/ Fórumok /

MiG-23

Kicsit mostohán bánunk a "csapkodó szárnyú" MiG-ünkkel- nekem a másik kedvencem. Ha valakinek van képe hozzá, tegye fel ide.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58.
migi 391669 2009. október 11. 08:50
Válasz erre
02 - Aktív évek - 17
02 - Aktív évek - 17

Szia Lacy
Valójában a 20 gépről csak ez az 1 db képem van ahol fegyverzet van rajta , ezt is a vezérsik szinéről és a rakéta tartó sinek számairól azonositottam . A többi fegyveres kép amin hasonlóan volt rakéta ,az a 15 gépről van .
Lacy 391668 2009. október 11. 07:14
Válasz erre
Szia Migi,
felfegyverzett 20-as gépről eredeti kép? Ha igen érdekel! :)
migi 391667 2009. október 10. 15:05
Válasz erre
Köszi , van több képem is hasonlóan , vagy igy felfegyverezve , pl. 1433 hozzászólás.
Lacy 391666 2009. október 10. 14:41
Válasz erre
Szia,
látványos! Érdekes ennyi fegyverrel látni...
migi 391665 2009. október 10. 14:03
Válasz erre
Kép 288
Kép 288
Kép 289
Kép 289
Kép 292
Kép 292
Kép 299
Kép 299

Sziasztok
Elkészült a 1/72 Academy és a Balaton modell MiG-23 UB-ja.
opetrovics 391664 2009. október 10. 08:10
Válasz erre
ROB79!

Ma ráérnék elvinni neked az Ég Katonáit-ha Neked is megfelel?

opetrovics@globonet.hu

06203128642

MSN:olivagyok@gmail.com
mig23papa 391662 2009. október 9. 16:52
Válasz erre
Rumcájsz_52 391661 2009. október 9. 16:10
Válasz erre
Hali papa
Nem vagyok gerilla, olyan helyre nem megyek (legalábbis önként) ahonnan bionytalan a visszaút
R.
mig23papa 391660 2009. október 9. 16:06
Válasz erre
Rumcájsz_52

Szívesen, ez a hajtóművező hely akkoriban az északi végén volt a reptérnek. Amúgy gumitalpú cipőben bármikor bejuthatsz, hogy ki is, az már nem olyan biztos :-))
Rumcájsz_52 391659 2009. október 9. 15:52
Válasz erre
Szia, papa
Köszi a bőséges tájékoztatót, így már nehezebben tévedek el Pápa-bázison (már ha egyáltalán bejutnék)
üdv R.
mig23papa 391658 2009. október 9. 15:40
Válasz erre
romeo

Szívesen máskor is, csak dobáld be ide a kérdéseket, ha tudok , válaszolok.
romeo 391657 2009. október 9. 15:39
Válasz erre
Üdv Mig23papa!

Válaszod kimerítő volt, köszönöm!
mig23papa 391656 2009. október 9. 15:36
Válasz erre
Bocsi a Kecskemét 87-14 (2 kép Pápán készült
mig23papa 391655 2009. október 9. 15:35
Válasz erre
Hajtóművezés terelő nélkül 11-22k
Hajtóművezés terelő nélkül 11-22k
Hajtóművezés terelővel 39-8f
Hajtóművezés terelővel 39-8f
Kecskemét 87-13f
Kecskemét 87-13f
Kecskemét 87-14 (2)
Kecskemét 87-14 (2)
Kecskemét 87-14
Kecskemét 87-14
Féktuskó kopása a forszázskötél rögzítő kiszakadás után1985 04 04   22-55
Féktuskó kopása a forszázskötél rögzítő kiszakadás után1985 04 04 22-55
Forszázskötél rögzítő kiszakadás után1985 04 04   22-61
Forszázskötél rögzítő kiszakadás után1985 04 04 22-61

Rumcájsz_52

Ez a hajtóművező hely, nem az állóhely. Itt ment rendesen a forszázs is. Kép mellékelve. Mutatom azt is mi volt ha terelő nélkük ment a hajtóművezés.

A Hajtóművezés terelő nélkül 11-22k kép története az, hogy Kecskeméten hajtóművezés után a lakosság reklamált, hogy nagy a zaj. Másnap fordítva álltunk a betonra, és akkor meg a felszállópályát szórta meg a gép a szeméttel.

