/ Fórumok /

MiG-23

Kicsit mostohán bánunk a "csapkodó szárnyú" MiG-ünkkel- nekem a másik kedvencem. Ha valakinek van képe hozzá, tegye fel ide.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58.
bigboy 390764 2008. január 25. 12:58
Válasz erre
HUAF_6
HUAF_6

SZöveg nélkül, egyszerüen szép.
Otti 390763 2008. január 25. 11:46
Válasz erre
mig23papa!
Köszi! Megmelengette szívem e kis betonnyelv látványa, ahol annyi napot eltöltöttem nyári melegben és téli fagyban :-)) Soha életemben nem tudtam úgy lebarnulni, mint a seregben. Nyáron mi is egy szál klottgatyában nyomtuk. Viszont nem tornacsukában, mert a beton azt kb 1 hét alatt megette (mezítláb eleve esélytelen lett volna, max 3 perc). Surranót is vagy hármat elkoptattam.
Nekem csak 3-4 fotóm van arról a másfél évről, és csak az egyiken látszik a távolban egy 23-as, de azért berakom (ha beszkenneltem), érdekes lesz, meglátod ;-)
Tibcsi 390762 2008. január 25. 08:27
Válasz erre
Én csak egy ősi kecskeméti nyílt napon láttam ilyent. Az első törzsféklapok csukva voltak, a hátsó meg ráereszkedett a póttankra... gondolom az elengedett hidraulikanyomás miatt.

Csak tipp: szerintem az első féklapokat is simán ki lehetett volna kézzel nyitni, de 90-ben ki mert hozzáérni egy MiG-hez? :-))
notarius 390761 2008. január 25. 08:20
Válasz erre
Hello!

Szintén egy kérdés, és szintén 21-esről: ha a hátsó törzs alatti féklap nyitott, akkor feltétlenül nyílik az első pár is? Avagy megfordítva: létezhet olyan helyzet, hogy az első/k zárva, a hátsó nyitva. Természetesen tároláskor.
Tibcsi 390760 2008. január 25. 07:38
Válasz erre
Ohh, bocsi, most látom, hogy a 23-as topikban vagyunk. Én a 21-esre gondoltam, a képen is az volt, azt hittem a 21-esről beszélsz. :)
Tibcsi 390759 2008. január 25. 05:14
Válasz erre
Mig23papa,

És a fékszárnyakkal mi a helyzet? :)

(csak hogy teljes legyen a kép.. :))

T.
mig23papa 390758 2008. január 24. 23:22
Válasz erre
zoli1989 390757 2008. január 24. 22:23
Válasz erre
Hú oké köszi. Csak azért kérdeztem mert régebben ezt egy kiadványban olvastam, de úgylátszik az hibás volt.
Mégegyszer köszi a választ! :)
mig23papa 390756 2008. január 24. 22:18
Válasz erre
kedves zoli1989

sajna rosszul tudod

ilyen mechanika nem volt a csűrőknél, ha nem ment a hajtómű, kézzel lehetett mozgatni a lapokat, és ahova kitéritetted ott állt meg, (és ha jól emlékszem) a botkormány is mozgott olyankor , mert hidraulika nyomás nélkül a csűrő munkahengerek (Bu 45) merev tolórúdként működtek, éppen azért hogy ha repülés közben elment a hidraulika nyomás akkor még lehessen kormányozni vele, persze akkor lépett működésbe az "úgynevezett kenyér szervó", már ha ismered a kifejezést)
az oldalkormány teljesen mechanikus volt, épp arra állt be amerre a szél fújta, ezért volt is egy oldalkormány rögzítő, hogy az állóhelyen ne csapkodja a szél az oldalkormányt
a stabilizátor teljesen hidraulikus működtetésű volt, hajtóműleállítása után a bot mozgatásával játszottuk le a nyomást a rendszerből és ott állt meg a vvs. ahol éppen elfogyott a nyomás
a vészmozgatását egy kis elektromos meghajtású NP 27 tipusú vésszivattyúval volt megoldva, ami csak a vvs-re dolgozott, bizonyos érték alatti nyomásnál bekapcsolódott a motorja
a törzsféklapokat állóhelyzetben egy semlegesítőcsap kihúzása után ki lehetett nyitni kézzel, és ha törzsalatti póttartály volt függesztve akkor blokkova volt a hátsó töf.működése, ha rossz volt a blokkolás akkor szép "kiflit " csinált a póttartályból
nos kielégítő volt a válaszom?
jöhet a következő kérdés, ha tudok szívesen válaszolok rá
mig23papa 390755 2008. január 24. 21:59
Válasz erre
olvasnám de még mindíg nem érkezett semmi tőled, sajna
zoli1989 390754 2008. január 24. 21:48
Válasz erre
06
06

