<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22. |
Bundesign | Adatlap | 388361 | 2006. április 4. 11:29 | ||
a su 27et ne is mond! az még 1:72 be is döbbenetes méretű :)) de azért nincs egyedül ezzel, mert pl f-14 se pici :)) nézegettem az 1:72 es italerigripent, nem olyan rosz az mint ahogy sokan mondják, elég jó, alapnak, és akkor feljavítgatod, és egészen jól néz ki.(pláne majd magyar festésel:) ) Előzmény: (388360) ati27 2006. április 4. 11:08 | |||||
ati27 | Adatlap | 388360 | 2006. április 4. 11:08 | ||
1/48 szép nagy! De nem annyira vészes, mint egy szu-27!:) Na az méretes! Bele sem merek gondolni milyen lehet a trumpeter 1/32-e! Amúgy a gripen 1/48-as italeri is szép! (legalább kezelhető nagyságú) :) | |||||
Bundesign | Adatlap | 388359 | 2006. április 4. 10:22 | ||
igazad volt, télleg jól néz ki! és ez mekkora méretarány? | |||||
ati27 | Adatlap | 388358 | 2006. április 3. 19:32 | ||
| |||||
Bundesign | Adatlap | 388357 | 2006. április 3. 13:14 | ||
télleg!! ?? :)) na tessék. nekem még sose tünt fel hogy létezik :))na sebaj. | |||||
Zebi | Adatlap | 388356 | 2006. április 3. 13:13 | ||
Ez már 2001-es kiadás, valószínűleg Italeri átvétel. | |||||
Bundesign | Adatlap | 388355 | 2006. április 3. 12:44 | ||
| |||||
Bundesign | Adatlap | 388354 | 2006. április 3. 12:32 | ||
| |||||
ati27 | Adatlap | 388353 | 2006. április 3. 12:13 | ||
Majd küldöm a buc-ról a képeket! CSak hétvégén nem voltam, pénteken meg nem igazán ment a fórum(valamikor este) | |||||
cstomm | Adatlap | 388352 | 2006. április 1. 15:52 | ||
Kalóznak igaza van! Az National Geon volt az említett két részes film. A Lockheed és a Boing gépének építését mutatták be a tervezéstől, gyártástól, tesztrepülésig és eredményhírdetésig. Én fel is vettem. "Vadászgépek csatája" volt a címe asszem... Azt kellet volna látnotok, mikor a műszakiak napi 10-13 órát töltöttek a sárkányszerkezetben a bekábelezéssel. A végén úgy kellett őket kihúzni, annyira elzsibbadtak. | |||||
Mekett | Adatlap | 388351 | 2006. március 31. 20:08 | ||
Éppen azt szerettem volna kihangsúlyozni, hogy az alkatrészek elkészítése is kézműiparral készül. Jobbára innen adódik 100 éve a sorozat-, és a protopéldányok közti súly- és más különsség. | |||||
Kalóz | Adatlap | 388350 | 2006. március 31. 19:57 | ||
Zoli! A kézi furdancs a világ egyik legrégebbi fúrógépe. Egy szögletes omega betűre hasonlít, ami 90 fokkal elvan fordítva. Az alsó végén levő befogoban van a fúrószár, a másik végén egy lapos gomb. Erre gyakorolnak nyomást tenyérrel, és a szerszám középső végét megfogva forgatják körül. Remélem érthető a magyarázatom. Nekem ilyen nincs, különben tennék fel róla képet. Mekett! Az rendben van, hogy kézimunkával szerelik össze a proto-gépeket. De miközben minden alkatrészét számítógépen terveik, meg komputer által vezérelt gépeken készítik, pont a fúrást csinálják ilyen primitív módon? | |||||
Kalóz | Adatlap | 388349 | 2006. március 31. 19:52 | ||
ati27! Ha meglátom megint a tv-műsorban, megadom a vetítés idejét :) | |||||
Zoli | Adatlap | 388348 | 2006. március 31. 18:06 | ||
