<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22. |
romeo | Adatlap | 388578 | 2009. június 28. 18:09 | ||
gluer | Adatlap | 388577 | 2009. június 22. 14:19 | ||
köszönöm ez így már tökéletes jól látszik amit sejtettem, hogy odabent két különálló cső van | |||||
romeo | Adatlap | 388576 | 2009. június 22. 12:14 | ||
Üdv Gluer! | |||||
gluer | Adatlap | 388574 | 2009. június 22. 10:50 | ||
köszi romeo Ilyeneket találtam én is Olyan kellene amin közelről látszik a kabin mögötti kiömlő kialakítása Ahol legalább egy kicsit bele lehet látni, hogy mi van belül | |||||
romeo | Adatlap | 388573 | 2009. június 22. 10:26 | ||
gluer | Adatlap | 388572 | 2009. június 22. 08:47 | ||
sziasztok Van esetleg valakinek olyan részletképe amin a kabin mögötti levegőkiömlő jól látható? Keresgéltem a neten , de egyelőre nem találtam | |||||
borisz | Adatlap | 388571 | 2009. június 17. 16:27 | ||
Kiforrott technika, sok helyen alkalmazzák. Ezzel ellentétben a gripen igazi zsákbamacska. | |||||
marci | Adatlap | 388570 | 2009. június 17. 15:34 | ||
Végül is miért favorizálták szakmai alapon az f-16-ost a grippennel szemben? | |||||
mig23papa | Adatlap | 388568 | 2009. június 16. 14:35 | ||
Tibor Előbb elfelejtettem mondani, hogy sok esetben a portás, vagy a takarítónő sokkal többet tudott adott esetben, mint bárki más, és ez nem vicc. | |||||
mig23papa | Adatlap | 388567 | 2009. június 16. 14:34 | ||
Tibor Gondoltál-e arra, hogy ezt a levelet vagy hasonlót eküldöd egy két nagyokosnak is? | |||||
mig23papa | Adatlap | 388566 | 2009. június 16. 14:30 | ||
Tibor A kínai nagy fal is rövid lenne amennyi marha van errefelé. :-)) | |||||
romeo | Adatlap | 388565 | 2009. június 16. 14:06 | ||
Tibor | Adatlap | 388563 | 2009. május 7. 17:06 | ||
Szervusz! Nem tudom, de valószínűnek tartom, mivel a rakétáknak valamikor lejár az üzemideje és azt követően az indító töltetekben olyan spontán kémiai reakciók indulnak be amelyek rendkívül veszélyesek. Azt meg nem hiszem, hogy az oroszoktól kapnánk rakétákat. De ez csak magán véleményem. Az egy zászlóaljnyi Mistral miatt pedig nincs értelme egy ezredet fenntartani. Az más kérdés, hogy az egyetlen ezrednek szerintem ma sincs túl nagy harcászati jelentősége. A honi légvédelmi rakéta rendszert nem lett volna szabad felszámolni. (SZ-75, SZ-125, SZ-200) De hát ezért sem állítottak senkit falhoz. Tibor | |||||
romeo | Adatlap | 388561 | 2009. május 7. 16:17 | ||
Tisztelt Tibor! Már többször hallotam a következő hírt: a KUB légvédelmi rendszer kivonásra kerül, úgy 1-2 év múlva, az Arrabonát felszámolják, a Mistralokat néhány alakulat közt elosztják. Ugye ez csak vicc? | |||||
Tibor | Adatlap | 388560 | 2009. május 7. 15:27 | ||
Tisztelt Fiúk! Érdeklődéssel olvasom amiket írtok. Csak annyi a gondom, hogy Ti sem tudjátok a teljes valóságot a Gripen - kontra F-16 - kontra - Mirage - kontra Mig-29 ügyben. Mint lejebb írtam volt szerencsém(?) a Légierő Vezérkarnál dolgozni főtisztként, tehát nem portásként, vagy takarító nőként. Ennek ellenére az én orromra se kötöttek mindent. Egy biztos, hogy a LEVK szakembereinek is feladata volt vizsgálni a szóba jött és más típusokat is. De a döntések nem ezen a szinten születtek. Aki személyesen ismerte és dolgozott Talla István tábornok úrral (LE VKF) az tudja, hogy nem úgy ment a dolog, hogy