<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22. |
Bundesign | Adatlap | 388200 | 2006. március 25. 09:05 | ||
köszönöm Index, a véleményem a témával kapcsolatba detto ;) Előzmény: (388199) index 2006. március 25. 00:58 | |||||
index | Adatlap | 388199 | 2006. március 25. 00:58 | ||
Ennyi konkrétum nélküli okoskodást már rég hallottam :-( A világ a hülye, ahogy már megszokhattuk. A svédek hülyék, mert a világ bármelyik típusát megvehetnék, mert ugye pénzük is volna rá, (amit otthon is le tudnának gyártani, mert minden technológia adott számukra helyben ), ők mégis ezt vették meg, a csehek szintén. Valaki írta, hogy csak korlátozott mértékben felel meg a NATO követelményeknek, konkrétan miben nem felel meg? A Mig 29 bezzeg az csuda jó! Szerintem épp a 29-es egy szuperszónikus sportrepülő. Nincs harci tapasztalata a grippennek, ja, bezzeg a 29-eseknek van, nem is kevés, inkább ne lenne, ha tényszerűen nézzük ebből a szempontból a gripen jobb, még egyet sem lőttek le, ha máshogy tudjátok javítsatok ki bátran. A NaTO igényeknek megfelelő 29-esről még ennyi tapasztalat sincs. Fel lehetne újjítani őket persze, de minek? Ha még fele annyiba kerülne is, mint egy gripen, akkor sem érné meg, mert, akkor is csak egy használt 29-es maradna, NATO kompatibilitás ide vagy oda.(Amit pár év múlva lehetne selejtezni). A hajtómű maradna, fly by wire nuku. Amitől teljesen kiakadtam: azt írta valaki, hogy a Gripent számítógép vezérli, igen és ez baj? Ahogy minden modernek számító típust is, ha nem lenne jobb, akkor nem alkalmaznák semmelyik típusban. Azért nem kéne az időben visszafele haladni. A 29-est más igények szerint fejlesztették ki mint, amit ma elvárnak egy vadászgéptől. A 29-es lett volna szerintem a leggyengébb megoldás. A gripen harci értéke magasabb, mint a 29-eseké, márcsak azért is, mert földi célok ellen is alkalmazható, ellenben a 29-essel, mostanság a fegyverzet számít leginkább, ebben pedig jobb a Gripen. Nem beszélve arról, hogy szerintem 29-essel nem lehetne semmilyen küldetésben résztvenni, max. csak arra lennénk jó, hogy őrizzük a Litván légteret, vagy célt repüljünk más Nato államoknak. A számba vehető ellenségek nagy része rendelkezik Mig-29-el, ezért valszeg nem repülhetnénk. A 29-es ma már a harmadik világ alaptípusa, nem csak nekünk van. A modernizálás csak félmegoldás, ami csak elodázta volna a döntést( hál istennek már múltidőben lehet írni ). A másik a magyar pilóták, amennyit repülnek, milyen NATo akcióra lennének alkalmasak, persze jön a kincstári szöveg, hogy így jók úgy jók, amit nem is kétlek, de szerintem a világ nagy részén legalább ennyire jók a pilóták és még sokat is repülnek, szal azonos képesség+több gyakorlat, vagyis nagy valószínűséggel tapasztaltabbak. Ez vonatkozik a légi utántöltésre, amit szintén gyakorolni kell, vagyis már csak emiatt is többet kéne repülniük az embereknek. Hiába lenne a sokak által istenített F-16, ugyanez a gond fennállna. Zoli a politikai meggyőződésedet ne keverd bele, mert az az érzésem, hogy leginkább politikai beállítottságod alapján ítélkezel, az érveid sokszor erre utalnak, pedig ez