<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58. |
Monox | Adatlap | 390860 | 2008. március 22. 09:26 | ![]() | |
Monox | Adatlap | 390859 | 2008. március 20. 08:21 | ![]() | |
Rendben van. Tudom, hogy külömböznek a Szovjetúnióban használt szögletestől, csak azért írtam így, mert az érkezések idején minden egyes MiG-21 esen és 23-ason ezek a számok voltak (sőt a MiG-15, - 19-eseken és még nagyon sok más típuson is!)és a Szovjetúnióban festették fel őket gyárilag. Utána pedig ismét fel-, és lekereültek a gépekről. Ennek oka viszont ma sem ismeretes előttem. | |||||
Daala | Adatlap | 390858 | 2008. március 19. 20:58 | ![]() | |
A mieink inkább a lengyel és kínai oldalszámokra hasonlítanak jobban. | |||||
Daala | Adatlap | 390857 | 2008. március 19. 20:58 | ![]() | |
Azért azok nem igazán "szovjet" formájúak, csak szögletesebbek a kerek számoknál. Ha jobban, közelebbről megnézed, az orosz gépeken sokkal szögletesebbek a számok, mint a mieinken. A magyar "szöletes" számok láthatóan kerekebbek, ívesebbek mint azok. | |||||
Monox | Adatlap | 390856 | 2008. március 19. 07:52 | ![]() | |
Sokaig nem értettem, hogy a pápai MiG-23-asoknak 01-től 06-ig miért van átfestve az oldalszáma méghozzá az eredeti Szovjet formájúra. Most már kezdem kapisgatni a dolgot. Azt viszont nem, hogy a MiG-21biszek és UM-ek között is miért volt több "szovjetre átfestett" oldalszámú gép amire eredetileg a a PG-s oldalszám volt felfestve. Ráadásúl később ezen gépek jó részére ismét a PG-s magyar formájú oldalszámot festették fel. Pl. 41,42,47,6253-as gépek és társaik. | |||||
sainz | Adatlap | 390855 | 2008. március 18. 23:00 | ![]() | |
Lacy! Koszi! Eppen csak a szememet nem verte ki, de nekem fel sem tunt...:)) | |||||
mig23papa | Adatlap | 390854 | 2008. március 18. 22:03 | ![]() | |
heló Balázs alátámasztalak, volt valami ilyesmi, mert valaki (lehet hogy a Bakó Feri volt) kitalálta hogy így sokkal jobban lehet látni a leszálló gép számát, meg is jelent egy kép erről, mert éppen egy keszibe készített tv riporton ez a fajta szám virított a gépen a hajózó mögött, valaki le is fotózta, nekem is megvolt a kép, de lehet elszállt egy régi vinyómmal együtt, majd megpróbálom a haveroktól újra beszerezni az érdekes az hogy telefonáltak a PG-be is hogy ha már ott van a gép nagyjavításon akkor azt is fessék olyanra, a PG-seknek leesett az álla, mivel az ilyen jelzéseket komoly nemzetközi szabályok rendezik, és megsúgták hogy a pápai gépen is azonnal állítsák helyre az eredeti állapotot, mert nagy balhé lesz | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 390853 | 2008. március 18. 21:37 | ![]() | |
Sziasztok! A közelmúltban hallottam egy érdekességet, és szeretném, ha alátámasztanátok vagy megcáfolnátok. Állítólag a magyar 23-asokon egy ideig fehér volt az oldalszám, piros kerettel, de kb. fél év után visszatértek a "hagyományos" színkombinációhoz. Ez számomra új információ, Ti tudtok erről? | |||||
Lacy | Adatlap | 390852 | 2008. március 18. 21:30 | ![]() | |
A NDK-ban maradt géppel kapcsolatban: nem biztos, hogy az általad korábban feltett képen szereplő gép, és a Németeknél maradt (múzeumban ma is megtekinthető) Mig-23S ugyan az a példány. A két gépnek más-más az orrkúpja. A feltett fotón az elterjedt kerek, a Németeknél maradt gépen a korai csúcsos orrkúp látható. | |||||