Én sok MiG-21-es makettet látok kitérített kormányfelületekkel. Pedig ha jól tudom földön állva ezek vízszintesen állnak, mert van egy mechanika ami megakadályozza a "lekonyulásukat".
Ezt jól tudom?
migi 390753 2008. január 24. 21:32
Válasz erre
mig23papa 390752 2008. január 24. 21:31
Válasz erre
migi
ezt már én is szeretem volna kideríteni
egy ici-pici bibire azért felhívnám a figyelmet, az "interceptor" nem nyílhat ki mindkét szárnyon egyszerre, és ha ki is nyílik valamelyik oldalon, ugyanakkor a stabilizátoroknak ellentétesen kéne állniuk
mig23papa 390751 2008. január 24. 21:28
Válasz erre
0027
0027

Otti
a régi szép idök emlékére
migi 390750 2008. január 24. 21:22
Válasz erre
0135
0135

Sziasztok Urak
Hol lehet jelentkezdni az idő útazásra ?
Nem tudná valaki megmondani ki készitette e csodát ? Nagyon szeretnék kérdezni pár dolgot az úriembertől .
Üdv: migi
Hind 390749 2008. január 24. 20:31
Válasz erre
Én még tudatlanul is !!!
Én megelégednék 1985-88 al is!
De igazán egy pár napra belekóstolnék a 70-es évekbe is.Szerintem senki nem akarna ide visszajönni.Sőt én azzal riogatnám a poltisztet,hogy a NATO majd a barátunk lesz egyszer!!!
mig23papa 390748 2008. január 24. 20:23
Válasz erre
Rumcájsz

én örülök ha kerülnek elő ilyen képek, annak meg mégjobban ha bekerülnek a közösbe

Hind

annak az időgépnek én is marhára tudnék örülni, ha beleülhetnék, 1976 ra állítanám
az időpontot, persze a mai tudásomat magammal cipelve
Hind 390747 2008. január 24. 20:16
Válasz erre
Miért van az,ha ezeket a képeket nézem,kinyílik a bicska a zsebemben.
Nincs valakinek kulcsa az időgéphez???
Rumcájsz 390746 2008. január 24. 20:12
Válasz erre
Én azt hittem, tőled kaptam, de ha nem, akkor közös ismerősünk, Gál Joe lehet a forrás, Ferihegyen dolgozik az Aeroplex-nél.Bátran felraktam a képeket a "közösbe",
mert mindkettőtök véleményét ismerem ezen ügyben.
üdv ML
mig23papa 390745 2008. január 24. 18:01
Válasz erre
Rumcájsz

ilyen képeket látva mindíg az jut eszembe, hogy ki a "fene" csinálta, és hol találom meg az illetőt?
cseka76 390744 2008. január 24. 13:57
Válasz erre
Köszönöm szépen Levi!

Ezt nevezem...
Levi 390743 2008. január 24. 13:51
Válasz erre
www.plasticwings.hu/mig23kecel/23m.htm

56 kép a keceli 07-es gépről.
cseka76 390742 2008. január 24. 08:17
Válasz erre
mig23papa!

A legfontosabb személyes "találkozást" elfelejtettem a géppel kapcsolatban! '95 tavaszán (azt hiszem) nyílt nap volt a pápai bázison és akkor beülhettem a 07-es ülésébe! Az biztos,hogy ekkor még láttam szegény Katovics Balázst civilben.
cseka76 390741 2008. január 24. 07:58
Válasz erre
Rumcájsz!