nem politikai kérdés, inkább konkrétumokat írj arról lehet vitázni. Azért is, mert lett volna mód a kihátrálásra a gripen programból (minden szerződést fel lehet bontani még ha fizetni is kellett volna valamennyit, ami lényeges kevesebb lett volna, mint a 140milliárd, és akkor lehetett volna új pályázatot kiírni ) ehelyett módosították a szerződést, szal én nem látom olyan egyértelműen a helyzetet. Szerintem jó gépek, a Magyar légtér védelmére tökéletesen megfelelnek, másra nem is nagyon fogják használni őket, 14 db géptől ennyit várhatunk. | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 388198 | 2006. március 24. 23:29 | ||
Ami számomra érdekes, hogy asszem talán a Metró írta, miszerint jók-jók a Grippenjeink de igazán kötelékben ütősek. Na most a 14 db kötelékként meddig óv minket ? | |||||
Bundesign | Adatlap | 388197 | 2006. március 24. 23:20 | ||
én is bízok! amúgy szerintem tök mindegy ki mit hord öüsze a gripenről! nemtudom ki halgatta a slágeren a borosékat aszem szerda reggel, mikor kecskeméten voltak, és az egyik grippen pilótával beszélgettek( őszinte elnézésem kérem tőle, de a nevére nem emléxek) de aki halgatta mit mond a grippenről, a mig29 szemben is akár, anak továbbá nem kérdés, hogy jó döntés volt a gripen. erről enyit. . | |||||
ati27 | Adatlap | 388196 | 2006. március 24. 22:58 | ||
Én meg azt hallottam hogy ezek "öszvér" gépek A verzós törzsel C szárnyakkal, vagy forditva! a lényeg valami olyan hogy átmenet az A és a C között. persze C elektronikával.. Nem rosz gépek ezek.. Sőt..De higyjétek el közelébe sem vagyunk az igazságnak. Én bízok a svédekben. Mindenben jót csinálnak. | |||||
Bundesign | Adatlap | 388195 | 2006. március 24. 18:17 | ||
hmm. most ennek utánanézek. a piszokok | |||||
Zoli | Adatlap | 388194 | 2006. március 24. 18:14 | ||
A hadsereg feje mondta, hogy a szárnyak, vezérsíkok, hajtómű a régi, a cikk valahol fent van a neten, de a szaksajtóban is megírták, nem én találtam ki. Egyébként ettől különböznek a mi gépeink a csehekétől, mert azok teljesen c/d változat, csak butítottabb elektronikával (korlátozottan NATO-kompatibilis), csak légiharcra, míg a magyar gépek említett részei régiek, ezért tartott sokáig az új törzsekkel összepasszintani. Nem kell készpénznek venni, amit a híradóban mondanak, de szerintem te értetted félre. Az, hogy elkészült, azt jelenti, hogy kész a sárkány, felrakták a szárnyakat a törzsre, de arról nyilván nem beszéltek, hogy melyik szárnyat... z | |||||
Bundesign | Adatlap | 388193 | 2006. március 24. 17:55 | ||
én se halottam olyanról hogy svéd gépek szétszedett darabjaiból frankeinstenkették volna össz! sőt volt egyszer anno a hiradóba is hogy elkészült az első gépünk törzse a szárnyakkal :) | |||||
MrChef | Adatlap | 388192 | 2006. március 24. 17:39 | ||
A mi Gripenjeink nem használtak. 2003-ban kezdték el gyártani őket csak nekünk. Annak már 2 éve, de nem 10 perc alatt lehet összedobni egy ilyen masinát. | |||||
Zoli | Adatlap | 388191 | 2006. március 24. 17:14 | ||
