<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Monox | Adatlap | 373329 | 2011. december 10. 19:41 | ![]() | |
Bocsika, nem ez lett volna a megfelelő topic, de ez már most így sikerült... | |||||
Monox | Adatlap | 373328 | 2011. december 10. 19:40 | ![]() | |
1981.11.29.-én a PG-ben javítás alatt lévő 303-as oldalszámú Bolgár Mi-8 helikopter földi nyűgözés közben sodronyszakadás miatt a feje tetejére állt. A kár majdnem 5 millió akkori magyar forint volt. A helikoptert kijavították, állítólag egy korábbi baleset miatt selejtezett Mi-8-asunk farokrészét kapta meg, ha jól vélexek a 628-ét és így került vissza a Bulgáriába. A történet epilógusa, hogy állítólag néhány évre rá hegynek ütközés lett a gép veszte. Csak annyi a kérdésem, hogyha mindez így van, akkor mit keres a szófiai Hadtörténeti Intézetben egy 303-as Mi-8 helikopter? Kép alant. www.panoramio.com/photo/22738994 | |||||
Daala | Adatlap | 373327 | 2011. december 8. 23:09 | ![]() | |
Mi tanultuk TTS-en az MF-hez a négyzáras tartót, a fegyveres üz. utasításban konkrétan benne is volt és Kecsón is volt függesztve MF-en. | |||||
búza | Adatlap | 373326 | 2011. december 8. 20:17 | ![]() | |
Szia Had-vezér! Általában elmondhatő. hogy a vegyileg maratott lemezek voltak festve, amik a mellékelt képen sárgák, plusz a gerinctartály. Szerintem az oldalnézeti rajzon teljesen hibás a futómű gondola utáni festett rész. Viszont a 8204-en az egyik csűrő maratott, a másik pedig sima lemezből van, így nem egyértelmű és nem is mindig egyforma a festés. Szerintem a következő Rebekán beszéljük meg M.L.-val közösben! Üdv: Búza | |||||
HADvezér | Adatlap | 373325 | 2011. december 8. 19:04 | ![]() | |
Sziasztok, pár javítás HAD magyarázó grafikán, a pontos natúr fém és ezüst térképpel: www.hadmodels.com/forumhun.html az utolsó témakörnél találjátok: "HAD termék és magyarázó korrektciók (amit azóta megtudtunk...)" Ha van valakinek fotója a témával kapcsolatban kérem keressen meg. üdvözlettel:HADvezér | |||||
migi | Adatlap | 373324 | 2011. december 8. 18:36 | ![]() | |
búza | Adatlap | 373323 | 2011. december 8. 18:19 | ![]() | |
Na ezt (is) jól elkevertem! Zolira vonatkozik az előző megjegyzés! Rumcájsz hozzászólásához annyit, hogy a magyar Bisz-AP gépeken volt csak a négyzáras tartó. Üdv: Búza | |||||
búza | Adatlap | 373322 | 2011. december 8. 18:16 | ![]() | |
Viszont valamilyen okból kifolyólag azt is én írtam!:-))) | |||||
zoli1989 | Adatlap | 373320 | 2011. december 8. 17:17 | ![]() | |
Szia Búza! Igen, azt le is mentettem! Egyenlőre még ugye messze nem tartok ott, de ha esedékes lesz a festés, akkor jelentkezek! (Köszi előre is a segítséget! :) ) | |||||
romeo | Adatlap | 373319 | 2011. december 8. 17:13 | ![]() | |
Rumcájsz_52 | Adatlap | 373318 | 2011. december 8. 16:56 | ![]() | |
Szia romeo A 21-eseken négyzáras bombafüggesztő volt rendszeresítve, 4x50 vagy 4x100 kg-ot lehetett ráfüggeszteni Üdv R. | |||||
romeo | Adatlap | 373317 | 2011. december 8. 16:33 | ![]() | |
búza | Adatlap | 373316 | 2011. december 8. 15:02 | ![]() | |
Szia Zoli! A 6137-ben raktam fel egy képet a lakkozott gép felülnézetéről. Az MF egy kicsit más a gerincnél. Ha kell kép szólj! Üdv: Búza | |||||
zoli1989 | Adatlap | 373315 | 2011. december 8. 11:30 | ![]() | |
Szia Búza! Értem, tehát akkor gyakorlatilag így néztek ki annak idején is a gépek. Hát, nemsemmi látvány lehetett. :) Számomra egyértelműen ez a felújított 4408-as a legszebb 21-es amit valaha láttam. Emlékszem 2008-ban mikor először láttam, hát mondtam hogy "hűha"... A most dobozos MF-emből egy natúr fémet szeretnék, még van egy nagyobb volumenű "project", ezt már befejezem, és utána (márc. felé) szerintem nem bírom tovább, elkezdem. :) Ezért is kérdeztem a szervízfeliratokkal kapcsolatban. Áprilisban Móváron pedig szerintem megveszem a következőt, amiből ez a 4408-as fog készülni. :) | |||||
búza | Adatlap | 373314 | 2011. december 8. 10:13 | ![]() | |
Azért a feliratok között a "kontaktolt doboz", illetve a a "szárny tartályok szűrőlye" nem semmi! | |||||
búza | Adatlap | 373313 | 2011. december 8. 10:10 | ![]() | |
Szia Zoli! A felújításnál törekedtek az eredeti állapot visszaállítására és az sikerült is! Valószínűleg "ugyanaz" a festék már nincs a piacon, de "ugyanolyan" volt. Valaki a múltkor mondta, hogy sima lakkba kevertek alumínium port valamilyen százalékban és az első rétegeket ezzel fújták le, utána lett még lakkozva. Ha nagyon muszáj megkérdezem bent az iparosokat. Üdv: Búza | |||||
zoli1989 | Adatlap | 373312 | 2011. december 8. 10:00 | ![]() | |
Szia Búza! Köszi! :) Azt tudtam, hogy többször is változott a színük, ezért inkább megkérdeztem. :) A biszek teflonszürkéjére emlékeztem, de az MF-ekkel nem voltam képben. Bár a Kecskeméten kiállított 4408-as azért támpont volt. (ezüst, javítás utáni festés kék-piros felirat) Tényleg, ha már szóba került ez a gép, a színe az nagyjából megfelelő árnyalat ? Csak mert nagyon érdekes volt élőben, néha egész ezüstösen csillogott, néha pedig szinte szürke volt. www.hunavia.hu/AIRSHOW/KE2010/MiG21MF4408HUNAFKecskemt2010/photos/photo2.jpg | |||||
búza | Adatlap | 373311 | 2011. december 8. 09:52 | ![]() | |
Szia Zoli! A natúr fém és a teflon szinű gépeken fekete és piros orosz feliratok voltak,a javítás utáni ezüst gépeken a feketét kékre cserélték és ettől kezdve magyar a felirat, a terepen meg felül fehér, alul kék. A piros az maradt végig. Üdv: Búza | |||||
Murmuc | Adatlap | 373310 | 2011. december 8. 01:59 | ![]() | |
Még egy kis segítség. Bár ez BISZ, de jó támpont lehet: www.repulomuzeum.hu/Leltar/Leltarfotok/5271/5721_felir/5721_felir.htm A terepfestett gépek kék feliratait fehér váltotta fel, de a pirossak maradtak. | |||||
Murmuc | Adatlap | 373309 | 2011. december 8. 00:40 | ![]() | |
zoli1989 | Adatlap | 373308 | 2011. december 8. 00:06 | ![]() | |
Sziasztok! A natúr fém MF-eken milyen színű szervízfeliratok voltak ? Az Eduard fekete-piros színeket ír. | |||||
juge75 | Adatlap | 373307 | 2011. december 5. 20:42 | ![]() | |
A két dolog, rendfokozat és beosztás között ott az és. | |||||
charles | Adatlap | 373306 | 2011. december 5. 20:25 | ![]() | |
Szia juge75! Bocs, hogy én válaszolok, de talán mindegy. Valóban, a gép a parancsnok gépe volt a búcsúrepülésen, az eredeti 48-s helyett. A három hatágú csillag az ezredesi rendfokozatra utal. A második kérdésedet nem értem. Az ezredesi rendfokozatnak és az ezred parancsnoki beosztásnak semmi köze egymáshoz. Az igaz, hogy ehhez a beosztáshoz ez a rendfokozat tartozott. | |||||
juge75 | Adatlap | 373304 | 2011. december 5. 02:05 | ![]() | |
Mert bizony itt nem a javítások száma került fel. | |||||
juge75 | Adatlap | 373303 | 2011. december 5. 02:03 | ![]() | |
Igen? Meg tudnád nekem mondani, hogy a főtiszti vállap hogy néz ki? Tekintve, hogy a pilóta Ezredesi rendfokozatot viselt és Ezred parancsnok is volt? | |||||
romeo | Adatlap | 373298 | 2011. december 4. 19:33 | ![]() | |
Merciboy. Nyugger - koszi! | |||||
búza | Adatlap | 373297 | 2011. december 4. 19:30 | ![]() | |
Szia Nyugger! Megelőztél a válasszal! Összeraktam kettőnk anyagát, mostmár "csak" a teljesített repült időt és leszállásokat kellene megtudni a PF-eket illetően. Üdv: Búza | |||||
Nyugger | Adatlap | 373296 | 2011. december 4. 19:11 | ![]() | |
Szia Romeo, Ez a 100 ill. 300-s órás nagyjavítás egy orbitális tévedés. A MiG-21MF-nek az első javításközti ideje 450-600 óra között volt, vagyis ennyi idő után ment a PG-be. Később ezt hívták I. közepes javításnak. Az újabb lerepült 600 óra után következett az I. nagyjavítás. A csillagra felfestet szám a teljesített repórát jelenti, szerintem. Üdv. Nyugger | |||||
Tibcsi | Adatlap | 373295 | 2011. december 4. 17:00 | ![]() | |
És épp egy Jak-52-essel verték oda magukat... | |||||
merciboy | Adatlap | 373294 | 2011. december 4. 16:31 | ![]() | |
több infó a gép plótája pápai ezredparancsnok lanecker józsef ezredes /nyugodjon békében/ repülőbalesetben meghalt társával | |||||
romeo | Adatlap | 373293 | 2011. december 4. 15:45 | ![]() | |
merciboy | Adatlap | 373292 | 2011. december 4. 15:33 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 373291 | 2011. december 4. 15:22 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 373290 | 2011. december 4. 15:08 | ![]() | |
sárkányos | Adatlap | 373289 | 2011. december 4. 15:00 | ![]() | |
Üdv romeo! Ha jól tudom, Pápán a parancsnok gépe volt. | |||||
romeo | Adatlap | 373288 | 2011. december 4. 14:59 | ![]() | |
Levix | Adatlap | 373287 | 2011. december 2. 10:17 | ![]() | |
csehszko | Adatlap | 373286 | 2011. december 1. 17:49 | ![]() | |
Weizi nagyon szépen köszönöm! | |||||
Weizi | Adatlap | 373285 | 2011. december 1. 17:44 | ![]() | |
Szia! Itt van a keresett makett! www.model-making.eu/Academy-MIGa21-MF-POlish-Air-Force-p-1-1772639.html | |||||
csehszko | Adatlap | 373284 | 2011. december 1. 17:39 | ![]() | |
Sziasztok! Nagyon nagy a baj!2 hónappal ezelött nekiálltam az ACADEMY Mig-21 MF Polish Air Force 1:48-as modellnek.Türelmem hiányában eltettem félre ,hogy majd majd egyszer...hát ez az egyszer most bekövetkezett, egy a baj hogy ELTŰNT AZ ÖSSZERAKÓS PAPÍR!Szépen lefestettem minden renben és most kellene felrakjam az ilyen apróságokat mint pl futómű és ahoz tartozó apróságokat kis alkatrészekkel ! Ha valakinek megvan,kérem scan-elje be vagy fényképezze le...sajnos megcsüntem ilyen hülyeségen.Kérlek segítsetek! email:csehszko@freemail.hu | |||||
Franto | Adatlap | 373283 | 2011. november 27. 19:31 | ![]() | |
Sziaszrtok! Ezt nézzétek meg: http://www.modelimex.com/1-48-mig-21bis-profipack - az ára 35,75 EUR | |||||
Lacy | Adatlap | 373282 | 2011. november 27. 12:43 | ![]() | |
sanyi | Adatlap | 373281 | 2011. november 27. 12:14 | ![]() | |
Varjúbácsi! Keress meg a d.nashkukacállat.hu, vagy az axe8299kukaclény.com címek valamelyikén és megadom a posta címem, küldesz egy DVD-t és telipakolom ilyen témájú anyagokkal. A bolygó csaknem minden légierejéről van fotóm, anyagom. | |||||
zkalos | Adatlap | 373280 | 2011. november 27. 12:01 | ![]() | |
zkalos | Adatlap | 373279 | 2011. november 27. 12:01 | ![]() | |
zkalos | Adatlap | 373278 | 2011. november 27. 12:00 | ![]() | |
zkalos | Adatlap | 373277 | 2011. november 27. 11:59 | ![]() | |
zkalos | Adatlap | 373276 | 2011. november 27. 11:58 | ![]() | |
Kamovos | Adatlap | 373275 | 2011. november 27. 11:57 | ![]() | |
Szia Varjúbácsi! www.acig.org/artman/publish/article_195.shtml kamuflazs-camouflage.blogspot.com/2011/03/mig-21-export-kamuflazs-1-resz.html Üdv: kamovos | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 373274 | 2011. november 27. 11:47 | ![]() | |
Tudnátok segíteni olyan oldalakkal, ahol Afrikában használatos 21-esekről találnék fotókat? Eddig sajnos nagyon keveset sikerült fellelnem. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |