/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
búza 372386 2011. március 8. 21:49
Válasz erre
Szia István!
Így már számomra is érthető és szerintem így is van. A lemezek szabályozták és javították az áramlást.
'93-ban kezdted, vagy akkor fejezted be?
Üdv: Búza
István 372385 2011. március 8. 21:30
Válasz erre
Szia búza
Igazad van hogy automatán működött a kúp vezérlés az UM n is.Rég volt(93) már én is sokat felejtettem.A probléma az amire gondoltam hogy mivel csak három helyzete volt a kúpnak és a helyzetek között elég nagy volt a sebesség tartomány így az adott kúpállásnál elég tág határok között mozgott az áramlás.Itt volt szerepe a lemezeknek amik mondjuk egy mechanikus szabályzó szerepét látták el úgy ahogy korábban leírtam.A folyamatos követő vezérlő rendszerrel ellátott gépeken nem volt ilyen gond mert ott a rendszer folyamatosan szabályozta az optimális beáramlási keresztmetszetet.
Nem biztos hogy igazam van de én így emlékszem rá.
Üdv
Murmuc 372384 2011. március 8. 21:27
Válasz erre
Üdv Topi! Nem mernék rá megesküdni de nagyon rémlik!
A TOP GUN számait, cikkeit felvittem anno Excel táblázatba, innen tudom hogy hol melyik cikk van.
Ha tudsz nézz utánna.
Köszi!
búza 372383 2011. március 8. 21:25
Válasz erre
Még egy kis kiegészítés:
A 95-ös hajtóművek beépítése után ezek az értékek az UM-nél - emlékeim szerint 20 mm-rel - csökkentek a hajtómű nagyobb levegő igénye miatt. Tehát az 1. kinti 120, a második 170 lett. Ezt a munkahenger dugattyúszárra való sima esztergált gyűrű felhúzásával érték el.
Üdv. Búza
Rumcájsz_52 372382 2011. március 8. 21:00
Válasz erre
Egy kis kiegészítés
A kúpvezérlés a 21F, U USz és UM tipusokon alapvetően szintén automatikus vezérlésű volt, de szakaszos működésű. A Pitot-cső sebességi jelei alapján M 1,5-nél ( a kétüléses tipusoknál M 1.35-nél) tolta ki a hidralikus munkahenger a kúpot 1. kinti helyzetbe 140 mm-t, M 1,9-nél további 50 mm-t a 2. kinti helyzetbe. Az automatika meghibásodásának esetére lehetőség volt a pilóta számára a kézi vezérlés is a sebességmérő alapján mind a szakaszos vezérlésű rendszer, mind a PF, MF és bisz tipusokon a folyamatos vezérlésű rendszer esetén.
Üdv R.
búza 372381 2011. március 8. 20:55
Válasz erre
photo119
photo119

Sziasztok!
István: az általad említett tipusokon tényleg három helyzete volt a kúpnak, de azt is automata állította és egy LEHETŐSÉG volt a kézi állítás.
"Az MF és BISZ nél automata végezte a kúp vezérlést és nem voltak fix helyzetek ebből kifolyólag ennél a típusnál ez a probléma már nem jelentkezett vagy is ezzel oldották meg a problémát."
Mi volt ez a probléma, mert ez nem tiszta számomra?

A lemezek feladata szerintem a kúp azon keresztmetszete utáni határréteg örvénylés általi leválasztása, ezzel a hajtómű levegő táplálásának javítása. Ilyen merőlegesen elhelyezett örvénykeltő lemez van pl. a csűrők előtt is a csűrő hatásosságának javítása céljából.

Örvénykeltő lemezekkel máshol is találkozhatunk, pl. a Boeing 737 Classic változatok szárnyán, a vízszintes vezérsík fölötti részen, az oldalkormány nagy állásszögű repüléseknél történő hatássoságának növelésére, hajtóművek belső burkoló lemezein, bár ebben az esetben nem az áramlással szemben állnak.

