/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
pilotka 373100 2011. november 11. 19:21
Válasz erre
360714_75375_93696_80497_012e
360714_75375_93696_80497_012e

régi szépizék...
pilotka 373099 2011. november 11. 19:19
Válasz erre
majdcsak látod
pilotka 373098 2011. november 11. 19:16
Válasz erre
Murmuc !

Ne szp@ss már minket! : a színes 3nézeti az magyar PF cseh nyelven, latin betűkkel, az jó! az 1 db oldalnézeti oroszul az pfm, de nem jó tipusazonosítás, de a festés elmegy...nahát :D
Murmuc 373097 2011. november 11. 19:13
Válasz erre
Hú, ezek ám a gyors válaszok! :)
De csak még jobban összekeveredtem! :(
Akkor a képen a háromnézeti kép miért nem PF ?
pilotka 373096 2011. november 11. 19:13
Válasz erre
116127_93463_draw_2.gif
116127_93463_draw_2.gif

van itt még, de gondolom, mindet ismeritek már
pilotka 373095 2011. november 11. 19:07
Válasz erre
pfm
pfm

ja, bocsi, aki nem tud cirilül, mert én már öreg vagyok és beszélem az óhaza nyelvét még.

PFM a jelentése
Rumcájsz_52 373094 2011. november 11. 19:05
Válasz erre
Szia Murmuc
PFM volt kétféle is, de mindegyiknek közös eltérő tulajdonsága a PF-től a szélesebb függőleges vezérsík és az oldalkormány alatti fékernyő-elhelyezés. Ezenkívül pluszként volt PFM kétrészes kabintetővel, KM-1 katapultüléssel és SzPSz-rendszerű fékszárnnyal is, ezek a részletek is eltérnek a PF-től.
Üdv R.
pilotka 373093 2011. november 11. 19:04
Válasz erre
02
02
03
03

namég...
kató 373092 2011. november 11. 19:03
Válasz erre
Helló !

A PF-nek egybe előre nyílik a kabinteteje , mint az F-szériának és a Függőleges vezérsík is még kisebb felületű .
A PFM-nek már az MF-re is jellemző kabinteteje és farokrésze van.
pilotka 373091 2011. november 11. 19:02
Válasz erre
01
01

nézd meg pontról pontra...

függvez és ejetok
Tibcsi 373090 2011. november 11. 19:02
Válasz erre
Elsősorban a kabintető. Másodsorban a függőleges.

PF: kabintető előre nylik, keskenyebb függőleges
PFM: kabintető oldalra nyílik, szélesebb függőleges.

Meg persze még egy csomó dolog, de ez a két legszembetűnőbb. Meg ha jól tudom, az ülés is. PF: Szk ülés, PFM KM-1 ülés. De ez nem biztos.
Murmuc 373089 2011. november 11. 18:56
Válasz erre
Üdv!
Hát, most jól összekeveredtem! :)
Végül is, mi különbözteti meg a PF-et a PFM-től?
búza 373088 2011. november 11. 17:15
Válasz erre
Alakul ez szépen! A végére összeszedjük mindet!
pilotka 373087 2011. november 11. 16:37
Válasz erre
magyar pf festés
magyar pf festés

Az előzőhöz még: az orosz szövegű képhez: a rajz hibás, mert az nem magyar PF, tán PFM...
pilotka 373086 2011. november 11. 16:33
Válasz erre
tn_800x600_360714_75084_MikojanGurjevicsMiG214093
tn_800x600_360714_75084_MikojanGurjevicsMiG214093
409 kör felségjellel tervezet
409 kör felségjellel tervezet