Köszönöm a képeket ezeket még nem láttam,illetve nincsenek meg! Értékesek,köszönöm!

cseka76
cseka76 390740 2008. január 24. 07:56
Válasz erre
mig23papa!

Köszönöm a képet,igen ilyen képekre gondoltam! Én Tatabányán élek,de Tatán dolgozom.(Tatára nősültem) Egyébként veszprémi vagyok! A 07-es gép kiválasztásában nem volt sok "tudatosság".(Ehhez a géphez van HAD matricám :-)) Eddig főleg a neten keresgéltem háttéranyag után ,de nem sok mindent találtam a madárról.Mivel pápai gépről van szó (édesanyám,illetve a családom másik fele pápai) ,ezért (is) a lehető legtöbb információt szeretném begyűjteni a gépről még mielött nekiállnék összeállítani.Szóval ha van még infod a gépről,akár képek,akár sztori,(pl.ki,vagy kik repülték),stb.. szívesen venném ha megosztanád velem!

üdv.: cseka76
Rumcájsz 390739 2008. január 23. 22:18
Válasz erre
Rumcájsz 390738 2008. január 23. 22:17
Válasz erre
Két fotó a kívánt 07-es MIG-23-as gépről.

[img]http://users.cwi.hu/sgupload/1201123062.png[/img]
[img]http://users.cwi.hu/sgupload/1201123116.png[/img]
mig23papa 390737 2008. január 23. 21:06
Válasz erre
07
07

cseka76
kíváncsivá tettél, miért pont a 07-et választottad ?

valami ilyesmi képekre gondoltál?
amúgy a bevonulásom előtt tatai voltam
mig23papa 390736 2008. január 23. 21:00
Válasz erre
Otti

így van (illetve volt) ahogy mondod
cseka76 390735 2008. január 23. 16:55
Válasz erre
Páncélos!

Igen,a 07-es Kecelen van kiállítva!

cseka76
cseka76 390734 2008. január 23. 14:39
Válasz erre
Köszönöm páncélos a segítséget!

Kérem szépen a 2-3 saját képed is!

Köszönöm!

üdv.: cseka76
páncélos 390733 2008. január 23. 14:04
Válasz erre
Cseka76!

A 07-es nem a Kecelen van? Mert, arról van 2-3 saját képem, - ha érdekel - megkeresem neked. De javaslom a Hadtörténeti Múzeum könyvtárát, ahol a Néphadsereg és az Igaz Szó újságokat 1980-tól végigböngészve találhatsz érdekes dolgokat.
cseka76 390732 2008. január 23. 11:22
Válasz erre
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni a szaktársaktól! Anyagot gyűjtök a pápai 07-es oldalszámú Mig-23-ról. (a Levente oldalán már jártam) Akinek van a madárkáról némi anyaga,megköszönném ha megosztaná velem! Főleg a kivonás elötti állapot érdekelne,illetve festési útmutató.

Előre is köszönöm! email : cseka76@freemail.hu

üdv.: cseka76
Otti 390731 2008. január 23. 08:13
Válasz erre
Szia, biztos találkoztunk! Ha máshol nem, a zónában, vagy a melegedőben :-)Amúgy meg ilyesmik jutottak eszembe:
Ugye a mi feladatunk volt repülés előtt az 1-es zónában (remélem jól emlékszem az "1"-es számra :-D) az ülés hevedereit átnézni, ha hiányzott a biztosító cérna valamelyik patentról, pótoltuk. Aztán a csapat egyik fele kiment a betonvégre a fékernyőket összeszedni (ott be is hajtottuk (döngöltük) őket), a másik fele pedig újratöltötte gépeket a 2-es zónában. Ezt a feladatot (töltés) ha jól emlékszem '87 őszén vettétek át Ti, műszakiak tőlünk, ennek nagyon örültünk :-))) Egy napon az 50 valahányas (53?) UTI-ról kétszer is leszakadt a fékernyő nyitáskor, mindkétszer én töltöttem. Ráadásul a Kositzky oktatott rajta aznap... Mikor harmadszor is leszakadt (akkor már a Vida Béla töltötte), elhitték, hogy nem én vagyok a béna :-)))
Az időnk többi részében az időszakos vagy repült óra utáni javítások alkalmával elhoztuk a katapultosoktól a mentőernyőket, két napig szellőztettük, és újrahajtottuk. A túlélőcsomagban kicseréltük a lejárt szav.idős kajákat, gyógyszereket, cigarettát (azóta sem szívtam Fecskét :-D), és visszavittük a cuccot a katapultosoknak, a stabilizálóernyőt meg betöltöttük a fejtámlába.
Havonta három nap volt a mi ugrónapunk, max 3/nap. Szép másfél év volt, szerettük. A volt társaimmal így húsz év után is tartjuk a kapcsolatot. Egyébként tervezzük, hogy szervezünk egy pápai látogatást...
mig23papa 390730 2008. január 22. 22:00
Válasz erre
sainz
valóban Lugovayaban. kapott Mig23-as tipusátképzést, mint (néhány kivétellel) mindenki

