<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58. |
sainz | Adatlap | 390487 | 2007. április 19. 22:25 | ![]() | |
Repvez | Adatlap | 390486 | 2007. április 19. 20:42 | ![]() | |
Azzal kezdtem de nem találtam semmit sem náluk.1/48-as méretben.Probáltam olyan gépeket is vadászni ami még alkalmazta ezt a sint,de ha jol tudom az APU-23D-t azt csak a mig 23-as használta a dupla r60-as inditosint talán még a 21-es is. | |||||
boriszjelszint | Adatlap | 390485 | 2007. április 19. 19:59 | ![]() | |
kori | Adatlap | 390484 | 2007. április 19. 19:59 | ![]() | |
Szóval 81-ben századszintű lövészet volt Asztrahányban, 82-ben ugyanitt a Sztrelba-82 légvédelmi és együttműködési gyakorlat. Lengyeleknél mindíg csak világítóbombára lőttek, szovjeteknél csak LA-17 robotrepülőgépre. | |||||
Repvez | Adatlap | 390483 | 2007. április 19. 09:14 | ![]() | |
tudja valaki hogy APU-23D és P-62-2M inditosineket lehet találni valamelyik gyárto készletében.Fegyver kiegészitoben ,mügyantában stb..? Egy kolégának kellene nyugdijas szuvenirt készit és amit az italeri dobozba adtak az nem hasonlit arra amiket a mi gépeinken használtak. | |||||
Csaba307 | Adatlap | 390482 | 2007. április 19. 08:04 | ![]() | |
Többször olvastam már az RS-2us korlátairól és képességeiről,úgyhogy nem csodálnám ha nem is lenne egyáltalán légi győzelme. Asszem nem ez a legsikerültebb rakéta.Vagy a kor általános szintjén állt amikor megalkották és mi használtuk túl sokáig? | |||||
kori | Adatlap | 390481 | 2007. április 18. 21:58 | ![]() | |
Tudomásom szerint nem ismert sehol a világon, hogy RS-2US-el értek volna el légi győzelmet valaha is, éles helyzetben... | |||||
sainz | Adatlap | 390480 | 2007. április 18. 14:32 | ![]() | |
az MF-ek... Ez a fotó(részlet) egy lengyel lövészeten készült. Egyébként is ritkaság, 3 póttank+éles RS-2US leszálláskor fotózva. Ha minden igaz, így repültek ki a kemétiek. Nagyon érdekelne, mire lőttek evvel a rakétával. Olyan is volt lengyel lövészeten, hogy az RS-2US rakétamotorja beindult, de nem ment el a rakéta a pilonról. Amíg ki nem égett, komoly birkózás volt a gépet fenntartani, aztán sikeresen leszállt a döglött malaccal a pilóta... | |||||
kori | Adatlap | 390479 | 2007. április 17. 23:55 | ![]() | |
Tudtommal világítóbombára lőttek Lengyelországban. De a magyar bis-eken már nem volt rendszeresítve az RS-2USz. | |||||
sainz | Adatlap | 390478 | 2007. április 17. 20:01 | ![]() | |
Ha már erről beszélünk, mire lóttek RS-2US rakétával a 21-esek Lengyelországban? | |||||
sainz | Adatlap | 390477 | 2007. április 17. 19:58 | ![]() | |
Ezek a fotóim az airforce.ru-n 1982-ben készültek Asztrahanyban, akkor(is) vett részt a Sztrelban a MiG-23-as század. Az NDK gyakorlat érdekessége, hogy hajókat is bombáztak a magyar szuhojok, Iváncsik Gabi úgy telibeverte a kiselejtezett célponthajót, hogy az azonnal kettétört, mint a filmeken(fotó is van róla) | |||||
kori | Adatlap | 390476 | 2007. április 17. 16:39 | ![]() | |
Én annyit tudok, hogy 23-al 1981-ben asztrahányi lőtéren élesrakéta-lővészet, LA-7 Misleny-re, kiváló erdeménnyel. 1983-ban nádudvari lőtéren H-23-al, Hajmáskéren Sz-24 rakétával lőttek.Lengyelországban 86-90-93 -ban volt lövészet. Szu-22-vel 85-ben nádudvari lőtéren bombavetés, 86 lengyelországban R-13-al infrára és H-25ML-lel páncélosokra. 87-ben NDK nemzeti lőterén UB-32 valamint bombázás. | |||||
sainz | Adatlap | 390475 | 2007. április 15. 23:11 | ![]() | |
sainz | Adatlap | 390474 | 2007. április 15. 23:09 | ![]() | |
forums.airforce.ru/showthread.php
forums.airforce.ru/showthread.php forums.airforce.ru/attachment.php forums.airforce.ru/attachment.php Magyar vonatkozású fotóim az airforce.ru-n | |||||
sainz | Adatlap | 390473 | 2007. április 15. 23:02 | ![]() | |
forums.airforce.ru/attachment.php 1978-ban egy szovjet MiG-23 század 1 hétig vendégeskedett Pápán. Tudja vki ennek az alakulatnak a számát, esetleg ismertek vkit aki akkoriban ott szolgált? | |||||
Tophatters | Adatlap | 390472 | 2007. április 15. 22:14 | ![]() | |
Nagyon köszönöm az adatokat! | |||||
kori | Adatlap | 390471 | 2007. április 15. 21:28 | ![]() | |
A MiG-21MF első hazai kiképzési repülése 1971. szeptember 2-án volt Pápán. Az összesített adatok szerint kb 70 ezer repórát repült, mintegy 110 ezer felszállással. A beérkezett 50 db gépből 8 veszteség volt(3 katasztrófa, 5 baleset). Az utolsó startot 1996. december 4-én a 4409-el Kristóf Tamás örnagy hajtotta végre. A MiG-23 első pápai felszállása UB-vel 1979. augusztus 25-én volt. A típust 44 fő rgv. repülte, MF-el 24635 felszállással, 16408 óra 52 percet, UB-val 8294 felszállással 4468 óra 12 percet repültek. Az utolsó felszállást MF-el(11) 1996.12.04-én Perjési Zoltán százados, UB-val (15) 1996.12.17-én időjárás-felderítésre Cseporán Mihály alezredes és Endrész János alezredes hajtották végre. A Szu-22 típus első repülése 1984 márciusában volt. A típuson 23 fő repült, 21884 felszállásból 16750 repórát teljesítve. Utolsó felszállás 1996. február 04-én volt, mikor Kovács László alezredes a 15-ös gépet Taszárról átrepülte Pápára. | |||||
sainz | Adatlap | 390469 | 2007. április 11. 23:01 | ![]() | |
Avdakovic Omer és Mendás Zeljko, két Jugoszláv nemzetiségú pilóta, akik nálunk kaptak 23-as átképzést. Mikor, miért? Van ennek vmi köze a Jugoszláviában rekedt iraki MiG-23ML-ekhez? Tudtok erröl részleteket? | |||||
Tophatters | Adatlap | 390468 | 2007. április 8. 19:57 | ![]() | |
Köszi! Nagyon örülnék a pontos időnek és oldalszámnak! :) Meg ha esetleg meg van, akkor az utolsó harci (MF) 23-as dátuma is érdekelne. Persze csak ha lehetséges. | |||||
kori | Adatlap | 390467 | 2007. április 8. 19:42 | ![]() | |
A MiG-21-esek repültek még 24.-e után egy darabig,de nagyon keveset. A 23-as meg 1996 December végén repült utoljára, 21 vagy 22-én, valamelyik UB(az egyik hajózó a Csepi volt), harci 23-as december elején. De majd utána tudok nézni.(pontos idő meg oldalszám szerint). Az hogy magyar MIG-21MF mikor repült utoljára jó kérdés..Üdv | |||||
Csaba307 | Adatlap | 390466 | 2007. április 1. 20:34 | ![]() | |
Köszi a képeket! Érdekes kísérletek voltak.Vajon miért nem lett belőlük széria? | |||||