Itt van'e
sanyi 373085 2011. november 11. 14:47
Válasz erre
És a karikás-ékes felségjeles gépet, amit most nem találok de biztos tudjátok miről pötyögök.
Flogger 373084 2011. november 11. 05:21
Válasz erre
És tedd hozzá a Nemzeti színekben pompázó 6115-öt.
búza 373083 2011. november 10. 21:43
Válasz erre
Közben eszembe jutott, hogy volt egy felségjel váltás is, ami még hozzátett a dologhoz, a pápai összevonás a 47-es számmal szintén, egyéni felfestett jelzések, pl. a kiváló gép, a 48-as madárfeje ugyancsak, kerek szám, szögletes szám, stb! Aztán még a 3955-ről is találtam korai PG. festésű fotót, amin két csík van a gericen, szóval csak a magyar festési fajtákból több van, mint harminc és akkor a PG.-ben lemaratott festésű gépekről még nem is beszéltünk!
zoli1989 373082 2011. november 10. 21:40
Válasz erre
Hát, én csak úgy értettem, mindegyik típusváltozatból 1 db, bármilyen festéssel. :) Az úgy 8db. (Ha az UM-nél úgy vesszük ahogy írtad, akkor 10.) Egyébként nekem ilyen "építsük meg mindet" irányú terveim nincsenek...
búza 373081 2011. november 10. 21:22
Válasz erre
A múltkor megszámoltuk, hogy a kétüléses magyar 21-esek mennyi fajta festéssel repültek, persze azt nem számolva, hogy valójában mennyi eltérés volt köztük a folttérképben. Tizenegyig jutottunk el. Az F-13 viszonylag egyszerű, mert a lakkozott, ezüst és inváziós fetéssel beérték, az MF lakkozott, ezüst, kétféle terep ( csapat és PG.) plusz a 4406 első kísérleti festése, a Bisz teflon, és terep(itt nem emlékszem csapat-festésre, de lehet, hogy volt az is), az AP szintén a Bisz-hez hasonlóan, de ott már csapat-terep is játszik és még jön hozzá a 1874 a fehér farkával és a Cápeti. Ha jól számolom ez 24- féle!
zoli1989 373080 2011. november 10. 21:08
Válasz erre
Hát igen, annyiféle típusváltozata volt, hogy azt megépíteni... Hát jónéhány éves munkába belekerülne azthiszem, még gyors tempó mellett is. Ezért kell magyart építeni, az még nem annyira lehetetlen dolog :)
ddk466 373079 2011. november 10. 20:59
Válasz erre
Sziasztok köszönöm szépen a válaszokat !

Lacy köszönöm az őszinte választ igen erre gondoltam amit az utolsó mondatban írtál !
búza 373078 2011. november 10. 20:35
Válasz erre
Szia Zoli!
Csak a magyar változatok: F-13, PF, MF, Bisz, AP, U-400, U-600, UM-ből 3 fajta, a legtöbb a gerincen késantennával, azthiszem a 0158 anélkül és a 900-asok Bisz szárnnyal. Az összes változatot számítva - viszont levonva a kínai klónokat - kb 70 féle 21-esről beszélhetünk! Sohasem számoltam össze, plusz mínusz tíz-húsz féle is lehetséges!
Üdv: Búza
szezsolt 373077 2011. november 10. 18:34
Válasz erre
Egy kis réz az edu. 1/144-es mig-21-hez:
www.brengun.cz/news/e-day-2011-new-set/
zoli1989 373076 2011. november 10. 13:50
Válasz erre
Jó, ha ennyire belemgyünk, akkor regényt lehet írni a típusváltozatokról. :) Én inkább csak a legfőbb változatokat írtam :)
juge75 373075 2011. november 10. 13:15
Válasz erre
F-13, PF, PFL (gépágyú konténeres), PFM, MF, Bis, U (66-400 és 600), UM.
juge75 373074 2011. november 10. 13:13
Válasz erre
U-ból is két változat volt.
66-400 (Külsőre, kis svancú egyezik a 21F-13, és PF verziókkal), 66-600 (ez már a később alkalmazott nagy svancú 21PFM-től alkalmazott farokrésszel), a 66-400 és 600 nagy fő futókerékkel és annak megfelelő aknával gyártottak.
Lacy 373073 2011. november 10. 12:56
Válasz erre
Hello, gumicsont téma. :) Szovjet változatok, ha pár tíznél több volt belőle:

F (különböző kabindeklivel), F-13, PF (az FL-t csak bemutató és kiképző egységek használták)

PFS, PFM, R (utóbbi kettő esetében a szovjet és export változatok külsőre eltérnek)

S, SM (az M és MF külsőre nagyon hasonló, illetve nagyjavítások során módosításokkal eltérő külsőleg 1:72-ben is, ezeket csak bemutató és kiképző egységek repülték.)

SMT (különböző gerinccel), bis

A kétülésesek közül a kétfajta U, US és UM agyon ismételt változatokon kívül is volt külsőre jelentősen eltérő változat, de mivel nyugati szakirodalom nem írja, ezért szentségtörés említeni, pedig tömegével repült a szovjet kiképző ezredek állományában.

Szóval komoly idő és pénz befektetés, ha neki akarsz állni. De elegendő egy F-13, PFM, SMT és bis-t építened, az lefedi a fő külső különbségeket.
Tibcsi 373072 2011. november 10. 11:40
Válasz erre
PFS, FL, US, RF, plusz még a prototipusok, kísérleti gépek és továbbfejlesztések. :)

Forrás: mm.iit.uni-miskolc.hu/data/Winx/descs/mig21.html
Tibcsi 373071 2011. november 10. 11:36
Válasz erre
Az M altipusban nem vagyok biztos, hogy volt-e olyan. F volt, az volt az F-13 előtt.
Tibcsi 373070 2011. november 10. 11:34
Válasz erre
Kapásból én is ennyit ismerek. Talán még az F és az M is ide számít még.
zoli1989 373069 2011. november 10. 11:03
Válasz erre
Szerintem nagyjából ezek, de majd még a többiekre is kíváncsi vagyok mit mondanak :)
ddk466 373068 2011. november 10. 11:00
Válasz erre
Szia 

Zoli köszi a választ !
És ezek csak főbb típusok ? Hát elég sok ! 