sainz | Adatlap | 390851 | 2008. március 18. 20:36 | ![]() | |
Monox! Tudomasom szerint csak az oroszok hasznaltak a -23S-t, es csak otthon a Szu-ban(ez tobb konyvben is igy szerepel). A foton levo gep vmelyik Moszkva melletti ezrednel(nem Kubinka) volt rendszerben. Most varom a pontos valaszt. Erdekes modon az NDK-ba kerult egy ilyen gep - technikusok tanultak rajta. Ez felveti a lehetoseget, hogy a 16.Legihadsereg egyik(vagy tobb) ezrede esetleg szinten repult MiG-23S-sel. Regebben feltettm ide egy ATU-ba futott -23S fotot, az lett a nemeteke. Gyartott darabszamot majd megtom nezni par nap mulva egy konyvben. | |||||
Monox | Adatlap | 390850 | 2008. március 18. 17:06 | ![]() | |
Volna egy kérdésem a MiG-23S tipussal kapcsolatban. 1. Hány darabot készítettek összesen ebből a változatból? 2. A Szovjetúnión kívűl repült-e más ország(ok)ban is? | |||||
sainz | Adatlap | 390848 | 2008. március 17. 23:47 | ![]() | |
mig23papa | Adatlap | 390847 | 2008. március 3. 20:20 | ![]() | |
Nagyon szívesen Itt még megvolt minden gépünk :-) de utána szép lassan elkezdtek fogyogatni :-( | |||||
Daala | Adatlap | 390846 | 2008. március 3. 17:49 | ![]() | |
A kép is király! | |||||
Daala | Adatlap | 390845 | 2008. március 3. 17:46 | ![]() | |
Laci! Én voltam, köszi a választ! Daala | |||||
mig23papa | Adatlap | 390844 | 2008. március 3. 13:27 | ![]() | |
már nem emlékszem ki kérdezte hogy mikor és miért szerelték le az orr kerék burkolatokat a Mig 23-asokról, de a válasz a következő oroszoknál egy felszállás alkalmával összeszedett valami idegen tárgyat (lehetett faág , vagy valami hasonló) az orrfutó, és a behúzáskor eldeformálódott a kerék burkolat, olyan mértékben, hogy a következő kiengedéskor annyira beleakadt valamelyik hidraulika csőbe, hogy ki is tépte azt a hasonló esetek elkerülése érdekében adott ki az orosz egy buletint (utasítást) , hogy minden gépről le kell szerelni az időpontra már nem igazán emlékszik senki sem, de 1985-ben még biztosan fent voltak | |||||
flagon | Adatlap | 390843 | 2008. március 1. 09:14 | ![]() | |
Rumcájsz | Adatlap | 390842 | 2008. február 28. 21:38 | ![]() | |
Szerintem itt inkább a periszkóptükör helyének kivágása okozta a problémát, ami feszültség-gyüjtő és koncentráló terület minden kivágással gyöngitett felületen, lásd a Comet utasszállitó szögletes ablakaiból bekövetkező katasztrófákat. A 21-nek vala- mivel kisebb dekkje volt, akkora felület még lehet, hogy épp elviselte a túlnyomást, a 23-on lévő kissé nagyobb tetőnek meg már túlzott terhelés volt, elkezdte "kidolgoz- ni" a plexit a keretből, és ez mindig a hajszálrepedésekkel kezdődik minden mechani- kai terhelés esetén /még a fémekben is/. | |||||
sainz | Adatlap | 390841 | 2008. február 28. 21:24 | ![]() | |
Akkor ez egyben azt is jelenti, hogy meg a 70-es evekben is gondot okozott az oroszoknak olyan minosegu plexit gyartani, ami hosszutavon elviseli a nyomaskulonbseget? | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 390840 | 2008. február 28. 21:19 | ![]() | |
