<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
silent8 | Adatlap | 372806 | 2011. szeptember 24. 19:38 | ||
fishpot | Adatlap | 372805 | 2011. szeptember 24. 19:32 | ||
Monox | Adatlap | 372804 | 2011. szeptember 23. 08:49 | ||
Azt biztosan tudjátok, hogy a 504-507 oldalszámú MiG-21UM gépek oldalszámozását a szintén Taszáron repülő 504-507-es oldalszámú MiG-21PF-ek miatt kellett megváltoztatni. Hogy miért épp 900-asokra azt nem tudom, de valóban hihető, hogy egy taggal előrébb mentek a gyári számban és így alakult ki a 904-907. Nyilván az is ismert, hogy Légierőnk első 3 MiG-21UM (0158,0258,0358) gépének 8 tagú gyári számának csak a 2. tagja tért el egymástól, így az oldalszámot a gy.sz. első két, ill. utolsó két tagjának számai adták. Furcsa módon a következő évben beszállított 3 gép (3031,3036,3041) oldalszámozási szisztémája megegyezett a korábban alkalmazottakkal, itt az utolsó négy jegyben volt egy-egy számnyi eltérés. A furcsaság abban van, hogy a következő évben a Rába-terv keretében rendszeresített összesen 7 db gépből az első 3db (0265,0465,0565) gyári száma, szintén az 1971-es gépek mintáját követte (első és utolsó kettő tag), míg a másik 4 db gép számozása az utolső 4 tagból adódott. Ez a 3 gép ekkor már 2 éves volt, a másik 4 pedig vadi új, a gyári számuk "összetétele" is különbözött. Az 1979 és 1980-ban érkezett gépek számozásnál is lehetett volna követni a gy.sz. utolsó négy tagját, ellenben csak két tagot kaptak, ismeretlen okból, talán az 5876 hsz.-ben vázol okok miatt. Ismereteim szerint a MiG-21UM típust csak egy helyen, Tbilisziben gyártották, egészen 1986-ig, a MiG-21 típus gyártásának befejezéséig. | |||||
ambasa | Adatlap | 372803 | 2011. szeptember 22. 21:36 | ||
Üdv! lehet, hogy nem az utolsó számjegyek, de attól még a gyári számból képezték azokat. Azt írtad: "904,905,906,907-s gépekre felfestett számnak semmi köze sincs a gy.sz.-hoz" és ez így nem helytálló, mert van. Amiket felsoroltál most azok is logikusan a gyári számból képződnek, de ennek, hogy a gyár itt egy kis csavart tett be a gyári szám képzésébe. Az első két szám egy egyszerű sorszám, 01-10-ig utána jön a típusváltozat (69), majd az üzem megnevezése (51) végül a sorozatszám (58), és épp ezért mivel, ha a 3-4 utolsó számjegyet használná akkor akár 10 azonos oldalszámú gép is lehetne. TG | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 372802 | 2011. szeptember 22. 20:25 | ||
Hali A www.Mig-21.hu honlapon a Tipusismertetés-ben nagyon jó és részletes leírás - fotókkal illusztrálva - a KM-1 katapult-ülésről! Érdemes ránézni! Üdv R. | |||||
Nyugger | Adatlap | 372801 | 2011. szeptember 22. 19:59 | ||
Hali, Az alap dolgozatban ez van: A gyártási számok utolsó számjegyei voltak két, három, és négyszámjegyes oldalszámúak is. Annyit használtak, amennyi az egyértelmű megkülönböztetéshez szükséges. Nos, amit csatoltál az nem egészen ez. Azért van ennél is érdekesebb eltérés az alapműhöz képest, pl. a 0158-s 21UM, gy.sz. 01695158. De ez a fajta első és utolsó két szám igaz a 0258, 0358, 0265, 0465, 0564 oldalszámokra is. | |||||
pilotka | Adatlap | 372800 | 2011. szeptember 22. 19:27 | ||
Népek! Én ezzel a fickóval találkoztam anno, kezeltünk is, ott reptettük Keméten, vmi Martinnak hívták? Arató nyá. alez tudna mesélni róla, vszjoké volt a szólás félig orosz, félig angol, ha minden klappolt. ...De rééég vóóót... | |||||