eleve eldöntött volna dolgokat, aztán jöhetnek a szakemberek, hanem fordítva, előbb a szakemberek véleményét, érveit és ellenérveit meghallgatta, utána foglalt állást. A Gripen ügyben is, mint a sajnos a hadsereg más meghatározó dolgaiban is a politika és a HOZZÁ NEM ÉRTŐ politikusok döntöttek és döntenek. Ez így megy 1998 óta. Meg is van az eredménye! Itt a honvédelem szempontjai nem számítanak. Lásd pl.: tubesi radar ügy. Mondhatnak a szakemberek amit akarnak, ha a legmagasabb közjogi méltóságok a saját kicsinyes politikai céljaiknak rendelik alá (Sólyom L., Szili K.) Amelyik Vezérkar főnök nem állt be ebbe az áramlatba, hamar kívül találta magát a beosztásán. Lásd Csurgay M., Talla I., Sági J., de mondhatom Végh Ferencet is. A különböző irományok olvasásával pedig javaslom bánjatok óvatosan. A média és a magukat szakértőnek kinevező egyesek annyi hülyeséget hordanak össze, hogy sokszor csak röhögni tudok. Magán véleményem az is, hogy a sereg, csak púp a hátán a nagy magas politikának. Az igazán zsíros ügyletek nem itt születtek. Aztán azon is érdemes elgondolkodni, hogy miért lett nemzetközi botrány a Gripen ügyletek körül? Vajon a környező országoknak miért van több eszük? Miért nem szórták ki a szemétdombra a hadseregüket, vagy ha úgy jobban tetszik a légierejüket? Gondolkozzatok el azon is, hogy miért kellett bezárni Pápát, aztán megnyitni és felújítani a repteret? No nem folytatom, mert kezdenek az indulatok eluralkodni rajtam. Minden álszerénység nélkül, volt szerencsém részt venni a magyar rt. (radar) rendszer fejlesztésében és működtetésében a 80-as években, aztán ott lenni egy darabig a lebontásában is. No akkor lett először tele a hócipőm, hogy más testrészt ne mondjak. Álltam dandárparancsnok helyettesként kollegák előtt, mikor be kellett jelentenem, hogy kész, vége. (Velence, Fertőszentmiklós stb. stb) Azt az érzést az ellenségemnek sem kívánom. Nos ennyi. Bocs, hogy hosszú voltam, de a legjobbakat kívánom mindenkinek. Tibor | |||||
borisz | Adatlap | 388559 | 2009. május 7. 12:50 | ||
Az egy dolog, hogy F-16. Az igazi probléma, hogy használt, ősöreg gépek lettek volna, a Migekkel egy színvonalon. A Mirage úgy olvastam szintén öngól lett volna, viszont nem értem, a Mig-29 ipari nagyjavítása-korszerűsítése, és/vagy új gépek vásárlása miért nem? | |||||
Nyugger | Adatlap | 388557 | 2009. május 7. 12:43 | ||
Tibor ! Mit javasoltak volna a légierőnél dolgozó szakemberek, F-16-t ? Mint a vez.kar. főnök? Vajon mi volt a véleménye a szakmai alapon vizsgálódó /be/repülő repülőgépvezetőknek? | |||||
vlevi | Adatlap | 388556 | 2009. május 7. 12:14 | ||
Naigen, milyen szép lett volna, ha a Cseh-Lengyel-Szlovák-Magyar légierők egyszerre leadtak volna egy párszáz darabos rendelést, bármelyik típusra. Mondjuk arra, amit a lengyelek kaptak nemrég. Biztosan erősebben lehetett volna alkudozni, mint tízesével. De ez csak az én naív elképzelésem. | |||||
Tibor | Adatlap | 388555 | 2009. május 7. 11:03 | ||
Mégegyszer szia! Szép-szép amit leírtál, de a teljes igazsághoz tartozik, hogy igazán két és fél megoldás volt a levegőben abban az időben. A Légierő akkori vezérkari főnöke teljesen szakmai alapon favorizálta az F-16-osok beszerzését és ebbe bele is bukott. Orbán Viktor pedig az ügyet úgy vágta el mint, Nagy Sándor a gordiuszi csomót. Hogy rosszalkodjak, ma sem tudni mennyiért? (Bár nemzetközi bizottság is vizsgálódgat az ügyben.) Azért merem ezeket a mondatokat leírni, mert abban az időben a Légierő Vezérkarnál dolgoztam és gyakorlatilag minden repülő szakember ellenezte a Gripen beszerzését, mivel egy nem ismert, gyakorlatilag teljesen kiforratlan jószágról volt szó. Aztán én eljöttem nyugdíjba, ezért nem ismertem ezt a lizingelés ügyet. A fél megoldás a MiG-29 lett volna, vagy új gépek formájában, vagy jelenlegi gépek gyári nagyjavítása formájában. Ezt igazán mi sem favorizáltuk. Üdv.: Tibor | |||||
borisz | Adatlap | 388554 | 2009. május 7. 09:59 | ||
Válasz a delfines, albás topikban felmerült kérdésre: Szóval igen. Ahogy a többiek is írták, ezek svéd gépek, mi csak béreljük őket. Engem arra emlékeztet, hogy külföldi biztonsági cég őriz egyes honvédségi, rendőrségi, kormányzati "ojjekumokat", személyeket (és még miket csinálnak...) Tehát, ezek a gépek kb. 8 évre vannak itt, és ez a felállás már a sokadik verzió. Az biztos, hogy eredetileg, még az Orbán-kormány idejében úgy kapták a svédek a megrendelést, hogy használt gépeket vennének/bérelnének. Mennyit, azt nem tudom már. Ezeknek a gépeknek volt a versenytársa a mirage, használt, ősöreg 16 a jenkiktől, meg Mig-29M2. Az oroszok ugye rugalmasak, minden megoldásban benne vannak mindig. Hát ezeket ütötte ki ez a madár. Aztán a Péter bácsi idejében úgy módosították a szerződést (jópénzért egyébként), hogy NATO kompatibilisek legyenek -4 gép a NATOnak-, légi utántöltésre alkalmasak, stb, és nem A+B alváltozatok, de még csak ne is C+D, hanem C+D törzs, A szárnnyal, aminek kisebb a teherbírása. Meg még egykét használt alkatrész, pl a katapultülés. Valamint ez a 14 gép kap használt, régebbi AIM-9 rakétákat és összesen 4db célzókonténert. | |||||
romeo | Adatlap | 388553 | 2009. május 4. 11:32 | ||
romeo | Adatlap | 388552 | 2009. április 27. 11:19 | ||
Üdv! A magyar Gripenek már repülnek a LITENING III célmegjelölő konténerrel! link www.jetfly.hu/rovatok/tipusok/jas39/litening_magyar_gripenen/ | |||||
Nyugger | Adatlap | 388551 | 2009. április 17. 10:14 | ||
borisz | Adatlap | 388550 | 2009. április 13. 10:56 | ||
gluer | Adatlap | 388549 | 2009. április 13. 10:21 | ||
Svéd gép , de még nem a légierő Ez volt a második sorozatgyártású példány és a gyári tesztpilóta repült vele egy fesztiválon bemutatót Stockholmban 1993-ban. Szerencsére senki sem sérült meg mert a gép pont egy parkra esett. érdekes, hogy ugyanez a tesztpilóta az egyik prototípussal is "lezuhant", de szerencsére megúszta egy kartöréssel www.youtube.com/watch | |||||
borisz | Adatlap | 388548 | 2009. április 12. 22:54 | ||
Leviz | Adatlap | 388547 | 2009. április 12. 20:32 | ||
Fehér Gripen? Sokszor találkoztam már olyanokkal akiknek minden világosszürke fehér volt. Festéket kértek és fehérnek gyakorlatilag bármit elfogadtak, amire más azt mondja, vajszín, bézs, kékesfehér stb. Érdekes. Nem volt fehér Gripen. | |||||
Solo | Adatlap | 388546 | 2009. április 12. 19:55 | ||
borisz | Adatlap | 388545 | 2009. április 12. 19:27 | ||
Kferro | Adatlap | 388544 | 2009. március 13. 12:34 | ||
Nem tudom, van e itt debreceni, de az imént értesültem róla, hogy ma, 14:00-kor két Gripen fog leszállni a debreceni reptéren, és egész délután itt fognak gyakorlatozni. Állítólag. | |||||
romeo | Adatlap | 388543 | 2009. február 6. 20:29 | ||
borisz | Adatlap | 388542 | 2008. december 24. 09:50 | ||
Szerintem a világosszürkére, abban van kék és sárga. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 388541 | 2008. december 24. 09:41 | ||
Nem tudok fehér festésű Gripenről. Persze ettől még lehet. :) Egy fekete és fehér festésűről tudok, meg világosszürkékről. Melyikre gondolsz? | |||||
Tacsk0 | Adatlap | 388540 | 2008. december 24. 00:40 | ||
A korai Gripen prototípusok fehér festésének van valahol jó minőségű rajza a neten? Egyébként mennyire voltak fehérek, illetve milyen sárga és kék színt használtak pontosan, főleg ez érdekelne, mert eddig sajnos csak pár szemcsés fotót láttam erről. Mintha egy ideig a brit berepülő-pilóta iskola Griffje is fehérben repült volna? Előre is köszi! | |||||
f2d | Adatlap | 388539 | 2008. december 23. 14:10 | ||
Ott meg hatványozottan érvényesül ez az axióma.:-D | |||||
Tibcsi | Adatlap | 388538 | 2008. december 23. 14:04 | ||
Ja, főleg a Jak-38-asnál :))) | |||||
f2d | Adatlap | 388537 | 2008. december 23. 10:26 | ||
Mindig a kétüléses a szebb.:-D | |||||
Tibcsi | Adatlap | 388536 | 2008. december 23. 10:14 | ||
Nekem a műanyagom már megvan, igaz, az együléses. :) | |||||
f2d | Adatlap | 388535 | 2008. december 23. 09:38 | ||
Ez a Best Choice elég komolyan néz ki, még a műanygot is adják a gyanták és a rezek mellé.:-) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 388534 | 2008. december 23. 09:30 | ||
VO101_Papi | Adatlap | 388533 | 2008. december 22. 22:08 | ||
na, ezt faszányosan sikerült berakni, pedig nyomtam az entert:) | |||||
VO101_Papi | Adatlap | 388532 | 2008. december 22. 22:07 | ||
Tibcsi! Létezik több is: maratás Eduard, műgyanta, talán CMK... nem is talán, biztos: www.hannants.co.uk/search/www.hannants.co.uk/search/www.hannants.co.uk/search/www.hannants.co.uk/search/www.hannants.co.uk/search/www.hannants.co.uk/search/www.hannants.co.uk/search/www.hannants.co.uk/search/www.hannants.co.uk/search/ kell még?:) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 388531 | 2008. december 22. 21:01 | ||
Gyerekek, Létezik valamilyen feljavító az Italeri 48-as, együléses Gripenjéhez? | |||||
Tibcsi | Adatlap | 388530 | 2008. december 11. 16:19 | ||
Ha van olyan. :) | |||||
vlevi | Adatlap | 388529 | 2008. december 11. 14:09 | ||
495? fs 16495? | |||||
Tibcsi | Adatlap | 388528 | 2008. december 10. 19:22 | ||
Ha jól emlékszem, 495-ös szürke. | |||||
vlevi | Adatlap | 388527 | 2008. december 10. 19:02 | ||
Sziasztok! Nem tudom jól látom-e, de nekem a képeken úgy tűnik, mintha a futómű környéke nem fehér lenne, hanem valamilyen szürkés árnyalat, amolyan FS16440. Ez a szín a 60-as, 70-es évek US NAVY gépeinek felső színe volt (alul fehér), ezért ismerős ez a szín, és ezért tippelek erre. | |||||
sainz | Adatlap | 388526 | 2008. október 30. 17:05 | ||
Hunyo | Adatlap | 388525 | 2008. augusztus 21. 16:25 | ||
Köszi, amúgy igen egyszínű a festése csak az árnyalatok térnek el. pl: a németekre jellemző a kékes szürke festés, a többire pedig a szürke különböző árnyalatai. | |||||
Balintka | Adatlap | 388524 | 2008. augusztus 21. 15:24 | ||
Olvastam a cikket, tetszett. A typhoonnak egszínű a festése? erre nem emlékszem. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
Üdv!