<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58. |
Monox | Adatlap | 390968 | 2008. augusztus 21. 21:12 | ![]() | |
Nyugger | Adatlap | 390967 | 2008. augusztus 20. 18:18 | ![]() | |
Monox | Adatlap | 390966 | 2008. augusztus 20. 09:10 | ![]() | |
Nyugger! Remélem, csak legenda az egész, de azt hiszem sok okunk nincs a bizakodásra Pápa esete óta. Viszont az is tény, hogy akárhogy is böngészem a nagyfelbontásban elérhető taszári repteret a Google Earth-ban, csak az egyik kutyanyelven álldogáló MiG-21-est és Szu-22-est (5721,01) tudtam felfedezni. Egyéb másik repülőgépnek a laktanya munkaterületén belül nincs nyoma! A 033-as gépre emlékezni vélek. Az Aero magazinban mindig benne van, ezt a gépet akarják repülőképessé tenni. Azt hiszem Budaörsön van jelenleg. A 037-esenek valóban nyoma veszett 1996-ban, bár az emlékmű kor és a vashulladék-sors között valóban sok idő telt el. A taszári telep pedig azért nem jött létre, mert oda tervezett gépek végülis (állítólag) egy kicsit frekventáltabb helyre kerülnek, pontosabban Szolnokra a múzeumba. Ezért is állok értetlenül a Kecskemétre kerüléssel. Ez gyakorlatilag olyan lenne, mintha a világon se lennének a gépek. Sosem kerülhetnénk a közelükbe. | |||||
Nyugger | Adatlap | 390965 | 2008. augusztus 19. 22:14 | ![]() | |
Monox, Az elmúlt években nagyon sok ökör elképzelés volt a MH átszervezésével kapcsolatban, feltételezem, hogy ez az ötlet is az vagy talán az a bizonyos jólértesült katona! Egy kis taszári leltár: a MiG-19PM emlékmű szerintem jóval az ideiglenesen itt állomásozó amerikai katonák megérkezése előtt lett lebontva. Egy ideig a hangár mellett volt a 37-s gép a gazban - 1996 dec. elején még ott láttam - majd Matkópusztán a 'szálloda sor' mellett volt hasonló körülmények között. Innen már csak a legendárium alapján lehetne csak követni az útját. Jelenleg Taszáron a volt laktanyában 1-1 db MiG-15bis, MiG-19PM, MiG-21F13-801 és MiG-21PF-505 van. A második MiG-15-ös valójában egy UTI-MiG-15 volt, eredetileg a 033-as, de az 1978-s lajstrom volt rajta. Nos, ezt a gépet a legendárium szerint az kapta meg aki finanszirozta a Cápeti az 5721bis valamint a 01-s Szu-22M3 átfestését. Ennyi, így múlik el a dicsőség... Taszáriak, topiktársak tessék megírni azt, hogy miért nem született meg a betervezett külső /lakótelepi/ kiállítóhely mely e gépek helye lett volna ! | |||||
Nyugger | Adatlap | 390961 | 2008. augusztus 18. 20:25 | ![]() | |
Monox | Adatlap | 390960 | 2008. augusztus 18. 19:20 | ![]() | |
Azt az infót mondta nekem a katona, aki a MiG-21-eseket igazgatta, hogy a szolnoki bázis bezárása 3 éve a terítéken van, a szolnoki és a kecskeméti bázis között megy a kötélhúzás, hogy hová kerüljenek a gépek. Én minden körülmények között Szolnok pártján állok, annak ellenére, hogy Kecskemét sokkal közelebb van hozzám. Miért? Szolnokon ott a múzeum. (Igaz, csak addig amíg fel nem számolják - ez is tervben van.) Kecskeméten nem is tervezik egy nyílvános rész kialakítását, az 2-3-4-5 évenete megrendezendő repülőnapok 2 napján esetleg