/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
PETI 372428 2011. március 15. 16:30
Válasz erre
Szia MB87!

Dobnál fel róla képet?

Egy-két ötlet: Kopro kabintető, fordíts az átlagosnál nagyobb gondot a csiszolásra, illesztési szárazpróbákra, sbt., Pavla műgyanta kabin, húzott szál pitotcső, Zvezda 21bis futóakna másolat. Ezekkel már sokkal szebb lesz a makett. Szerintem is másfél pont, de csak dobozból, feljavítva simán lesz belőle ötös!

Üdv
MB87 372427 2011. március 15. 16:14
Válasz erre
Szia!

Én most fejeztem be a Condor UM-jét címszavakban ilyen:
- Kabin tető szennyezett, alig látszik át.
- Panel vonalak alig láthatóak, nagyon vékonyak.
- Illesztéseknél átlagos sz 1mm vagy nagyobb hézag.
- Spártai kabin belső.
- Kabin belső behelyezéséhez nagyon sokat kell farigcsálni, hogy beférjen.
- Pitotcső ormótlan.
- Futómű szintén spártai
- Futómű akna: az orrfutó akna nincs is szinte, a főfutó aknák spártaiak.

Összegezve: ötből másfél pont

Megjegyzés:
Én még akarok belőle beszerezni ennek elenére!

Üdv.:
MB
Vik30 372426 2011. március 15. 15:11
Válasz erre
Köszi az első utmutató volt az enyémhez is de a szárnyai nekem fujimi
fridi 372425 2011. március 15. 07:58
Válasz erre
Nyugger 372424 2011. március 14. 22:13
Válasz erre
Szia Fridi!
Az 5091-s 21UM mind a három vadász repterünkön teljesített. Pápán kezdett 1974-ben majd 1975-től 1978-ig Taszár következett a -rövid életü- MiG-21MF szd. gépe volt. A teljes századdal ezután Kecskemét jött egészen 1994 őszéig, ekkor ismételten Pápára került és az 1997-s kivonásáig ott repült.
fridi 372423 2011. március 14. 21:18
Válasz erre
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem.Meg tudná valaki mondani hogy 5091-es oldalszámú UM hol teljesített szolgálatot, Pápán vagy Taszáron?                   Üdv :  Fridi.
Neo954 372422 2011. március 14. 20:03
Válasz erre
Szia!
Gyakorlatilag ugyan az a két makett, a keretek ugyanazok.
Nekem az Aeroteam egy kicsit jobban tetszett, talán kicsit kevesebb volt a sorja.
Ha jót fogsz ki akkor nem annyira gáz egyik sem, viszont ha nem akkor gyakorlatilag a sorjából kell kikapálni a makettet.
Ha szép makettet akarsz belőle csinálni akkor kell hozzá kabin ülésekkel, kiömlő, orrkúp, futóaknák.
Illetve a futóművek használhatatlanok, a főfutószár egy pálcika, az orrfutó szintén siralmas.
A kabintetőt is érdemes lecserélni egy vákuum húzottra, mert elég opálosak, bár az Aeroteam-é az tiszta volt és karcmentes.

Ha van még kérdésed szívesen várom.

Üdv.:Neo
vini 372421 2011. március 14. 19:36
Válasz erre
helló neo954!
tudnál tanácsot adni,hogy melyik jobb kidolgozottságu:az aeroteam vagy a condor 21-es um jobb?
köszi
üdv:vini

vini34@freemail.hu
MB87 372420 2011. március 14. 19:09
Válasz erre
5498 / 5499 hozászolásában Neo felrakta az általam kínált lehetőséget, és bőven adott még ezen kívül alternatívát.

Üdv.:
MB
Neo954 372419 2011. március 14. 14:17
Válasz erre
1_22_b1
1_22_b1
1_44
1_44
1_55
1_55
1_56
1_56
1_57
1_57
1_13
1_13
1_15
1_15
154_8
154_8
248.261.3_MIG-21U_Russia312
248.261.3_MIG-21U_Russia312
248.261.4_MIG-21UM_Russia122
248.261.4_MIG-21UM_Russia122

Na még néhány rajz! :)
Neo954 372418 2011. március 14. 13:17
Válasz erre
201103142882
201103142882
201103142883
201103142883
201103142884
201103142884
201103142885
201103142885
201103142886
201103142886
201103142887
201103142887

Szia Viktor!
Lefotóztam az UM-ek festési rajzait.
Az egyik AeroTeam a másik Condor.
Remélem segít!
Üdv.:Neo
Vik30 372417 2011. március 13. 12:39
Válasz erre
MB87 372416 2011. március 13. 11:31
Válasz erre
Szia Vik30!

