/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193.
Monox 373329 2011. december 10. 19:41
Válasz erre
Bocsika, nem ez lett volna a megfelelő topic, de ez már most így sikerült...
Monox 373328 2011. december 10. 19:40
Válasz erre
1981.11.29.-én a PG-ben javítás alatt lévő 303-as oldalszámú Bolgár Mi-8 helikopter földi nyűgözés közben sodronyszakadás miatt a feje tetejére állt. A kár majdnem 5 millió akkori magyar forint volt. A helikoptert kijavították, állítólag egy korábbi baleset miatt selejtezett Mi-8-asunk farokrészét kapta meg, ha jól vélexek a 628-ét és így került vissza a Bulgáriába. A történet epilógusa, hogy állítólag néhány évre rá hegynek ütközés lett a gép veszte.

Csak annyi a kérdésem, hogyha mindez így van, akkor mit keres a szófiai Hadtörténeti Intézetben egy 303-as Mi-8 helikopter? Kép alant.

www.panoramio.com/photo/22738994
Daala 373327 2011. december 8. 23:09
Válasz erre
Mi tanultuk TTS-en az MF-hez a négyzáras tartót, a fegyveres üz. utasításban konkrétan benne is volt és Kecsón is volt függesztve MF-en.
búza 373326 2011. december 8. 20:17
Válasz erre
PG MF fentről
PG MF fentről

Szia Had-vezér!
Általában elmondhatő. hogy a vegyileg maratott lemezek voltak festve, amik a mellékelt képen sárgák, plusz a gerinctartály. Szerintem az oldalnézeti rajzon teljesen hibás a futómű gondola utáni festett rész. Viszont a 8204-en az egyik csűrő maratott, a másik pedig sima lemezből van, így nem egyértelmű és nem is mindig egyforma a festés. Szerintem a következő Rebekán beszéljük meg M.L.-val közösben!
Üdv: Búza
HADvezér 373325 2011. december 8. 19:04
Válasz erre
Sziasztok, pár javítás HAD magyarázó grafikán, a pontos natúr fém és ezüst térképpel:

www.hadmodels.com/forumhun.html

az utolsó témakörnél találjátok:

"HAD termék és magyarázó korrektciók (amit azóta megtudtunk...)"

Ha van valakinek fotója a témával kapcsolatban kérem keressen meg.
üdvözlettel:HADvezér
migi 373324 2011. december 8. 18:36
Válasz erre
Szia Gabi
Volt ilyen festék , mi is használtuk .
búza 373323 2011. december 8. 18:19
Válasz erre
Na ezt (is) jól elkevertem!
Zolira vonatkozik az előző megjegyzés!
Rumcájsz hozzászólásához annyit, hogy a magyar Bisz-AP gépeken volt csak a négyzáras tartó.
Üdv: Búza
búza 373322 2011. december 8. 18:16
Válasz erre
Viszont valamilyen okból kifolyólag azt is én írtam!:-)))
zoli1989 373320 2011. december 8. 17:17
Válasz erre
Szia Búza!

Igen, azt le is mentettem! Egyenlőre még ugye messze nem tartok ott, de ha esedékes lesz a festés, akkor jelentkezek! (Köszi előre is a segítséget! :) )
romeo 373319 2011. december 8. 17:13
Válasz erre
Rumcájsz_52 373318 2011. december 8. 16:56
Válasz erre
Szia romeo
A 21-eseken négyzáras bombafüggesztő volt rendszeresítve, 4x50 vagy 4x100 kg-ot lehetett ráfüggeszteni
Üdv R.
romeo 373317 2011. december 8. 16:33
Válasz erre
4406
4406

Üdv!

Érdekes a bombaszállító kocsi, milyen bombazár van rajta,-négyes vagy hatos?
búza 373316 2011. december 8. 15:02
Válasz erre
Szia Zoli!
A 6137-ben raktam fel egy képet a lakkozott gép felülnézetéről. Az MF egy kicsit más a gerincnél. Ha kell kép szólj!
Üdv: Búza
zoli1989 373315 2011. december 8. 11:30
Válasz erre
Szia Búza!

Értem, tehát akkor gyakorlatilag így néztek ki annak idején is a gépek. Hát, nemsemmi látvány lehetett. :) Számomra egyértelműen ez a felújított 4408-as a legszebb 21-es amit valaha láttam. Emlékszem 2008-ban mikor először láttam, hát mondtam hogy "hűha"...

A most dobozos MF-emből egy natúr fémet szeretnék, még van egy nagyobb volumenű "project", ezt már befejezem, és utána (márc. felé) szerintem nem bírom tovább, elkezdem. :) Ezért is kérdeztem a szervízfeliratokkal kapcsolatban. Áprilisban Móváron pedig szerintem megveszem a következőt, amiből ez a 4408-as fog készülni. :)
búza 373314 2011. december 8. 10:13
Válasz erre
Azért a feliratok között a "kontaktolt doboz", illetve a a "szárny tartályok szűrőlye" nem semmi!
búza 373313 2011. december 8. 10:10
Válasz erre
Szia Zoli!
A felújításnál törekedtek az eredeti állapot visszaállítására és az sikerült is! Valószínűleg "ugyanaz" a festék már nincs a piacon, de "ugyanolyan" volt.
Valaki a múltkor mondta, hogy sima lakkba kevertek alumínium port valamilyen százalékban és az első rétegeket ezzel fújták le, utána lett még lakkozva. Ha nagyon muszáj megkérdezem bent az iparosokat.
Üdv: Búza
zoli1989 373312 2011. december 8. 10:00
Válasz erre
Szia Búza!

Köszi! :)
Azt tudtam, hogy többször is változott a színük, ezért inkább megkérdeztem. :) A biszek teflonszürkéjére emlékeztem, de az MF-ekkel nem voltam képben. Bár a Kecskeméten kiállított 4408-as azért támpont volt. (ezüst, javítás utáni festés kék-piros felirat)

Tényleg, ha már szóba került ez a gép, a színe az nagyjából megfelelő árnyalat ? Csak mert nagyon érdekes volt élőben, néha egész ezüstösen csillogott, néha pedig szinte szürke volt.
www.hunavia.hu/AIRSHOW/KE2010/MiG21MF4408HUNAFKecskemt2010/photos/photo2.jpg
búza 373311 2011. december 8. 09:52
Válasz erre
Szia Zoli!
A natúr fém és a teflon szinű gépeken fekete és piros orosz feliratok voltak,a javítás utáni ezüst gépeken a feketét kékre cserélték és ettől kezdve magyar a felirat, a terepen meg felül fehér, alul kék. A piros az maradt végig.
Üdv: Búza
Murmuc 373310 2011. december 8. 01:59
Válasz erre
Még egy kis segítség.
Bár ez BISZ, de jó támpont lehet:
www.repulomuzeum.hu/Leltar/Leltarfotok/5271/5721_felir/5721_felir.htm
A terepfestett gépek kék feliratait fehér váltotta fel, de a pirossak maradtak.
Murmuc 373309 2011. december 8. 00:40
Válasz erre
zoli1989 373308 2011. december 8. 00:06
Válasz erre
Sziasztok!

A natúr fém MF-eken milyen színű szervízfeliratok voltak ? Az Eduard fekete-piros színeket ír.
juge75 373307 2011. december 5. 20:42
Válasz erre
A két dolog, rendfokozat és beosztás között ott az és.
charles 373306 2011. december 5. 20:25
Válasz erre
ezredes
ezredes

Szia juge75!

Bocs, hogy én válaszolok, de talán mindegy.
Valóban, a gép a parancsnok gépe volt a búcsúrepülésen, az eredeti 48-s helyett.
A három hatágú csillag az ezredesi rendfokozatra utal.
A második kérdésedet nem értem. Az ezredesi rendfokozatnak és az ezred parancsnoki beosztásnak semmi köze egymáshoz. Az igaz, hogy ehhez a beosztáshoz ez a rendfokozat tartozott.
juge75 373304 2011. december 5. 02:05
Válasz erre
Mert bizony itt nem a javítások száma került fel.
juge75 373303 2011. december 5. 02:03
Válasz erre
Igen?
Meg tudnád nekem mondani, hogy a főtiszti vállap hogy néz ki?
Tekintve, hogy a pilóta Ezredesi rendfokozatot viselt és Ezred parancsnok is volt?
romeo 373298 2011. december 4. 19:33
Válasz erre
Merciboy. Nyugger - koszi!
búza 373297 2011. december 4. 19:30
Válasz erre
Szia Nyugger!
Megelőztél a válasszal!
Összeraktam kettőnk anyagát, mostmár "csak" a teljesített repült időt és leszállásokat kellene megtudni a PF-eket illetően.
Üdv: Búza
Nyugger 373296 2011. december 4. 19:11
Válasz erre
Szia Romeo,
Ez a 100 ill. 300-s órás nagyjavítás egy orbitális tévedés.
A MiG-21MF-nek az első javításközti ideje 450-600 óra között volt, vagyis ennyi idő után ment a PG-be. Később ezt hívták I. közepes javításnak. Az újabb lerepült 600 óra után következett az I. nagyjavítás. A csillagra felfestet szám a teljesített repórát jelenti, szerintem.
Üdv.
Nyugger
Tibcsi 373295 2011. december 4. 17:00
Válasz erre
És épp egy Jak-52-essel verték oda magukat... 
merciboy 373294 2011. december 4. 16:31
Válasz erre
photo18
photo18
photo275
photo275

több infó
a gép plótája pápai ezredparancsnok lanecker józsef ezredes /nyugodjon békében/
repülőbalesetben meghalt társával
romeo 373293 2011. december 4. 15:45
Válasz erre
merciboy 373292 2011. december 4. 15:33
Válasz erre
20657470
20657470

hali a csillag a nagyjavitást jelzi
üdv
romeo 373291 2011. december 4. 15:22
Válasz erre
MiG-21MF   4404    MN
MiG-21MF 4404 MN
csillag
csillag

Ez is érdekes "csillag" magyar gépen, vagy csak én gondolom így?
romeo 373290 2011. december 4. 15:08
Válasz erre
sárkányos 373289 2011. december 4. 15:00
Válasz erre
Üdv romeo! Ha jól tudom, Pápán a parancsnok gépe volt.
romeo 373288 2011. december 4. 14:59
Válasz erre
MiG-21bisz    5531
MiG-21bisz 5531
3 csillag
3 csillag

Üdv!

Mit jelenthet a 3 csillag ?
Levix 373287 2011. december 2. 10:17
Válasz erre
www.scalemates.com/search.php

Remek összefoglaló.
csehszko 373286 2011. december 1. 17:49
Válasz erre
Weizi nagyon szépen köszönöm!
Weizi 373285 2011. december 1. 17:44
Válasz erre
csehszko 373284 2011. december 1. 17:39
Válasz erre
Sziasztok!
Nagyon nagy a baj!2 hónappal ezelött nekiálltam az ACADEMY Mig-21 MF Polish Air Force 1:48-as modellnek.Türelmem hiányában eltettem félre ,hogy majd majd egyszer...hát ez az egyszer most bekövetkezett, egy a baj hogy ELTŰNT AZ ÖSSZERAKÓS PAPÍR!Szépen lefestettem minden renben  és most kellene felrakjam az ilyen apróságokat mint pl futómű és ahoz tartozó apróságokat kis alkatrészekkel !

Ha valakinek megvan,kérem scan-elje be vagy fényképezze le...sajnos megcsüntem ilyen hülyeségen.Kérlek segítsetek!
email:csehszko@freemail.hu
Franto 373283 2011. november 27. 19:31
Válasz erre
Sziaszrtok! Ezt nézzétek meg: http://www.modelimex.com/1-48-mig-21bis-profipack - az ára 35,75 EUR
Lacy 373282 2011. november 27. 12:43
Válasz erre
sanyi 373281 2011. november 27. 12:14
Válasz erre
Varjúbácsi!
Keress meg a d.nashkukacállat.hu, vagy az axe8299kukaclény.com címek valamelyikén és megadom a posta címem, küldesz egy DVD-t és telipakolom ilyen témájú anyagokkal. A bolygó csaknem minden légierejéről van fotóm, anyagom.
zkalos 373280 2011. november 27. 12:01
Válasz erre
zkalos 373279 2011. november 27. 12:01
Válasz erre
zkalos 373278 2011. november 27. 12:00
Válasz erre
zkalos 373277 2011. november 27. 11:59
Válasz erre
zkalos 373276 2011. november 27. 11:58
Válasz erre
Kamovos 373275 2011. november 27. 11:57
Válasz erre
Varjúbácsi 373274 2011. november 27. 11:47
Válasz erre
Tudnátok segíteni olyan oldalakkal, ahol Afrikában használatos 21-esekről találnék fotókat? Eddig sajnos nagyon keveset sikerült fellelnem.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193.