/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
juge75 372909 2011. október 28. 15:47
Válasz erre
Igen, a három kérdéses fotón 21 MF látható, polírozott lemez és lakk a BIS-ek teflonszürkén érkeztek.
vatya1 372908 2011. október 28. 15:43
Válasz erre
photo23
photo23

vannak képek olyanok de azok teflon színűek például a cápeti
juge75 372907 2011. október 28. 15:40
Válasz erre
Fekete fehér ipari kameránk van a cégnél, ezen se lehet látni a jármű eredeti színét, a citromsárga, a fehér és az ezüst is egyaránt fehérnek hat.
vatya1 372906 2011. október 28. 15:39
Válasz erre
valamikor régebben olvastam is erről hogy voltak olyan 21ink amin még az orosz szám volt de magyar csillag és a szám szegély nélkül.
juge75 372905 2011. október 28. 15:37
Válasz erre
A fényképeken nem minden esetben látható jól, tekintve, az akkori nyersanyag, és a kopás, fakulás is bele játszik.
vatya1 372904 2011. október 28. 15:36
Válasz erre
ezeket már onnan szedtem le és nem egy értelmű számomra
juge75 372903 2011. október 28. 15:36
Válasz erre
Flogger 372902 2011. október 28. 15:06
Válasz erre
Ajánlom a hunavia.hu oldalt. Ott meg tudd nézni tüzetesen!
vatya1 372901 2011. október 28. 14:56
Válasz erre
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-9307-1
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-9307-1
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-9603-1
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-9603-1
photoooo
photoooo

én ezeken a képeken nem látok fehér szegélyt?
vatya1 372900 2011. október 28. 08:57
Válasz erre
Sziasztok érdeklődnék hogy amikor még fém színűek voltak a 21sek akkor én a fotokon úgy látom hogy nem minden esetben volt az oldalszámnak fehér szegélye? vagy volt csak a foton nem mindig látszik?
Levix 372897 2011. október 27. 13:44
Válasz erre
zoli1989 372896 2011. október 27. 13:42
Válasz erre
Szia!

Köszi! Ismerem ezt az oldalt, és nagyon jó!
Az én kérdésem kimondottan az Eduard féle kiadásra szólt, hogy azt honnan tudod. :)

Az 1874-es taszári, és Sky Hussars beli repüléséről olvastam már sokat. :)
Egyébként nekem tetszik az ötlet, hogy a fehér megkülönböztető festéssel akarják kiadni, bár taszári Kapos repülőezred jelvénnyel a svancon és Sky Hussars matricával az orrán még jobb lett volna. :)
horvathp 372894 2011. október 27. 13:24
Válasz erre
Szia!
Az interneten konkrétan ilyenekről nem is fogsz találni (hogy melyik gáp hol volt).
Ez történelem. :)
Amúgy ajánlom figyelmedbe Simon Róbert Sándor oldalát:
www.simonrobert.hu/

Üdv Péter
rrobbie 372893 2011. október 27. 12:59
Válasz erre
A fehérfarkút kezdték el rajzolni a matricához egy elég silány grafika alapján... De tuti lesz magyar az egyik bis készletben.
horvathp 372892 2011. október 27. 12:18
Válasz erre
A 1874-es volt a Sky Hussars első agresszor gépe, ezért lett a törzshátsórész és a svanc fehérre festve (ideiglenesen). De mivel ez az átfestés sem volt elég a nagyérdemű közönségnek ahhoz, hogy megkülönböztessék ki kellett találniuk valami mást.
És jött az ötlet, hogy egy egész gépet sárgára fessenek...

Az Eduard készletéből ez a gép lesz megépíthető. A festési rajzon 1991-es évszám van ami még helyes is lenne, csakhogy a pápai Griff századba sorolja.

De azt hiszem erre szokták mondani: Ajándék lónak ne nézd a fogát.
Örüljünk hogy raknak bele magyart is.

Üdv Peti
Nyugger 372891 2011. október 27. 11:20
Válasz erre
Minden pontos, de a tárolási helye: Gerhard Neumann Múzeum, a Niederalteich településen.
Flogger 372890 2011. október 27. 10:48
Válasz erre
Oldalszám

Gyári szám

Gyártási idő
1874 75061874 1978.05.20.
Ipari javítás

Ipari javításig repült idő / leszállás
1987.09.22. PG 811ó 22p / 1346
Tárolás helye

Összes üzemidő / leszállás
D. Nederalteich Múzeum 1676ó 47p / 2820
Utolsó repülés

1996.10.08.
zoli1989 372889 2011. október 27. 10:21
Válasz erre
Ezt honnan tudod ilyen biztosra ? :) Interneten egyenlőre nem találtam róla infót.
Nyugger 372888 2011. október 27. 10:05
Válasz erre
Sziasztok,
A 1874-s bis Pápára került a Kapos Harcászati Vadászrepülő ezred megszünése miatt.
1997 decemberében selejtezték le, 2006-ban került ajándék formájában a múzeum tulajdonába. Elszállítása előtt a német előírásoknak megfelelően demilitarizálták Pápán a gépet.
Murmuc 372887 2011. október 27. 01:57
Válasz erre
Ha jól tudom ezt követően, ki is vonták a hadrendből, így Pápára már nem is kerülhetett.
Jelenleg Német magánkézben van. (Gerhard Neumann Museum)
Flogger 372886 2011. október 26. 23:48
Válasz erre
Igen! Taszár megszűnéséig ott repült.
horvathp 372885 2011. október 26. 20:48
Válasz erre
Jó hír!
Az Eduard a Mig-21bis-éhez ad magyar matricát. Cápeti elődje a 1874-es lesz megépíthető és pápainak van írva.
De tudtommal a ez mindig is taszári volt.
Üdv
vandork 372884 2011. október 26. 20:47
Válasz erre
A füves pályára kitelepülést a teljes keleti blokk gyakorolta. Nálunk is a kunmadarasi alakulatok rendszeresen jártak Szuhojjal (7BM, M2, M4R) Földesre. A tököliek meg Csákrvárra és Tápiószentmártonba, a sármelléki ezred meg Tapolcára:)

Kenyeri meg egy régi jó szovjet reptér volt, 1948 elejéig teljesen szovjet használatban volt, La-9-es átképző bázisként.