Nekem megvan a Condor MiG-21 UM-nek a festési rajza szovjet festéssel, azon rajta vannak angolul a színek is, ha gondolod szerdán be tudom szkennelni és átküldhetem neked.

Üdv.:
MB87
Kferro 372415 2011. március 13. 11:06
Válasz erre
Vik30 372414 2011. március 13. 11:03
Válasz erre
mig-21 ujra
mig-21 ujra

Mig-21 um rol szeretnék orosz festésformát ezt szeretném átalakítani első festéseim egyike volt!
Daala 372413 2011. március 13. 09:08
Válasz erre
Én a Modelimex.cz-ről rendeltem a MiG-21 profipackot, 45.25 Euró volt postával együtt. A jövő héten meg is jön!
juge75 372412 2011. március 13. 06:20
Válasz erre
Semmi baj, ha kell valamiről kép, majd megoldom. (remélem)
Nagyon jó barátságban vagyok a gondozókkal.
The_Ori 372411 2011. március 12. 21:54
Válasz erre
Thx. De ha semmi extra, akkor nem érdekes. Csak hallottam hogy ma azokba is be lehetett menni.
juge75 372410 2011. március 12. 21:26
Válasz erre
Minek, láttam eleget, amikor katona voltam...
Miért csak most szólsz?
Előtte kellett volna, nem utána...
Majd megnézem, mit tudok tenni az ügyben, jó?
The_Ori 372409 2011. március 12. 21:00
Válasz erre
A Li2-őt és a Mi-8at nem fotóztad le belülről?
juge75 372408 2011. március 12. 19:57
Válasz erre
Kép 768
Kép 768
Kép 770
Kép 770
Kép 769
Kép 769
Kép 773
Kép 773
Kép 783
Kép 783
Kép 786
Kép 786
Kép 785
Kép 785
Kép 784
Kép 784
Kép 778
Kép 778

Ezt nektek! :-)
vlevi 372407 2011. március 12. 19:45
Válasz erre
Igen, már többször is. Volt, hogy 1 héten belül itt volt a cucc.
Petya 372406 2011. március 12. 19:06
Válasz erre
NEO954 szuper, főleg az NDK-s festés:)
Majd én is teszek fel képet, de egyenlőre dobozban van még az um, és a bisz
Üdv.Petya
marteen 372405 2011. március 12. 17:10
Válasz erre
Szervusu Levi

Te rendeltél már tőlük?

Üdv
vlevi 372404 2011. március 12. 16:57
Válasz erre
Lákinál 51+posta az Eduard 21-es : www.luckymodel.com/scale.aspx
Neo954 372403 2011. március 12. 15:55
Válasz erre
201103122864s
201103122864s

Szia!
Régi festésiből a 7011-et csinálom, de fakón, nem pedig a felújított színével.
No így alakulnak a gépek.
Üdv.:Neo
Petya 372402 2011. március 12. 14:55
Válasz erre
Én meg az egyik orosz festésűt tervezem elkészíteni, ha lesz rá időm :)
Üdv.Petya
Neo954 372401 2011. március 12. 00:33
Válasz erre
Szia!
Köszönöm a válaszod!
Az "új" kétszínű kamóval csinálom meg, hamarosan rakok fel képet róla.
Üdv.:Neo
Petya 372400 2011. március 10. 20:48
Válasz erre
Szia,
5102-es hozzászólásban találsz eredeti orosz kamós életéből :)
Üdv.Petya
dudus0919 372399 2011. március 10. 18:48
Válasz erre
Hajózó szemszőgből a Kúp-ról.A hehyi hangsebesség elérésekor nagyon lényeges,hogy a helyi ugyanis az áramlás sebessége a gép nem mínden pontján azonos,legelőször az áramvonalazott részeken jelenik meg a lökéshullám.Vannak a neten fotók hangseb felett repűlő gépekről amikor a légköri viszonyok olyanok,hogy lehet látni a lökéshullámot,mínt egy tölcsér úgy néz ki és körülbelül a szárny első egyharmadába jelenik meg körkörösen a gép körűl.A tölcsér mögött turbulens áramlás van ami rep.szempontból nagyon rossz:felhajtóerő csökken,kormányok hatástalanok stb.Amikor a repülőgép orr része is eléri a hangsebességet ott is megjelenik a lökéshullám,de nem merőleges,hanem a Kúp vonalát követve ferde.A ferde lökéshullám mögött az áramlás kiegyensúlyozott folyamatos.A sebesség növekedésekor a Kúp előremozog megakadályozza,hogy a szívócsatornába turbulens áramlás kerüljön be a szívócsatornába .A kúpon a lemezkék szerintem nem aerodinamikai funkciókkal bírtak inkább más funkciójúk talán anti vibrációs lehetett,de lehet ,hogy tévedek és remélem nem olvassa el mérnökember aki engedett annakidején beleülni röpülőbe.
Neo954 372398 2011. március 10. 15:24
Válasz erre
Köszönöm Gabesz!
Időközben nekem is leesett!
Üdv.:Neo
Gabesz 372397 2011. március 10. 14:55
Válasz erre
Hunávia.hu
Neo954 372396 2011. március 10. 12:48
Válasz erre
Sziasztok Urak!

Keresek festési sémát, képeket a 906-os UM-ről.

Segítségetek előre is köszönöm!

Üdv.:Neo
makettes 372395 2011. március 10. 07:20
Válasz erre
Köszi fiúk!
üdv. makettes
Figaro 372394 2011. március 9. 21:33
Válasz erre
búza 372393 2011. március 9. 21:32
Válasz erre
Szia Marci!
Ha elárulod, hogy milyen stílusjegyek alapján gondolod ezt, én is hajlandó vagyok egy nagy titkot elárulni!
Üdv: Búza
Murmuc 372392 2011. március 9. 21:17
Válasz erre
MIG-21 MF, BISZ
MIG-21 MF, BISZ

Üdv Makettes!
Nekem sajnos csak a "MAKETTSTÚDIÓ" kiadása van meg, de ha ez jó használd egészséggel.
Marci 372391 2011. március 9. 21:06
Válasz erre
Ti mind a ketten biztos katonatisztek voltatok. A stílusból itélve.
makettes 372390 2011. március 9. 20:55
Válasz erre
Sziasztok!
Érdeklődnék,hogy a 4+ kiadó Mig-21 füzete meg van-e valakinek?
A fegyverzet variáció érdekelne a hátsó oldalról.
üdv. és köszi
makettes
Pal 372389 2011. március 9. 08:54
Válasz erre
Sziasztok!

Elég sok indulatot kavart ez a Mach-kúp vita a fórumon. Én is szeretnék hozzátenni néhány észrevételt, remélem nem írok túl sok "valótlan" dolgot.
A Mach-kúp mozgatásának az a célja, hogy a hajtómű kompresszor első fokozatát ne hangsebességnél nagyobb áramlás érje el, ez ugyanis instabil üzemállapotot idézhet elő. Az áramlást nagy sebességnél a központi testen elhelyezett "élektől, törésektől" kiinduló lökéshullámok fékezik le úgy, hogy mire a hajtóműhöz ér az áramlási sebesség M
Pal 372388 2011. március 9. 08:54
Válasz erre
Sziasztok!

Elég sok indulatot kavart ez a Mach-kúp vita a fórumon. Én is szeretnék hozzátenni néhány észrevételt, remélem nem írok túl sok "valótlan" dolgot.
A Mach-kúp mozgatásának az a célja, hogy a hajtómű kompresszor első fokozatát ne hangsebességnél nagyobb áramlás érje el, ez ugyanis instabil üzemállapotot idézhet elő. Az áramlást nagy sebességnél a központi testen elhelyezett "élektől, törésektől" kiinduló lökéshullámok fékezik le úgy, hogy mire a hajtóműhöz ér az áramlási sebesség M
István 372387 2011. március 8. 22:32
Válasz erre
Szia búza!
Típust váltottunk akkor.(nagyobbra)De már az is a múlté.
Üdv István
búza 372386 2011. március 8. 21:49
Válasz erre
Szia István!
Így már számomra is érthető és szerintem így is van. A lemezek szabályozták és javították az áramlást.
'93-ban kezdted, vagy akkor fejezted be?
Üdv: Búza
István 372385 2011. március 8. 21:30
Válasz erre
Szia búza
Igazad van hogy automatán működött a kúp vezérlés az UM n is.Rég volt(93) már én is sokat felejtettem.A probléma az amire gondoltam hogy mivel csak három helyzete volt a kúpnak és a helyzetek között elég nagy volt a sebesség tartomány így az adott kúpállásnál elég tág határok között mozgott az áramlás.Itt volt szerepe a lemezeknek amik mondjuk egy mechanikus szabályzó szerepét látták el úgy ahogy korábban leírtam.A folyamatos követő vezérlő rendszerrel ellátott gépeken nem volt ilyen gond mert ott a rendszer folyamatosan szabályozta az optimális beáramlási keresztmetszetet.
Nem biztos hogy igazam van de én így emlékszem rá.
Üdv
Murmuc 372384 2011. március 8. 21:27
Válasz erre
Üdv Topi! Nem mernék rá megesküdni de nagyon rémlik!
A TOP GUN számait, cikkeit felvittem anno Excel táblázatba, innen tudom hogy hol melyik cikk van.
Ha tudsz nézz utánna.
Köszi!
búza 372383 2011. március 8. 21:25
Válasz erre
Még egy kis kiegészítés:
A 95-ös hajtóművek beépítése után ezek az értékek az UM-nél - emlékeim szerint 20 mm-rel - csökkentek a hajtómű nagyobb levegő igénye miatt. Tehát az 1. kinti 120, a második 170 lett. Ezt a munkahenger dugattyúszárra való sima esztergált gyűrű felhúzásával érték el.
Üdv. Búza
Rumcájsz_52 372382 2011. március 8. 21:00
Válasz erre
Egy kis kiegészítés
A kúpvezérlés a 21F, U USz és UM tipusokon alapvetően szintén automatikus vezérlésű volt, de szakaszos működésű. A Pitot-cső sebességi jelei alapján M 1,5-nél ( a kétüléses tipusoknál M 1.35-nél) tolta ki a hidralikus munkahenger a kúpot 1. kinti helyzetbe 140 mm-t, M 1,9-nél további 50 mm-t a 2. kinti helyzetbe. Az automatika meghibásodásának esetére lehetőség volt a pilóta számára a kézi vezérlés is a sebességmérő alapján mind a szakaszos vezérlésű rendszer, mind a PF, MF és bisz tipusokon a folyamatos vezérlésű rendszer esetén.
Üdv R.
búza 372381 2011. március 8. 20:55
Válasz erre
photo119
photo119

