Tovább >>> |
lucky | Adatlap | 379268 | 2009. február 6. 20:50 | ||
Stefan | Adatlap | 379267 | 2009. február 4. 19:52 | ||
Igen, már néztem, de nem találtam erről. Asszem muszáj lesz beregisztrálnom ;) | |||||
vlevi | Adatlap | 379266 | 2009. február 4. 17:30 | ||
Ismered a hajomakett pont hu oldalt? | |||||
Stefan | Adatlap | 379265 | 2009. február 4. 12:41 | ||
Valami vitorláshajó szakértő tudna segíteni? Azt a mászó kötélzetet szeretném elkészíteni (nem tudom mi a rendes neve). A Marjai-féle könyvben olvastam róla, de nem volt számomra egyértelmű, hogy a keresztben futó köteleket (amik a "létra" fokait adják), hogyan kell felkötözgetni. | |||||
lucky | Adatlap | 379264 | 2008. március 27. 14:15 | ||
Kalóz! www.noniusz.hu/Áruház Forgácsoló szerszámok / HSS csigafúrók/ rövid hengeres csigafúrók Van ott 0,13-as is Futárral kiviszik bárhová | |||||
Kalóz | Adatlap | 379263 | 2008. március 27. 11:00 | ||
Varjú bácsi! Én is! De a vége akkor is hajlékony maradt :-) Podva! Olyan a fúrókat én is láttam már, de nekem nincs belőle. Legalább is ilyen kicsi méretben. Viszont igazából elboldogulok a vastagabb (kapható) méretűekkel is. A füleket én vékony rézhuzalból szoktam készíteni, ahhoz meg jól jön egy vékony fúró szára. Sőt még a helyükre ragasztásban is segít, ha nem húzom le, könnyebb velük dolgozni. Köszi az infókat: Kalóz | |||||
Podva | Adatlap | 379262 | 2008. március 27. 09:05 | ||
Szia Egy műszerész szakibácsi kollégám nyugdíjba vonulásakor hagyott rám 2-t Valami békebeli NDK-s darab. maga a fúró csak 2mm hosszú utána a szára kiszélesedik, úgy hogy egy szikenyélbe simán be tudom fogni. Amúgy nem én fúrtam a furatokat a fémfülbe, hanem a Part maratásba vannak ilyenek. A méretét onnan tudom, hogy a 0,2-es fúróm épp befér Üdv Podva | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 379261 | 2008. március 27. 07:49 | ||
Kalóz! Ha vékony fúrókat használok, én mindig beleragasztom egy injekciós tűbe, és úgy dolgozom vele. Varjú bácsi | |||||
Kalóz | Adatlap | 379260 | 2008. március 27. 07:34 | ||
Podva! Hol szerzel Te 0,2-es fúrót, és főleg hogyan használod. Nekem már a 0,3-as is túl hajlékony! Kalóz | |||||
Podva | Adatlap | 379259 | 2008. március 26. 20:11 | ||
Podva | Adatlap | 379258 | 2008. március 26. 20:10 | ||
Hali Bevállt a hegyezős módszer Nagyon köszönöm! Még nincs festve, úgyhogy vissza kell húzni, de már nem lesz gond újra megismételni! Üdv Podva | |||||
warbirds | Adatlap | 379257 | 2008. március 26. 07:57 | ||
Prop! Foszlás ellen húzd meg szappanon. Ha a varrónőknek bejön, hátha itt is.:D | |||||
Podva | Adatlap | 379255 | 2008. március 25. 21:00 | ||
Szia Prop Értem szóval ez hegyezhető... Köszönöm, kipróbálom Üdv Podva | |||||
Propellerfanatic | Adatlap | 379254 | 2008. március 25. 20:42 | ||
Szia Podva! Én egy korábbi gépemen pont ezzel szembesültem. A rugalmas cérnát hegysere vágtam (nagyon hegyesre), és egy tűhegyű csipesszel tudtam áthúzni/tolni rajta. A gond az, hogy ekkor a cérna kissé foszlik. De megoldható. (Kávé, cigi, miegymás...) :) | |||||
