<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
juge75 | Adatlap | 372412 | 2011. március 13. 06:20 | ![]() | |
The_Ori | Adatlap | 372411 | 2011. március 12. 21:54 | ![]() | |
Thx. De ha semmi extra, akkor nem érdekes. Csak hallottam hogy ma azokba is be lehetett menni. | |||||
juge75 | Adatlap | 372410 | 2011. március 12. 21:26 | ![]() | |
Minek, láttam eleget, amikor katona voltam... Miért csak most szólsz? Előtte kellett volna, nem utána... Majd megnézem, mit tudok tenni az ügyben, jó? | |||||
The_Ori | Adatlap | 372409 | 2011. március 12. 21:00 | ![]() | |
A Li2-őt és a Mi-8at nem fotóztad le belülről? | |||||
juge75 | Adatlap | 372408 | 2011. március 12. 19:57 | ![]() | |
vlevi | Adatlap | 372407 | 2011. március 12. 19:45 | ![]() | |
Igen, már többször is. Volt, hogy 1 héten belül itt volt a cucc. | |||||
Petya | Adatlap | 372406 | 2011. március 12. 19:06 | ![]() | |
NEO954 szuper, főleg az NDK-s festés:) Majd én is teszek fel képet, de egyenlőre dobozban van még az um, és a bisz Üdv.Petya | |||||
marteen | Adatlap | 372405 | 2011. március 12. 17:10 | ![]() | |
vlevi | Adatlap | 372404 | 2011. március 12. 16:57 | ![]() | |
Lákinál 51+posta az Eduard 21-es : www.luckymodel.com/scale.aspx | |||||
Neo954 | Adatlap | 372403 | 2011. március 12. 15:55 | ![]() | |
Szia! Régi festésiből a 7011-et csinálom, de fakón, nem pedig a felújított színével. No így alakulnak a gépek. Üdv.:Neo | |||||
Petya | Adatlap | 372402 | 2011. március 12. 14:55 | ![]() | |
Én meg az egyik orosz festésűt tervezem elkészíteni, ha lesz rá időm :) Üdv.Petya | |||||
Neo954 | Adatlap | 372401 | 2011. március 12. 00:33 | ![]() | |
Szia! Köszönöm a válaszod! Az "új" kétszínű kamóval csinálom meg, hamarosan rakok fel képet róla. Üdv.:Neo | |||||
Petya | Adatlap | 372400 | 2011. március 10. 20:48 | ![]() | |
Szia, 5102-es hozzászólásban találsz eredeti orosz kamós életéből :) Üdv.Petya | |||||
dudus0919 | Adatlap | 372399 | 2011. március 10. 18:48 | ![]() | |
Hajózó szemszőgből a Kúp-ról.A hehyi hangsebesség elérésekor nagyon lényeges,hogy a helyi ugyanis az áramlás sebessége a gép nem mínden pontján azonos,legelőször az áramvonalazott részeken jelenik meg a lökéshullám.Vannak a neten fotók hangseb felett repűlő gépekről amikor a légköri viszonyok olyanok,hogy lehet látni a lökéshullámot,mínt egy tölcsér úgy néz ki és körülbelül a szárny első egyharmadába jelenik meg körkörösen a gép körűl.A tölcsér mögött turbulens áramlás van ami rep.szempontból nagyon rossz:felhajtóerő csökken,kormányok hatástalanok stb.Amikor a repülőgép orr része is eléri a hangsebességet ott is megjelenik a lökéshullám,de nem merőleges,hanem a Kúp vonalát követve ferde.A ferde lökéshullám mögött az áramlás kiegyensúlyozott folyamatos.A sebesség növekedésekor a Kúp előremozog megakadályozza,hogy a szívócsatornába turbulens áramlás kerüljön be a szívócsatornába .A kúpon a lemezkék szerintem nem aerodinamikai funkciókkal bírtak inkább más funkciójúk talán anti vibrációs lehetett,de lehet ,hogy tévedek és remélem nem olvassa el mérnökember aki engedett annakidején beleülni röpülőbe. | |||||
Neo954 | Adatlap | 372398 | 2011. március 10. 15:24 | ![]() | |
Köszönöm Gabesz! Időközben nekem is leesett! Üdv.:Neo | |||||
