/ Fórumok /

JAS-39 Gripen

Gondoltam van helye egy ilyen topicnak! Nemsokára itt vannak a magyar gripenek! Másrészt csordogálnak a makettváltozatok: Italeri/revell 1/72, italeri,MPM 1/48-ban, már látni a magyar festéssel üzemelő gépeket is!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22.
Bundesign 388361 2006. április 4. 11:29
Válasz erre
a su 27et ne is mond! az még 1:72 be is döbbenetes méretű :)) de azért nincs egyedül ezzel, mert pl f-14 se pici :)) nézegettem az 1:72 es italerigripent, nem olyan rosz az mint ahogy sokan mondják, elég jó, alapnak, és akkor feljavítgatod, és egészen jól néz ki.(pláne majd magyar festésel:) )
ati27 388360 2006. április 4. 11:08
Válasz erre
1/48 szép nagy! De nem annyira vészes, mint egy szu-27!:) Na az méretes! Bele sem merek gondolni milyen lehet a trumpeter 1/32-e! Amúgy a gripen 1/48-as italeri is szép! (legalább kezelhető nagyságú) :)
Bundesign 388359 2006. április 4. 10:22
Válasz erre
igazad volt, télleg jól néz ki! és ez mekkora méretarány?
ati27 388358 2006. április 3. 19:32
Válasz erre
DSCF1337k.jpg méret: 262.2 KB
DSCF1338k.jpg méret: 211.3 KB
DSCF1339k.jpg méret: 238.1 KB
DSCF1340k.jpg méret: 257.1 KB
DSCF1343k.jpg méret: 95.7 KB
DSCF1345k.jpg méret: 115 KB
DSCF1347k.jpg méret: 103.5 KB
airfix Buc képek, amiket igértem. Bocs nem mindegyik sikerült jól de valamit elárul
Bundesign 388357 2006. április 3. 13:14
Válasz erre
télleg!! ?? :)) na tessék. nekem még sose tünt fel hogy létezik :))na sebaj.
Zebi 388356 2006. április 3. 13:13
Válasz erre
Ez már 2001-es kiadás, valószínűleg Italeri átvétel.
Bundesign 388355 2006. április 3. 12:44
Válasz erre
TPM-072-059-001.jpg méret: 32.4 KB
amúgy ahogy nézem azért csordogálnak a gripik, 1:72 tamya
Bundesign 388354 2006. április 3. 12:32
Válasz erre
GRIPEN COCKPIT.jpg méret: 53.1 KB
láttam egy gripen makettet, csak sajnos nem othon, és nem tudom már a címet, így megmutatni se tudom sajnos, de ha megtalálom, felrakom, de az a lényeg, hogy nagyon jól meg volt csinálva, és a kivetítő megvolt festve tűecsettel uv aktív zöldel, és hasonló volt a hatás nappali fénybe mint az igazin, és volt egy éjjeli kép, uv cső melett ált, és iszonyat jól nézett ki a műszerezettsége, meg a kijelzők. érdemes megcsinálni szerintem. nekem pont jó mert van is uv csövem, már csak gripent kell szereznem :)
ati27 388353 2006. április 3. 12:13
Válasz erre
Majd küldöm a buc-ról a képeket! CSak hétvégén nem voltam, pénteken meg nem igazán ment a fórum(valamikor este)
cstomm 388352 2006. április 1. 15:52
Válasz erre
Kalóznak igaza van! Az National Geon volt az említett két részes film. A Lockheed és a Boing gépének építését mutatták be a tervezéstől, gyártástól, tesztrepülésig és eredményhírdetésig. Én fel is vettem. "Vadászgépek csatája" volt a címe asszem...
Azt kellet volna látnotok, mikor a műszakiak napi 10-13 órát töltöttek a sárkányszerkezetben a bekábelezéssel. A végén úgy kellett őket kihúzni, annyira elzsibbadtak.
Mekett 388351 2006. március 31. 20:08
Válasz erre
Éppen azt szerettem volna kihangsúlyozni, hogy az alkatrészek elkészítése is kézműiparral készül. Jobbára innen adódik 100 éve a sorozat-, és a protopéldányok közti súly- és más különsség.
Kalóz 388350 2006. március 31. 19:57
Válasz erre
Zoli!
A kézi furdancs a világ egyik legrégebbi fúrógépe. Egy szögletes omega betűre hasonlít, ami 90 fokkal elvan fordítva. Az alsó végén levő befogoban van a fúrószár, a másik végén egy lapos gomb. Erre gyakorolnak nyomást tenyérrel, és a szerszám középső végét megfogva forgatják körül. Remélem érthető a magyarázatom. Nekem ilyen nincs, különben tennék fel róla képet.

