<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Rumcájsz_52 | Adatlap | 373109 | 2011. november 11. 22:15 | ||
Kakukk | Adatlap | 373108 | 2011. november 11. 22:02 | ||
Sziasztok! Olyan kérdésem lenne,hogy a magyar Mig21MF-ek milyen fegyverzettel voltak felszerelve készültségben? | |||||
Nyugger | Adatlap | 373107 | 2011. november 11. 20:48 | ||
Szia Búza ! A PG festette ezeket vagy az alakulat ? Üdv. Nyugger | |||||
PETI | Adatlap | 373106 | 2011. november 11. 20:25 | ||
Szia! Most ugyanilyen minőségben MF-et, biszt és UM-et kérhetnénk? Köszi! | |||||
migi | Adatlap | 373105 | 2011. november 11. 20:21 | ||
Igen tényleg sokszor szó volt róla ,de ritka kép amin egymás mellett vannak a gépek és összelehet hasonlítani őket , | |||||
búza | Adatlap | 373104 | 2011. november 11. 20:13 | ||
Sokszor elhangzott már: nincs két egyforma festés. Ez pl. más gépen nem volt, de abban az időben sokkal változatosabb volt a fottérkép, több szabadsága volt a festő fantáziájának. Elég csak a terep PF-ek fotóit végignézni. | |||||
pilotka | Adatlap | 373103 | 2011. november 11. 19:55 | ||
Murmuc | Adatlap | 373102 | 2011. november 11. 19:30 | ||
Akkor helyben vagyunk, csak futottunk pár fölös kört! :) "Az előzőhöz még: az orosz szövegű képhez: a rajz hibás, mert az nem magyar PF, tán PFM..." Ezt értettem akkor félre, ezek szerint ezt az előzőleg feltett képedhez írtad. De, legalább generáltam egy kis aktivitást az oldalon! :) | |||||
migi | Adatlap | 373101 | 2011. november 11. 19:25 | ||
Nézzétek meg jobban a terepfestésű PF-eket mind a négy más nem egyformák | |||||
pilotka | Adatlap | 373100 | 2011. november 11. 19:21 | ||
pilotka | Adatlap | 373099 | 2011. november 11. 19:19 | ||
majdcsak látod | |||||
pilotka | Adatlap | 373098 | 2011. november 11. 19:16 | ||
Murmuc ! Ne szp@ss már minket! : a színes 3nézeti az magyar PF cseh nyelven, latin betűkkel, az jó! az 1 db oldalnézeti oroszul az pfm, de nem jó tipusazonosítás, de a festés elmegy...nahát :D | |||||
Murmuc | Adatlap | 373097 | 2011. november 11. 19:13 | ||
Hú, ezek ám a gyors válaszok! :) De csak még jobban összekeveredtem! :( Akkor a képen a háromnézeti kép miért nem PF ? | |||||
pilotka | Adatlap | 373096 | 2011. november 11. 19:13 | ||
pilotka | Adatlap | 373095 | 2011. november 11. 19:07 | ||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 373094 | 2011. november 11. 19:05 | ||
Szia Murmuc PFM volt kétféle is, de mindegyiknek közös eltérő tulajdonsága a PF-től a szélesebb függőleges vezérsík és az oldalkormány alatti fékernyő-elhelyezés. Ezenkívül pluszként volt PFM kétrészes kabintetővel, KM-1 katapultüléssel és SzPSz-rendszerű fékszárnnyal is, ezek a részletek is eltérnek a PF-től. Üdv R. | |||||
pilotka | Adatlap | 373093 | 2011. november 11. 19:04 | ||
kató | Adatlap | 373092 | 2011. november 11. 19:03 | ||
Helló ! A PF-nek egybe előre nyílik a kabinteteje , mint az F-szériának és a Függőleges vezérsík is még kisebb felületű . A PFM-nek már az MF-re is jellemző kabinteteje és farokrésze van. | |||||
pilotka | Adatlap | 373091 | 2011. november 11. 19:02 | ||
Tibcsi | Adatlap | 373090 | 2011. november 11. 19:02 | ||
Elsősorban a kabintető. Másodsorban a függőleges. PF: kabintető előre nylik, keskenyebb függőleges PFM: kabintető oldalra nyílik, szélesebb függőleges. Meg persze még egy csomó dolog, de ez a két legszembetűnőbb. Meg ha jól tudom, az ülés is. PF: Szk ülés, PFM KM-1 ülés. De ez nem biztos. | |||||
Murmuc | Adatlap | 373089 | 2011. november 11. 18:56 | ||
Üdv! Hát, most jól összekeveredtem! :) Végül is, mi különbözteti meg a PF-et a PFM-től? | |||||
búza | Adatlap | 373088 | 2011. november 11. 17:15 | ||
Alakul ez szépen! A végére összeszedjük mindet! | |||||
pilotka | Adatlap | 373087 | 2011. november 11. 16:37 | ||
pilotka | Adatlap | 373086 | 2011. november 11. 16:33 | ||