megnéheti a nagyérdemű. Azt is hallottam, hogy az "restaurált" gépekbe rengeteg pénz öltek bele, mire megkérdeztem, hogy legalább meg is becsülik utána, csak azt mondták egyenlőre harcol a két alakulat. A gépeket egyébként Kecskeméten is a szabad ég alatt tartják. Személy szerint én nem szeretném, ha Pápára "betonoznának" le egy gépet. A jenki paradicsomban nincs keresnivalója ilyesminek és nemcsak azért mert hermetikusan zárt területen lenne ahová a magyar átlagparaszt be nem teheti a büdös lábát még csak véletlenül se. A másik, hogy a taszári skanzen is hová lett a MiG-19 emlékművel együtt a jenkik érkezés után? Ember nincs aki tudná. (Vagyis egy Mig-21F-13-ast, egy MiG-21PF-et, kettő MiG-19-est és kettő MiG-15-öst mintha a föld nyelt volna el.) Ezért volna kár Pápán kiállítani egy Mig-23-ast a reptéren. Bárhol lehetne csak ne katonai területen. Reméljük talán elindult most valami ami akár a 08-asnak is szerencsét hozhat. | |||||
mig23papa | Adatlap | 390958 | 2008. augusztus 17. 11:34 | ![]() | |
Miggyuri Tudomásom szerint a 08 marad Pápán, bár a pápai parancsnok Domonkos Miklós ezredes is annyira birka, hogy nem nagyon szorgalmazza hogy valami tisztességes módon legyen elintézve a dolog. | |||||
Miggyuri | Adatlap | 390957 | 2008. augusztus 17. 10:08 | ![]() | |
Én jobban örülnék ha Pápán is maradhatna, hisz - te sokkal jobban tudod nálam, hogy a 23-as Pápával nőtt össze. | |||||
mig23papa | Adatlap | 390956 | 2008. augusztus 17. 08:48 | ![]() | |
Monox Én is örülök hogy a 10-es egyben maradt, (igaz nem a kertemben, dfe egye fene)tudomásom szerint Kecsón marad, bár ezt csak úgy hallottam, nem hivatalosan. | |||||
Monox | Adatlap | 390955 | 2008. augusztus 16. 19:50 | ![]() | |
Mig23papa! Gratulálok a 10-es géphez! Nagyon gyönyörűen rendbe rakták, csak az a kér, hogy a további sorsa nem tisztázott. Még az sem biztos, hogy a nagyközönség előtt is nyitott helyen lesz. De azért nagyon tetszett amit ma láttam, főleg, hogy egyenlőre megmenekült a lángvágótól. | |||||
mig23papa | Adatlap | 390954 | 2008. augusztus 15. 21:17 | ![]() | |
sainz köszi az infót, nagyon örülnék, ha berakosgatnád ezeket a linkeket ide is :-) emlékezetem szerinz Anno az R-60 rendszeresítése a MiG-23MF-en nem járt semilyen módosítással a csapatoknál. Egyszerűen kicseréltük a törzs alatti tartókat 1984-85 ben éppen amikor Mezőkövesden voltunk, pontos dátumot ne kérdezz. | |||||
sainz | Adatlap | 390953 | 2008. augusztus 15. 15:06 | ![]() | |
Másik oldalon szóba került az orosz típusok kisebb korszerűsítése-fejlesztése(ill. nem fejlesztése). Ezzel kapcsolatban merült fel bennem a kérdés: Anno az R-60 rendszeresítése a MiG-23MF-en járt e bármilyen módosítással a csapatoknál. Vagy a képesség benne volt a gépekben és csupán az indítósínek és a fegyver függesztésével megoldódott a dolog. Ha bármilyen egyéb módosítással járt mindez, további kérdés hogy oroszok végezték mindezt vagy a mieink? Ugyanez felmerült bennem az R-13M-el kapcsolatban is. Eleinte R-3S-el jártak keszibe a 23MF-ek. Mikor jött az R-13M? Kompatibilis volt e a géppel v módosításokkal járt a rendszeresítése? A gyártósorról lekerült 21MF-ek képesek voltak az R-13M alkalmazására, vagy módosításokat követelt? Tudomásom szerint nálunk nem "dolgoztak" vele az MF-ek, de a többi VSZ országban igen. | |||||