Talált, süllyedt, a 27-es alacsonytámadó-csapásmérő/vadászbombázó, 10-12-ezernél magasabban semmi dolga, hatezer fölött is csak a gazdaságosabb, üzemanyagkimé- lő, nagyobb távolságú átrepülések, cél-megközelités fordulhatnak elő. | |||||
sainz | Adatlap | 390839 | 2008. február 28. 21:12 | ![]() | |
OK. De a MiG-27 merevites nelkuli kabintetot kapott. Talan mivel ritkabban jar a sztratoszferaban?Kisebb a nyomaskulonbseg? | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 390838 | 2008. február 28. 20:34 | ![]() | |
Mivel a második képen R-23 lóg a pilonon, elég egyértelmű,hogy az APU-23 őse, csak később egy csomó súlyt lespóroltak róla. A kabintető közepére meg azért kellett a hosszirányú merevités, mert a nagy felületű plexi valszeg nem birta a kabin túlnyo-másából adódó erőket /főleg, hogy középen a periszkóp miatt ki is volt vágva/. A plexiben ilyenkor hajszálrepedések keletkeznek /ún. "ezüstöződés"/, ami a rásütő napfény miatt rendkivül rontja a kilátást, később a túlnyomás hatására kiterjedő re- pedések miatt ki is robbanhat a kabintető./ Lásd Parragi Vilmos főhadnagy 21F-13 gépének kirobbant kabintetője 1965 máj.4, utána kényszerleszállás/ | |||||
sainz | Adatlap | 390837 | 2008. február 28. 19:06 | ![]() | |
airforce.ru/history/modern/kolotukhin/index.htm Mi ez a furcsa pilon a 23-ason? Az APU-23 elodje lenne? Az is erdekes, hogy a korai 23M-eken meg nem volt ott a kabinteto kozepen az otromba szeles merevites. Mi a banatnak gyartottak kesobb azzal a kabintetot? Hogy kevesebet lasson kifele a pilota? | |||||
mig23papa | Adatlap | 390834 | 2008. február 26. 22:21 | ![]() | |
mint ahogy például ezeket is | |||||
mig23papa | Adatlap | 390833 | 2008. február 26. 16:55 | ![]() | |
Indiszkrecio: sainz - mig23papa 1:1 sohasem lehet, mivel én mindíg vissza adom a külcsönkapott képeket :-) | |||||
sainz | Adatlap | 390832 | 2008. február 24. 01:40 | ![]() | |
A pontos idopontot majd megkerdezem egy uttoro orsvezetotol, biztosan benne lesz a naplojaban...:)) Indiszkrecio: sainz - mig23papa 1:1 En ugy gondolom nincs sok ertelme folytatni, bar kozben uj infokkal, kepekkel gazdagodtatok.. sainzs special offer: 2 in 1...:)) A foton Szucs Janos, kesobb kecskemeti hajozo. | |||||
sainz | Adatlap | 390831 | 2008. február 24. 01:27 | ![]() | |
Indiszkreciora indiszkrecio a valasz: Idezet mig23papa Januar 31-i hangulatos levelebol(E-mail): " Pápára soha nem települtek MiG-23M-ek főleg nem egy hétre. Kezdem azt hinni, hogy azt sem tudod hol van Pápa " " mert ha valóban itt voltak Pápán akkor én találkozhattam is vele nem úgy mint te, mert kisdobosokat akkor még nem engedtek kószálni a reptéren , harci repülők között " A kisdobosok es uttorok valoszinuleg tajekozottabbak a kerdesben, mivel ok kozosen fakat is ultettek az orosz pilotakkal. | |||||
sainz | Adatlap | 390830 | 2008. február 24. 00:15 | ![]() | |
