<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Rumcájsz_52 | Adatlap | 372119 | 2011. január 19. 17:29 | ||
romeo | Adatlap | 372118 | 2011. január 19. 15:07 | ||
Rob79 | Adatlap | 372117 | 2011. január 19. 11:16 | ||
Szia Romeo! Igen valószínű a kép Kenyeriben készült. Beszélnünk kéne privátba! Az e-mail címem az adatlapomon! Üdv.: Rob! | |||||
romeo | Adatlap | 372116 | 2011. január 19. 10:52 | ||
Ez a jó fotó | |||||
romeo | Adatlap | 372115 | 2011. január 19. 10:50 | ||
romeo | Adatlap | 372114 | 2011. január 19. 10:33 | ||
romeo | Adatlap | 372113 | 2011. január 18. 21:49 | ||
romeo | Adatlap | 372112 | 2011. január 18. 21:45 | ||
romeo | Adatlap | 372111 | 2011. január 18. 21:41 | ||
romeo | Adatlap | 372110 | 2011. január 18. 21:36 | ||
romeo | Adatlap | 372109 | 2011. január 18. 21:31 | ||
romeo | Adatlap | 372108 | 2011. január 18. 21:23 | ||
búza | Adatlap | 372106 | 2011. január 15. 20:34 | ||
Szia Laci! "Benned bíztam eleitől fogva!" Köszönöm: G. | |||||
migi | Adatlap | 372105 | 2011. január 15. 19:06 | ||
búza | Adatlap | 372104 | 2011. január 15. 18:51 | ||
Sziasztok Urak! Van valakinek 21-es vontatóvilla rajza vagy olyan fotója, amiről méretezni is lehetne legalább sacc/kb.? Bármilyen megoldás érdekelne! Előre is köszönöm! Üdv: Búza | |||||
sanyi | Adatlap | 372103 | 2011. január 15. 17:19 | ||
Szia Migi! Tudom ,megvan az a szám. Azon csodálkozok hogy a Mi-2-re nem aggattak.:) Szia Búza! Az NDK-nak is volt ilyen tartója, láttam egy képet ahol MF volt így felfegyverezve - ha jól emlékszem MF... Nyilván a Squadron: Warsaw Pact Air Forces-ben volt. | |||||
Szapi | Adatlap | 372102 | 2011. január 15. 17:15 | ||
Arrafelé még ma sem nagyon számít. Járulékos veszteség. Leírható. | |||||
lucky | Adatlap | 372101 | 2011. január 15. 17:08 | ||
egy helinek, helyesen. | |||||
lucky | Adatlap | 372100 | 2011. január 15. 17:07 | ||
A 21-esnek sem sok esélye lehetett a menkülésre, nem? E helinek viszont semmi... Mondjuk ez akkor nem számított. | |||||
migi | Adatlap | 372099 | 2011. január 15. 15:17 | ||
Szia Még a Mi-14 PL helik is le tudták volna dobni ,egy Lengyel szaklap foglalkozott evvel a témával ,hogy milyen tipusok voltak erre a célra felhasználhatók , (Lotnictwo z szachownica nr 8 ) | |||||
búza | Adatlap | 372098 | 2011. január 15. 14:30 | ||
sanyi | Adatlap | 372097 | 2011. január 14. 20:19 | ||
Szia Búza! Hűha... Ezt elnéztem, mondjuk annyira nem agyaltam, mert még csak SMT-ről láttam atomhordozót, bis-ből nem. A lényegen nem változtat, sajnos a fegyverről semmit nem tudni. Jó lenne pár fotó és már vásárolnék is - bis-t vagy SMT-t:) Mondjuk hasonló a helyzet a nyugati gépekkel ott sem szokták a Blikk címoldalán hozni a csapásmérőket. Az a vad, hogy a korlátozó szerződések szerint a Fishbed nem atomhordozó... | |||||
búza | Adatlap | 372096 | 2011. január 14. 20:04 | ||
Szia Sanyi! Érdekelt, de ez egy BISZ, viszont valóban AB tartó van rajta. Magát a bombát általam ismert ember még nem látta fotón. A szövegben van egy link az érdekes lehet, Tökölröl szól. Üdv: Búza | |||||
sanyi | Adatlap | 372095 | 2011. január 14. 19:04 | ||
Ez milyen bomba? Hirtelen azt gondoltam hogy egy IAB-500 gyakorló, de az hegyes, ez pedig nem. Ha esetleg van valami konkrét infód, a d.nash@freemail címre írhatsz...:) Én is építeni akartam egyet, de "csomag" nélkül nem láttam értelmét ezért elpasszoltam... Egyébként állítólag a főfutóakna lemezeit leszedték, mert nem fért el az éles bomba. Amúgy szép makett! Siletn8! Ha beenged a frímél, megy a cucc! | |||||
migi | Adatlap | 372094 | 2011. január 14. 18:50 | ||
Szia Pár éve elkövettem ezt a makettet , | |||||
sanyi | Adatlap | 372093 | 2011. január 14. 18:42 | ||
Ledobták:) Mindjárt küldök magánban egy kis irományt ilyen témában, ami érdekes... Ide nem akarom felrakni, mert egy régi Top Gun és nem akarom hogy esetleg - teljesen jogosan - bosszantsak másokat. | |||||