gondolom nem csak róla, hanem másokról is van egy halom fotód, most mindegyiket megakarod keresni és kifaggatni, és kiosztod nekik a képeket amin rajtavannak?

miért nem választasz egy kézenfekvőbb megoldást?

tedd fel az összes hasonló tartalmú képeidet a netre egy felhívással,(természetesen olyan méretben, hogy az élvezhető is legyen annak a számára aki nézi azokat) miszerint keresed a képen látható személyeket, repülés történeti kutatások céljából, megadva elérhetőségeidet,

szerintem ez így lenne tisztességes velük szemben is , ha már ott vannak nálad azok a képek amiken rajta vannak, hisz még az is lehet hogy Ő maguknek meg sincsenek ezek a képek

jut eszembe, hol szerzed ezeket a képeket?
sainz 390729 2008. január 22. 21:18
Válasz erre
Tudtommal O is kint kapott tipusatkepzest Lugovayaban.
Errol faggatoznek, plusz adnek neki egy halom fotot amin szemelyesen szerepel.
mig23papa 390728 2008. január 22. 21:14
Válasz erre
sajna nincsen, mit szeretnél megtudni tőle?
mig23papa 390727 2008. január 22. 21:14
Válasz erre
szerintem mindig az volt, képzeld magad a hejükbe
sainz 390726 2008. január 22. 21:04
Válasz erre
Van Emilcimed v telszamod Heredy Janoshoz?
sainz 390725 2008. január 22. 21:04
Válasz erre
1980-ban eleg izgalmas beosztas lehetett sorszerelokent dolgozni a 23-ason...
mig23papa 390724 2008. január 22. 20:50
Válasz erre
ő a sorszerelő volt, a nevére már nem emlékszem
mig23papa 390723 2008. január 22. 20:50
Válasz erre
sainz 390722 2008. január 22. 20:47
Válasz erre
Untitled-Scanned-41-cut_resize
Untitled-Scanned-41-cut_resize

"07"-es gep mechanikusa?
sainz 390721 2008. január 22. 20:44
Válasz erre
A "02"-es gepen matat a "kollega"
sainz 390720 2008. január 22. 20:43
Válasz erre
Untitled-Scanned-13-cut_resize
Untitled-Scanned-13-cut_resize

?
mig23papa 390719 2008. január 22. 20:39
Válasz erre
sainz
sajna nem, de szerintem az egyik orosz szerelő a gépekkel érkező szervízbrigádból
sainz 390718 2008. január 22. 20:31
Válasz erre
Untitled-Scanned-06-cut_resize
Untitled-Scanned-06-cut_resize

1980 tavasz:

Ismered ot mig23papa?
mig23papa 390717 2008. január 22. 20:30
Válasz erre
2
2

Miggyuri

köszi, majd jönnek szépen sorban a többi képek is, érdemes időnként benézni oda, de teszek ide is egyet, eredeti méretében
Miggyuri 390716 2008. január 22. 20:05
Válasz erre
MiG23papa!
Szép képek vannak a 23-okról.
Gratu!
Miggyuri
mig23papa 390715 2008. január 22. 19:58
Válasz erre
Otti

örülök neki akkor már megérte honlapot csinálnom, és mik jutottak eszedbe
a régi szép időkről?
'86 aug-'88 feb, akkor lehet még találkoztunk is,
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58.