Podva | Adatlap | 379253 | 2008. március 25. 16:57 | ||
Szia Kalóz Köszi jó ötlet gondoltam már rá, csak a gondom az, hogy a furat csak 0,2-es :( Üdv Podva | |||||
Kalóz | Adatlap | 379252 | 2008. március 25. 10:32 | ||
Podva! Én a varrásnál használatos "tűbefűző " módszert használom. Egy darab 0,15-0,2 mm-es rézdrótot kettéhajtok, a huzal két végét átdugom a lukon, a hurokba befűzöm a cérnát, és áthúzom az egészet a furaton. (tegnap huzaloztam egy kicsit 0,4-es furattal, így biztosan működik). Kalóz | |||||
Podva | Adatlap | 379251 | 2008. március 25. 10:05 | ||
Sziasztok Szikerült már valakinek rugalmas huzalozó cérnát befűzni Part maratásba 1/72-ben? Van valami technikája a dolognak? Nekem a hagyományos "lyukbadugós" módszerrel nem megy. (a damil igen, de inkább a cérnát használnám, ha meg bírnám oldani...) Előre is kösz a segítséget üdv Podva | |||||
Kalóz | Adatlap | 379250 | 2008. március 16. 18:42 | ||
Prop! Zoli cérnáját csomózni is lehet, akkor is feszes marad! Bekötőszemet én 0,15-ös rézdrótból (mágneskapcsoló tekercs - több életre elég) készítek 0,3-0,4-es fúrószárra hajtva, majd méretre vágva Kalóz | |||||
Mty | Adatlap | 379249 | 2008. március 15. 21:30 | ||
Stefan,Propellerfanatic, Köszi az infot!!! Asszem ahogy találok m... damilt 0,10-től 0,12-ig röktön megcsinálom az albatrost! Jó makettezést! | |||||
Stefan | Adatlap | 379248 | 2008. február 25. 17:22 | ||
Mty! Az Égbolt meghódítói topikban reagáltam én is, de láttam, hogy ideirányítottak, úgyhogy ide is beírom, ha esetleg még nem sikerült megoldani. "Én damilt szoktam használni. 1:72-eshez a 0,12 -es arányosan mutat. Nézz körül a cikkek között, szerintem ott is találsz néhány trükköt, de van egy régi cikk róla itt: img1.tar.hu/istf/img/27850339.jpg" Remélem én is tudtam kicsit segíteni. Tulajdonképpen ez szinte ugyanaz, amit Propellerfanatic is elmondott, csak hátha így több-féle megfogalmazásban sikerül jobban megfogni a dolgot ;) :D | |||||
Propellerfanatic | Adatlap | 379247 | 2008. február 13. 20:39 | ||
Szia Mty! A képek az 50-es hsz-ban vannak. Jó huzalt például Z63-tól tudsz venni. Ha erre nincs lehetőséged, vegyél 0.10-es horgászdamilt. Én "merülő" fajtát használok. Azaz használtam, mert a Z63 óta szinte csak az övéit alkalmazom. Bekötőszemeket lehet házilagosat használni, de van maratott is. A lényeg, hogy a zsinórt áthurkolom a szemen, és ráhúzok egy pici csődarabot, amit pillanatragasztóval rögzítek. A pici csődarab pedig nem más, mint fültisztító pálcika meghúzva láng felett. Azaz, gyakorlatilag húzott szál. Csak ez üreges marad. Ebből levágok egy kis darabot, és kész a mini csövecske. A zsinór egyik végét elkészítem, és a másik oldalának ragasztása előtt, az áthurkolt zsinórt meghúzom, és úgy ragasztom. Így feszes lesz. Sok sikert! | |||||
Mty | Adatlap | 379246 | 2008. február 13. 19:01 | ||