Üdv: DDK
zoli1989 373067 2011. november 10. 10:55
Válasz erre
Főbb típusok szerintem az F-13, PF, PFM, MF, SzMT, bisz. (Meg ha már oroszok, akkor talán az R-t is ide vehetjük a főbb típusok közé nem ?) Kétülésesek közül pedig U és UM.
ddk466 373066 2011. november 10. 10:22
Válasz erre
Szia Tibcsi 

Igen erre gondoltam !

Akkor ha jól értem az összes típus a oroszoké volt (kivétel a kínai) és melyik típusról beszélhetünk az oroszoknál ha meg tennéd akkor le írod azt megköszönném !
vagyis nem is tudom ha nagyon sok típus van akkor csak a főbb típusokra vagyok kíváncsi !
Tibcsi 373065 2011. november 10. 09:54
Válasz erre
Nem egészen értem a kérdést. Én úgy tudom, hogy a kínai változatok kivételével mindegyikből volt az oroszoknak is. Vagy nem erre gondoltál?
ddk466 373064 2011. november 10. 08:51
Válasz erre
Sziasztok szeretnék segítséget kérni a MIG-21-ről  én 1/72 orosz repülőket gyűjtök és most jutottam el a 21-es hez!
A kérdés összesen hány féle típus létezett ami tipikus orosz 21 mert engem nem a lengyel meg a többi 50 ország gépe érdekel  csak az orosz ?
És ezek a gépek megtalálható-e 1/72 méretben ?  
Üdv.: DDK
email ddk-466@freemail.hu
Lacy 373063 2011. november 9. 20:13
Válasz erre
bis
bis
MF
MF

Hello, a lengyelek fénykorukban laza tizenhárom ezrednyi ezüst vagy fémszínű MiG-21-essel repültek. Ez alól csak a bis-ek voltak kivételek, mert egy részük telefon szürke volt részben vagy egészben, illetve a 10-edik már NATO repszázad, ahol néhány MF-et terepszínűre festettek egy amcsi légierővel megtartott gyakorlat erejéig a 2000-es évek elején.
Plusz néhány bemutató, dísz gép.
juge75 373062 2011. november 9. 18:38
Válasz erre
Amerikai kém műholdak Bisz-tosan csináltak róluk...
vatya1 373061 2011. november 9. 18:35
Válasz erre
Sziasztok szeretném megkérdezni hogy a Lengyeleknek nem találok terep festést csak fém színűt volt?
Daala 373060 2011. november 9. 08:30
Válasz erre
Sajnos még mindig nem kerültek elő használható fotók a csapatfestésű biszek felülnézetéről...valaki megnyithatná már a titkos archívumát:-)))
Laci-bacsi 373059 2011. november 8. 21:59
Válasz erre
Mig-21 (96)
Mig-21 (96)
Mig-21 (81)
Mig-21 (81)

Üdv!

Itt van egy pár UM szárny felülről, érdekes perspektívából.

Laci
vatya1 373058 2011. november 8. 21:40
Válasz erre
Igen valami hasonló volt emlékeim szerint is.
búza 373057 2011. november 8. 21:38
Válasz erre
5081 szárny teteje
5081 szárny teteje

Ez ugyan UM, de legalább látszik rajta a szárny teteje!
vatya1 373056 2011. november 8. 21:25
Válasz erre
Szia!igen köszönöm szépen.
doky3 373055 2011. november 8. 21:22
Válasz erre
vatya1 373054 2011. november 8. 21:21
Válasz erre
talán még a Topgun újság a régiek én is onnan néztem ki.
vatya1 373053 2011. november 8. 21:19
Válasz erre
photo2kkkk
photo2kkkk
photo5
photo5
tn_800x600_1246604_46951_BL
tn_800x600_1246604_46951_BL
tn_800x600_1246604_47041_21BIS_02
tn_800x600_1246604_47041_21BIS_02

Sziasztok van egy pár kép ha segít a felülnézeti kép nem lesz egyszerű egyet csináltam régen a pilotka barátom még talán emlékszik is rá nagyon jól nézet ki meg próbálok szerezni és ide felrakni.
búza 373052 2011. november 8. 21:13
Válasz erre
Sziasztok!
Rajzaim vannak, meg ötleteim is, időm viszont nincs! A rajzokat szivesen megosztom akár itt is, bár én is M.L.-től kaptam. Az ötlet pedig, hogy régi videókat kellene nézegetni, aztán a kellő időben megállítani és print screen-nel lementeni. Nekem így van fotóm egy csapat festésű UM-ről.
Üdv: Búza
migi 373051 2011. november 8. 20:24
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.