Még egy-két apróság, csak a tények kedvéért.
A PG.- ben szerény számításom szerint kb. 1500 nagyjavítás utáni berepülési felszállás alkalmával álltam a beton szélén. Természetesen csak a Mig-21-es tipusra vonatkozókat számoltam bele. Nem dicsekvésként szeretném mondani, ezt dobta az élet, hálás vagyok neki!
Az első főnököm nagyon okos ember volt, sokat tanultam tőle. Sajnos néha elfelejtem mondásait és elragad a hév, hogy valamit jobbá tegyek itt a fórumon!
Az Ő mondása volt: " Hülyékkel ne vitatkozz, mert a végén együtt emlegetik majd a neveteket!"
A továbbiakban ezt szeretném magamra nézve irányadónak tartani! Ha valakinek azonban érdemi, értelmes vitaindító hozzászólásai vannak, esetleg kritikái az általam elmondottakkal kapcsolatban azt a továbbiakban is köszönettel veszem!

Üdv mindenkinek!

Búza
Topi 372380 2011. március 8. 20:10
Válasz erre
Szia!
Jól emlékszel, tényleg abban a számban van leírva!
Topi
Murmuc 372379 2011. március 8. 19:52
Válasz erre
Üdv István!
Amit leírtál a saját véleményed vagy valahol már szert tettél erre a működési elvre?
Csak azért kérdezem mert valami hasonlót olvastam én is, de mintha mégse!
Szentül meg vagyok győződve hogy a TOP GUN '97. júliusi számában olvastam erről,
a MIG-21-esek Magyarországi története cikkben!
De az istenért sem találom,és pont ezt a számot!
Ha valaki meg tudná nézni azt megköszönném!
Neo954 372378 2011. március 8. 19:49
Válasz erre
Szia!
Szerintem István mindkettőtöket igazolta (Te-stailizás,Búza-Turbules áramot generál).
Mindkettő dolog le van írva, de te belevesztél abba, hogy nem lehet turbulens áramlás, mert meghal a hajtómű, mire István leírta, hogy mire odaér a hmű-höz már nem turbulens.
Ezen mit nem érteni?
Egy fórumon való regisztráció, de minimum egy becsületes név megadása pedig nem hinném, hogy olyan nehéz dolog.
Üdv.:Neo
Murmuc 372377 2011. március 8. 19:44
Válasz erre
Szavasztok!
Nagyon elszaladtak itt az indulatok.Ford Fairlane mondaná, "Nem kell úgy a húrok közé csapni"!
Inzsenyer 372376 2011. március 8. 19:24
Válasz erre
Sziasztok

Itt a válaszod búza.Egy szót nem akartam addig írni amíg valaki(ez most István) le nem írja amit én írtam volna le.Nézd meg mit írkáltam én kettő mondatban nézd meg mit közöl István.
Még annyit csak,fénymásoltatni fogom a teljes személyi adatállományomat kiegészítve az összes ekérhetőségemmel ezeket feltünő módon magamon viselem s csak ezek után megyek be akár egy autószalonba akár a tescoba akár a hadtörténeti múzeumba akár egy szórakozóhelyre de akár egy kirakodóvásárra is!
Akin viszont nem ezt fogom látni,emelt hanghordozással úgy lealázom hogy azt is elfelejti melyik anyából szedték elő!