Gabesz | Adatlap | 372397 | 2011. március 10. 14:55 | ![]() | |
Hunávia.hu | |||||
Neo954 | Adatlap | 372396 | 2011. március 10. 12:48 | ![]() | |
Sziasztok Urak! Keresek festési sémát, képeket a 906-os UM-ről. Segítségetek előre is köszönöm! Üdv.:Neo | |||||
makettes | Adatlap | 372395 | 2011. március 10. 07:20 | ![]() | |
Köszi fiúk! üdv. makettes | |||||
Figaro | Adatlap | 372394 | 2011. március 9. 21:33 | ![]() | |
búza | Adatlap | 372393 | 2011. március 9. 21:32 | ![]() | |
Szia Marci! Ha elárulod, hogy milyen stílusjegyek alapján gondolod ezt, én is hajlandó vagyok egy nagy titkot elárulni! Üdv: Búza | |||||
Murmuc | Adatlap | 372392 | 2011. március 9. 21:17 | ![]() | |
Üdv Makettes! Nekem sajnos csak a "MAKETTSTÚDIÓ" kiadása van meg, de ha ez jó használd egészséggel. | |||||
Marci | Adatlap | 372391 | 2011. március 9. 21:06 | ![]() | |
Ti mind a ketten biztos katonatisztek voltatok. A stílusból itélve. | |||||
makettes | Adatlap | 372390 | 2011. március 9. 20:55 | ![]() | |
Sziasztok! Érdeklődnék,hogy a 4+ kiadó Mig-21 füzete meg van-e valakinek? A fegyverzet variáció érdekelne a hátsó oldalról. üdv. és köszi makettes | |||||
Pal | Adatlap | 372389 | 2011. március 9. 08:54 | ![]() | |
Sziasztok! Elég sok indulatot kavart ez a Mach-kúp vita a fórumon. Én is szeretnék hozzátenni néhány észrevételt, remélem nem írok túl sok "valótlan" dolgot. A Mach-kúp mozgatásának az a célja, hogy a hajtómű kompresszor első fokozatát ne hangsebességnél nagyobb áramlás érje el, ez ugyanis instabil üzemállapotot idézhet elő. Az áramlást nagy sebességnél a központi testen elhelyezett "élektől, törésektől" kiinduló lökéshullámok fékezik le úgy, hogy mire a hajtóműhöz ér az áramlási sebesség M | |||||
Pal | Adatlap | 372388 | 2011. március 9. 08:54 | ![]() | |
Sziasztok! Elég sok indulatot kavart ez a Mach-kúp vita a fórumon. Én is szeretnék hozzátenni néhány észrevételt, remélem nem írok túl sok "valótlan" dolgot. A Mach-kúp mozgatásának az a célja, hogy a hajtómű kompresszor első fokozatát ne hangsebességnél nagyobb áramlás érje el, ez ugyanis instabil üzemállapotot idézhet elő. Az áramlást nagy sebességnél a központi testen elhelyezett "élektől, törésektől" kiinduló lökéshullámok fékezik le úgy, hogy mire a hajtóműhöz ér az áramlási sebesség M | |||||
István | Adatlap | 372387 | 2011. március 8. 22:32 | ![]() | |
Szia búza! Típust váltottunk akkor.(nagyobbra)De már az is a múlté. Üdv István | |||||
búza | Adatlap | 372386 | 2011. március 8. 21:49 | ![]() | |
Szia István! Így már számomra is érthető és szerintem így is van. A lemezek szabályozták és javították az áramlást. '93-ban kezdted, vagy akkor fejezted be? Üdv: Búza | |||||
István | Adatlap | 372385 | 2011. március 8. 21:30 | ![]() | |
Szia búza Igazad van hogy automatán működött a kúp vezérlés az UM n is.Rég volt(93) már én is sokat felejtettem.A probléma az amire gondoltam hogy mivel csak három helyzete volt a kúpnak és a helyzetek között elég nagy volt a sebesség tartomány így az adott kúpállásnál elég tág határok között mozgott az áramlás.Itt volt szerepe a lemezeknek amik mondjuk egy mechanikus szabályzó szerepét látták el úgy ahogy korábban leírtam.A folyamatos követő vezérlő rendszerrel ellátott gépeken nem volt ilyen gond mert ott a rendszer folyamatosan szabályozta az optimális beáramlási keresztmetszetet. Nem biztos hogy igazam van de én így emlékszem rá. Üdv | |||||
