<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58. |
Tibor | Adatlap | 391019 | 2008. november 2. 05:45 | ![]() | |||||||||||||||||
Miggyuri | Adatlap | 391018 | 2008. november 2. 05:25 | ![]() | |||||||||||||||||
Nem mondtam, hogy egyszerű lesz. Harc lesz a javából, de szerintem megéri. Bár, egypár éve saját erőből is készítettem egyet. Az sem volt rossz, de nagy macera. Valahol itt a makettes cikkek között van róla anyag. Migyguri | |||||||||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 391017 | 2008. november 2. 05:15 | ![]() | |||||||||||||||||
Jó reggelt mindenkinek, aki a '23-as nyavajgásomhoz hozzászólt. Petivel egyetértek, megvan a BALATON műve, talán alapnak jó lesz, de érzésem szerint rengeteget kell rajta dolgozni. Ugyanúgy mint a zvezda migen. Migi! Sajnos a fotózással gondjaim vannak, de azért mellékelek egy-két képet. | |||||||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 391016 | 2008. november 1. 21:44 | ![]() | |||||||||||||||||
Klasszikusan nem létező makett, minden méretarányra "optimalizálva"... :) sajnos | |||||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 391015 | 2008. november 1. 19:00 | ![]() | |||||||||||||||||
Szia Tibor Nekem meg minél több képre a makettedről , Gratula hozzá | |||||||||||||||||||||
Miggyuri | Adatlap | 391014 | 2008. november 1. 18:14 | ![]() | |||||||||||||||||
Balaton öntött annak idején egy átépítő készletet. Alapból UB-ről nem tudok. Miggyuri | |||||||||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 391013 | 2008. november 1. 17:45 | ![]() | |||||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 391012 | 2008. november 1. 17:23 | ![]() | |||||||||||||||||
OPETROVICS! Szia! Maximális köszönet a rajzokért. Az e-mail címem egyébként nem titok, íme: borsodyt@t-email.hu Egyébként mind a két rajzot ismerem, de az orosz háromnézetid minőségileg sokkal jobb az enyémnél. Ha egyszer MIG-23MF építésre adod a fejed 1/72-ben, szívesen elküldöm az enyém építése közben készített feljegyzéseimet WORD-ben. Üdv.: Tibor | |||||||||||||||||||||
opetrovics | Adatlap | 391011 | 2008. október 31. 16:35 | ![]() | |||||||||||||||||
Szia Tibor! Az adatlapomon, megtalálod a keresett képet. üdv: opetrovics | |||||||||||||||||||||
opetrovics | Adatlap | 391010 | 2008. október 31. 13:39 | ![]() | |||||||||||||||||
Szia Tibor, Azt hiszem, nekem van otthon, a gépemen, ha haza értm, megnézem, és ha megadod az adatlapodon, a Mail címed küldöm is. Üdv opetrovics (Pápáról) | |||||||||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 391009 | 2008. október 31. 12:40 | ![]() | |||||||||||||||||
Szevasztok Lányok, Fiúk és egyéb őrültek. Szóval az van, hogy tavaly előtt elkövettem egy 1/72 MIG-23MF-et (magyar teflon szürke 07 oldalszámmal a korai pápai kollekcióból), amivel Óváron az F3-ban II. lettem. Mindezt a zvezdából némileg (alaposan) feltuningolva. Mostanság roppant izgatja a mocskos fantáziámat az UB, szintén zvezdából átalakítva. Fotóm van egy rahedli, de kéne egy használható háromnézeti rajz is. Akinek van segítsen. Előre is kösz. | |||||||||||||||||||||
Toth_Gabor | Adatlap | 391008 | 2008. október 31. 10:07 | ![]() | |||||||||||||||||