Mekett, a csehek vettek Gripent, de ők elcserélték a MiG-eket a lengyelekkel pár helikopterre, szóval csak Gripenjük van, esetleg a még megmaradt 21-esek. A szlovákok nem vettek Gripent, ők használják továbbra is a 29-eseket. A lényeg, hogy nem egyszerre használják a kettőt. z | |||||
Mekett | Adatlap | 388347 | 2006. március 31. 17:54 | ||
De ha jól tudom, épp Szlovákia a másik ország, amely rendszeresítette a Gripent (vagy a csehek?) Tehát ők a két típus kzéptávú párhuzamos üzemeltetésére készülnek minden bizonnyal. Mellesleg megjegyezném hogy oké hogy vettünk Gripeneket, de még jó darabig fenn kell tartanunk nekünk is a Mig-flottát, illetve egy töredékét. Erre még nem láttam terveket, hogyan kívánják megoldani... Fiúk! A proto-gépek a mai napig gyakorlatilag kézművesmunkával készülnek világszerte, amerikában, oroszoknál, mindenhol. Persze van amit az univerzális gépeknek köszönhetően le tudnak gyártani precíziós automata eszközökkel, de ebben pont az F-22 készítői voltak "úttörők" emlékkeim szerint. Azt hiszem, egy 99 decemberi TG-ben olvastam erről. | |||||
ati27 | Adatlap | 388346 | 2006. március 31. 17:51 | ||
Kalóz kiváncsi lennék én arra a filmre!:) | |||||
Zoli | Adatlap | 388345 | 2006. március 31. 17:27 | ||
Nem tudom, nem ismerem a szerszámot, de ha Te igen, akkor nyilván nem lehet olyan őskori. Tudni kellene a gép típusát, hogy min használták, és a mennyiségét, mert ha csak 1 gépet raktak össze, akkor el tudom képzelni, bármi legyen is az a kéziizé. Nem hiszem, hogy radarabszorbens bevonathoz használták. De biztos igazad van, én nem értek hozzá, csak okoskodok. z | |||||
Kalóz | Adatlap | 388344 | 2006. március 31. 17:14 | ||
Egy adalék az eszmecseréhez az áprilisi Aranysasból: "Szlovákiában részben saját kivitelezésben folyik a MiG-29-esek üzemidő-hosszabbítása és korszerűsítése. A prototípus berepülése az RSZK MiG tesztpilótájának, Pavel Vlaszovnak vezetésével megtörtént. A gépek 2006 végéig történő átalakítása során beépítik az amerikai AN/APX-113 IFF rendszert, amelynek "madárszeletelő" antennáit az orr felett, a KOLS előtt szerelték fel. Lecserélték a kommunikációs és navigációs rendszereket is, az AN/ARN-153(V) TACAN-t és az AN/ARC-210(V)-t építették be, és a pilótafülke műszerfala is átalakult. A régi display helyére egy MFI-54 többfunkciós képernyőt építettek be, a HUD-on pedig egy további kisméretű, 54x73 mm-es folyadékkristályos kijelzőt helyeztek el, felette videokamerával. Az új rendszerek működését az ARINC-429 polgári és a MIL 1553B katonai adatbuszrendszer hangolja össze. Az átalakítások végeztével a szlovák 29-esek alkalmasak lesznek közös NATO feladatokban történő részvételre." Részemről a továbbiakban no comment. | |||||
Kalóz | Adatlap | 388343 | 2006. március 31. 17:05 | ||
Zoli | Adatlap | 388342 | 2006. március 31. 14:38 | ||
Kalóz! A kísérleti gépeket nem szabad alapul venni, azokat csak 1-2 jellemző kipróbálására építik és sok régebbi típusból vesznek át alkatrészeket vagy idejét múlt technológiát használnak, ha a cél szemponjából nincs különösebb jelentősége. Pl az X-32 kabintetejét is a Harrier-től vették át, az F-117 futóművét pedig az F-15-höz tervezték. z | |||||