forums.airforce.ru/showthread.php Ez a Link szoljon a hitetleneknek. Van ertelme az oroszoknal probalkozni, rengetegen vannak akik megfordultak kis hazankban, vagy az odakinti kepzes, elesloveszetek, hadgyakorlatok alkalmaval kerultek kapcsolatba - baratsagba - magyarokkal. Es kozuluk sokan fotoztak, vagy tudjak ki fotozott... Nem kell hozza kulonosebben kifinomult orosz nyelvtudas, hogy ellenorizzetek a mondandomat. Nyitottam egy topicot "Asztrahany" cimszoval, gondoltam kicsit halaszok a zavarosban. Hamarosan elokerult az ottani ezredparancsnok fia(Jurij) - 1982, amikor a 23-as szazad odakint volt elesloveszeten. Felismerte a fotoimon az apjat, kuldtem neki jopar kepet, cserebe o is kuldott, es osszehozott nehany idosebb pilotaval, akik nagy fotos hireben alltak, es Magyarorszagon szolgaltak. Aztan jelenkezett egy mostani aktiv pilota Asztrahanybol - Corsar -, es kepeket kert tolem az ottani muzeumba. Kuldtem sokat, kaptam sokat...magyarokrol is... | |||||
sainz | Adatlap | 390829 | 2008. február 23. 23:46 | ![]() | |
Rumcajsz! (no es mindenki aki itt olvasgat) Mint lathato, olvashato, igen regota teljesen neutralisan postolgatok ide ezt-azt. A melyentisztelt, szakkepzett ur meg mindig azon van fennakadva, hogy a tolem ajandekba, E-mail-ben kapott fotomra feltett kerdesere - honnan, kitol?(ajandek lonak ne nezd a fogat!) - adott valaszom beleillik e a vilagkepebe vagy sem. Valaszom, melyet emilben szemelyesen neki kuldtem, tehat nem feltetlenul a nagy nyilvanossagnak - nevezzem indiszkrecionk az itteni felemlegeteset? Igy hat kenytelen az ember fia valaszolni... Egyebkent is az az orokifju tipus vagyok, aki idonkent szereti maqat ujra ovodasnak erezni...:)) De hogy a nagyerdemu erdekei sem seruljenek, ime itt a kerdeses foto csatolva. Remelem eljut minden erintetthez, aki a tipust dedelgette, vagy csak siman a partvonalrol erdekli a dolog - mint jomagamat. Es nem fog egy ujsagban vagy konyvben - egyesek honlapjan - megjelenni, mivel a felbontas ezt lehetove teszi, de nincs kompromisszum, gondolom az erintetteknek fontos, hogy felismerjek a kepen magukat. | |||||
sainz | Adatlap | 390828 | 2008. február 23. 21:40 | ![]() | |
" hát csak az hogy még mindíg össze-vissza beszélsz :-) " A kepek beszelnek helyettem...:))..vagy talan 1974-ben Falkenbergben is te vagy egy magyar kollega fenykepezte a szovjet MiG-23M-eket? | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 390827 | 2008. február 23. 21:39 | ![]() | |
Uraim, nem tudom, feltünt-e másnak is, hogy ennek a topicnak a cime: MiG-23, talán inkább ez legyen a téma, és ne én-te-ő ilyen-olyan-amolyan igy-úgy-amúgy, stb. Akinek viszont ez utóbbiak a kedvenc témái, javaslom, cseréljenek emil-cimet és folytassák egymás között, én meg maradnék inkább a repülőknél ha lehet. Köszi Rumcájsz | |||||
Hind | Adatlap | 390826 | 2008. február 23. 21:38 | ![]() | |
Vajná,i Mír! | |||||
sainz | Adatlap | 390825 | 2008. február 23. 21:35 | ![]() | |
"teccik tudni, amikor építgetném a hasonló mélységű kapcsolataimat, akkor azt a szomorú válaszokat kapom, hogy még nem kapták vissza az egy fiatalembernek kölcsönadott képeiket" Konkretan, neveket irj. Valoban nalam van kozel 200 tekercs negativ, de azok a pilotak mind tudjak - megmondtam nekik amikor elhoztam az anyagot, hogy legkozelebb Husvetkor megyek haza, akkor kapjak vissza - hogy a negaszkenneles nem egyestes mutatvany. A masik lehetoseg, hogy nem akarjak a neten viszontlatni es a fel orszagnak szetosztogatva tudni a kepeiket, igy nemleges valaszokat kapsz... | |||||