Erről ennyit,
minden jót!
Neo954 372375 2011. március 8. 19:13
Válasz erre
Szia István!
Köszönöm a választ!
Nekem kielégítő volt. :)
Üdv.:Neo
István 372374 2011. március 8. 19:03
Válasz erre
Sziasztok!
Röviden leírnám én is a véleményemet a kúpon lévő lemezről.Ezen a típuson(66,69,74)a kúpnak 3 állása volt amit a pilótának kellett a sebesség függvényében állítani.Az MF és BISZ nél automata végezte a kúp vezérlést és nem voltak fix helyzetek ebből kifolyólag ennél a típusnál ez a probléma már nem jelentkezett vagy is ezzel oldották meg a problémát.Visszatérve a lemezekre a fő feladata a szívócsatorna stabilitási tartalékának a növelése az által hogy a kúp mögött felületi örvényeket hozott létre(nagysága a sebesség függvénye)ezáltal csökkentette a szívó csatorna beáramlási keresztmetszetét ha a RG sebessége növekedett.A sebesség növekedésekor az automata rendszer a kúpot ki vezérelte a megfelelő pozícióba.Természetesen ez az örvény (turbulens áromlás)mire a hajtóműhöz ért addigra laminálissá vált így nem okozot problémát.Bocs egy kicsit hosszúra sikeredett.Remélem segítettem.Ha valami nem elég világos megpróbálom másképp megfogalmazni.
Üdv
RonnieFrown 372373 2011. március 8. 00:25
Válasz erre
Yesss!
Aramlas terelo kozponti test. Oriasi!
elmo 372372 2011. március 8. 00:03
Válasz erre
Aramlas-terelo kozponti test; (foci, csoki)
RonnieFrown 372371 2011. március 7. 23:42
Válasz erre
Mi a Kossuthban tanultuk a tizenotost meg a huszonegyest, de mar nem sokra emlekszem. Arra viszont tisztan emlekszem, hogy a mach-kup kifejezes hasznalataert azonnali elegtelen jart. Gozom nincs mi volt az eles elnevezes, ugyhogy ne kerdezzetek.
búza 372370 2011. március 7. 21:27
Válasz erre
Szia!
Vagdalkozni és hülyeségeket beszélni nagyon könnyű! Légyszives pontról pontra cáfold meg, amit írtam!
Kettőnk között van egy kis különbség: én regisztrálva, címmel telefonszámmal, stb, vállalom a véleményemet, az ismerőseim és több évtizedes barátaim szeme láttára írom, amit írok, elismerve azt is, ha valami hülyeséget tettem, írtam!
Üdv: Búza
Inzsenyer 372369 2011. március 7. 21:16
Válasz erre
Szia

Látom megmagyarázni a saját hülyeségeidet remekül tudod.De lelked rajta.Bocs hogy belevauztam.Még annyit,kérdezd meg a Tumanszkyt mit szól az okfejtésedhez,végül is neki kell felzabálnia a turbulens légtömegeket de Mikojan szelleme is beszélhetne arról miért izzadtak vért a törzsön belül elvezetett levegő áramlástanával.

Szevasz
búza 372368 2011. március 7. 21:02
Válasz erre
Szia!
Azt nem tudom, hogy honnan szedted az információidat, de hogy nem értesz hozzá az tiszta számomra.
Először is, az áramlással szemben merőlegesen álló sik felület mindig turbulenciát okoz. Ha ettől összedőlne a hajtómű légellátása, akkor nem rakták volna oda.
Másodszor: a kérdés a Mach-kúpon levő lemezkékre vonatkozott nem a szívócsatorna válaszfalra.
A vízszintes lemezek a szívócsatorna falán a pompázsgátló redönyök kiváltásának merevítői, a középen levő rúd pedig a működtető munkahenger tolórúdja. Nincs közük az áramlás stabilizálásához.
A DUA-3 állászsögadó egy potenció-méter, nincs tengelye a szívócsatornán átvezetve, ellenben egy burkolatban ott megy át a rádiótérbe a kábele.
Remélem nem ebben a szakmában vagy "Inzsenyer"!
Üdv: Búza
Neo954 372367 2011. március 7. 20:33
Válasz erre
Sziasztok!
Először is köszönöm a válaszokat.
A lemezek alatt a mach kúpon lévő "csipkéket" értettem. :)
Üdv.:Neo
Inzsenyer 372366 2011. március 7. 20:29
Válasz erre
Szia

