<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58. |
sainz | Adatlap | 390538 | 2007. június 14. 22:27 | ![]() | |
sainz | Adatlap | 390537 | 2007. június 14. 22:23 | ![]() | |
A részletekbe menő különbségeket reggelig lehetne taglalni. Ha jól emlékszem, a Modell és Makett vmelyik régi számában ezt kivesézte Szekeres Gábor, amikor kijött az 1:72-es 27-es az italeritől(?). | |||||
sainz | Adatlap | 390536 | 2007. június 14. 22:17 | ![]() | |
Zoli | Adatlap | 390535 | 2007. június 14. 22:15 | ![]() | |
A fő látható különbség a beömlők, de asszem a kiömlő is más volt. A 27-es orra kissé magasabb, és nyilván az antennák, ablakok stb is mások (a 27-esen, alváltozatonként is elég vegyes ezek elhelyezése). Ha jól rémlik, a szárnytövek is eltérőek. Talán még a futóművek is, de lehet, hogy már a BN futóit kapta a 27-es. Nagyjából ennyi, ha még eszembe jut valami, jelzem. z | |||||
sainz | Adatlap | 390534 | 2007. június 14. 22:11 | ![]() | |
Legegyszerűbben a beömlőnyílás alapján lehet megkülönböztetni első ránézésre. 23BN - ugyanaz a terelőlemez mint a vadász 23-asokon. 27 - nincs, ill csak egy nagyon rövid terelőlemez van. | |||||
vrauko | Adatlap | 390533 | 2007. június 14. 22:08 | ![]() | |
No épp eztet nem tudom. Ugyanis mindenfelé aztat olvasom, hogy az originális MiG-27-et csak a SZU és India légi erőinél rendszeresítették, MíG a többi olyan ország, amelyik alacsony támadógépet akart, lebutított változatot kapott, és ez lőn a MiG-23BN. Mármost a kérdés az, hogy ez kívülről is lát6ó-é. A Hi-Decal 72-017-es lapjának festési utasításán van 1 robbantott ábra, amely azt hivatott mutatni, hogy a törzs fő része a classicus MiG-23-é, a kiömlő és az orr-rész a 27-é, de nem tudom, hogy ez így értelmezhető-é, vagy hogy ebből 1általán mi látszik. Szerintem nem sok, de biztos ami biztos, hátha valaki többet tud. | |||||
borisz | Adatlap | 390532 | 2007. június 14. 21:42 | ![]() | |
nem ua. a két típus? | |||||
vrauko | Adatlap | 390531 | 2007. június 14. 21:41 | ![]() | |
T. Kollégák! A szakértői testülethez fordulok kérdésemmel: milyen ekszternálisan is vizibilis differenciák vannak a Mig-27 és a Mig23BN közt? Azaz, milyen modificatiokat kell applikálnom pl. az 1:72-es Hasegawa Mig-27 ma ketten, hogy authenticus Mig-23BN-t produkálhassak? (már ha a dolog íly módon 1általán lehetséges). | |||||
Sámán | Adatlap | 390530 | 2007. június 2. 17:36 | ![]() | |
Sziasztok! Hol találok olyan képeket, amelyeken a földi kiszolgálás látszik a gépek körül. Például az elektromos feltöltésről, üzemanyagfeltöltésről stb. Köszönöm. Lovas Zoltán | |||||
Ego | Adatlap | 390529 | 2007. május 31. 18:26 | ![]() | |
Mindkettő, de csak egyben adom el az egészet! | |||||
Tibcsi | Adatlap | 390528 | 2007. május 31. 11:48 | ![]() | |
Zebi, Én láttam. Nekem is megvan. De én sem tudok sok jót mondani róla. De amíg csak ez van, addig ez a legjobb 23-as! Ráadásul az Italeri még magyar matricát is ad hozzá. :)) Tibcsi | |||||
Tibcsi | Adatlap | 390527 | 2007. május 31. 11:45 | ![]() | |
Repvez, Tophatters tedd be tavaly ide egy linket egy feljavított példányról. Ehun van e: www.old.modelarstwo.org.pl/lotnicze/galeria/trojanowski/mig-23mf/index.html Üdv: Tibcsi | |||||
sainz | Adatlap | 390526 | 2007. május 31. 10:19 | ![]() | |
Ha már a 21-es topikban atomoztunk... Ez egy MiG-23M az atomhordozó konfigurációban. Itt a "szélvédőkereten" szemmagasságban látszik az A-bomba kapcsolódoboza és ott a bombatartó a bal oldali törzspilonon. A sármelléki 5.gv.iap. és a kkiskunlacházi 14.gv.iap. egy-egy százada folyamatosan így repült, soha nem vették le a tartópilont róluk... | |||||