A Hajtóművezés géppárban képen látható a 21-es és 23-as terelő közötti külömbséget.

Forszázs nélküli hajtóművezéshez nem kellett a gépet kikötni, elég volt a fék használata, de utánégetéshez ki kellett kötni a gépet,21-est kb 15 mm vastag, (olyan mint a vontatóvillán is volt) a 23-ast kb 30-40 mm-es sodrony kébellel.

Az biztos, hogy 23-as forszázs mögé nem álltam volna 200 méteren belül.

Egy esetben , hajtóművezéshez nem kötötték ki a 21-est, mert forszázst nem terveztek, de a hvk rudazat szét volt kötve, a gázkartól, és forszázshelyzetben állt éppen, indítás után kapcsolt is szépen a forszázs, mindenki meglepetésére, de aki hajtóművezett észnél volt, lekapcsolta a forszázskapcsolót, és a fiúk leállították a hajtóművet szeremcsésen.

A fekete fehér mezőkövesdi képekhez annyit, hogy ezt a manővert ugyan az a kolléga Pápán is megismételte, akkor a gumik is bánták,akor neveztük el őtgumipóknak.

A fékek forszázson is megfogták a gépeket állóhelyben, de ha mozgásban volt akkor már nem.

Talán tudtam segíteni.
Rumcájsz_52 391654 2009. október 9. 14:08
Válasz erre
Halihó
Úgy gondolnám, inkább csak gázsugár-terelő, gép-állóhelyen ugyanis nem szokás utánégetést kapcsolni, forszázs nélkül meg semmiféle láng nem érheti a terelőlemezt.
üdv R.
PETI 391653 2009. október 9. 13:54
Válasz erre
Üdv! Lángterelő gondolom, de majd a többiek mondják a frankót. :)
romeo 391652 2009. október 9. 13:49
Válasz erre
PIC00002
PIC00002

Üdv!

Mire használták azt a nagy darab vasat a gép mögött?
mig23papa 391651 2009. október 8. 20:31
Válasz erre
Lacy

Szerintem is írd meg neki.
Lacy 391650 2009. október 8. 20:20
Válasz erre
Szia Búza,
hm... ok. Eltudnád küldeni az emil címét emilen?
búza 391649 2009. október 7. 21:31
Válasz erre
Szia Lacy!
Ezt megírhatnád Kövinek is.
Üdv: Búza
Lacy 391648 2009. október 7. 20:30
Válasz erre
Sziasztok,
a múlt héten megjelent az Aranysas újságban Kővári László Mig-23-asról szóló cikkének második része. Néhány megjegyzést fűzök az alábbi három mondatához. Ha valaki olvasta a cikket érdekes lehet.

Nem célom a kötekedés. Tudom egy cikknek rögzítettek a méretei, minden nem férhet bele. De a szovjet haderő hadrendjével, adataival kapcsolatban a mai napig nagyon sok régi nyugati adat találgatás, beidegződött hibás információ kering. Ezeket javítom itt.

A szerző említi, hogy szovjet Front légierő alakulatainak állományában 1979-re 39 századnál 500 Mig-23M állt szolgálatban, jelentős részük a volt NDK területén lévő bázisokon.
- Célszerű ezredben gondolkodni, hiszen a szovjet erők alapegysége ez volt. Valamint ekkora már mintegy tíz éve egységesítették a gépállományt az ezredek századainál.
- 1978 elején a szovjet Front légierő 17 vadászrepülő ezredeinél állt hadrendben a Mig-23M típus. Ezek közül mindössze négy ezred települt ekkoriban az NDK-ban. A Nyugati Hadsereg csoport maradék öt vadászrepülő ezrede közül ekkor kettő-kettő Mig-21SM és bis gépekkel, egy pedig Mig-21SMT-vel repült.
- Nincs megemlítve, hogy ekkor már a szovjet Honi Légvédelem is repülte a Mig-23M elfogókat 11 ezred kötelékében. Hogy mennyire volt fontos az elfogás a típus számára ebben az időben, ahogy a szerző említi kérdéses. Mivel a Frontlégierő első aktív (nem teszt) vadászrepülő ezrede 1971-ben kapta meg a típust, addig a Honi Légvédelem csak 1976-ban.
- Az 1978-as dátumot azért célszerű választani, mert egyrészt ebben az évben szállította le a moszkvai gyár az utolsó Mig-23M változatot. Másrészt ebben az évben jelentős átszervezéseket hajtottak végre a szovjet haderőnemek között.

