/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
silent8 372806 2011. szeptember 24. 19:38
Válasz erre
Mig
Mig

Sziasztok! Tudja valaki, mikor voltak így átfestve a Cseh migek? 

üdv.
silent8
fishpot 372805 2011. szeptember 24. 19:32
Válasz erre
MiGStory7
MiGStory7
MiGStory8
MiGStory8
MiGStory10
MiGStory10

Ezek milyen gépek?
Monox 372804 2011. szeptember 23. 08:49
Válasz erre
Azt biztosan tudjátok, hogy a 504-507 oldalszámú MiG-21UM gépek oldalszámozását a szintén Taszáron repülő 504-507-es oldalszámú MiG-21PF-ek miatt kellett megváltoztatni. Hogy miért épp 900-asokra azt nem tudom, de valóban hihető, hogy egy taggal előrébb mentek a gyári számban és így alakult ki a 904-907.
Nyilván az is ismert, hogy Légierőnk első 3 MiG-21UM (0158,0258,0358) gépének 8 tagú gyári számának csak a 2. tagja tért el egymástól, így az oldalszámot a gy.sz. első két, ill. utolsó két tagjának számai adták.

Furcsa módon a következő évben beszállított 3 gép (3031,3036,3041) oldalszámozási szisztémája megegyezett a korábban alkalmazottakkal, itt az utolsó négy jegyben volt egy-egy számnyi eltérés.

A furcsaság abban van, hogy a következő évben a Rába-terv keretében rendszeresített összesen 7 db gépből az első 3db (0265,0465,0565) gyári száma, szintén az 1971-es gépek mintáját követte (első és utolsó kettő tag), míg a másik 4 db gép számozása az utolső 4 tagból adódott. Ez a 3 gép ekkor már 2 éves volt, a másik 4 pedig vadi új, a gyári számuk "összetétele" is különbözött.

Az 1979 és 1980-ban érkezett gépek számozásnál is lehetett volna követni a gy.sz. utolsó négy tagját, ellenben csak két tagot kaptak, ismeretlen okból, talán az 5876 hsz.-ben vázol okok miatt.

Ismereteim szerint a MiG-21UM típust csak egy helyen, Tbilisziben gyártották, egészen 1986-ig, a MiG-21 típus gyártásának befejezéséig.
ambasa 372803 2011. szeptember 22. 21:36
Válasz erre
Üdv!

lehet, hogy nem az utolsó számjegyek, de attól még a gyári számból képezték azokat. Azt írtad: "904,905,906,907-s gépekre felfestett számnak semmi köze sincs a gy.sz.-hoz" és ez így nem helytálló, mert van.
Amiket felsoroltál most azok is logikusan a gyári számból képződnek, de ennek, hogy a gyár itt egy kis csavart tett be a gyári szám képzésébe. Az első két szám egy egyszerű sorszám, 01-10-ig utána jön a típusváltozat (69), majd az üzem megnevezése (51) végül a sorozatszám (58), és épp ezért mivel, ha a 3-4 utolsó számjegyet használná akkor akár 10 azonos oldalszámú gép is lehetne.

TG
Rumcájsz_52 372802 2011. szeptember 22. 20:25
Válasz erre
Hali
A www.Mig-21.hu honlapon a Tipusismertetés-ben nagyon jó és részletes leírás - fotókkal illusztrálva - a KM-1 katapult-ülésről! Érdemes ránézni!
Üdv R.
Nyugger 372801 2011. szeptember 22. 19:59
Válasz erre
Hali,
Az alap dolgozatban ez van: A gyártási számok utolsó számjegyei voltak két, három, és négyszámjegyes oldalszámúak is. Annyit használtak, amennyi az egyértelmű megkülönböztetéshez szükséges.
Nos, amit csatoltál az nem egészen ez.
Azért van ennél is érdekesebb eltérés az alapműhöz képest, pl. a 0158-s 21UM, gy.sz. 01695158. De ez a fajta első és utolsó két szám igaz a 0258, 0358, 0265, 0465, 0564 oldalszámokra is.
pilotka 372800 2011. szeptember 22. 19:27
Válasz erre
Népek!
Én ezzel a fickóval találkoztam anno, kezeltünk is, ott reptettük Keméten, vmi Martinnak hívták? Arató nyá. alez tudna mesélni róla, vszjoké volt a szólás félig orosz, félig angol, ha minden klappolt. ...De rééég vóóót...
pilotka 372799 2011. szeptember 22. 19:21
Válasz erre
Skacok!
Érdekesek ezek a sztorik, amik a USA-ba került magyar 21-ekről szólnak, én fehér asztalnál mesélni tudnék róluk, mik történtek Keméten, persze ezek morzsák, de igazi betétmesék. A keméti toronyból,-ban sok minden látszott, hallatszódott, kitudódott. A 4418-at igazi halottaiból támasztották fel a hozázértők, kalap le előttük. A jenki milliomost "titokban" reptettük, mikor gépet akart venni anno, és ismerte a tipust akkor már, tudta mit, mikor nézzen meg, és hová tegye a kezét a gépen leszállás után. Akár uti, akár pf. UFF!
ambasa 372798 2011. szeptember 22. 18:46
Válasz erre
Bocs, kimaradt, hogy ez a 904-907 UM-ekre vonatkozott.

