<<< Vissza |
xcraft | Adatlap | 379209 | 2007. január 15. 13:37 | ||
Warbirds, már gyártom is, köszi, biztosan jó. Előzmény: (379204) warbirds 2007. január 15. 12:56 | |||||
notarius | Adatlap | 379208 | 2007. január 15. 13:35 | ||
Conrad folyékony pill ragacs, és rátűzött injekcióstű. | |||||
Kalóz | Adatlap | 379206 | 2007. január 15. 13:14 | ||
warbirds! A pillanatragacs nem igazán tolerálja a vasat! Ha sokat mártogatod az edénybe, előbb-utóbb beleköt :( Más kérdés, he elég nagy cseppet teszel egy üveglapra, és abból mártogatsz. A pazarlás persze mindenképpen létrejön. xcraft! A kezdő véget is célszerűbb lenne átmenő furattal készíteni. Nagyobb felület, jobb tapadás. A külső felületeket meg könnyebb eldolgozni, ráadásuzl utólag is festhetők. Kalóz | |||||
lucky | Adatlap | 379205 | 2007. január 15. 13:02 | ||
Én ugyanerre a feladatra egy 25G-s injekciós tűt használok. (Átm 0,5mm) | |||||
warbirds | Adatlap | 379204 | 2007. január 15. 12:56 | ||
X! Látom te is fogpiszkálózod a ragacsot...:) Eddig én is azzal csináltam, meg húzott szál darabbal, de néha még azok sem fértek oda pontosan az adott helyre. Nameg aztán a rárakódott rétegek miatt mindig rövidíteni, hegyezni kellett. Nemrég viszont olvastam egy tuti szerszámról. Egy nagyobb zsákvarró tűnek levágod a végét -ahová a szálat fűzöd-, hogy kapj egy villát. Ezt a villát szépen elvékonyítod, beapplikálod egy nyélbe a tűhegynél fogva és már kész is az univerzális ragacsoló. Tisztításhoz csak egy penge kell, amivel lekaparod a megszáradt ragacsot. Kipróbáltam, tényleg jó. Szépen megül a villában a ragasztó és a felülethez éréskor szépen "adagolja" is. Az eszköz mérete pedig a választott tűnek megfelelően alakulhat. Üdv! warbirds | |||||
Tibcsi | Adatlap | 379203 | 2007. január 15. 12:54 | ||
Csak egy tipp: én a "gazdaságos"-ban vettem egy tekercs 0,1-es damilt, amin egy fekete párduc embléma volt. Ezt festeni sem kell, mert fekete színű, ez a legtöbb maketthez jó szokott lenni. :) | |||||
notarius | Adatlap | 379202 | 2007. január 15. 12:33 | ||
Hmmm, eddig világos. Asszem lassan erőt veszek magamon és nekiállok a Pfalznak. Part bekötőszemek használatáról esetleg valakinek valami tapasztalat? | |||||
xcraft | Adatlap | 379200 | 2007. január 15. 12:05 | ||
A folytatás, vagyis a feszítőhuzalok berakása. Létezik ennél szebb kivitelezés, mikor kis réz gyűrűn áthurkolva, az igazinak megfelelően alakítjuk ki a huzalozást. 72-ben azonban ez komoly idegrohamok közepette lehetséges, és nem annyira erős. Ha a stabilitás szempontjából nézzük, ennél nincs jobb, az eredetivel megegyező módon, valóban merevíti a szárnyakat. A valóságos huzalok általában acélszínűek, sötét feketésszürkék. A damyl megfestése nehézkes, mert a sima, fényes felületen gyakran kis gömbökké ugrik össze a festék. Ezért művészolajjal szoktam, 1-es ecsettel megcsinálni, a krémszerűre hígított festék tökéletesen fed a damylon. Az is előfordul, hogy a gép festésével megegyező színűek, fotó alapján célszerű eldönteni. | |||||
xcraft | Adatlap | 379199 | 2007. január 15. 10:45 | ||
Akkor az első kézzelfogható képek a huzalozásról. Illetve először a szárnydúcok elkészítése, enélkül nincs mit "kötelezni" A módszer természetesen nem kizárólagos, és ha elégedettek vagyunk a készletben kapott szárnytartódúcokkal, jelentős munkától kíméljük meg magunkat. | |||||
Akos | Adatlap | 379198 | 2006. június 24. 20:04 | ||
Másik módszer a kihúzott harisnyaszál 3-4 vagy több szálat csomóba fogva, egyik végét pillanatragasztóba mártva lehet fixálni. Ezt a végét fixen beragasztom a másik végét megfogom, megfeszítem és ahol a feszítés után kiadja a szál közepét egy nagyon kis pötty pillanatragasztóba (amit a másik szárnyra viszek fel) belemártom. 1 sec és megköt, és mindig feszes marad, mivel feszítésnél 20, 30% ot simán nyúlik. A másik jó tulajdonsága, hogy a feszítéshez nem kell erő, ezért nem deformálja el a műanyagot. Elvetemültebbek próbálkozhatnak a szárnyakba ragasztott U rézdrótokra kötni, ez sem ördöngősség, és nagyon élethű lehet az 1 vh-s gépeknél. | |||||
