/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
Murmuc 373214 2011. november 20. 11:05
Válasz erre
Üdv Franto!
Ma este érek haza, és ha lesz időm beszkenelem, átküldöm.
búza 373213 2011. november 20. 11:04
Válasz erre
Hol lőtted ezt a zöld PF kabint?
búza 373212 2011. november 20. 11:02
Válasz erre
A kérdésed első felére egy kicsit nyomoznom kellene, mert fejből nem megy, de most időhiányban vagyok. Az SZPSZ határréteg lefúvató rendszerrel álltak át a három fokozatú fékszárnyra. Az utolsó mondatod is helytálló: ha felszállóban maradt a fékszárny akkor a légerők és a hidraulika erejének egyensúlya határozta meg a helyzetét. Hozzátenném, hogy az nem "üzemszerű" használat volt, de műrepülésnél láttam használni így is.
Murmuc 373211 2011. november 20. 11:01
Válasz erre
PF Cockpit
PF Cockpit
PFM Cockpit
PFM Cockpit

Így van! A PFM-é meg már három állású volt.
RonnieFrown 373210 2011. november 20. 10:40
Válasz erre
Koszi Buza. Az FL es a PFSZ valtozatok fekszarnyairol tudsz valamit? AZ SZPSZ rendeszer ha jol tudom a PFM valtozaton volt hasznalva eloszor, vagy tevedek? Esetleg ez lenne a PFSZ valtozat? Az SZPSZ rendszerrel alltak at a haromfokozatu fekszarnyra? Meg valami: ha jol emlekszem az MF es a Bisz fekszarnyait lehetett ugy hasznalni hogy felszallo fokozatban hagyta a pilota es sebesseg fuggvenyeben teljesen behuzott es felszallo fokozat kozott barmilyen helyzetben kiterhetett. 
búza 373209 2011. november 20. 10:27
Válasz erre
tn_800x600_116117_86623_01
tn_800x600_116117_86623_01
tn_800x600_116117_86637_02
tn_800x600_116117_86637_02
tn_800x600_116117_86654_03
tn_800x600_116117_86654_03
tn_800x600_116117_86665_04
tn_800x600_116117_86665_04

Szia RonnieFrown!
Nem baj ha én válaszolok? Rumcájsz szerintem ma dolgozik!
Az F-13, a PF és az U-400, -600-asok fékszárnya hátrasikló tipusú. Egy íves sinen mozgatja egy munkahenger, két helyzete van, kiti-benti, a kitérítési szöge emlékeim szerint 25 fok, ezt majd R. megerősíti, vagy cáfolja.
Az ezutáni tipusok esetében a fékszárny simán lenyílik, a felszálló helyzetben 25 fok, leszállóban 45 fok kitéréssel.
Üdv: Búza
RonnieFrown 373208 2011. november 20. 10:11
Válasz erre
Hello Rumcajsz,Ugy emlekszem regebben reszletesen irtal itt a kulonbozo valtozatok fekszarnyarol. Visszakerestem, de egy ora utan feladtam. A PF fekszarnyarol kene info. Hany fokozata volt, kiteresi szogek, miben volt mas mondjuk az MF, vagy F13-tol, stb. Irj legyszi ha lesz idod. Koszi.
pilotka 373207 2011. november 20. 09:22
Válasz erre
IMG_0031
IMG_0031

Roncs Ranch 2005
búza 373206 2011. november 19. 22:52
Válasz erre
Szerintem rakjuk át ide a 23-asból! Ismerős volt a kép, meg a bal oldalon álló pilóta is, de most hirtelen nem találtam meg a képet!
migi 373205 2011. november 19. 22:44
Válasz erre
Igen Magyarok az urak , szemből a jobb oldali Kertész Mihály tőle kaptam a képet ,
Franto 373204 2011. november 19. 20:26
Válasz erre
Szia Murmuc!

A TOP GUN 1997-es ôvfolyamának valamelyik számában volt a PF története. Az F-13 -as története megvan, de a PFes valahova elkallódott. Megkérhetnélek, hogy küld át nekem.

Köszi,

Franto
romeo 373203 2011. november 19. 17:59
Válasz erre
Rob79 373202 2011. november 19. 12:19
Válasz erre
MIG_21UM_69_904_001
MIG_21UM_69_904_001
B_MIG_21UM_906_LHTA_JG001
B_MIG_21UM_906_LHTA_JG001
B_MIG_21UM_907_001
B_MIG_21UM_907_001
B_MIG_21UM_907_003
B_MIG_21UM_907_003
B_MIG_21UM_907_006
B_MIG_21UM_907_006
B_MIG_21UM_907_LHTA_JG001
B_MIG_21UM_907_LHTA_JG001

Viszont a "tesóiról" van pár...
Rob79 373201 2011. november 19. 12:10
Válasz erre
366
366

A 905-ösről meg csak ez az egy régi képem van...
Rob79 373200 2011. november 19. 12:06
Válasz erre
MIG_21PF_1601_LHKE_JG002
MIG_21PF_1601_LHKE_JG002

Szia Murmuc!

