/ Fórumok /

MiG-23

Kicsit mostohán bánunk a "csapkodó szárnyú" MiG-ünkkel- nekem a másik kedvencem. Ha valakinek van képe hozzá, tegye fel ide.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58.
mig23papa 390807 2008. január 29. 22:27
Válasz erre
na szuper most meg a 23-as topikba tévedt be a 21-es
mig23papa 390806 2008. január 29. 22:26
Válasz erre
mig23papa 390805 2008. január 29. 22:25
Válasz erre
migi 390804 2008. január 29. 21:35
Válasz erre
88 05.06
Szucsán András és Csapó Dénes
migi 390803 2008. január 29. 21:24
Válasz erre
mig23papa 390802 2008. január 29. 20:44
Válasz erre
Otti
pedig igazából a "múlt rendszerben " történtek az igazi nagy dolgok, utánna kicsit állóvíz lett az egész.
Az azóta eltelt 20 év alatt én sehol sem éreztem, hogy minden annyira a helyén lett volna.
Emlékszel még hogy a 88 tavaszán lezuhant 35-ös gépet kik repülték épen akkor?
Az ejtőernyő törzskönyve már biztosan nincs meg, sajna, mint annyi más sincsen meg, de a Szu 22 topicba teszek be néhány csemegét less be időnként oda is.
mig23papa 390801 2008. január 29. 20:39
Válasz erre
migi
bemutatnál engem is ennek az embernek?
migi 390800 2008. január 29. 18:25
Válasz erre
Szia Otti
Végre találtam egy embert aki ismerte közelebről a 35 gépet . Szeretném megcsinálni a gépet , de csak oldal nézeti képeim vannak róla , nincs olyan képed amin látszanak a szárnyak , vagy nem emlékszel naggyából annak a festésére .
üdv: migi
Otti 390799 2008. január 29. 16:34
Válasz erre
mig23papa, így van, ahogy mondod. Tudom, mostanság nem divat a katonaságnál eltöltött időkön nosztalgiázni, főleg nem, ha ráadásul azok az idők még a múlt rendszerben voltak :-))
De az azóta eltelt 20 év alatt csak kevés helyen éreztem, hogy minden annyira a helyén lett volna. Jól megszervezve, begyakorolva, elődeink hosszú évtizedek alatt összegyűjtött tapasztalatait felhasználva, de új dolgokat is kitalálva működött a gépezet. Fontosnak éreztük magunkat, de azok is voltunk: a '88 tavaszán lezuhant 35-ös gép mindkét ernyőjét én hajtogattam főhajtogatóként. Tán még megvan valahol az ejtőernyő törzskönyve a nevemmel... Na pl. az nekem hatalmas relikvia lenne!
mig23papa 390798 2008. január 29. 16:02
Válasz erre
Otti
vettem az adást, de szerintem nem csak csodáltad és szeretted, nem múlhat el ez az érzés egykönnyen, a legjobb érzés hogy benne lehettél egy szuper csapatban, mint már tudjuk, tudatlan irodakukacok szétbarmolták az egészet
Otti 390797 2008. január 29. 14:08
Válasz erre
Dehogyis, csak hülyültem :-)) Nagyon jó visszagondolni a régi időkre, és bár én nem tudok olyan sok részletet a 23-asokról, mint az itt fórumozók többsége, de azért magam is szívtam a kerozinszagot Pápán, érintettem ezeket a gépeket, dolgoztam velük, nekem is közöm volt hozzá, hogy repülhettek. Csodáltam és szerettem őket.
mig23papa 390796 2008. január 29. 12:31
Válasz erre
Otti
nem akartalak megbántani, én voltam a béna egyszerűen nem nyitottam ki a képet nagyobbra
ezért nem láttam amiről beszéltél, ezer bocsi, azért nincs harag ugye? :-)
Otti 390795 2008. január 29. 09:10
Válasz erre
Nem volt rossz, de azért a Vidámparkban már tutibb gyomorforgatók vannak :-))
Otti 390794 2008. január 29. 09:01
Válasz erre
"ne ijedj meg, de a háttérben egy 21-es van"
Ez rosszul esett mig23papa... Azt hittem, a magamról elmondottak után elhiszed, hogy meg tudok különbözetni egy 21-est a jobb hátul álló 23-astól :-)) Sőt, ha nagyon meresztem a szemem, én a hangár sötétjében egy másik 23-ast is felfedezni vélek.
cseka76 390793 2008. január 29. 08:18
Válasz erre
páncélos!