sainz, szép 23UB... | |||||||||||||||||||||
Tibor | Adatlap | 391007 | 2008. október 31. 09:16 | ![]() | |||||||||||||||||
Lányok, fiúk? Van valakinek jó minőségű, részletes MIG-23UB háromnézeti rajza? Ha igen legyen szíves jelezze, nagyon megköszönném ha valamilyen módon hozzájuthatnék. | |||||||||||||||||||||
sainz | Adatlap | 391006 | 2008. október 23. 20:42 | ![]() | |||||||||||||||||
Igencsak érdekes, hogyan adaptálták az etiópiai MiG-23BN-ekre és MiG-21bis-ekre az infracsapdaszóró konténert. Nem mindennap kerülnek ki ilyen fotók a Net-re, ráadásul - elvileg - az egyik technikus magyarázza a dolgot, aki részt vett az átalakításban. forum.keypublishing.co.uk/showthread.php | |||||||||||||||||||||
sainz | Adatlap | 391005 | 2008. október 22. 01:26 | ![]() | |||||||||||||||||
opetrovics | Adatlap | 391004 | 2008. október 14. 19:57 | ![]() | |||||||||||||||||
Sziasztok! Lenne valaki akit érdekelne, az "ÉG KATONÁI" című film? Ha igen,írjon ide:opetrovics@globonet.hu | |||||||||||||||||||||
levix | Adatlap | 391003 | 2008. október 8. 19:25 | ![]() | |||||||||||||||||
Meg a Szu-22 könyvet is. | |||||||||||||||||||||
Nyugger | Adatlap | 391002 | 2008. október 8. 16:33 | ![]() | |||||||||||||||||
Német "Germán" Zoltán kiképzett MiG-29-s pilóta volt, dr Búza nem volt katona, de mint 'velejéig romlott' repülési fan, ráadásul kiválóan fotózott, ott volt a 1996-s lővészeten. A Lock On sorozatban a MiG-29-s könyvet is Ő követtel el. A légiforgalmi múltja - jelene valós infó. | |||||||||||||||||||||
momi | Adatlap | 391001 | 2008. október 8. 13:44 | ![]() | |||||||||||||||||
Szia Monox! Dr. Buza Zoltán egy ideig első tisztként repült B767-n a MALÉV-nél. Jelenlegi tudásom alapján DASH-8/Q400-as első tiszti átképzését csinálja szintén a MALÉV-nél. Momi | |||||||||||||||||||||
Monox | Adatlap | 391000 | 2008. október 8. 13:33 | ![]() | |||||||||||||||||
Német "Germán" Zoltán Kecskeméti pilóta volt (már ha ő az), és bár nem néztem utána de azt hiszem nem képezték ki MiG-29-esre. Búza Zoltánról meg annyit tudok, hogy egy Hódmezővásárhelyi illető, Akinek a képeiből állították össze a Lock On Mi-G-21MF és SzU-22-es kiadványát, de arról nincsenek információim, hogy ennek az embernek milyen minőségben volt köze a Légierőhöz. Az iwiw-en azt hiszem utána lehet nézni a dolognak. | |||||||||||||||||||||
Monox | Adatlap | 390999 | 2008. október 8. 13:25 | ![]() | |||||||||||||||||
Nem tudom mi az igazság, de ez az infó több lábon áll. Mindenesetre a hazai információk valóságtartalmát többre tartom mint a külföldieket. | |||||||||||||||||||||
Nyugger | Adatlap | 390998 | 2008. október 7. 22:42 | ![]() | |||||||||||||||||
Monox, Érdekes amit írtál. A saját és megjelent anyagok alapján /pl.World Air Power Journal 1997/30. szám, szerzők Németh Zoltán-dr. Búza Zoltán/ nem találtam nyomát az R-60MK 1996-os felhasználásának. Ebben a cikkben is a 'régi' R-60-as rakétát emlitik. | |||||||||||||||||||||
Monox | Adatlap | 390997 | 2008. október 7. 21:19 | ![]() | |||||||||||||||||
