/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
pilotka 373258 2011. november 25. 19:31
Válasz erre
Az Eduard tulajdonosa Schultz nem buta...majd csinál a saját maga cége külön megvehető pontosító kütyüket a MF-BISZ-SZMT alfajokhoz.
UFF!
fishpot 373257 2011. november 25. 18:57
Válasz erre
02
02
2v34pk9
2v34pk9
04
04
05
05
5
5
06
06
6
6
22
22
b2cf033def3a
b2cf033def3a
wugzh5
wugzh5

mig-21 smt
vatya1 373256 2011. november 25. 17:25
Válasz erre
Sziasztok!hát igen várható volt hogy a Bisnek nem kerít nagy fe...az eduard és nem kis pénzért persze, én csak az F-13ra leszek kíváncsi mivel más gyártónak nincs.üdv:vatya
zkalos 373255 2011. november 23. 19:15
Válasz erre
Sziasztok !

Az Eduard bis témához egy jó kis fórum:

s362974870.onlinehome.us/forums/air/index.php

Itt kezdődik a közelgő MiG-21 "bis" törzs taglalása. Úgy néz ki, az Eduard spórolni akar, mert szerintük az mf törzs orr része nem különbözik annyira a bis törzsétől, hogy új szerszámot csináljanak.
Kár, bár én csak 1/72-ben utazok. Ezek szerint megint egy eséllyel kevesebb, hogy korrekt 1/48 bis-t adjanak ki. Mivel a beígért 1/72 MiG-21 széria várhatóan a nagyobb testvér lekicsinyítése, akár az 1/144 verzió, ezért marad 1/72-ben a Zvezda bis-e.
Yeagger 373254 2011. november 23. 16:34
Válasz erre
Nagyon szépen köszönöm a gyors reagálásodat is! :)
Murmuc 373253 2011. november 23. 16:11
Válasz erre
Üdv Yeagger!
Egy mailban elment a PF típusismertetés, és kettőben a Magyarországi története.
zkalos 373252 2011. november 23. 14:21
Válasz erre
Csak az Eduard úgy döntött, hogy a kis különbség miatt az Mf törzsét adják majd. Nesze neked pontosság !
Yeagger 373251 2011. november 23. 09:14
Válasz erre
Kedves Murmuc!
Eltudnád nekem is küldeni a pf-ről a cikket a jb198511@gmail.com-címre?

Előre is köszönöm!
Yeagger
zoli1989 373250 2011. november 22. 21:41
Válasz erre
Az Eduard Facebook oldalán már fennt vannak a képek a bisz-ről. Nem rossz :)
vatya1 373249 2011. november 22. 20:45
Válasz erre
vatya1 373247 2011. november 22. 20:43
Válasz erre
Sziasztok!így van ez nem volt a miénk.üdv:Józsi
István 373246 2011. november 22. 19:45
Válasz erre
Sziasztok!
Csak megerősíteni tudom hogy a mi gépünk volt,volt közöm hozzá.Az orrán lévő fehér részt én festettem fel rá mikor elérte a 2000 rep órát elsőnek a reptéren.
Üdv
Rob79 373245 2011. november 22. 17:40
Válasz erre
B_MIG_21UM_3036_003
B_MIG_21UM_3036_003

Sziasztok! Ő lehetett az...
Rumcájsz_52 373244 2011. november 22. 16:53
Válasz erre
Szia pilotka
A 3036-os UM eredetileg magyar gép volt, 97 októberében szállították el egy holland múzeumba.
Üdv R.
pilotka 373243 2011. november 22. 15:29
Válasz erre
walkarounds.airforce.ru/avia/rus/mig/mig-21um/index.htm

Ez nem a miénk volt?, csak átkenték?
pilotka 373242 2011. november 22. 14:57
Válasz erre
Pilgrim 373241 2011. november 22. 13:27
Válasz erre
Szia!

Köszi a választ. MF-et építek, megpróbálok keverni valamit. :)

István
Murmuc 373240 2011. november 22. 12:58
Válasz erre
Üdv!
Ha visszalapozol a 6-dik oldalig, onnan szó van a kabinok festéséről, attól függően milyen 21-est építesz!
Pilgrim 373239 2011. november 22. 12:09
Válasz erre
Sziasztok!