Sziasztok!
István: az általad említett tipusokon tényleg három helyzete volt a kúpnak, de azt is automata állította és egy LEHETŐSÉG volt a kézi állítás.
"Az MF és BISZ nél automata végezte a kúp vezérlést és nem voltak fix helyzetek ebből kifolyólag ennél a típusnál ez a probléma már nem jelentkezett vagy is ezzel oldották meg a problémát."
Mi volt ez a probléma, mert ez nem tiszta számomra?

A lemezek feladata szerintem a kúp azon keresztmetszete utáni határréteg örvénylés általi leválasztása, ezzel a hajtómű levegő táplálásának javítása. Ilyen merőlegesen elhelyezett örvénykeltő lemez van pl. a csűrők előtt is a csűrő hatásosságának javítása céljából.

Örvénykeltő lemezekkel máshol is találkozhatunk, pl. a Boeing 737 Classic változatok szárnyán, a vízszintes vezérsík fölötti részen, az oldalkormány nagy állásszögű repüléseknél történő hatássoságának növelésére, hajtóművek belső burkoló lemezein, bár ebben az esetben nem az áramlással szemben állnak.

Még egy-két apróság, csak a tények kedvéért.
A PG.- ben szerény számításom szerint kb. 1500 nagyjavítás utáni berepülési felszállás alkalmával álltam a beton szélén. Természetesen csak a Mig-21-es tipusra vonatkozókat számoltam bele. Nem dicsekvésként szeretném mondani, ezt dobta az élet, hálás vagyok neki!
Az első főnököm nagyon okos ember volt, sokat tanultam tőle. Sajnos néha elfelejtem mondásait és elragad a hév, hogy valamit jobbá tegyek itt a fórumon!
Az Ő mondása volt: " Hülyékkel ne vitatkozz, mert a végén együtt emlegetik majd a neveteket!"
A továbbiakban ezt szeretném magamra nézve irányadónak tartani! Ha valakinek azonban érdemi, értelmes vitaindító hozzászólásai vannak, esetleg kritikái az általam elmondottakkal kapcsolatban azt a továbbiakban is köszönettel veszem!

Üdv mindenkinek!

Búza
Topi 372380 2011. március 8. 20:10
Válasz erre
Szia!
Jól emlékszel, tényleg abban a számban van leírva!
Topi
Murmuc 372379 2011. március 8. 19:52
Válasz erre
Üdv István!
Amit leírtál a saját véleményed vagy valahol már szert tettél erre a működési elvre?
Csak azért kérdezem mert valami hasonlót olvastam én is, de mintha mégse!
Szentül meg vagyok győződve hogy a TOP GUN '97. júliusi számában olvastam erről,
a MIG-21-esek Magyarországi története cikkben!
De az istenért sem találom,és pont ezt a számot!
Ha valaki meg tudná nézni azt megköszönném!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.