Az általad említett "sugárzó raketták" 1993-ban kerültek magyarországra. Pontos típusuk R-60MK volt és 46 darab érkezett belőle a MiG-29-esekehez. A sugárzás gyártástechnológia hiányosságok kövekzménye volt (csak papíron volt lemerítve a 235-ös uránium) aminek a következtében a tárolóhelyeken egyhuzamban tölthető idő maximálisan 20 percben volt megszabva. 3 évet vesződtünk rajta amikor az 1996-os lengyelországi éleslövészeten ellöttük az utolsó szálig őket, és utána már csak a jóvel egyszerűbb, kevésbé hatékony R-60M-mel repült mindenki, aki csak hordozni tudta azt. | |||||||||||||||||||||
VO101_Papi | Adatlap | 390996 | 2008. október 7. 19:47 | ![]() | |||||||||||||||||
Hali! 94'-ben vegyi és sugárvédelmi riadósként szerepeltem az MH kötelékében, nyár folyamán ki kellett vonulnunk Nyírtelekre, ahol a szovjetek állttal itt felejtett légiharcrakéták elkezdtek sugározni (az őrség így akart veszélyességi pótlékot szerezni:)), az R 60-asra konkrétan emlékszem, de voltak ott egyéb raketták is. Nem kizárt, hogy ezek a hatalmas készletek így maradtak rajtunk. | |||||||||||||||||||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 390995 | 2008. október 7. 17:32 | ![]() | |||||||||||||||||
Kétlem, hogy ekkora készlete volt a Honvédségnek, szerintem valószinűbb, hogy a szovjet adósság privatizációja során adósság fejében, tehát ingyen kerülhettek az országba ekkora számban ezek az eszközök. Ne felejtsük, hogy egy NATO-VSz konfliktus esetére az MN "életképességét" csak napokra becsülték, a magyar légierő gépállományára átlagban kb. 3-4 bevetés túlélését prognosztizálták, mire kellett volna akkor ennyi rakéta. | |||||||||||||||||||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 390994 | 2008. október 7. 17:26 | ![]() | |||||||||||||||||
Ne csodálkozzatok, a 23Sz-ben ugyanaz a lokátor volt, mint a 21bisz-ben, tehát logikus, hogy a hozzá tartozó R-3R rakétát is rendszeresitették a fegyverzetben. Állitólag előbb készült el a 23Sz, mint a hozzá tervezett új lokátor, igy kényszermegoldásként került beépitésre a 21bisz radarja. | |||||||||||||||||||||
sainz | Adatlap | 390993 | 2008. október 7. 16:07 | ![]() | |||||||||||||||||
Kérdés: A mi MiG-23MF-jeink is tudták volna alkalmazni az R-3R-t, ha kifogynak a saját radarvezérlésű rakétáikból? R-3R-ből olyan készlet volt - még mindig van belőle 3692 darab - ,hogy a reptereken kerítésoszlopnak használva sem fogytunk volna ki belőle...:)) | |||||||||||||||||||||
sainz | Adatlap | 390992 | 2008. október 7. 15:53 | ![]() | |||||||||||||||||
www.airwar.ru/weapon/avv/k13r.html Én máig azt hittem az R-3R kizárólag a bis fegyvere volt. Erre itt egy MiG-23Sz alatt van függesztve és a cikk is azt írja h ezen a típuson rendszeresítették is. Ez jelentheti azt, hogy a szír, iraki MiG-23MSz-ek is hordozhatták? Mindkét ország rendszeresítette a 21bis-t is, de ha jól tudom később mint a 23MSz-t. | |||||||||||||||||||||
RonnieFrown | Adatlap | 390991 | 2008. augusztus 28. 11:20 | ![]() | |||||||||||||||||
Ez engem is ledobbentett. Gyerekkent iskolaba menet nap mint nap lattam ezt a gepet a laktanya bejarat melletti allvanyon. En eddig azt hittem ez a gep van ott ma is a tobbi mellett, gondoltam leszedtek az allvanyrol, kinyitottak a futojat es kesz. Hat nem is tudom mit mondjak, ez most kicsit elcseszte a napomat... | |||||||||||||||||||||