Bundesign! Én örülök a Gripennek, csak jobban örülnék az F-16-osnak (reálisan nézve a dolgokat és nem jsf-ben gondolkodva), ha már volt választási lehetőség. A mi gépeink is félig használtak (vezérsíkok, szárnyak, hajtómű stb régiek) és a svédek tényleg átépítik a sajátjaikat is a mieinkhez hasonlóan, de selejteznek is. A célnak biztos megfelel, illetve remélem, nem fog kiderülni... z | |||||
Bundesign | Adatlap | 388190 | 2006. március 24. 16:54 | ||
az hogy az f-16 jobb, az tény. de ennyi erővel mindig van egy jobb, és a végén akkor már jsf nél is tartahatnánk:)) na jó ez persze azért nem egészen így van, de szerintem örüjjünk annak ami van, a grippen öszesítve nem rosz, és legalább nem használt. és azok az országok akik esetleg megtámadnának minket régi orosz technikával nyomulnának, és a gripen már azelött lelőné hogy ő látná a gripent.amiketr svédország selejtez azok még nem olyanok mint a mieink, és nem selejtezi őket, hanem nagyszervizeli, és felujítja. szóval csak anyit akartam mondani, hogy szerintem örüljünk annak ami van, és az hogy mire jó és mire nem, az úgyis kiderül éles helyzetbe, ami mindenképp lesz(nem háborúra gondolok, azért az csak nem) tehát! hajrá gripik, én bízakodok bennetek ;) | |||||
Zoli | Adatlap | 388189 | 2006. március 24. 16:46 | ||
Ha jól tudom, máshol korrupcióval dőlt el a kérdés, akkor már pont nálunk nem? A Viktorék beszélgetéséről azóta se tudja senki, hogy miről volt szó. z | |||||
Kalóz | Adatlap | 388188 | 2006. március 24. 16:30 | ||
Azt hiszem az előző hozzászólásokban már megválaszoltak a kérdésre. Nagyon sok lehetőség lett volna, mi kiválasztottunk egy "görög" megoldást. Egyébként eredetileg a Fidesz is az F-16-osokat favorizálta, csak Selmecziék bundája után kínos lett volna rá szavazni. No, de ne politizáljunk ... | |||||
Zoli | Adatlap | 388187 | 2006. március 24. 15:34 | ||
A MiG-modernizáció során ugyanúgy NATO-kompatibilissé tették volna a gépeket nyugati rendszerekkel, mint a Gripeneket, csak fele vagy harmad áron. Én úgy emlékszem, hogy nem az amerikai, hanem a holland vagy belga Falconok voltak a nyerők természetesen felújítva (az MLU-n felül), amivel elérték volna (néhány tekintetben felül is múlták volna) az újabb változatok (nem a block 60-as, hanem asszem az 50/52-es) szintjét. z | |||||
Bundesign | Adatlap | 388186 | 2006. március 24. 15:23 | ||
ebben igazada van, elég érdekes...na mindegy már. mondjuk a mig 29 modernizálásal nemértek nagyon egyet, mert szerintem azért jobb ha nyugati gépeink vannak, mind amelett hogy nagyon szeretem a mig 29 et! én úgytudom, és úgy emléxem, magyarorzág olyan falconokat vett vola ami már 10x éve le van konzerválva valamelyik sivatagi támaszponton, és csak van, kicsit kipofozták volna, és csók, nem pedig a high tech f-16 okat | |||||
Zoli | Adatlap | 388185 | 2006. március 24. 15:07 | ||
