<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58. |
sainz | Adatlap | 390664 | 2007. december 27. 18:33 | ![]() | |
migi | Adatlap | 390663 | 2007. december 27. 16:35 | ![]() | |
mig23papa | Adatlap | 390662 | 2007. december 26. 13:06 | ![]() | |
Miggyuri | Adatlap | 390661 | 2007. december 26. 08:56 | ![]() | |
MiG23papa! Köszi az infókat. Valamerre, a felsorolt számú gépeken túl láttam a 15-ös UB-n is ennek a jelzésnek a lefestett foltját. Lehet, hogy azon is volt? Pápán mikor van nyílt nap? Üdv: Miggyuri | |||||
mig23papa | Adatlap | 390660 | 2007. december 25. 19:38 | ![]() | |
mig23papa | Adatlap | 390659 | 2007. december 25. 19:12 | ![]() | |
sainz sajna ez a helyzet, nemtudok mit kezdeni azzal aki határozottan nemet mond a kérésemre a komának a nevét majd igyekszem megszerezni | |||||
mig23papa | Adatlap | 390658 | 2007. december 25. 19:03 | ![]() | |
mig23papa | Adatlap | 390657 | 2007. december 25. 18:55 | ![]() | |
Heló Miggyuri a történet lassan a feledésbe merül, én is kérdeztem már a régi kollegákat, konkrétumokra szinte senki sem emlékszik tudomásom szerint a hajózók találták ki, egységes formában mind a három század részére, a külömbség csak a század számát jelképező római számban mutatkozott , fel is festették hamar pár gépre, a Mig21 esek közül senki sem emlékszik hogy melyik gépekre a Mig23 asok közül a 01 02 03 engedély a felső vezetés részéről nem volt, kicsit sutyiban ment a dolog, ezért amikor kivittek a keszibe olyan 21-est ami fent volt ez a jel, és kiderült hogy ellenőrzés lessz a kesziben, azonnal le kellett cserélni olyan gépre amin még nem volt fent készítettek hímzett századjalet is, fent is volt néhány hajózó ruháján, én is onnan könyörögtem le egyet, ha jól emlékszem a Sikitől érdemes nyíltnapra Pápára jönni, lehet kérdezni a régi pilótáktól, szerelőktől | |||||
Miggyuri | Adatlap | 390656 | 2007. december 25. 17:46 | ![]() | |
Hali! Én legutóbb augusztus 10-án szóltam hozzá. Ami érdekelne, esetleg, az a századjelvény, amit kísérleti jelleggel felfestettek akkori 23-asokra.Ki, mikor, hogyan miért stb. Miggyuri | |||||
sainz | Adatlap | 390655 | 2007. december 25. 17:36 | ![]() | |
sainz | Adatlap | 390654 | 2007. december 25. 17:34 | ![]() | |
" és a képeit is mind kiszórta (gondolom a kályhába)" Nnno... ettől megint könnybe lábadt a szemem. Hihetetlen, de sajnos sokan vannak köztetek, akik hasonlóképpen tettek(tesznek), aztán nincs mit mutogatni az unokájuknak... " amúgy holszerezted a mellékelt képet? " Mint a cseh linkből is láthatod, én mindent megpróbálok, hogy ami még menthető, fellelhető a 90 előtti "csillagos-évekből", azt összeszedjem, rendszerezzem. Az ominózus fotót egy veszprémi öregur kaparta nekem elő a fiókjai mélyéről. Ő anno a megyei ujságnak dolgozott, kint volt riportot késziteni Pápán. A pécsi megyei könyvtárban mikrofilmen végigbogarásztam a régi ujságokat, volt egy cikk, dátum, fotós neve...innen már relative könnyen ment, szerencsémre barátságos emberre akadtam, aki "hazamentett" néhány eredeti negativot, Pápa, dunai átkelés, éleslövészet 100mm-es pct ágyuval stb... Ilyesmit nem talál az ember az ecseri bolhapiacon. " a képen látható magyar "komát" ismerem, de a nevét meg ne kérdezd, ha lényeges kideríthetem neked " Ha nem nagy fáradtság neked, megköszönném. Van néhány eredeti negativ erről a hadgyakorlatról, dátum, helyszín, esemény megvan, csak a nevek hiányoznak némelyikhez...20 év mulva már nem lesz kit megkérdeznem ki van a képen...Csonka info így csupán. | |||||