Monox | Adatlap | 390990 | 2008. augusztus 27. 22:34 | ![]() | |||||||||||||||||
Nyugger, Köszi! Legalább ennyivel többet tudunk róla. Az első képet ismerem (nekem oldalról van meg) a másik a döbbenent erejével hatott...de ez volt. Vajon létezik-e még? Mégha lemezek formájában is? | |||||||||||||||||||||
Nyugger | Adatlap | 390988 | 2008. augusztus 27. 21:46 | ![]() | |||||||||||||||||
Monox ! Megkerestem a képeket. Ime 37-s 19PM a végjáték előtt. A taszári felvétel pontos dátuma 1995 dec. 2, a másik képet nem én készítettem így nem tudom a dátumát. | |||||||||||||||||||||
Monox | Adatlap | 390987 | 2008. augusztus 27. 15:23 | ![]() | |||||||||||||||||
Bár mások dolgaihoz úgyszolván semmi közöm de biztos, hogy helyénvaló ez a hangnem? | |||||||||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 390986 | 2008. augusztus 27. 12:42 | ![]() | |||||||||||||||||
Levix Ki tudja, te mit hoztál nekünk, és a nemzetnek a légierőből? Mutasd meg bátran! | |||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 390985 | 2008. augusztus 27. 11:29 | ![]() | |||||||||||||||||
Mire is ment volna nélküled a légierő! Lassan téged nemzeti kincsé kellene nyílvánítani. | |||||||||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 390984 | 2008. augusztus 27. 11:00 | ![]() | |||||||||||||||||
Monox A szolnokiaknak is leírtam részletesen a nyitást, már nem lehet kifogás :-)) | |||||||||||||||||||||
Monox | Adatlap | 390983 | 2008. augusztus 25. 20:58 | ![]() | |||||||||||||||||
Köszi Laci! Csak azért kérdeztem, mert (igaz még régen) a Szolnoki Múzeumban állítólag nem sikerült megoldani a levegő nélküli nyitást. (bár lehet, hogy a Szu-22-esét nem...?) Én még sosem ültem MiG-23-asban. Talán egyszer ez lesz az ami megoldást fog adni e türhetetlen állapotra. Majd kerítek valakit aki segít :))) | |||||||||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 390982 | 2008. augusztus 25. 13:04 | ![]() | |||||||||||||||||
Monox Aki rutinos ebben egyedül is megy neki, legyen azért muszklis az illető. A lényeg az, hogy a csapos zárakat bezárni csak levegővel lehet, de kinyitni anélkül is,mert a rudazat úgy van kialakítva, hogy (igaz kicsit nagyobb erővel), de a kabintető nyitó kar elfordításával a csapok kijönnek a kabintető füleiből. Ide még elég az egy ember, de hogy ne legyen olyan balesetveszélyes a nyitás (mivel a tetőt kézzel tartani kell a földi biztosíték berakásáig) úgy célszerű csinálni, hogy a kabintetőn lévő kibillenthető fül segítségével megemelve a kabintetőt (súlya azárt van neki)annyira hogy a társunk betudjon lépni a kabinba a kabint teljesen felnyitva és megtartva azt, a létrán álló emberke a rugó ellenében kitudja hajtani a kabintető földi kitámasztó fület, ami a kabintető felnyitható részében van, és betudja helyezni az azon lévő furatba a biztosító rudat ami nem engedi becsukódni a kabintető földi kitámasztó fület, és ekkor elengedve a tetőt a súlyánál fogva rátámaszkidik az alatta lévő felületre. A lecsukás fordított sorrendben, de odafigyelve, mert oda csukhatja az ember ujjait rendesen. Persze megmutatni sokkar rövidebb ideig tartana, mint ameddig leírtam az egészet. A képen talán látni miről beszéltem :-)) | |||||||||||||||||||||
Monox | Adatlap | 390981 | 2008. augusztus 24. 21:17 | ![]() | |||||||||||||||||
De legalább utólag visszafetstték az NDK felségjelet és bár nem az eredeti jelzés van rajta, nem annyira feltünően ordít mint a többi gépen! Jó kép - jó gép! | |||||||||||||||||||||
Charger | Adatlap | 390980 | 2008. augusztus 24. 17:45 | ![]() | |||||||||||||||||
Charger | Adatlap | 390979 | 2008. augusztus 24. 17:43 | ![]() | |||||||||||||||||
Voltam a San Marino-i repülő parkban,ott találtam ezt a 23ast,sajnos szemből nem tudtam lefotózni,mert szörnyű elrendezésben volt...:( | |||||||||||||||||||||
Monox | Adatlap | 390978 | 2008. augusztus 24. 09:40 | ![]() | |||||||||||||||||
Migpapa, Miképpen lehet a MiG-23-as kabinját kinyitni levegő nélkül és hány ember kell hozzá? | |||||||||||||||||||||
zoli1989 | Adatlap | 390977 | 2008. augusztus 23. 22:26 | ![]() | |||||||||||||||||
A Fed. óra megállt valamikor 96-ban... :) :( | |||||||||||||||||||||
Nyugger | Adatlap | 390976 | 2008. augusztus 23. 21:26 | ![]() | |||||||||||||||||
mig23papa Igen, úgy tünt komplett a kabin, bár lehet, hogy nem járt a fed.óra... | |||||||||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 390975 | 2008. augusztus 23. 21:00 | ![]() | |||||||||||||||||
Nyugger A nagyokosok nemtudták hogy a Mig 23 kabintetőt levegő nélkül is ki lehet nyitni, és kitámasztani a földi biztosítékkal? Tehát akkor bekukkantottál, és megvan a kabinban minden? | |||||||||||||||||||||
Nyugger | Adatlap | 390974 | 2008. augusztus 23. 20:53 | ![]() | |||||||||||||||||
mig23papa Kukkantani speciel lehetett de annyira elszíneződőtt a kabintető, hogy fotózni nem volt érdemes. A 21-s variációk kabinjai voltak nyitva, egyszerü mechanikus kihajtom oldalra. Bezzeg a MiG-23MF vagy a Szu-22M3. Más: a taszári laktanyát ill. a repülőteret kapta meg az önkormányzat. Aztán mit kezd vele? Az majd kiderül. | |||||||||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 390973 | 2008. augusztus 23. 19:46 | ![]() | |||||||||||||||||
Nyugger Kabint mért nem láttad, nem lehetett bele kukkantani? | |||||||||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 390972 | 2008. augusztus 23. 19:44 | ![]() | |||||||||||||||||
Nyugger milyen laktanyarész van már önkormányzati tulajdonban ? | |||||||||||||||||||||
Nyugger | Adatlap | 390971 | 2008. augusztus 23. 17:08 | ![]() | |||||||||||||||||
Monox, Mivel a laktanyarész már önkormányzati tulajdonban van, javaslom a polgármesteri hivatalt felhívni. Belépést biztosan engedélyezik, -mindig is optimista voltam. | |||||||||||||||||||||
Nyugger | Adatlap | 390970 | 2008. augusztus 23. 17:05 | ![]() | |||||||||||||||||
mig23papa Maradt az eredeti, sajna ez nagyon is látszik, kabint nem láttam belülről, feltételezem, hogy komplett. | |||||||||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 390969 | 2008. augusztus 23. 10:11 | ![]() | |||||||||||||||||
Nyugger a kabintetővel és a kabinnal mi a helyzet? |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58. |
Láttam, oké.
Nekem a legnagyobb gond még mindig a kabintető házi húzása.