/ Fórumok /

MiG-23

Kicsit mostohán bánunk a "csapkodó szárnyú" MiG-ünkkel- nekem a másik kedvencem. Ha valakinek van képe hozzá, tegye fel ide.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58.
Wolf76 391729 2009. november 13. 21:13
Válasz erre
A katapúlt üléssel szintén ez a helyzet.Már rég túl vagyok a googlis keresésen,de nem látok tisztán még mindig.Találtam egy olasz oldalt,de az is ellentmondásos volt.:(
Wolf76 391728 2009. november 13. 21:09
Válasz erre
Szia Tibcsi!

Köszönöm a választ és a képeket.sajnos eddig én is eljutottam.Igazából színkódok érdekelnének.Az a gondom a szívócsatornával, hogy gyakorlatilag ahány képet néztem a neten annyi féle szín jött ki, függően a fényviszonyoktól(szürke, fekete, sőt még sárga is).

Üdv
Tibcsi 391727 2009. november 13. 12:37
Válasz erre
Tibcsi 391726 2009. november 13. 12:28
Válasz erre
Csak a katapultülésben vagyok biztos, hogy szürke. Középszürke fémtest, világosabb szürke fejtámla, valami kekiszínű üléspárna és hevederek. A láb között lévő kilövőfogantyú piros. De ha rákeresel a guglin a KM-1 névre sok fotót is találhatsz. :)

A szívócsatorna belseje (gondolom) aluszínű, esetleg csak az eleje a kamóval megegyező... de ebben nem vagyok biztos.
Monox 391725 2009. november 13. 12:15
Válasz erre
Van közöttünk olyan egyén aki repülőgép-föld közötti beszélgetés lengyel írást tud fordítani, ill. ugyanezen orosz nyelvű rádiózást szintén magyarra fordítani?
Wolf76 391724 2009. november 12. 06:01
Válasz erre
Sziasztok!

Mik a szinei a levegő beömlőnyilás belsejének és a katapult ülésnek?

Üdv
mig23papa 391723 2009. november 9. 13:59
Válasz erre
Monox

Ez legyen a legnagyobb baj, amíg van mire oldalszámot (elbaltázva ) festegetni.
Monox 391722 2009. november 7. 20:53
Válasz erre
Itt még nem annyira szembe tűnő a dolog, de igazán kár volt a többi gépen is elbaltázni a PG-s kerek számozást.

A Te gépeden csak az 1-es számnak nincs köze a valósághoz, de amelyiken több is van, ott az 5,7,9-es számok is csak a fantázia szülóttei - sajnos. Az összesből hiányolom a szegmentálást (legalább a fehér körvonalon, de a pirosban is) de a többi alakjával igencsak elszszámolta magát aki a sablont megtervezte.
mig23papa 391721 2009. november 7. 18:45
Válasz erre
10SUET_
10SUET_

Monox

Mi a gond az oldalszámmal?
Monox 391720 2009. november 4. 19:47
Válasz erre
Valóban nagyon szépek, csak oldalszámot tanulnának meg végre festeni!
romeo 391719 2009. november 3. 13:30
Válasz erre
Így kellene rendbehozni a keceli gépet is!
romeo 391718 2009. november 3. 12:07
Válasz erre
MiG-23MF
MiG-23MF

Üdv!
PETI 391717 2009. október 30. 08:43
Válasz erre
Véleményem szerint már elkésne vele, mert a gépek állapota olyan, amilyen. Sajnos. Üdv
romeo 391716 2009. október 29. 22:41
Válasz erre
Üdv!

Ideje lenne, hogy a Hadtörténeti Intézet és Múzeum beszóljon a tulajnak.
PETI 391715 2009. október 29. 21:08
Válasz erre
A keceli gépek azé ilyen ocsmány rozsdaszínűek, mert az okos "gyepmester" agyon locsolja őket a vasas vizével és rozsdaszínt kapnak. Én is most voltam Kecelen, majd kiestem az autóból, amikor megláttam! Feltűnően látszik, már messziről! A köv. gépek kaptak rozsdaszínt: MiG-23UB, Draken, L-29, Zlin, AN-24, Mil sor, kivéve a 24-est. Kár értük.
Kérdeztem az ottani nőt, hogy mi a fenéért kell szétlocsolni mindent, de hülyének nézett... Amúgy megnőttek azok a csodás fenyők is, amik meg a földi technika előtt vannak, tehát azok meg nem látszanak 100%-osan. Üdv
Tibcsi 391714 2009. október 29. 17:57
Válasz erre
mig23papa 391713 2009. október 29. 17:48
Válasz erre
Tibcsi

Kérdezd meg a gazdájától, ő talán tudja.
Tyimosenko 391712 2009. október 28. 21:21
Válasz erre
Atyaeg! Ezek valami atkak vagy mi? Nyaron meg tiszta volt.
Tibcsi 391711 2009. október 28. 21:06
Válasz erre
romeo 391710 2009. október 28. 21:01
Válasz erre
530-00
530-00

Eléggé csúnyácska lett a keceli MiG-23UB.
migi 391709 2009. október 26. 19:10
Válasz erre
Akkor ezer gratuláció a művésznek .ezt benéztem , de jól elbeszélgettetek , és ez a lényeg.
Tibcsi 391708 2009. október 26. 12:48
Válasz erre
Csak a pontosság kedvéért: az Aranysas képaláírásában ML szerepel. Most néztem meg.
notarius 391707 2009. október 26. 12:21
Válasz erre
f2d 391706 2009. október 26. 11:56
Válasz erre
f2d 391705 2009. október 26. 11:54
Válasz erre
f2d 391704 2009. október 26. 11:53
Válasz erre
Ez eyg Harley Copic olajfestmény. De ott is van a képen a neve.:-)
Monox 391703 2009. október 26. 11:37
Válasz erre
Ha abból indulunk ki, ami előzőleg nem tünt fel, hogy a "nagyobb arányban meglévő" gépen nincs törzshátsó, akkor is lennie kellene a függ. vezérsík előrenyúló részének látszania, ugyanis az a törzs szerves része. De az is lehet, hogy az előtte lévő maradék a MiG-23ML.
RonnieFrown 391702 2009. október 26. 11:24
Válasz erre
Sracok, ez nem fenykep, hanem rajz.
notarius 391701 2009. október 26. 11:23
Válasz erre
Jobban nézegetve: fotó ez egyáltalán? Olyan grafika-érzetem van.
notarius 391700 2009. október 26. 11:22
Válasz erre
Miért kellene? Az egész előrenyúló felület hiányzik, de legalábbis a vezérsík teteje takar annyit, hogyha a törzs tetején maradt, az ne látszódjon.
Mondjuk az ötjegyű szám alapján meg lehet nézni, mi ez.
Monox 391699 2009. október 26. 11:13
Válasz erre
Viszont az is furcsa, hogy bár BN sajátosságok látszanak a képen, de a nagyméretű függőleges vezérsík viszont nem, pedig ebböl a szögből kellene...
notarius 391698 2009. október 26. 10:07
Válasz erre
Igen, a kabintető elég furcsa lenne MLD-nek. Főleg, hogy MLD nem is volt Irakban, csak ML.
juge75 391697 2009. október 25. 22:40
Válasz erre
Ez a kép legutóbb az Aranysasban jelent meg.
Nem tudni mi okból, Mig-23 MLD-nek írja, pedig ez egy 23 BN.
Daala 391696 2009. október 25. 21:01
Válasz erre
Ez utóbbi sajnos sokkal szomorúbb kép...:-(
migi 391695 2009. október 25. 20:12
Válasz erre
800px-Iraqi_mig-23
800px-Iraqi_mig-23

Meg próbálok iberelni
Lacy 391694 2009. október 25. 19:28
Válasz erre
cz2
cz2

Sziasztok, dió téma:
mig23papa 391693 2009. október 24. 17:49
Válasz erre
Tyimosenko