Murmuc | Adatlap | 372384 | 2011. március 8. 21:27 | ![]() | |
Üdv Topi! Nem mernék rá megesküdni de nagyon rémlik! A TOP GUN számait, cikkeit felvittem anno Excel táblázatba, innen tudom hogy hol melyik cikk van. Ha tudsz nézz utánna. Köszi! | |||||
búza | Adatlap | 372383 | 2011. március 8. 21:25 | ![]() | |
Még egy kis kiegészítés: A 95-ös hajtóművek beépítése után ezek az értékek az UM-nél - emlékeim szerint 20 mm-rel - csökkentek a hajtómű nagyobb levegő igénye miatt. Tehát az 1. kinti 120, a második 170 lett. Ezt a munkahenger dugattyúszárra való sima esztergált gyűrű felhúzásával érték el. Üdv. Búza | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 372382 | 2011. március 8. 21:00 | ![]() | |
Egy kis kiegészítés A kúpvezérlés a 21F, U USz és UM tipusokon alapvetően szintén automatikus vezérlésű volt, de szakaszos működésű. A Pitot-cső sebességi jelei alapján M 1,5-nél ( a kétüléses tipusoknál M 1.35-nél) tolta ki a hidralikus munkahenger a kúpot 1. kinti helyzetbe 140 mm-t, M 1,9-nél további 50 mm-t a 2. kinti helyzetbe. Az automatika meghibásodásának esetére lehetőség volt a pilóta számára a kézi vezérlés is a sebességmérő alapján mind a szakaszos vezérlésű rendszer, mind a PF, MF és bisz tipusokon a folyamatos vezérlésű rendszer esetén. Üdv R. | |||||
búza | Adatlap | 372381 | 2011. március 8. 20:55 | ![]() | |
Sziasztok! István: az általad említett tipusokon tényleg három helyzete volt a kúpnak, de azt is automata állította és egy LEHETŐSÉG volt a kézi állítás. "Az MF és BISZ nél automata végezte a kúp vezérlést és nem voltak fix helyzetek ebből kifolyólag ennél a típusnál ez a probléma már nem jelentkezett vagy is ezzel oldották meg a problémát." Mi volt ez a probléma, mert ez nem tiszta számomra? A lemezek feladata szerintem a kúp azon keresztmetszete utáni határréteg örvénylés általi leválasztása, ezzel a hajtómű levegő táplálásának javítása. Ilyen merőlegesen elhelyezett örvénykeltő lemez van pl. a csűrők előtt is a csűrő hatásosságának javítása céljából. Örvénykeltő lemezekkel máshol is találkozhatunk, pl. a Boeing 737 Classic változatok szárnyán, a vízszintes vezérsík fölötti részen, az oldalkormány nagy állásszögű repüléseknél történő hatássoságának növelésére, hajtóművek belső burkoló lemezein, bár ebben az esetben nem az áramlással szemben állnak. Még egy-két apróság, csak a tények kedvéért. A PG.- ben szerény számításom szerint kb. 1500 nagyjavítás utáni berepülési felszállás alkalmával álltam a beton szélén. Természetesen csak a Mig-21-es tipusra vonatkozókat számoltam bele. Nem dicsekvésként szeretném mondani, ezt dobta az élet, hálás vagyok neki! Az első főnököm nagyon okos ember volt, sokat tanultam tőle. Sajnos néha elfelejtem mondásait és elragad a hév, hogy valamit jobbá tegyek itt a fórumon! Az Ő mondása volt: " Hülyékkel ne vitatkozz, mert a végén együtt emlegetik majd a neveteket!" A továbbiakban ezt szeretném magamra nézve irányadónak tartani! Ha valakinek azonban érdemi, értelmes vitaindító hozzászólásai vannak, esetleg kritikái az általam elmondottakkal kapcsolatban azt a továbbiakban is köszönettel veszem! Üdv mindenkinek! Búza | |||||
