<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58. |
migi | Adatlap | 391669 | 2009. október 11. 08:50 | ||||||||||||||||
Lacy | Adatlap | 391668 | 2009. október 11. 07:14 | ||||||||||||||||
Szia Migi, felfegyverzett 20-as gépről eredeti kép? Ha igen érdekel! :) | |||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 391667 | 2009. október 10. 15:05 | ||||||||||||||||
Köszi , van több képem is hasonlóan , vagy igy felfegyverezve , pl. 1433 hozzászólás. | |||||||||||||||||||
Lacy | Adatlap | 391666 | 2009. október 10. 14:41 | ||||||||||||||||
migi | Adatlap | 391665 | 2009. október 10. 14:03 | ||||||||||||||||
opetrovics | Adatlap | 391664 | 2009. október 10. 08:10 | ||||||||||||||||
ROB79! Ma ráérnék elvinni neked az Ég Katonáit-ha Neked is megfelel? opetrovics@globonet.hu 06203128642 MSN:olivagyok@gmail.com | |||||||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 391662 | 2009. október 9. 16:52 | ||||||||||||||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 391661 | 2009. október 9. 16:10 | ||||||||||||||||
Hali papa Nem vagyok gerilla, olyan helyre nem megyek (legalábbis önként) ahonnan bionytalan a visszaút R. | |||||||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 391660 | 2009. október 9. 16:06 | ||||||||||||||||
Rumcájsz_52 Szívesen, ez a hajtóművező hely akkoriban az északi végén volt a reptérnek. Amúgy gumitalpú cipőben bármikor bejuthatsz, hogy ki is, az már nem olyan biztos :-)) | |||||||||||||||||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 391659 | 2009. október 9. 15:52 | ||||||||||||||||
Szia, papa Köszi a bőséges tájékoztatót, így már nehezebben tévedek el Pápa-bázison (már ha egyáltalán bejutnék) üdv R. | |||||||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 391658 | 2009. október 9. 15:40 | ||||||||||||||||
romeo Szívesen máskor is, csak dobáld be ide a kérdéseket, ha tudok , válaszolok. | |||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 391657 | 2009. október 9. 15:39 | ||||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 391656 | 2009. október 9. 15:36 | ||||||||||||||||
Bocsi a Kecskemét 87-14 (2 kép Pápán készült | |||||||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 391655 | 2009. október 9. 15:35 | ||||||||||||||||
Rumcájsz_52 Ez a hajtóművező hely, nem az állóhely. Itt ment rendesen a forszázs is. Kép mellékelve. Mutatom azt is mi volt ha terelő nélkük ment a hajtóművezés. A Hajtóművezés terelő nélkül 11-22k kép története az, hogy Kecskeméten hajtóművezés után a lakosság reklamált, hogy nagy a zaj. Másnap fordítva álltunk a betonra, és akkor meg a felszállópályát szórta meg a gép a szeméttel. A Hajtóművezés géppárban képen látható a 21-es és 23-as terelő közötti külömbséget. Forszázs nélküli hajtóművezéshez nem kellett a gépet kikötni, elég volt a fék használata, de utánégetéshez ki kellett kötni a gépet,21-est kb 15 mm vastag, (olyan mint a vontatóvillán is volt) a 23-ast kb 30-40 mm-es sodrony kébellel. Az biztos, hogy 23-as forszázs mögé nem álltam volna 200 méteren belül. Egy esetben , hajtóművezéshez nem kötötték ki a 21-est, mert forszázst nem terveztek, de a hvk rudazat szét volt kötve, a gázkartól, és forszázshelyzetben állt éppen, indítás után kapcsolt is szépen a forszázs, mindenki meglepetésére, de aki hajtóművezett észnél volt, lekapcsolta a forszázskapcsolót, és a fiúk leállították a hajtóművet szeremcsésen. A fekete fehér mezőkövesdi képekhez annyit, hogy ezt a manővert ugyan az a kolléga Pápán is megismételte, akkor a gumik is bánták,akor neveztük el őtgumipóknak. A fékek forszázson is megfogták a gépeket állóhelyben, de ha mozgásban volt akkor már nem. Talán tudtam segíteni. | |||||||||||||||||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 391654 | 2009. október 9. 14:08 | ||||||||||||||||