Nem találtam a címed,itt az enyém : cseka76@freemail.hu

Előre is köszi a képeket!
páncélos 390792 2008. január 29. 07:56
Válasz erre
cseka76!

Dobj egy mailt, küldeném a keceli képeimet.

Rejtő István
mig23papa 390791 2008. január 28. 20:11
Válasz erre
migi

igazad nem nyitottam nagyobbra a képet
f2d 390790 2008. január 28. 19:23
Válasz erre
migi 390789 2008. január 28. 19:22
Válasz erre
Sziasztok
Igen 21 is van , de mivan a jobb sarokban szemből?
mig23papa 390788 2008. január 28. 19:20
Válasz erre
Otti

én sajna mindíg lemaradtam a kipróbálásáról

ne ijedj meg, de a háttérben egy 21-es van

az ülést piropatronnal "lőtték ki" ha jól emlékszem akkor a lábelfogóknak mechanikus műküdtetése volt mint a gépeken is, ahogy emelkedett az ülés a bovden úgy zárta a lábelfogókat
Otti 390787 2008. január 28. 09:45
Válasz erre
Otti 390786 2008. január 28. 09:44
Válasz erre
katapult1
katapult1
katapult2
katapult2

Szia mig23papa!
Íme a képek! Ugyan csak érintőlegesen van közük a 23-asokhoz, de van (az egyiken a háttérben látszik is egy :-D). Ugyanis az ezrednél a hajózók mindegyike részt vett ezen a "gyakorlaton". A katapultosok (nem emlékszem a nevükre sajnos) minket, ejéseket kapták segítségül a lebonyolításhoz - cserélgettük az elnyíródó biztosítókat, rendeztük a hevedereket, stb. Nem emlékszem pontosan, de azt hiszem sűrített levegővel "lőtték ki" az ülést, és piropatronok működtették a lábakat behúzó huzalt. Mindkét képen én asszisztálok, az éppen "katapultáló" katona ejés társam, mi is kipróbálhattuk :-)
mig23papa 390785 2008. január 26. 22:16
Válasz erre
kompresszor
kompresszor