Propellerfanatic! Eggyet értek veled a dupla fedelű repcsik a lgjobbak! De azt még nemtudom hogyan csináljam a kötelezést? LÉTSZI LEÍROD? | |||||
Propellerfanatic | Adatlap | 379243 | 2007. június 10. 07:59 | ||
X! Nem. Van olyan koax kábel, melynek az árnyékolásában, a külső köpeny alatt, nagyon vékony sok kis drót fut. 0.1 mm-től felfelé szerintem bármilyet lehet találni. Egy méteres darab szerintem egész életmre ellát. | |||||
xcraft | Adatlap | 379242 | 2007. június 9. 22:03 | ||
Hali Prop! A bekötőszemet miből hajtod? Ha jól látom, nem rézdrót. Én is gondoltam, hogy ilyent kellene gyártani, de a réz nagyon puha ilyen kis keresztmetszetnél, és a feszítőhuzal oválisra húzza. A Zolihuzal tényleg jó, én is most próbáltam, abból van az antenna. | |||||
Propellerfanatic | Adatlap | 379241 | 2007. június 9. 19:58 | ||
Halihó! Nagyon leült ez a topic. Tessék mindenkinek összerakni egy duplafedelű röpcsit, ugyanis a CSOTROGÁNYOK A LEGSZEBBEK! :)) Most teszteltem Z63 huzaljait, melyről azt hittem, hogy nem fogja a pillanatragasztó (ezt közöltem is Zolival), de mégis megfogja. Úgy látszik előzőleg meg voltam billenve. A módszer a hurkolós módszer, ahol egy darab kis csövet kell ráhúzni a huzalra. Ez a darab kis cső fültisztító pálcika-húzott szálból van. Móváron láttam egy csotrogányt, ahol valamilyen más bigyó volt, de még nem jöttem rá, hogy mi. Jó kis tökölős meló. Nyugtató. (Untató?!) | |||||
notarius | Adatlap | 379240 | 2007. február 2. 07:27 | ||
Hát biztosan nem ma lesz, hogy elkészül... A Montex csinál fújósablont hozzá fóliából. | |||||
Podva | Adatlap | 379239 | 2007. február 2. 07:21 | ||
Köszi felügyelő! Üdv Podva | |||||
felügyõ | Adatlap | 379238 | 2007. február 1. 21:47 | ||
Szia Podva! 1/48: S48-087 "conrolhorns & turnbuckles". 1/72: S72-161 "contr... & tunr...". A lengyeleknél is szokott lenni Móváron és Szolnokon (vagy ahol megjelennek). Notarius! Ha elkészül a fújt lozenge légyszi muti meg, mert már hallottam róla, de nem tudom elképzelni milyen lehet. Egyébként ki gyárt ilyet? Miből van? Fotomaratás? Maszkolófólia? | |||||
notarius | Adatlap | 379237 | 2007. február 1. 16:40 | ||
Kösz. Már rendeltem bekötőszemeket, de kicsit tartok ettől a géptől. Ráadásul sablonnal fújt lozengét kap. ami további bonyodalom. | |||||
Podva | Adatlap | 379236 | 2007. február 1. 16:04 | ||
Szia felügyelő Tudsz segíteni abban, hogy megadod a Part maratás katalógusszámát? Valszeg én vagyok a béna, de a honlapjukon nem találom. Előre is köszi Üdv Podva | |||||
felügyõ | Adatlap | 379235 | 2007. január 26. 18:25 | ||
A Part bekötőszemes maratásáról notariusnak: A maratás azon része, mely a kormányfelületek mozgatófüleit imitálják nagyon jó. A bekötőszemek, -amelyek feszítőtagok voltak a valóságban- alakja jó, de mivel kétdimenziósak, csak relative élethűek. Én ezeket használom, mert élethű feszítőtagot lehet gyártani, de vén trotty leszel mire elkészül a makett. A Pfalz-on ráadásul alul-felül is volt belőle. kivéve a csűrőkormány kábeleit, mert ott csak felül. Én MAXIMA chameleon horgászdamilt használok. A festéséhez egyszerü alkoholos filctollat. Ez azonnal megszárad, és szerintem ezzel lehet a legvékonyabb réteget felvinni. Továbbá nem ugrik össze a festék apró gömböcskévé. 0,31-es furatot készítek a bekötőszemeknek, és festés után ragasztom FerroBond-al. Eddig ez vált be legjobban. | |||||