Ha jól tudom, a svédek azért vonják ki az alaptípust, mert kicsi az élettartamuk, már tele vannak repedésekkel, másrészt elavultak a rendszereik (több, mint 20 éve fejlesztgetik). Szerintem még mindig az F-16 lett volna a legjobb megoldás. Olcsóbb, mint a Gripen, és koruk ellenére nagyobb az élettartamuk (a modernizáció során a törzskereteket, szárnytartókat stb is cserélik), az elektronikájukat is a mostani változatok szintjére hozzák (nagyjából), a teljesítményei pedig kb duplája, mint a svédé (gyorsulás, emelkedőképesség, hasznos teher stb) kb azonos költségek mellett. Amúgy a politikusok is egyhangúlag a Falcon mellett szavaztak, majd utána a Viktor néhány miniszterrel titkos megbeszélést folytatott a svédekkel és azután jelentették be, hogy mégis a Gripen győzött... Egyébként a MiG-ek modernizációja is jobb megoldás lett volna, amivel a Gripennel azonos szintűek lettek volna. Nyilván a svéd gép is megfelel a céloknak, csak az zavar, hogy ennyiért jobb gépeket is kaptunk volna, illetve az, hogy a döntés elég érdekes körülmények között született meg. z | |||||
MrChef | Adatlap | 388184 | 2006. március 24. 13:15 | ||
Most akkor hogy is van ez? A Gripenekből kevés van, és nincsenek bejáratva, nem túlzottan kipróbált típusok? avagy Svédország máris selejtezi őket, mert régiek? ja, jó lenne, ha mi is ilyen lazák lennénk a selejtezésben... | |||||
Bundesign | Adatlap | 388183 | 2006. március 24. 12:20 | ||
hát azért a szekér-opel példa azért kicsit erős nem? :)jó. legyen igazad! de akkor mond meg, te milyen gépet vettél volna az ország védelmére?? hm? csak azt ne mond hogy a 20 éves forgalombol leállított f-16 osokat amiket amcsi kínálgatott . a kis pénz-kis focira magyarország jó péld: kis ország-kis pénz-kis légierő-kis gépekkel-jelenleg nemtúl sok reális ellenséggel. na, szóval te mit vettél volna? | |||||
Kalóz | Adatlap | 388182 | 2006. március 24. 11:42 | ||
Nem becsüljük le a griffmadarat, hanem egyesek becsülik fel, azaz olyan tulajdonságokkal halmozzák el, ami nem mindig valós. Az soha nem előny, ha legoként tervezünk valamit, azaz nincs általános koncepció arról, mit is akarunk. Az európai gépek pedig éppen nem jó példa, mert mindegyik szenved, és mire megfelelő állapotba kerülne, lehet selejtezni, mert eljárt felette az idő. Sajnos a repülőgép iparban jön elő legjobban, hogy igazán jót alkotni csak megfelelő money birtokában lehet, mert ha nem, bejön a kis pénz - kis foci effektus. Az pedig megint csak nem a legjobb ötlet, hogy nekünk ez is jó, még túl jó is. Mert lehet ugye szekéren is utazni, de mondjuk egy Opel mégiscsak jobb, nem? | |||||
Bundesign | Adatlap | 388181 | 2006. március 24. 10:31 | ||
szerintem ti lebecsülitek a gripent! ez egy remek gép lesz, meglátjátok! és az hogy miért így csinálják, hogy nem egyből az egészet hane holyamat fejlesztik, és raskják ösze a rendszereiut utólag? az öszes új európai gépen ezt csinálják! és így minimálisra lehet csökkenteni a technikai problémát! és nem szenvednek mint pl az amcsikhogy benne van minden de a fele nem működik normálisan! szerintem logikus! amúgy meg magyarországank még túl jó is a gripen, a tulajdonságai felét se fogjuk kihasználni, és amire kell, tökéletes! | |||||
Bendeguz | Adatlap | 388180 | 2006. március 24. 10:19 | ||
Ne báncsátok már szegény gripeneket annyit. Lehet hogy sete-suta, meg drága, meg jól rá***sztunk azzal hogy megvettük, de ha már így van akkor el kel fogadni és kész. Hogy is mondta a Tanúban a gátőr?Savanyú... De a miénk!:DDD | |||||
ati27 | Adatlap | 388179 | 2006. március 23. 15:31 | ||
hm.. nem is biztos a mi pilótáimkal lenne baj. Az amiknál elég gyakran előfordul a "friendly fire" ebből kiindulva el tudom képzelni mennyi ártatlan arab ember esett már áldozatul nekik. példa a magyar iraki önkéntes civil halála úgy 1.5 éve. Meg egy magasrangú olasz konvolyt is szitává lőttek nem is olyan rég. Vagy mikor ch vagy mh53-at mi-8 nak nézték és ledurrantották az f15-ök... | |||||
Solo | Adatlap | 388178 | 2006. március 22. 21:52 | ||
Jelen helyzetben a pilotaink tapasztalata a tipuson nem engedik meg a nemzetkozi akciokban valo reszvetelt. Sok gyakorlas kellene meg ahhoz. A kommuikacios problemakrol mar ne is beszeljunk (nem az angol nyeltudasrol beszelek, az az ammcsiknak sem nagyon van :))). Jelen esetben erosen eselyes, hogy sivatagi korulmenyek kozott kellene uzemletetni, ami azok utan, hogy Kecskemetet is tul porosnak talalta a sved fel eleg fura lenne. :)) Tobb sebbol verzik ez a mi kis Griffmadarunk. :) | |||||
Kalóz | Adatlap | 388177 | 2006. március 22. 21:47 | ||
Természetesen egy modern harci gép kifejlesztése nem kis munka, de. A Gripennek semmi előzménye nincs, és még mások tapasztalatára sem hagyatkozhatnak. Bármennyire jók a svédek, minden azért nekik sem megy. Nem véletlenül sok beígért képeséggel még mindeg nem rendelkezik a griffmadár, és az első szériákat pedig már el is kezdték selejtezni. Ráadásul a paraméterei sem olyan kiemelkedők, mint sejtetni engedik. Valaki azt írta róluk, hogy szuperszónikus sportgépek, hát ez igaz is, ráadásul jó drágák. A sokat leszólt 29-essel hány díjat hoztunk el Angliából? A griffel ez biztosan nem fog sikerülni, mivel a manőverképessége rosszabb, mint a tovarisé. Ráadásul a NATO feladatok ellátására is csak nagyon korlátozottan alkalmas, valszeg igénybe sem fogják venni. Főleg, mert akkor itthon nem maradna egy darab sem az itteni feladatok ellátására. Egyik legfőbb előnye meg, hogy országútról is üzemeltethető, nos mindnyájan közlekedünk szép hazánkban ... Szóval örüljünk, hogy vannak, meg minden, de nem kell eldobno magunkat az ámulattól. | |||||
MrChef | Adatlap | 388176 | 2006. március 22. 21:42 | ||
Su-27-est! Kínai utángyártottat!:-) Rohadt draga, meg minek kéne nekünk ekkora gép, de legalább a legszebb! | |||||
SSgt_Chris | Adatlap | 388175 | 2006. március 22. 21:35 | ||
Á, én a Halálcsillag Block.II-re gondoltam, az már automatizált... :-) | |||||
Solo | Adatlap | 388174 | 2006. március 22. 21:32 | ||
A halacsillag uzemeltetesehez keves magyarorszag lakossaga :))) De ha mar csak Gripen jutott nekunk akkor varnunk kell par evet, hogy megtudjuk jo dontes volt e. Ha nem meg mindig vehetunk X-winget :))) | |||||
SSgt_Chris | Adatlap | 388173 | 2006. március 22. 21:28 | ||
Ha választani lehet, akkor egy Halálcsillag geostacionárius(remélem jól írtam..) pályán, a kezembe a távvezérlője oszt' jól van... Sakk-matt... :-) | |||||
Solo | Adatlap | 388172 | 2006. március 22. 21:23 | ||