Halihó Úgy gondolnám, inkább csak gázsugár-terelő, gép-állóhelyen ugyanis nem szokás utánégetést kapcsolni, forszázs nélkül meg semmiféle láng nem érheti a terelőlemezt. üdv R. | |||||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 391653 | 2009. október 9. 13:54 | ||||||||||||||||
Üdv! Lángterelő gondolom, de majd a többiek mondják a frankót. :) | |||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 391652 | 2009. október 9. 13:49 | ||||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 391651 | 2009. október 8. 20:31 | ||||||||||||||||
Lacy | Adatlap | 391650 | 2009. október 8. 20:20 | ||||||||||||||||
Szia Búza, hm... ok. Eltudnád küldeni az emil címét emilen? | |||||||||||||||||||
búza | Adatlap | 391649 | 2009. október 7. 21:31 | ||||||||||||||||
Lacy | Adatlap | 391648 | 2009. október 7. 20:30 | ||||||||||||||||
Sziasztok, a múlt héten megjelent az Aranysas újságban Kővári László Mig-23-asról szóló cikkének második része. Néhány megjegyzést fűzök az alábbi három mondatához. Ha valaki olvasta a cikket érdekes lehet. Nem célom a kötekedés. Tudom egy cikknek rögzítettek a méretei, minden nem férhet bele. De a szovjet haderő hadrendjével, adataival kapcsolatban a mai napig nagyon sok régi nyugati adat találgatás, beidegződött hibás információ kering. Ezeket javítom itt. A szerző említi, hogy szovjet Front légierő alakulatainak állományában 1979-re 39 századnál 500 Mig-23M állt szolgálatban, jelentős részük a volt NDK területén lévő bázisokon. - Célszerű ezredben gondolkodni, hiszen a szovjet erők alapegysége ez volt. Valamint ekkora már mintegy tíz éve egységesítették a gépállományt az ezredek századainál. - 1978 elején a szovjet Front légierő 17 vadászrepülő ezredeinél állt hadrendben a Mig-23M típus. Ezek közül mindössze négy ezred települt ekkoriban az NDK-ban. A Nyugati Hadsereg csoport maradék öt vadászrepülő ezrede közül ekkor kettő-kettő Mig-21SM és bis gépekkel, egy pedig Mig-21SMT-vel repült. - Nincs megemlítve, hogy ekkor már a szovjet Honi Légvédelem is repülte a Mig-23M elfogókat 11 ezred kötelékében. Hogy mennyire volt fontos az elfogás a típus számára ebben az időben, ahogy a szerző említi kérdéses. Mivel a Frontlégierő első aktív (nem teszt) vadászrepülő ezrede 1971-ben kapta meg a típust, addig a Honi Légvédelem csak 1976-ban. - Az 1978-as dátumot azért célszerű választani, mert egyrészt ebben az évben szállította le a moszkvai gyár az utolsó Mig-23M változatot. Másrészt ebben az évben jelentős átszervezéseket hajtottak végre a szovjet haderőnemek között. Másik javítani való mondat arról szól, hogy a Mig-23P váltotta le az IA-PVO (honi légvédelem vadászrepülő csapatai) állományában az egyre alacsonyabb számban üzemben lévő Su-11-es ás Su-15-ös típusokat. - Mig-23P típus mindössze egy Su-11-es ezred, és két Su-15-ös ezred gép állományát váltotta le! - Összesen a PVO állományában 30 ezred használta az eredetileg gyártott Mig-23M/ML/P változatokat. Ezek elsősorban a jóval öregebb Mig-19-es és Su-9-es típust váltották le 19 ezredállományából. A harmadik számomra meglepő mondat arról szól, hogy a kilencvenes években a Mig-23P-vel repülő alakulatokat is átfegyverezték, mégpedig a Szu-27-esekre. - A Mig-23P elfogókkal felszerelt légvédelmi ezredeket a Hideg háború vége után 1992 és 1998 között kivétel nélkül felszámolták! - Egyetlen egy ezred neve, csak a neve maradt fent napjainkig, miután a Németországból visszavont egyik ezredet átnevezték a 28-ik Gárda, Leningrádi harmadik szintű Kutuzov rendel kitüntetett vadászrepülő ezreddé. | |||||||||||||||||||