mig23papa | Adatlap | 390824 | 2008. február 23. 21:25 | ![]() | |
sainz hiszem ha látom "Most akkor mi van?" hát csak az hogy még mindíg össze-vissza beszélsz :-) ez már így is marad szerintem,és ezzel a véleményemmel sajna nem maradtam egyedül :-( teccik tudni, amikor építgetném a hasonló mélységű kapcsolataimat, akkor azt a szomorú válaszokat kapom, hogy még nem kapták vissza az egy fiatalembernek kölcsönadott képeiket nemtudod ki lehet ez a fiatalember, kire gondoltak ezek az emberek? mint például a mellékelt képhez hasonlókat is, amit véletlenül nem az orosz haverjaidtól kaptam! Ui.: amúgy a mindegyikőnk által ismert személy te magad vagy éppenséggel | |||||
sainz | Adatlap | 390823 | 2008. február 23. 20:44 | ![]() | |
A squadron fuzetben levo szovjet 23-as fotok nagyreszenek is - " egy mindegyikőnk által ismert személy "-nel - van az eredeti 6x6-os orwo negaja(vagy 200Mb-os tiff nega-scanje), no es persze meg parszaz szovjet 23-as foto, amit furcsa modon szinten oroszoktol kaptam. Most akkor mi van? Ne foglalkoztasson a dolog, inkabb probalj hasonlo melysegu kapcsolatokat epiteni, es akkor neked is lesznek hasonlo kepeid... | |||||
mig23papa | Adatlap | 390822 | 2008. február 23. 19:40 | ![]() | |
Érdekes képekre bukkantam az 1. sz. képen látható kiadványban. A 2. sz. kép jobb felső sarkában lévő képről azt írja a szerző, hogy a pápai légibázison készült. Az igazság az , hogy Kecskeméten készült, az 1980-as disszemle felkészülés időszakában.A 3. sz. képen pirossal jelölve a pontos helyet. A dolog pikantériája az , hogy egy mindegyikőnk által ismert személy elmondása alapján ezeket a felvételeket ivano-frankovszki orosz pilóta barátjától kapta az eredeti negatívokkal együtt, aki egy ott parkoló AN 12 -es gép szárnyáról készítette a képeket,melynek helyét egy zöld körrel jelöltem. Szerény számításaim szerint elég szűkös az a hely egy AN 21-esnek. Ja és az eligazításon résztvevők közül (magam sem) senki sem emlékszik arra az AN 12-esre. Ugyanebből a sorozatból van a 4. számú képem. Bár akitől kaptam soha nem hallott erről az ivano-frankovszki orosz pilotáról. Vajon honnan kaphatta azt a képet? Az 5. sz. kép jobb felső részén látható felvétel is ugyanabból a sorozatból van a kecskeméti felkészülés időszakából, a létra tetején egykori kollégám Cseh János látható. Végezetük a 6. sz. kép jobb felső részén látható felvétel sem Pápán készült, hanem Mezőkövesden 1984-85-ös áttelepülésünk idején, még az is előfordul, hogy én készítettem azt a felvételt. Mi lehet a tanulság ebből a történetből. Mindenki vonja le maga magának. Lehet már soha nem tudjuk meg hogyan és kitől kerültek ezek a képek a squadron/signal birtokába, de lehet hogy igazából nem is érdekelmás senkit sem.,:-) | |||||
mig23papa | Adatlap | 390821 | 2008. február 9. 11:23 | ![]() | |
migi fékernyőt vagy nemtudta elengedni (meghibásodás miatt) vagy nem akarta elengedni, (mert nem volt aki összeszedje utána) vagy mindkettő egyszerre, kabintetőt meg kinyitotta mert melege lehetett, nálunk gurulás közben csak gurulóhelyzetre nyithatta a hajózó | |||||
migi | Adatlap | 390820 | 2008. február 9. 10:39 | ![]() | |