Valószínű, hogy az 509-es lehetett...
Tibcsi 373199 2011. november 19. 11:41
Válasz erre
Igen, ez még az orosz kamó. Ha nem tévedek... :)
Nyugger 373198 2011. november 19. 09:33
Válasz erre
romeo 373197 2011. november 19. 09:15
Válasz erre
Jól látom, hogy háromszínű terepmintázat van rajta?
romeo 373196 2011. november 19. 09:13
Válasz erre
photo_86594
photo_86594
photo_86865
photo_86865

Üdv!
Murmuc 373195 2011. november 18. 23:09
Válasz erre
Üdv!
Nekem csak egy kérdésem lenne.
A terepfestésű gépekből, számomra ismert a 409, 504, 1605, melyik volt a negyedik, amit szétvágtak?
vatya1 373194 2011. november 18. 22:29
Válasz erre
Nyugger 373193 2011. november 18. 22:16
Válasz erre
vatya1 373192 2011. november 18. 22:03
Válasz erre
Szia!így már értem még egy kérdésem lenne amikor kék 10 volt akkor felség jelet nem festetek fel ugye?
Nyugger 373191 2011. november 18. 21:54
Válasz erre
vatya1 !
Az 510 terepfestéssel repült Kecskemétre, ott lemaratták és megkapta a kék 10-s jelzést. Ezzel a számmal belezték ki, maradt a sárkányon a kék 10-s jelzés. Feltételeztem, hogy a szétvágás előtt megkapta a piros 510-s oldalszámot úgy, hogy ráfestettek a 10-re pirossal ill. kiegészítették az 5-el . Békési kolléga csatolt képe talán ezt bizonyítja. Ennyi.
búza 373190 2011. november 18. 21:35
Válasz erre
Módosítva ezelőtti hozzászólásomat: felfestették a kék 10-est szimmetrikusan, hogy a leendő vevőnek is tetszen. Aztán elhatározták a szétbontást és ezt meg is tették. Ekkor még kék 10-es, erről mindkét oldali fotónk van. Ezután rájöttek, hogy ez így nem lesz jó, ezért átfestették a számot pirosra, de akkor már nem volt követelmény a szimmetria, ezért a bal oldalon előrébb került az ötös, rálóg a redönyre, a jobbon pedig hátrább, ezért békési 51-ese akár az eredeti szám is lehet, ha a jobb oldalról származik. Végül aztán szétvágták a gépet, azt is látjuk képen. Van valakinek olyan képe, amin 510-essel még a szétvágás előtt szerepel?
búza 373189 2011. november 18. 21:27
Válasz erre
Ez a hírlap valahogy pont hiányzik a gyűjteményemből!
vatya1 373188 2011. november 18. 21:26
Válasz erre
510 fém színben
510 fém színben
kék 10 tisztán látszik hogy kék
kék 10 tisztán látszik hogy kék
510 terep
510 terep

Sziasztok!én elvesztetem a fonalat van egy fém 510es ami szét van vágva van egy kék 10es ami szét van szedve és van egy 510 ami terep színű eszt nem értem hogy ugyanazt a gépet hogy lehet kétszer szét szedni vagy vágni? vagy a szét vágott gépre festették vissza a kék tízest de akkor még se az az 510es?
Nyugger 373187 2011. november 18. 21:20
Válasz erre
A korabeli Esti Hírlap 1994. november 23-i számában jelent meg a kép, a Gépmadárpusztítás című cikkben.
búza 373186 2011. november 18. 21:02
Válasz erre
Szia Nyugger!
Akkor a Rebekát beírom elsődlegesre dec. 3-ra. Migivel ezt tárgyaljuk emilen. Jó lenne egy szines kép is, bár ha 510 akkor nem sok vita lehet, csak nem kellene úgy járni, mint az egyszeri kolléga, aki fekete-fehét képről "megmondta" a zöld árnyalatát!
Mindenki hozzon minden bizonyítékot!
Üdv: Búza
Nyugger 373185 2011. november 18. 20:42
Válasz erre
RBK-n megmutatom a képet, igaz ff de jól látszik az 510-s szám a gép jobb oldalán a vágás előtt. Ha ebből vágták le az 51-t nincs festés a redőnyön.
búza 373184 2011. november 18. 20:39
Válasz erre
migi 373183 2011. november 18. 20:38
Válasz erre
Sajna ezt csak emailben tudom küldeni .
búza 373182 2011. november 18. 20:35
Válasz erre
Most ezt nem vágom, melyik kép?
migi 373181 2011. november 18. 20:30
Válasz erre
És akkor a 10 gépről készült kép amin szét van kapva , az előtte készülhetett ?
búza 373180 2011. november 18. 20:23
Válasz erre
Igen, erről beszélek! Az 5-ös a redönyre van festve, ahogy igazából sohasem volt. Így belegondolva: felfestették a kék 10-est szimmetrikusan, hogy a leendő vevőnek is tetszen. Aztán szétvágták a gépet, azt látjuk képen. Ezután rájöttek, hogy ez így nem lesz jó, ezért átfestették a számot pirosra, de akkor már nem volt követelmény a szimmetria, ezért a bal oldalon előrébb került az ötös, rálóg a redönyre, a jobbon pedig hátrább, ezért békési 51-ese akár az eredeti szám is lehet, ha a jobb oldalról származik. El kellene hoznia a Rebekára én meg vinnék tolómérőt, aztán ott eldöntenénk!:-)))
Nyugger 373179 2011. november 18. 20:15
Válasz erre
Érdemes volt bekapcsolni a számítógépet! Békésí, köszönjük a képet, talán ez a megoldóképlet.
rrobbie 373178 2011. november 18. 20:05
Válasz erre
Oh, sorry vagyok, nem a megfelelő topik volt lenyitva... Bocsánat!
rrobbie 373177 2011. november 18. 20:04
Válasz erre
Crusader
Crusader
M3_Scout
M3_Scout
Jak_1
Jak_1
Jak_7A
Jak_7A
Jak_9
Jak_9
Ni_17
Ni_17
Su_24
Su_24
Datsun_pick_up
Datsun_pick_up
Revell_Trabant_1
Revell_Trabant_1
Revell_Trabant_2
Revell_Trabant_2