Tophatters | Adatlap | 390465 | 2007. április 1. 13:31 | ![]() | |
Az a variaszárnyú gép a Mirage G. Egyhajtóműves és valóban nagyon hasonlít a MiG-23-ra. ha jólt tudom 1967-ben készült el. Van még egy ilyen Mirage típus, a Mirage G8, az 1971-ben jelent meg. Ez a változat kéthajtóműves, alapjaiban a Mirage G-re hasonlít de nagyobb. (kicsit F-111 beütésű) | |||||
Csaba307 | Adatlap | 390464 | 2007. április 1. 00:05 | ![]() | |
Egyik nap láttam egy képet egy varia szárnyú Mirage III prototípusról.Első ránézésre tiszta 23-as volt.Érdekes a hasonlóságuk.A Mirage szebb,de a 23-as olyan igazi orosz beleszeretek repülő. :) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 390463 | 2007. március 13. 12:52 | ![]() | |
Meg a Jaguar is... | |||||
Csaba307 | Adatlap | 390462 | 2007. március 13. 12:45 | ![]() | |
Esetleg a Mirage F1-nek is azért olyan csirkelábas a főfutója,mert "ő" is bőröndöl vele? | |||||
Csaba307 | Adatlap | 390461 | 2007. március 12. 13:32 | ![]() | |
SSgt.Chris | Adatlap | 390460 | 2007. március 12. 08:46 | ![]() | |
| |||||
Csaba307 | Adatlap | 390459 | 2007. március 12. 08:15 | ![]() | |
Migyuri! Köszönöm a meghívást!Érdekelne nagyon a dolog.Megbeszéljük még. | |||||
sainz | Adatlap | 390456 | 2007. március 11. 09:47 | ![]() | |
airforce.ru/history/modern/kolotukhin/index.htm
airforce.ru/history/modern/35iap/index.htm Ha mar szoba kerult a futomu, ket erdekes link, amiben az uzemeltetesi problemakrol is irnak: | |||||
sainz | Adatlap | 390455 | 2007. március 11. 09:38 | ![]() | |
Esetleg fotok Lugovajabol ? | |||||
sainz | Adatlap | 390454 | 2007. március 11. 09:37 | ![]() | |
A MiG-23 tipusatkepzes Lugovajaban volt a Szu-ban 1979-ben. 1969-es harci utasitas alapjan ment a kikepzes. A VSZ-ben utolsokent rendszeresitettuk a tipust...hmmm. Voltak feladatok, amiket MiG-23S ill. MiG-23MS tipuson repultek le a magyarok odakint. Van errol kozvetlen infoja pilotaktol vkinek ? A foldi szemelyzet hol kapott kikepzest ? | |||||
sainz | Adatlap | 390453 | 2007. március 11. 09:28 | ![]() | |
Tudtok reszleteket a H-23 raketa elesloveszeterol a MiG-23-al ? Ha jol tudom 1982-ben volt ilyen itthon vmelyik loteren( a Bakonyban v az oroszok altal hasznalt loteren az Alfoldon ?). Mennyire volt ez veszelyes gyakorlat a raketa hatotavolsaga miatt ? A Szu-22-esek egyszer lottek tudtommal Lengyelorszagban az elso elesloveszetukon, akkor is a tenger iranyaban, igen jo eredmennyel(meg talan 83-ban Krasznodarban a tipusatkepzesen). | |||||
Miggyuri | Adatlap | 390452 | 2007. március 11. 08:31 | ![]() | |
persez=persze | |||||
Miggyuri | Adatlap | 390451 | 2007. március 11. 08:31 | ![]() | |
Robidoki! Érdemes volna Pápán olyan állapotba hozni egy 23-as /persze, pénz, tudom én!/hogy adott esetben ezt a csodát és a szányak mozgatását be lehessen mutatni. persez, tudom, hogy ez jórészt pénz kérdése, de hátha van vmi értékőrző pályázat... Miggyuri | |||||
Robidoki | Adatlap | 390450 | 2007. március 11. 06:52 | ![]() | |
Pontosan így van! Valóban bőröndnyi a hely ahová becsomagolja!Ezt csak akkor értékeli egy ígazán műszaki ember,amikor futózzák a gépet(felemelve,nyomás alá helyezik,és így üzemeltetik az adott rendszert)csodálatos,fenomenális ,de leginkább a RUBIK-KOCKA-hoz hasonló elv.Aki egyszer dolgozott már OROSZ-technikával,az elfogult lessz de azért néha mégis előkerülnek azok a szitkok,átkok amitől a tervezők forognak a sírjukban.Ez manapság már nem fog lőfordulni. Banos Róbert (repipari archeológus)ex funker | |||||
NSVT | Adatlap | 390449 | 2007. március 11. 06:50 | ![]() | |
Én spec semelyik komolyabb szakirodalomban nem találtam erre még utalást sem. Ez vagy valami féle népi anekdóta, vagy az imperialista hatalamak a hidegháború idején ezzel nyugtatták a pilótáikat: kár a Floggerekre pazarolni a drága dollárért előállított rakétákat, mert csak felszállni tudnak leszálláskor meg úgy is összetörnek a bonyolult futóműveik miatt.:-) Dehát ez utóbbinak is elég kicsia a valószínűsége. Ígyhát szerintem maradt a népi anekdóta. | |||||
Miggyuri | Adatlap | 390448 | 2007. március 11. 05:30 | ![]() | |
A 23-as katasztrófáihoz nem a futómű zseniálisan elkészített, bár leginkább a mákoskalács mákjának elrendezéséhez hasonló megoldása, vezetett. Csaba! Láttál már 23-as futóművet behajtogatva egy nagyobb bőröndnyi helyre? Eszméletlen! Ha jársz Pápán, nézd meg! Ha nem tudsz bejutni és ráérsz, megbeszéjük és nyáron egy csoporttal tervezzük, akkor velünk bejöhetsz. :) Persze, hozzáteszem, elfogult vagyok, szívem egyik csücske a 23-as. Nagyon egyet értek Robidoki utolsó mondatával. De egy tény, valóban bonyolulta megoldás. Miggyuri | |||||
Robidoki | Adatlap | 390447 | 2007. március 11. 05:13 | ![]() | |
Ezt én is hallottam,sőt azt is hogy ennek igazán sok valóságalapja nincs is!Meg kell nézni,mint ahogy a kolegáimmal mi is megnéztük,és rá kellet jönnünk hogy nem hiába kapot a tervezője LENIN-díjat.Bonyolult,de inkább elmés megoldások halmaza!Kár hogy nem azok süvöltenek az égen,hanem a G...nek, Robi | |||||
Csaba307 | Adatlap | 390446 | 2007. március 10. 22:40 | ![]() | |
Mi igaz abból,hogy a 23-as bonyolult futóműve miatt sok baleset történt leszálláskor? | |||||
NSVT | Adatlap | 390445 | 2007. március 10. 07:51 | ![]() | |
Igaz, hogy nem Mig-23, de Flogger: http://bop.agria.hu | |||||
Kalóz | Adatlap | 390444 | 2007. március 9. 11:25 | ![]() | |
Bár az egyes felek természetesen agyonraklámozzák a termékeiket, azért a pilóták mindig is megfelelő respektussal nézik az ellenfeleket és technikájukat. Légiharcban az ellenfél lenézése = a halállal. Békeidőben a különböző légiharc gyakorlatok eredményei elég jól mutatják, hogy előre nem lehet eldönteni a végeredményt. A magyar pilóták anno bebizonytották a belgákkal szemben, hogy igenis lehet eredményt elérni az F 16 ellen. Ha nem kapcsolt forszázst, akkor a MiG-29 lemanőverezte. Ha viszont kapcsolt, akkor túl hamar le kellett szálljon. Forrás(Top Gun nemtom melyik év, hanyadik szám, de ha nagyon kell, megkereshetem) Közeli légiharcban nagyon jelentős a pilóta személye. BVR-ben ez kevésbé meghatározó, de a technika sem 100%-os,m tehát befolyásolhatja a végső eredményt. Ja, és az egymás ellen felküldött gépek száma is lényeges. Kisebb képességű, de tömegesen bevetett gépek legyőzhetik a magasabb szinvonalú, de számbeli hátrányban lévő ellenfelet.(A Sermann is legyőzte a Tigrist, ha legalább 5-en támadták. | |||||
csaba307 | Adatlap | 390443 | 2007. március 9. 10:24 | ![]() | |
Így van Robidoki!Ha ezek összekerülnének már tényleg nagy baj lenne.Szerencsére nincs alapja a kérdésemnek,teljesen csak elméleti. :) | |||||
Robidoki | Adatlap | 390442 | 2007. március 9. 02:00 | ![]() | |
Nem hiszem hogy a csigazabálók rosszabbak lennének,csak langyosabb a reklámjuk.Azért ott sem minden 100%,mert hallottam(olvastam)már olyan cikket amiben leírták hogy négy AMRAM-ot indítottak és abból csak 1 ment a cél felé,a többi sztrájkolt.Mondjuk a MISTRAL sem egy életbiztosítás.Szerintem ne kelljen kipróbálni,mert akkor régen rossz. Doki | |||||
csaba307 | Adatlap | 390441 | 2007. március 8. 22:12 | ![]() | |
Én csak magára tisztán a két repülőgépre gondoltam,két teljesen azonos képességű pilótával,külső támogatás nélkül.Tudom,hogy buta kérdés minden realitás nélkül,de érdekelne a véleményetek.Mit gondoltok melyik lenne saját képessége alapján a győztes?Ha fárasztó,gyerekes a kérdés,akkor hagyjátok. :) | |||||
Hickory | Adatlap | 390439 | 2007. március 8. 20:33 | ![]() | |
Meg a támogatás is.Jenki pilótákat AWACS nélkül nem küldenek harcba.Ha ez megvan,bvr-ben már nyert is az F-16 az AMRAAM-mel.Dogfight?Kétesélyes. | |||||
Robidoki | Adatlap | 390437 | 2007. március 8. 12:30 | ![]() | |
Nem biztos hogy a 16-os lenne a jobb.még mindíg ott az emberi tényező,ami nagyban befolyásolhatja a végeredményt. Funker Robi | |||||
csaba307 | Adatlap | 390436 | 2007. március 8. 10:37 | ![]() | |
Sziasztok!Tudom,hogy nem ide tartozik,de látom,hogy itt vannak szakemberek.Mi lenne az eredmény szerintetek ha szembekerülne egy Mirage-2000-5 és egy F-16 mondjuk Block40?Bvr-ben és közeliben. | |||||
ronniefrown | Adatlap | 390435 | 2007. március 7. 19:37 | ![]() | |
Nos, azt en is tudtam, hogy a kivonas 2000. aug. 24-en volt. Azon a napon azt mondtak, hogy meg lesz egy uzemnap. Errol kerdeztem a 21-es topikban, de nem kaptam valaszt es ezert irtam, hogy senki sem tudta. Maig se tudom, hogy volt-e megegy, vagy tobb repulesi nap. Ez a kep viszont bizonyara nem kamu. | |||||
Tophatters | Adatlap | 390433 | 2007. március 7. 15:10 | ![]() | |
Eddíg én is úgy tudtam, hogy aug-24-én repültek utoljára a MiG-21-esek, de ez a kép elbizonytalanított. (Kositzky Attila ny. altbgy. minimúzeuma Balatonfüreden) gportal.hu/portal/oldwings/image/gallery/1154434975.JPG A MiG-23-ról azt tudom hogy hivatalosan 1997 áprilisában lett leállítva, de engem az utolsó repülés dátuma érdekelne. | |||||
Akos | Adatlap | 390432 | 2007. március 6. 22:21 | ![]() | |
A 21-esek búcsúrepülése. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58. |
Az egyik gép inditott, a másik lelútte, aztán forditva..
De az RS-2US célja még mindig talány.
Egy halom fotóm van lengyel lövészetekről éles RS-2US-el felpakolt magyar MF-ekről, de az ismerőseim közül pont akkor nem volt kint senki...
talán itt akad majd vki aki tudja...