<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22. |
romeo | Adatlap | 388632 | 2009. október 2. 13:54 | ||
Hogy van az, hogy a 21. században traktort használnak egy NATO reptéren? Előzmény: (388631) Johnie 2009. október 2. 13:48 | |||||
Johnie | Adatlap | 388631 | 2009. október 2. 13:48 | ||
Hát nem profi módon, de azért megpróbáltam. Érdekes... | |||||
Sennás | Adatlap | 388630 | 2009. október 2. 09:51 | ||
Helló papa!Én nem vonom kétségbe a"vontatási"képességét a Trakinak de kérlek 21században élünk.Magával a 80-sal nincs baj mert a németeknél meg amcsiknál is látni Trakis vontatót de legalább azok katonai(terep)-színre vannak festve.Ez a piros egy tűzoltónak jól állna.Legalább festenék le őket szürkére.Ezeket is ugymond állományba kéne venni(ÉK,Század jelzés STB...)megérdemelnék ezek a jó "öreg igáslovak".Tényleg valaki nem foglalkozik komolyabban Photoshop-al igazán csinálhatna egy pár festési mintát.Csak van még Pápán annyi szürke festék? Valószínű amúgy is rájuk férne. Maga a "leleményesség" tetszett meg az egészbe!Nem volt szándékomban senkit(semmit)FIKÁZNI!CSÁ | |||||
mig23papa | Adatlap | 388629 | 2009. október 1. 17:29 | ||
Sennás Mért újdonság ez neked, Pápán évtizedekig használtuk vontatásra, mért ne lenne jó a Gripenhez? | |||||
Sennás | Adatlap | 388628 | 2009. szeptember 30. 16:31 | ||
bgyasoldier | Adatlap | 388626 | 2009. szeptember 21. 17:06 | ||
Csehek megtették, tigrisfestéssel, mi féltjük.. ugye kétezertizenakárhányig svéd tulajdon... | |||||
daala | Adatlap | 388625 | 2009. szeptember 21. 16:51 | ||
Valami jó kis egész alakos pumát felfesthettek volna legalább az egyik gépre! Ha már Tiger Meet... | |||||
Foxbat | Adatlap | 388624 | 2009. szeptember 21. 11:09 | ||
Sziasztok! Újra kérdezem: Ha valakinek megvan az Italeri 1/48 kétülésese, és esetleg nem a Magyar Légierő matricáit használja, megvenném azt a részt. Ugyanis megvettem méregdrágán a HAD matricát (majd annyiba került, mint a makett) és szomorúan látom, hogy egyáltalán nem tettek különbséget a nagy szám, a Hunaf+ezredjel feliratok sötétebb szürkéje, meg a pl. Puma fej világosabb szürkéje közt. A HAD stencilek jók, abból van egy plusz adag, ha valakinek kell. Emailt várok! Akkor is, ha valakinek egyéb ötlete van a probléma orvoslására, azon kívül, hogy :"fújjad meg a jelzéseket!" | |||||
bgyasoldier | Adatlap | 388623 | 2009. szeptember 16. 12:55 | ||
romeo | Adatlap | 388622 | 2009. szeptember 15. 21:14 | ||
mig23papa | Adatlap | 388621 | 2009. szeptember 15. 20:47 | ||
SSgt_Chris Hát talán ő is elmondja, nem csak te helyette. Amúgy nem vagyok elfogult egyáltalán. Én imádom a világ összes repülőjét. Ja és lehet nemsokon múlott, hogy a Gripeneket éppen nem én szállítottam Svédből a magyaroknak, svéd állampolgárkénta saab gyár prominens vezetőjeként. A titok nyitja, hogy gyerekként örökbe akartak fogadni az akkor már svéd állampolgár magyar rokonok. Most jön az : hogy ha én akkor tudtam volna... Szóval részemről semmi elfogultság, mindenevő vagyok repülős témában. | |||||
SSgt_Chris | Adatlap | 388620 | 2009. szeptember 15. 20:24 | ||
AZt hiszem úgy érti "kicsit" elfogultabb vagy az orosz technika irányában, egyben lekicsinylő a véleményed a nyugatiról, épp most a Gripenről. Ez valahol érthető, hisz nyilván az áll közelebb, amivel dolgoztál, viszont zavaró lehet, ha ez a tárgyszerűség/tényszerűség rovására megy. No azt hiszem valami ilyesmit szeretett volna közölni újmagyarul. :-) | |||||
mig23papa | Adatlap | 388619 | 2009. szeptember 15. 17:30 | ||
Ltg Bocsi erre most nemtudok lépni, mert fogalmam sincs miről beszélsz. Sokkal izgibb lett volna , ha mindenkinek külön-külön válaszoltál volna előtte rákattanva a Válasz erre, ha már egyszer kitalálták nekünk ezt a nagyszerű lehetőséget. Remélem ezúttal nem voltam cinikus, hovatovább kekeckedő. Ja és he lehet mellőzd az idegen szavakat, vagy súgd meg mi az a prekoncepció. Köszi | |||||
sulyid | Adatlap | 388618 | 2009. szeptember 15. 16:55 | ||
Szerintem egy agyon modernizált mig 29-est válasszá(lehetőleg olyat amibe nyugati elektronika van és akkor mindenkit tarolsz.) | |||||
SSgt_Chris | Adatlap | 388617 | 2009. szeptember 15. 16:06 | ||
Nah mondjuk jah...Ha választani lehetne a között, hogy egy olyan gépbe ülök, amivel lehet virítani egy airshow-n (MIG-29), de izgulnom kell, hogy éles esetben eljutok-e addig, hogy az ellenfélre egyáltalán veszélyes lehessek (lásd pl.: szerb gépek, Allied Force hadműveletben ), vagy nem repülök látványosan (F-35, Gripen), viszont az elektronikának köszönhetően hátradőlve, nagyobb távolságból lődözhetek az ellenfélre, nah vajon melyiket választanám? Nagy dilemma... :-) | |||||
Ltg | Adatlap | 388616 | 2009. szeptember 15. 10:55 | ||
sulyid! A haverom is így járt!Feleségül vette a gyönyörű szőke nőt és azt még a klóra is kisérni kell, mert nem találna vissza.No viccen kívül, a repbeszerzés szerencsére nem szépségversenyen dől el. Hogy hol azt inkább ne is firtassuk. búza! Ez talán egy kicsit túlzás! A gép kialakítása már eleve dinamikusabbá teszi, mint amilyen a MiG-21-es. Világos, hogy nem manőverező légiharcra tervezték, de nem is sok esélye van annak, hogy élesben egy Fulcrumnak a közelébe tudna menni. De hogyis van ez? Tudomásom szerint a készülgető F-35 tolóerő/tömeg aránya sem a legfájintosabb, a felületi terhelése is hasonló, "oszt" mégis mindenki ilyet akar venni. Talán nem ez a perdöntő! Talán ezek a gépek nem is légibemutatóra készülnek, hanem van egy sokkal komolyabb feladatuk is? Majd holnapra nézzünk utánna! Nyugger! Ez a k..va nagy porblema a Fulcrum -korabeli orosz/szojjet gépekkel. Gyönyörű külsőbe bújtatott, sokszor briliáns részmegoldásokat tartalmazó, de enyhén szólva nem igazán tuti termékek. mig23papa! Ha ritkán írok is az infóra, azért figyelemmel kisérem az írásokat. A Te írásaidat mindíg higgadt, nyugodt , ha lehet ezt mondani "szakmai" hozzászólásoknak tudtam és tanulok is belőlük sokat, de az alábbi kissé cinikus, hovatovább kekeckedő rövid kérdéseid nekem is feltöntek úgy érezvén, hogy eleve van egy prekoncepciód ezzel a géppel szemben. Ha nincs igazam cáfolj meg! üdv, LS | |||||
zoli1989 | Adatlap | 388615 | 2009. szeptember 14. 21:23 | ||
Hát igen, nekünk ez nemkevés... Vajon a hollandok mennyi F-16-ost repülhettek szét 30 év alatt? (idén 30 éves a holland F-16 szóló 1979-2009) | |||||
Nyugger | Adatlap | 388614 | 2009. szeptember 14. 20:57 | ||
Búza, Honfiúi keblem addig 'dagadt' amig Kecskeméten nem mutatták meg a szétrepült, repedt gépeket... Azóta egy kicsit másképpen látom a dolgokat. Szép volt, csak nekünk drága. Képletesen vagy 3 gépet veszítettünk el így. | |||||
búza | Adatlap | 388613 | 2009. szeptember 14. 20:08 | ||
Szia Gripenanyu! Nem a szovjet technológiáért nosztalgiázom és talán már az agyamban is megtörtént a generáció váltás. Egyszerűen szeretnénm azt látni egy Grippentől műrepülés közben, amit annak idején a 29-estől és az azt repülő pilótáktól láttam! Mert most a régi 21-es szintjét tudják! Lehet, hogy sokkal jobb a fegyverzete, könnyebb kiszolgálni, korszerűbb az elektronikája. Ez fontos az ország védelme szempontjából, bár erről is nyithatnánk vitát, de az már nem a makettezéshez tartozik. Viszont a 29-es és a magyar pilóták nem véletlenül volt nemzetközileg elismert csapat! Üdv: Búza | |||||
mig23papa | Adatlap | 388611 | 2009. szeptember 14. 19:51 | ||
Gripenanyu Hogyan indul maga a gripen? és bátran használd a Válasz erre gombot akkor talán jobban látni mire mondod amit mondasz | |||||
sulyid | Adatlap | 388608 | 2009. szeptember 14. 15:47 | ||
A mig-ek azok sokkal szebbek. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 388607 | 2009. szeptember 14. 15:45 | ||
Hát a szépség az elég szubjektív dolog. Én annyira nem kedvelem a Gripent, de azt beismerem hogy nagyon szép gép. | |||||
sulyid | Adatlap | 388606 | 2009. szeptember 14. 14:35 | ||
A gripenről annyit hogy még nem bizonyított és nem is valami szép dög. | |||||
Gripenanyu | Adatlap | 388605 | 2009. szeptember 14. 13:27 | ||
Mert a Griff az tud ám maga is indulni be-beee, a mig23-as meg nem be-beee, ezért! Ne vicceljetek már, hogy egy elvetélt (garantáltan zsákutcás) konstrukcióhoz kell hasonlítgatni a 39-est! Miért már nem a Fokker DVII-hez! Mig-29? Az egyik legszebb gép, amit valaha építettek, de talán jó volna már túl lenni rajta.5 év mulva senki sem fog már nosztalgiázni a szovjet technológiáért és talán a generációváltás már az agyakben is lefolyik. szasztok! | |||||
mig23papa | Adatlap | 388604 | 2009. szeptember 13. 21:54 | ||
mig23papa | Adatlap | 388603 | 2009. szeptember 13. 21:54 | ||
Tibcsi gondolom azért mert minden kilógó kütyü rontja az aerodinamikát, vagy nem? | |||||
István | Adatlap | 388602 | 2009. szeptember 13. 20:45 | ||
mig23papa A 29-s nél is úgy működik mint a 23-s nál de itt a hmű ind csak egy alap funkció azon kívül még sok más fea van.A két technika nagyon eltérő ahogy Tibcsi is írta. Tibcsi Rep közben normál esetben zárva van. Üdv | |||||
Tibcsi | Adatlap | 388601 | 2009. szeptember 13. 09:38 | ||
Mármint a Gripennél. Teljesen eltérő technika és filozófia. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 388600 | 2009. szeptember 13. 09:37 | ||
De miért kellene becsukódnia? | |||||
mig23papa | Adatlap | 388599 | 2009. szeptember 13. 09:08 | ||
István Értem, csak az nem , hogy minek bonyolították ennyire a svédek. Mig-23 - nál az indító hajtómű lemezei futóbehúzáskor becsukódnak. | |||||
István | Adatlap | 388598 | 2009. szeptember 12. 22:20 | ||
mig23papa Levegőt termel.Ez a levegő megforgat egy szabad turbinát ami egy tengelyen keresztül forgatja a nagy hmü-vet. Tibcsi Nincs tiltás rep közben működhet. üdv | |||||
Toth_Gabor | Adatlap | 388597 | 2009. szeptember 12. 22:14 | ||
Talán az indítómotor-generátor meghajtását végzi. Ködös emlékeim szerint mintha így lett volna a tupoljeveken, de aki benne van kijavít. persze lehet, hogy van tengelyes áttétel, és azon keresztül megy. De alaphelyzetben biztos, hogy a generátort hajtja, és azon keresztül táplálja az egyes alrendszereket. Miért van nyitva repülés közben? Fogalmam sics, talán biztonsági okokból fut le-felszállás alatt, egy hajtómű leállás mielőbbi orvoslása miatt. (Vagy a svédek így oldották meg a tolóerő-vektoros kormányzást... :-) ) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 388596 | 2009. szeptember 12. 21:14 | ||
Nem tudom, nem én terveztem. De a 450-es hozzászólásban találsz röntgenrajzokat, neked talán többet mondanak. :) Repülés közben miért nem lehet működtetni a segédhajtóművet? Komolyan kérdezem. Tiltja valami? | |||||
mig23papa | Adatlap | 388595 | 2009. szeptember 12. 19:30 | ||
Tibcsi No és hogyan adja át a hajtást a hajtóműnek, lánckerékkel, vagy kardántengellyel? És tényleg minek van nyitva repülés közben? | |||||
Tibcsi | Adatlap | 388594 | 2009. szeptember 12. 05:39 | ||
Laci, Azért van ott, mert a svédek oda tervezték. :) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 388593 | 2009. szeptember 12. 05:38 | ||
Megerősítve, azok. :) | |||||
zoli1989 | Adatlap | 388592 | 2009. szeptember 11. 23:24 | ||
Tyűű ez kegyetlen szép kép ! | |||||
mig23papa | Adatlap | 388591 | 2009. szeptember 11. 23:07 | ||
Toth_Gabor Biztos? Na és miért van a levegőben nyitva, és miért a fúvócső vonalában van. Lesd meg hogy a Mig 23-ason kb hol van. | |||||
romeo | Adatlap | 388590 | 2009. szeptember 11. 21:58 | ||
romeo | Adatlap | 388589 | 2009. augusztus 24. 14:44 | ||
Toth_Gabor | Adatlap | 388588 | 2009. augusztus 24. 13:46 | ||
A segédhajtómű levegő beömlő és kiömlő nyílásai, úgy hiszem... | |||||
romeo | Adatlap | 388587 | 2009. augusztus 24. 09:45 | ||
romeo | Adatlap | 388586 | 2009. augusztus 21. 12:28 | ||
Foxbat | Adatlap | 388585 | 2009. augusztus 12. 10:12 | ||
Sziasztok! Ha valakinek megvan az Italeri 1/48 kétülésese, és esetleg nem a Magyar Légierő matricáit használja, megvenném azt a részt. Ugyanis megvettem méregdrágán a HAD matricát (majd annyiba került, mint a makett) és szomorúan látom, hogy egyáltalán nem tettek különbséget a nagy szám, a Hunaf+ezredjel feliratok sötétebb szürkéje, meg a pl. Puma fej világosabb szűrkéje közt. A stencilek jók, abból van egy plusz adag, ha valakinek kell. Emailt várok! | |||||
romeo | Adatlap | 388584 | 2009. július 30. 12:47 | ||
borisz | Adatlap | 388583 | 2009. július 27. 21:48 | ||
Hunyo | Adatlap | 388582 | 2009. július 27. 20:59 | ||
Szia! Nem túl gyakori, de azért repkednek szárny tartályokkal. De azért nem ez a jellemző. Fegyverzetről: Lightning konténer már lassan "alap" felszereltség, emellett gyakorló Sidewindert is visznek magukkal, de láttam már gyakorló Mavericket is egy két gépen. Én csak ezekkel az infókkal tudok szolgálni, mint kecskeméti repfanos, aki időnként kilátogat a pályavégre =) Üdv: Hunyo | |||||
borisz | Adatlap | 388581 | 2009. július 27. 19:43 | ||
Ez újdonság, eddig nem volt? Tényleg, fegyver van már hozzá? | |||||
romeo | Adatlap | 388580 | 2009. július 27. 14:27 | ||
romeo | Adatlap | 388579 | 2009. július 5. 18:07 | ||
<<< Vissza | Tovább >>> |