/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
búza 373322 2011. december 8. 18:16
Válasz erre
Viszont valamilyen okból kifolyólag azt is én írtam!:-)))
zoli1989 373320 2011. december 8. 17:17
Válasz erre
Szia Búza!

Igen, azt le is mentettem! Egyenlőre még ugye messze nem tartok ott, de ha esedékes lesz a festés, akkor jelentkezek! (Köszi előre is a segítséget! :) )
romeo 373319 2011. december 8. 17:13
Válasz erre
Rumcájsz_52 373318 2011. december 8. 16:56
Válasz erre
Szia romeo
A 21-eseken négyzáras bombafüggesztő volt rendszeresítve, 4x50 vagy 4x100 kg-ot lehetett ráfüggeszteni
Üdv R.
romeo 373317 2011. december 8. 16:33
Válasz erre
4406
4406

Üdv!

Érdekes a bombaszállító kocsi, milyen bombazár van rajta,-négyes vagy hatos?
búza 373316 2011. december 8. 15:02
Válasz erre
Szia Zoli!
A 6137-ben raktam fel egy képet a lakkozott gép felülnézetéről. Az MF egy kicsit más a gerincnél. Ha kell kép szólj!
Üdv: Búza
zoli1989 373315 2011. december 8. 11:30
Válasz erre
Szia Búza!

Értem, tehát akkor gyakorlatilag így néztek ki annak idején is a gépek. Hát, nemsemmi látvány lehetett. :) Számomra egyértelműen ez a felújított 4408-as a legszebb 21-es amit valaha láttam. Emlékszem 2008-ban mikor először láttam, hát mondtam hogy "hűha"...

A most dobozos MF-emből egy natúr fémet szeretnék, még van egy nagyobb volumenű "project", ezt már befejezem, és utána (márc. felé) szerintem nem bírom tovább, elkezdem. :) Ezért is kérdeztem a szervízfeliratokkal kapcsolatban. Áprilisban Móváron pedig szerintem megveszem a következőt, amiből ez a 4408-as fog készülni. :)
búza 373314 2011. december 8. 10:13
Válasz erre
Azért a feliratok között a "kontaktolt doboz", illetve a a "szárny tartályok szűrőlye" nem semmi!
búza 373313 2011. december 8. 10:10
Válasz erre
Szia Zoli!
A felújításnál törekedtek az eredeti állapot visszaállítására és az sikerült is! Valószínűleg "ugyanaz" a festék már nincs a piacon, de "ugyanolyan" volt.
Valaki a múltkor mondta, hogy sima lakkba kevertek alumínium port valamilyen százalékban és az első rétegeket ezzel fújták le, utána lett még lakkozva. Ha nagyon muszáj megkérdezem bent az iparosokat.
Üdv: Búza
zoli1989 373312 2011. december 8. 10:00
Válasz erre
Szia Búza!

Köszi! :)
Azt tudtam, hogy többször is változott a színük, ezért inkább megkérdeztem. :) A biszek teflonszürkéjére emlékeztem, de az MF-ekkel nem voltam képben. Bár a Kecskeméten kiállított 4408-as azért támpont volt. (ezüst, javítás utáni festés kék-piros felirat)

Tényleg, ha már szóba került ez a gép, a színe az nagyjából megfelelő árnyalat ? Csak mert nagyon érdekes volt élőben, néha egész ezüstösen csillogott, néha pedig szinte szürke volt.
www.hunavia.hu/AIRSHOW/KE2010/MiG21MF4408HUNAFKecskemt2010/photos/photo2.jpg
búza 373311 2011. december 8. 09:52
Válasz erre
Szia Zoli!
A natúr fém és a teflon szinű gépeken fekete és piros orosz feliratok voltak,a javítás utáni ezüst gépeken a feketét kékre cserélték és ettől kezdve magyar a felirat, a terepen meg felül fehér, alul kék. A piros az maradt végig.
Üdv: Búza
Murmuc 373310 2011. december 8. 01:59
Válasz erre
Még egy kis segítség.
Bár ez BISZ, de jó támpont lehet:
www.repulomuzeum.hu/Leltar/Leltarfotok/5271/5721_felir/5721_felir.htm
A terepfestett gépek kék feliratait fehér váltotta fel, de a pirossak maradtak.
Murmuc 373309 2011. december 8. 00:40
Válasz erre
zoli1989 373308 2011. december 8. 00:06
Válasz erre
Sziasztok!

A natúr fém MF-eken milyen színű szervízfeliratok voltak ? Az Eduard fekete-piros színeket ír.
juge75 373307 2011. december 5. 20:42
Válasz erre
A két dolog, rendfokozat és beosztás között ott az és.
charles 373306 2011. december 5. 20:25
Válasz erre
ezredes
ezredes

Szia juge75!