Nem igazán.Ha turbulens áramlást generál akkor összedől a hajtómű légellátása.
Nézz meg egy gép metszetrajzot ott a válasz.Egyszerűen ott választodik szét a jobb és a bal törzsoldal beömlő csatornája.A vizszintes lemezek stabilizáni segítenek a mach kúp utánni légáramokat.A jobb oldali pedig az állásszögadó tengelyt is rejti pl az mf típuson.
búza 372365 2011. március 7. 20:16
Válasz erre
Szia Murmuc!
A mondat első része helyes, de ezekben a gépekben nincs lokátor csak céltávolságot mérnek.
Üdv: Búza
Murmuc 372364 2011. március 7. 20:10
Válasz erre
Üdv Neo!
Ha jól tudom kisebb turbulens áramlást generál az orrkúp utáni részen, segítve a lokátor hűtését.
De ha nem a többiek kijavítanak.
Neo954 372363 2011. március 7. 19:22
Válasz erre
396953
396953

Sziasztok!
A szakiknak szánt kérdéssel jöttem. :)
Az orrkúpon lévő lemezek célja érdekelne, gondolom nem a madarak fogyaszthatóvá tételét szolgálják a hajtómű számára?:)

Üdv.:Neo
Neo954 372362 2011. március 7. 18:14
Válasz erre
Szia!
Köszönöm az információt! :)
Üdv.:Neo
Rumcájsz_52 372361 2011. március 7. 18:08
Válasz erre
A 21F-13, U, USz, és UM orrkúpja és szívócsatorna-méretei ugyanazok.
Üdv R.
Neo954 372360 2011. március 7. 17:51
Válasz erre
Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy az f-13 és az UM orrkúpja megegyezik e vagy sem?
Üdv.:Neo
dudus0919 372359 2011. március 7. 16:09
Válasz erre
Szia Gábor!
megírtam levelem,de sajnos valamiért nemismeri fel a címed a freemail.Igy meg nemakarom dicsérni az illetékeseket.Talán annyít,hogy én 77-ben is voltam Kusóban és találkoztam az RGV utasítással,melyben a manőverező légiharc CSR alkamazásával volt megírva.Ezt magyarra le sem fordították.900-1000-el vasaltuk az eget a CSR-t gyors ü.a.fogyasztására használtuk.Meg sorolhatnám.
búza 372357 2011. március 6. 19:17
Válasz erre
Szia Dudus!
buzasg,kukac,hdsnet.hu
Várom a leveled.
Üdv: Búza
dudus0919 372356 2011. március 6. 18:34
Válasz erre
Szia Búza!
Írni akartam az email címedre megköszönni,hogy megvédtél,de azt írja ki,hogy a cím érvénytelen.
búza 372355 2011. március 5. 19:45
Válasz erre
Szia István!

Én is örülök a találkozónak, régen vártam rá!
Magánban írtam levelet Neked és Miginek, bővülne a csapat! Ha minden igaz nekem meg az új tagnak is vannak ott régi ismerőseink, bár én évek óta nem tudok róluk semmit.

Üdv: Búza
dome50 372354 2011. március 5. 14:37
Válasz erre
Bocs!
dome50 372353 2011. március 5. 14:35
Válasz erre
Üdv!
Eladóak:1/72 Italeri Mig-29UB Bontatlan Postával 2500,-
1/72 Italeri Mig-29A Bontatlan Postával 2500.-

1/72 Orosz pilóták,szerelők(modern)3+3 db 2000.-
dome50@citromail.hu
Elektrolakatos 372351 2011. március 5. 13:11
Válasz erre
Migi,Búza!

Hazafelé felhívtam OFŐ-t, jövő héten visszajelez kivel kell egyeztetnem.

Gabi, örülök, hogy személyesen is találkoztunk.

Elektro
búza 372350 2011. március 4. 19:29
Válasz erre
Szia Monox!
Ok, már látom. Más építési sorozatból valók a gépek,az általad említettek 1637/51, 1614/50, 1501/48, és 1510/49 a többi (már ami nálunk volt és adatom van róla) 77 és 78-assal kezdődik. Az Avia-infón nem néztem utána.
Valószínűleg valami hasonló lehet a szesztartály lemez megoldása is. Öszintén szólva arra, hogy a Biszeken és AP-kon belül is lennének ebben különbségek megint nem emlékeztem, pedig töltöttem beléjük néhány száz liter cefrét!
Üdv: Búza
Monox 372349 2011. március 4. 18:10
Válasz erre
"A szögletes plexi a két számos gépeken volt."

Ehhez annyi kiegészítést még, hogy a két számos gépekből is csak a 48,49,50,51 és 52 old. számú gépeken.
Neo954 372348 2011. március 4. 17:50
Válasz erre
Szia Búza!
A szeszlemezen a tartály burkoló lemezét értette a kabin előtt.
Volt egy kisebb fajta meg volt egy nagyobb fajta (a zvezda bisz-hez is kétfajtát ad a gyártó)
A plastiwings-en minden pontosan le van írva róla, aztán, hogy abból mi az igaz azt nem tudom, de én is ott olvastam róla.
www.plasticwings.hu/21/21b.htm
Szeszlemezológia címszó alatt.

Üdv.:Neo
búza 372347 2011. március 4. 17:36
Válasz erre
Sziasztok!
Monox: az az előljáró, aki a Bisz-t összekeverte az MF-el az vagy simán hülye volt, vagy az egész csak egy legenda. Az AP elnevezés az Auto Pilot elnevezésből származik. A 23-assal nagyon hasonló robot volt beépítve, az ellenőrző berendezésén volt egy átkapcsoló: 21-23! A 23-ason az oldalkormányra is dolgozott a robot, a 21-esen nem.

charles: azt nem tudom, hogy mit értesz kis meg nagy szeszlemezen, de a Bisz-ben meg az AP-ban ugyanaz a szeszhűtésű lokátor volt ezzel együtt a kombinált tartálynak el kellet férnie a burkolat alatt. 4 liter a kabintető jégtelenítéséhez, 9 a lokátor hűtéshez és ez minden gépen így volt.
A szögletes plexi a két számos gépeken volt.
Üdv: Búza
Monox 372346 2011. március 4. 13:14
Válasz erre
Ezt az Aranysasban olvastam, azt hiszem 2003-ban, amikor Hadi "Dínó" István ezredes négy részben megírta az katonai karrierjét. Azt hiszem a 3. részben volt.
charles 372345 2011. március 4. 10:42
Válasz erre
1.kép
1.kép
2.kép
2.kép
3.kép
3.kép

Szia búza!

Erre céloztam (sajnos a scannerem rossz, így lefotóztam a rajzaim, remélem kivehetőek a különbségek)

