<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
vatya1 | Adatlap | 372832 | 2011. október 4. 10:46 | ![]() | |
Köszönöm az infot üdv. Előzmény: (372831) Flogger 2011. október 3. 09:19 | |||||
Flogger | Adatlap | 372831 | 2011. október 3. 09:19 | ![]() | |
Szia! www.simonrobert.hu oldal. Klikk a 29-esre, majd a menüsorban a Galériára. Itt pedig nézd meg, a "HUAF Hungarian Sky Hussars TASZÁR 1991-1993" című filmet. Abban láthatod a 2021-est! | |||||
vatya1 | Adatlap | 372830 | 2011. október 3. 05:41 | ![]() | |
még egy kérdés hogy valamelyik gyártó ki adta e az academy 21hez a bis antenna fel javítót? | |||||
vatya1 | Adatlap | 372829 | 2011. október 3. 05:33 | ![]() | |
Sziasztok nincs a 2021ről kép az akkori időszakról? amikor a Sky Hussars-ban repült | |||||
Flogger | Adatlap | 372828 | 2011. október 2. 12:52 | ![]() | |
Rob79 | Adatlap | 372827 | 2011. október 2. 12:36 | ![]() | |
Biztos nagyon jó lesz! :-) | |||||
Flogger | Adatlap | 372826 | 2011. október 2. 12:00 | ![]() | |
Szia! A festése szigorúan titkos! Minden kiderül majd az avató után! Egyedi, különleges festése lesz!:) | |||||
Flogger | Adatlap | 372825 | 2011. október 2. 11:59 | ![]() | |
Szia! Először valóban a 4058-ast akartuk, de semmi adata nincs meg. A 2021-ről pedig mindent tudunk és ebben a gépben van hajtómű. És még valami! Ez a gép repült a Sky Hussars-ban 1991-ben! | |||||
Lacy | Adatlap | 372824 | 2011. október 2. 09:10 | ![]() | |
Monox | Adatlap | 372823 | 2011. október 2. 08:25 | ![]() | |
Flogger: amennyire tudom nem a 2021, hanem a 4058-as lesz megújítva. Ahogyan láttam a 2021 jelen állapotában is gond nélkül bármelyik gyűjteményben kiállítható lenne. | |||||
Lacy | Adatlap | 372822 | 2011. október 2. 07:33 | ![]() | |
Haditengerészeti Mig-21-es :) http://htka.hu/2011/10/01/guizhou-jl-9-plateau-eagle/ | |||||
juge75 | Adatlap | 372821 | 2011. október 1. 22:53 | ![]() | |
Bocsánat, de a festék eredeti neve és típusa: Binarin, Sárga-Zöld és Kék. | |||||
vatya1 | Adatlap | 372820 | 2011. október 1. 22:36 | ![]() | |
vatya1 | Adatlap | 372819 | 2011. október 1. 22:29 | ![]() | |
Sziasztok!és esetleg lehet tudni a 2021ről új színeket kap e vagy maradnak a zöld barna régi színeknél? üdv:vatya1 | |||||
Kuolema | Adatlap | 372818 | 2011. október 1. 21:24 | ![]() | |
Sziasztok! Pénteken kora reggel a tatai buszvégállomáson állva felkeltette a figyelmemet egy sárgán villogó kamion, hatalmas pótkocsival. Hajnalban félig kómásan először csak az koppant le, hogy valami nagy terepszínű cuccot visz, aztán hirtelen kikerekedtek a szemeim, amikor rájöttem, hogy amit látok az egy Mig-21-es törzse, mellette pedig a szárnyai felállítva. Csak bámultam tátott szájjal, és mire észbe kaptam, hogy le kéne fényképezni, már zöldre váltott a lámpa és elment :( Az orrán lévő azonosítót nem láttam, csak a függőleges vezérsíkra festett (talán sárga) 47-est. Esetleg tud valaki valamit erről a gépről? Üdv.: Kuolema | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 372817 | 2011. szeptember 30. 14:15 | ![]() | |
Flogger | Adatlap | 372816 | 2011. szeptember 30. 12:54 | ![]() | |
