/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
unicellular 372334 2011. március 3. 12:13
Válasz erre
Airmax 372333 2011. március 3. 12:04
Válasz erre
Szevasztok

Mig-21-es többnézeti rajzok kellenének amelyek metrizálva vannak,s lehet őket használni is.
Mely web oldalon érdemes körülnézni?

Üdv
Rob79 372332 2011. március 3. 11:15
Válasz erre
BL
BL
21BIS_02
21BIS_02
21BIS_03
21BIS_03
21BIS_11
21BIS_11

Szia Joce!

Pár képet össze tudtam kaparni neked, de szerintem nem sok segítség... :-)
Talán romeo többet tudna segíteni neked... :-)))
Rob79 372331 2011. március 3. 10:51
Válasz erre
Szia Joce!

Javaslom neked, hogy nézz körül a plasticwings.hu-n!

Ott le van írva részletesen mi a különbség a 75a és 75AP
, lazuros rszbn-es gépek közt oldalszám szerint. Van ott még pár apróság is!
Szerintem érdemes lenne körülnézned!

Üdv.: Rob
charles 372330 2011. március 3. 10:13
Válasz erre
Sziasztok!

A Lazuros BISZ a 75A, az RSZBN-s BISZ a 75AP(antennák a szívócsatorna alatt és a függőleges vezérsík tetején).
Ha nagyon mélyen bele akartok merülni, konkrét géphez konkrét fotót keressetek, mert a kabintető álló részek és a kabin előtt lévő szesztartály fedelek sem voltak egyformák!
Airmax 372329 2011. március 3. 09:04
Válasz erre
Airmax 372328 2011. március 3. 09:03
Válasz erre
Szevasztok

Nemtudom ez a felvétel volt e már itt publikálva.Mindenesetre érdekesnek tartom a pilóta katapultálását.A kommentek érdekes hangvitelüek.Arra lennék kiváncsi,hogy kinek mi a véleménye az eseményről?
Gondolok arra,hogy véleményem szerint nem kellett volna katapultálnia a pilótának.
www.youtube.com/watch

Üdv
Daala 372327 2011. március 3. 08:54
Válasz erre
Van erről a festésről másik oldal, vagy esetleg felülnézet valakinek elfekvőben?
Esetleg lehet tudni, hogy ki készíthette a fotót? Mert egy újságból lett beszkennelve.
Murmuc 372326 2011. március 2. 23:37
Válasz erre
Üdv Joce!
Úgy látszik "Búzának" rossz napja volt!:)
A 9178-as Bisz '79-ben még a Pápai ezredhez tartozott, ugyan is ekkor el akarták "kötni" de egy nagyjavítás lett belőle.
A gépet '77-ben lajstromoztuk, így kicsi a valószínűsége hogy Taszárhoz köze lett volna!
Üdv!
G-cart 372325 2011. március 2. 22:11
Válasz erre
photo5
photo5

Azért van egy csillagos kép a gépről!
G'
Joce 372324 2011. március 2. 21:38
Válasz erre
Sajnos csak olyanokat találtam én is amin már ék jelzéssel és valamilyen "elfekvőben vannak a gépek", akkor talán marad egy 1977-es Damgarteni (773.iap) szovjet gép...
Daala 372323 2011. március 2. 21:35
Válasz erre
Az a baj, hogy ezekről a különleges csillagos csapatfestésekről alig van használható fotó. Főleg felülnézet. Egy kicsit elcsépelt már ez a sok kép a leállított Pápán földön "szenvedő" (sajnos)egyenfestésű gépekről.
zoli1989 372322 2011. március 2. 21:32
Válasz erre
Én csak azért kérdezem, mert eddig úgy tudtam, hogy a 75AP is bisz. (gyártmányszám is 75)
Joce 372321 2011. március 2. 21:31
Válasz erre
Sziasztok!
Köszönöm a segítséget Búza, így már tudok keresni a neten konkrét gépszámokra.
Csatlakozva G-cart - hoz én is úgy tudtam, hogy a BISZ verzió a 75A, 75AP gyári jelzésnek felel meg.

Joce
G-cart 372320 2011. március 2. 21:14
Válasz erre
Sikerült OFF-ban válaszolnom, kiteszem látható változatban is.