Biztos volt már erről szó többször is, de mint tudatlan, megkérdezem:
A 21-es kabin belsejének a színét gyártja valamelyik festékgyártó, vagy mindenképpen kevernem kell?
Köszi előre is!

Üdv: István
Levix 373238 2011. november 21. 22:54
Válasz erre
Igen ez ritka jó kép.
búza 373237 2011. november 21. 21:54
Válasz erre
9155a731ad66
9155a731ad66

Viszont találtál egy remekfelülnézeti képet a lakkozott gépek festéséhez!
Levix 373236 2011. november 21. 21:09
Válasz erre
Öööö. Hát ez nem jött be.

www.sgvavia.ru/forum/105-493-1
Levix 373235 2011. november 21. 21:08
Válasz erre
Egy lengyel pilóta összefoglalta a PF-PFM alváltozatokat.

Так вот, что у нас получается. Если не учитывать деталей (типа признаков установки на самолёте СПС - я о них ещё напишу) можно сказать следующее - на вид идентичны самолёты:

1-я группа:
МиГ-21ПФ, тип 76, основной вариант с узким килем
МиГ-21ПФ, тип 76 вариант "А"
МиГ-21ПФЛ, тип 76 вариант "А"

2-я группа:
МиГ-21ПФС, тип 94, основной вариант с узким килем (от самолётов первой группы отличается наличием контейнера ТП в основании киля)

3-я группа:
МиГ-21ПФ, тип 76, основной вариант с широким килем
МиГ-21ФЛ, тип 76 вариант "Б", по другому тип 77
МиГ-21ПФС, тип 94, основной вариант с широким килем, с СК

4-я группа:
МиГ-21ПФС, тип 94, основной вариант с широким килем, с СК-3
МиГ-21ПФМ, тип 94, основной вариант
МиГ-21ПФМ, тип 94 вариант "А"
МиГ-21ПФМ, тип 94 вариант "Н"

Здесь малое замечание. В более поздней документации касающейся самолёта МиГ-21ПФС от № 941001 встречается его обозначение как МиГ-21ПФМ, значит как МиГ-21ПФМ могут фигурировать следующие самолёты:

из 3-й группы:
МиГ-21ПФС, тип 94, основной вариант с широким килем, с СК

и вся 4-я группа:
МиГ-21ПФС, тип 94, основной вариант с широким килем, с СК-3
МиГ-21ПФМ, тип 94, основной вариант
МиГ-21ПФМ, тип 94 вариант "А"
МиГ-21ПФМ, тип 94 вариант "Н"
Levix 373234 2011. november 21. 19:34
Válasz erre
Rumcájsz_52 373233 2011. november 20. 21:55
Válasz erre
Sziasztok
A 21-es fékszárnya - tipustól függetlenül - akkor is becsukódott a légerők hatására, ha a pilóta nem kapcsolta a vezérlését "Be" helyzetbe, 350 km/ó-nál kezdte a légáramlás becsukni, 700-nál már teljesen bezáródott, az így működő rendszert hívják úszó-fékszárnynak. Probléma csak akkor lehetett (volna) belőle, ha ilyen konfigurációban átlépte a gép a hangsebességet. Ekkor ugyanis a kialakuló ún. farokhullám szívó hatására nem kis zavart okozva a fékszárny újra kinyílt volna, mert a munkahengerben lévő rögzítőzár csak a ténylegesen vezérelt benti helyzetben rögzítette a fékszárnyat. Őszintén szólva ilyen problémás esetről soha nem hallottam.
Üdv R.
búza 373232 2011. november 20. 21:31
Válasz erre
Intettem, mint a székely bácsi!:-)))
Murmuc 373231 2011. november 20. 20:04
Válasz erre
Nincs mit.
Búzának és Miginek is elment.
Ha még szükségetek van valamire a TopGun számokból csak írjatok.
Kérlek jelezzétek vissza ha megérkezett.
Murmuc 373230 2011. november 20. 20:03
Válasz erre
Nincs mit.
Búzának és Miginek is elment.
Ha még szükségetek van valamire a TopGun számokból csak írjatok.
Kérlek jelezzétek vissza ha megérkezett.
migi 373229 2011. november 20. 19:31
Válasz erre
Szia
És ha én is kérhetném,
üdv:migi
migi2123@gmail.com
Franto 373228 2011. november 20. 19:25
Válasz erre
Köszi szépen Murmuc. Amennyiben valami segítségre szükséged van, akkor nyugodtan írj.

