/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
makettes 373465 2012. február 15. 10:53
Válasz erre
szarnyalul1_levi
szarnyalul1_levi

Sziasztok!
Szerintetek a pirossal jelölt alkatrész a Mig-21 U gépeken is volt?
üdv.makettes
denkmeyer 373464 2012. február 15. 10:30
Válasz erre
Kedves kollégák!

Érdeklődni szeretnék, hogy valaki nem tervezi-e megvásárolni az EDUARD 1/144-es új Mig-21 duo pack-ot? Ha valaki ilyet tervezget szívesen beszállnék felesbe a költségekbe az egyik 21-esért cserébe.

www.eduard.com/store/Eduard/Plastic-kits/Super44/Letadla/

denkmeyer

denkmeyer2@gmail.com
hörbi 373463 2012. február 13. 20:40
Válasz erre
Üdv emberek!

Keresném megvételre a következő makettet: Bílek 1/72 Mig-21 PF
Ha valakinek van elfekvőben akkor kérem jelezze a herbalysandor@gmail.com email címemen!

Előre is köszi Hörbi
varobee 373462 2012. február 13. 15:10
Válasz erre
Sajnos ahogy látom az állapotuk ezeknek sem javult egy kicsit sem. Picit átvariálták a sorrendet, amikor én voltam a bejáratnál volt a 23-as, mellette a 21-es beletolva a "kerítésbe", de akkor legalább a kabinokat kinyitották. Nagyon kár ezekért a gépekért is.:(
Elektrolakatos 373461 2012. február 13. 12:38
Válasz erre
2012-09-06 Zamárdi MiG-21
2012-09-06 Zamárdi MiG-21
2012-09-06 Zamárdi MiG-21,
2012-09-06 Zamárdi MiG-21,
2012-09-06 Zamárdi MiG-21.
2012-09-06 Zamárdi MiG-21.
2012-09-06 Zamárdi MiG-21_
2012-09-06 Zamárdi MiG-21_
2012-09-06 Zamárdi MiG-23
2012-09-06 Zamárdi MiG-23

tavaly szeptemberben így..
varobee 373460 2012. február 13. 11:41
Válasz erre
Szia, kb. 2 éve zamárdiban. Ez az 51-es oldalszámú Mig-21, mellette állt a 01-es Mig-23. Csináltam néhány részletfotót, persze később derült ki, hogy nem eleget.:( Azért kíváncsi vagyok most milyen állapotban vannak.
migi 373459 2012. február 12. 19:30
Válasz erre
Szia
Megkérdezhetem hol merre fotóztad ?
üdv: migi
varobee 373458 2012. február 12. 15:17
Válasz erre
Köszönöm a segítséget, akkor ez így kamu függesztés. Nekünk voltak ilyen átalakított tartóink vagy csak okosan a függesztmény /mint a Szu-22-esnél/?
A-3 373457 2012. február 12. 12:40
Válasz erre
Elnézést de kihagytam valamit: ezeket a berendezéseket UB-16-os blokkokból alakították át.
A-3 373456 2012. február 12. 12:34
Válasz erre
Ezek valóban felderítő konténerek és AFA-39-es kamerák voltak bennük. Két változatot ismerek, ez nem azt jelenti, hogy nincs több, az egykamerás változatban a kamera tengelyszöge 30 fokra van megdöntve a géphez viszonyítva a hossztengelytől kifelé, a kétkamerás változatnál a függőlegeshez viszonyítva jobb és baloldalra 15-15 fokra vannak a kamerák látószögei eltolva megfelelő átfedéssel. Megjelenésük ismereteim szerint az NDK-s L-39-esekkel egy időben történt de zavaró a dologban az, hogy az optikát védő ajtó nyitását végző UT-6D motor PG-s javítású. Nyugati szakirodalom szerint az NDK határőrízeti feladataiban alkalmazták ezeket mind a MIG-21, L-39 és MI-8 TB tipusokon. Függesztésükhöz átalakított gerendára volt szükség mert a kameravezérlést csak így lehetett megoldani.
varobee 373455 2012. február 11. 18:18
Válasz erre
DSCF2085
DSCF2085

Találtam egy másik képet hátulról fotózva, de ez a másik szárnyon van. A kialakításából adódóan van "jobbos" és " balos" is. A burkolatán nem volt nyílás optikának, de lehet, hogy csak védőburkolat van rajta.
Neo954 373454 2012. február 11. 14:38
Válasz erre
5_22
5_22

Szia Varobee!