silent8 | Adatlap | 372092 | 2011. január 14. 18:30 | ||
Szia! Nem is tudtam, hogy volt atombombás Mig-21. Ez teljesen új! Hogy indították a 21-ről? | |||||
sanyi | Adatlap | 372091 | 2011. január 14. 17:48 | ||
Hali! Szovjet atomhordozó SMT - persze csak ha érdekel valakit:) forums.airshows.co.uk/viewtopic.php | |||||
Monox | Adatlap | 372090 | 2011. január 14. 11:00 | ||
Szegény 9509-es, béke poraira... | |||||
romeo | Adatlap | 372089 | 2011. január 14. 08:18 | ||
Vik30 | Adatlap | 372088 | 2011. január 12. 13:58 | ||
Postán kapok 1 21smt de nem tudta a gyártó nevét!Ö novo ra gondolt! Viszont nincs hozzá matrica orosz felségjellel gondoltam!Tudnátok segíteni? | |||||
mirazsmarci | Adatlap | 372087 | 2011. január 12. 11:43 | ||
Condor, Fujimi | |||||
Vik30 | Adatlap | 372086 | 2011. január 11. 21:35 | ||
Mig-21smt milyen gyártó adta ki 1/72ben? | |||||
Hunyo | Adatlap | 372085 | 2011. január 11. 20:32 | ||
Szia Lacy! Nagyon szépen köszönöm, ez így teljesen szuper és tiszta nekem! =) Így már nyugodtabban neki merek (majd) állni egy ilyen makett elkészítéséhez =) Köszönet még egyszer! Üdv: Hunyo | |||||
Lacy | Adatlap | 372084 | 2011. január 11. 16:09 | ||
Helló, Mig-21M 96A, nevezzük korai MF-nek 96F. A szovjet Mig-21SM egyik exportváltozata. 1968-ban kezdték gyártani, 1968-70 között szállították, majd áttértek az MF exportjára. A csehek is vettek 24 példányt, és nevezték át MA-ra. De csak ők használták ezt az elnevezést. Még R-11F2S-300-as hajtóművel, és RP-21MA lokátorral szállították. Viszonylag sok készült, az Európába exportált 656 db Mig-21M/MF harmada ilyen alváltozat volt. A VSZ-en belül egyedül mi nem használtuk. De egyiptomi és szudáni színekben is repült. Külsőre a kabintetőről hiányzó tükör és a gépágyú "lángrejtő" lemezeinek hiányáról lehet megkülönböztetni. Ezeket a Cseh és NDK gépeknél az ipari javítások során pótolták, így csak az oldalszámok alapján lehet tudni melyik alváltozat. Sok helyen említik, hogy a cseheknél a hajtóművet cserélték, hasonlóan a mi korai UM-jeinkhez, de ezt megerősíteni nem tudom. Jellemzően vegyesen repülték az M és MF verziókaz az alakulatoknál, bár nem mindig Nem összekeverendő az indiai M-el. | |||||
Hunyo | Adatlap | 372083 | 2011. január 11. 11:43 | ||
Szia Murmuc! Köszönöm szépen az oldalt, át tanulmányozom! Közben én is találtam az MA-ról még infót: en.wikipedia.org/wiki/Mikoyan-Gurevich_MiG-21_Variants_%E2%80%93_Modernisation | |||||
Murmuc | Adatlap | 372082 | 2011. január 11. 11:30 | ||
Üdv Hunyo! Én úgy tudom az "A" csak arra vonatkozik, hogy Csehországban gyártották. MIG-21M Orosz oldal: www.airwar.ru/enc/fighter/mig21m.html | |||||
Hunyo | Adatlap | 372081 | 2011. január 11. 09:20 | ||
Sziasztok! Egy kis segítségre lenne szükségem! MiG-21MA típusról keresnék információkat, esetleg ebben tudnátok segíteni? Fényképek alapján nem találtam külső eltéréséket az MA és az MF között, persze az is lehet, hogy rossz képeket nézegettem =) Előre is köszönöm a segítséget, válaszokat! Sziasztok: Hunyadi István (Hunyo) | |||||
szabotomi | Adatlap | 372080 | 2011. január 9. 08:16 | ||
Néhány friss infó. A batéi tó abszolút nem létezett abban az időben (kb. a google műholdképeivel egy időben töltötték fel). Sógorom, aki HE vezetőségi tag volt a Hársasberki tavon, azt mondja, hogy Gázlópuszta mellett zuhant a gép a tóba. Az eset után nem is emelték meg a víz magasságát többet. Hozzátette azonban, hogy ő csak 3-4 évvel az eset után horgászott a tavon, előtte halászati tó volt. | |||||
szabotomi | Adatlap | 372079 | 2011. január 8. 23:29 | ||