pilotka | Adatlap | 372799 | 2011. szeptember 22. 19:21 | ||
Skacok! Érdekesek ezek a sztorik, amik a USA-ba került magyar 21-ekről szólnak, én fehér asztalnál mesélni tudnék róluk, mik történtek Keméten, persze ezek morzsák, de igazi betétmesék. A keméti toronyból,-ban sok minden látszott, hallatszódott, kitudódott. A 4418-at igazi halottaiból támasztották fel a hozázértők, kalap le előttük. A jenki milliomost "titokban" reptettük, mikor gépet akart venni anno, és ismerte a tipust akkor már, tudta mit, mikor nézzen meg, és hová tegye a kezét a gépen leszállás után. Akár uti, akár pf. UFF! | |||||
ambasa | Adatlap | 372798 | 2011. szeptember 22. 18:46 | ||
Bocs, kimaradt, hogy ez a 904-907 UM-ekre vonatkozott. Tg | |||||
ambasa | Adatlap | 372797 | 2011. szeptember 22. 18:45 | ||
Üdv! ez így nem teljesen helytálló, ugyanis az utolsó 4 számjegyből 1. és a 3.4. számjegy adta azokat: 904 516999504 905 516999505 906 516999506 907 516999507 TG | |||||
Monox | Adatlap | 372796 | 2011. szeptember 22. 17:03 | ||
Én sokáig arra gondoltam, hogy a két számjegyű oldalszámok eredetileg a Szovjet besorolású gépek lehettek, hiszen ott szinte minden gépnek kétjegyű az oldalszáma. Lehetségesnek tartom, hogy eredetileg a Szovjet Légierőnek készültek majd végül mégis hozzánk kerültek, az ottani számokat magukkal hozva. Bizonyíték nincs a dologra, de ismerve a számozást a szovjetnél, megtörténhetett a dolog... Apropó: valakinek van a kétszámos biszekről teflonszürke fotója? Nekem csak egy olyan van, ami éppen kétszámos gép is lehet, de annyian állják körül, hogy nem azonosítható pontosan. Esetleg ez is elárulhatja honnan jöttek és hová készültek... | |||||
Nyugger | Adatlap | 372795 | 2011. szeptember 22. 14:02 | ||
Tibcsi, Igen volt ilyen, az eredetileg 16-os MiG-21UM, de ennek a gy.sz.-a 516999201, a beérkező MiG-23UB-16-s miatt lett 19-re átszámozva. Ez a két számjegyüség valami pápai sajátosság volt eredetileg, az okot nem sikerült az elmúlt 20+ évben az illetékestől megtudnom. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 372794 | 2011. szeptember 22. 13:47 | ||
Nyugger, 21-esekről volt szó. A pápaiak valóban kilógnak a sorból, de eddig én így tudtam, hogy a gyártási számból képezték őket. Ha jól tudom, épp Pápán kellett az egyik kétüléses 21-es oldalszámát megváltoztatni, mert két egyforma számú gép lett volna a bázison. | |||||
Nyugger | Adatlap | 372793 | 2011. szeptember 22. 13:36 | ||
Tibcsi ! Csak óvatosan ezzel a kijelentéssel. Bizton állítható, hogy a két számjegyű oldalszámok nem a gyáriszámból származnak. Tehát a 75AP sorból a 41-52, MiG-23MF/UB 01-12 és a 14-20, Szu-22M3/UMK3 01-16, MiG-29B/UB 01-28, Jak-52 01-12-ig és a MiG-21UM-k közül a 17,18,19,35, 53,54,55,-s valamint a 904,905,906,907-s gépekre felfestett számnak semmi köze sincs a gy.sz.-hoz. Ez igaz a Gripenekre is. Nyugger | |||||
Tibcsi | Adatlap | 372792 | 2011. szeptember 22. 11:09 | ||
Háromszámjegyesek UM-ek, PF-ek, de ha jól emlékszem F-13-asok is voltak. A képen egy kétszámjegyes pápai bisz. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 372791 | 2011. szeptember 22. 11:01 | ||
A gyártási számok utolsó számjegyei. Voltak két, három, és négyszámjegyes oldalszámúak is. Annyit használtak, amennyi az egyértelmű megkülönböztetéshez szükséges. | |||||