Bocs, hogy én válaszolok, de talán mindegy.
Valóban, a gép a parancsnok gépe volt a búcsúrepülésen, az eredeti 48-s helyett.
A három hatágú csillag az ezredesi rendfokozatra utal.
A második kérdésedet nem értem. Az ezredesi rendfokozatnak és az ezred parancsnoki beosztásnak semmi köze egymáshoz. Az igaz, hogy ehhez a beosztáshoz ez a rendfokozat tartozott.
juge75 373304 2011. december 5. 02:05
Válasz erre
Mert bizony itt nem a javítások száma került fel.
juge75 373303 2011. december 5. 02:03
Válasz erre
Igen?
Meg tudnád nekem mondani, hogy a főtiszti vállap hogy néz ki?
Tekintve, hogy a pilóta Ezredesi rendfokozatot viselt és Ezred parancsnok is volt?
romeo 373298 2011. december 4. 19:33
Válasz erre
Merciboy. Nyugger - koszi!
búza 373297 2011. december 4. 19:30
Válasz erre
Szia Nyugger!
Megelőztél a válasszal!
Összeraktam kettőnk anyagát, mostmár "csak" a teljesített repült időt és leszállásokat kellene megtudni a PF-eket illetően.
Üdv: Búza
Nyugger 373296 2011. december 4. 19:11
Válasz erre
Szia Romeo,
Ez a 100 ill. 300-s órás nagyjavítás egy orbitális tévedés.
A MiG-21MF-nek az első javításközti ideje 450-600 óra között volt, vagyis ennyi idő után ment a PG-be. Később ezt hívták I. közepes javításnak. Az újabb lerepült 600 óra után következett az I. nagyjavítás. A csillagra felfestet szám a teljesített repórát jelenti, szerintem.
Üdv.
Nyugger
Tibcsi 373295 2011. december 4. 17:00
Válasz erre
És épp egy Jak-52-essel verték oda magukat... 
merciboy 373294 2011. december 4. 16:31
Válasz erre
photo18
photo18
photo275
photo275

több infó
a gép plótája pápai ezredparancsnok lanecker józsef ezredes /nyugodjon békében/
repülőbalesetben meghalt társával
romeo 373293 2011. december 4. 15:45
Válasz erre
merciboy 373292 2011. december 4. 15:33
Válasz erre
20657470
20657470

hali a csillag a nagyjavitást jelzi
üdv
romeo 373291 2011. december 4. 15:22
Válasz erre
MiG-21MF   4404    MN
MiG-21MF 4404 MN
csillag
csillag

Ez is érdekes "csillag" magyar gépen, vagy csak én gondolom így?
romeo 373290 2011. december 4. 15:08
Válasz erre
sárkányos 373289 2011. december 4. 15:00
Válasz erre
Üdv romeo! Ha jól tudom, Pápán a parancsnok gépe volt.
romeo 373288 2011. december 4. 14:59
Válasz erre
MiG-21bisz    5531
MiG-21bisz 5531
3 csillag
3 csillag

Üdv!

Mit jelenthet a 3 csillag ?
Levix 373287 2011. december 2. 10:17
Válasz erre
www.scalemates.com/search.php

Remek összefoglaló.
csehszko 373286 2011. december 1. 17:49
Válasz erre
Weizi nagyon szépen köszönöm!
Weizi 373285 2011. december 1. 17:44
Válasz erre
csehszko 373284 2011. december 1. 17:39
Válasz erre
Sziasztok!
Nagyon nagy a baj!2 hónappal ezelött nekiálltam az ACADEMY Mig-21 MF Polish Air Force 1:48-as modellnek.Türelmem hiányában eltettem félre ,hogy majd majd egyszer...hát ez az egyszer most bekövetkezett, egy a baj hogy ELTŰNT AZ ÖSSZERAKÓS PAPÍR!Szépen lefestettem minden renben  és most kellene felrakjam az ilyen apróságokat mint pl futómű és ahoz tartozó apróságokat kis alkatrészekkel !