Talán felderítő konténer lehet (fényképezős). :)

Üdv.:Neo
varobee 373453 2012. február 11. 14:12
Válasz erre
DSCF2075
DSCF2075
DSCF2076
DSCF2076

Sziasztok!

A képen látható függesztménynek mi a neve, és mire szolgál?

Üdv: varobee
lacipapa 373452 2012. február 7. 17:57
Válasz erre
Köszönöm,szegecselni?...na azt azért már nem!
Annyira nem akarok "belemászni",elég lesz egy-két apróság,így is lesz benne egy kiló gyanta!
Neo954 373451 2012. február 7. 16:59
Válasz erre
5_19
5_19
29_46
29_46
mig21u-1
mig21u-1

Szia!

400as képek, szegecselni talán segít.

Üdv.:Neo
lacipapa 373450 2012. február 7. 16:41
Válasz erre
Mindenképpen az elsők közül valót (ezüst)szeretném megépíteni,magyar színekben.A szám mind egy,mert van mind a kettő fajta.
Egyéb ként köszönöm a segítséget,ha még tudsz többet is,azt is nagyon megköszönöm.
Üdv,Laci
Murmuc 373449 2012. február 7. 15:14
Válasz erre
MIG-21 U Yugoslav variant. Texas
MIG-21 U Yugoslav variant. Texas

Üdv!
Bár nem magyar, de a keresett típus.
Csak azért teszem fel mert szerintem az egyik legjobb MIG-21 fotó.
búza 373448 2012. február 7. 14:09
Válasz erre
4418-1
4418-1
4418-2
4418-2

Nagyon kevés van róluk. Milyent szeretnél? U-400, U-600, Ezüst, terep, kerek vagy szögletes számos?
lacipapa 373447 2012. február 7. 09:52
Válasz erre
A múzeumi képek is megvannak!
lacipapa 373446 2012. február 7. 09:50
Válasz erre
Szervusztok!
A segítségeteket kérem,MIG-21U-ról kellenének magyar vonatkozású képek.A HUNAVIAN nem található!
Cím a honlapon,üdv,Laci
búza 373445 2012. február 2. 10:36
Válasz erre
Mondjuk az igaz, hogy a Bisz kereke felment a többi fékagyra, viszont a Bisz fékagyra nem ment fel a küllős, mert a Bisz/AP fékagyban eggyel több tárcsasor volt. Futottunk rá ilyenre a PG.-ben kerékdurranáskor. És mintha már a 18-assal újrakezdődő hazai javításnál is lett volna olyan gép, amin teli tárcsa volt, de mostmár nem emlékszem rá pontosan és fotót sem találtam róla hirtelen.
VO101_Papi 373444 2012. február 2. 10:10
Válasz erre
Jaaa. értem már!
Szerintem nincs benne semmi különleges. Véleményem szerint nem szárny függő a kerék típusa, méretben azonosak, max a tárcsa más. Pölö a cseh MFN-eken is vegyesen teli tárcsás kerekeket használtak.
Szerintem ez inkább olyan mi "akadt" a kezükbe kérdés. Pápán meg volt miből válogatni!
búza 373443 2012. február 2. 08:09
Válasz erre
photo18
photo18

Szia!
Azért, mert az UM-ekhez - a 900-as sor kivételével, mert azokon Bisz szárny volt - eredetileg "küllős" kerék és a hozzá való fékagy volt, ezen a gépen pedig Bisz kerék van. Aztán az is lehet, hogy a "végjátéknál" már nemigen számított! Megint kellene valaki, aki "tudja a frankót"!
Üdv: Búza
VO101_Papi 373442 2012. február 1. 23:03
Válasz erre
Szia Búza!
Igen, ott van a féktuskón az 55-ös!
Mire gondolsz, miért érdekes a fotó?
Neo954 373441 2012. február 1. 23:00
Válasz erre
Sziasztok!