denkmeyer | Adatlap | 372790 | 2011. szeptember 22. 10:26 | ||
Sziasztok! Tudja valaki, hogy miért 4 jegyűek a Mig-21-eseink lajstromszáma? Van valamilyen jelentése a számoknak? d | |||||
juge75 | Adatlap | 372789 | 2011. szeptember 21. 09:52 | ||
silent8 | Adatlap | 372788 | 2011. szeptember 14. 19:05 | ||
silent8 | Adatlap | 372787 | 2011. szeptember 14. 19:02 | ||
Még találtam párat. Nagyon szívesen. Máskor is. silent8 | |||||
Toth_Gabor | Adatlap | 372786 | 2011. szeptember 14. 18:47 | ||
Köszönöm! | |||||
silent8 | Adatlap | 372785 | 2011. szeptember 14. 18:40 | ||
silent8 | Adatlap | 372784 | 2011. szeptember 14. 18:32 | ||
silent8 | Adatlap | 372783 | 2011. szeptember 14. 18:30 | ||
Szia itt van egy pár kép. Bár oldalról látszanak, de hátha. www.acig.org/artman/publish/article_332.shtml | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 372782 | 2011. szeptember 14. 18:26 | ||
Szia Tóth_Gábor Mivel a szkennelés nem tett jót a képek élességének, némi kiegészítés: a csoportképen és az alatta lévő gép farokkódja C 1003, a zöldfarkú a svancon a C 510 jelzést viseli. Az első két kép a "nagy" Jefim Gordon MiG-21-könyvből van, a másik egy régi Top Gun-ból. Üdv R. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 372781 | 2011. szeptember 14. 18:17 | ||
Toth_Gabor | Adatlap | 372780 | 2011. szeptember 14. 15:05 | ||
Sziasztok! Van valakinek fotója olyan indiai Mig-21FL-ről, ami négyfőtartós szárnyat kapott? Esetleg valami weboldal? Én csak ezeket ismerem: www.bharat-rakshak.com/IAF/Images/Current/Fighters/MiG21FL/ | |||||
István | Adatlap | 372779 | 2011. szeptember 10. 19:41 | ||
Sziasztok Nem emlékszem pontosan de kb fél éve olvastam a neten hogy megsérült a gép (4418)de javítható.Nem vagyok benne biztos de úgy rémlik mind ha felszállásnál vagy átstartnál elkaptak vele egy fát. Sziasztok | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 372778 | 2011. szeptember 10. 15:00 | ||
Szia búza A 4418-as 21UTI 1985-ben kivonva, 1990-ben adta el a HM a Dexco Kft-n keresztül Martin Dean amerikai üzletembernek, aki mellesleg hobbirepülő volt (attól kezdve MiG-21-en!), a tipus-kiképzést Kecskeméten kapta, oktatópilóta Arató Ferenc (alez.?). A kiképzés 6-8 felszállást jelentett, az új tulaj csak a le és felszállást akarta begyakorolni, mindenféle műrepülő-kiképzéstől mereven elzárkózott ("én nem az agysejtjeimet akarom tönkretenni!") , viszont olyan gyakorlott pilóta volt, hogy a harmadik leszállást már egyedül végezte, ez azért nem semmi egy "újonctól"! Mindenesetre a kiképzés sikeres volt, hiszen azóta se törte össze a gépet. Üdv R. | |||||
migi | Adatlap | 372777 | 2011. szeptember 10. 11:20 | ||
Igen ez az , és irja is hogy Magyar gép volt , | |||||
Tibcsi | Adatlap | 372776 | 2011. szeptember 10. 11:16 | ||
Ha jól látom, ugyanezt a gépet árulják 18 millióért. Az 5842-es hsz.-ből a link: www.controller.com/listingsdetail/aircraft-for-sale/MIKOYAN-MIG-21-UM/1967-MIKOYAN-MIG-21-UM/1163877.htm | |||||
búza | Adatlap | 372775 | 2011. szeptember 10. 09:15 | ||
Szia Laci! Jól emlékszel. Eredeti a szám, a szárny alján magyar felségjel van, a tetején nem tudom, mert arról még nem találtam képet. Üdv: Búza | |||||
migi | Adatlap | 372774 | 2011. szeptember 10. 08:57 | ||
Ha jól emlékszem ez Magyar gép volt és innen került ki , | |||||
Taylor | Adatlap | 372773 | 2011. szeptember 10. 07:35 | ||