Z63 | Adatlap | 379233 | 2007. január 26. 08:20 | ||
Sziasztok! Ha már kötelezés,akkor van jó hírem!Sikerült egy újabb termékkel bővítenem a választékomat.Ez egy kifejezetten huzalozáshoz készült szál, ami hihetetlen módon nyúlik, olyan, mintha gumiból lenne,de teljesen színtelen.A februári Repülés Baráti Köre klubban már kapható lesz.Aki másmilyet szeretne,kétféle vastagságban másfajta huzalozószálam is van.Remélem előbb-utóbb lesz a neten listám a cuccaimról.Igaz a Stefánián két srác lefotózta a listát, lehet,hogy az már kézen-közön elérhető. Üdvözlet mindenkinek! Tóth Zoltán | |||||
notarius | Adatlap | 379232 | 2007. január 26. 07:51 | ||
A Wing Masterekben gyakran látni ilyen technológiát. | |||||
gyurmakoma | Adatlap | 379231 | 2007. január 26. 07:41 | ||
ok.köszi. valahol olvastam,illetve láttam ezt a maszkolási eljárást. de ott az illetö a hullámvonalakból papirsablont vágott,azt még rátette a gyurma tetejére és ugy fújta. | |||||
xcraft | Adatlap | 379229 | 2007. január 25. 21:58 | ||
Ezúton is jelzem, ez a Blu tac-os maszkolás nem az én ötletem, csak ellestem, kb. egy hónapja, a Replica-ban. Egy srác behozott valami egzotikus festésű p-51-est, beszéltem is vele, de először találkoztunk, a nevét elfelejtettem, bocsánat érte. Köszönet érte. | |||||
xcraft | Adatlap | 379228 | 2007. január 25. 21:53 | ||
Igen, a normális zsíros foltot hagy, pont ezért tökéletesen alkalmatlan a maszkolásra. A blu tac nem olajos, ezzel nincs ilyen gond. Igazi autóknál maszkoláshoz néha zsírt is használnak, ennek alapján jó lenne a normál gyurma (-koma) :), de a zsíros szennyeződést eltávolítani a festési lépések között nem lenne egyszerű, esetleg lehetetlen. Ha pld akrillal festesz, és nekiálsz lemosni szappanos vízzel, lehet, hogy a festék is lejön. Ha gondolod próbáld ki, de nem éri meg a vesződséget. | |||||
tray | Adatlap | 379227 | 2007. január 25. 21:48 | ||
Én már próbáltam sima gyurmával maszkolást. A legproblémásabb része, hogy nem tapad túl jól, szóval elég nagy darabot rá kell rakni a makettre. Egyébként ugyanúgy használható, és ugyanúgy nyomot hagy :) de ezt a lakkozás megoldja. Jó módszer lehet, amit xcraft most bemutatott, köszi az ötletet :D | |||||
gyurmakoma | Adatlap | 379226 | 2007. január 25. 21:44 | ||
xraft! ez a blue tac miben külömbözik a sima gyurmától? elvileg normállal is lehetne maszkolni nem? csak az zsiros foltot hagy. | |||||
xcraft | Adatlap | 379225 | 2007. január 25. 21:38 | ||
Ugyan nem kötelezés, sokkalinkább festés, de a feszítőhuzalok beszerelésének záróakkordja, ezért ide rakom. | |||||
Vadász | Adatlap | 379222 | 2007. január 15. 19:31 | ||