1.kép: kerek oldal plexi, nagy szesz lemez : a nagy általánosság
2.kép: egyenes oldal plexi, kis szesz lemez : például 48-49-51
3.kép: kerek oldal plexi, kis szesz lemez : például 1904-6327
dudus0919 372344 2011. március 4. 08:41
Válasz erre
Nahát az az elöljáró nagyon belehetett rúgva,ha nem vette észre,hogy min repűlt.Azt,hogy a tipust ki nevezte,mínt nevezte nemtudom,de Szu-ba is így hítták őket és csak két változat létezett,legalábbis M.országon.Mikor átképzésen voltunk 75-ben az oroszok meséltek egy változatról amibe valami csodahajtómű volt szerelve,de ez csapatszolgálatba nem kerűlt.Egyébként én is ismertem sajnos előljárót,aki azt mondta rá hogy az újfajta 96-os,hogy az rszbn a legújabb ARK.Kiváncsi lettem volna rá,hogy aki nemtanúlta,hogy üzemeltette a LAZÚRT,a lokátort a SZAU-t általában a fegyverzetet?Olyan rakéták voltak rendszeresítve a Bisz-hez,amelyek előtte egyík tipuson sem.Azt is észre kellett volna vennie,hogy a beömlő nyílás kiszélesedett,meg rengeteg kütyű rá van aggatva,de mentségéűl szolgáljon,hogy éjje volt és ezeket a kűlső jeleket nemláthatta,de hát a kabínban is észre kellett volna vennie egykét dolgot,ha mást nem,hát ilye apróságokat,hogy a KSZI-helyett NPP-t az AGD helyett Kpp-t építettek be és üzemeltetésü eltért az elődeitől.Nade mág hosszan sorolhatnám.
Monox 372343 2011. március 3. 21:45
Válasz erre
Egy kicsit én is szeretnék "kavarni" bisz-témában, vagyis én úgy tudom, hogy a MiG-21bisz típus gyárilag 3 féle verzióban létezett. A bisz-t ugye akkor használják típus jelzésként, ha egy adott típus sárkánya az eredeti géptől származik, de a belső berendezések különböznek. A 75-ös típust verziónkén gyárilag 75A, 75B és 75K típusjellel illették. Az első hozzánk is így jutott el, a B változatról semmilyen információim nincs, a 75K legmodernebb verzió 75AP (senki nem tudja honnan származó) néven állt hadrendbe nálunk. Így a magam részéről a vastag gerinces megnövelt teljesítményű gépek mindegyike MiG-21bisz-nek tekinthető.

Az is igaz viszont, hogy állítólag MiG-21MF és a 75A típus között annyira kevés különbség volt, hogy 1975-ben Taszáron egy éjszakai repülésen a Veszprémből érkezett elöljáró csak a leszállás után vette észre, hogy bisszel repült a neki szánt MF helyett.
juge75 372342 2011. március 3. 19:04
Válasz erre
Arra figyeltek, hogy könnyen nyitható legyen, akár brigádkulcs-al is :-)
búza 372341 2011. március 3. 18:52
Válasz erre
Szia Neo!
Írtam, küldd vissza!
Üdv: Búza
Neo954 372340 2011. március 3. 17:56
Válasz erre
Szia Búza!
Valamiért nem tudok neked e-mail-t küldeni.
Üdv.:Neo
búza 372339 2011. március 3. 17:18
Válasz erre
Szia charles!
A meghatározásod majdnem tökéletes!
A 75A az nálunk a PG.-ben Bisz néven szerepelt a 75AP pedig az AP-n. A szélvédő oldalsó plexik a két számos gépeken elől szögletesek, a többin kerekek, a szesztartály fedele emlékeim szerint viszont egyforma!
Üdv: Búza
búza 372338 2011. március 3. 17:03
Válasz erre
Szia Murmuc!
Arra már nem emlékszem, hogy rossz vagy jó napom volt, mert az ilyeneket nem tartom számon!
Viszont mit is írtam?
"Az általad támasztott követelményeknek az általam ismert fotók alapján a 3537, 3732, 3945, 3955, 4025,4058, felel meg."
Én ma sem látom itt a kérdéses gép oldaszámát!
Továbbá: a gép 1987. 11. 20. és 1988. 07. 18. között volt közepes javításon a PG.-ben, nagyjavítva soha nem volt.
Üdv: Búza
Neo954 372337 2011. március 3. 16:24
Válasz erre
Szia Airmax!

www.airwar.ru/firm/alfavit/mrus.html

Itt találsz pár típust alul vannak a zip linkek letöltöd és van benne egy csomó rajz, némelyiknek orosz nyelvű típusleírása is van.

Üdv.:Neo
unicellular 372336 2011. március 3. 13:19
Válasz erre
Airmax 372335 2011. március 3. 13:14
Válasz erre
Szevasz Uni

Igen, ilyenekre gondoltam.

Üdv
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.