Szerintem is bis a 75AP változat is.
www.freeweb.hu/hunavia/TYPE/MiG-21%20base/MiG-21_base_index.htm Alul megtalálhatóak az egyes gépek fotói is.
Így a kérdéses gépé is:
www.freeweb.hu/hunavia/TYPE/MiG-21%20base/MiG-21bis/MiG-21bis_serial/M iG21BIS_APIDNo9178/index.html
Üdv: G'
búza 372317 2011. március 2. 20:34
Válasz erre
Szia!
A 9178 nem Bisz, hanem 75 AP. Az általad támasztott követelményeknek az általam ismert fotók alapján a 3537, 3732, 3945, 3955, 4025,4058, felel meg.
Üdv: Búza
Joce 372316 2011. március 2. 20:05
Válasz erre
Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni, hogy a 9178 oldalszámú Magyar BISZ mindíg Pápán szolgált a 47. Harcászati Repülőezrednél, vagy korábban más alakulat állományában is volt. Igazából egy olyan BISZ-t szeretnék építeni ami terepszínű, még csillagos jelzéssel repült és lehetőleg Taszáron. Ha ilyenről tuna valaki infót illetve képeket megosztani velem, nagyon hálás lennék.

Köszi: Joce
búza 372312 2011. március 2. 17:00
Válasz erre
Nem hiszem! Elektronikus formában legfeljebb megosztjuk! Te jössz?
Elektrolakatos 372311 2011. március 1. 23:02
Válasz erre
majd migi jól a kezedre csap és elhappolja előled az összeset! :P
búza 372310 2011. március 1. 19:19
Válasz erre
Akkor szombaton a Rebekán megtámadom!
romeo 372309 2011. március 1. 18:32
Válasz erre
Üdv Búza!
Nagy Andris archívumából. Nagyon jók a fegyverzetet bemutató fotók!
búza 372308 2011. március 1. 17:50
Válasz erre
Ez vajon honnan került elő? Mert ahol ezek a képek voltak ott van több és más is!
Szállító 372307 2011. március 1. 14:05
Válasz erre
romeo 372306 2011. március 1. 10:15
Válasz erre
Fegyverben_03
Fegyverben_03
MiG-21_1009
MiG-21_1009
Fegyverben_15
Fegyverben_15
MiG-21_1014
MiG-21_1014

Üdv!
Nagyon sok retro fotó itt:
www.repulomuzeum.hu/UJDONSAGOK/Ujdonsagok.htm
Zsolt75 372305 2011. március 1. 08:17
Válasz erre
Hali !

Az Edu honlapján az a kis szösszenet, amit a megjelenés alkalmával készítettek fenomenális! Főleg amikor a roncs amcsi vasat húzzák!:)

Simi
zoli1989 372304 2011. február 28. 22:10
Válasz erre
Hű ez tényleg nem piti. Így az összeállításiból látom csak igazán, hogy milyen részletes.
Ebből egyet tényleg be kellene szerezni... (nekem egy is elég lenne egyenlőre:) ) Magyar csillag és számsorom úgyis van, csak a HAD MiG-21MF Datája kell hozzá.
Namajd Móváron meglátom mennyibe fog kerülni. Sajna nembizti hogy most lesz erre keret. (Ráadásképp egy-két feljavítót is akarok még venni a nagytesóhoz-Fulcrum-)
búza 372303 2011. február 28. 21:41
Válasz erre
Mai árfolyamon alig több mint 11 pénz. Szorozva kettővel + a többi cucc, amit szintén meg kellene venni! Nem hozzá, csak úgy általában. Fel kell öltözni rendesen!
Piratre 372302 2011. február 28. 21:38
Válasz erre
59 USD az eduard honlapján.
Ehhez lehet kalkulálni.
Vargapeter 372301 2011. február 28. 21:32
Válasz erre
Remélem nem lesz horror áron! :) Marha jól néz ki a "nyers" makett! :)
A magyar az alap, de az egyiptomi, sőt a ruszki festések is nagyon tetszenek!
Péter
búza 372300 2011. február 28. 21:11
Válasz erre
Számomra csak két kérdés maradt: mennyibe kerül majd Móváron és mennyit vegyek belőle?
Mert egy magyart mindenképpen kell csinálni, de egy szovjet vagy valamilyen más egzotikus darab a fegyverzet miatt szintén jó lenne.
TornadoIDSECR 372299 2011. február 28. 20:59
Válasz erre
Ez igen az építési leírást nézve tényleg nyálcsorgató . 
Rumcájsz_52 372298 2011. február 28. 20:17
Válasz erre
Hali
Eduardéknál megjelent a 21MF-jük építési dokumentációja, lehet gyönyörködni és nyálat csorgatni. Ennél jobb már csak akkor lehet, ha az asztalomon lesz!
Üdv R.
www.eduard.cz/products/pdf/n82/8231.pdf
búza 372297 2011. február 28. 19:49
Válasz erre
Szia Monox!
Dudus azt írta, hogy hallotta és látta. Nyilván ez utóbbi a gép fényeit, illetve az ülés hajtóművének működését jelentheti.
Üdv: Búza
Murmuc 372296 2011. február 28. 11:04
Válasz erre
Üdv Dudus! Köszönöm a fáradozásod!
Ha belegondolok az utóbbi jó pár hozzászólásba, minden szóba esett csak a Fonói tó nem!:) Talán a mérete miatt, ugyanis a képekről egy hosszabb tavat feltételeztünk, de hát ezek csalókák is lehetnek!
Ezek szerint Körömi"Csücsör"-nél egy kincs lapul, megpróbálok írni neki, de sajnos nagyon elfoglalt így nem tudom választ mikor kapok?
Mégegyszer nagyon köszönöm a fáradozásod!
Üdv!
dudus0919 372295 2011. február 28. 09:00
Válasz erre
Üdv Murmuc!
Jelentkezem.Tegnap felhívtam egykét barátomat,akik szintén részesei voltak az eseménynek Körömi/csücsör/azt mondja van róla fotója is,szóval egyértelműen ők is azt állítjá,hogy a fonói tóba esett a r.t.-től K-re 2,5-3km-re.
Üdv.dudus
Monox 372294 2011. február 28. 08:21
Válasz erre
Annyira már nem tűnik vészesnek a dolog, lassan tényként kezelem a napjainkban Kisgyaláninak nevezett tavat, lévén rengeteg tó van a környéken, de a repülőtértől keletre Dudus által mondott 6-8km-re csak ez az egy van. A széles csík forma is nagyjából megfelel a képen látottaknak. Most, hogy ideig eljutottunk, jöhetnek az ínyencek, akik esetleg azt is kiderítik, hogy ezen a 8km hosszú tóba pontosan hová esett a gép:)