Jól látod, ez a Baté-Magyaratádi ér-víztározó. A páfrányosdülői tó ma mint magántulajdonú halastó működik, korábban ha jól tudom az sem így nézett ki. A rendszerváltás után a környéken szép lassan minden mezőgazdasági út eltünt, beszántották őket. A Fonó és Baté közötti része nem tudom volt-e akkoriban (89) feltöltve vízzel. A batéi kanyarban a buszból elég jól be lehetett látni akkoriban, de vízre nem emlékszem :S Kaposhomoknál volt az igazi látvány. :) Fonónál megint van halastó. :) Hiába erre felénk minden falura jut legalább egy határárok, halastó. Sajnos a Szolnoki Repülőmúzeum oldalán lévő képek nem sokat árulnak el a köd? miatt, mert pont a település nyomát takarja el.. Írtam én is egy ismerősömnek Luiginak, aki a 3. repülőműszaki üzemben tartó századnál szolgált, hátha ő is tud infót adni. | |||||
sempi | Adatlap | 372078 | 2011. január 8. 20:04 | ||
A katapultülést valószinüleg a törött lábú pilótával találták meg. | |||||
Monox | Adatlap | 372077 | 2011. január 8. 20:01 | ||
Szabotomi, bocsi, de ezzel kénytelen vagyok vitázni. Ha le is engedik, a körvonala megmarad, itt a tó helyén egy szabályos ér és fás bokros tarló látható, nem mellesleg a mellette kiépített utak sincsenek meg | |||||
szabotomi | Adatlap | 372076 | 2011. január 8. 19:34 | ||
A halastó azért látszodik így vagy úgy, mert ezeket a tavakat minden évben leeresztik lehalászásra. | |||||
búza | Adatlap | 372075 | 2011. január 8. 19:09 | ||
Knoll Gyula könyvében a Batéi halastóról ír. | |||||
mirazsmarci | Adatlap | 372074 | 2011. január 8. 18:29 | ||
Üdv! Esetleg nem a kabintetőt, és a katapultülést keresték? | |||||
bravo | Adatlap | 372073 | 2011. január 8. 18:14 | ||
comG nem:) Bátánál a szántásba csapódott. A másik gép esett a halastóba, de azt nem tudom pontosan, hogy hol. Annak idején itt Bátán annyit mondtak a katonák akik itt próbálták kiszedni a gépet, hogy a másik megpróbált hazamenni Taszárra, de nem ért haza, hanem egy halastóba zuhant. Itt Bátán, tuti, hogy a szántásba csapódott, kisebb földrengést idézve elő. Pár alkatrészét sikerül össze szedniük, egy teherautóval vitték el, de közel sem volt tele a plató. A többi ott van a mai napig is a föld alatt. Valami alkatrészt nagyon kerestek, mert a falutól ÉNY-ra lévő szőlőt és szántókat csatárláncab fésülték pár napig, tehát valamit sejthettek, hogy leeshetett még a zuhanás előtt, mert nagyon keresték ezt a valamit, de hogy mit, arról nem beszéltek. A Bátán lezuhant gépnek a pilótáját valahol Bátaszék határában találták meg, a lábait eltörte az a szerkezet (talán valami bowden féle?) ami berántja a lábait katapult előtt. Ja és még arra emlékszem, hogy egész későn este, a zuhanás után pár órával jöttek csak a helikopterek keresni, hatalmas reflektorokkal pásztázták a környéket. Egy helyi vadász keresőlámpával jelzett nekik, hogy hol van a becsapódás helye, mikor leszálltak el is vitte a szél a jóember sapkáját, amit aztán meg sem talált:) Ha eszembe jut még valami, majd jelentkezem:) | |||||
comG | Adatlap | 372072 | 2011. január 8. 16:03 | ||
Én eddig mindenhol Bátáról olvastam, nem is értem hogy került képbe Baté? Van egy kis távolság közöttük. Az én tippem a Báta ÉK-i részénél lévő holtág. Esetleg más? Üdv! | |||||
Murmuc | Adatlap | 372071 | 2011. január 8. 13:27 | ||
Szia! Igazad van, ez egyre érdekesebb! Írtam egy Mosdósi ismerősömnek, hogy ő mit tud erről és ha válaszol közzéteszem. Üdv! | |||||
comG | Adatlap | 372070 | 2011. január 8. 11:09 | ||
A tó megvan. Most. De ha a GE-ben az időskálán a 2003.május 16-án készült műholdképre váltassz, akkor kiderül miről írtam. Szerintem több mint furcsa... | |||||
Murmuc | Adatlap | 372069 | 2011. január 8. 10:49 | ||
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
A kecskeméti bázison álló 21F-13 eredeti lajstromszáma "915", ez is van ráfestve. Mivel zárt területen van, nem kellett álcázni a számot a kiállításkor , de nagyon kopott már az egész gép, nemcsak a szám.
Üdv R.