Franto
búza 373227 2011. november 20. 19:23
Válasz erre
Szia!
Átküldenéd nekem is?
Üdv: Búza
Murmuc 373226 2011. november 20. 19:11
Válasz erre
Üdv!
Mail ment a MIG-21 Pf-ről és a magyarországi történetéről.
TopGun '97.08.
búza 373225 2011. november 20. 13:31
Válasz erre
Szia RonnieFrown!
De, ugyanúgy működött, ott is visszament a légerők hatására.
Üdv: Búza
academy2 373224 2011. november 20. 13:25
Válasz erre
22+31_mig21
22+31_mig21

migi ez egy másik gép a 22+31es
Murmuc 373223 2011. november 20. 13:24
Válasz erre
Üdv!
A dolog igen érdekes, most hogy a bemásolt képnek utána néztem.
A képet a Goole, PF Cokpit keresésre adta be, de most hogy utána néztem az oldalnak
kiderült hogy ez egy f-13-as PF-ként megjelölve!
De így is kuriózum, azt hiszem!
www.nationalmuseum.af.mil/factsheets/factsheet_media.asp
migi 373222 2011. november 20. 13:20
Válasz erre
academy2 373221 2011. november 20. 13:17
Válasz erre
zoli1989 373219 2011. november 20. 13:02
Válasz erre
441.jpeg
441.jpeg
441-2.jpeg
441-2.jpeg
2202.jpeg
2202.jpeg
2385
2385
Dresden92_1.jpeg
Dresden92_1.jpeg
e2378.jpeg
e2378.jpeg
e2379.jpeg
e2379.jpeg
e2757.jpeg
e2757.jpeg
EE08_MIG-21_WILFRIEDZETSCHE
EE08_MIG-21_WILFRIEDZETSCHE
i4
i4
mig21spsjg1a.jpeg
mig21spsjg1a.jpeg
mig21spsjg1b.jpeg
mig21spsjg1b.jpeg
SPSKHai.jpeg
SPSKHai.jpeg
weissehai01
weissehai01
weissehai02
weissehai02
weissehai03
weissehai03
weissehai04
weissehai04
weissehai07
weissehai07
weissehai08
weissehai08
weissehai10
weissehai10
weissehai12
weissehai12
weissehai19
weissehai19

Szia! Ez a gép nekem is megvan makettben, ennyit tudok róla:
MiG-21 SzPSz-K Weißer Hai (fehér cápa)

gyári száma: 94k6709
az NDK légierejében használt száma: 441
1968.01.30-án gyártották.
Ha minden igaz akkor a JG-8 és JG-1 századokban repült.
1990. 10. hónapban kivonták a hadrendből.
22-02 oldalszámmal lajstromba vették.
1992.11.13-án szétdarabolták Drezdában.www.youtube.com/watch
academy2 373218 2011. november 20. 12:54
Válasz erre
22+31_mig21
22+31_mig21
ResizeofMigRevel1
ResizeofMigRevel1
ResizeofMigRevell1
ResizeofMigRevell1

migi keres rá a revell 1:32 21ére és az pont felül nézet tessék Laci.
RonnieFrown 373217 2011. november 20. 12:54
Válasz erre
Koszi a valaszokat. Meg valami: az SZPSZ fekszarny ugyanugy 25 fokra ter ki az elso fokozaton mint a korabbi hatrasiklo fekszarny? Gyanitom hatrasiklo fekszarnynal ez a legerok a hidraulikanyomas elleneben dolog nem mukodott.
migi 373216 2011. november 20. 12:41
Válasz erre
MiG-21PFMA_188
MiG-21PFMA_188