Búza küldtem!

Levi! Igen én is 55-nek nézem.

Üdv.:Neo
Levix 373440 2012. február 1. 22:31
Válasz erre
búza 373439 2012. február 1. 21:59
Válasz erre
Szia!
Az első képen is az 55-ös UM-re van függesztve? Mert akkor az szerintem elég érdekes fotó!
Üdv: Búza
VO101_Papi 373438 2012. február 1. 21:35
Válasz erre
Papa_MiG-21_2
Papa_MiG-21_2
Papa_MiG-21_3
Papa_MiG-21_3

És ezek még nem múzeumi fotók!
Elektrolakatos 373437 2012. február 1. 21:24
Válasz erre
búza 373436 2012. február 1. 20:58
Válasz erre
Szia Ricsi!
Nekem elküldhetnéd!
Üdv Nektek!
Búza
kató 373435 2012. február 1. 19:50
Válasz erre
BANYEK TÉNYLEG !
Úgy tűnik öregszem ... :(
migi 373434 2012. február 1. 19:40
Válasz erre
Szolnokon a 4419 gépen is ilyen van
migi 373433 2012. február 1. 19:34
Válasz erre
tn_800x600_152578_68265_MiG21_114
tn_800x600_152578_68265_MiG21_114
tn_800x600_152578_68277_MiG21_115
tn_800x600_152578_68277_MiG21_115
tn_800x600_152587_71409_A127_2
tn_800x600_152587_71409_A127_2
tn_800x600_152587_71465_A12.7_3
tn_800x600_152587_71465_A12.7_3
tn_800x600_152587_71490_A12.7_4
tn_800x600_152587_71490_A12.7_4

Parancsolj
kató 373432 2012. február 1. 19:22
Válasz erre
Helló !

Nem rémlik , hogy láttam volna olyan konténert , amiről írsz . Tudnál róla felrakni valami képet ?
Egyébként Makettes Mig-21U-t kérdezett , ahhoz is volt ?
Jó pap is holtig tanul - mégis bután hal meg ... :)
Neo954 373431 2012. február 1. 18:54
Válasz erre
um könyv
um könyv

Sziasztok!

Van ilyen könyvem PDF formátumban, ha kell elküldöm emailben.
Természetesen orosz nyelvű.

Üdv.:Neo
charles 373430 2012. február 1. 18:27
Válasz erre
Szia kató

Rosszul tudod. Az UM-hez volt konténer és használták is.
Olyan alakja volt mint egy mosóteknőnek és a törzs alá lehetett függeszteni. Természetesen a tartó levétele után, annak a helyére.
Ennek a használata független attól, hogy mi van a szárnyon.
kató 373429 2012. február 1. 17:48
Válasz erre
Helló !

Röviden : nem !

Részletesebben :
1. Az U-nak csak két szárny alatti pilonja volt , tehát a különböző függesztmények csak aszimmetrikus függesztéssel képzelhetők el (1db UB - 1db konténer) , de arra még egy MiG-21-es altípusnál se láttam példát . A törzs alatti pilonra csak póttartály függeszthető .
2. Tudtommal semelyik típusváltozathoz nem rendszeresítettek semmilyen gépágyú-konténert .
VO101_Papi 373428 2012. február 1. 10:21
Válasz erre
Szia beczl!

Most, hogy mondod, eszembe jutott, hogy 94-ben jártam Nyírtelken sugárzást mérni, mivel az ott szolgálatot teljesítők között elterjedt, hogy az R-60-sok sugároznak, és veszélyességi pótlékot szerettek volna kiharcolni. Persze nem volt alapja a dolognak, de legalább jól szétnéztünk ha már ott voltunk. Ugyan régen volt már, és nem biztos, hogy jól emlékszem, de dupla síneket nem igazán láttam, biztos feltünt volna ha vannak. Szinte minden repülőfegyverzettel kapcsolatos ládát, dobozt csomagot meg kellett akkor vizsgálnunk. Egyébként mintha azt rebesgették volna, hogy az oroszok hagyták itt a cuccok jó részét kivonuláskor, és ide gyűjtötték össze azokat.
Üdv.
makettes 373427 2012. február 1. 09:01
Válasz erre
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem ,hogy Mig-21U gépre fegyverzetként UB-16 és géppuska-konténer
egyszerre feltehető-e?
üdv.makettes
beczl 373426 2012. február 1. 08:34
Válasz erre
Üdv,