Ha 1994-ben készült a felvétel, akkor biztos már nem volt semmi konfliktus, legalábbis az Oroszok, és Amerika között. A legutolsó orosz vadászgép 1991-ben hagyta el országunkat. Majd jött az amcsikkal való haverkodás, és szerintem így került hozzájuk. Hát mind1 mellékelek egy képet, amin már vörös csillag van. (2004-ben készült a kép) | |||||
silent8 | Adatlap | 372772 | 2011. szeptember 9. 23:03 | ||
Nagyon tetszik! De akkoriban még nem kezelték ezeket a dolgokat "titkosan" ? Hogy lehetett Amerikai műsorban egy Orosz vadász? Főleg Magyar felségjellel? Akkoriban még nem a hidegháború időszaka volt? De legalábbis, a vasfüggöny "áldása"? | |||||
pimpa | Adatlap | 372771 | 2011. szeptember 9. 21:59 | ||
Ez a sorozat kb 17 evvel ezelott ment a Discovery-n. A magyar felsegjelet mar regen atfestettek voroscsillagra. Asszem a szarny also felen viszont meg mindig ott az eredeti nagyar csillag. | |||||
juge75 | Adatlap | 372770 | 2011. szeptember 9. 21:24 | ||
Mig-21u 66-600. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 372769 | 2011. szeptember 9. 21:24 | ||
Igen, magyar csillag van rajta, bár jóval kisebb a szokásosnál... | |||||
juge75 | Adatlap | 372768 | 2011. szeptember 9. 21:23 | ||
Az oldalszáma eredeti és Magyar. | |||||
silent8 | Adatlap | 372767 | 2011. szeptember 9. 21:20 | ||
Magyar felségjeles a 21-es! Még a régi csillagos jelzés van rajta. Sokáig néztem, hogy vajon zöld a közepe? De van egy rész, ahol közelről mutatják a szárnyat, ott tisztán látszik, hogy piros fehér zöld. De utána egyből elkezd ugrálni a kép. De vajon hol készült? Nagyon jó! :DDD És hab a tortán, hogy Discovery műsor. És pont egy Magyar 21-est mutatnak be. :DDD silent8 | |||||
sulyid | Adatlap | 372763 | 2011. szeptember 9. 10:34 | ||
Szerintem nem is ér többet. Amúgy forintban alig 18,7 misi... | |||||
zoli1989 | Adatlap | 372762 | 2011. szeptember 9. 00:17 | ||
Ez komoly hogy "csak" ennyit ér egy ilyen gép ? www.controller.com/listingsdetail/aircraft-for-sale/MIKOYAN-MIG-21-UM/1967-MIKOYAN-MIG-21-UM/1163877.htm | |||||
zoli1989 | Adatlap | 372761 | 2011. szeptember 9. 00:11 | ||
Sziasztok! Nézzétek figyelmesen a videót 21:36-tól :) (ha minden igaz úgy linkeltem be, hogy onnan indul egyből) www.youtube.com/watch | |||||
farkas469 | Adatlap | 372758 | 2011. szeptember 1. 22:26 | ||
Sziasztok! Van orosz nyelvű konyven a majomfogó hálóról ha érdekel valakit... farkas469@gmail.com | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 372757 | 2011. szeptember 1. 21:52 | ||
vagy Precízzel kell felvenni a kapcsolatot! :D | |||||
búza | Adatlap | 372753 | 2011. szeptember 1. 20:08 | ||
Csepelen a Kossuth-ban mindkét oldalát, illetve alúl és felülnézetét is meg lehet tekinteni! Tudom szemét vagyok! :-((( | |||||
búza | Adatlap | 372752 | 2011. szeptember 1. 20:05 | ||
Bocsika, hol beszél a jets felázott talajról? Az a "majomfogó" utáni szántás szerintem. | |||||
romeo | Adatlap | 372751 | 2011. szeptember 1. 19:58 | ||
Joce | Adatlap | 372750 | 2011. szeptember 1. 18:15 | ||
Sziasztok! Mig-21MF változat szegecselési térképét keresném, ha valaki tudna egy jó oldalt ahol ilyen van megköszönném. Köszi: Joce | |||||
romeo | Adatlap | 372749 | 2011. szeptember 1. 10:54 | ||
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Sziasztok! Tudja valaki, mikor voltak így átfestve a Cseh migek?
üdv.
silent8