Kalóz | Adatlap | 388341 | 2006. március 31. 13:51 | ||
Nem azt írtam, hogy a svédek nem pepec módon építették meg a gépeiket. Viszont a legnagyobbaknál is előfordulnak "furcsa" megoldások. (Bár lenne időm Kecelre elbattyogni ...) | |||||
ati27 | Adatlap | 388340 | 2006. március 31. 13:48 | ||
Kalóz! Megadom magam!:)De ha van módod csekkold le kecelen!:) | |||||
Kalóz | Adatlap | 388339 | 2006. március 31. 13:45 | ||
Ati! Kicsit régebben valamelyik műholdas ismeretterjesztőn láttam a Lockhead vagy a Boeing kísérleti gépének gyártásáról egy filmet. A döbbenet akkor lett úrrá rajtam, amikor a szárnyborítás szegecseit kézifurdanccsal készítették. Ehhez képest a továrisok pisztolyfúrógépes módszere a MiG-29-nél a fejlődés csúcsa! A film időnként most is előfordul, lehet ellenőrizni. | |||||
ati27 | Adatlap | 388338 | 2006. március 31. 13:00 | ||
Figyu! Az "új" airfixek jók! A 1/48 spit, jaguár, buck, lighting-ről hallotam, hogy jók.. a buc-hoz volt szerencsém.. télleg igaz a hír! Frankó! Majd csinálok képeket este oszt tolom fel. | |||||
Bundesign | Adatlap | 388337 | 2006. március 31. 12:37 | ||
én hiszek nektek, nem az, csak én eddig akár hány airfixet vettem, vagy láttam, sajna egyik se volt olyan amienek kéne lennie :S ezért most utána is nézek, mert kivi vagyok rá. | |||||
Zoli | Adatlap | 388336 | 2006. március 31. 12:33 | ||
A Vampire, Buccaneer, Canberra szerintem közelébe se ér csúfságban az említetteknek. Sajnos 72-ben még nincs jó Buc makett, csak beszerezhetetlen és drága gyanta, ezért még nincs nekem, úgyhogy türelmesen várok. Bundesign, egy régi Modell&Makettben benne volt a Buc, de az Airfix Jaguar is, ami szintén jó. z | |||||
Bundesign | Adatlap | 388335 | 2006. március 31. 12:16 | ||
köszi, kiváncsi vagyok rá | |||||
ati27 | Adatlap | 388334 | 2006. március 31. 12:07 | ||
csinálok majd róla... Oks? | |||||
Bundesign | Adatlap | 388333 | 2006. március 31. 12:03 | ||
nincs róla képed? csak mert milyen a szép airfix, mert olyat még nem láttam :) | |||||
ati27 | Adatlap | 388332 | 2006. március 31. 11:43 | ||
Zoli! Most hogy mondod! Éppen most fordult az érdeklődésem az 50-es évekbeni angol gépek iránt! Kifelejtetted a vampiret, meg a canbera-t! Sőt a buc is jól néz ki.. MEgvan 1/48-as airfix modellben. Nagyon jó a kidolgozottsága! ÉS nagyon szép makett! | |||||
Zoli | Adatlap | 388331 | 2006. március 31. 11:35 | ||
Nekem is tetszik a Viggen, sokkal robosztusabb, mint a többi svéd gép és ezáltal erősebbnek is tűnik. A MiG-25 is emiatt tetszik, nem a szépsége miatt. Mostanában viszont az 50-es évekbeli angol repülők a kedvenceim, azoknál idétlenebbet még nem nagyon láttam (Attacker, Lightning, Gannet, Sea Vixen stb). z | |||||
ati27 | Adatlap | 388329 | 2006. március 31. 10:40 | ||
A másik kedvencem a grippen "apja" a Viggen. Nézze csak meg minden "kétkedő" meg aki azt mondja a svédek nem tudnak repülőgépet építeni. De említhetném a dranken is. Ami a mig-21 kortársa. Nem mondom kecelen van egy, háát ha az volt a svédek 50-es évekbeli technikai színvonala.. Az oroszok néha még ma sem érik el.. Ha valaki eljut oda, nézze csak meg a lemezillesztéseket, szegecsalést, stb. Mondjuk az oroszoknak meg éppen a "durvaság" a "szexepiljük":) | |||||
ati27 | Adatlap | 388328 | 2006. március 31. 10:29 | ||
fijuk! A mig 25-öt idézőjelben írtam randának! A kedvenc gépeim egyike. csak azért írtam, hogy a ronda is lehet szép..:) A gripen szép-szép.:) | |||||
Bundesign | Adatlap | 388327 | 2006. március 31. 10:27 | ||
ja szerintem si jól néz ki, habár mondom, én úgy általába imádom a szovjett cuccokat :). amúgy az én kedvenc madaraim a második világháborús német gépek, gyönyörűek! bf 109 be már űltemis, áá de király az a gép ! :) de természetesen ez egy más kategória , de pl szerintem agroppen sokkal szebb mint európai konkurensei, euro fighter, vagy a rafale, nekem épp azért teszik mert könyű, lecses, elegáns, és olyan kis afreszív tekintete van. pl a su 27 nekem olyan bamba oriásnak tűnik(de azért bírom azt ís :) és amúgy tényleg, aki szereti a haditechnikát, sőz fanatikusan, anak nincs ronda gép, max kevésbé szép :)) én pl nagyon nem szeretk nézni olyan felvételeket ahol f-16 osok lövöldöznek le pl iraki migeket :( én imádom a haditechnikát, de számomra nem a pusztításról szól. remélem a gripenjeink soha nem sérülnek meg :) mennyivel pl az a kanadai nemzetközi tankverseny ahol országok mérik ösze tudásuk egy versenybe, és akkor is van nyertes, vesztes, és senki nem sérül meg, egy tank se pusztul el, és mindenki jó kedvű :)) bárcsak a nemzetek már ott tartanának az egész világo, hogy így kűzdenek egymásal. de túl optimista vagyok mi :S amíg van olaj... vallás közti ellentétek.. vagy távoli sziget amiröl a szomszéd azt hiszi nem kell már az anyira az eredeti tulajnak... pl(falkland :S) de talán majd egyszer eljön ez az idő, hogy a vadászgép arra célra szolgál, hoyg szép bemutatót repüljenek vele, és segítség a bontóipart a preciziós bombákkal :))) de persze ez csak az én véleményem. lehet köztetek is van olyan aki szívesen bombázna városokat, ez emberfüggő. | |||||
gluer | Adatlap | 388326 | 2006. március 31. 10:02 | ||
Zoli | Adatlap | 388325 | 2006. március 31. 09:58 | ||
A türelem megvan Petibá, nem kell kapkodni vele, lényeg, hogy pontos legyen! z | |||||
Bundesign | Adatlap | 388324 | 2006. március 31. 08:42 | ||
én is, habár vettem már olyat is ami nem tetszett csak pl megtetszett a gyönyörű kidolgozottsága! én is szeretem a hidegháborús gépeket, főleg a szovjett gépeket. a kedvencem a kategóriából a mig 19, iszonyat feelingje van :) Petibá ha elkészülnek a matricák, honnan lehet beszerezni? | |||||
Petibá | Adatlap | 388322 | 2006. március 31. 08:27 | ||
Készül a matrica legújabb verziója, pár nap türelmet kérnék még! Petibá / Toff matricák | |||||
Kalóz | Adatlap | 388321 | 2006. március 31. 06:59 | ||
Aki szereti a repülőgépeket (harckocsit, autót stb.), annak nincs! ronda gép! | |||||
Miggyuri | Adatlap | 388320 | 2006. március 31. 06:30 | ||
Dejóóó! A svéd pacák kihangsúlyozta,a tv-ben, hogy csikójuk még 2M-et is tud! Ha belegondolok, hogy az 1956-os születésű MiG-21 is tudott... eszembejutott, a "Halál 50 órájá"-ban a német páncélos tiszt szövege: "Még mindig, mi németek gyártjuk a lejobb játékokat!" Mi meg megvesszük. Miggyuri | |||||
Zoli | Adatlap | 388319 | 2006. március 30. 23:24 | ||
Ezzel én is így vagyok, de általában már eleve olyanokat választok, ami tetszik. Nálam az egyszerű vagy ronda hidegháborús gépek a nyerők,főleg a korai sugarasok, mint például a USN gépei FH-1-től F11-ig. z | |||||
Bundesign | Adatlap | 388318 | 2006. március 30. 22:13 | ||
nekem nincs kedvenc gépem. mindig az a kedvencem mit épp csinálok, legyen az tank vag yrepülő vagy űrhajó, mindig az adott dologal azonosulok. | |||||
Cébés | Adatlap | 388317 | 2006. március 30. 21:44 | ||
Szerintem a MIG-25-ös nek is megvan a maga szépsége,meg lényegében az összes gépnek de számomra a mellékelt képen látható paripánál szebbet még nem találtam. üdv:Cébés | |||||
ati27 | Adatlap | 388316 | 2006. március 30. 20:45 | ||
a "legrandább" gép akkor is a mig-25-ös!:) mostmár látom szert kell tennem egy 1/72-es gripire! Teccik naon! | |||||
Bundesign | Adatlap | 388315 | 2006. március 30. 20:10 | ||
látod, ízlések és pofonok. az f-22 őt szeretem, de az A-10 egyike azon gépeknek amit ki nem állhatok (mármint csak úgy külsőre gondolok. ) | |||||
Zoli | Adatlap | 388314 | 2006. március 30. 20:07 | ||
Matrica van a Tofftól és a HAD-tól is, de mindkettőn hi-viz felségjelek vannak. z | |||||
Shrek | Adatlap | 388313 | 2006. március 30. 19:48 | ||
Sziasztok! Saját véleményem: Formailag a gép tetszik. (Bár korántsem annyira mint az A-10 vagy az F-22) Azért egy nagy hibája van ám a dolognak. Tudtom szerint ezeket a gép tipusokat éles harcban soha nem vetették be. Ezért csak elméletben állná meg a helyét. De gyakorlatban?! Szerintem szenvedne, mint disznó a jégen. Mindamellett ez abszolút felesleges pénzkidobás volt a kormány részéről. De mindegy ez az én véleményem. Ma a Tényekben mutogatták egy kicsit. Idézem a riportert (ez komoly)a gép hátán kiálló FÉNYES CSŐ arra való, hogy a levegőben is fel lehessen tölteni üzemanyaggal a repülőgépet. Vicces :) Más: 1/72 méretben dobtak ki már ehhez a géphez magyar felségjelü matricát??? | |||||
Bundesign | Adatlap | 388312 | 2006. március 30. 18:35 | ||
Zoli | Adatlap | 388311 | 2006. március 30. 18:23 | ||
Szerintem tök ronda és béna a Gripen, még egy távirányítós vadászgép is jobb annál. Várom a 72-es hadat, a staffordunk jól eljátszana velük, de ha még nem raktad össze és festetted le, akkor inkább nem fogja megkapni, csak miután én végeztem velük... Na yo, tényleg nem rossz a Gripen, főleg ha nem kell majd bevetésre küldeni. z | |||||
RonnieFrown | Adatlap | 388310 | 2006. március 30. 17:59 | ||
A sokfeleseg valoban szepen mutat. Foleg '93-tol '97-ig, mikor volt Mig-21MF, -21Bisz, -23MF, 29, Szu-22, meg L-39, ja meg Papa, Taszar, Kecskemet, Szentkiralyszabadja. Nem is volt olyan reg. Vagy megis? |
<<< Vissza | Tovább >>> |