/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192.
vatya1 373194 2011. november 18. 22:29
Válasz erre
Nyugger 373193 2011. november 18. 22:16
Válasz erre
vatya1 373192 2011. november 18. 22:03
Válasz erre
Szia!így már értem még egy kérdésem lenne amikor kék 10 volt akkor felség jelet nem festetek fel ugye?
Nyugger 373191 2011. november 18. 21:54
Válasz erre
vatya1 !
Az 510 terepfestéssel repült Kecskemétre, ott lemaratták és megkapta a kék 10-s jelzést. Ezzel a számmal belezték ki, maradt a sárkányon a kék 10-s jelzés. Feltételeztem, hogy a szétvágás előtt megkapta a piros 510-s oldalszámot úgy, hogy ráfestettek a 10-re pirossal ill. kiegészítették az 5-el . Békési kolléga csatolt képe talán ezt bizonyítja. Ennyi.
búza 373190 2011. november 18. 21:35
Válasz erre
Módosítva ezelőtti hozzászólásomat: felfestették a kék 10-est szimmetrikusan, hogy a leendő vevőnek is tetszen. Aztán elhatározták a szétbontást és ezt meg is tették. Ekkor még kék 10-es, erről mindkét oldali fotónk van. Ezután rájöttek, hogy ez így nem lesz jó, ezért átfestették a számot pirosra, de akkor már nem volt követelmény a szimmetria, ezért a bal oldalon előrébb került az ötös, rálóg a redönyre, a jobbon pedig hátrább, ezért békési 51-ese akár az eredeti szám is lehet, ha a jobb oldalról származik. Végül aztán szétvágták a gépet, azt is látjuk képen. Van valakinek olyan képe, amin 510-essel még a szétvágás előtt szerepel?
búza 373189 2011. november 18. 21:27
Válasz erre
Ez a hírlap valahogy pont hiányzik a gyűjteményemből!
vatya1 373188 2011. november 18. 21:26
Válasz erre
510 fém színben
510 fém színben
kék 10 tisztán látszik hogy kék
kék 10 tisztán látszik hogy kék
510 terep
510 terep

Sziasztok!én elvesztetem a fonalat van egy fém 510es ami szét van vágva van egy kék 10es ami szét van szedve és van egy 510 ami terep színű eszt nem értem hogy ugyanazt a gépet hogy lehet kétszer szét szedni vagy vágni? vagy a szét vágott gépre festették vissza a kék tízest de akkor még se az az 510es?
Nyugger 373187 2011. november 18. 21:20
Válasz erre
A korabeli Esti Hírlap 1994. november 23-i számában jelent meg a kép, a Gépmadárpusztítás című cikkben.
búza 373186 2011. november 18. 21:02
Válasz erre
Szia Nyugger!
Akkor a Rebekát beírom elsődlegesre dec. 3-ra. Migivel ezt tárgyaljuk emilen. Jó lenne egy szines kép is, bár ha 510 akkor nem sok vita lehet, csak nem kellene úgy járni, mint az egyszeri kolléga, aki fekete-fehét képről "megmondta" a zöld árnyalatát!
Mindenki hozzon minden bizonyítékot!
Üdv: Búza
Nyugger 373185 2011. november 18. 20:42
Válasz erre
RBK-n megmutatom a képet, igaz ff de jól látszik az 510-s szám a gép jobb oldalán a vágás előtt. Ha ebből vágták le az 51-t nincs festés a redőnyön.
búza 373184 2011. november 18. 20:39
Válasz erre
migi 373183 2011. november 18. 20:38
Válasz erre
Sajna ezt csak emailben tudom küldeni .
búza 373182 2011. november 18. 20:35
Válasz erre
Most ezt nem vágom, melyik kép?
migi 373181 2011. november 18. 20:30
Válasz erre
És akkor a 10 gépről készült kép amin szét van kapva , az előtte készülhetett ?
búza 373180 2011. november 18. 20:23
Válasz erre
Igen, erről beszélek! Az 5-ös a redönyre van festve, ahogy igazából sohasem volt. Így belegondolva: felfestették a kék 10-est szimmetrikusan, hogy a leendő vevőnek is tetszen. Aztán szétvágták a gépet, azt látjuk képen. Ezután rájöttek, hogy ez így nem lesz jó, ezért átfestették a számot pirosra, de akkor már nem volt követelmény a szimmetria, ezért a bal oldalon előrébb került az ötös, rálóg a redönyre, a jobbon pedig hátrább, ezért békési 51-ese akár az eredeti szám is lehet, ha a jobb oldalról származik. El kellene hoznia a Rebekára én meg vinnék tolómérőt, aztán ott eldöntenénk!:-)))
Nyugger 373179 2011. november 18. 20:15
Válasz erre
Érdemes volt bekapcsolni a számítógépet! Békésí, köszönjük a képet, talán ez a megoldóképlet.
rrobbie 373178 2011. november 18. 20:05
Válasz erre
Oh, sorry vagyok, nem a megfelelő topik volt lenyitva... Bocsánat!
rrobbie 373177 2011. november 18. 20:04
Válasz erre
Crusader
Crusader
M3_Scout
M3_Scout
Jak_1
Jak_1
Jak_7A
Jak_7A
Jak_9
Jak_9
Ni_17
Ni_17
Su_24
Su_24
Datsun_pick_up
Datsun_pick_up
Revell_Trabant_1
Revell_Trabant_1
Revell_Trabant_2
Revell_Trabant_2

