<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Pilgrim | Adatlap | 373241 | 2011. november 22. 13:27 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Murmuc | Adatlap | 373240 | 2011. november 22. 12:58 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv! Ha visszalapozol a 6-dik oldalig, onnan szó van a kabinok festéséről, attól függően milyen 21-est építesz! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pilgrim | Adatlap | 373239 | 2011. november 22. 12:09 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Biztos volt már erről szó többször is, de mint tudatlan, megkérdezem: A 21-es kabin belsejének a színét gyártja valamelyik festékgyártó, vagy mindenképpen kevernem kell? Köszi előre is! Üdv: István | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 373238 | 2011. november 21. 22:54 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Igen ez ritka jó kép. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
búza | Adatlap | 373237 | 2011. november 21. 21:54 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 373236 | 2011. november 21. 21:09 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 373235 | 2011. november 21. 21:08 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Egy lengyel pilóta összefoglalta a PF-PFM alváltozatokat. Так вот, что у нас получается. Если не учитывать деталей (типа признаков установки на самолёте СПС - я о них ещё напишу) можно сказать следующее - на вид идентичны самолёты: 1-я группа: МиГ-21ПФ, тип 76, основной вариант с узким килем МиГ-21ПФ, тип 76 вариант "А" МиГ-21ПФЛ, тип 76 вариант "А" 2-я группа: МиГ-21ПФС, тип 94, основной вариант с узким килем (от самолётов первой группы отличается наличием контейнера ТП в основании киля) 3-я группа: МиГ-21ПФ, тип 76, основной вариант с широким килем МиГ-21ФЛ, тип 76 вариант "Б", по другому тип 77 МиГ-21ПФС, тип 94, основной вариант с широким килем, с СК 4-я группа: МиГ-21ПФС, тип 94, основной вариант с широким килем, с СК-3 МиГ-21ПФМ, тип 94, основной вариант МиГ-21ПФМ, тип 94 вариант "А" МиГ-21ПФМ, тип 94 вариант "Н" Здесь малое замечание. В более поздней документации касающейся самолёта МиГ-21ПФС от № 941001 встречается его обозначение как МиГ-21ПФМ, значит как МиГ-21ПФМ могут фигурировать следующие самолёты: из 3-й группы: МиГ-21ПФС, тип 94, основной вариант с широким килем, с СК и вся 4-я группа: МиГ-21ПФС, тип 94, основной вариант с широким килем, с СК-3 МиГ-21ПФМ, тип 94, основной вариант МиГ-21ПФМ, тип 94 вариант "А" МиГ-21ПФМ, тип 94 вариант "Н" | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 373234 | 2011. november 21. 19:34 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 373233 | 2011. november 20. 21:55 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok A 21-es fékszárnya - tipustól függetlenül - akkor is becsukódott a légerők hatására, ha a pilóta nem kapcsolta a vezérlését "Be" helyzetbe, 350 km/ó-nál kezdte a légáramlás becsukni, 700-nál már teljesen bezáródott, az így működő rendszert hívják úszó-fékszárnynak. Probléma csak akkor lehetett (volna) belőle, ha ilyen konfigurációban átlépte a gép a hangsebességet. Ekkor ugyanis a kialakuló ún. farokhullám szívó hatására nem kis zavart okozva a fékszárny újra kinyílt volna, mert a munkahengerben lévő rögzítőzár csak a ténylegesen vezérelt benti helyzetben rögzítette a fékszárnyat. Őszintén szólva ilyen problémás esetről soha nem hallottam. Üdv R. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
búza | Adatlap | 373232 | 2011. november 20. 21:31 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Intettem, mint a székely bácsi!:-))) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Murmuc | Adatlap | 373231 | 2011. november 20. 20:04 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nincs mit. Búzának és Miginek is elment. Ha még szükségetek van valamire a TopGun számokból csak írjatok. Kérlek jelezzétek vissza ha megérkezett. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Murmuc | Adatlap | 373230 | 2011. november 20. 20:03 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nincs mit. Búzának és Miginek is elment. Ha még szükségetek van valamire a TopGun számokból csak írjatok. Kérlek jelezzétek vissza ha megérkezett. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 373229 | 2011. november 20. 19:31 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia És ha én is kérhetném, üdv:migi migi2123@gmail.com | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Franto | Adatlap | 373228 | 2011. november 20. 19:25 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszi szépen Murmuc. Amennyiben valami segítségre szükséged van, akkor nyugodtan írj. Franto | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