egy kis ínyencség (ritkán szedtük szét ennyire a hajtóművet) Mig23 hajtómű kisnyomású kompresszor forgó lapát koszorúi
mig23papa 390784 2008. január 26. 21:53
Válasz erre
köszönöm, a magam részéről vissza térek a Mig 21 kérdésekkel a Mig21 topicba
Rumcájsz 390783 2008. január 26. 20:41
Válasz erre
Urak, makettezők, repülőimádók és egyebek - bocs, de 21-es témával vissza kéne ugrani a MiG-21 topicba' Ott folytathatjuk a témát tipus-zavar nélkül.
migi 390782 2008. január 26. 20:41
Válasz erre
Szevasztok Lászlók
Nincs senkinek se akumlátor fotója ,ilyen butaságot keresek .Urak az 5531 Bis a Lanecker József személyi gépe volt, elötte a Pető gépe volt ?
Buza 390781 2008. január 26. 20:38
Válasz erre
Annak a golyós zárnak, ami engem nem bírt ki, igazán korlátozott volt a teherbírása!
:-)
mig23papa
Ez a törzsféklapos dolog fordult elő néhányszor. Nálunk nagyon belénksulykolták, hogy mindig kössük ki, de nekünk is volt hasonló mázlink vele. Olyanra is emlékszem, hogy a törzsféklapok nyitva voltak, a hidraulika kocsi járt és egyszercsak áramszünet lett. A maradék nyomástól aztán a tfl-ok szépen becsukódtak, szerencsére nem volt alatta senki.
Rumcájsz 390780 2008. január 26. 20:24
Válasz erre
Ön nyert /csak nem a lottó ötöst/, elsősorban mert a korábbi 21F változatokon a gépágyú
töltés-ürités munkákat a nyitott mellső törzsféklapok mögött hozzáférhető törzsrészben kellett végezni.
mig23papa 390779 2008. január 26. 20:18
Válasz erre
lehet éppen ezért találták ki a földi biztosítékot a törzsféklap semlegesítő csapra?
Rumcájsz 390778 2008. január 26. 19:48
Válasz erre
Ga-142 hidraulika-csap a futókat müködtette a 21-en és a 23-on egyaránt, a 21-es törzsféklapok csapja Ga-184, /életveszélyes volt, mert csak a ki-helyzetet vezérelte elektromosan, a benti irányra a delej megszünésekor rugó váltotta át a csapot, igy nyomás alatt bármilyen áramhiányra, pl. akku-lekapcsolásra vagy egy csatlakozó széthúzására is a féklapok bezártak - 210 atmoszférával'/. A fékszárny munkahengerben minden 21-es változaton golyós rögzitőzár volt beépitve, persze korlátozott teherbirással, hiszen csak az aerodinamikai szivóhatás ellen kellett megtartani a fékszárnyat hangsebesség a fölötti tartományban. A Pu-7 fékszelep meg a világháborús Jak-1 vadászoktól kezdve a PZL-104 Gawron-on át a MiG-21 utolsó szériájáig számtalan tipusba volt beépitve.
Daala 390777 2008. január 26. 18:39
Válasz erre
Köszi!
migi 390776 2008. január 26. 18:32
Válasz erre
Daala 390775 2008. január 26. 18:20
Válasz erre
Szevasztok!
Tudtok mondani színárnyalatot (vagy színkódot) a teflonszürkéhez?
Kösz!
Daala
notarius 390774 2008. január 26. 18:18
Válasz erre
Topi 390773 2008. január 26. 06:41
Válasz erre
Olyan gyakori mint a PU-7 szelep.
Hind 390772 2008. január 26. 03:48
Válasz erre
Ez a GA142 mindenhol ott van!!!
Még egyenlőre LADÁ-ban nem láttam csak!
migi 390771 2008. január 25. 22:45