Bár újraolvasva Dudus írását, kissé csodálkozok azon, hogy mindent látott a kabinból, hiszen az sötétben történt. Talán a repülőgép fényeit láthatta, azt, amikor eltűnt a horizonton.
Murmuc 372293 2011. február 28. 00:04
Válasz erre
Üdv Monox!
Úgy látszik a 3547-es gép leesésének a helye egy örök kérdés marad!
Keszthelyi Gyula aki ott volt a gép kiemelésénél az mondja hogy így húsz év után nem emlékszik pontosan hogy melyik tónál voltak akkor!
"Dudus" legutóbbi írását én sem értem teljesen, remélem még jelentkezik!
Remélem a téma még nem merül a feledés homályába.
Airmax 372292 2011. február 26. 21:50
Válasz erre
Kedves A-3!

Mivel itt vagyok gép közelben azonnal reagálok.
Soha nem esett nehezemre megkövetni bárkit ha tőlem származóan a köz előtt hátrányba kerül,becsületén folt esik.még akkor is ha nevesítés nélküli ráutaló szóhasználat értelmezhetőségén alapszik is.Tehát elnézést azoktól, akiket lentebbi írásomban helytelen szavakkal illettem.
Véleményem szerint elsősorban tisztázni kell egyről beszélünk e a gépeket illetően.
A tulajdonos szerkezet roppant fontos mert ezen áll vagy bukik az egész elképzelés létjogosultsága...

Keress meg kérlek az elérhetőségemen.

Üdv: András
A-3 372291 2011. február 26. 21:42
Válasz erre
Igen tisztelt Airmax!
Tekintettel arra, hogy a közelmúltban volt szerencsém résztvenni néhány gép "átűltetésében", megosztanák veled némi tapasztalatot. Munkavégzésünk több mint kéthetes időtartama alatt volt időm megismerni az őrség teljes létszámát és biztosítalak arról, hogy egyetlen alkalommal sem voltak ittasak a szolgálatot teljesítők. Sajnos ők is szenvedik a pápai cégek létszámleépítéseinek áldásos hatását de kénytelenek innen fedezni a családjuk megélhetését és mint egyetlen lehetőséget a törvényes pénzhezjutáshoz igen megbecsűlik azt! A gépeket természetesem én is szeretném ha megmaradnának az utókornak de ahoz igen sok pénz kell mivel az összes magántulajdonban van és a gazdi ingyen senkinek nem ad semmit. Ha továbbra is érdekel a dolog szivesen segítek a kapcsolatfelvételben a tulajjal.
Üdv!
A-3.
Airmax 372290 2011. február 26. 21:38
Válasz erre
Szervusz Neo

Kampányolok melletted :)))

Megpróbálom...
Aki(k) támogatnának ennek az alapítványnak a létrehozásában,bármilyen formában,keressenek meg mail elérhetőségemen.

matodus@gmail.com

Üdv mindenkinek: András
Monox 372289 2011. február 26. 21:37
Válasz erre
Köszi az infót Dudus! :)

Csak még egy kicsit homályos a kép.
Ahogyan én látom a térképen, a repülőtértől keletre, mintegy 2,6km távolságra fekszik a fonói halastó, viszont, ha jól értem amit mondasz akkor a tőle kb. 7 km-re lévő, Kisgyalántól egészen Nagyberkiig tartó 8 km hosszú tóba esett a gép.