Otti | Adatlap | 390819 | 2008. február 6. 09:40 | ![]() | |
mig23papa | Adatlap | 390818 | 2008. február 5. 22:09 | ![]() | |
Otti lehet hogy igazad van, a Mig23 kifutási úthossza fékernyő nélkül 1200 méter, fékernyővel 800 méter ezt a képet eltudnád nekem küldeni a nyilak nélkül a Mig23papa@freemail.hu címemre? köszi | |||||
Otti | Adatlap | 390817 | 2008. február 5. 11:51 | ![]() | |
mig23papa, jók a képek, klasszul sikerült a retusálás :-) Amúgy ez jó kis mutatvány, de szerinted volt számottevő haszna a 23-ason? Nekem mindig az volt az érzésem, hogy pl. délről történő leszálláskor a 23-as simán be tudott volna fordulni a félpályán kicsit túl lévő gurulón (fekete nyíl), mert a fékernyőt "alig tudta elvonszolni" az elengedésig (piros nyíl). Te mit gondolsz? | |||||
mig23papa | Adatlap | 390816 | 2008. február 4. 21:52 | ![]() | |
megtaláltam a negatívot is erről az egyetlen Mig23 fékernyős leszállásról, elég pocsék állapotban, talán sikerült úgy -ahogy kijavítani a hibákat belőle tudomásom szerint ezt sem gyakorolták előtte, ez volt az első és utolsó ilyen leszállás magyar Mig23-assal, magyar pilóta által, talán mondhatom hogy a kedvemért és a kép kedvéért csinálta ezt meg Taszáron 1992-ben Sáfár Albert | |||||
Daala | Adatlap | 390815 | 2008. január 31. 22:50 | ![]() | |
mél ment! | |||||
mig23papa | Adatlap | 390814 | 2008. január 31. 22:31 | ![]() | |
Daala dobj egy emailt a mig23papa@freemail.hu címemre privátilag beszélgetnék veled | |||||
Daala | Adatlap | 390813 | 2008. január 31. 22:06 | ![]() | |
:))) Király kép (mint a többi is) Köszönjük! Bár én Mi-8/17-esen dolgozok (nagyon rövid ideig MiG-29 is volt), de a 23-as mindig a kedvencem marad a vadászok közül! Daala | |||||
mig23papa | Adatlap | 390812 | 2008. január 31. 22:01 | ![]() | |
Daala emlékszem Kiséri Nagy Ferencre, többször találkoztam vele személyesen is, sok tanácsot adott mikor én is belekóstoltam a fotóriportereskedésbe, valószínú hogy ezt a felvételt is ő készíthette, annak idején nem sokan mászkálhattak a reptereken fotóaparáttal, a képet nem tőle, hanem egy repülős körökben jól ismert kedves barátomtól kaptam ami azt jelenti, hogy nem sainz-tól került hozzám | |||||
Daala | Adatlap | 390811 | 2008. január 31. 20:55 | ![]() | |
Emlékszik még valaki a régi Néphadsereg és Igaz Szó újságokra? Asszem a légierős képek túlnyomó többségét egy bizonyos Kiséri Nagy Ferenc készítette. Jó lenne tudni, ki ő és elérhető-e valamilyen módon, talán tudna megosztani velünk képeket a gyűjteményéből... Daala | |||||
cseka76 | Adatlap | 390810 | 2008. január 30. 22:04 | ![]() | |
páncélos! Légyszi írd meg az email címed mert nem találom! köszi cseka76 | |||||
Otti | Adatlap | 390809 | 2008. január 30. 09:19 | ![]() | |
migi, mig23papa, a 21-es topikban válaszoltam. | |||||
mig23papa | Adatlap | 390808 | 2008. január 29. 22:29 | ![]() | |
Otti mesélj nekem a 21-es topicban a 35-ösről |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58. |
Egy példa a Mig-23-assal kapcsolatos oldalszám festésekről. Soproni Károly 04-es oldalszámú gépe az egyetlen, amiről van kép mindkét féle oldalszámról. Mig23papa-nak külön is köszi a fotókat!