sanyi | Adatlap | 373085 | 2011. november 11. 14:47 | ||
És a karikás-ékes felségjeles gépet, amit most nem találok de biztos tudjátok miről pötyögök. | |||||
Flogger | Adatlap | 373084 | 2011. november 11. 05:21 | ||
És tedd hozzá a Nemzeti színekben pompázó 6115-öt. | |||||
búza | Adatlap | 373083 | 2011. november 10. 21:43 | ||
Közben eszembe jutott, hogy volt egy felségjel váltás is, ami még hozzátett a dologhoz, a pápai összevonás a 47-es számmal szintén, egyéni felfestett jelzések, pl. a kiváló gép, a 48-as madárfeje ugyancsak, kerek szám, szögletes szám, stb! Aztán még a 3955-ről is találtam korai PG. festésű fotót, amin két csík van a gericen, szóval csak a magyar festési fajtákból több van, mint harminc és akkor a PG.-ben lemaratott festésű gépekről még nem is beszéltünk! | |||||
zoli1989 | Adatlap | 373082 | 2011. november 10. 21:40 | ||
Hát, én csak úgy értettem, mindegyik típusváltozatból 1 db, bármilyen festéssel. :) Az úgy 8db. (Ha az UM-nél úgy vesszük ahogy írtad, akkor 10.) Egyébként nekem ilyen "építsük meg mindet" irányú terveim nincsenek... | |||||
búza | Adatlap | 373081 | 2011. november 10. 21:22 | ||
A múltkor megszámoltuk, hogy a kétüléses magyar 21-esek mennyi fajta festéssel repültek, persze azt nem számolva, hogy valójában mennyi eltérés volt köztük a folttérképben. Tizenegyig jutottunk el. Az F-13 viszonylag egyszerű, mert a lakkozott, ezüst és inváziós fetéssel beérték, az MF lakkozott, ezüst, kétféle terep ( csapat és PG.) plusz a 4406 első kísérleti festése, a Bisz teflon, és terep(itt nem emlékszem csapat-festésre, de lehet, hogy volt az is), az AP szintén a Bisz-hez hasonlóan, de ott már csapat-terep is játszik és még jön hozzá a 1874 a fehér farkával és a Cápeti. Ha jól számolom ez 24- féle! | |||||
zoli1989 | Adatlap | 373080 | 2011. november 10. 21:08 | ||
Hát igen, annyiféle típusváltozata volt, hogy azt megépíteni... Hát jónéhány éves munkába belekerülne azthiszem, még gyors tempó mellett is. Ezért kell magyart építeni, az még nem annyira lehetetlen dolog :) | |||||
ddk466 | Adatlap | 373079 | 2011. november 10. 20:59 | ||
Sziasztok köszönöm szépen a válaszokat ! Lacy köszönöm az őszinte választ igen erre gondoltam amit az utolsó mondatban írtál ! | |||||
búza | Adatlap | 373078 | 2011. november 10. 20:35 | ||
Szia Zoli! Csak a magyar változatok: F-13, PF, MF, Bisz, AP, U-400, U-600, UM-ből 3 fajta, a legtöbb a gerincen késantennával, azthiszem a 0158 anélkül és a 900-asok Bisz szárnnyal. Az összes változatot számítva - viszont levonva a kínai klónokat - kb 70 féle 21-esről beszélhetünk! Sohasem számoltam össze, plusz mínusz tíz-húsz féle is lehetséges! Üdv: Búza | |||||
szezsolt | Adatlap | 373077 | 2011. november 10. 18:34 | ||
Egy kis réz az edu. 1/144-es mig-21-hez: www.brengun.cz/news/e-day-2011-new-set/ | |||||
zoli1989 | Adatlap | 373076 | 2011. november 10. 13:50 | ||
Jó, ha ennyire belemgyünk, akkor regényt lehet írni a típusváltozatokról. :) Én inkább csak a legfőbb változatokat írtam :) | |||||
juge75 | Adatlap | 373075 | 2011. november 10. 13:15 | ||
F-13, PF, PFL (gépágyú konténeres), PFM, MF, Bis, U (66-400 és 600), UM. | |||||
juge75 | Adatlap | 373074 | 2011. november 10. 13:13 | ||
U-ból is két változat volt. 66-400 (Külsőre, kis svancú egyezik a 21F-13, és PF verziókkal), 66-600 (ez már a később alkalmazott nagy svancú 21PFM-től alkalmazott farokrésszel), a 66-400 és 600 nagy fő futókerékkel és annak megfelelő aknával gyártottak. | |||||
Lacy | Adatlap | 373073 | 2011. november 10. 12:56 | ||