Válasz erre
Sziasztok
Hamár ilyen szépen összejöttünk , kérdeznék én is valamit Készitek ( ma kezdtem el) egy 21 MF diórámát , és szeretném kinyitni az akumlátor ajtót a has alatt. Erről még lenne képeim , de nincs valakinek az aksiról képe ?
üdv: migi
Laci nem tudom mi a baj az imélekkel de küldtem vagy 4-5 db, hova lett ?
mig23papa 390770 2008. január 25. 22:23
Válasz erre
Buza
csatlakozni tudok csak az általad leírtakhoz,törzsféklapok semlegesítő csapja mind a hármat semlegesítette. Jól emlékszem hogy Ga 142 csapok voltak?
képzeld , jártam egyszer úgy hogy a hátsó töf nyitva volt, a hajtóműlemezek meg le voltak nyitva, UPG-vel valamiért rácsatoltunk, ahogy a nyomás növekedett persze a töf is elindult befelé, szerencsére a kabin létrán álltam, és beletekertem a botba rendesen ettől lelassult annyira hogy az UPG-s gyerek letudott állni, azért netudd meg hogy sikerült helyrehozni a hmű lemezeket,(mert azért egy kicsit megnyomorgatta) annyira hogy belehessen csukni azokat, soha nem lett olyen passzentos mint előtte,
mig23papa
Buza 390769 2008. január 25. 22:01
Válasz erre
Sziasztok 21-es rajongók, itt a 23-as oldalon!
A 21-esen a fékszárnyat benti helyzetében egy golyós zár rögzítette, ezért nyomás nélkül csak pár milimétert mozdult el lefelé. (MF, BISZ, AP, UM). Az úszó tipusú fékszárnyakra (F-13, PF, U-400,U-600) már nem nagyon emlékszem, de azokat azt hiszem nem rögzítette semmi. Legalábbis én egyszer majdnem egy hatalmasat zakóztam miatta, mert ráléptem és megindult alattam kifelé. Ha fontos utána nézhetek.A vadász változatú gépeken a törzsféklapoknak két GA csapja van. Egy az elsőknek és egy a hátsónak. Ez utóbbit blokkolja a függesztett póttartály, nehogy kiflit hajlítson belőle! Ha a két csap nem egyformán engedi át nyomás nélküli állapotban a levet, akkor minden további nélkül elképzelhető, sőt a leggyakrabban így is van, hogy az első és hátsó féklapok nem egyformán vannak nyitva. Az UTI változatoknál csak egy csap van a két féklaphoz, ott a nyomás nélküli nyitás mértékét a belső átszivárgás és a gravitáció határozza meg. A törzsféklapok semlegesítő csapja emlékeim szerint mindhárom (mindkettő)féklapot semlegesítette, tehát kézzel oda lehetett állítani, ahova akartuk. Ennek azért majd utána nézek (vagy megkérdezem Rumcájsz Tanár Urat)
Üdv mindenkinek: Búza
mig23papa 390766 2008. január 25. 21:50
Válasz erre
Tibcsi
mármint a Mig 21 fékszárny , ugye?
három helyzete van, behúzott, felszálló, leszálló, ha jól emlékszem "úszó" rendszerű, ami azt jelentette hogy egy bizonyos sebesség felett a légáramlat mindenképpen becsukta
ahhoz hogy a földön ki lehessen húzni a törzsféklapokat egy semlegesítő csapot kellett kihúzni egy rugó ellenében, ami a jobb főfutógondolában volt,és akkor kilehetett nyitni a lapokat
tehát kétemberes volt ez a manőver, de volt egy földi biztosíték is ha hosszabb ideig kellett nyitva tartani

