia Sanyi!
Érdekelt, de ez egy BISZ, viszont valóban AB tartó van rajta. Magát a bombát általam ismert ember még nem látta fotón. A szövegben van egy link az érdekes lehet, Tökölröl szól.
Üdv: Búza
sanyi 372095 2011. január 14. 19:04
Válasz erre
Ez milyen bomba? Hirtelen azt gondoltam hogy egy IAB-500 gyakorló, de az hegyes, ez pedig nem. Ha esetleg van valami konkrét infód, a d.nash@freemail címre írhatsz...:) Én is építeni akartam egyet, de "csomag" nélkül nem láttam értelmét ezért elpasszoltam... Egyébként állítólag a főfutóakna lemezeit leszedték, mert nem fért el az éles bomba.
Amúgy szép makett!

Siletn8!
Ha beenged a frímél, megy a cucc!
migi 372094 2011. január 14. 18:50
Válasz erre
Kép 489
Kép 489
Kép 494
Kép 494

Szia
Pár éve elkövettem ezt a makettet ,
sanyi 372093 2011. január 14. 18:42
Válasz erre
Ledobták:) Mindjárt küldök magánban egy kis irományt ilyen témában, ami érdekes... Ide nem akarom felrakni, mert egy régi Top Gun és nem akarom hogy esetleg - teljesen jogosan - bosszantsak másokat.
silent8 372092 2011. január 14. 18:30
Válasz erre
Szia! Nem is tudtam, hogy volt atombombás Mig-21. Ez teljesen új! Hogy indították a 21-ről?
sanyi 372091 2011. január 14. 17:48
Válasz erre
Hali!
Szovjet atomhordozó SMT - persze csak ha érdekel valakit:)
forums.airshows.co.uk/viewtopic.php
Monox 372090 2011. január 14. 11:00
Válasz erre
Szegény 9509-es, béke poraira...
romeo 372089 2011. január 14. 08:18
Válasz erre
1848206
1848206
1848300
1848300

2 új fotó jelent meg.
Vik30 372088 2011. január 12. 13:58
Válasz erre
Postán kapok 1 21smt de nem tudta a gyártó nevét!Ö novo ra gondolt!
Viszont nincs hozzá matrica orosz felségjellel gondoltam!Tudnátok segíteni?
mirazsmarci 372087 2011. január 12. 11:43
Válasz erre
Vik30 372086 2011. január 11. 21:35
Válasz erre
Mig-21smt milyen gyártó adta ki 1/72ben?
Hunyo 372085 2011. január 11. 20:32
Válasz erre
MiG-21MA Cockpit
MiG-21MA Cockpit
MiG-21MA
MiG-21MA
MiG-21MA
MiG-21MA

Szia Lacy!

Nagyon szépen köszönöm, ez így teljesen szuper és tiszta nekem! =)
Így már nyugodtabban neki merek (majd) állni egy ilyen makett elkészítéséhez =)

Köszönet még egyszer!

Üdv:

Hunyo
Lacy 372084 2011. január 11. 16:09
Válasz erre
Helló,
Mig-21M 96A, nevezzük korai MF-nek 96F. A szovjet Mig-21SM egyik exportváltozata. 1968-ban kezdték gyártani, 1968-70 között szállították, majd áttértek az MF exportjára. A csehek is vettek 24 példányt, és nevezték át MA-ra. De csak ők használták ezt az elnevezést. Még R-11F2S-300-as hajtóművel, és RP-21MA lokátorral szállították.

Viszonylag sok készült, az Európába exportált 656 db Mig-21M/MF harmada ilyen alváltozat volt. A VSZ-en belül egyedül mi nem használtuk. De egyiptomi és szudáni színekben is repült.

Külsőre a kabintetőről hiányzó tükör és a gépágyú "lángrejtő" lemezeinek hiányáról lehet megkülönböztetni. Ezeket a Cseh és NDK gépeknél az ipari javítások során pótolták, így csak az oldalszámok alapján lehet tudni melyik alváltozat. Sok helyen említik, hogy a cseheknél a hajtóművet cserélték, hasonlóan a mi korai UM-jeinkhez, de ezt megerősíteni nem tudom.

Jellemzően vegyesen repülték az M és MF verziókaz az alakulatoknál, bár nem mindig

Nem összekeverendő az indiai M-el.
Hunyo 372083 2011. január 11. 11:43
Válasz erre
Szia Murmuc!

Köszönöm szépen az oldalt, át tanulmányozom!
Közben én is találtam az MA-ról még infót:
en.wikipedia.org/wiki/Mikoyan-Gurevich_MiG-21_Variants_%E2%80%93_Modernisation
Murmuc 372082 2011. január 11. 11:30
Válasz erre
Üdv Hunyo!
Én úgy tudom az "A" csak arra vonatkozik, hogy Csehországban gyártották.
MIG-21M Orosz oldal:
www.airwar.ru/enc/fighter/mig21m.html
Hunyo 372081 2011. január 11. 09:20
Válasz erre
Sziasztok!

Egy kis segítségre lenne szükségem!

MiG-21MA típusról keresnék információkat, esetleg ebben tudnátok segíteni?
Fényképek alapján nem találtam külső eltéréséket az MA és az MF között, persze az is lehet, hogy rossz képeket nézegettem =)

Előre is köszönöm a segítséget, válaszokat!