Eladó makettek:

1:35 Italeri Crusader Mk. III (orig., fóliázott) - 3800
1:35 Italeri M3 Scout Car (elkezdett) - 2800

1:48 Accurate Miniatures Jak-1 - 4800
1:48 ICM Jak-7A - 2800
1:48 ICM Jak-9 (dioráma kiegészítőkkel) - 3300
1:48 Eduard Nieuport Ni-17 (alkatrészek zöme a keretről leválasztva) - 2800
1:72 Zvezda Su-24 (elkezdett) - 2500

1:25 MPC Datsun Pick Up (IGAZI RITKASÁG, fóliázott!) - 10000
1:24 Revell Trabant (régi, sérült A-B-C oszlopokkal) - 2000

Az elkezdett makettekről kérésre fotót küldök!
Érdeklődni lehet a: robert pont racz kukac promodell pont hu címen - vagy aki tudja a számom, azon :)
Személyes átvétel Budapesten, vagy most szombaton Gödöllőn.

Üdvözlettel: Robi
migi 373176 2011. november 18. 19:52
Válasz erre
tn_800x600_442197_79741_013
tn_800x600_442197_79741_013

Bocs a kép meg lemaradt
migi 373175 2011. november 18. 19:51
Válasz erre
De ha jól látom , és ez a kép is abból a sorozatból van ? akkor az 510 es itt szét darabolva látható
búza 373174 2011. november 18. 19:47
Válasz erre
Szerintem ezek valami kamu festések, legalábbis egy részük. Már tárgyaltuk évekkel ezelőtt. Valódi festésnél soha nem volt a pompázsgátló redönyre szám festve. Más igen, pl. pikk ász a lemaratott gépnél.
A szétvágott piros 510-esen az ötös a redönyön van, az tehát nem lehet eredeti festés, eredeti szám viszont akár igen.
A kék 10-esen viszont talán kifér az ötös a felfestett 10-es szám elé, így ha valóban visszafestették pirosra akár az is lehet az 510.
juge75 373173 2011. november 18. 19:32
Válasz erre
Ha ez nem photoshop (nem úgy néz ki), akkor valóban a kék 10 az 510.
Legalábbis úgy lett felfestve, de a gyári szám lenne a perdöntő, hogy melyik-melyik igazából...
migi 373171 2011. november 18. 19:07
Válasz erre
juge75 373170 2011. november 18. 19:01
Válasz erre
Hoppedli!
Látjátok a képen az 1-es vöröse alatt a kék színt?
békési 373168 2011. november 18. 18:50
Válasz erre
Bocs. a 6-os már nincs meg.
Köszönöm a képeket.
b
békési 373167 2011. november 18. 18:49
Válasz erre
búza 373166 2011. november 18. 17:50
Válasz erre
Szia Flogger!
Egy egészen rövid időt én is töltöttem ott! Csak "74-től '93-ig tartott. Azért P.J. elérhetőségét megírhatod magánban! Sajnos mostanában ritkán találkozom vele, csak a kecskeméti repnapokon.
Üdv: Búza
Flogger 373165 2011. november 18. 17:43
Válasz erre
Természetesen a PG-re értettem, amíg ott melózott. 2001 óta van az LJÜ-ben.
búza 373164 2011. november 18. 17:25
Válasz erre
MiG-21PF_104
MiG-21PF_104
1514-5
1514-5
1514-1
1514-1