OK, akkor vegyuk egyenkent. :) A mostani F-16-osok mar csak kulsoleg hasonlitanak a 70-es evekben keszultekre. :) Svedbol max az azel jo nem a vadaszgep :) Jelenleg senki nem akar megtamadni minket, akinek van legiereje (civil gepek nem tartoznak ide) Ahhoz , hogy NATO csucsraketat lojjunk ki ahhoz meg is kell venni. A Gripenek is a tokeletes rendszereik miatt potyogtak eleinte :). Egyes magyar pilotak a vilag elvonalaban vannak. Talan az ujak kozul is lesz par jokezu. A Gripent a szamitogep vezeti nem a pilota :))). En 10 X-wingel is megelegednek :) De A-wing is johet :) Vagy egy csillagrombolo :) | |||||
SSgt_Chris | Adatlap | 388171 | 2006. március 22. 21:16 | ||
Jól van na, értem én... :-)Javaslom, hogy a MIG-eket kombináljuk a Gripennel! A szuper mozgékonyság, a hi-tech elektronikával. Csak nekünk lenne ilyen. Amolyan magyaros fusi-munkában a hangár mögött... :-) | |||||
Bundesign | Adatlap | 388170 | 2006. március 22. 21:07 | ||
igazad van, egy részt! de azt ne felejtsd el hogy az f16 egy 701 es évek ben kifejlesztett vasmadár, a grippen pedig új, tiszta számítógép, és svéd! és köztüdott hogy a svéd cuccok a világ dobogósai között vannak! tudod, az a helyzet, azok az országok, akik esetleg megtámadnának minket, hihetetlen szovjett high techel vannak ellátva, és ők még nem is látnák a grippent a radaron, mikor a mieink kilötték rá a nátó csúcsrakétát, amit nem sok esylük van kijátszani! szal én aztmondom! csak hajrá, támadjanak nyugottan:!!! ;)és a grippent nem úgy fejlesztik mit az f16 ot, hanem tökélyre fejlesztik az egfyes rendszereket, és után épitik be, tehát egy re erőseb és megbízhatobb lesz,ugyan az a gép! a magyar pilóták pedig úgyszintén világélvonalba vannak, és ha mig 29 el odakerültek, ami amúgy kiválóan manőverezhető, de nehezen kezelhető, akkor a grippennel se lesz gond! szerintem remek választás volt! (persze 15 X wingel jobban jártunk volna, nem?? ;) ) | |||||
Solo | Adatlap | 388169 | 2006. március 22. 19:57 | ||
Hi. Lehet akarmilyen jo technika a Gripen ha nincs semmi harci tapasztalat vele. Egy harci gepnel pedig igazan az a fontos, hogy eles helyzetben hogy teljesit. Kicsit olvassatok vissza par evet, hogy az F-16-al mennyi gond volt. Azota kiforrott mondhatni harcerett technika. A Gripen meg mindig a gyermekbetegsegeivel kuzd. Mivel nem sok van belole a problemak is kesobb fognak jelentkezni. Emmelett a leendo pilotaallomany (nem a mar ma is aktivakrol beszelek) kivalogatasa sem volt valami sikeres. Sok a hatszeles meg mindig :). A lenyeg, remelem soha nem kell eles helyzetben kiprobalnunk mit tud. Remelem csodas gep es nem kell majd sokat riogatnom a kutato-mentot. | |||||
ati27 | Adatlap | 388168 | 2006. március 22. 19:04 | ||
Chris nem politizálunk.. Valahol igazad van.:) Csak annyit hogy a c-d gripen szerintem igenis jó gép.. Fejlett elektronika, fegyverzet stb. A manőverező képesség nem hátrány de nem feltétlenül jelent előnyt. Egy légiharc manapság látótávolságon túl kezdődik, és valószínű ott el is dől, ha nem akkor is jön a sisakcélzók, és az "extrém" manőverező képességű rakéták ideje! | |||||
Keri | Adatlap | 388167 | 2006. március 22. 18:40 | ||
Bocsi,félrement,töröljétek,plíz! | |||||
Keri | Adatlap | 388166 | 2006. március 22. 18:40 | ||