Másik javítani való mondat arról szól, hogy a Mig-23P váltotta le az IA-PVO (honi légvédelem vadászrepülő csapatai) állományában az egyre alacsonyabb számban üzemben lévő Su-11-es ás Su-15-ös típusokat.
- Mig-23P típus mindössze egy Su-11-es ezred, és két Su-15-ös ezred gép állományát váltotta le!
- Összesen a PVO állományában 30 ezred használta az eredetileg gyártott Mig-23M/ML/P változatokat. Ezek elsősorban a jóval öregebb Mig-19-es és Su-9-es típust váltották le 19 ezredállományából.

A harmadik számomra meglepő mondat arról szól, hogy a kilencvenes években a Mig-23P-vel repülő alakulatokat is átfegyverezték, mégpedig a Szu-27-esekre.
- A Mig-23P elfogókkal felszerelt légvédelmi ezredeket a Hideg háború vége után 1992 és 1998 között kivétel nélkül felszámolták!
- Egyetlen egy ezred neve, csak a neve maradt fent napjainkig, miután a Németországból visszavont egyik ezredet átnevezték a 28-ik Gárda, Leningrádi harmadik szintű Kutuzov rendel kitüntetett vadászrepülő ezreddé.
mrbaracus 391647 2009. október 5. 16:24
Válasz erre
Sziasztok!

Úgy látszik nekem még szerencsém volt, én még az eredeti színekben láttam a 11-est Nagyatádon. Mondjuk a 21-es is elég érdekesen van lefestve, de az legalább messziről hasonlít az eredetire. Hiába repülős emlékekben gazdag ország vagyunk, nekünk még az is belefér...Más. hát igen a csehektől lehetne mit kérni cserébe, ők meg tudják becsülni az emlékeiket. 2006-ban voltam Kbely-ben akkor 3 emberke szorgoskodott egy Mi-4-es helikopteren, kettő pedig egy Szu-25-ön, mindez szombst délután volt. Hiányos nyelvtudásommal annyit kibogoztunk, hogy mindezt társadalmi munkában végzik, hajdanán egyenruhában tették mindezt.Igaz erre itthon is van példa.
mig23papa 391646 2009. október 3. 19:51
Válasz erre
Rob79

Addig rakosgatod ide a frissen készült képeidet, hogy egy-két fémkereskedő is felfigyel a lehetőségre, és azon veszed észre magadat, hogy amikor legközelebb mész fényképezgetni, akkor már nem lesz mit fényképezned. Kinek lesz ez jó szerinted?
Nagyon örülnék, örülnénk, ha egy kicsit leállítanád magadat. Vagy inkább szóljak a tulajnak, hogy engedély nélkül kószálnak a területén?

klimov17 391645 2009. október 3. 18:27
Válasz erre
Csak az a kérdés mikor kerül nálunk kereskedelmi forgalomba,no meg mire Szegedi Feri barátom legyártja hozzá a magyar felségjelet.De az a lényeg,hogy már legalább létezik.
Rob79 391644 2009. október 2. 20:54
Válasz erre
Igazad van Solo! Ott jobban mutatnak! Majd később ide is kerülnek képek, a nálunk "várakozo" Suhojokról. Majd nézz be!
Rob79 391643 2009. október 2. 20:51
Válasz erre
Meg vagy jelölve az IWIW-en Chris! Tudod a 79-esek... És köszi a képet!
SSgt_Chris 391642 2009. október 2. 20:47
Válasz erre
Hát igazából Ákosnak :-) De örülök, ha tetszik. :-P Ez még egy régebbi fotó, pár évvel ezelőttről.
Solo 391641 2009. október 2. 20:46
Válasz erre
Kedves Modik. Töröljétek légyszi. Másik topikban jobban mutat.:)
Solo 391640 2009. október 2. 20:42
Válasz erre
IMG_7528
IMG_7528
IMG_7529
IMG_7529
IMG_7530
IMG_7530
IMG_7531
IMG_7531
IMG_7532
IMG_7532

Nekem is van pár. :)
Rob79 391639 2009. október 2. 20:38
Válasz erre
SSgt Chriss! Ha nekem szántad a képet, akkor köszio szépen! :-)
SSgt_Chris 391638 2009. október 2. 20:35
Válasz erre
Rob79 391637 2009. október 2. 20:20
Válasz erre
Valószínű igen... Kukkancs be a 21-es Topicba is ... :-)
Pietrino 391636 2009. október 2. 20:16
Válasz erre
Rob!