Ilyenekre gondoltál?
békési 373163 2011. november 18. 17:17
Válasz erre
Szia Nyugger!
Légy szives, segíts. Kb 20 évvel ezelőtt a gyomaendrődi MÉH telepen aprítottak fel néhány MIG-et. Az 1514-es oldalszámot sikerült megmentenem némi borravaló segítségével
meg néhány apró alkatrészt.
Ha van róla fotód, küldd el az lbalog4@gmail.com emailre. Vagy innen is el tudom menteni.
köszönöm békési
Murmuc 373162 2011. november 18. 15:39
Válasz erre
Sziasztok!
Egy cikket kerestem a TopGun számaiban és a kezembe akadt a PF magyarországi története.
Elolvasva, most már engem is komolyan érdekelne ez a lajtstrom szám keveredés!
Ha megtudtok valamit, kérlek osszátok meg velem is.
Levix 373159 2011. november 18. 11:03
Válasz erre
Ja és igazi kuriózum!
zoli1989 373158 2011. november 18. 10:53
Válasz erre
Ez beszerzendő! ;-)
Egész jónak tűnik egyébként az öntés minősége, és a szöveg is ezt erősíti meg.
búza 373157 2011. november 17. 23:22
Válasz erre
Nyugger és Migi!
Szerintem a következő Rebekán beszéljük meg!
Üdv: Búza
búza 373156 2011. november 17. 23:21
Válasz erre
Mondhatod, de amit állítasz az nem igaz! '72 óta a PG.-ben, az ezredeknél és a KÖRÜ-ben is festettek gépet. Azt teljes biztonsággal állítom, hogy ezt nem egy ember vezetésével, közreműködésével tették!
Flogger 373154 2011. november 17. 22:03
Válasz erre
Az ő nevéhez fűződik a Zümi, a Cápali, a Cápeti 2 és a Gracy is.
Flogger 373153 2011. november 17. 21:59
Válasz erre
Mondjam a festő nevét és elérhetőségét, aki 1972 óta minden katonai repülőeszközt festett? Többek közt az idén Pápán felavatott 08-as MiG-23-ast és a jövőre avatandó 2021-es lajstromszámú MiG-21-est is.
Nyugger 373152 2011. november 17. 21:30
Válasz erre
Szia migi,
Egy próbát megérne a dolog.
migi 373151 2011. november 17. 20:55
Válasz erre
Szia
A másik oldalon is hasonló a kék 10 sel a helyzet de ott olyannak tűnik mintha nem lenne függőleges a szám , Van egy képem M.György zászlós úrról amint a említett Pf-ek között áll , ő lehet hogy tudná a kék 10 történetét ?
üdv:migi
Nyugger 373150 2011. november 17. 20:38
Válasz erre
Szia Búza !

Nem olyan egyszerű ez a kék 10-es, piros 510-es kérdés, de még ne pakolj !
1989 márciusában 7 db gép repült át Kecskemétre, 409 terepfestéssel /tf/, 504 tf, 509 tf, 510 tf, 1601 natúr fémszín, 1602 tf, 1605 tf. Nem sokkal később követte az 508-s natur fémszínnel valamint a 1514 tf-el az, hogy repültek-e vagy esetleg közúton vitték az nem ismert. A képen 5 db natúr gép van, a kék 10-s ismeretlen az eredeti oldalszám, 905-s ism. oldalszám, 14-s ism.oldalszám, 1601, 602 vélhetően a 1602 lemaratva. 4 db terepfestésű a 409, 1605, 509, 504. Ebből adódik, hogy az 510-t és a 1514-t lemaratták, az 508-s natúr maradt de az oldalszáma változott. Több sorozat kép forog közkézen, de mindenhol más a gépek sorrendje a KRÜ udvarán. Nekem nincs olyan képem melyen szétvágva szerepelne a kék 10-s, csak olyan amin a kék 10-s sárkánya egy állványon van, de nincs szétvágva ! Viszont vannak olyan fotók amin az 5 db natúr fémszínű gép piros számmal van, még egyben és szétvágott állapotban. A számok sorrendben fotók alapján a 1514, 508?, 510, 1601 és a 1602. Ezek után elképzelhető az erdeti oldalszámok visszafestése. Azt sem tudjuk egyenlőre biztosan, hogy melyik szám melyik gépre lett felfestve csak sejtem a következőek alapján. Egyedül a 14-s ill 1514-s számok kerültek fel azonos gépre, bizonyiték a gép bal oldalán lévő 14 elé festett 15. Ezt leszámítva sohasem festettek a pompázsgátló redőnyre. A gép megmaradt kabinja jelenleg a Közlekedésí Múzeumban található. Egy kicsit kutakodva az oldalszámok méretén a következő is sanszosnak tünik. A kék 10-nél mintha hosszabb lenne az 1-s szára a gép jobb oldalán. Hasonlónak tünik a piros 510-s szintén a jobb oldalon. Lehet, hogy átfestették pirosra a 10-t és pótolták az ötöst ? Vagy esetleg csal a szemem? Ha nem, akkor már csak a 905 = 508 kérdés marad megválaszolatlan de ha az okoskodásom igaz akkor ezt sem fedheti tovább a homály. Az elmúlt 17 évben teljesen lecserélődött vagy 2x a KRÜ állománya ezért nem találtam a témában kompetens személyt.
RBK-ra elviszem az anyagot, lehet elemezgetni !

Üdv.
Nyugger
Levix 373149 2011. november 17. 20:35
Válasz erre
pilotka 373148 2011. november 17. 16:34
Válasz erre
pilotka 373147 2011. november 17. 16:34
Válasz erre
Hajrá Karesz!
Ami úgy van, az úgy van!
Pintér Árpi
vandork 373146 2011. november 17. 12:32
Válasz erre
Sz, SzM, SzMT (kis- és nagytartályos) és nem SM, SMT:) Ne az angol fonetikát használjuk, ha lehet:)

Vándor Karesz
búza 373145 2011. november 16. 18:07
Válasz erre
Szia juge75!
Ha legközelebb jössz vele keress meg, hogy személyesen is megismerkedjünk!
Néztem a 91 képedet a hobbidról, imponáló!
Üdv: Búza
juge75 373144 2011. november 16. 17:03
Válasz erre
Már eléggé régen nem voltam...
De ha igen, mindig Andrással.
búza 373143 2011. november 16. 15:20
Válasz erre
Szia juge75!
Nyuggerben, meg az ő jegyzeteiben reménykedem, de Andris is jól jöhet. Mindenesetre a fényképalbumot át kell rendeznem, mert a kék 10-es az 510-nél van benne!
Te szoktál a Rebekán lenni, mert ha igen akkor látásból biztosan ismerjük egymást!
Üdv: Búza
búza 373142 2011. november 16. 15:16
Válasz erre
PF műszerfal
PF műszerfal

A magyar PF-ek kabinjának belseje szürke, a műszerfal fekete.
Zsolt75 373141 2011. november 16. 14:43
Válasz erre
Akkor nyugodt szível készíthetek belőle magyart is, nem baj ha nem szürke a kabin belseje?

Köszönöm.:
Simi
juge75 373140 2011. november 16. 13:25
Válasz erre
Szia Búza!

Sajnos már nem tudom!

Nagy Bandit keresd meg a Rebekán, talán ő emlékszik... (Mire nem? :-) )
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192.