Lapozgassál türelmesen visszafelé a topikban, már le lett írva részletesen az eset.
Monox 391692 2009. október 24. 09:05
Válasz erre
A tömören összefoglat oka egy hajtóműtűz miatti kényszerleszállás volt, amiben a hajtóművön kívül a törzshátsó is megsérült. LEszálláskor azt hiszem még egy futódurranás is nehezítette a helyzetet, de végülis ipari szinten lehetett csak helyreállítani. Az ipari javítást aztán jelentősen megnehezítette a Szovjetúnió széthullása. Hazaúton ismét meghibásodott a gép Ukrajna felett, ismét kényszerszállt, majd egy évig állt a reptér egyik sarkában, mert rendezetlen volt a javítási számlatartozás. Így közel 3 év után tért haza a madár, amiről csak jókat hallotam azóta.
Tyimosenko 391691 2009. október 24. 01:28
Válasz erre
Tenyleg az kiderult azota, hogy a 11-es gepet miert vittek el az oroszok es mit csinaltak vele amig ott volt? Sajnos nekem meg midig csak annyi infom van errol az esetrol, amennyit a Top Gun talalgatott akkoriban. Valami zavaros paparazzi-foto volt az ujsag utolso lapjan ahogy rakjak be (vagy ki) a miget egy szallitgepbe. Valaki tudja, hogy mi volt ez?
Yeagger 391690 2009. október 23. 23:58
Válasz erre
Monox 391689 2009. október 23. 09:54
Válasz erre
Pont Bakó Feri jelent a képen... :)
romeo 391688 2009. október 22. 21:46
Válasz erre
444-00
444-00

mig-23, mn.
Rob79 391687 2009. október 22. 17:43
Válasz erre
Sziasztok! Mindenkinek köszi a kiigazítást! Igazatok van! Én arra értettem, hogy összesen a 20-assal együtt 16 szolgált. Meg ugye 13-as nem volt... Volt olyan időszak, ha jól tudom, hogy már 4 leesett( 04, 05, 09 , 16), a 11-es meg már az EX-Nagy Tesónál volt... Ha már a 20-as itt volt akkor az összesen 11. Később visszajött a 11-es az 12... 95-ben leesett a 14-es tehát 11 maradt a végére. Így talán pontosabb.
romeo 391686 2009. október 21. 19:45
Válasz erre
Majd 1990-ben vettük át az oroszoktól a 20-as UB-t.
Nyugger 391685 2009. október 21. 19:27
Válasz erre
Tibor !

15 gép volt egyidőben! 12 MF + 2 UB érkezett 1979-ben. A 16-os UB pedig 1981-ben.
Az első gépveszteség /a 05-s 23MF balesete/ 1985 03.25-én volt. Tehát eddig 15 gép volt hadrendben.
Tibor 391684 2009. október 21. 18:10
Válasz erre
Szevasz!
Valami nem stimmel a számokkal. Ha csak a lajtstromokat veszem, akkor:
MF 01-12
UB 14, 15, 16, 20
Ez így 16. Ha a katasztrófát szenvedett gépeket levonjuk, akkor pedig sose volt 15 gép egyidőben.
Üdv.
Monox 391683 2009. október 21. 17:31
Válasz erre
Eredetileg csak 14db volt, aztán 1981-től 15db. 16 db gépe sosem volt a Légerőnek.
Rob79 391682 2009. október 21. 16:29
Válasz erre
Nálunk meg 12 volt hadrendben... ( persze eredetileg 16)
RonnieFrown 391681 2009. október 19. 11:44
Válasz erre
Meg annyit, hogy az FAA nyilvantartas szerint az Usaban jelenleg 11db Mig-23-as van civil lajstromban.
mig23papa 391680 2009. október 18. 12:42
Válasz erre
Tyimosenko

Honnan jöttél, a holdról? Amerikában bármire kaphatsz engedélyt. A magyar bürokraták kimehetnének egy kis továbbképzésre.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58.