sainz | Adatlap | 390952 | 2008. augusztus 13. 22:28 | ![]() | |
mig23papa! Nagyon szívesen. Nem tesz semmit.Nem olyan különleges képek, százával hányódnak a Net-en a 23-as század életében, 1990 előtt Pápán készített fotók műszakiakról... | |||||
Daala | Adatlap | 390951 | 2008. augusztus 13. 22:09 | ![]() | |
Oké, kíváncsian várom, lehet, holnap felhívom én is, úgyis rég beszéltünk! Daala | |||||
mig23papa | Adatlap | 390950 | 2008. augusztus 13. 21:21 | ![]() | |
Daala Biztos ami biztos elküldtem neki a képet megkérdezve hogy ő az-e? | |||||
Daala | Adatlap | 390949 | 2008. augusztus 13. 18:08 | ![]() | |
Az már nekem elég, a vonásai nagyon ismerősek, ráadásul a 03-as... azért kösz! | |||||
mig23papa | Adatlap | 390948 | 2008. augusztus 13. 09:36 | ![]() | |
Daala Biztosabban merném mondani, hogy Váczi Lajos barátod van a képen, ha kedves barátunk sainz nem spórolna a pixelekkel, és sokkal, de sokkal nagyobb méretben tenné fel ide a képeket, ezért csak 80 % ba merem mondani hogy ő az | |||||
Zozó | Adatlap | 390947 | 2008. augusztus 12. 09:18 | ![]() | |
Sziasztok! Szükségem lenne a '80-as években a magyar reptereken (Taszár, Pápa, stb.) használt oxigén töltő Zil-ek festésére. Ha esetleg valaki rendelkezik ilyen képekkel (még, ha fekete-fehér is), kérem ossza meg velem. Mail: zoltan.pribelszki@chapman-freeborn.hu Előre is köszönöm Zozó | |||||
Daala | Adatlap | 390946 | 2008. augusztus 12. 07:17 | ![]() | |
mig23papa! Sainz sorozatában a 4. képen a póttartályt töltő kollega nem a Váczi lajos barátom? Javíts ki ha tévedek, de úgy tudom ő volt a 03-as mechanikusa, viszont én már kevesebb hajjal ismerem csak őt!:)) Üdv.: Daala | |||||
sainz | Adatlap | 390945 | 2008. augusztus 12. 03:33 | ![]() | |
sainz | Adatlap | 390944 | 2008. augusztus 12. 03:22 | ![]() | |
Miggyuri | Adatlap | 390943 | 2008. augusztus 3. 18:14 | ![]() | |
migi | Adatlap | 390942 | 2008. augusztus 3. 16:58 | ![]() | |
mig23papa | Adatlap | 390941 | 2008. augusztus 3. 16:36 | ![]() | |
Rumcájsz_52 | Adatlap | 390940 | 2008. augusztus 3. 16:14 | ![]() | |
Hunyo | Adatlap | 390939 | 2008. július 29. 08:50 | ![]() | |
Már nem, sajnos=( | |||||
Monox | Adatlap | 390938 | 2008. július 29. 08:39 | ![]() | |
Hiába Bulgáriában rengeteg Mig-23BN volt... kár hogy tudtommal már egyik sem repül... Nagyon jó képek ezek :) | |||||
migi | Adatlap | 390937 | 2008. július 28. 21:14 | ![]() | |
mig23papa | Adatlap | 390936 | 2008. július 24. 16:02 | ![]() | |
flagon ez a VP23 menetes átalakító, ez csak egy része a szárnymozgató mechanizmusnak | |||||
flagon | Adatlap | 390935 | 2008. július 24. 15:29 | ![]() | |
flagon | Adatlap | 390934 | 2008. július 24. 11:08 | ![]() | |
Monox | Adatlap | 390933 | 2008. július 23. 21:09 | ![]() | |