mig23papa | Adatlap | 390653 | 2007. december 25. 17:11 | ![]() | |
swainz közben találtam egy talán még aktuális címet Mery Stefan KRCINOVA 34. 37 011 Ceské Budejovice C.S.S.R. írhatsz neki, talán méf megtalálja a póstás | |||||
mig23papa | Adatlap | 390652 | 2007. december 25. 17:05 | ![]() | |
Kispetyával kapcsolatos reményeim már nekem is elszálltak pár éve, akkor beszéltem vele hasonló kép ügyben, sajnálattal közölte, hogy felhagyott ezzel a témával, és a képeit is mind kiszórta (gondolom a kályhába). A jó kapcsolat megőrzése érdekében azóta sem hoztam fel neki ezt a témát. a képedhez kapcsolódva, emlékszem erre a gyakorlatra, valóban ott járt néhány ml, javítanivalóra már nem emlékszem, amelyiket én fogadtam, annak semmi baja sem volt, nem nagyon értünk rá bámészkodni, mert a saját gépeket is előkellett készítenünk az 23ML,MLA-ról stb annyit tudtunk, hogy vannak, és a látható külömbségeket csupán,az akkor meglévő nyelvi hiányosságok miatt nem is nagyon tudtunk szakmailag sem érdeklődni egy dologra konkrétan, hogy az orrfutó rugóstag munkahenger jóval vastagabb volt mint a miénknek, a képen látható magyar "komát" ismerem, de a nevét meg ne kérdezd, ha lényeges kideríthetem neked a csehekkel nagyon jó volt az együtmüködés, a Cseszke budejovice reptérrel konkrétabban, én magam sajna soha nem jártam külfökdön a munkám során, azok biztosan tudnának mesélni akik kint voltak amúgy holszerezted a mellékelt képet? főnökök szívesebben jártak olyanokkal akik szerették a sört, meg tudtak ultizni, dátumokat ne nagyon kérdezzél tőlem , ki emlékszik ezekre tettük a dolgunkat, és mentünk ahova menni kellett, naplót nemigazán mertünk vezetni, pedig de jólenne néha elővenni és olvasgatni, | |||||
mig23papa | Adatlap | 390651 | 2007. december 25. 16:49 | ![]() | |
Miggyuri mit szeretnél megtudni egy olyan MiG-23-as pilótától, aki 79-től repülte a típust? | |||||
sainz | Adatlap | 390650 | 2007. december 25. 16:11 | ![]() | |
mig23papa! 1986-ban cseh MiG-23ML-ek települtek Pápára. Emlékszel erre a gyakorlatra? Volt némi javitanivalótok is az egyik gépen. forum.valka.cz/viewtopic.php/t/51639/title/MiG-23ML-2425 A fotón Martykan Dusan őrnagy látható. Ismered a magyar "komát" a képen? Ha emlékszel részletekre, kérlek oszd meg velünk itt(v emilben). Nagyon érdekelne milyen együttmüködés volt a csehekkel, mit tudtatok anno a 23ML,MLA-ról stb... A magyar 23-asok hasonló kitelepüléseiről az együttmüködő VSZ repterekre, dátumok, helyszinek... Ti is mentetek v csak a gépek? Erről eddig sehol nem olvashatott az érdeklődő(civil). | |||||
sainz | Adatlap | 390649 | 2007. december 25. 15:07 | ![]() | |
Szia Laci! Van néhány személyes jellegü foto amit el akarok juttatni "Kispetyának", és talán ő az egyik közületek, aki Lugovayában fotózott...reménykedem h megőrizte az utókornak a diákat, negákat is. Ha ismered az elérhetőségét, kérlek segits. üdv rob | |||||
mig23papa | Adatlap | 390648 | 2007. december 25. 15:04 | ![]() | |
kori köszi a precíz adatokat, amit a 359-es bejegyzésbem olvashatok, hol szerezted? | |||||
mig23papa | Adatlap | 390647 | 2007. december 25. 14:39 | ![]() | |
kori hol találtad a 378 bejegyzésben látható képet? | |||||
mig23papa | Adatlap | 390646 | 2007. december 25. 14:29 | ![]() | |
Stefan mit kellene másolni? VHS-ről VHS-re, vagy VHS-ről DVD-re lenne neked jobb? | |||||
mig23papa | Adatlap | 390645 | 2007. december 25. 14:26 | ![]() | |
daru lehet hogy ismerjük egymást ? | |||||
mig23papa | Adatlap | 390644 | 2007. december 25. 13:41 | ![]() | |
