<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Rumcájsz_52 | Adatlap | 373466 | 2012. február 15. 11:39 | ||
makettes | Adatlap | 373465 | 2012. február 15. 10:53 | ||
denkmeyer | Adatlap | 373464 | 2012. február 15. 10:30 | ||
Kedves kollégák! Érdeklődni szeretnék, hogy valaki nem tervezi-e megvásárolni az EDUARD 1/144-es új Mig-21 duo pack-ot? Ha valaki ilyet tervezget szívesen beszállnék felesbe a költségekbe az egyik 21-esért cserébe. www.eduard.com/store/Eduard/Plastic-kits/Super44/Letadla/ denkmeyer denkmeyer2@gmail.com | |||||
hörbi | Adatlap | 373463 | 2012. február 13. 20:40 | ||
Üdv emberek! Keresném megvételre a következő makettet: Bílek 1/72 Mig-21 PF Ha valakinek van elfekvőben akkor kérem jelezze a herbalysandor@gmail.com email címemen! Előre is köszi Hörbi | |||||
varobee | Adatlap | 373462 | 2012. február 13. 15:10 | ||
Sajnos ahogy látom az állapotuk ezeknek sem javult egy kicsit sem. Picit átvariálták a sorrendet, amikor én voltam a bejáratnál volt a 23-as, mellette a 21-es beletolva a "kerítésbe", de akkor legalább a kabinokat kinyitották. Nagyon kár ezekért a gépekért is.:( | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 373461 | 2012. február 13. 12:38 | ||
varobee | Adatlap | 373460 | 2012. február 13. 11:41 | ||
Szia, kb. 2 éve zamárdiban. Ez az 51-es oldalszámú Mig-21, mellette állt a 01-es Mig-23. Csináltam néhány részletfotót, persze később derült ki, hogy nem eleget.:( Azért kíváncsi vagyok most milyen állapotban vannak. | |||||
migi | Adatlap | 373459 | 2012. február 12. 19:30 | ||
Szia Megkérdezhetem hol merre fotóztad ? üdv: migi | |||||
varobee | Adatlap | 373458 | 2012. február 12. 15:17 | ||
Köszönöm a segítséget, akkor ez így kamu függesztés. Nekünk voltak ilyen átalakított tartóink vagy csak okosan a függesztmény /mint a Szu-22-esnél/? | |||||
A-3 | Adatlap | 373457 | 2012. február 12. 12:40 | ||
Elnézést de kihagytam valamit: ezeket a berendezéseket UB-16-os blokkokból alakították át. | |||||
A-3 | Adatlap | 373456 | 2012. február 12. 12:34 | ||
Ezek valóban felderítő konténerek és AFA-39-es kamerák voltak bennük. Két változatot ismerek, ez nem azt jelenti, hogy nincs több, az egykamerás változatban a kamera tengelyszöge 30 fokra van megdöntve a géphez viszonyítva a hossztengelytől kifelé, a kétkamerás változatnál a függőlegeshez viszonyítva jobb és baloldalra 15-15 fokra vannak a kamerák látószögei eltolva megfelelő átfedéssel. Megjelenésük ismereteim szerint az NDK-s L-39-esekkel egy időben történt de zavaró a dologban az, hogy az optikát védő ajtó nyitását végző UT-6D motor PG-s javítású. Nyugati szakirodalom szerint az NDK határőrízeti feladataiban alkalmazták ezeket mind a MIG-21, L-39 és MI-8 TB tipusokon. Függesztésükhöz átalakított gerendára volt szükség mert a kameravezérlést csak így lehetett megoldani. | |||||
varobee | Adatlap | 373455 | 2012. február 11. 18:18 | ||
Találtam egy másik képet hátulról fotózva, de ez a másik szárnyon van. A kialakításából adódóan van "jobbos" és " balos" is. A burkolatán nem volt nyílás optikának, de lehet, hogy csak védőburkolat van rajta. | |||||
Neo954 | Adatlap | 373454 | 2012. február 11. 14:38 | ||
Szia Varobee! Talán felderítő konténer lehet (fényképezős). :) Üdv.:Neo | |||||
varobee | Adatlap | 373453 | 2012. február 11. 14:12 | ||
lacipapa | Adatlap | 373452 | 2012. február 7. 17:57 | ||
Köszönöm,szegecselni?...na azt azért már nem! Annyira nem akarok "belemászni",elég lesz egy-két apróság,így is lesz benne egy kiló gyanta! | |||||
Neo954 | Adatlap | 373451 | 2012. február 7. 16:59 | ||
Szia! 400as képek, szegecselni talán segít. Üdv.:Neo | |||||
lacipapa | Adatlap | 373450 | 2012. február 7. 16:41 | ||
Mindenképpen az elsők közül valót (ezüst)szeretném megépíteni,magyar színekben.A szám mind egy,mert van mind a kettő fajta. Egyéb ként köszönöm a segítséget,ha még tudsz többet is,azt is nagyon megköszönöm. Üdv,Laci | |||||
Murmuc | Adatlap | 373449 | 2012. február 7. 15:14 | ||
Üdv! Bár nem magyar, de a keresett típus. Csak azért teszem fel mert szerintem az egyik legjobb MIG-21 fotó. | |||||
búza | Adatlap | 373448 | 2012. február 7. 14:09 | ||
Nagyon kevés van róluk. Milyent szeretnél? U-400, U-600, Ezüst, terep, kerek vagy szögletes számos? | |||||
lacipapa | Adatlap | 373447 | 2012. február 7. 09:52 | ||
A múzeumi képek is megvannak! | |||||
lacipapa | Adatlap | 373446 | 2012. február 7. 09:50 | ||
Szervusztok! A segítségeteket kérem,MIG-21U-ról kellenének magyar vonatkozású képek.A HUNAVIAN nem található! Cím a honlapon,üdv,Laci | |||||
búza | Adatlap | 373445 | 2012. február 2. 10:36 | ||
Mondjuk az igaz, hogy a Bisz kereke felment a többi fékagyra, viszont a Bisz fékagyra nem ment fel a küllős, mert a Bisz/AP fékagyban eggyel több tárcsasor volt. Futottunk rá ilyenre a PG.-ben kerékdurranáskor. És mintha már a 18-assal újrakezdődő hazai javításnál is lett volna olyan gép, amin teli tárcsa volt, de mostmár nem emlékszem rá pontosan és fotót sem találtam róla hirtelen. | |||||
VO101_Papi | Adatlap | 373444 | 2012. február 2. 10:10 | ||
Jaaa. értem már! Szerintem nincs benne semmi különleges. Véleményem szerint nem szárny függő a kerék típusa, méretben azonosak, max a tárcsa más. Pölö a cseh MFN-eken is vegyesen teli tárcsás kerekeket használtak. Szerintem ez inkább olyan mi "akadt" a kezükbe kérdés. Pápán meg volt miből válogatni! | |||||
búza | Adatlap | 373443 | 2012. február 2. 08:09 | ||
Szia! Azért, mert az UM-ekhez - a 900-as sor kivételével, mert azokon Bisz szárny volt - eredetileg "küllős" kerék és a hozzá való fékagy volt, ezen a gépen pedig Bisz kerék van. Aztán az is lehet, hogy a "végjátéknál" már nemigen számított! Megint kellene valaki, aki "tudja a frankót"! Üdv: Búza | |||||
VO101_Papi | Adatlap | 373442 | 2012. február 1. 23:03 | ||
Szia Búza! Igen, ott van a féktuskón az 55-ös! Mire gondolsz, miért érdekes a fotó? | |||||
Neo954 | Adatlap | 373441 | 2012. február 1. 23:00 | ||
Sziasztok! Búza küldtem! Levi! Igen én is 55-nek nézem. Üdv.:Neo | |||||
Levix | Adatlap | 373440 | 2012. február 1. 22:31 | ||
A féktuskón mintha 55 lenne. | |||||
búza | Adatlap | 373439 | 2012. február 1. 21:59 | ||
Szia! Az első képen is az 55-ös UM-re van függesztve? Mert akkor az szerintem elég érdekes fotó! Üdv: Búza | |||||
VO101_Papi | Adatlap | 373438 | 2012. február 1. 21:35 | ||
És ezek még nem múzeumi fotók! | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 373437 | 2012. február 1. 21:24 | ||
Druszám, ez nem kétséges! ;) | |||||
búza | Adatlap | 373436 | 2012. február 1. 20:58 | ||
kató | Adatlap | 373435 | 2012. február 1. 19:50 | ||
migi | Adatlap | 373434 | 2012. február 1. 19:40 | ||
Szolnokon a 4419 gépen is ilyen van | |||||
migi | Adatlap | 373433 | 2012. február 1. 19:34 | ||
kató | Adatlap | 373432 | 2012. február 1. 19:22 | ||
Helló ! Nem rémlik , hogy láttam volna olyan konténert , amiről írsz . Tudnál róla felrakni valami képet ? Egyébként Makettes Mig-21U-t kérdezett , ahhoz is volt ? Jó pap is holtig tanul - mégis bután hal meg ... :) | |||||
Neo954 | Adatlap | 373431 | 2012. február 1. 18:54 | ||
charles | Adatlap | 373430 | 2012. február 1. 18:27 | ||
Szia kató Rosszul tudod. Az UM-hez volt konténer és használták is. Olyan alakja volt mint egy mosóteknőnek és a törzs alá lehetett függeszteni. Természetesen a tartó levétele után, annak a helyére. Ennek a használata független attól, hogy mi van a szárnyon. | |||||
kató | Adatlap | 373429 | 2012. február 1. 17:48 | ||
Helló ! Röviden : nem ! Részletesebben : 1. Az U-nak csak két szárny alatti pilonja volt , tehát a különböző függesztmények csak aszimmetrikus függesztéssel képzelhetők el (1db UB - 1db konténer) , de arra még egy MiG-21-es altípusnál se láttam példát . A törzs alatti pilonra csak póttartály függeszthető . 2. Tudtommal semelyik típusváltozathoz nem rendszeresítettek semmilyen gépágyú-konténert . | |||||
VO101_Papi | Adatlap | 373428 | 2012. február 1. 10:21 | ||
Szia beczl! Most, hogy mondod, eszembe jutott, hogy 94-ben jártam Nyírtelken sugárzást mérni, mivel az ott szolgálatot teljesítők között elterjedt, hogy az R-60-sok sugároznak, és veszélyességi pótlékot szerettek volna kiharcolni. Persze nem volt alapja a dolognak, de legalább jól szétnéztünk ha már ott voltunk. Ugyan régen volt már, és nem biztos, hogy jól emlékszem, de dupla síneket nem igazán láttam, biztos feltünt volna ha vannak. Szinte minden repülőfegyverzettel kapcsolatos ládát, dobozt csomagot meg kellett akkor vizsgálnunk. Egyébként mintha azt rebesgették volna, hogy az oroszok hagyták itt a cuccok jó részét kivonuláskor, és ide gyűjtötték össze azokat. Üdv. | |||||
makettes | Adatlap | 373427 | 2012. február 1. 09:01 | ||
Sziasztok! Az lenne a kérdésem ,hogy Mig-21U gépre fegyverzetként UB-16 és géppuska-konténer egyszerre feltehető-e? üdv.makettes | |||||
beczl | Adatlap | 373426 | 2012. február 1. 08:34 | ||
Üdv, Egyfelől igazad van, mert az, hogy maga a dokumentum létezik, nem jelent semmit. Viszont nem valószínű, hogy valaki kiadat egy olyan dokumentumot (amiben a továbbiakban részletekbe menően kitérnek egy adott fegyverzet használatára, alkalmazására) aminek nincsen meg a az adott haditechnikai háttere. Ez akkoriban még nem volt jellemző. 12éves szolgálati időm alatt volt 1-2 meglepetésben részem, pld mikor a fegyverzeti raktár rovancsolásakor olyan technikát is a kezembe foghattam amiről még csak nem is tudtuk, hogy egyáltalán rendszerben van, nemhogy az alakulatunknál.. Másfelől megbízhatónak mondható forrásból jutottam mind a dokumentumokhoz, mint pedig szóbeli információról arról, hogy voltak a az MN (MH) légierőben a Biszekhez dual R-60-as tartók rendszerben, ha még csak "elméletben" is. Ezek aztán a pápai "F" repműszaki raktárban, majd Nyírteleken kötöttek ki, onnan pedig egy szomszédos ország "kapta" meg. iztos forrásból tudom, hogy volt (kaptunk, vettünk) | |||||
charles | Adatlap | 373425 | 2012. január 30. 22:00 | ||
Szia beczl! Az, hogy létezik egy ilyen dokumentum, nem jelent semmit. Ráadásul nem azt írja, hogy van, hanem azt, hogy lehet. Nagy különbség! Biszhez soha nem volt rendszeresítve, függesztve és nem is volt javadalmazásban iker tartó. Taszáron sosem volt, Pápán pedig csak a 23-s használta. Legalább is amíg én ott voltam (1985-től megszűnésig) | |||||
búza | Adatlap | 373424 | 2012. január 30. 19:53 | ||
Szia! Köszönöm a segítséget! Így már világos, hogy maga a "T" tartó oldotta meg a sorrendet. Viszont ez a dokumentum szerintem még mindig nem azt jelenti, hogy nálunk rendszeresítve volt az AP- Bisz gépekhez, csak azt, hogy lehetett volna alkalmazni minden különösebb átalakítás nélkül. Én még nem láttam olyan fotót, amelyiken ez a tartó 21-esre fel lett volna téve, illetve tudomásom szerint fegyverzet-bemutatókon sem volt ilyen a gép mellé kirakva. Ha rendszeresítve lett volna minimum a kesziben levő gépeken rajta lett volna, de azt sem láttam soha. Ettől persze még lehetett. Üdv: Búza | |||||
beczl | Adatlap | 373423 | 2012. január 30. 11:40 | ||
De volt rendszeresítve. Re/1322 1.sz kiegészítés. Hatályba lépett MN 057/1983 /HK 06/ int. alapján. | |||||
beczl | Adatlap | 373422 | 2012. január 30. 11:33 | ||
Egy kis segitség a dupla sines APU-62-es tartó vs R-60-as témában: | |||||
Murmuc | Adatlap | 373421 | 2012. január 28. 13:58 | ||
pintair | Adatlap | 373420 | 2012. január 28. 13:16 | ||
pintair | Adatlap | 373419 | 2012. január 28. 13:14 | ||
Ma találtam egy Mig Dynasty című könyvben. | |||||
Levix | Adatlap | 373418 | 2012. január 26. 22:00 | ||
Ha kellő számú érdeklődő akad. Mondjuk 500 :). Akkor már 0-ra biztosan kijön. Ingyen adom a Whatif rajzaimat :). | |||||
búza | Adatlap | 373417 | 2012. január 26. 20:11 | ||
Jó, már csak a Hadvezért kell meggyőzni a székely zászló fontosságáról! :-))) |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
A megjelölt alkatrész a rádió-magasságmérő antennája, a 21U gépeken nem volt(a nagy-svancos UTI-kon, így a 21UM-jeinken viszont újra beépítették a rendszert, így ezeken ott volt a két antenna a szárnyvégek alján).
Üdv R.