Egyfelől igazad van, mert az, hogy maga a dokumentum létezik, nem jelent semmit. Viszont nem valószínű, hogy valaki kiadat egy olyan dokumentumot (amiben a továbbiakban részletekbe menően kitérnek egy adott fegyverzet használatára, alkalmazására) aminek nincsen meg a az adott haditechnikai háttere. Ez akkoriban még nem volt jellemző. 12éves szolgálati időm alatt volt 1-2 meglepetésben részem, pld mikor a fegyverzeti raktár rovancsolásakor olyan technikát is a kezembe foghattam amiről még csak nem is tudtuk, hogy egyáltalán rendszerben van, nemhogy az alakulatunknál..

Másfelől megbízhatónak mondható forrásból jutottam mind a dokumentumokhoz, mint pedig szóbeli információról arról, hogy voltak a az MN (MH) légierőben a Biszekhez dual R-60-as tartók rendszerben, ha még csak "elméletben" is. Ezek aztán a pápai "F" repműszaki raktárban, majd Nyírteleken kötöttek ki, onnan pedig egy szomszédos ország "kapta" meg.

iztos forrásból tudom, hogy volt (kaptunk, vettünk)
charles 373425 2012. január 30. 22:00
Válasz erre
Szia beczl!

Az, hogy létezik egy ilyen dokumentum, nem jelent semmit.
Ráadásul nem azt írja, hogy van, hanem azt, hogy lehet. Nagy különbség!
Biszhez soha nem volt rendszeresítve, függesztve és nem is volt javadalmazásban iker tartó.
Taszáron sosem volt, Pápán pedig csak a 23-s használta. Legalább is amíg én ott voltam
(1985-től megszűnésig)
búza 373424 2012. január 30. 19:53
Válasz erre
Szia!
Köszönöm a segítséget! Így már világos, hogy maga a "T" tartó oldotta meg a sorrendet. Viszont ez a dokumentum szerintem még mindig nem azt jelenti, hogy nálunk rendszeresítve volt az AP- Bisz gépekhez, csak azt, hogy lehetett volna alkalmazni minden különösebb átalakítás nélkül. Én még nem láttam olyan fotót, amelyiken ez a tartó 21-esre fel lett volna téve, illetve tudomásom szerint fegyverzet-bemutatókon sem volt ilyen a gép mellé kirakva. Ha rendszeresítve lett volna minimum a kesziben levő gépeken rajta lett volna, de azt sem láttam soha. Ettől persze még lehetett.
Üdv: Búza
beczl 373423 2012. január 30. 11:40
Válasz erre
R-62_sin_3
R-62_sin_3

De volt rendszeresítve. Re/1322 1.sz kiegészítés. Hatályba lépett MN 057/1983 /HK 06/ int. alapján.
beczl 373422 2012. január 30. 11:33
Válasz erre
R-62_sin_1
R-62_sin_1
R-62_sin_2
R-62_sin_2

Egy kis segitség a dupla sines APU-62-es tartó vs R-60-as témában:
Murmuc 373421 2012. január 28. 13:58
Válasz erre
pintair 373420 2012. január 28. 13:16
Válasz erre
21 pf _magyar 503_kabin
21 pf _magyar 503_kabin

kép lemaradt :/
pintair 373419 2012. január 28. 13:14
Válasz erre
Ma találtam egy Mig Dynasty című könyvben.
Levix 373418 2012. január 26. 22:00
Válasz erre
Ha kellő számú érdeklődő akad. Mondjuk 500 :). Akkor már 0-ra biztosan kijön. Ingyen adom a Whatif rajzaimat :).
búza 373417 2012. január 26. 20:11
Válasz erre
Jó, már csak a Hadvezért kell meggyőzni a székely zászló fontosságáról! :-)))
Levix 373416 2012. január 26. 11:26
Válasz erre
Emberek ez Whatif. Nem kell ezen ennyit rágódni :).
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.