<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58. |
sainz | Adatlap | 390655 | 2007. december 25. 17:36 | ![]() | |
Köszönöm! Előzmény: (390653) mig23papa 2007. december 25. 17:11 | |||||
sainz | Adatlap | 390654 | 2007. december 25. 17:34 | ![]() | |
" és a képeit is mind kiszórta (gondolom a kályhába)" Nnno... ettől megint könnybe lábadt a szemem. Hihetetlen, de sajnos sokan vannak köztetek, akik hasonlóképpen tettek(tesznek), aztán nincs mit mutogatni az unokájuknak... " amúgy holszerezted a mellékelt képet? " Mint a cseh linkből is láthatod, én mindent megpróbálok, hogy ami még menthető, fellelhető a 90 előtti "csillagos-évekből", azt összeszedjem, rendszerezzem. Az ominózus fotót egy veszprémi öregur kaparta nekem elő a fiókjai mélyéről. Ő anno a megyei ujságnak dolgozott, kint volt riportot késziteni Pápán. A pécsi megyei könyvtárban mikrofilmen végigbogarásztam a régi ujságokat, volt egy cikk, dátum, fotós neve...innen már relative könnyen ment, szerencsémre barátságos emberre akadtam, aki "hazamentett" néhány eredeti negativot, Pápa, dunai átkelés, éleslövészet 100mm-es pct ágyuval stb... Ilyesmit nem talál az ember az ecseri bolhapiacon. " a képen látható magyar "komát" ismerem, de a nevét meg ne kérdezd, ha lényeges kideríthetem neked " Ha nem nagy fáradtság neked, megköszönném. Van néhány eredeti negativ erről a hadgyakorlatról, dátum, helyszín, esemény megvan, csak a nevek hiányoznak némelyikhez...20 év mulva már nem lesz kit megkérdeznem ki van a képen...Csonka info így csupán. | |||||
mig23papa | Adatlap | 390653 | 2007. december 25. 17:11 | ![]() | |
swainz közben találtam egy talán még aktuális címet Mery Stefan KRCINOVA 34. 37 011 Ceské Budejovice C.S.S.R. írhatsz neki, talán méf megtalálja a póstás | |||||
mig23papa | Adatlap | 390652 | 2007. december 25. 17:05 | ![]() | |
Kispetyával kapcsolatos reményeim már nekem is elszálltak pár éve, akkor beszéltem vele hasonló kép ügyben, sajnálattal közölte, hogy felhagyott ezzel a témával, és a képeit is mind kiszórta (gondolom a kályhába). A jó kapcsolat megőrzése érdekében azóta sem hoztam fel neki ezt a témát. a képedhez kapcsolódva, emlékszem erre a gyakorlatra, valóban ott járt néhány ml, javítanivalóra már nem emlékszem, amelyiket én fogadtam, annak semmi baja sem volt, nem nagyon értünk rá bámészkodni, mert a saját gépeket is előkellett készítenünk az 23ML,MLA-ról stb annyit tudtunk, hogy vannak, és a látható külömbségeket csupán,az akkor meglévő nyelvi hiányosságok miatt nem is nagyon tudtunk szakmailag sem érdeklődni egy dologra konkrétan, hogy az orrfutó rugóstag munkahenger jóval vastagabb volt mint a miénknek, a képen látható magyar "komát" ismerem, de a nevét meg ne kérdezd, ha lényeges kideríthetem neked a csehekkel nagyon jó volt az együtmüködés, a Cseszke budejovice reptérrel konkrétabban, én magam sajna soha nem jártam külfökdön a munkám során, azok biztosan tudnának mesélni akik kint voltak amúgy holszerezted a mellékelt képet? főnökök szívesebben jártak olyanokkal akik szerették a sört, meg tudtak ultizni, dátumokat ne nagyon kérdezzél tőlem , ki emlékszik ezekre tettük a dolgunkat, és mentünk ahova menni kellett, naplót nemigazán mertünk vezetni, pedig de jólenne néha elővenni és olvasgatni, | |||||