Repvez | Adatlap | 390525 | 2007. május 30. 19:02 | ![]() | |
A HAD decal az melyik változat a Data vagy az ék és számsoros? És mennyi lenne csak a matrica külön? | |||||
Ego | Adatlap | 390524 | 2007. május 30. 17:38 | ![]() | |
Eladó ! 1/48 Italeri (2649) Mig23 1/48 Eduard mask 1/48 HAD decal Ár: 4000 ft. | |||||
Tophatters | Adatlap | 390523 | 2007. május 30. 16:45 | ![]() | |
Szia! Én ezt az idei szolnoki versenyen láttam. | |||||
Zebi | Adatlap | 390522 | 2007. május 30. 16:15 | ![]() | |
Ja, akkor te az 1/48-as ex-ESCI-re gondolsz :-) Nem láttam azt a makettet, de nem hallottam túl sok jót róla. | |||||
Repvez | Adatlap | 390521 | 2007. május 30. 16:11 | ![]() | |
Azért gondoltam, mivel én az 1/48-as 23-asra gondoltam, hogy még sehol nem láttam a neten se egy megépitett esetleg egy feltuningolt modellt belöle.Pedig külföldön egyszerübb hozzájutni a kiegészitökhöz is. | |||||
Zebi | Adatlap | 390520 | 2007. május 30. 13:18 | ![]() | |
Nem, volt egy nagyon szépen megépített szürke 1/72-es, második lett a kategóriájában. | |||||
Repvez | Adatlap | 390519 | 2007. május 29. 21:51 | ![]() | |
1/48-as méretarányra gondolsz?A Móvárit az láttam körbe is fotoztam | |||||
Zebi | Adatlap | 390518 | 2007. május 29. 21:27 | ![]() | |
Volt Móváron egy szép példány. De sajnos még mindig az Academy a legjobb ebben a méretben, az Italerinél már ránézésre is nagy gondok vannak a kabintető környékén. | |||||
Repvez | Adatlap | 390517 | 2007. május 29. 21:19 | ![]() | |
Már azért egy jo ideje kint van a piacon az italeri 23-asa,de még nem láttam sehol se belöle elkészült példányt.Csak a viszonyitás végett megnézném, hogy ki mit hoz ki belöle. | |||||
SSgt.Chris | Adatlap | 390516 | 2007. május 28. 13:27 | ![]() | |
SSgt.Chris | Adatlap | 390515 | 2007. május 28. 13:26 | ![]() | |
Egy kis unikum...dió ötlet, meg ilyet sem sűrűn látni, gondolom. :-) | |||||
sainz | Adatlap | 390514 | 2007. május 21. 00:27 | ![]() | |
Miggyuri | Adatlap | 390513 | 2007. május 13. 15:33 | ![]() | |
zsury | Adatlap | 390512 | 2007. május 13. 11:42 | ![]() | |
Ok., felteszem őket az érdekes képek topic-ba! | |||||
Miggyuri | Adatlap | 390511 | 2007. május 13. 11:36 | ![]() | |
A pápai MiG-Szu-parkkal kapcsolaban minden érdekel. Köszi! Miggyuri | |||||
zsury | Adatlap | 390510 | 2007. május 13. 11:32 | ![]() | |
Hát ez bizony elég szomorú... Van még egy pár kép,a SU-22-esekről , meg a mig-21-esekről is. Ha érdekelnek felteszem őket. Azok is ilyen szép, de szomorú képek. Üdv, Zsury. | |||||
Miggyuri | Adatlap | 390509 | 2007. május 13. 06:34 | ![]() | |
Kösz Zsury! Gyönyörűek. Csak egy hibája van mindnek - hogy repülés közbeni képek már nincsenek közöttük! :) :( Miggyuri | |||||
zsury | Adatlap | 390508 | 2007. május 12. 23:57 | ![]() | |
Miggyuri | Adatlap | 390507 | 2007. május 12. 10:28 | ![]() | |
Urak! Méretek, fotók kellenének a pápai repülőtér repülőgép fedezékeiről. Elsősorban a külső elosztása, ejáratok képe, elhelyekedése, nagysága érdekelne. A dolog sürgős volna. Miggyuri | |||||
sainz | Adatlap | 390506 | 2007. május 10. 21:05 | ![]() | |
MiG-21MF Sidewinder,Marconi elektronika, meg a jóég tiudja még mi nincs bennük... Mai napig nagy a titkolózás ezzel kapcsolatban. Én mégis inkább képességnövelésnek nevezném, mint modernizációnak, de ez is több mint tizéves történet. | |||||