mrbaracus | Adatlap | 391647 | 2009. október 5. 16:24 | ||||||||||||||||
Sziasztok! Úgy látszik nekem még szerencsém volt, én még az eredeti színekben láttam a 11-est Nagyatádon. Mondjuk a 21-es is elég érdekesen van lefestve, de az legalább messziről hasonlít az eredetire. Hiába repülős emlékekben gazdag ország vagyunk, nekünk még az is belefér...Más. hát igen a csehektől lehetne mit kérni cserébe, ők meg tudják becsülni az emlékeiket. 2006-ban voltam Kbely-ben akkor 3 emberke szorgoskodott egy Mi-4-es helikopteren, kettő pedig egy Szu-25-ön, mindez szombst délután volt. Hiányos nyelvtudásommal annyit kibogoztunk, hogy mindezt társadalmi munkában végzik, hajdanán egyenruhában tették mindezt.Igaz erre itthon is van példa. | |||||||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 391646 | 2009. október 3. 19:51 | ||||||||||||||||
Rob79 Addig rakosgatod ide a frissen készült képeidet, hogy egy-két fémkereskedő is felfigyel a lehetőségre, és azon veszed észre magadat, hogy amikor legközelebb mész fényképezgetni, akkor már nem lesz mit fényképezned. Kinek lesz ez jó szerinted? Nagyon örülnék, örülnénk, ha egy kicsit leállítanád magadat. Vagy inkább szóljak a tulajnak, hogy engedély nélkül kószálnak a területén? | |||||||||||||||||||
klimov17 | Adatlap | 391645 | 2009. október 3. 18:27 | ||||||||||||||||
Csak az a kérdés mikor kerül nálunk kereskedelmi forgalomba,no meg mire Szegedi Feri barátom legyártja hozzá a magyar felségjelet.De az a lényeg,hogy már legalább létezik. | |||||||||||||||||||
Rob79 | Adatlap | 391644 | 2009. október 2. 20:54 | ||||||||||||||||
Igazad van Solo! Ott jobban mutatnak! Majd később ide is kerülnek képek, a nálunk "várakozo" Suhojokról. Majd nézz be! | |||||||||||||||||||
Rob79 | Adatlap | 391643 | 2009. október 2. 20:51 | ||||||||||||||||
Meg vagy jelölve az IWIW-en Chris! Tudod a 79-esek... És köszi a képet! | |||||||||||||||||||
SSgt_Chris | Adatlap | 391642 | 2009. október 2. 20:47 | ||||||||||||||||
Hát igazából Ákosnak :-) De örülök, ha tetszik. :-P Ez még egy régebbi fotó, pár évvel ezelőttről. | |||||||||||||||||||
Solo | Adatlap | 391641 | 2009. október 2. 20:46 | ||||||||||||||||
Kedves Modik. Töröljétek légyszi. Másik topikban jobban mutat.:) | |||||||||||||||||||
Solo | Adatlap | 391640 | 2009. október 2. 20:42 | ||||||||||||||||
Rob79 | Adatlap | 391639 | 2009. október 2. 20:38 | ||||||||||||||||
SSgt Chriss! Ha nekem szántad a képet, akkor köszio szépen! :-) | |||||||||||||||||||
SSgt_Chris | Adatlap | 391638 | 2009. október 2. 20:35 | ||||||||||||||||
static.fotoalbum.hu/picturezoom/2009/10-02/sgtchris/IMG_4784_203240.jpg egy plussz kép a gyűjteményedbe! | |||||||||||||||||||
Rob79 | Adatlap | 391637 | 2009. október 2. 20:20 | ||||||||||||||||
Valószínű igen... Kukkancs be a 21-es Topicba is ... :-) | |||||||||||||||||||
Pietrino | Adatlap | 391636 | 2009. október 2. 20:16 | ||||||||||||||||
Rob! Köszi, ha legközelebb hazamegyek szüleimhez viszem a fényképezőgépemet is! :) Gondolom most el vannak foglalva a "Big Mac" -el. | |||||||||||||||||||