Ez az első korai szériagép, a Mig-23S változat. Összesen 50 darab készült belőle, mind a Szovjeteknél repült. Egy gépet később átadtak az NDK-nak, ez ma Finow-ban látható. Nemcsak a hajtóműtér külső kialakítása más, hanem a variaszárnyakról is hiányoznak a "karmok", ami később minden változatnál megtalálható volt. A kép Moszkvában - Khodynskoe Pole kerületben készült, ahol még vagy 70 repülőeszköz is látható. | |||||
migi | Adatlap | 390932 | 2008. július 23. 18:41 | ![]() | |
Miggyuri | Adatlap | 390929 | 2008. június 18. 06:04 | ![]() | |
Urak! Ez a MiG-23 topic. Van 21-es is! Miggyuri | |||||
Makettezõ | Adatlap | 390928 | 2008. június 17. 13:00 | ![]() | |
Makettezõ | Adatlap | 390927 | 2008. június 2. 00:21 | ![]() | |
borisz | Adatlap | 390926 | 2008. május 29. 16:24 | ![]() | |
Nagyon szépen köszönöm! | |||||
Levix | Adatlap | 390925 | 2008. május 28. 21:57 | ![]() | |
36375 Humbrol 127 20227 187 vagy 30219+30% fehér 24226 78 34128 ~102 elmegy 34092 149 33440 kb 83 vagy 84+30% fehér 26329 175 vagy 87 + 100% fehér RAL 6025 Revell 360 a Humrol 80 bőven megteszi 34424 95 vagy 97 elmegy | |||||
borisz | Adatlap | 390924 | 2008. május 28. 18:43 | ![]() | |
Köszi Levi, Monox! re 810: Humbroll és revell enameljeim vannak. Ha meg lehet oldani, akkor nem vennék egy rakat festéket. | |||||
Monox | Adatlap | 390923 | 2008. május 28. 17:00 | ![]() | |
Levix | Adatlap | 390922 | 2008. május 28. 16:16 | ![]() | |
borisz | Adatlap | 390921 | 2008. május 28. 15:56 | ![]() | |
Sziasztok! Nekiugrottam a témának, hátha, de nem találtam, amit kerestem. A 02 rajtszámú MFt szeretném megcsinálni ékes felségjelzéssel, és a sokszínű festéssel. Színeket tudtok hozzá adni? | |||||
f2d | Adatlap | 390920 | 2008. május 26. 09:14 | ![]() | |
Rákattintasz a "Galéria létrehozása/szerkesztése" gombra, a többi meg értelemszerűen. | |||||
Makettezõ | Adatlap | 390919 | 2008. május 25. 23:30 | ![]() | |
Sziasztok! Tudnátok segíteni abban, hogy tudok képet feltenni ide a fórumba? Köszi/Üdv: Viktor | |||||
mig23papa | Adatlap | 390918 | 2008. május 25. 13:53 | ![]() | |
flagon nekem itt Pápán volt a tanfolyam a többieknek Lugovajában | |||||
flagon | Adatlap | 390917 | 2008. május 23. 19:04 | ![]() | |
Hol tartották nektek a tanfolyamot talán az ivánéknál,mivel azok nagyon sok mindent eltitkoltak.A rajz a lengyel Lotnictvo Szachownica 16.számában leltem.Van egy hasonló rajz a Szu-20 rol is. | |||||
mig23papa | Adatlap | 390916 | 2008. május 23. 15:31 | ![]() | |
flagon Hol lehet ilyen rajzokat szerezni, nekünk a Mig 23 tanfolyamon nem voltak ilyen részletes rajzaink :-( | |||||
flagon | Adatlap | 390915 | 2008. május 22. 09:17 | ![]() | |
f2d | Adatlap | 390914 | 2008. április 18. 06:17 | ![]() | |
Monox | Adatlap | 390913 | 2008. április 17. 23:01 | ![]() | |
Szia f2d! Az kép az 1991 februári Top Gun 3. oldalán jelent meg. Használd egészséggel. üdv: Monox |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58. |
Ez a taszári rész a mai napig is zárt terület, ill. az is volt mindig? Hozzáférése átlag halandónak lehetséges?