mig23papa | Adatlap | 390651 | 2007. december 25. 16:49 | ![]() | |
Miggyuri mit szeretnél megtudni egy olyan MiG-23-as pilótától, aki 79-től repülte a típust? | |||||
sainz | Adatlap | 390650 | 2007. december 25. 16:11 | ![]() | |
mig23papa! 1986-ban cseh MiG-23ML-ek települtek Pápára. Emlékszel erre a gyakorlatra? Volt némi javitanivalótok is az egyik gépen. forum.valka.cz/viewtopic.php/t/51639/title/MiG-23ML-2425 A fotón Martykan Dusan őrnagy látható. Ismered a magyar "komát" a képen? Ha emlékszel részletekre, kérlek oszd meg velünk itt(v emilben). Nagyon érdekelne milyen együttmüködés volt a csehekkel, mit tudtatok anno a 23ML,MLA-ról stb... A magyar 23-asok hasonló kitelepüléseiről az együttmüködő VSZ repterekre, dátumok, helyszinek... Ti is mentetek v csak a gépek? Erről eddig sehol nem olvashatott az érdeklődő(civil). | |||||
sainz | Adatlap | 390649 | 2007. december 25. 15:07 | ![]() | |
Szia Laci! Van néhány személyes jellegü foto amit el akarok juttatni "Kispetyának", és talán ő az egyik közületek, aki Lugovayában fotózott...reménykedem h megőrizte az utókornak a diákat, negákat is. Ha ismered az elérhetőségét, kérlek segits. üdv rob | |||||
mig23papa | Adatlap | 390648 | 2007. december 25. 15:04 | ![]() | |
kori köszi a precíz adatokat, amit a 359-es bejegyzésbem olvashatok, hol szerezted? | |||||
mig23papa | Adatlap | 390647 | 2007. december 25. 14:39 | ![]() | |
kori hol találtad a 378 bejegyzésben látható képet? | |||||
mig23papa | Adatlap | 390646 | 2007. december 25. 14:29 | ![]() | |
Stefan mit kellene másolni? VHS-ről VHS-re, vagy VHS-ről DVD-re lenne neked jobb? | |||||
mig23papa | Adatlap | 390645 | 2007. december 25. 14:26 | ![]() | |
daru lehet hogy ismerjük egymást ? | |||||
mig23papa | Adatlap | 390644 | 2007. december 25. 13:41 | ![]() | |
sainz miért keresed a Kispetyát? | |||||
mig23papa | Adatlap | 390643 | 2007. december 25. 13:39 | ![]() | |
Tisztelettel köszöntök minden kedves "őrült" repülőst. Gratulálok mindannak a lelkes és kíváncsi embernek, akik valaha betették a lábukat,ide mert ezzel életben tartják ezen érdekes témát. Szűcs Laci a nevem és a légierő aktív tagja voltam repülőgépszerelőként,(sárkány-hajtómű mechanikusként)1977-1979-ig Taszáron MIG 21 PF 408-as gépen, 1979-1998-ig Pápán MIG 23MF 10-es gépen,na és persze az összes többin ami a századnál ácsorgott. ( nem vártam meg a pápai repülőtér 2000-es bezárását -és szétbarmolását- már 1998-ban saját kérésemre nugállományba vonultam). A repülés mellett még a fotózás is nagy hobbim így hát kép van bőven,(de akad néhány videó is a témában) szinte minden tipusról. Ha tudok, szívesen segítek bárkinek,de ha hívni akar valaki az inkább az esti órákban, vagy hétvégén tegye . A képeket (videókat) folyamatosan gyűjtöm, szívesen csere-berélek is. A másoktól kapott képek továbbadásához mindíg elkértem a tulajdonosuk engedélyét is, és én is