Sziasztok:

Hunyadi István (Hunyo)
szabotomi 372080 2011. január 9. 08:16
Válasz erre
Néhány friss infó. A batéi tó abszolút nem létezett abban az időben (kb. a google műholdképeivel egy időben töltötték fel). Sógorom, aki HE vezetőségi tag volt a Hársasberki tavon, azt mondja, hogy Gázlópuszta mellett zuhant a gép a tóba. Az eset után nem is emelték meg a víz magasságát többet. Hozzátette azonban, hogy ő csak 3-4 évvel az eset után horgászott a tavon, előtte halászati tó volt.
szabotomi 372079 2011. január 8. 23:29
Válasz erre
Jól látod, ez a Baté-Magyaratádi ér-víztározó. A páfrányosdülői tó ma mint magántulajdonú halastó működik, korábban ha jól tudom az sem így nézett ki. A rendszerváltás után a környéken szép lassan minden mezőgazdasági út eltünt, beszántották őket. A Fonó és Baté közötti része nem tudom volt-e akkoriban (89) feltöltve vízzel. A batéi kanyarban a buszból elég jól be lehetett látni akkoriban, de vízre nem emlékszem :S Kaposhomoknál volt az igazi látvány. :) Fonónál megint van halastó. :) Hiába erre felénk minden falura jut legalább egy határárok, halastó. Sajnos a Szolnoki Repülőmúzeum oldalán lévő képek nem sokat árulnak el a köd? miatt, mert pont a település nyomát takarja el.. Írtam én is egy ismerősömnek Luiginak, aki a 3. repülőműszaki üzemben tartó századnál szolgált, hátha ő is tud infót adni.
sempi 372078 2011. január 8. 20:04
Válasz erre
A katapultülést valószinüleg a törött lábú pilótával találták meg.
Monox 372077 2011. január 8. 20:01
Válasz erre
Szabotomi, bocsi, de ezzel kénytelen vagyok vitázni. Ha le is engedik, a körvonala megmarad, itt a tó helyén egy szabályos ér és fás bokros tarló látható, nem mellesleg a mellette kiépített utak sincsenek meg
szabotomi 372076 2011. január 8. 19:34
Válasz erre
A halastó azért látszodik így vagy úgy, mert ezeket a tavakat minden évben leeresztik lehalászásra.
búza 372075 2011. január 8. 19:09
Válasz erre
Knoll Gyula könyvében a Batéi halastóról ír.
mirazsmarci 372074 2011. január 8. 18:29
Válasz erre
Üdv!

Esetleg nem a kabintetőt, és a katapultülést keresték?
bravo 372073 2011. január 8. 18:14
Válasz erre
comG nem:) Bátánál a szántásba csapódott. A másik gép esett a halastóba, de azt nem tudom pontosan, hogy hol. Annak idején itt Bátán annyit mondtak a katonák akik itt próbálták kiszedni a gépet, hogy a másik megpróbált hazamenni Taszárra, de nem ért haza, hanem egy halastóba zuhant. Itt Bátán, tuti, hogy a szántásba csapódott, kisebb földrengést idézve elő. Pár alkatrészét sikerül össze szedniük, egy teherautóval vitték el, de közel sem volt tele a plató. A többi ott van a mai napig is a föld alatt. Valami alkatrészt nagyon kerestek, mert a falutól ÉNY-ra lévő szőlőt és szántókat csatárláncab fésülték pár napig, tehát valamit sejthettek, hogy leeshetett még a zuhanás előtt, mert nagyon keresték ezt a valamit, de hogy mit, arról nem beszéltek. A Bátán lezuhant gépnek a pilótáját valahol Bátaszék határában találták meg, a lábait eltörte az a szerkezet (talán valami bowden féle?) ami berántja a lábait katapult előtt. Ja és még arra emlékszem, hogy egész későn este, a zuhanás után pár órával jöttek csak a helikopterek keresni, hatalmas reflektorokkal pásztázták a környéket. Egy helyi vadász keresőlámpával jelzett nekik, hogy hol van a becsapódás helye, mikor leszálltak el is vitte a szél a jóember sapkáját, amit aztán meg sem talált:) Ha eszembe jut még valami, majd jelentkezem:)
comG 372072 2011. január 8. 16:03
Válasz erre
Én eddig mindenhol Bátáról olvastam, nem is értem hogy került képbe Baté? Van egy kis távolság közöttük. Az én tippem a Báta ÉK-i részénél lévő holtág.
Esetleg más?
Üdv!
Murmuc 372071 2011. január 8. 13:27
Válasz erre
Szia!
Igazad van, ez egyre érdekesebb!
Írtam egy Mosdósi ismerősömnek, hogy ő mit tud erről és ha válaszol közzéteszem.
Üdv!
comG 372070 2011. január 8. 11:09
Válasz erre
GE Báté
GE Báté

A tó megvan. Most. De ha a GE-ben az időskálán a 2003.május 16-án készült műholdképre váltassz, akkor kiderül miről írtam. Szerintem több mint furcsa...
Murmuc 372069 2011. január 8. 10:49
Válasz erre
Báté
Báté

Sziasztok!
Visszatérve Báté-hoz, a kiemeléskor lefotózott tiszt a jobb oldalon nekem nagyon ismerős. Nem tudjátok ki ő?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.