Ha valakinek megvan,kérem scan-elje be vagy fényképezze le...sajnos megcsüntem ilyen hülyeségen.Kérlek segítsetek!
email:csehszko@freemail.hu
Franto 373283 2011. november 27. 19:31
Válasz erre
Sziaszrtok! Ezt nézzétek meg: http://www.modelimex.com/1-48-mig-21bis-profipack - az ára 35,75 EUR
Lacy 373282 2011. november 27. 12:43
Válasz erre
sanyi 373281 2011. november 27. 12:14
Válasz erre
Varjúbácsi!
Keress meg a d.nashkukacállat.hu, vagy az axe8299kukaclény.com címek valamelyikén és megadom a posta címem, küldesz egy DVD-t és telipakolom ilyen témájú anyagokkal. A bolygó csaknem minden légierejéről van fotóm, anyagom.
zkalos 373280 2011. november 27. 12:01
Válasz erre
zkalos 373279 2011. november 27. 12:01
Válasz erre
zkalos 373278 2011. november 27. 12:00
Válasz erre
zkalos 373277 2011. november 27. 11:59
Válasz erre
zkalos 373276 2011. november 27. 11:58
Válasz erre
Kamovos 373275 2011. november 27. 11:57
Válasz erre
Varjúbácsi 373274 2011. november 27. 11:47
Válasz erre
Tudnátok segíteni olyan oldalakkal, ahol Afrikában használatos 21-esekről találnék fotókat? Eddig sajnos nagyon keveset sikerült fellelnem.
Varjúbácsi 373273 2011. november 27. 11:45
Válasz erre
A gyanta orra én is rákérdeztem, de Gabi azt mondta saját magának megcsinálja, de NEM sorozatgyártásra, mert elég bonyolult lenne az önthetőre tervezés. :-((
Varjúbácsi 373272 2011. november 27. 11:43
Válasz erre
Az alap baj ott van - tegnap Pozsonyban a Plasztik Zimán volt alkalmam Precízzel beszélni - hogy a jellegzetes Bis orrvonal nem fog megjelenni a maketten! Kapsz a 60 dollárodért egy MF orrot, rajta egy Bis orrgyűrűvel. Csak az orr vonala nem lesz jó. Arról nem is beszélve, hogy a Bis törzsön, és az MF törzsön a szerelőnyílásfedelek nem azonos helyen vannak. Majd a 14000.-Ft-os gépen tömítheted az MF helyeket, és karcolhatod a Bis helyeket. Vicc!
zoli1989 373271 2011. november 25. 22:52
Válasz erre
Nekem van Aca féle MiG-21. Kettő is. Vannak hibái a kitnek (melyiknek nincs?), de összességében elégedett voltam vele. Megvan az Eduard MF is (Profipack, még nincs összerakva sajna), nekem így ránézésre tetszik. 6400Ft-ot fizettem érte Móváron. Annyiért szerintem teljesen megérte.
Egyébként én is osztom azt, ha az Academy szépen elkészített, akkor nagyszerű makettet lehet abból is kihozni. Kicsit talán több hibát kell korrigálni, ennyi.

Ami meg ezt az Eduard bisz-t illeti, engem az a 0,5mm nemhiszem hogy érdekelni fog, és (sajnos vagy nem sajnos, ezt mindenki maga eldönti :D) ilyenből több létezik. A leglátványosabb rész, a gerinc az úgytűnik oké lesz, van RSzBN is, ne legyünk telhetetlenek, már így is "bisz"-ebb mint bármelyik 48-as a piacon. Az orr valóban nem a legszázszázalékosabb, de ha elkészül a makett, most őszintén, ki az aki állandóan azt fogja nézni, ami még az igazi gépeken is nehézkesen észrevehető különbség? :) (Ezt most nehogy valaki sértésnek vegye!)

(Bár az is igaz, hogy valóban mellékelhettek volna a Profipackba egy komplett orr javítást, úgy lett volna igazán korrekt, ezért az árért.)
vatya1 373270 2011. november 25. 22:11
Válasz erre
De szíve joga hogy kinek melyik tetszik.
vatya1 373269 2011. november 25. 22:06
Válasz erre
Szia!zkalos én eszt már annak idején az MFnél leírtam és én láttam már egymás mellett az edu és aca 21est ha igényesen meg van csinálva az aca (lényegesen olcsóbban)szerintem nincs is különbség sajnos én is vettem nem tagadom de avval a mozdulattal el is adtam teljes mértékben igazad van apropó az acának is van már javított változata maratással együtt a kardhalas csomagolás és rézből ad pitótt csövet és csak 6500ft üdv:József
zkalos 373268 2011. november 25. 21:56
Válasz erre
Ja és most nem Szekeres Gabi ellen beszélek, mert ha már megcsináltatják vele, akkor legalább már magyar makettező csinálja meg, öregbítve a jó hírünket, de az igazán ferr üzletpolitika az lenne, ha belecsomagolnák Precíz által gyártott gyanta orrot a dobozba. Akkor nem lógna ki az a bizonyos lóláb, és mondhatnék, hogy így olcsóbb volt és nem kényszerítenék bele az igényesebb modellezőket plusz kiadásokba.
zkalos 373267 2011. november 25. 21:48
Válasz erre
Azért van valami diszkrét bája annak, ha lényegtelen különbségre hivatkozva (egy "Profipack" logós 60 dolcsis makettről beszélünk) nem csinálnak új törzset, majd rá kis időre esetleg véletlenül a saját feljavító cégük, mondjuk a Brassin, kiad egy feljavított gyanta orrot "jó ócsón" újabb bevételt generálva maguknak az igényesebb makettezőkről lehúzva ugyanazért a termékért egy újabb bőrt, akik pont azért vettek Eduard Profipack-ot, mert pontosabb, mint az olcsóbb régebbi makettek. Sántít a logikájuk abban szerintem, hogy a kis különbség miatt nem éri meg az új szerszámot legyártani, mert a makettezők úgysem veszik észre a 0.5mm-es különbséget. Bocs, de Profipack-ként adják el 60 dollárért, és akit nem érdekelnek ezek az apró kis különbségek, azok úgysem Eduard-ot, hanem mondjuk Academy-t vesznek egyharmad áron, mert az is hasonlít egy MiG-21bis-re végül is.
Szerintem !
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.