Sziasztok
Esetleg nincs valakinek erről a gépről fölülnézeti képei ?
Lacy 373215 2011. november 20. 11:15
Válasz erre
Hello, a PFS volt az első szériában gyártott SPS határréteg lefúvató rendszerrel gyártott változat. Groznijban készült belső piacra, bár később Egyiptom és Szíria is kapott használt gépeket.
Az FL szárnya a régi hátrasikló fékszárnyat használta. Exportra készült a moszkvai gyárban. Algéria, Egyiptom, Szíria, Jemen, Irak, India, Afganisztán és egy szovjet bemutató ezred használta.
Igaz mindkét változatból találkozni egy két példánnyal ami nem felel meg mindezeknek, de ezen átmeneti, vagy proto példányok.
A PF képeket még én tettem fel ide hét éve. :)
Murmuc 373214 2011. november 20. 11:05
Válasz erre
Üdv Franto!
Ma este érek haza, és ha lesz időm beszkenelem, átküldöm.
búza 373213 2011. november 20. 11:04
Válasz erre
Hol lőtted ezt a zöld PF kabint?
búza 373212 2011. november 20. 11:02
Válasz erre
A kérdésed első felére egy kicsit nyomoznom kellene, mert fejből nem megy, de most időhiányban vagyok. Az SZPSZ határréteg lefúvató rendszerrel álltak át a három fokozatú fékszárnyra. Az utolsó mondatod is helytálló: ha felszállóban maradt a fékszárny akkor a légerők és a hidraulika erejének egyensúlya határozta meg a helyzetét. Hozzátenném, hogy az nem "üzemszerű" használat volt, de műrepülésnél láttam használni így is.
Murmuc 373211 2011. november 20. 11:01
Válasz erre
PF Cockpit
PF Cockpit
PFM Cockpit
PFM Cockpit

Így van! A PFM-é meg már három állású volt.
RonnieFrown 373210 2011. november 20. 10:40
Válasz erre
Koszi Buza. Az FL es a PFSZ valtozatok fekszarnyairol tudsz valamit? AZ SZPSZ rendeszer ha jol tudom a PFM valtozaton volt hasznalva eloszor, vagy tevedek? Esetleg ez lenne a PFSZ valtozat? Az SZPSZ rendszerrel alltak at a haromfokozatu fekszarnyra? Meg valami: ha jol emlekszem az MF es a Bisz fekszarnyait lehetett ugy hasznalni hogy felszallo fokozatban hagyta a pilota es sebesseg fuggvenyeben teljesen behuzott es felszallo fokozat kozott barmilyen helyzetben kiterhetett. 
búza 373209 2011. november 20. 10:27
Válasz erre
tn_800x600_116117_86623_01
tn_800x600_116117_86623_01
tn_800x600_116117_86637_02
tn_800x600_116117_86637_02
tn_800x600_116117_86654_03
tn_800x600_116117_86654_03
tn_800x600_116117_86665_04
tn_800x600_116117_86665_04

Szia RonnieFrown!
Nem baj ha én válaszolok? Rumcájsz szerintem ma dolgozik!
Az F-13, a PF és az U-400, -600-asok fékszárnya hátrasikló tipusú. Egy íves sinen mozgatja egy munkahenger, két helyzete van, kiti-benti, a kitérítési szöge emlékeim szerint 25 fok, ezt majd R. megerősíti, vagy cáfolja.
Az ezutáni tipusok esetében a fékszárny simán lenyílik, a felszálló helyzetben 25 fok, leszállóban 45 fok kitéréssel.
Üdv: Búza
RonnieFrown 373208 2011. november 20. 10:11
Válasz erre
Hello Rumcajsz,Ugy emlekszem regebben reszletesen irtal itt a kulonbozo valtozatok fekszarnyarol. Visszakerestem, de egy ora utan feladtam. A PF fekszarnyarol kene info. Hany fokozata volt, kiteresi szogek, miben volt mas mondjuk az MF, vagy F13-tol, stb. Irj legyszi ha lesz idod. Koszi.
pilotka 373207 2011. november 20. 09:22
Válasz erre
IMG_0031
IMG_0031

Roncs Ranch 2005
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.