sainz miért keresed a Kispetyát? | |||||
mig23papa | Adatlap | 390643 | 2007. december 25. 13:39 | ![]() | |
Tisztelettel köszöntök minden kedves "őrült" repülőst. Gratulálok mindannak a lelkes és kíváncsi embernek, akik valaha betették a lábukat,ide mert ezzel életben tartják ezen érdekes témát. Szűcs Laci a nevem és a légierő aktív tagja voltam repülőgépszerelőként,(sárkány-hajtómű mechanikusként)1977-1979-ig Taszáron MIG 21 PF 408-as gépen, 1979-1998-ig Pápán MIG 23MF 10-es gépen,na és persze az összes többin ami a századnál ácsorgott. ( nem vártam meg a pápai repülőtér 2000-es bezárását -és szétbarmolását- már 1998-ban saját kérésemre nugállományba vonultam). A repülés mellett még a fotózás is nagy hobbim így hát kép van bőven,(de akad néhány videó is a témában) szinte minden tipusról. Ha tudok, szívesen segítek bárkinek,de ha hívni akar valaki az inkább az esti órákban, vagy hétvégén tegye . A képeket (videókat) folyamatosan gyűjtöm, szívesen csere-berélek is. A másoktól kapott képek továbbadásához mindíg elkértem a tulajdonosuk engedélyét is, és én is megadom ezt bárkinek, aki hozzájut a képeimhez. A célom ezzel az, hogy minél szélesebb körben vállhasson ismertté mindenki képe, és persze videója is, hisz voltak olyan helyzetek ahova csak néhány ember juthatott be fényképezni-videózni, és így nagyon sok értékes szép anyag veszhet el örökre. Maketteztem is rendesen régebben, a gyűjteményből egyetlen darab maradt meg, de aki látta azt mondta elég jól sikerült. Ennyit magamról "dióhéjban", a Mig 21 fórumon is kapcsolatba lehet lépni velem Repülős üdvözlettel :Laci | |||||
Kalóz | Adatlap | 390642 | 2007. november 16. 13:50 | ![]() | |
Franto | Adatlap | 390641 | 2007. november 16. 10:35 | ![]() | |
Joce! Megkerhetnelek, hogyha valaki atkuldi nekec , akkor te atkuldened nekem is. Cimem: ferenc.nagy@pobox.sk Koszi! | |||||
Joce | Adatlap | 390640 | 2007. október 11. 10:08 | ![]() | |
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni a következő problémámmal kapcsolatban. Az Esci/Italeri 1/48-as Mig-23-asról íródott hajdan egy cikk a Modell és Makett oldalain, egyszer ezt valaki már elküldte nekem scannelve, de véletlenül letöröltem, valaki el tudná küldeni e-mail-ben? Konkrétan a hosszirányú betoldások mértéke érdekelne. Köszönettel Joce | |||||
sainz | Adatlap | 390639 | 2007. október 6. 11:32 | ![]() | |
Kispéter István volt MiG-23 müszaki elérhetőségét ismeri vki ? | |||||
sainz | Adatlap | 390638 | 2007. szeptember 27. 10:06 | ![]() | |
bocsi... A 09-es technikusával beszélgettem sokat mostanában, ők nagyonjó barátok voltak Sopival, rengeteget sztorizott...ez kevert meg. Szerencsére azért van itt aki kijavít...:)) | |||||
Levi | Adatlap | 390637 | 2007. szeptember 26. 21:15 | ![]() | |
IGEN A 04-es! Nem 09 hééé! | |||||
jani | Adatlap | 390636 | 2007. szeptember 26. 21:07 | ![]() | |
Nem egészen értem,hogy miért zuhant le? Nem volt ez egy durva manőver. Talán a szárnyállás miatt süllyedt meg ennyire,vagy valami műszaki hiba miatt? | |||||
Tibcsi | Adatlap | 390635 | 2007. szeptember 26. 20:35 | ![]() | |
sainz | Adatlap | 390634 | 2007. szeptember 26. 20:07 | ![]() | |
Sajnos igen...és a 09-es MiG-23MF | |||||
Tibcsi | Adatlap | 390633 | 2007. szeptember 26. 18:20 | ![]() | |
Ez a Sopi volt, ugye? | |||||
sainz | Adatlap | 390632 | 2007. szeptember 26. 16:24 | ![]() | |
sainz | Adatlap | 390631 | 2007. szeptember 5. 17:04 | ![]() | |
sainz | Adatlap | 390630 | 2007. augusztus 26. 23:29 | ![]() | |
sainz | Adatlap | 390629 | 2007. augusztus 17. 22:42 | ![]() | |