Mekett!
Az rendben van, hogy kézimunkával szerelik össze a proto-gépeket. De miközben minden alkatrészét számítógépen terveik, meg komputer által vezérelt gépeken készítik, pont a fúrást csinálják ilyen primitív módon?
Kalóz 388349 2006. március 31. 19:52
Válasz erre
ati27!
Ha meglátom megint a tv-műsorban, megadom a vetítés idejét :)
Zoli 388348 2006. március 31. 18:06
Válasz erre
Mekett, a csehek vettek Gripent, de ők elcserélték a MiG-eket a lengyelekkel pár helikopterre, szóval csak Gripenjük van, esetleg a még megmaradt 21-esek. A szlovákok nem vettek Gripent, ők használják továbbra is a 29-eseket. A lényeg, hogy nem egyszerre használják a kettőt.
z
Mekett 388347 2006. március 31. 17:54
Válasz erre
De ha jól tudom, épp Szlovákia a másik ország, amely rendszeresítette a Gripent (vagy a csehek?) Tehát ők a két típus kzéptávú párhuzamos üzemeltetésére készülnek minden bizonnyal. Mellesleg megjegyezném hogy oké hogy vettünk Gripeneket, de még jó darabig fenn kell tartanunk nekünk is a Mig-flottát, illetve egy töredékét. Erre még nem láttam terveket, hogyan kívánják megoldani...

Fiúk!
A proto-gépek a mai napig gyakorlatilag kézművesmunkával készülnek világszerte, amerikában, oroszoknál, mindenhol. Persze van amit az univerzális gépeknek köszönhetően le tudnak gyártani precíziós automata eszközökkel, de ebben pont az F-22 készítői voltak "úttörők" emlékkeim szerint. Azt hiszem, egy 99 decemberi TG-ben olvastam erről.
ati27 388346 2006. március 31. 17:51
Válasz erre
Kalóz kiváncsi lennék én arra a filmre!:)
Zoli 388345 2006. március 31. 17:27
Válasz erre
Nem tudom, nem ismerem a szerszámot, de ha Te igen, akkor nyilván nem lehet olyan őskori. Tudni kellene a gép típusát, hogy min használták, és a mennyiségét, mert ha csak 1 gépet raktak össze, akkor el tudom képzelni, bármi legyen is az a kéziizé. Nem hiszem, hogy radarabszorbens bevonathoz használták. De biztos igazad van, én nem értek hozzá, csak okoskodok.
z
Kalóz 388344 2006. március 31. 17:14
Válasz erre
Egy adalék az eszmecseréhez az áprilisi Aranysasból:

"Szlovákiában részben saját kivitelezésben folyik a MiG-29-esek üzemidő-hosszabbítása és korszerűsítése. A prototípus berepülése az RSZK MiG tesztpilótájának, Pavel Vlaszovnak vezetésével megtörtént. A gépek 2006 végéig történő átalakítása során beépítik az amerikai AN/APX-113 IFF rendszert, amelynek "madárszeletelő" antennáit az orr felett, a KOLS előtt szerelték fel. Lecserélték a kommunikációs és navigációs rendszereket is, az AN/ARN-153(V) TACAN-t és az AN/ARC-210(V)-t építették be, és a pilótafülke műszerfala is átalakult. A régi display helyére egy MFI-54 többfunkciós képernyőt építettek be, a HUD-on pedig egy további kisméretű, 54x73 mm-es folyadékkristályos kijelzőt helyeztek el, felette videokamerával. Az új rendszerek működését az ARINC-429 polgári és a MIL 1553B katonai adatbuszrendszer hangolja össze. Az átalakítások végeztével a szlovák 29-esek alkalmasak lesznek közös NATO feladatokban történő részvételre."

Részemről a továbbiakban no comment.
Kalóz 388343 2006. március 31. 17:05
Válasz erre
Zoli!
Oké, de kézi furdanccsal a XXI. században???
Zoli 388342 2006. március 31. 14:38
Válasz erre
Kalóz! A kísérleti gépeket nem szabad alapul venni, azokat csak 1-2 jellemző kipróbálására építik és sok régebbi típusból vesznek át alkatrészeket vagy idejét múlt technológiát használnak, ha a cél szemponjából nincs különösebb jelentősége.
Pl az X-32 kabintetejét is a Harrier-től vették át, az F-117 futóművét pedig az F-15-höz tervezték.
z
Kalóz 388341 2006. március 31. 13:51
Válasz erre
Nem azt írtam, hogy a svédek nem pepec módon építették meg a gépeiket. Viszont a legnagyobbaknál is előfordulnak "furcsa" megoldások. (Bár lenne időm Kecelre elbattyogni ...)
ati27 388340 2006. március 31. 13:48
Válasz erre
Kalóz! Megadom magam!:)De ha van módod csekkold le kecelen!:)
Kalóz 388339 2006. március 31. 13:45
Válasz erre
Ati!
Kicsit régebben valamelyik műholdas ismeretterjesztőn láttam a Lockhead vagy a Boeing kísérleti gépének gyártásáról egy filmet. A döbbenet akkor lett úrrá rajtam, amikor a szárnyborítás szegecseit kézifurdanccsal készítették. Ehhez képest a továrisok pisztolyfúrógépes módszere a MiG-29-nél a fejlődés csúcsa!
A film időnként most is előfordul, lehet ellenőrizni.
ati27 388338 2006. március 31. 13:00
Válasz erre
Figyu! Az "új" airfixek jók! A 1/48 spit, jaguár, buck, lighting-ről hallotam, hogy jók.. a buc-hoz volt szerencsém.. télleg igaz a hír! Frankó! Majd csinálok képeket este oszt tolom fel.
Bundesign 388337 2006. március 31. 12:37
Válasz erre
én hiszek nektek, nem az, csak én eddig akár hány airfixet vettem, vagy láttam, sajna egyik se volt olyan amienek kéne lennie :S ezért most utána is nézek, mert kivi vagyok rá.
Zoli 388336 2006. március 31. 12:33
Válasz erre
A Vampire, Buccaneer, Canberra szerintem közelébe se ér csúfságban az említetteknek.
Sajnos 72-ben még nincs jó Buc makett, csak beszerezhetetlen és drága gyanta, ezért még nincs nekem, úgyhogy türelmesen várok.
Bundesign, egy régi Modell&Makettben benne volt a Buc, de az Airfix Jaguar is, ami szintén jó.
z
Bundesign 388335 2006. március 31. 12:16
Válasz erre
ati27 388334 2006. március 31. 12:07
Válasz erre
csinálok majd róla... Oks?
Bundesign 388333 2006. március 31. 12:03
Válasz erre
nincs róla képed? csak mert milyen a szép airfix, mert olyat még nem láttam :)
ati27 388332 2006. március 31. 11:43
Válasz erre
Zoli! Most hogy mondod! Éppen most fordult az érdeklődésem az 50-es évekbeni angol gépek iránt! Kifelejtetted a vampiret, meg a canbera-t! Sőt a buc is jól néz ki.. MEgvan 1/48-as airfix modellben. Nagyon jó a kidolgozottsága! ÉS nagyon szép makett!
Zoli 388331 2006. március 31. 11:35
Válasz erre
Nekem is tetszik a Viggen, sokkal robosztusabb, mint a többi svéd gép és ezáltal erősebbnek is tűnik. A MiG-25 is emiatt tetszik, nem a szépsége miatt. Mostanában viszont az 50-es évekbeli angol repülők a kedvenceim, azoknál idétlenebbet még nem nagyon láttam (Attacker, Lightning, Gannet, Sea Vixen stb).
z
ati27 388329 2006. március 31. 10:40
Válasz erre
A másik kedvencem a grippen "apja" a Viggen. Nézze csak meg minden "kétkedő" meg aki azt mondja a svédek nem tudnak repülőgépet építeni. De említhetném a dranken is. Ami a mig-21 kortársa. Nem mondom kecelen van egy, háát ha az volt a svédek 50-es évekbeli technikai színvonala.. Az oroszok néha még ma sem érik el.. Ha valaki eljut oda, nézze csak meg a lemezillesztéseket, szegecsalést, stb. Mondjuk az oroszoknak meg éppen a "durvaság" a "szexepiljük":)
ati27 388328 2006. március 31. 10:29
Válasz erre
fijuk! A mig 25-öt idézőjelben írtam randának! A kedvenc gépeim egyike. csak azért írtam, hogy a ronda is lehet szép..:) A gripen szép-szép.:)
Bundesign 388327 2006. március 31. 10:27
Válasz erre
ja szerintem si jól néz ki, habár mondom, én úgy általába imádom a szovjett cuccokat :). amúgy az én kedvenc madaraim a második világháborús német gépek, gyönyörűek! bf 109 be már űltemis, áá de király az a gép ! :) de természetesen ez egy más kategória , de pl szerintem agroppen sokkal szebb mint európai konkurensei, euro fighter, vagy a rafale, nekem épp azért teszik mert könyű, lecses, elegáns, és olyan kis afreszív tekintete van. pl a su 27 nekem olyan bamba oriásnak tűnik(de azért bírom azt ís :) és amúgy tényleg, aki szereti a haditechnikát, sőz fanatikusan, anak nincs ronda gép, max kevésbé szép :)) én pl nagyon nem szeretk nézni olyan felvételeket ahol f-16 osok lövöldöznek le pl iraki migeket :( én imádom a haditechnikát, de számomra nem a pusztításról szól. remélem a gripenjeink soha nem sérülnek meg :) mennyivel pl az a kanadai nemzetközi tankverseny ahol országok mérik ösze tudásuk egy versenybe, és akkor is van nyertes, vesztes, és senki nem sérül meg, egy tank se pusztul el, és mindenki jó kedvű :)) bárcsak a nemzetek már ott tartanának az egész világo, hogy így kűzdenek egymásal. de túl optimista vagyok mi :S amíg van olaj... vallás közti ellentétek.. vagy távoli sziget amiröl a szomszéd azt hiszi nem kell már az anyira az eredeti tulajnak... pl(falkland :S) de talán majd egyszer eljön ez az idő, hogy a vadászgép arra célra szolgál, hoyg szép bemutatót repüljenek vele, és segítség a bontóipart a preciziós bombákkal :))) de persze ez csak az én véleményem. lehet köztetek is van olyan aki szívesen bombázna városokat, ez emberfüggő.
gluer 388326 2006. március 31. 10:02
Válasz erre
ne vicceljél már :)
a MiG-25 gyönyörű !!
Zoli 388325 2006. március 31. 09:58
Válasz erre
A türelem megvan Petibá, nem kell kapkodni vele, lényeg, hogy pontos legyen!
z
Bundesign 388324 2006. március 31. 08:42
Válasz erre
én is, habár vettem már olyat is ami nem tetszett csak pl megtetszett a gyönyörű kidolgozottsága! én is szeretem a hidegháborús gépeket, főleg a szovjett gépeket. a kedvencem a kategóriából a mig 19, iszonyat feelingje van :) Petibá ha elkészülnek a matricák, honnan lehet beszerezni?
Petibá 388322 2006. március 31. 08:27
Válasz erre
Készül a matrica legújabb verziója, pár nap türelmet kérnék még!

Petibá / Toff matricák
Kalóz 388321 2006. március 31. 06:59
Válasz erre
Aki szereti a repülőgépeket (harckocsit, autót stb.), annak nincs! ronda gép!
Miggyuri 388320 2006. március 31. 06:30
Válasz erre
Dejóóó! A svéd pacák kihangsúlyozta,a tv-ben, hogy csikójuk még 2M-et is tud! Ha belegondolok, hogy az 1956-os születésű MiG-21 is tudott... eszembejutott, a "Halál 50 órájá"-ban a német páncélos tiszt szövege: "Még mindig, mi németek gyártjuk a lejobb játékokat!"
Mi meg megvesszük.
Miggyuri
Zoli 388319 2006. március 30. 23:24
Válasz erre
Ezzel én is így vagyok, de általában már eleve olyanokat választok, ami tetszik. Nálam az egyszerű vagy ronda hidegháborús gépek a nyerők,főleg a korai sugarasok, mint például a USN gépei FH-1-től F11-ig.
z
Bundesign 388318 2006. március 30. 22:13
Válasz erre
nekem nincs kedvenc gépem. mindig az a kedvencem mit épp csinálok, legyen az tank vag yrepülő vagy űrhajó, mindig az adott dologal azonosulok.
Cébés 388317 2006. március 30. 21:44
Válasz erre
AIR DISPLAY.jpg méret: 180.1 KB
Sziasztok!

Szerintem a MIG-25-ös nek is megvan a maga szépsége,meg lényegében az összes gépnek de számomra a mellékelt képen látható paripánál szebbet még nem találtam.

üdv:Cébés
ati27 388316 2006. március 30. 20:45
Válasz erre
a "legrandább" gép akkor is a mig-25-ös!:) mostmár látom szert kell tennem egy 1/72-es gripire! Teccik naon!
Bundesign 388315 2006. március 30. 20:10
Válasz erre
látod, ízlések és pofonok. az f-22 őt szeretem, de az A-10 egyike azon gépeknek amit ki nem állhatok (mármint csak úgy külsőre gondolok. )
Zoli 388314 2006. március 30. 20:07
Válasz erre
Matrica van a Tofftól és a HAD-tól is, de mindkettőn hi-viz felségjelek vannak.
z
Shrek 388313 2006. március 30. 19:48
Válasz erre
Sziasztok!
Saját véleményem:
Formailag a gép tetszik. (Bár korántsem annyira mint az A-10 vagy az F-22)
Azért egy nagy hibája van ám a dolognak. Tudtom szerint ezeket a gép tipusokat éles harcban soha nem vetették be. Ezért csak elméletben állná meg a helyét. De gyakorlatban?! Szerintem szenvedne, mint disznó a jégen.
Mindamellett ez abszolút felesleges pénzkidobás volt a kormány részéről. De mindegy ez az én véleményem. Ma a Tényekben mutogatták egy kicsit. Idézem a riportert (ez komoly)a gép hátán kiálló FÉNYES CSŐ arra való, hogy a levegőben is fel lehessen tölteni üzemanyaggal a repülőgépet. Vicces :)

Más:
1/72 méretben dobtak ki már ehhez a géphez magyar felségjelü matricát???
Bundesign 388312 2006. március 30. 18:35
Válasz erre
Zoli 388311 2006. március 30. 18:23
Válasz erre
Szerintem tök ronda és béna a Gripen, még egy távirányítós vadászgép is jobb annál.
Várom a 72-es hadat, a staffordunk jól eljátszana velük, de ha még nem raktad össze és festetted le, akkor inkább nem fogja megkapni, csak miután én végeztem velük...
Na yo, tényleg nem rossz a Gripen, főleg ha nem kell majd bevetésre küldeni.
z
RonnieFrown 388310 2006. március 30. 17:59
Válasz erre
A sokfeleseg valoban szepen mutat. Foleg '93-tol '97-ig, mikor volt Mig-21MF, -21Bisz, -23MF, 29, Szu-22, meg L-39, ja meg Papa, Taszar, Kecskemet, Szentkiralyszabadja. Nem is volt olyan reg. Vagy megis?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22.