Topi | Adatlap | 372380 | 2011. március 8. 20:10 | ![]() | |
Szia! Jól emlékszel, tényleg abban a számban van leírva! Topi | |||||
Murmuc | Adatlap | 372379 | 2011. március 8. 19:52 | ![]() | |
Üdv István! Amit leírtál a saját véleményed vagy valahol már szert tettél erre a működési elvre? Csak azért kérdezem mert valami hasonlót olvastam én is, de mintha mégse! Szentül meg vagyok győződve hogy a TOP GUN '97. júliusi számában olvastam erről, a MIG-21-esek Magyarországi története cikkben! De az istenért sem találom,és pont ezt a számot! Ha valaki meg tudná nézni azt megköszönném! | |||||
Neo954 | Adatlap | 372378 | 2011. március 8. 19:49 | ![]() | |
Szia! Szerintem István mindkettőtöket igazolta (Te-stailizás,Búza-Turbules áramot generál). Mindkettő dolog le van írva, de te belevesztél abba, hogy nem lehet turbulens áramlás, mert meghal a hajtómű, mire István leírta, hogy mire odaér a hmű-höz már nem turbulens. Ezen mit nem érteni? Egy fórumon való regisztráció, de minimum egy becsületes név megadása pedig nem hinném, hogy olyan nehéz dolog. Üdv.:Neo | |||||
Murmuc | Adatlap | 372377 | 2011. március 8. 19:44 | ![]() | |
Szavasztok! Nagyon elszaladtak itt az indulatok.Ford Fairlane mondaná, "Nem kell úgy a húrok közé csapni"! | |||||
Inzsenyer | Adatlap | 372376 | 2011. március 8. 19:24 | ![]() | |
Sziasztok Itt a válaszod búza.Egy szót nem akartam addig írni amíg valaki(ez most István) le nem írja amit én írtam volna le.Nézd meg mit írkáltam én kettő mondatban nézd meg mit közöl István. Még annyit csak,fénymásoltatni fogom a teljes személyi adatállományomat kiegészítve az összes ekérhetőségemmel ezeket feltünő módon magamon viselem s csak ezek után megyek be akár egy autószalonba akár a tescoba akár a hadtörténeti múzeumba akár egy szórakozóhelyre de akár egy kirakodóvásárra is! Akin viszont nem ezt fogom látni,emelt hanghordozással úgy lealázom hogy azt is elfelejti melyik anyából szedték elő! Erről ennyit, minden jót! | |||||
Neo954 | Adatlap | 372375 | 2011. március 8. 19:13 | ![]() | |
Szia István! Köszönöm a választ! Nekem kielégítő volt. :) Üdv.:Neo | |||||
István | Adatlap | 372374 | 2011. március 8. 19:03 | ![]() | |
Sziasztok! Röviden leírnám én is a véleményemet a kúpon lévő lemezről.Ezen a típuson(66,69,74)a kúpnak 3 állása volt amit a pilótának kellett a sebesség függvényében állítani.Az MF és BISZ nél automata végezte a kúp vezérlést és nem voltak fix helyzetek ebből kifolyólag ennél a típusnál ez a probléma már nem jelentkezett vagy is ezzel oldották meg a problémát.Visszatérve a lemezekre a fő feladata a szívócsatorna stabilitási tartalékának a növelése az által hogy a kúp mögött felületi örvényeket hozott létre(nagysága a sebesség függvénye)ezáltal csökkentette a szívó csatorna beáramlási keresztmetszetét ha a RG sebessége növekedett.A sebesség növekedésekor az automata rendszer a kúpot ki vezérelte a megfelelő pozícióba.Természetesen ez az örvény (turbulens áromlás)mire a hajtóműhöz ért addigra laminálissá vált így nem okozot problémát.Bocs egy kicsit hosszúra sikeredett.Remélem segítettem.Ha valami nem elég világos megpróbálom másképp megfogalmazni. Üdv | |||||
RonnieFrown | Adatlap | 372373 | 2011. március 8. 00:25 | ![]() | |