notarius
Mig 21 törzsféklapok, nulla hidraulikus nyomás esetén a súlyuknál, és a hidraulika rendszer belső tömitettlensége miatt kinyílhatnak, tehát létezhet olyan helyzet, hogy az első/k zárva, a hátsó nyitva.
Megfelelő hidraulika nyomásnál, működtetés esetén mindhárom kinyílik, kivéve ha törzsalatti pottank van függesztve akkor blokkolva van az alsó, nehogy lenyomja azt,
a hátsót amúgy egy gyorcsatlakozót oldva egy csavar segitségével oldani lehet, hogy a mögötte lévő hajtómü szerelő és ellenőrző lemezeket le lehessen venni a tötzsről

a hajtóművezérlőkar (HVK) markolaton van a kapcsolója, mely gomb és kapcsoló is egyben

Otti
kíváncsian várom a képeket

Kicsi
kielégítő a válaszom?
Kicsi 390765 2008. január 25. 13:20
Válasz erre
Mig23papa!

A fékszárny engem is érdekelne, a zoli1989 által berakott kép is pont ezt ábrázolja.
bigboy 390764 2008. január 25. 12:58
Válasz erre
HUAF_6
HUAF_6

SZöveg nélkül, egyszerüen szép.
Otti 390763 2008. január 25. 11:46
Válasz erre
mig23papa!
Köszi! Megmelengette szívem e kis betonnyelv látványa, ahol annyi napot eltöltöttem nyári melegben és téli fagyban :-)) Soha életemben nem tudtam úgy lebarnulni, mint a seregben. Nyáron mi is egy szál klottgatyában nyomtuk. Viszont nem tornacsukában, mert a beton azt kb 1 hét alatt megette (mezítláb eleve esélytelen lett volna, max 3 perc). Surranót is vagy hármat elkoptattam.
Nekem csak 3-4 fotóm van arról a másfél évről, és csak az egyiken látszik a távolban egy 23-as, de azért berakom (ha beszkenneltem), érdekes lesz, meglátod ;-)
Tibcsi 390762 2008. január 25. 08:27
Válasz erre
Én csak egy ősi kecskeméti nyílt napon láttam ilyent. Az első törzsféklapok csukva voltak, a hátsó meg ráereszkedett a póttankra... gondolom az elengedett hidraulikanyomás miatt.

Csak tipp: szerintem az első féklapokat is simán ki lehetett volna kézzel nyitni, de 90-ben ki mert hozzáérni egy MiG-hez? :-))
notarius 390761 2008. január 25. 08:20
Válasz erre
Hello!

Szintén egy kérdés, és szintén 21-esről: ha a hátsó törzs alatti féklap nyitott, akkor feltétlenül nyílik az első pár is? Avagy megfordítva: létezhet olyan helyzet, hogy az első/k zárva, a hátsó nyitva. Természetesen tároláskor.
Tibcsi 390760 2008. január 25. 07:38
Válasz erre
Ohh, bocsi, most látom, hogy a 23-as topikban vagyunk. Én a 21-esre gondoltam, a képen is az volt, azt hittem a 21-esről beszélsz. :)
Tibcsi 390759 2008. január 25. 05:14
Válasz erre
Mig23papa,

És a fékszárnyakkal mi a helyzet? :)

(csak hogy teljes legyen a kép.. :))

T.
mig23papa 390758 2008. január 24. 23:22
Válasz erre
zoli1989 390757 2008. január 24. 22:23
Válasz erre
Hú oké köszi. Csak azért kérdeztem mert régebben ezt egy kiadványban olvastam, de úgylátszik az hibás volt.
Mégegyszer köszi a választ! :)
mig23papa 390756 2008. január 24. 22:18
Válasz erre
kedves zoli1989

sajna rosszul tudod

ilyen mechanika nem volt a csűrőknél, ha nem ment a hajtómű, kézzel lehetett mozgatni a lapokat, és ahova kitéritetted ott állt meg, (és ha jól emlékszem) a botkormány is mozgott olyankor , mert hidraulika nyomás nélkül a csűrő munkahengerek (Bu 45) merev tolórúdként működtek, éppen azért hogy ha repülés közben elment a hidraulika nyomás akkor még lehessen kormányozni vele, persze akkor lépett működésbe az "úgynevezett kenyér szervó", már ha ismered a kifejezést)
az oldalkormány teljesen mechanikus volt, épp arra állt be amerre a szél fújta, ezért volt is egy oldalkormány rögzítő, hogy az állóhelyen ne csapkodja a szél az oldalkormányt
a stabilizátor teljesen hidraulikus működtetésű volt, hajtóműleállítása után a bot mozgatásával játszottuk le a nyomást a rendszerből és ott állt meg a vvs. ahol éppen elfogyott a nyomás
a vészmozgatását egy kis elektromos meghajtású NP 27 tipusú vésszivattyúval volt megoldva, ami csak a vvs-re dolgozott, bizonyos érték alatti nyomásnál bekapcsolódott a motorja
a törzsféklapokat állóhelyzetben egy semlegesítőcsap kihúzása után ki lehetett nyitni kézzel, és ha törzsalatti póttartály volt függesztve akkor blokkova volt a hátsó töf.működése, ha rossz volt a blokkolás akkor szép "kiflit " csinált a póttartályból
nos kielégítő volt a válaszom?
jöhet a következő kérdés, ha tudok szívesen válaszolok rá
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58.