Tg
ambasa 372797 2011. szeptember 22. 18:45
Válasz erre
Üdv!

ez így nem teljesen helytálló, ugyanis az utolsó 4 számjegyből 1. és a 3.4. számjegy adta azokat:
904 516999504
905 516999505
906 516999506
907 516999507

TG
Monox 372796 2011. szeptember 22. 17:03
Válasz erre
Én sokáig arra gondoltam, hogy a két számjegyű oldalszámok eredetileg a Szovjet besorolású gépek lehettek, hiszen ott szinte minden gépnek kétjegyű az oldalszáma. Lehetségesnek tartom, hogy eredetileg a Szovjet Légierőnek készültek majd végül mégis hozzánk kerültek, az ottani számokat magukkal hozva. Bizonyíték nincs a dologra, de ismerve a számozást a szovjetnél, megtörténhetett a dolog...

Apropó: valakinek van a kétszámos biszekről teflonszürke fotója? Nekem csak egy olyan van, ami éppen kétszámos gép is lehet, de annyian állják körül, hogy nem azonosítható pontosan. Esetleg ez is elárulhatja honnan jöttek és hová készültek...
Nyugger 372795 2011. szeptember 22. 14:02
Válasz erre
Tibcsi,
Igen volt ilyen, az eredetileg 16-os MiG-21UM, de ennek a gy.sz.-a 516999201, a beérkező MiG-23UB-16-s miatt lett 19-re átszámozva. Ez a két számjegyüség valami pápai sajátosság volt eredetileg, az okot nem sikerült az elmúlt 20+ évben az illetékestől megtudnom.
Tibcsi 372794 2011. szeptember 22. 13:47
Válasz erre
Nyugger,

21-esekről volt szó. A pápaiak valóban kilógnak a sorból, de eddig én így tudtam, hogy a gyártási számból képezték őket. Ha jól tudom, épp Pápán kellett az egyik kétüléses 21-es oldalszámát megváltoztatni, mert két egyforma számú gép lett volna a bázison.
Nyugger 372793 2011. szeptember 22. 13:36
Válasz erre
Tibcsi !
Csak óvatosan ezzel a kijelentéssel.
Bizton állítható, hogy a két számjegyű oldalszámok nem a gyáriszámból származnak.
Tehát a 75AP sorból a 41-52, MiG-23MF/UB 01-12 és a 14-20, Szu-22M3/UMK3 01-16, MiG-29B/UB 01-28, Jak-52 01-12-ig és a MiG-21UM-k közül a 17,18,19,35, 53,54,55,-s valamint a 904,905,906,907-s gépekre felfestett számnak semmi köze sincs a gy.sz.-hoz. Ez igaz a Gripenekre is.
Nyugger
Tibcsi 372792 2011. szeptember 22. 11:09
Válasz erre
MiG21bisz
MiG21bisz

Háromszámjegyesek UM-ek, PF-ek, de ha jól emlékszem F-13-asok is voltak. A képen egy kétszámjegyes pápai bisz.
Tibcsi 372791 2011. szeptember 22. 11:01
Válasz erre
A gyártási számok utolsó számjegyei. Voltak két, három, és négyszámjegyes oldalszámúak is. Annyit használtak, amennyi az egyértelmű megkülönböztetéshez szükséges.
denkmeyer 372790 2011. szeptember 22. 10:26
Válasz erre
Sziasztok!