Köszi, ha legközelebb hazamegyek szüleimhez viszem a fényképezőgépemet is! :) Gondolom most el vannak foglalva a "Big Mac" -el.
Rob79 391635 2009. október 2. 20:09
Válasz erre
Szia Pietrino! Csak jó helyismeret kell, és kész. Amúgy a régi Rp-ben vannak Gyimótnál... Hát nem tapsztaltam , hogy őriznék őket...
Daala 391634 2009. október 2. 17:40
Válasz erre
Az új 1/32-es MiG-23MF a Trumpetertől!
ipmsphilippines.com/
Ákos 391633 2009. október 2. 09:01
Válasz erre
Köszönöm mindenkinek!
2005-2006 táján körbefotóztam, de kíváncsi voltam a sorsára.
Nyílt napon kísérettel mehettünk be a lezárt területre, ott volt ez a gép is.

Pietrínó!
Régebben volt évente nyílt nap, de mióta élő reptér, nehéz bejutni.
Monox 391632 2009. október 2. 07:36
Válasz erre
Rob 79!

Mielőtt bármit teszel vedd fel velem légyszíves a kapcsolatot a monox@freemail.hu címen!

Előre is köszönöm!
elmo 391631 2009. október 2. 00:53
Válasz erre
Sadday11ms
Sadday11ms

Egy kis nosztalgia!
elmo 391630 2009. október 2. 00:47
Válasz erre
Sadday43m
Sadday43m
Sadday12ms
Sadday12ms

Szia Akos!
Par kep a 08-asrol.A kepek 2001-ben scaneltek (akkori szinvonalon).Hatha segitsegedre van.
SIG 391629 2009. október 1. 23:34
Válasz erre
Su-22 - 08
Su-22 - 08

Persze a kép lemaradt :S
SIG 391628 2009. október 1. 23:33
Válasz erre
Halihó ! Nekem van egy képem a 08-ról, de ez kb. 2002-ben készült. Ha segít valamiben, örültem :) Ja és sajna ez még analóg, de garantáltan gyönyürűek a színek az eredeti fotópapíron ;)
Pietrino 391627 2009. október 1. 21:02
Válasz erre
Rob!

Ezek a reptér területén belül hol vannak? Csak úgy be lehet menni fotózni vagy jó ismeretség is kell? :)
PETI 391626 2009. október 1. 20:06
Válasz erre
MiGpapa! Na ezt a Tata dolgot rakjuk már rendbe! Én aztán semmit nem találtam ott, csak a hírét hallottam. ? ? ?
Ákos 391625 2009. október 1. 19:58
Válasz erre
Köszönöm! Majd egyszer azt a gépet építem meg, már minden megvan hozzá.
sanyi 391624 2009. október 1. 19:56
Válasz erre
Ilyen állapotban látni ezeket a gépeket... Ezeknek már tényleg csak a lángvágó lehet, mert melyik múzeum fogadná be őket ilyen állapotban:((( Akkora dolog lett volna egy fedett helyre bevágni őket, vagy még akkor eladni, elcserélni. Bár, mint tudjuk itt a Kárpát-medencében nem egyszerű/ésszerű a dolgok menete.
Rob79 391623 2009. október 1. 19:35
Válasz erre
01...
01...

Mára ennyi, később még teszek fel ide is , és a 21-es topicba is. Lesz pár jó kép...
Rob79 391622 2009. október 1. 19:27
Válasz erre
15...
15...
15
15

Csak ez van már, a régi festéssel...
mig23papa 391621 2009. október 1. 19:26
Válasz erre
Ákos

08-as Szu-22 UM már rég Tatán van, vagy már ott sem
Ákos 391620 2009. október 1. 19:18
Válasz erre
Jó képek, mentettem!
Tudom itt off, de a régi festésű rózsaszínre fakult 08-as Szu-22 UM ott van még?
Rob79 391619 2009. október 1. 19:12
Válasz erre
03...
03...
...
...

Pápa...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58.