elmo | Adatlap | 372372 | 2011. március 8. 00:03 | ![]() | |
Aramlas-terelo kozponti test; (foci, csoki) | |||||
RonnieFrown | Adatlap | 372371 | 2011. március 7. 23:42 | ![]() | |
Mi a Kossuthban tanultuk a tizenotost meg a huszonegyest, de mar nem sokra emlekszem. Arra viszont tisztan emlekszem, hogy a mach-kup kifejezes hasznalataert azonnali elegtelen jart. Gozom nincs mi volt az eles elnevezes, ugyhogy ne kerdezzetek. | |||||
búza | Adatlap | 372370 | 2011. március 7. 21:27 | ![]() | |
Szia! Vagdalkozni és hülyeségeket beszélni nagyon könnyű! Légyszives pontról pontra cáfold meg, amit írtam! Kettőnk között van egy kis különbség: én regisztrálva, címmel telefonszámmal, stb, vállalom a véleményemet, az ismerőseim és több évtizedes barátaim szeme láttára írom, amit írok, elismerve azt is, ha valami hülyeséget tettem, írtam! Üdv: Búza | |||||
Inzsenyer | Adatlap | 372369 | 2011. március 7. 21:16 | ![]() | |
Szia Látom megmagyarázni a saját hülyeségeidet remekül tudod.De lelked rajta.Bocs hogy belevauztam.Még annyit,kérdezd meg a Tumanszkyt mit szól az okfejtésedhez,végül is neki kell felzabálnia a turbulens légtömegeket de Mikojan szelleme is beszélhetne arról miért izzadtak vért a törzsön belül elvezetett levegő áramlástanával. Szevasz | |||||
búza | Adatlap | 372368 | 2011. március 7. 21:02 | ![]() | |
Szia! Azt nem tudom, hogy honnan szedted az információidat, de hogy nem értesz hozzá az tiszta számomra. Először is, az áramlással szemben merőlegesen álló sik felület mindig turbulenciát okoz. Ha ettől összedőlne a hajtómű légellátása, akkor nem rakták volna oda. Másodszor: a kérdés a Mach-kúpon levő lemezkékre vonatkozott nem a szívócsatorna válaszfalra. A vízszintes lemezek a szívócsatorna falán a pompázsgátló redönyök kiváltásának merevítői, a középen levő rúd pedig a működtető munkahenger tolórúdja. Nincs közük az áramlás stabilizálásához. A DUA-3 állászsögadó egy potenció-méter, nincs tengelye a szívócsatornán átvezetve, ellenben egy burkolatban ott megy át a rádiótérbe a kábele. Remélem nem ebben a szakmában vagy "Inzsenyer"! Üdv: Búza | |||||
Neo954 | Adatlap | 372367 | 2011. március 7. 20:33 | ![]() | |
Sziasztok! Először is köszönöm a válaszokat. A lemezek alatt a mach kúpon lévő "csipkéket" értettem. :) Üdv.:Neo | |||||
Inzsenyer | Adatlap | 372366 | 2011. március 7. 20:29 | ![]() | |
Szia Nem igazán.Ha turbulens áramlást generál akkor összedől a hajtómű légellátása. Nézz meg egy gép metszetrajzot ott a válasz.Egyszerűen ott választodik szét a jobb és a bal törzsoldal beömlő csatornája.A vizszintes lemezek stabilizáni segítenek a mach kúp utánni légáramokat.A jobb oldali pedig az állásszögadó tengelyt is rejti pl az mf típuson. | |||||
búza | Adatlap | 372365 | 2011. március 7. 20:16 | ![]() | |
Szia Murmuc! A mondat első része helyes, de ezekben a gépekben nincs lokátor csak céltávolságot mérnek. Üdv: Búza | |||||
Murmuc | Adatlap | 372364 | 2011. március 7. 20:10 | ![]() | |
Üdv Neo! Ha jól tudom kisebb turbulens áramlást generál az orrkúp utáni részen, segítve a lokátor hűtését. De ha nem a többiek kijavítanak. | |||||
Neo954 | Adatlap | 372363 | 2011. március 7. 19:22 | ![]() | |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Nagyon jó barátságban vagyok a gondozókkal.