Hello, gumicsont téma. :) Szovjet változatok, ha pár tíznél több volt belőle: F (különböző kabindeklivel), F-13, PF (az FL-t csak bemutató és kiképző egységek használták) PFS, PFM, R (utóbbi kettő esetében a szovjet és export változatok külsőre eltérnek) S, SM (az M és MF külsőre nagyon hasonló, illetve nagyjavítások során módosításokkal eltérő külsőleg 1:72-ben is, ezeket csak bemutató és kiképző egységek repülték.) SMT (különböző gerinccel), bis A kétülésesek közül a kétfajta U, US és UM agyon ismételt változatokon kívül is volt külsőre jelentősen eltérő változat, de mivel nyugati szakirodalom nem írja, ezért szentségtörés említeni, pedig tömegével repült a szovjet kiképző ezredek állományában. Szóval komoly idő és pénz befektetés, ha neki akarsz állni. De elegendő egy F-13, PFM, SMT és bis-t építened, az lefedi a fő külső különbségeket. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 373072 | 2011. november 10. 11:40 | ||
PFS, FL, US, RF, plusz még a prototipusok, kísérleti gépek és továbbfejlesztések. :) Forrás: mm.iit.uni-miskolc.hu/data/Winx/descs/mig21.html | |||||
Tibcsi | Adatlap | 373071 | 2011. november 10. 11:36 | ||
Az M altipusban nem vagyok biztos, hogy volt-e olyan. F volt, az volt az F-13 előtt. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 373070 | 2011. november 10. 11:34 | ||
Kapásból én is ennyit ismerek. Talán még az F és az M is ide számít még. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 373069 | 2011. november 10. 11:03 | ||
Szerintem nagyjából ezek, de majd még a többiekre is kíváncsi vagyok mit mondanak :) | |||||
ddk466 | Adatlap | 373068 | 2011. november 10. 11:00 | ||
Szia Zoli köszi a választ ! És ezek csak főbb típusok ? Hát elég sok ! Üdv: DDK | |||||
zoli1989 | Adatlap | 373067 | 2011. november 10. 10:55 | ||
Főbb típusok szerintem az F-13, PF, PFM, MF, SzMT, bisz. (Meg ha már oroszok, akkor talán az R-t is ide vehetjük a főbb típusok közé nem ?) Kétülésesek közül pedig U és UM. | |||||
ddk466 | Adatlap | 373066 | 2011. november 10. 10:22 | ||
Szia Tibcsi Igen erre gondoltam ! Akkor ha jól értem az összes típus a oroszoké volt (kivétel a kínai) és melyik típusról beszélhetünk az oroszoknál ha meg tennéd akkor le írod azt megköszönném ! vagyis nem is tudom ha nagyon sok típus van akkor csak a főbb típusokra vagyok kíváncsi ! | |||||
Tibcsi | Adatlap | 373065 | 2011. november 10. 09:54 | ||
Nem egészen értem a kérdést. Én úgy tudom, hogy a kínai változatok kivételével mindegyikből volt az oroszoknak is. Vagy nem erre gondoltál? | |||||
ddk466 | Adatlap | 373064 | 2011. november 10. 08:51 | ||
Sziasztok szeretnék segítséget kérni a MIG-21-ről én 1/72 orosz repülőket gyűjtök és most jutottam el a 21-es hez! A kérdés összesen hány féle típus létezett ami tipikus orosz 21 mert engem nem a lengyel meg a többi 50 ország gépe érdekel csak az orosz ? És ezek a gépek megtalálható-e 1/72 méretben ? Üdv.: DDK email ddk-466@freemail.hu | |||||
Lacy | Adatlap | 373063 | 2011. november 9. 20:13 | ||
Hello, a lengyelek fénykorukban laza tizenhárom ezrednyi ezüst vagy fémszínű MiG-21-essel repültek. Ez alól csak a bis-ek voltak kivételek, mert egy részük telefon szürke volt részben vagy egészben, illetve a 10-edik már NATO repszázad, ahol néhány MF-et terepszínűre festettek egy amcsi légierővel megtartott gyakorlat erejéig a 2000-es évek elején. Plusz néhány bemutató, dísz gép. | |||||
juge75 | Adatlap | 373062 | 2011. november 9. 18:38 | ||
Amerikai kém műholdak Bisz-tosan csináltak róluk... | |||||
vatya1 | Adatlap | 373061 | 2011. november 9. 18:35 | ||
Sziasztok szeretném megkérdezni hogy a Lengyeleknek nem találok terep festést csak fém színűt volt? | |||||
Daala | Adatlap | 373060 | 2011. november 9. 08:30 | ||
Sajnos még mindig nem kerültek elő használható fotók a csapatfestésű biszek felülnézetéről...valaki megnyithatná már a titkos archívumát:-))) |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
A 21MF-ek készültségi fegyverzete 2 db R-3Sz (K-13) infravörös önirányítású, és 2 db RSz-2USz (K-5) radar vezetősugár-irányítású rakéta volt, és kb. 200 db 23 mm-es lőszer a GS-23 gépágyúhoz (meg talán egy póttartály a törzs alatt?).
Üdv R.