RaPe | Adatlap | 379221 | 2007. január 15. 18:07 | ||
Az academy-t nem láttam még, ellenben a makettem kizárólag dobozos, nem lett feljavítva semmi rajta. A szélvédő pl filmfólia, sőt a műszerfal is, bár abból nem látszik sok. | |||||
xcraft | Adatlap | 379220 | 2007. január 15. 17:57 | ||
Nekem az Academy Camel van meg, sokkal jobb a roden? Nem tudom megítélni, készen csak Serfőző Robi Academy-jét láttam, annak meg nincs sok köze a dobozhoz. | |||||
RaPe | Adatlap | 379219 | 2007. január 15. 17:54 | ||
1/72-es Roden, Sopwith Camel 2F1 (a hajókon használt változat) Egész jó kis makett, bár a gépágyúfedél és a motorburkolat nehezen illeszkedik, továbbá van egy nagy luk a motorburkolaton amit el kell tüntetni. Ezeken kívül nincs vele gond. RaPe. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 379218 | 2007. január 15. 17:51 | ||
RaPe | Adatlap | 379217 | 2007. január 15. 17:35 | ||
Tán a legszebb makettem volt... az irónia az egészben hogy másfél hét alatt raktam össze. | |||||
xcraft | Adatlap | 379216 | 2007. január 15. 17:34 | ||
Pedig milyen szép-volt, képzelem, öngyi gondolatok... | |||||
RaPe | Adatlap | 379215 | 2007. január 15. 17:28 | ||
Én a nejlonharisnya (így vidékiesen :D) szálra esküszöm, amellett hogy vékony, rugalmas, és van fekete is, tehát festeni sem kell igazán. Sajnos a makett amiről a képek készültek, lezuhant, ezért nem láttátok élőben sehol. (szó szerint, a kalaptartóról a kocsi padlójára, képzelhetitek...) RaPe | |||||
xcraft | Adatlap | 379214 | 2007. január 15. 14:35 | ||
Akartam két képet csatolni, csak kiesett a szita agyamból. :) | |||||
xcraft | Adatlap | 379213 | 2007. január 15. 14:33 | ||
Szia Kalóz! Amit leírtál az igaz, tényleg erősebb lenne, de eddíg nem volt rá példa, hogy az általam leírt módszernél kiszakadt volna a zsákfuratból a szál. Építéstechnikailag viszont kitolás lenne saját magammal, mert így sem az alsó, sem a felső felületet nem tudnám készrefesteni, növekedne a maszkolási munka mennyisége, és sok esetben nem is megoldható. A te elgondolásod egyszínű gépen tökéletesen és gyorsan alkalmazható, de lehet festésminta, aminél biztosan nem célravezető. Ne a kiragadott technikai megoldást, hanem az egész gépet egy egységként kezelve döntsük el, mit választunk. Talán úgy módosítanám a leírtakat, hogy mind a gép formájától, huzalelrendezésétől, mind a festésétől erősen függ, miként alakítjuk a huzalozást. Ha lehet, csináljátok átmenővel, de többletmunkát eredményezhet. | |||||
xcraft | Adatlap | 379210 | 2007. január 15. 13:48 | ||
Lőrincz Peti ajánlotta Hévizen a Part maratást, 72-ben és 48-ban is létezik. Ő éjjel nappal kétfedelűeket gyárt, és aki látta már őket, az tudja milyen színvonalon. Lehet adni a véleményére. |
Tovább >>> |
Az eredetin un szorítónyolcassal volt kötve, sose feszesen.
A hágószálat ( ezen állt a matróz) kötötték az árboc merevítő kötélre.
A Marjai könyvben egy éléggé jó ábra van róla.
Sztem nagyobb léptéknél nem érdemes foglalkozni vele.