Rob79 | Adatlap | 391635 | 2009. október 2. 20:09 | ||||||||||||||||
Szia Pietrino! Csak jó helyismeret kell, és kész. Amúgy a régi Rp-ben vannak Gyimótnál... Hát nem tapsztaltam , hogy őriznék őket... | |||||||||||||||||||
Daala | Adatlap | 391634 | 2009. október 2. 17:40 | ||||||||||||||||
Az új 1/32-es MiG-23MF a Trumpetertől! ipmsphilippines.com/ | |||||||||||||||||||
Ákos | Adatlap | 391633 | 2009. október 2. 09:01 | ||||||||||||||||
Köszönöm mindenkinek! 2005-2006 táján körbefotóztam, de kíváncsi voltam a sorsára. Nyílt napon kísérettel mehettünk be a lezárt területre, ott volt ez a gép is. Pietrínó! Régebben volt évente nyílt nap, de mióta élő reptér, nehéz bejutni. | |||||||||||||||||||
Monox | Adatlap | 391632 | 2009. október 2. 07:36 | ||||||||||||||||
Rob 79! Mielőtt bármit teszel vedd fel velem légyszíves a kapcsolatot a monox@freemail.hu címen! Előre is köszönöm! | |||||||||||||||||||
elmo | Adatlap | 391631 | 2009. október 2. 00:53 | ||||||||||||||||
elmo | Adatlap | 391630 | 2009. október 2. 00:47 | ||||||||||||||||
Szia Akos! Par kep a 08-asrol.A kepek 2001-ben scaneltek (akkori szinvonalon).Hatha segitsegedre van. | |||||||||||||||||||
SIG | Adatlap | 391629 | 2009. október 1. 23:34 | ||||||||||||||||
SIG | Adatlap | 391628 | 2009. október 1. 23:33 | ||||||||||||||||
Halihó ! Nekem van egy képem a 08-ról, de ez kb. 2002-ben készült. Ha segít valamiben, örültem :) Ja és sajna ez még analóg, de garantáltan gyönyürűek a színek az eredeti fotópapíron ;) | |||||||||||||||||||
Pietrino | Adatlap | 391627 | 2009. október 1. 21:02 | ||||||||||||||||
Rob! Ezek a reptér területén belül hol vannak? Csak úgy be lehet menni fotózni vagy jó ismeretség is kell? :) | |||||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 391626 | 2009. október 1. 20:06 | ||||||||||||||||
MiGpapa! Na ezt a Tata dolgot rakjuk már rendbe! Én aztán semmit nem találtam ott, csak a hírét hallottam. ? ? ? | |||||||||||||||||||
Ákos | Adatlap | 391625 | 2009. október 1. 19:58 | ||||||||||||||||
Köszönöm! Majd egyszer azt a gépet építem meg, már minden megvan hozzá. | |||||||||||||||||||
sanyi | Adatlap | 391624 | 2009. október 1. 19:56 | ||||||||||||||||
Ilyen állapotban látni ezeket a gépeket... Ezeknek már tényleg csak a lángvágó lehet, mert melyik múzeum fogadná be őket ilyen állapotban:((( Akkora dolog lett volna egy fedett helyre bevágni őket, vagy még akkor eladni, elcserélni. Bár, mint tudjuk itt a Kárpát-medencében nem egyszerű/ésszerű a dolgok menete. | |||||||||||||||||||
Rob79 | Adatlap | 391623 | 2009. október 1. 19:35 | ||||||||||||||||
Rob79 | Adatlap | 391622 | 2009. október 1. 19:27 | ||||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 391621 | 2009. október 1. 19:26 | ||||||||||||||||
Ákos 08-as Szu-22 UM már rég Tatán van, vagy már ott sem | |||||||||||||||||||
Ákos | Adatlap | 391620 | 2009. október 1. 19:18 | ||||||||||||||||
Jó képek, mentettem! Tudom itt off, de a régi festésű rózsaszínre fakult 08-as Szu-22 UM ott van még? | |||||||||||||||||||
Rob79 | Adatlap | 391619 | 2009. október 1. 19:12 | ||||||||||||||||
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58. |
Szia Lacy
Valójában a 20 gépről csak ez az 1 db képem van ahol fegyverzet van rajta , ezt is a vezérsik szinéről és a rakéta tartó sinek számairól azonositottam . A többi fegyveres kép amin hasonlóan volt rakéta ,az a 15 gépről van .