Tudja valaki, hogy miért 4 jegyűek a Mig-21-eseink lajstromszáma? Van valamilyen jelentése a számoknak?

d
juge75 372789 2011. szeptember 21. 09:52
Válasz erre
Kép 1801
Kép 1801
Kép 1802
Kép 1802
Kép 1803
Kép 1803
Kép 1804
Kép 1804
Kép 1805
Kép 1805
Kép 1813
Kép 1813

Pár kép, direkt nektek.
Ha kell valamelyik gépről részlet fotó, írjatok!
Kimegyek és lefotózom!
silent8 372788 2011. szeptember 14. 19:05
Válasz erre
C1171
C1171
C1171-Cockpit
C1171-Cockpit
C-0754
C-0754
MiG-21x
MiG-21x
MiG-21y1
MiG-21y1

A képek lemaradtak :D
silent8 372787 2011. szeptember 14. 19:02
Válasz erre
Még találtam párat. Nagyon szívesen. Máskor is. 

silent8
Toth_Gabor 372786 2011. szeptember 14. 18:47
Válasz erre
Köszönöm!
silent8 372785 2011. szeptember 14. 18:40
Válasz erre
images
images
mig21-fl
mig21-fl
mig21fl
mig21fl

Illetve egy pár kéd. Az előző képek között van bis is. 
silent8 372784 2011. szeptember 14. 18:32
Válasz erre
silent8 372783 2011. szeptember 14. 18:30
Válasz erre
Rumcájsz_52 372782 2011. szeptember 14. 18:26
Válasz erre
Szia Tóth_Gábor
Mivel a szkennelés nem tett jót a képek élességének, némi kiegészítés: a csoportképen és az alatta lévő gép farokkódja C 1003, a zöldfarkú a svancon a C 510 jelzést viseli.
Az első két kép a "nagy" Jefim Gordon MiG-21-könyvből van, a másik egy régi Top Gun-ból.
Üdv R.
Rumcájsz_52 372781 2011. szeptember 14. 18:17
Válasz erre
Laci1
Laci1
Laci2
Laci2

Képek.
Toth_Gabor 372780 2011. szeptember 14. 15:05
Válasz erre
Sziasztok!

Van valakinek fotója olyan indiai Mig-21FL-ről, ami négyfőtartós szárnyat kapott?
Esetleg valami weboldal? Én csak ezeket ismerem:
www.bharat-rakshak.com/IAF/Images/Current/Fighters/MiG21FL/
István 372779 2011. szeptember 10. 19:41
Válasz erre
Sziasztok
Nem emlékszem pontosan de kb fél éve olvastam a neten hogy megsérült a gép (4418)de javítható.Nem vagyok benne biztos de úgy rémlik mind ha felszállásnál vagy átstartnál elkaptak vele egy fát.
Sziasztok
Rumcájsz_52 372778 2011. szeptember 10. 15:00
Válasz erre
Szia búza
A 4418-as 21UTI 1985-ben kivonva, 1990-ben adta el a HM a Dexco Kft-n keresztül Martin Dean amerikai üzletembernek, aki mellesleg hobbirepülő volt (attól kezdve MiG-21-en!), a tipus-kiképzést Kecskeméten kapta, oktatópilóta Arató Ferenc (alez.?). A kiképzés 6-8 felszállást jelentett, az új tulaj csak a le és felszállást akarta begyakorolni, mindenféle műrepülő-kiképzéstől mereven elzárkózott ("én nem az agysejtjeimet akarom tönkretenni!") , viszont olyan gyakorlott pilóta volt, hogy a harmadik leszállást már egyedül végezte, ez azért nem semmi egy "újonctól"! Mindenesetre a kiképzés sikeres volt, hiszen azóta se törte össze a gépet.
Üdv R.
migi 372777 2011. szeptember 10. 11:20
Válasz erre
Igen ez az , és irja is hogy Magyar gép volt ,
Tibcsi 372776 2011. szeptember 10. 11:16
Válasz erre
búza 372775 2011. szeptember 10. 09:15
Válasz erre
4418-3
4418-3

Szia Laci!
Jól emlékszel. Eredeti a szám, a szárny alján magyar felségjel van, a tetején nem tudom, mert arról még nem találtam képet.
Üdv: Búza
migi 372774 2011. szeptember 10. 08:57
Válasz erre
Ha jól emlékszem ez Magyar gép volt és innen került ki ,
Taylor 372773 2011. szeptember 10. 07:35
Válasz erre
mig-21
mig-21

Ha 1994-ben készült a felvétel, akkor biztos már nem volt semmi konfliktus, legalábbis az Oroszok, és Amerika között. A legutolsó orosz vadászgép 1991-ben hagyta el országunkat. Majd jött az amcsikkal való haverkodás, és szerintem így került hozzájuk.

Hát mind1 mellékelek egy képet, amin már vörös csillag van. (2004-ben készült a kép)
silent8 372772 2011. szeptember 9. 23:03
Válasz erre
Nagyon tetszik! De akkoriban még nem kezelték ezeket a dolgokat "titkosan" ?
Hogy lehetett Amerikai műsorban egy Orosz vadász? Főleg Magyar felségjellel? Akkoriban még nem a hidegháború időszaka volt? De legalábbis, a vasfüggöny "áldása"?
pimpa 372771 2011. szeptember 9. 21:59
Válasz erre
Ez a sorozat kb 17 evvel ezelott ment a Discovery-n. A magyar felsegjelet mar regen atfestettek voroscsillagra. Asszem a szarny also felen viszont meg mindig ott az eredeti nagyar csillag. 
juge75 372770 2011. szeptember 9. 21:24
Válasz erre
Mig-21u 66-600.
Tibcsi 372769 2011. szeptember 9. 21:24
Válasz erre
Igen, magyar csillag van rajta, bár jóval kisebb a szokásosnál...
juge75 372768 2011. szeptember 9. 21:23
Válasz erre
silent8 372767 2011. szeptember 9. 21:20
Válasz erre
Magyar felségjeles a 21-es!  Még a régi csillagos jelzés van rajta. Sokáig néztem, hogy vajon zöld a közepe? De van egy rész, ahol közelről mutatják a szárnyat, ott tisztán látszik, hogy piros fehér zöld. De utána egyből elkezd ugrálni a kép. De vajon hol készült? Nagyon jó! :DDD És hab a tortán, hogy Discovery műsor. És pont egy Magyar 21-est mutatnak be. :DDD

silent8
sulyid 372763 2011. szeptember 9. 10:34
Válasz erre
Szerintem nem is ér többet. Amúgy forintban alig 18,7 misi...
zoli1989 372762 2011. szeptember 9. 00:17
Válasz erre
zoli1989 372761 2011. szeptember 9. 00:11
Válasz erre
Sziasztok!

Nézzétek figyelmesen a videót 21:36-tól :) (ha minden igaz úgy linkeltem be, hogy onnan indul egyből)
www.youtube.com/watch
farkas469 372758 2011. szeptember 1. 22:26
Válasz erre
Sziasztok!

Van orosz nyelvű konyven a majomfogó hálóról ha érdekel valakit...
farkas469@gmail.com
Elektrolakatos 372757 2011. szeptember 1. 21:52
Válasz erre
vagy Precízzel kell felvenni a kapcsolatot! :D
búza 372753 2011. szeptember 1. 20:08
Válasz erre
Csepelen a Kossuth-ban mindkét oldalát, illetve alúl és felülnézetét is meg lehet tekinteni!
Tudom szemét vagyok! :-(((
búza 372752 2011. szeptember 1. 20:05
Válasz erre
Bocsika, hol beszél a jets felázott talajról? Az a "majomfogó" utáni szántás szerintem.
romeo 372751 2011. szeptember 1. 19:58
Válasz erre
7c75_1_big.
7c75_1_big.

Üdv!
Joce 372750 2011. szeptember 1. 18:15
Válasz erre
Sziasztok!

Mig-21MF változat szegecselési térképét keresném, ha valaki tudna egy jó oldalt ahol ilyen van megköszönném.

Köszi: Joce
romeo 372749 2011. szeptember 1. 10:54
Válasz erre
a felázott talaj még a MiG-21-es számára sem alkalmas_resize_2
a felázott talaj még a MiG-21-es számára sem alkalmas_resize_2

forrás: jets.hu/news
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.