Hm,érdekes látvány lehetett a nagy tanker- meg teherhajókhoz szokott zsilipkezelőknek egy acélszivar a Panama-szorosban.:-) | |||||
Miggyuri | Adatlap | 388165 | 2006. március 22. 17:33 | ||
azaz SMT2 Bocsi | |||||
Miggyuri | Adatlap | 388164 | 2006. március 22. 17:32 | ||
A vadászgép a MiG-29-nél ( mondjuk az SMT"/ és az F-18-nál/E-F/ kezdődik, a többi hobbi szint- szerintem. :) Miggyuri | |||||
Kalóz | Adatlap | 388163 | 2006. március 22. 17:22 | ||
Hát, amennyit tudok a Gripenről, minden kiegészítéssel is csak szuperszónikus sportgép, sajna. (A svédek már selejtezik is lassacskán az első példányokat). | |||||
SSgt_Chris | Adatlap | 388162 | 2006. március 22. 17:06 | ||
Hali Ati! Távol álljon tőlem, hogy bevonjam a politikát, de véletlenül nem Gy-ék voltak, akik elintézték, hogy a NATO igénynek jobban megfelelő továbbfejlesztett C/D változatot kapjuk, utántöltési potenciállal, kibővített fegyverzettel, modernebb avionikával? Az alapfelállás szerint mindez kimaradt volna, ha jól tudom. Vagyis 14 db szuperszonikus sportgép... :-))) | |||||
Bombraider | Adatlap | 388161 | 2006. március 22. 15:41 | ||
MrChef | Adatlap | 388160 | 2006. március 22. 13:02 | ||
Ezek a Gripenek elég faszák, hamár a pilótáik is ezt mondják. Egy óra repülés vele 200 ezer Ft-ba kerül, majdnem feleannyiba, mint a MIG-gel. Óccsó, veszek is egyet magamnak:-) Su-27-est vegyünk!!!:-)) Az a tuti! Mondjuk a kínai gyártmányt, az hátha ócsóbb! | |||||
ati27 | Adatlap | 388159 | 2006. március 22. 12:40 | ||
Meggyöttek!:) Szerintem szépek! Nem tom ki hogy van vele, de mikor megtudtam hogy gripkókat veszünk nem voltam túl boldog. De már megszerettem őket!:) Habár a mig-29ről sem mondanék le teljesen, mert ha Gy bácsiék nyernek, és ahogy "dörgölőztek" Putyin bácsihoz, nem tartom kizártnak, hogy lassan megint orosz "érdekszférába" kerülünk!:D | |||||
pilotka | Adatlap | 388158 | 2006. március 21. 15:58 | ||
Fotók topicban friss képek a mai, 03.21-i megérkezésükről. Mozgófilm is lesz fent valahol róluk... | |||||
ati27 | Adatlap | 388157 | 2006. március 17. 14:18 | ||
Télleg megoldották már a szárnyvégi sidevinderek problémáját? Mert még nem láttam olyan képet, hogy a rakéták végén rajta a rolleron.. Ha jól tudom belengett a szárny a légerőktől. Enélkül a sidewinderek csak dísznek jók... | |||||
Farkaskoma | Adatlap | 388156 | 2006. március 17. 11:51 | ||
kis referencia a fülkéről... http://www.canit.se/~griffon/aviation/gripen/cockpit.html | |||||
ati27 | Adatlap | 388155 | 2006. március 10. 11:32 | ||
"1 Gripen már itthon van" Hát erről fotó...:) | |||||
gluer | Adatlap | 388154 | 2006. március 10. 10:26 | ||
próbálgattam többször is linkelni de úgy látszik a firefoxot nem szereti a fórum | |||||
Bombraider | Adatlap | 388153 | 2006. március 10. 09:07 | ||
gluer | Adatlap | 388152 | 2006. március 10. 09:07 | ||
itt van egy teszt az 1:48 Italeri Gripenről http://kits.kitreview.com/jas39agripenreviewrw_1.htm | |||||
gluer | Adatlap | 388151 | 2006. március 10. 08:47 | ||
nekem az az érzésem, hogy egyszerűen a svéd matricalap aljára odabigyesztettek egy magyar felségjelet és kész. |
<<< Vissza | Tovább >>> |