Eladó makettek:

1:35 Italeri Crusader Mk. III (orig., fóliázott) - 3800
1:35 Italeri M3 Scout Car (elkezdett) - 2800

1:48 Accurate Miniatures Jak-1 - 4800
1:48 ICM Jak-7A - 2800
1:48 ICM Jak-9 (dioráma kiegészítőkkel) - 3300
1:48 Eduard Nieuport Ni-17 (alkatrészek zöme a keretről leválasztva) - 2800
1:72 Zvezda Su-24 (elkezdett) - 2500

1:25 MPC Datsun Pick Up (IGAZI RITKASÁG, fóliázott!) - 10000
1:24 Revell Trabant (régi, sérült A-B-C oszlopokkal) - 2000

Az elkezdett makettekről kérésre fotót küldök!
Érdeklődni lehet a: robert pont racz kukac promodell pont hu címen - vagy aki tudja a számom, azon :)
Személyes átvétel Budapesten, vagy most szombaton Gödöllőn.

Üdvözlettel: Robi
migi 373176 2011. november 18. 19:52
Válasz erre
tn_800x600_442197_79741_013
tn_800x600_442197_79741_013

Bocs a kép meg lemaradt
migi 373175 2011. november 18. 19:51
Válasz erre
De ha jól látom , és ez a kép is abból a sorozatból van ? akkor az 510 es itt szét darabolva látható
búza 373174 2011. november 18. 19:47
Válasz erre
Szerintem ezek valami kamu festések, legalábbis egy részük. Már tárgyaltuk évekkel ezelőtt. Valódi festésnél soha nem volt a pompázsgátló redönyre szám festve. Más igen, pl. pikk ász a lemaratott gépnél.
A szétvágott piros 510-esen az ötös a redönyön van, az tehát nem lehet eredeti festés, eredeti szám viszont akár igen.
A kék 10-esen viszont talán kifér az ötös a felfestett 10-es szám elé, így ha valóban visszafestették pirosra akár az is lehet az 510.
juge75 373173 2011. november 18. 19:32
Válasz erre
Ha ez nem photoshop (nem úgy néz ki), akkor valóban a kék 10 az 510.
Legalábbis úgy lett felfestve, de a gyári szám lenne a perdöntő, hogy melyik-melyik igazából...
migi 373171 2011. november 18. 19:07
Válasz erre
juge75 373170 2011. november 18. 19:01
Válasz erre
Hoppedli!
Látjátok a képen az 1-es vöröse alatt a kék színt?
békési 373168 2011. november 18. 18:50
Válasz erre
Bocs. a 6-os már nincs meg.
Köszönöm a képeket.
b
békési 373167 2011. november 18. 18:49
Válasz erre
búza 373166 2011. november 18. 17:50
Válasz erre
Szia Flogger!
Egy egészen rövid időt én is töltöttem ott! Csak "74-től '93-ig tartott. Azért P.J. elérhetőségét megírhatod magánban! Sajnos mostanában ritkán találkozom vele, csak a kecskeméti repnapokon.
Üdv: Búza
Flogger 373165 2011. november 18. 17:43
Válasz erre
Természetesen a PG-re értettem, amíg ott melózott. 2001 óta van az LJÜ-ben.
búza 373164 2011. november 18. 17:25
Válasz erre
MiG-21PF_104
MiG-21PF_104
1514-5
1514-5
1514-1
1514-1

Ilyenekre gondoltál?
békési 373163 2011. november 18. 17:17
Válasz erre
Szia Nyugger!
Légy szives, segíts. Kb 20 évvel ezelőtt a gyomaendrődi MÉH telepen aprítottak fel néhány MIG-et. Az 1514-es oldalszámot sikerült megmentenem némi borravaló segítségével
meg néhány apró alkatrészt.
Ha van róla fotód, küldd el az lbalog4@gmail.com emailre. Vagy innen is el tudom menteni.
köszönöm békési
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.