üdv
Vándor Karesz

www.soviet-airforce.com - A szovjet repülőtér titkai
Nyugger 372883 2011. október 25. 23:42
Válasz erre
Igen, a helikopterekkel.
Annó amikor 1 évig katona voltam az MN1929-nél akkor mi Kenyeribe jártunk, de volt település Kilitere is. Lásd az L-29-s könyv.
juge75 372882 2011. október 25. 23:37
Válasz erre
Szolnok pedig s Szandaszőlősi sport repteret.
Nyugger 372881 2011. október 25. 23:16
Válasz erre
Csak nálunk nem építettek ilyen célra is használható útszakaszokat és a kiszolgálás-hoz szükséges út melletti parkolókat. Arra nem is gondolok, hogy a Gripen milyen jól érezné magát egy ilyen objektumon.

Fűves reptérként Pápa Kenyerit, Taszár Siófok-Kilitit, Kecskemét Orosházát használta még akkor amikor három vadászrepülő ezred volt.
Murmuc 372880 2011. október 25. 22:28
Válasz erre
Üdv mindenkinek!
A Lengyelekhez hasonlóan ezt mi is gyakoroltuk anno itthon, vagy csak a Kenyeri füvest?
Flogger 372879 2011. október 25. 10:55
Válasz erre
http://www.youtube.com/watch?v=U2v5s9R0mSE&feature=related
21-es rajongóknak.
Flogger 372878 2011. október 24. 12:55
Válasz erre
Pápán állnak a gépek és a SERO Kft. tulajdonában vannak. 5 millió könyékén van.
pilotka 372877 2011. október 23. 20:47
Válasz erre
pilotka 372876 2011. október 23. 20:46
Válasz erre
edu 21ek
edu 21ek

a jövő...
Caprice 372875 2011. október 23. 14:04
Válasz erre
Szia! Mennyibe kerül vajon. Honnan vette?
Flogger 372874 2011. október 23. 10:19
Válasz erre
Szia! Valamelyik uti volt. Megvette egy magángyűjtő, vitték hatástalanítani.
Caprice 372873 2011. október 22. 00:32
Válasz erre
Sziasztok. 21.-én kb este 8 kor láttam az autópályán tréleren egy mig 21est Bp re vitték. Nem tudtam pontosan megfigyelni, mivel a másik irányba közlekedtem. Fakó zöld kamuflázs, ék alakú felségjel. A számát sem láttam, túl gyorsan történt. Nem tudjátok véletlen hová vitték és mi célból? Köszi Üdv
csehszko 372872 2011. október 13. 21:04
Válasz erre
Elnézést, a linares felhasználói is az enyém!
csehszko 372871 2011. október 13. 21:00
Válasz erre
csehszko 372870 2011. október 13. 20:59
Válasz erre
Varjúbácsi 372869 2011. október 12. 08:01
Válasz erre
Milyen méretarány? 1/144, 1/72,1/48,1/32?
linares 372868 2011. október 11. 23:20
Válasz erre
Sziasztok!
Hol lehet beszerezni Mig-21-eshez való műgyanta javítást?Gondolok műszerfal kabin stb.Köszönöm!
Varjúbácsi 372867 2011. október 10. 15:37
Válasz erre
0301519 Brno
0301519 Brno
0322006 Fairford
0322006 Fairford
0469919
0469919
0753346
0753346
0845966
0845966
1771206
1771206
1354226
1354226

Ezt az egy gépet 1998-ban festették át próbaképpen. Bemutatták Brno-ban,a RIAT-on, és a Fairford-i bemutatón.
Flogger 372866 2011. október 10. 13:10
Válasz erre
http://www.jetfly.hu/rovatok/repules/katonai/hirek/lezuhant_egy_mig-21-es_indiaban/
Flogger 372865 2011. október 10. 13:05
Válasz erre
Szia! www.hunavia.hu Válaszd a típust, majd a MiG-21 familyt és a 9606-ot. Kb. 50 fotó van a gépről!
Flogger 372864 2011. október 10. 13:03
Válasz erre
KapusiZoli 372863 2011. október 9. 22:39
Válasz erre
Lacy 372862 2011. október 9. 20:28
Válasz erre
szezsolt 372861 2011. október 9. 14:09
Válasz erre
vatya1 372860 2011. október 9. 13:05
Válasz erre
Sziasztok kérdésem vagy inkább kérés lenne ha valaki nem használja fel az eduard MF-21ből a bis kerék tárcsát aszt átvenném vagy adnék érte mást amúgy is csak az MFet lehet a dobozból meg csinálni meg biztos ki adja a bis verziót is előre is köszönöm.
érd:
vatya1@indamail.hu
linares 372859 2011. október 9. 12:23
Válasz erre
migi 372858 2011. október 9. 12:13
Válasz erre
Szia
Nézd meg a Magyar oldalakon pl.a hunavia legalább 50 kép van fent róla ,
linares 372857 2011. október 9. 11:40
Válasz erre
Mondjuk ez nem rossz ötlet! :)
linares12@freemail.hu
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.