búza | Adatlap | 373227 | 2011. november 20. 19:23 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Murmuc | Adatlap | 373226 | 2011. november 20. 19:11 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv! Mail ment a MIG-21 Pf-ről és a magyarországi történetéről. TopGun '97.08. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
búza | Adatlap | 373225 | 2011. november 20. 13:31 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia RonnieFrown! De, ugyanúgy működött, ott is visszament a légerők hatására. Üdv: Búza | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
academy2 | Adatlap | 373224 | 2011. november 20. 13:25 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Murmuc | Adatlap | 373223 | 2011. november 20. 13:24 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv! A dolog igen érdekes, most hogy a bemásolt képnek utána néztem. A képet a Goole, PF Cokpit keresésre adta be, de most hogy utána néztem az oldalnak kiderült hogy ez egy f-13-as PF-ként megjelölve! De így is kuriózum, azt hiszem! www.nationalmuseum.af.mil/factsheets/factsheet_media.asp | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 373222 | 2011. november 20. 13:20 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszi szépen , | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
academy2 | Adatlap | 373221 | 2011. november 20. 13:17 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
zoli1989 | Adatlap | 373219 | 2011. november 20. 13:02 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Ez a gép nekem is megvan makettben, ennyit tudok róla: MiG-21 SzPSz-K Weißer Hai (fehér cápa) gyári száma: 94k6709 az NDK légierejében használt száma: 441 1968.01.30-án gyártották. Ha minden igaz akkor a JG-8 és JG-1 századokban repült. 1990. 10. hónapban kivonták a hadrendből. 22-02 oldalszámmal lajstromba vették. 1992.11.13-án szétdarabolták Drezdában.www.youtube.com/watch | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
academy2 | Adatlap | 373218 | 2011. november 20. 12:54 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
RonnieFrown | Adatlap | 373217 | 2011. november 20. 12:54 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Koszi a valaszokat. Meg valami: az SZPSZ fekszarny ugyanugy 25 fokra ter ki az elso fokozaton mint a korabbi hatrasiklo fekszarny? Gyanitom hatrasiklo fekszarnynal ez a legerok a hidraulikanyomas elleneben dolog nem mukodott. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 373216 | 2011. november 20. 12:41 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Lacy | Adatlap | 373215 | 2011. november 20. 11:15 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hello, a PFS volt az első szériában gyártott SPS határréteg lefúvató rendszerrel gyártott változat. Groznijban készült belső piacra, bár később Egyiptom és Szíria is kapott használt gépeket. Az FL szárnya a régi hátrasikló fékszárnyat használta. Exportra készült a moszkvai gyárban. Algéria, Egyiptom, Szíria, Jemen, Irak, India, Afganisztán és egy szovjet bemutató ezred használta. Igaz mindkét változatból találkozni egy két példánnyal ami nem felel meg mindezeknek, de ezen átmeneti, vagy proto példányok. A PF képeket még én tettem fel ide hét éve. :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Murmuc | Adatlap | 373214 | 2011. november 20. 11:05 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv Franto! Ma este érek haza, és ha lesz időm beszkenelem, átküldöm. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
búza | Adatlap | 373213 | 2011. november 20. 11:04 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hol lőtted ezt a zöld PF kabint? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
búza | Adatlap | 373212 | 2011. november 20. 11:02 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A kérdésed első felére egy kicsit nyomoznom kellene, mert fejből nem megy, de most időhiányban vagyok. Az SZPSZ határréteg lefúvató rendszerrel álltak át a három fokozatú fékszárnyra. Az utolsó mondatod is helytálló: ha felszállóban maradt a fékszárny akkor a légerők és a hidraulika erejének egyensúlya határozta meg a helyzetét. Hozzátenném, hogy az nem "üzemszerű" használat volt, de műrepülésnél láttam használni így is. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Murmuc | Adatlap | 373211 | 2011. november 20. 11:01 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Így van! A PFM-é meg már három állású volt. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
RonnieFrown | Adatlap | 373210 | 2011. november 20. 10:40 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Koszi Buza. Az FL es a PFSZ valtozatok fekszarnyairol tudsz valamit? AZ SZPSZ rendeszer ha jol tudom a PFM valtozaton volt hasznalva eloszor, vagy tevedek? Esetleg ez lenne a PFSZ valtozat? Az SZPSZ rendszerrel alltak at a haromfokozatu fekszarnyra? Meg valami: ha jol emlekszem az MF es a Bisz fekszarnyait lehetett ugy hasznalni hogy felszallo fokozatban hagyta a pilota es sebesseg fuggvenyeben teljesen behuzott es felszallo fokozat kozott barmilyen helyzetben kiterhetett. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