sainz | Adatlap | 390628 | 2007. augusztus 15. 16:39 | ![]() | |
sainz | Adatlap | 390627 | 2007. augusztus 14. 19:45 | ![]() | |
www.dr-peter-horn.homepage.t-online.de/htm/Win_Inf_ATU.htm Nagyon érdekes anyag az ATU-ról. Fotók, videók 21-es, 23-as... | |||||
Akos | Adatlap | 390625 | 2007. augusztus 12. 23:21 | ![]() | |
A pápai 11-es gép körbefotózva: www.albatros.extra.hu/kepek/reszlet/mig23mf/index.htm | |||||
migi | Adatlap | 390623 | 2007. augusztus 12. 21:11 | ![]() | |
Szia Borisz Menj fel a HUNAVIA oldalra többszáz kép van fent igaz csak MF de nem hiszem hogy jelentős külömbség lenne a szinekben. üdv:migi | |||||
borisz | Adatlap | 390622 | 2007. augusztus 12. 20:41 | ![]() | |
Üdv, emberek! tudnátok segíteni abban, hogy milyen színeket érdemes használni egy MiG-23MLD hajltómű kölmlőjénél, illetve a fklapoknál? Esetleg hagyjam az edu maratását úgy, ahogy van, az jó színű? Esetleg egy képpel a féklapok törzsbeni helyéről? | |||||
sainz | Adatlap | 390621 | 2007. augusztus 12. 13:12 | ![]() | |
Valamikor a 80-as évek közepén jártak Pápán cseh 23-asok. Tudja valaki a dátumot, és típust -23MF -23ML -23BN ? Állítólag volt vmi esemény is, kellett javítani is az egyik gépet. | |||||
sainz | Adatlap | 390620 | 2007. augusztus 11. 22:40 | ![]() | |
Sajna nincs, csak a gépekről, üzemeltetőkről, pilótákról... | |||||
Miggyuri | Adatlap | 390619 | 2007. augusztus 10. 06:11 | ![]() | |
sainz! A második kép hátterében lévő, vagy bármelyik más ilyen épületről (hangár, box) nincs több, itt publikálható, képed? Miggyuri | |||||
sainz | Adatlap | 390618 | 2007. augusztus 9. 21:02 | ![]() | |
makettes | Adatlap | 390617 | 2007. augusztus 9. 18:48 | ![]() | |
Sziasztok! Ezt a nyomozást Colombo,Kojak, stb. is megirigyelte volna!! Köszi makettes | |||||
sainz | Adatlap | 390616 | 2007. augusztus 9. 18:46 | ![]() | |
Meglesznek a pontos dátumok, az ukrán reptér, az orosz pilóta neve stb... Majd megosztom veletek is. | |||||
SSgt.Chris | Adatlap | 390615 | 2007. augusztus 9. 18:45 | ![]() | |
No, köszönöm én is. Mostmár összeállt a legendárium. :-) Így ha kérdeznek, már fogom tudni végig a sztorit. Üdv!!! Chris | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 390614 | 2007. augusztus 9. 17:44 | ![]() | |
Gratula, én őszintén attól tartottam, hogy a homály sose oszlik fel, és a titok örökre titok marad, köszi az infót Rumcájsz | |||||
sainz | Adatlap | 390613 | 2007. augusztus 9. 17:17 | ![]() | |
No...kicsit utánajártam a dolognak az(volt) üzemeltetőknél: Soproni Károly alatt leszállás közben(előtt) kigyulladt ez a gép, és rendesen kiágett a törzshátsórész. A sármelléki 5.gv.iap-tól kaptunk hozzá egy 23M törzshátsórészt. (ezt az oldalkormányról és még pár apróságról meg lehet különböztetni az MF-től, ezen indult be nálam az agyalás). Ez felkerült a gépre(a mai napig ez van rajta), de nem lett tuti minden, így került ki a Szu-ba, akik röpke 3 év alatt helyrepofozták. Hazafelé jövet az ukránoknál volt egy szép kövér futórobbanás a leszálláskor, így ők is melóztak rajta egy keveset(a szárny is megsérült). www.freeweb.hu/hunavia/TYPE/MiG-23%20base/MiG23MFINDETAILHuAFIDNo11/photos/photo46.jpg www.freeweb.hu/hunavia/TYPE/MiG-23%20base/MiG23MFINDETAILHuAFIDNo11/photos/photo93.jpg |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58. |
A dupla R-60 inditósinek 1979-ben a gépekkel együtt érkeztek vagy később?
Sokáig 2xR-3S-el a törzs alatt jártak készültségbe a gépek.
mig23papa!
Emlékszel mikor állt rendszerbe az R-60 nálunk a 23-ason?