megadom ezt bárkinek, aki hozzájut a képeimhez. A célom ezzel az, hogy minél szélesebb körben vállhasson ismertté mindenki képe, és persze videója is, hisz voltak olyan helyzetek ahova csak néhány ember juthatott be fényképezni-videózni, és így nagyon sok értékes szép anyag veszhet el örökre. Maketteztem is rendesen régebben, a gyűjteményből egyetlen darab maradt meg, de aki látta azt mondta elég jól sikerült. Ennyit magamról "dióhéjban", a Mig 21 fórumon is kapcsolatba lehet lépni velem Repülős üdvözlettel :Laci | |||||
Kalóz | Adatlap | 390642 | 2007. november 16. 13:50 | ![]() | |
Franto | Adatlap | 390641 | 2007. november 16. 10:35 | ![]() | |
Joce! Megkerhetnelek, hogyha valaki atkuldi nekec , akkor te atkuldened nekem is. Cimem: ferenc.nagy@pobox.sk Koszi! | |||||
Joce | Adatlap | 390640 | 2007. október 11. 10:08 | ![]() | |
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni a következő problémámmal kapcsolatban. Az Esci/Italeri 1/48-as Mig-23-asról íródott hajdan egy cikk a Modell és Makett oldalain, egyszer ezt valaki már elküldte nekem scannelve, de véletlenül letöröltem, valaki el tudná küldeni e-mail-ben? Konkrétan a hosszirányú betoldások mértéke érdekelne. Köszönettel Joce | |||||
sainz | Adatlap | 390639 | 2007. október 6. 11:32 | ![]() | |
Kispéter István volt MiG-23 müszaki elérhetőségét ismeri vki ? | |||||
sainz | Adatlap | 390638 | 2007. szeptember 27. 10:06 | ![]() | |
bocsi... A 09-es technikusával beszélgettem sokat mostanában, ők nagyonjó barátok voltak Sopival, rengeteget sztorizott...ez kevert meg. Szerencsére azért van itt aki kijavít...:)) | |||||
Levi | Adatlap | 390637 | 2007. szeptember 26. 21:15 | ![]() | |
IGEN A 04-es! Nem 09 hééé! | |||||
jani | Adatlap | 390636 | 2007. szeptember 26. 21:07 | ![]() | |
Nem egészen értem,hogy miért zuhant le? Nem volt ez egy durva manőver. Talán a szárnyállás miatt süllyedt meg ennyire,vagy valami műszaki hiba miatt? | |||||
Tibcsi | Adatlap | 390635 | 2007. szeptember 26. 20:35 | ![]() | |
sainz | Adatlap | 390634 | 2007. szeptember 26. 20:07 | ![]() | |
Sajnos igen...és a 09-es MiG-23MF | |||||
Tibcsi | Adatlap | 390633 | 2007. szeptember 26. 18:20 | ![]() | |
Ez a Sopi volt, ugye? | |||||
sainz | Adatlap | 390632 | 2007. szeptember 26. 16:24 | ![]() | |
sainz | Adatlap | 390631 | 2007. szeptember 5. 17:04 | ![]() | |
sainz | Adatlap | 390630 | 2007. augusztus 26. 23:29 | ![]() | |
sainz | Adatlap | 390629 | 2007. augusztus 17. 22:42 | ![]() | |
sainz | Adatlap | 390628 | 2007. augusztus 15. 16:39 | ![]() | |
sainz | Adatlap | 390627 | 2007. augusztus 14. 19:45 | ![]() | |
www.dr-peter-horn.homepage.t-online.de/htm/Win_Inf_ATU.htm Nagyon érdekes anyag az ATU-ról. Fotók, videók 21-es, 23-as... | |||||
Akos | Adatlap | 390625 | 2007. augusztus 12. 23:21 | ![]() | |
A pápai 11-es gép körbefotózva: www.albatros.extra.hu/kepek/reszlet/mig23mf/index.htm | |||||
migi | Adatlap | 390623 | 2007. augusztus 12. 21:11 | ![]() | |
Szia Borisz Menj fel a HUNAVIA oldalra többszáz kép van fent igaz csak MF de nem hiszem hogy jelentős külömbség lenne a szinekben. üdv:migi | |||||
borisz | Adatlap | 390622 | 2007. augusztus 12. 20:41 | ![]() | |
Üdv, emberek! tudnátok segíteni abban, hogy milyen színeket érdemes használni egy MiG-23MLD hajltómű kölmlőjénél, illetve a fklapoknál? Esetleg hagyjam az edu maratását úgy, ahogy van, az jó színű? Esetleg egy képpel a féklapok törzsbeni helyéről? | |||||
sainz | Adatlap | 390621 | 2007. augusztus 12. 13:12 | ![]() | |
Valamikor a 80-as évek közepén jártak Pápán cseh 23-asok. Tudja valaki a dátumot, és típust -23MF -23ML -23BN ? Állítólag volt vmi esemény is, kellett javítani is az egyik gépet. | |||||
sainz | Adatlap | 390620 | 2007. augusztus 11. 22:40 | ![]() | |
Sajna nincs, csak a gépekről, üzemeltetőkről, pilótákról... | |||||
Miggyuri | Adatlap | 390619 | 2007. augusztus 10. 06:11 | ![]() | |
sainz! A második kép hátterében lévő, vagy bármelyik más ilyen épületről (hangár, box) nincs több, itt publikálható, képed? Miggyuri | |||||
sainz | Adatlap | 390618 | 2007. augusztus 9. 21:02 | ![]() | |
makettes | Adatlap | 390617 | 2007. augusztus 9. 18:48 | ![]() | |
Sziasztok! Ezt a nyomozást Colombo,Kojak, stb. is megirigyelte volna!! Köszi makettes | |||||
sainz | Adatlap | 390616 | 2007. augusztus 9. 18:46 | ![]() | |
Meglesznek a pontos dátumok, az ukrán reptér, az orosz pilóta neve stb... Majd megosztom veletek is. | |||||
SSgt.Chris | Adatlap | 390615 | 2007. augusztus 9. 18:45 | ![]() | |
No, köszönöm én is. Mostmár összeállt a legendárium. :-) Így ha kérdeznek, már fogom tudni végig a sztorit. Üdv!!! Chris | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 390614 | 2007. augusztus 9. 17:44 | ![]() | |
Gratula, én őszintén attól tartottam, hogy a homály sose oszlik fel, és a titok örökre titok marad, köszi az infót Rumcájsz | |||||
sainz | Adatlap | 390613 | 2007. augusztus 9. 17:17 | ![]() | |
No...kicsit utánajártam a dolognak az(volt) üzemeltetőknél: Soproni Károly alatt leszállás közben(előtt) kigyulladt ez a gép, és rendesen kiágett a törzshátsórész. A sármelléki 5.gv.iap-tól kaptunk hozzá egy 23M törzshátsórészt. (ezt az oldalkormányról és még pár apróságról meg lehet különböztetni az MF-től, ezen indult be nálam az agyalás). Ez felkerült a gépre(a mai napig ez van rajta), de nem lett tuti minden, így került ki a Szu-ba, akik röpke 3 év alatt helyrepofozták. Hazafelé jövet az ukránoknál volt egy szép kövér futórobbanás a leszálláskor, így ők is melóztak rajta egy keveset(a szárny is megsérült). www.freeweb.hu/hunavia/TYPE/MiG-23%20base/MiG23MFINDETAILHuAFIDNo11/photos/photo46.jpg www.freeweb.hu/hunavia/TYPE/MiG-23%20base/MiG23MFINDETAILHuAFIDNo11/photos/photo93.jpg | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 390612 | 2007. augusztus 8. 16:43 | ![]() | |
Az előzmányek sora se semmi, ui. mikor javitásra kirepült a gép 1990-ben, akkor még a Szovjetúnióba ment, és mivel három évig húzódtak a munkák, a Szu megszünt,Oroszország- ból jött haza 1993-ban' A három év is gyanúsan hosszú, lehet, hogy alkatrész vagy egyéb gondok is felmerültek /pl. ki fog fizetni az új felállásban, hiszen a Szu hatalmas pénzekkel tartozott nekünk, a 23-ast viszont ugye már Oroszország javitotta és adta vissza/. Az is lehet, hogy javitás vagy berepülés közben sérült,és fődarabot kellett cserélni, ami kissé időigényes /nem a csere, hanem a beszerzés, no meg újra csak az, hogy ki fizeti a számlát/, szóval kissé homályos és titokzatos a no.11-es MiG-23MF életének ez a szakasza. | |||||
SSgt.Chris | Adatlap | 390611 | 2007. augusztus 8. 16:07 | ![]() | |
:-))) Ennél részletesebben csak az tudja, aki ott volt. :-) A lényeg az, hogy nem a megbeszélt időben hozták vissza a masinát és így senki sem tudta, ki az és mit akar. Pláne, hogy ne bajlódott olyan dolgokkal, mint légifolyosó, meg földi irányítás. Belőtte magának az irányt és huss. Valahol Pest felett érték utol rádión a srácot, hogy ugyanmár, te ki vagy öcsém? :-D Aztán gyorsan ledobta a gépet, kiszállt összepakolt, és elindult ki a vasútra. Se gép átadás-átvétel, se semmi. :-) Mondom, ez akkor már nyűg volt a Nagytestvérnek. És azt mondják, hogy az alkatrészek, meg a gépkönyv nem mindenhol fedte egymást, ebből gondolom, hogy akár valami "kentaurt" is kaphattunk vissza. | |||||
Toth_Gabor | Adatlap | 390610 | 2007. augusztus 8. 16:00 | ![]() | |
nagyjából körvonalazódik a kép, de lehetne részletesebben ezt az anekdotát...? | |||||
SSgt.Chris | Adatlap | 390609 | 2007. augusztus 8. 15:55 | ![]() | |
Na akkor ezzel kevertem. A múltkor anekdotáztak az "öregek" és előkerült a sztori és feltételezem e kettőt mostam össze. :-) Mindenesetre elképzeltem, ahogy a SZU-ból légvonalban, teljes rádiócsendben suhanó masina miatt idegbeteg lett az egész, még működő VSZ légvédelem. :-) Majd a földi személyzet, aki a leszállás után kiérve a géphez, már csak a pilóta hűlt helyét találta, aki létra meg minden nélkül kikászálódott, otthagyott csapot-papot. Aztán a kapusok arcát, amikor a ruszki tornacípőben, farmerben, bőrkabátban, hanyagul hátradobott pilótatáskával angolosan távozik a kapun és elsétál, hogy elérje a vonatát hazafelé. :-))) | |||||
levi | Adatlap | 390608 | 2007. augusztus 8. 15:49 | ![]() | |
levi | Adatlap | 390607 | 2007. augusztus 8. 15:35 | ![]() | |
A 20-as UB-t kaptuk orosz készletből a lezuhant 14-es, 16-os pótlására. Lásd www.plasticwings.hu, ott találsz képet, amin megpróbáltam láthatóvá tenni a Rettegett Iván feliratot. A 11-es valóban a Szuban nagyjavították, míg a többit Bulgáriában. Egyébként ember legyen a talpán aki kiigazodik, hogy az oroszok éppen hogyan nevezik a gépeik alváltozatát. Üdv. Levi | |||||
SSgt.Chris | Adatlap | 390606 | 2007. augusztus 8. 15:18 | ![]() | |
Bakker mondotok valamit... :-) Elbizonytalanodtam. Na ezt napoljuk el és rápontosítok...addig is a tévedés jogát fenntartom :-))) | |||||
notarius | Adatlap | 390605 | 2007. augusztus 8. 15:03 | ![]() | |
Én is UB-ről tudok, és bolgár nagyjavításról. | |||||
Tophatters | Adatlap | 390604 | 2007. augusztus 8. 14:36 | ![]() | |
Én eddíg úgy tudtam hogy a 20-as UB-t hívták Rettegett Ivánnak, de lehet hogy rosszul tudtam. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58. |