búza | Adatlap | 373209 | 2011. november 20. 10:27 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia RonnieFrown! Nem baj ha én válaszolok? Rumcájsz szerintem ma dolgozik! Az F-13, a PF és az U-400, -600-asok fékszárnya hátrasikló tipusú. Egy íves sinen mozgatja egy munkahenger, két helyzete van, kiti-benti, a kitérítési szöge emlékeim szerint 25 fok, ezt majd R. megerősíti, vagy cáfolja. Az ezutáni tipusok esetében a fékszárny simán lenyílik, a felszálló helyzetben 25 fok, leszállóban 45 fok kitéréssel. Üdv: Búza | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
RonnieFrown | Adatlap | 373208 | 2011. november 20. 10:11 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hello Rumcajsz,Ugy emlekszem regebben reszletesen irtal itt a kulonbozo valtozatok fekszarnyarol. Visszakerestem, de egy ora utan feladtam. A PF fekszarnyarol kene info. Hany fokozata volt, kiteresi szogek, miben volt mas mondjuk az MF, vagy F13-tol, stb. Irj legyszi ha lesz idod. Koszi. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
pilotka | Adatlap | 373207 | 2011. november 20. 09:22 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
búza | Adatlap | 373206 | 2011. november 19. 22:52 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szerintem rakjuk át ide a 23-asból! Ismerős volt a kép, meg a bal oldalon álló pilóta is, de most hirtelen nem találtam meg a képet! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 373205 | 2011. november 19. 22:44 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Igen Magyarok az urak , szemből a jobb oldali Kertész Mihály tőle kaptam a képet , | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Franto | Adatlap | 373204 | 2011. november 19. 20:26 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Murmuc! A TOP GUN 1997-es ôvfolyamának valamelyik számában volt a PF története. Az F-13 -as története megvan, de a PFes valahova elkallódott. Megkérhetnélek, hogy küld át nekem. Köszi, Franto | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 373203 | 2011. november 19. 17:59 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rob79 és Tibcsi, Köszönöm! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rob79 | Adatlap | 373202 | 2011. november 19. 12:19 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rob79 | Adatlap | 373201 | 2011. november 19. 12:10 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rob79 | Adatlap | 373200 | 2011. november 19. 12:06 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 373199 | 2011. november 19. 11:41 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Igen, ez még az orosz kamó. Ha nem tévedek... :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nyugger | Adatlap | 373198 | 2011. november 19. 09:33 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 373197 | 2011. november 19. 09:15 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jól látom, hogy háromszínű terepmintázat van rajta? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 373196 | 2011. november 19. 09:13 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Murmuc | Adatlap | 373195 | 2011. november 18. 23:09 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv! Nekem csak egy kérdésem lenne. A terepfestésű gépekből, számomra ismert a 409, 504, 1605, melyik volt a negyedik, amit szétvágtak? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vatya1 | Adatlap | 373194 | 2011. november 18. 22:29 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszönöm az infot üdv:Józsi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nyugger | Adatlap | 373193 | 2011. november 18. 22:16 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vatya1 | Adatlap | 373192 | 2011. november 18. 22:03 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia!így már értem még egy kérdésem lenne amikor kék 10 volt akkor felség jelet nem festetek fel ugye? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nyugger | Adatlap | 373191 | 2011. november 18. 21:54 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vatya1 ! Az 510 terepfestéssel repült Kecskemétre, ott lemaratták és megkapta a kék 10-s jelzést. Ezzel a számmal belezték ki, maradt a sárkányon a kék 10-s jelzés. Feltételeztem, hogy a szétvágás előtt megkapta a piros 510-s oldalszámot úgy, hogy ráfestettek a 10-re pirossal ill. kiegészítették az 5-el . Békési kolléga csatolt képe talán ezt bizonyítja. Ennyi. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Köszi a választ. MF-et építek, megpróbálok keverni valamit. :)
István