xcraft | Adatlap | 379197 | 2006. június 24. 19:45 | ||
Elég régen feltetted ezt a kérdést, én kb csak 2hete írogatok ide, remélem, még nem veszítette el az aktualitását. Az alsó szárnyba zsákfuratot készítek, ebbe beleragasztom a damilt, úgy, hogy a végét pillanatragasztóba mártom, ezután bedugom a furatba, hagyom megkötni. Ezután fogpiszkáló hegyével még egy kis ragasztót juttatok a damil tövébe, hogy körbefussa. Itt fontos, hogy a ragacs friss legyen, vízszerűen folyjon , csak így lehet vele szépen dolgozni. Mikor ez teljesen megszáradt, átfűzöm a felső szárny lukján, erősen feszítve tartom ( a damil nem szakad el ), és közben pillanatragit csöppentek felül a kibúvónyílásba. Ha száraz abbahagyom a feszítést. Ezután a felső szárny alsó oldala felől is megragasztom, a felső oldal direkt ezért kitágított lukját pedig teljesen feltöltöm ragasztóval. Száradás után a kilógó horgászzsinórt tűhegyű ollóval, vagy éles szikével a felület síkjában levágom. Utána finom csiszolás, polírozás és már nem is látszik a helye. Természetesen az, hogy az alsó, vagy felső szárnyba teszel zsákfuratot teljesen mindegy, ezt a gép formája, huzalcsatlakozási helye, festésmintája határozza meg. Ne használj természetes hajszálat, rézdrótot, ezek idővel meglazulnak, a damil tökéletes, könnyen beszerezhető. Ugyanígy lehet huzalantennákat, kormánymozgató huzalokat készíteni, a lényeg: Egyik oldal fix legyen, a másik pedig feszíthető. X. | |||||
kobra1 | Adatlap | 379196 | 2006. március 5. 19:58 | ||
Tudna vki képeket feltenni nekem erről a témával kapcsolatba. mármint a technikákal kapcsoltba? köszi | |||||
KossuthLajos | Adatlap | 379195 | 2006. február 14. 13:43 | ||
tray barátunk jó nyomon jár. Most nem találom a képet, amiről ő beszél. következő volt. az alany egy skyraider volt. farokrészbe hátul a testben keresztben beleragasztott egy fém pálcát. abba beleakasztott egy kis rugót, aminek a másik vége a huzal antenna végére volt kötve, ami kiment a gépből, a másik vége pedig fixen be volt rögzítve oda ahová kell. megis mutatta a srác, ujjával nyomogatta az antennát, ami nem szakad el, ráadásul mindig veszes. | |||||
warbirds | Adatlap | 379194 | 2006. február 14. 13:25 | ||
Én úgy szoktam, hogy apró furatba ragasztom, amit a pill. ragasztó ugye kitölt. A lyukba a ragasztós szálat illesztem bele, nem utólag pöttyintek oda ragasztót! A farokrészen meg ejtek egy apró bemetszést óvatosan és abba feszítem bele a szálat, majd teljes száradásig feszesen tartom. Csak utána vágom le a felesleget. De szárny feszítőkötelei esetében a lyukakba aprócska dróthurkokat teszek (drótot szerezhetsz pl. egy rossz 3V-os villanymotor tekercseiből), amit tűhegyen formázok meg. Aztán ezen fűzöm át a szálat és úgy ragasztom. (Az egyik Modell és Makettben anno volt egy jó cikk erről...) Mivel többnyire hajszállal dolgozom, így sokszor "csomót" is kötök az elején, hogy biztosabb legyen a tartása a hurokban. Persze ezt is fixálni kell ragaccsal. | |||||
tray | Adatlap | 379193 | 2006. február 14. 12:54 | ||
Egyszer láttam egy képet, egy német gép antennájának a feszítését úgy oldotta meg a srác, hogy a makett farkába belevezette a drótot, és ott egy rugóra rögzítette, ami enyhén húzta a drótot. Talán használható... | |||||
kobra1 | Adatlap | 379192 | 2006. február 14. 12:47 | ||
Szaisztok! azért hoztam létre ezt a topikot ,mert bizonyára sokan vannak akik szeretnék elsajátitani a feszitő kötelek feszes behelyezését! én is most csináltam ilyet ,és meg kell hogy mondjam nagyon csunya lett, nem is lett feszes a kötél! és pillanatragasztot használtam. SZeretném a segitségeteket kérni ezen a téren! köszönöm! |
<<< Vissza |