Jól gondolom, hogy ez a pontos helyszíne a 3547-es gépünk pusztulásának?
Neo954 372288 2011. február 26. 21:07
Válasz erre
Szia Airmax!
Az ötlet első osztályú, a kivitelezés sajnos már nem,mivel ebben a k*rva országban semmit nem tehet egy halandó, mint te vagy én vagy még sokan mások, hiába nemes a cél.

Én egy VÉP nevű településen lakom ami néhány éve város lett, a központban van egy elég nagy füves placc gyönyörűen mutatna ott egy néhány méter magas állványon egy 21-es vagy egy 23-as, de sajnos ez valószínűleg csak álom marad (hacsak megnem választanak polgármesternek:) ).
Üdv.:Neo
Airmax 372287 2011. február 26. 20:59
Válasz erre
Szevasztok

Ha már ez a 21-es topic.kicsit más irányon de had osszam meg réveteg gondolataimat.
Én nem tudom de önmagam részéről úgy vélem az elherdált érték a legnagyobb veszteség.
Napról napra mindig bővítem erről a típúsról fellelhető kép ill ismeretanyagomat s azon kapom magam sok esetben,hogy vissza vissza térek azon fotókhoz ahol is megmaradt gépeink évek óta álnak ebek harmincadján pár alkoholista rokkant jószág őrző védő felügyelete alatt...

Kérdezem tehát, nem lenne ebben a kicsiny kis honban annyi város,közterület,tanya,szántóföld meg minden ahova ezeket a gépeket fel és ki lehetne álítani?

Vagy jön majd a gágyi roma bácsi a fehér mercsóval s viszi kilóra pár forintért?

Lehet hogy nonszensz a gondolat, de az is felmerült bennem hogy létrehozok egy "MIG MENTŐ" alapítványt...

Siralmas nézni ahogy a múlt értékei napról napra fogynak fogyatkoznak...

Üdv nektek: András
dudus0919 372286 2011. február 26. 20:45
Válasz erre
Volt szerencsém repűlni vele ugyanis Taszáron hosszú ideig állt hadrendben.Abban különbözött elődeitől,hogy felső fékernyős volt,meg a kabinban pár kapcsoló másutt volt elhelyezve.
dudus0919 372285 2011. február 26. 20:36
Válasz erre
Kedves Monox a fonói halastó most is létezik,akkor is meg 2003-ban is létezett.A reptértöl keletre 6-8km.re keresdd4
Murmuc 372284 2011. február 26. 17:41
Válasz erre
Üdv Dudus! Sokat segítettél köszönöm!
Írtam Keszthelyi Gyula úrnak, és ha a válaszát megkapom tudatom itt a Topicban, gondolom ezt már sokan várják!
Üdv!
Monox 372283 2011. február 26. 13:33
Válasz erre
Dudus, ez oké, de az mire vezethető vissza, hogy 2003-ban ez az ominózus tó nem létezett?
dudus0919 372282 2011. február 26. 09:52
Válasz erre
Tekintettel,hogy az ominózus időben kabinban űltem bekapcsolt rádióval hallottam és láttam az eseményeket pontosítom röviden a történteket.
Az ütközés ott Báta környékén történt.Gőgös gépe súlyosan sérűllt ő azonnal katapultált,de nem sérűlt meg.Csarli Sipos gépe szintén sérűlt,de hazarepűlt Taszárra.
A leszállóirányon ahogy csökkent a sebessége a gép önkényesen fordulóba kezdett enyhe bedöntéssel a rep.vez utasítására befejezte a süllyedést a fordulót pedig addí folytaatta,míg a gép lakatlan terűlet fölé ért és kiadta az utasítást katapultálásra.A gép valóban a Batéi halastóba esett.Kb egy éve volt egy egész képsor szeríntem a makettinfon a gép "kihalászásáról"
A kérdezett két szemly:a jobboldalon Pesti István légierő főmérnök,a másik Keszthelyi Gyula Taszári mérnök később Nato funkcionárius tábornok.
Murmuc 372281 2011. február 25. 20:53
Válasz erre
Üdv Rumcájsz 52!
Szép a "bringa", de azok a felszálló redőny terelő lemezek nincsenek nagy lent?
Még mielőtt szint kap.
vlevi 372280 2011. február 25. 18:51
Válasz erre
Az a jó, ha "nyers", mert így látod a képeken, hogy tömítés, összecsiszolás nélkül mennyire illeszkedik.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.