ronniefrown | Adatlap | 390505 | 2007. május 10. 20:40 | ![]() | |
Melyik valtozat repul meg az egyiptomiaknal? Meg az eredetiek, vagy modernizaltak oket? | |||||
sainz | Adatlap | 390504 | 2007. május 9. 19:04 | ![]() | |
Most nemrég volt egy közös egyiptomi-amerikai hadgyakorlat. Az egyik egyiptomi tízezres öreg róka gépágyús gyak. légiharcban szépen "megfirkált" egy F-15C-t (Az igazsághoz hozzátartozik, hogy négy 21-es ellen játszott két Eagle) | |||||
sainz | Adatlap | 390503 | 2007. május 9. 18:27 | ![]() | |
János Béla Taszárról, MiG-21PF,Szu-22...4300 óra körül, ha jól emlékszem. Meg fogom kérdezni. | |||||
ronniefrown | Adatlap | 390502 | 2007. május 9. 17:17 | ![]() | |
Most ugrott be Eory Elek neve. Persze az o sztorijat is az egykori Top Gun-bol ismerem es o 56-utan nem repult csapatnal. Ha jol emlekszem 5000 ora koruli idovel ment nyugdijba a 70-es evek elso feleben a PG-bol. Szinte csak Migeken repult. | |||||
ronniefrown | Adatlap | 390501 | 2007. május 9. 17:13 | ![]() | |
Ezek nem semmi infok sainz! 10000 ora 21-esen! Azt hittem ekkora oraszamokat csak forgalmi pilotak ernek el. Nalunk asszem 3 ezer ora koruli idokkel mentek nyugdijba azok akik az 50-es/60-as evektol nyomtak. Ennel nagyobb szamokrol legalabbis nem olvastam. | |||||
boriszjelszint | Adatlap | 390500 | 2007. május 8. 10:57 | ![]() | |
nekik könyű, tele vannak/voltak olajjal | |||||
sainz | Adatlap | 390499 | 2007. május 8. 10:51 | ![]() | |
Az egyiptomi Qadri al-Hamid dandártábornok így emlékszik erre az időszakra: "A háborút követően elkezdtük az intenzív kismagasságú repülőkiképzést. Tudtuk hogyan készüljünk fel az eljövendő harcra. Csak július folyamán több mint ötven órát repültem és hat hetet töltöttem a reptéren egyhuzamban, szabadnap nélkül. Légi fedezetet adtunk a szovjet utánpótlás kirakásához a kikötőkben és reptereken, evvel párhuzamosan pedig kemény kiképzőrepülés folyt. Hihetetlen nyomás alatt álltunk mind az ellenség, mind pedig saját parancsnokaink által, de ezen erőfeszítések drámaian fokozták pilótáink harckészségét.” | |||||
sainz | Adatlap | 390498 | 2007. május 8. 10:45 | ![]() | |
Ez is egyike a tévhiteknek, amiért jórészt a Top-Gun, Aranysas a "ludas"... Levelezek több orosz oktatóval is, akik Lugovoye-ban,Krasznodárban,Kusovkán repültek a 70-80-as években. Mindannyian kifejezetten tolakodtak azért, hogy egyiptomi,szír pilótákat oktassanak. Lugovoyeban 1973-77 közt a szír,iraki,egyiptomi pilóták többsége egyetlen MiG-23UB felszállás után "elmehetett" egyedül a MiG-23MS -23BN harci változatokkal ! Többségük a harmincas éveik elejét taposta, hatalmas rutinnal a MiG-21-en és Su-7-en. Pl. Egyiptomban 2200 repóra volt a 23-as tanfolyam előfeltétele! A rekorder egy szír őrnagy, aki 34 évesen 3700 órával rendelkezett, ebből több mint 3400 MiG-21-esen ! A szír, egyiptomi, iraki pilóták jórésze, akik ebben az időszakban a 23-asra kerültek(73-tól, ne feledjük, 5 évvel korábban kaptak 23-ast mint mi magyarok és a VSZ országok többsége) , még az a generáció, akik britt repülőakadémián szereztek képzést, művelt családokból származtak, tanult emberek voltak..