MiG-21 rajongók! Nagyszerű hír, hogy 2012 nyarán megújul a 2021-es lajstromszámú, Taszáron szolgált, majd pályafutását Pápán befejező MiG-21-es repülőgép! Az Ég Katonái Hagyományőrző Egyesület elnöke Simon Róbert Sándor megkeresésünkre elmondta, hogy az idén Pápán megrendezett MiG-23-as avató után nagyon sok rajongó és támogató kereste meg, hogy próbáljanak megmenteni egy 21-est is. Az egyesület elfogadta a felkérést és hivatalosan megkérte az engedélyt a Hadtörténeti Intézet és Múzeum parancsnokától a repülőgép felújítására. Ezzel egy időben összeült a Légierő különleges festésű repülőgépeit tervező és festését végrehajtó csapat és megtervezték a repülőgép új „ruháját”. Ugyanis különleges, egyedi festést fog kapni a 2021-es, amin rajta lesz a 21-es történelem 39 éves magyarországi története. A tervek szerint meg fognak jelenni a gépen az üzemeltető ezredek, a javító üzemek és az egyetlen légi harc kötelék, a Sky Hussars is! Az egyesülethez megérkezett a hivatalos engedély, így most már biztosra vehető, hogy ismét egy csodaszép repülőgéppel gazdagodik a 21-es múlt! Mint az elnöktől megtudtuk, a szervezést várhatóan március elején fogják elkezdeni, ekkortól két honlapon is megtekinthető lesz az avató programja. www.azegkatonai.hu és www.simonrobert.hu Mivel az egyesületet létrehozó tagoknak ez lesz az 5. – így jubileumi – találkozója, hasonlóan az ideihez, több program is várja majd, a remélhetően nagy számban megjelenő vendégeket. A repülőgép avató fővédnöke Kositzky Attila altábornagy, a Légierő egykori vezérkari főnöke. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 372815 | 2011. szeptember 24. 22:24 | ![]() | |
Tényleg, mi a helyzet sainz fórumtárssal, és az ő könyvével ? | |||||
zoli1989 | Adatlap | 372814 | 2011. szeptember 24. 21:22 | ![]() | |
Ez csak egy egyszeri festés, ez az egy gép kapta meg valamikor a 90-es években (talán második felében) | |||||
sys | Adatlap | 372813 | 2011. szeptember 24. 21:04 | ![]() | |
Levix | Adatlap | 372812 | 2011. szeptember 24. 20:57 | ![]() | |
Levix | Adatlap | 372811 | 2011. szeptember 24. 20:43 | ![]() | |
Nehogy már beszopjátok! Mondom, hogy Whatif. | |||||
SENNÁS | Adatlap | 372810 | 2011. szeptember 24. 20:30 | ![]() | |
Akkor csak nem.Van még sok jó fotó CF-121 így keressétek. | |||||
Levix. | Adatlap | 372809 | 2011. szeptember 24. 20:23 | ![]() | |
Ez egy Whatif projekt. Ahogy sanyi írta fotosop. | |||||
sanyi | Adatlap | 372808 | 2011. szeptember 24. 20:10 | ![]() | |
Fotosoppp 10perc - sokat mondtam, 3. | |||||
sulyid | Adatlap | 372807 | 2011. szeptember 24. 19:48 | ![]() | |
kanadaiak, feltételezem légiharc gyakorlásra használták őket... ott van a gépek oldalán a légierő neve, s a gépek orrán meg a kanadai jel... | |||||
silent8 | Adatlap | 372806 | 2011. szeptember 24. 19:38 | ![]() | |
fishpot | Adatlap | 372805 | 2011. szeptember 24. 19:32 | ![]() | |
Monox | Adatlap | 372804 | 2011. szeptember 23. 08:49 | ![]() | |
Azt biztosan tudjátok, hogy a 504-507 oldalszámú MiG-21UM gépek oldalszámozását a szintén Taszáron repülő 504-507-es oldalszámú MiG-21PF-ek miatt kellett megváltoztatni. Hogy miért épp 900-asokra azt nem tudom, de valóban hihető, hogy egy taggal előrébb mentek a gyári számban és így alakult ki a 904-907. Nyilván az is ismert, hogy Légierőnk első 3 MiG-21UM (0158,0258,0358) gépének 8 tagú gyári számának csak a 2. tagja tért el egymástól, így az oldalszámot a gy.sz. első két, ill. utolsó két tagjának számai adták. Furcsa módon a következő évben beszállított 3 gép (3031,3036,3041) oldalszámozási szisztémája megegyezett a korábban alkalmazottakkal, itt az utolsó négy jegyben volt egy-egy számnyi eltérés. A furcsaság abban van, hogy a következő évben a Rába-terv keretében rendszeresített összesen 7 db gépből az első 3db (0265,0465,0565) gyári száma, szintén az 1971-es gépek mintáját követte (első és utolsó kettő tag), míg a másik 4 db gép számozása az utolső 4 tagból adódott. Ez a 3 gép ekkor már 2 éves volt, a másik 4 pedig vadi új, a gyári számuk "összetétele" is különbözött. Az 1979 és 1980-ban érkezett gépek számozásnál is lehetett volna követni a gy.sz. utolsó négy tagját, ellenben csak két tagot kaptak, ismeretlen okból, talán az 5876 hsz.-ben vázol okok miatt. Ismereteim szerint a MiG-21UM típust csak egy helyen, Tbilisziben gyártották, egészen 1986-ig, a MiG-21 típus gyártásának befejezéséig. | |||||
ambasa | Adatlap | 372803 | 2011. szeptember 22. 21:36 | ![]() | |
Üdv! lehet, hogy nem az utolsó számjegyek, de attól még a gyári számból képezték azokat. Azt írtad: "904,905,906,907-s gépekre felfestett számnak semmi köze sincs a gy.sz.-hoz" és ez így nem helytálló, mert van. Amiket felsoroltál most azok is logikusan a gyári számból képződnek, de ennek, hogy a gyár itt egy kis csavart tett be a gyári szám képzésébe. Az első két szám egy egyszerű sorszám, 01-10-ig utána jön a típusváltozat (69), majd az üzem megnevezése (51) végül a sorozatszám (58), és épp ezért mivel, ha a 3-4 utolsó számjegyet használná akkor akár 10 azonos oldalszámú gép is lehetne. TG | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 372802 | 2011. szeptember 22. 20:25 | ![]() | |
Hali A www.Mig-21.hu honlapon a Tipusismertetés-ben nagyon jó és részletes leírás - fotókkal illusztrálva - a KM-1 katapult-ülésről! Érdemes ránézni! Üdv R. | |||||
Nyugger | Adatlap | 372801 | 2011. szeptember 22. 19:59 | ![]() | |
Hali, Az alap dolgozatban ez van: A gyártási számok utolsó számjegyei voltak két, három, és négyszámjegyes oldalszámúak is. Annyit használtak, amennyi az egyértelmű megkülönböztetéshez szükséges. Nos, amit csatoltál az nem egészen ez. Azért van ennél is érdekesebb eltérés az alapműhöz képest, pl. a 0158-s 21UM, gy.sz. 01695158. De ez a fajta első és utolsó két szám igaz a 0258, 0358, 0265, 0465, 0564 oldalszámokra is. | |||||
pilotka | Adatlap | 372800 | 2011. szeptember 22. 19:27 | ![]() | |
Népek! Én ezzel a fickóval találkoztam anno, kezeltünk is, ott reptettük Keméten, vmi Martinnak hívták? Arató nyá. alez tudna mesélni róla, vszjoké volt a szólás félig orosz, félig angol, ha minden klappolt. ...De rééég vóóót... | |||||
pilotka | Adatlap | 372799 | 2011. szeptember 22. 19:21 | ![]() | |
Skacok! Érdekesek ezek a sztorik, amik a USA-ba került magyar 21-ekről szólnak, én fehér asztalnál mesélni tudnék róluk, mik történtek Keméten, persze ezek morzsák, de igazi betétmesék. A keméti toronyból,-ban sok minden látszott, hallatszódott, kitudódott. A 4418-at igazi halottaiból támasztották fel a hozázértők, kalap le előttük. A jenki milliomost "titokban" reptettük, mikor gépet akart venni anno, és ismerte a tipust akkor már, tudta mit, mikor nézzen meg, és hová tegye a kezét a gépen leszállás után. Akár uti, akár pf. UFF! | |||||
ambasa | Adatlap | 372798 | 2011. szeptember 22. 18:46 | ![]() | |
Bocs, kimaradt, hogy ez a 904-907 UM-ekre vonatkozott. Tg | |||||
ambasa | Adatlap | 372797 | 2011. szeptember 22. 18:45 | ![]() | |
Üdv! ez így nem teljesen helytálló, ugyanis az utolsó 4 számjegyből 1. és a 3.4. számjegy adta azokat: 904 516999504 905 516999505 906 516999506 907 516999507 TG | |||||
Monox | Adatlap | 372796 | 2011. szeptember 22. 17:03 | ![]() | |
Én sokáig arra gondoltam, hogy a két számjegyű oldalszámok eredetileg a Szovjet besorolású gépek lehettek, hiszen ott szinte minden gépnek kétjegyű az oldalszáma. Lehetségesnek tartom, hogy eredetileg a Szovjet Légierőnek készültek majd végül mégis hozzánk kerültek, az ottani számokat magukkal hozva. Bizonyíték nincs a dologra, de ismerve a számozást a szovjetnél, megtörténhetett a dolog... Apropó: valakinek van a kétszámos biszekről teflonszürke fotója? Nekem csak egy olyan van, ami éppen kétszámos gép is lehet, de annyian állják körül, hogy nem azonosítható pontosan. Esetleg ez is elárulhatja honnan jöttek és hová készültek... | |||||
Nyugger | Adatlap | 372795 | 2011. szeptember 22. 14:02 | ![]() | |
Tibcsi, Igen volt ilyen, az eredetileg 16-os MiG-21UM, de ennek a gy.sz.-a 516999201, a beérkező MiG-23UB-16-s miatt lett 19-re átszámozva. Ez a két számjegyüség valami pápai sajátosság volt eredetileg, az okot nem sikerült az elmúlt 20+ évben az illetékestől megtudnom. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 372794 | 2011. szeptember 22. 13:47 | ![]() | |
Nyugger, 21-esekről volt szó. A pápaiak valóban kilógnak a sorból, de eddig én így tudtam, hogy a gyártási számból képezték őket. Ha jól tudom, épp Pápán kellett az egyik kétüléses 21-es oldalszámát megváltoztatni, mert két egyforma számú gép lett volna a bázison. | |||||
Nyugger | Adatlap | 372793 | 2011. szeptember 22. 13:36 | ![]() | |
Tibcsi ! Csak óvatosan ezzel a kijelentéssel. Bizton állítható, hogy a két számjegyű oldalszámok nem a gyáriszámból származnak. Tehát a 75AP sorból a 41-52, MiG-23MF/UB 01-12 és a 14-20, Szu-22M3/UMK3 01-16, MiG-29B/UB 01-28, Jak-52 01-12-ig és a MiG-21UM-k közül a 17,18,19,35, 53,54,55,-s valamint a 904,905,906,907-s gépekre felfestett számnak semmi köze sincs a gy.sz.-hoz. Ez igaz a Gripenekre is. Nyugger | |||||
Tibcsi | Adatlap | 372792 | 2011. szeptember 22. 11:09 | ![]() | |
Háromszámjegyesek UM-ek, PF-ek, de ha jól emlékszem F-13-asok is voltak. A képen egy kétszámjegyes pápai bisz. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 372791 | 2011. szeptember 22. 11:01 | ![]() | |
A gyártási számok utolsó számjegyei. Voltak két, három, és négyszámjegyes oldalszámúak is. Annyit használtak, amennyi az egyértelmű megkülönböztetéshez szükséges. | |||||
denkmeyer | Adatlap | 372790 | 2011. szeptember 22. 10:26 | ![]() | |
Sziasztok! Tudja valaki, hogy miért 4 jegyűek a Mig-21-eseink lajstromszáma? Van valamilyen jelentése a számoknak? d | |||||
juge75 | Adatlap | 372789 | 2011. szeptember 21. 09:52 | ![]() | |
silent8 | Adatlap | 372788 | 2011. szeptember 14. 19:05 | ![]() | |
silent8 | Adatlap | 372787 | 2011. szeptember 14. 19:02 | ![]() | |
Még találtam párat. Nagyon szívesen. Máskor is. silent8 | |||||
Toth_Gabor | Adatlap | 372786 | 2011. szeptember 14. 18:47 | ![]() | |
Köszönöm! | |||||
silent8 | Adatlap | 372785 | 2011. szeptember 14. 18:40 | ![]() | |
silent8 | Adatlap | 372784 | 2011. szeptember 14. 18:32 | ![]() | |
silent8 | Adatlap | 372783 | 2011. szeptember 14. 18:30 | ![]() | |
Szia itt van egy pár kép. Bár oldalról látszanak, de hátha. www.acig.org/artman/publish/article_332.shtml |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |