/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
Rumcájsz_52 373373 2012. január 9. 17:17
Válasz erre
Szia varobee
A 6o21-es biszAP kétszer járt a PG-ben, a közepes javításról 85 jún. végén, a nagyjavításról 93 nov. végén "távozott". Mivel a festésminta "folt-térkép" alapján kb.-készült, ráadásul a térkép is változott az idők folyamán, biztos, hogy nem volt teljesen azonos a két festésminta.
Üdv R.
Tibcsi 373372 2012. január 9. 12:03
Válasz erre
Tudni ugyan nem tudom, de simán el tudom képzelni.
varobee 373371 2012. január 9. 11:09
Válasz erre
Sziasztok!

Elsősorban a PG-s szakikhoz lenne kérdésem. Előfordulhat-e az, hogy pl. a 6021 oldalszámú Mig-21 biszAp a PG-ben kétszer kapott terepmintát, de mindkétszer egy kicsit eltérő foltozással? Ha valaki más is tudja a választ ne halgassa el. :)

Üdv: varobee
Tibcsi 373370 2012. január 9. 04:23
Válasz erre
Kösz a választ, sokat segítettél.

Tibcsi
Szabi77 373369 2012. január 8. 21:29
Válasz erre
Bocs,a futószáraknál a gép magasságára értettem az adatokat!

Szabi77
Szabi77 373368 2012. január 8. 21:27
Válasz erre
Sziasztok!

Tibcsi!

A gerinctartály szélesebb részébe 6mm-ert kell betoldani!

A futószárakról konkrétan nem írja mennyit kell lerövidíteni,annyit ír a gép az elején 20,5mm,a hátsó törzsfélnél 22mm!

Egy karton klisét csinált a helyes magasság beállítására!

Remélem tudtam segíteni!

Szabi77
Tibcsi 373367 2012. január 8. 08:39
Válasz erre
Sziasztok,

Nincs most kéznél az a (talán a legelső?) ProModell, amiben két hitech 21-est építettek, mindkettőt 48-as Academy dobozból. Ha valakinek kéznél van, meg tudna nekem nézni benne pár dolgot?

- mennyit kell betoldani a PF gerinctartály szélesebb részébe?
- mennyivel kell lerövidíteni a futószárakat?

Kösz előre is,

Tibcsi
pistiur 373366 2012. január 7. 20:18
Válasz erre
Bilek 933 1:72 MiG-21PF Fishbed-D
Bilek 933 1:72 MiG-21PF Fishbed-D

Szia dzsonybravo!

Nekem van egy eladó Bilek 1:72-es MiG-21PF-em (cikkszám: 933).

Üdv!

Pisti úr
varobee 373365 2012. január 7. 17:16
Válasz erre
nem ide tartozik, de a 29-esen sokkal nem is lehetett magasabb, hiszen ha nyitva a kabintető pont alatta van.
varobee 373364 2012. január 7. 17:13
Válasz erre
Igen a tartalék pitot fölötti púpot ismerem, átnéztem visszafele szinte az egész topicot és erről volt már szó, de azért köszönöm, hogy említetted.
Murmuc 373363 2012. január 7. 15:36
Válasz erre
Üdv!
A 29-esen csak az antenna volt látható. Ott volt hely beépíteni.
Levix 373362 2012. január 7. 14:09
Válasz erre
A 21-esről ne feledd a púpot az orron! Az alatt volt a berendezés, mert nem fért el máshogy.
Levix 373361 2012. január 7. 14:08
Válasz erre
egyutt
egyutt

Szia!

Nem tudom a többi gépen milyen, de gyanítom azonos, de majd a közel állók megmondják.
Annyira egyforma az Albán levő meg a 21-esen, hogy azonos. Itt van egymásra montírozva a kettő.

Üdv.

Levi
varobee 373360 2012. január 7. 13:31
Válasz erre
Sziasztok!

Köszönöm a segítséget és a szuper képeket!
Levix: nézegettem az L-39 antennáját is, de nem voltam benne biztos, hogy ugyanaz.
A Légierő összes gépén /Mig-21, Mig-29, L-39, Mi-24/ egyformák voltak ezek az antennák?

Üdv: varobee
Murmuc 373359 2012. január 6. 22:19
Válasz erre
MIG-21 Búcsúrepülés szólója. Kristóf örnagy
MIG-21 Búcsúrepülés szólója. Kristóf örnagy
MIG-21 +Lanecker József búcsúrepülése (1)
MIG-21 +Lanecker József búcsúrepülése (1)

Csak hogy le ne maradjak! :)
Levix 373358 2012. január 6. 21:57
Válasz erre
MiG_21_UTI_detail_JG001
MiG_21_UTI_detail_JG001
iff_levi
iff_levi
Image-01_levi
Image-01_levi
MiG_21gp_1_19GJ
MiG_21gp_1_19GJ
Resize of albatros_056
Resize of albatros_056
Resize of albatros_105iff
Resize of albatros_105iff
Resize of P1010003levi
Resize of P1010003levi

Szia!

Itt van pár kép. Az Albán is ilyen IFF volt de ott a talp rész alacsonyabb volt, minden más méret azonos.

Üdv.

Levi
búza 373357 2012. január 6. 21:49
Válasz erre
Mig-21 special!
7 db szárny alatti tartóval, a bal oldalon kétfedelűként!
búza 373356 2012. január 6. 21:46
Válasz erre
b MiG_21_in air_JG006
b MiG_21_in air_JG006

Talán itt nem takarja ki!
varobee 373355 2012. január 6. 21:11
Válasz erre
Szia zkalos!

Köszönöm, de a hunavia oldalt ismerem, ezért ott kezdtem a keresgélést, de nem találtam képet. A probléma az, hogy kivonás után ezeket az cuccokat leszerelték a gépekről, és egy pofás kis lemezzel zárták a nyílást. Van néhány kép szemből, de azokon a periszkóp kitakarja a kérdéses területet.

Üdv: varobee
zkalos 373354 2012. január 6. 14:32
Válasz erre
Szia !

Ha még nem ismernéd, itt egy nagyon jó link. Itt mindent megtalálsz a magyar típusokról. Akár oldalszám alapján is !

www.hunavia.hu/
varobee 373353 2012. január 6. 10:29
Válasz erre
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni, egy 1/72-es zvezda bis-t építek magyar színekben.
A kabin mögötti gerincen lévő antennáról /IFF/ kellene kép szemből. Oldalról rengeteg közelit találtam, de érdekelne az antenna foglalatának vastagsága.
A segítséget előre is köszönöm.

Üdv: varobee
Tibcsi 373351 2011. december 30. 15:08
Válasz erre
Hihihi, ez jó! :) Kár, hogy PFM, mert az Academy PF-ből megépítettem volna. :)

Ez egyszínű zöld, vagy barna is van benne?
migi 373350 2011. december 30. 11:22
Válasz erre
111781_111321001_1357954605_e3fcf42a52_o
111781_111321001_1357954605_e3fcf42a52_o

Az ellenség és a barát megtévesztésére szolgáló felségjelzések ,
dzsonybravo 373349 2011. december 28. 21:42
Válasz erre
Sziasztok!

Nem tud valaki esetleg infóval szolgálni, hol lehet Mig-21 PF-et 1:72 méretarányban beszerezni?
vatya1 373348 2011. december 23. 21:53
Válasz erre
már kaptam is matricát köszönöm.
üdv:
vatya1
vatya1 373347 2011. december 23. 21:25
Válasz erre
Sziasztok!nincs valakinek feleslegben Rob79 képén látható UM matrica feleslegben 1:48ban?elég lenne csak a 1961-2000 felírat
érd:
academy2@citromail.hu
Rob79 373346 2011. december 17. 11:44
Válasz erre
Nyugger! Köszönöm az infót!
Azt lehet tudni, hogy magánkézbe kerülnek vagy lángvágó?

Ui.: Nyugger! Beszélhetnénk privátba?

Üdv: Rob79
Nyugger 373345 2011. december 16. 20:20
Válasz erre
A 904-905-906 is kiállt a sorból, Tökölön vannak.
Rob79 373344 2011. december 16. 19:43
Válasz erre
Ez is Tökölre került Laci-bacsi?
Rob79 373343 2011. december 16. 19:41
Válasz erre
335180_05094_P1000797
335180_05094_P1000797
P1000505
P1000505

Ezek szerint a 907-es is kiállt már a "sorból"...?
Rumcájsz_52 373342 2011. december 15. 17:45
Válasz erre
Szia Kferro
Mivel a gerinctartály alatt van hidraulika-cső és csatlakozások is, így a törzs oldalán lévő nagy barna kosz-felület valószínűleg kifolyt hidraulika-olajra tapadt por (a hidraulika-folyadék piros színű, mint a málnaszörp). A kifolyt tüzelőanyag (kerozin) nem valószínű, az inkább fakítaná a festéket. A hátső kabin alatti zöld nem megfolyás, az alatt a lemez alatt főleg elektromos kontaktorok vannak,gumírozott vászonnal takarva/szigetelve a lemeztől, meg néhány sűrítettlevegő-csőcsatlakozás, nincs ami ott folyhatna. Valószínűleg a forró nyári napon a lemez alatti gumírozott vászon "izzad ki" valami impregnáló-anyagot a lemez gyors-zárak nyílásain keresztül(még inkább elképzelhető, ha az elektromos kütyüktől is jön némi hőhatás).
Üdv R.
Kferro 373341 2011. december 15. 10:21
Válasz erre
tn_800x600_1507289_38853_Mig21_77_1600x1200 copy
tn_800x600_1507289_38853_Mig21_77_1600x1200 copy

Köszi!
Azt lehet tudni, hogy hogy alakultak ki azok a megfolyások a nyíllal jelölt részeken?
Laci-bacsi 373340 2011. december 15. 09:48
Válasz erre
DSCN1093_1600x1200
DSCN1093_1600x1200
DSCN1107_1600x1200
DSCN1107_1600x1200
DSCN1117_1600x1200
DSCN1117_1600x1200
Mig-21 (44)_1600x1200
Mig-21 (44)_1600x1200
Mig-21 (48)_1200x1600
Mig-21 (48)_1200x1600
Mig-21 (72)_1200x1600
Mig-21 (72)_1200x1600
Mig-21 (77)_1600x1200
Mig-21 (77)_1600x1200

Hátha hasznát veszi valaki ezeknek a képeknek is!
búza 373339 2011. december 14. 20:20
Válasz erre
A P1010671 képen lehet elemezni a Bisz - a kép ugyan AP, de az ügy szempontjából mindegy - és az MF szívócsatorna közötti különbségeket!
Rob79 373338 2011. december 14. 19:53
Válasz erre
P1010662
P1010662
P1010663
P1010663
P1010664
P1010664
P1010666
P1010666
P1010667
P1010667
P1010668
P1010668
P1010669
P1010669
P1010670
P1010670
P1010671
P1010671
P1010672
P1010672
P1010673
P1010673
P1010674
P1010674
P1010675
P1010675
P1010676
P1010676

Ezek még lemaradtak! :-)
A képek idén nyáron készültek Pápán.

Üdv: Rob79
Rob79 373337 2011. december 14. 19:43
Válasz erre
P1010647
P1010647
P1010648
P1010648
P1010649
P1010649
P1010650
P1010650
P1010651
P1010651
P1010652
P1010652
P1010653
P1010653
P1010654
P1010654
P1010655
P1010655
P1010656
P1010656
P1010657
P1010657
P1010658
P1010658
P1010659
P1010659
P1010660
P1010660
P1010661
P1010661

Mig 21 rajongóknak! :-)

Üdvözlettel: Rob79
Csaszi 373336 2011. december 11. 22:55
Válasz erre
www.modelforum.cz/viewtopic.php

Van Mig21 vírus rendesen.. :-)
zoli1989 373335 2011. december 11. 00:11
Válasz erre
1036903
1036903
1036905
1036905

Itt pedig két MiG-21R (Úgynézem a szárnyvégről (és függesztményből) hogy felderítő változat) hasonló szögből fotózva. Több helyen is van eltérés az árnyalatokban, pedig egy változatról van szó :)
zoli1989 373334 2011. december 11. 00:05
Válasz erre
MiG_21ru_001
MiG_21ru_001

Találtam én is egy képet a gyűjteményemben a natúr fém témához egy MF-ről.
zoli1989 373333 2011. december 10. 22:13
Válasz erre
Hú ez most jó kérdés, egy fórumban találtam, úgy emlékszem 2009-esz hozzászólás volt. De a kép lehet hogy régebbi persze.
Lacy 373332 2011. december 10. 20:46
Válasz erre
Szia Monox,

a Bolgároknak tíz Mi-8T-je volt, melyek közül egyet sem vesztettek el. De ez nem hangzik olyan vadregényesen. :)
búza 373331 2011. december 10. 20:24
Válasz erre
Szia Zoli!
Ez mikori kép? Mert Van kép az összeszerelt állapotról is!
Üdv: Búza
zoli1989 373330 2011. december 10. 20:19
Válasz erre
Monox 373329 2011. december 10. 19:41
Válasz erre
Bocsika, nem ez lett volna a megfelelő topic, de ez már most így sikerült...
Monox 373328 2011. december 10. 19:40
Válasz erre
1981.11.29.-én a PG-ben javítás alatt lévő 303-as oldalszámú Bolgár Mi-8 helikopter földi nyűgözés közben sodronyszakadás miatt a feje tetejére állt. A kár majdnem 5 millió akkori magyar forint volt. A helikoptert kijavították, állítólag egy korábbi baleset miatt selejtezett Mi-8-asunk farokrészét kapta meg, ha jól vélexek a 628-ét és így került vissza a Bulgáriába. A történet epilógusa, hogy állítólag néhány évre rá hegynek ütközés lett a gép veszte.

Csak annyi a kérdésem, hogyha mindez így van, akkor mit keres a szófiai Hadtörténeti Intézetben egy 303-as Mi-8 helikopter? Kép alant.

www.panoramio.com/photo/22738994
Daala 373327 2011. december 8. 23:09
Válasz erre
Mi tanultuk TTS-en az MF-hez a négyzáras tartót, a fegyveres üz. utasításban konkrétan benne is volt és Kecsón is volt függesztve MF-en.
búza 373326 2011. december 8. 20:17
Válasz erre
PG MF fentről
PG MF fentről

Szia Had-vezér!
Általában elmondhatő. hogy a vegyileg maratott lemezek voltak festve, amik a mellékelt képen sárgák, plusz a gerinctartály. Szerintem az oldalnézeti rajzon teljesen hibás a futómű gondola utáni festett rész. Viszont a 8204-en az egyik csűrő maratott, a másik pedig sima lemezből van, így nem egyértelmű és nem is mindig egyforma a festés. Szerintem a következő Rebekán beszéljük meg M.L.-val közösben!
Üdv: Búza
HADvezér 373325 2011. december 8. 19:04
Válasz erre
Sziasztok, pár javítás HAD magyarázó grafikán, a pontos natúr fém és ezüst térképpel:

www.hadmodels.com/forumhun.html

az utolsó témakörnél találjátok:

"HAD termék és magyarázó korrektciók (amit azóta megtudtunk...)"

Ha van valakinek fotója a témával kapcsolatban kérem keressen meg.
üdvözlettel:HADvezér
migi 373324 2011. december 8. 18:36
Válasz erre
Szia Gabi
Volt ilyen festék , mi is használtuk .
búza 373323 2011. december 8. 18:19
Válasz erre
Na ezt (is) jól elkevertem!
Zolira vonatkozik az előző megjegyzés!
Rumcájsz hozzászólásához annyit, hogy a magyar Bisz-AP gépeken volt csak a négyzáras tartó.
Üdv: Búza
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.