és túlélték 67-et és 73-at... (Egyiptomban a mai napig repülik a 21-est, 4 pilótájuk van, aki több mint 10000 órát töltött a Fishbed kabinjában !) Ezek olyan számok, amikről nyugdíjas magyar vadászpilótáink SAJNOS csak álmodhatnak, pedig ezekben az években még nálunk is rendesen gyalulták az eget... A problémák főként a kezdő vietnámi és olyan afrikai, arab országokból érkező, szintén alapképzésre küldött növendékekkel voltak, ahol ténylegesen a "kunyhóból" válogatták össze az egészséges srácokat(egy részük rádiót is a Szu-ban látott először), vagy a poltikai átrendeződés, tisztogatás után nem kaptak lehetőséget az előképzett "régiek".. Csak egy kis adalék, hogy odalent délen mennyire nem spóroltak a keróval: A 67-es háború után közvetlenül, Egyiptom rengeteg használt(de még nagy üzemidő tartalékkal rendelkező) Mig-21PFM-et kapott NDK-ban települt Szovjet ezredektől. Az egyik szállító An-12-es futóműsérülés miatt 3 hetet vesztegelt Kutamiah repterén, és mire megjavították, már vihette is nagyjavításra a két 21-est amit hozott, pedig mindkettőben több mint 200 óra volt még a következő revízióig... A szovjetek négy Mi-6-ost üzemeltettek Szíriában és Egyiptomban, elegendő javítóbrigáddal az éjjel-nappali folyamatos hajtóműcserékhez, de amikor az MF-ek is beérkeztek, további négyet beüzemeltek erre a feladatra, és igy is alig győzték a melót.. Nagyüzemben ment a kismagasságú kiképzés, ami "ette" a gépeket ... | |||||
Miggyuri | Adatlap | 390496 | 2007. május 8. 04:40 | ![]() | |
Igen s után otthon a bőséges repórákkal be is hozták az előnyünket. Ez volt a folytatás. Miggyuri | |||||
ronniefrown | Adatlap | 390495 | 2007. május 8. 00:05 | ![]() | |
Egy regi top gun-bol annyira emlekszem, hogy a magyarok kb 10 ora utan mar elmentek egyedul a tipussal. Az araboknak ugyanehhez 100 ora kellett. De ezt bizonyara ti is olvastatok. | |||||
sainz | Adatlap | 390494 | 2007. május 7. 20:12 | ![]() | |
Lugovaya a cirill betük nem jelennek meg...o(( | |||||
sainz | Adatlap | 390493 | 2007. május 7. 20:11 | ![]() | |
Луговая - itt voltak MiG-23 átképzésen a magyar pilóták 1979-ben Jónéhány cikk iródott már a 23-assal kapcsolatban,balesetek,lövészetek...de az átképzésről nem sokat lehet fellelni(legfeljebb közvetlenül a pilótáktól). Könnyen ment ? Mennyi órát repültek? Mivel lőttek élesben? Mennyire volt lenyügöző elsőre az uj gép? MiG-23S -23B -23BN is üzemelt ott abban az idöben...esetleg fotó a gépekröl? Arabok,kubaiak,irakiak,etiópok repültek akkor ugyanitt...Rengeteg sztori lehet... Ha valakinél vannak innen porosodó infók, sztorik, kéek...Eló velük...o)) | |||||
Miggyuri | Adatlap | 390492 | 2007. május 7. 14:11 | ![]() | |
Kori! Erről a századjelvényről kéne nekem még infó, meg ha van még fotó. Miggyuri | |||||
sainz | Adatlap | 390491 | 2007. május 6. 20:34 | ![]() | |
kori | Adatlap | 390490 | 2007. április 27. 10:49 | ![]() | |
makettinfo.hu/upload/200704/422_63562_1.JPG Miggyuri, ezt neked küldöm, azt hiszem ezt keresed, most akadtam rá. | |||||
FISHBED | Adatlap | 390489 | 2007. április 22. 12:16 | ![]() | |
jó napot, jó repülőidőt kívánok mindenkinek. Mint a nickemből is következtethető, a 21-es a szívem csücske! A sorok között böngészve feltűnt a 2000 aug. 24-ét , illetve a hivatalos utolsó felszállásokat követő idő körüli bizonytalanság. Tehát az utolsó felszállást az 5531 oldalszámú - parancsnoki - BISz-szel Lanecker Józef ezredes úr hajtotta végre 2000 augustus 31-én 14.05-kor startolva, és 14.21-kori leszállással. Ezután már 21-es semilyen feladattal nem hagyta el a pápai betont. | |||||
boriszjelszint | Adatlap | 390488 | 2007. április 20. 15:46 | ![]() | |
Vót egy rakat, aztán inkább előtték. Az nem lehet? |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58. |
Egy nem szokványos szovjet festés: