<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58. |
sulyid | Adatlap | 392033 | 2010. október 28. 17:22 | ||
Azóta már 2x is legyőztem igaz hogy 1x úgy hogy seggbe lőttem 1 rakétával a másodiknál meg úgy hogy mögé repültem és szarrá lőttem a hajtóművét... Az volt a legjobb hogy az f5-ös azt se tudta hogy ott repülök mögötte ráadásul akár rakétával is lelőhettem volna de szerintem ennyi azért kijárt neki már... igazából 1 másik ok hogy nem rakétával mentem neki az az hogy akkor a besugárzásjelőzje az jelzett volna neki és akkor észrevesz de mire észrevesz már indult(ak) is a rakéta(/ák). Előzmény: (392032) dudus0919 2010. október 28. 17:08 | |||||
dudus0919 | Adatlap | 392032 | 2010. október 28. 17:08 | ||
Nem szégyen a vereség az F-5-el szemben.Olvasgatom itt a szovjet berepülők visszaemlékezéseit.Egy bizonyos Sztogov nevű berepűlő írja.1976-ban Ahtyubinszkban egy Vietnamban szerzett F-5 meg Mig-21,megMig-23 összehasonlító légiharcokat vívtak találkozó irányszögeken.Következtetés:800-900km-es sebességekena max.megengedett túlterhelés,ami dominál a 3 gép közel azonos esélyekkel bír.Ahogy csökken a sebesség700 meg az alá egyértelmű az F-5 előnye a szárnyszerkezetből kifolyólag.Az orrsegédszárny,réselt szárny nagyon nagymanőverező készséget biztosít nagy állásszögeken is az amerikainak. | |||||
juge75 | Adatlap | 392031 | 2010. október 28. 16:31 | ||
Szó nincs róla. | |||||
sulyid | Adatlap | 392030 | 2010. október 28. 16:05 | ||
Tudod én most az üzenetedből azt vontam le hogy te 1 kis hülye pöcs fejnek tartasz akit nem szabad hagyni repülni. | |||||
juge75 | Adatlap | 392029 | 2010. október 28. 05:46 | ||
Olvass egy kicsit, volt egyszer egy első világháború, és abban nagyszerű pilóták. Ők a saját tapasztalataik alapján okították a fiatalokat, hogyan kell légiharcot vívni. És a mai napig van egy örök érvényű szabálysor, amit egy bizonyos Oswald Boelcke hozott létre a saját tapasztalataiból (túlélt légi harcai alapján): "Boelcke-Dickta". Tudod a fegyelmezetlen, megfontolatlan embereket azért nem látod légiharcolni, vagy repülni, mert: lelőtték őket, saját hibából zuhantak le, vagy álltak a földbe, az ilyen embereket időben felismerők idejekorán eltávolítják őket a repülésből. | |||||
sulyid | Adatlap | 392028 | 2010. október 27. 21:01 | ||
Amúgy nekem volt már olyan hogy 1 török f5-ös vert meg teljes fegyverzettel... | |||||
sulyid | Adatlap | 392027 | 2010. október 27. 20:48 | ||
Értettem. Amúgy nekem is teli volt keróval és gép és rajta volt a 3 db pótós ráadásul azok is szinte teli voltak. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 392026 | 2010. október 27. 20:46 | ||
A Lock-on egy igen élethűre sikerült szimulátor, de azért ne keverd a valósággal... (Amúgy egy alkalommal velem is történt ilyen, hogy F-15-el MiG-23 elleni légiharcban alulmaradtam, egyrészt a gép túlterheltségéből adódóan (gép még szinte teli keróval, és 3 pótos is teli keróval, másrészt a 2-1 elleni felállás miatt (1-1 lett a veszteséglista)...) Szerintem amúgy felesleges ezen a túlterhelés témán rágódni. Egy igazán képzett pilótának kétlem hogy az lenne a legnagyobb "aggodalma" egy bevetés előtt, hogy telipakolt géppel fog repülni. Tudja/ják jól hogy mikor, mit kell tenniük.. | |||||
sulyid | Adatlap | 392025 | 2010. október 27. 20:33 | ||
Emberek... Mig 23 imádók... Elmondhatjátok hogy a Lock On-ban 1 legnehezebb szintű AI-val és 6 db rakétával rendelkező mig 23-as lelőtt 1 8 db rakétával rendelkező f15C-t... Hogy hogyan történt? Elmesélem... Miután észrevettem a mig-et kb 1 km-re megközelítettem. Miután úgy gondoltam hogy már nagyon elavult gép így nem illene anélkül lelőni hogy egyáltalán észrevenne így megpróbáltam rávenni 1 kis manőverező légiharcra. Először kb 300 m-re megközelítettem és kicsit felé küldtem 1 sorozatot... ez elvitte a fél vezérsíkját... erre ő kitör jobbra és oldja a póttartályt. Én megpróbálom követni de a póttartályok miatt nagyon nem megy de nem akarom leoldani őket. Mire én megtettem egy kb 90 fokos fordulatot már üvölt is a besugárzás jelző hogy befogott és lőtt... erre elkezdem oldani a flaret és felhúzni 1 kicsit a gépet... Az első három az elhúzott alattam/ mellettem de a 4. az a bal szárnyam alatt robbant 1 kicsivel... erre az üzemanyag az elkezdett elfolyni és a hidraulika is lesokkolt 1 kicsit ( nagyon ) ... alig tudom írányitani a gépet és már észre se veszem hogy megint tüzelt... hirtelen 1 rakéta talál be a gép seggébe és 1 tűzgolyót csinál a gépen seggéből... megpróbálom a lehető legtöbbet menteni a helyzetből mert 1 kicsit még irányítható a gép... a kövi pillanatban 1 rakéta csapódik be a bal szárnyamba és elviszi az egészet... ekkor pattintok és végre vége van. Mint később kiderült az első 4 rakéta az R60-as volt míg a második sortűz ( 5-6. rakéta ) meg R23-as. Mi a tapasztalat? Az öreg gép még nem vén gép illetve az hogy soha sem szabad úriasnak lenni a régi gépekkel szemben. Utószónak és hogy a mig 23 fanok el ne csöppenjenek közlöm hogy amikor megint mig 23-assal találkoztam akkor anélkül bele lőttem 1 rakétát a seggébe hogy egyáltalán rájött volna hogy én élek. | |||||
Neo954 | Adatlap | 392024 | 2010. október 25. 16:32 | ||
Szia! Azért nem dobta a tankokat mert megbeszélték, hogy nincs rá szükség, csak a pillanatnyi ideg szülte ötlet volt. Persze ha nem érnek el Pápára akkor lett volna gond... de nem lett! És akkor nem biztos, hogy kiderült volna az ÜA. hiány, mert a bedöntést amit a trimm okoz vélhette volna a pilóta széllökésnek is stb stb... A sérült géppel történő repüléssel egyet értek Zolival, nagyban függ a sérülés, hiba mértékétől a dolog, ha nincs mit tenni akkor megcélzod a legnagyobb mezőt és elhagyod a gépet. Üdv.:Neo | |||||
zoli1989 | Adatlap | 392022 | 2010. október 25. 15:59 | ||
Szerintem a legtöbben még a sérült géppel is megpróbálnak hazafordulni. Persze ha a gép nem engedelmeskedik, akkor nincs más hátra... | |||||
sulyid | Adatlap | 392017 | 2010. október 25. 14:24 | ||
Hello Neo954 Most már jobban értem a dolgokat de 1 dolgot nem értek: ilyen helyzetben miért nem oldja egyből a póttartályt? Én legalábbis első körben oldanám... de én már csak ilyen vagyok... pl én még a sérült géppel is inkább megpróbálnák haza menni mint hogy pattintsak... | |||||
sulyid | Adatlap | 392016 | 2010. október 25. 14:21 | ||
Örök hála hogy segítesz:) Látszik hogy mi szolnokiak össze tartunk:) | |||||
sanyi | Adatlap | 392015 | 2010. október 25. 09:07 | ||
Tudom, valaha megvolt az egyik gépnek a matricája, de aztán elpasszoltam. A Fujimi adta 72-ben. | |||||
juge75 | Adatlap | 392014 | 2010. október 25. 08:03 | ||
Bocsi, MK-84. | |||||
juge75 | Adatlap | 392013 | 2010. október 25. 08:02 | ||
juge75 | Adatlap | 392012 | 2010. október 25. 07:59 | ||
A fegyverzetük 2-2 pár bomba (MK-82), és 4 légi harc rakéta volt, plusz tartály. | |||||
juge75 | Adatlap | 392011 | 2010. október 25. 07:58 | ||
Kutató mentőket? Ha harchelyzetben gépágyú találat éri valamelyik bombát, már a helyszínelők sem sokat tudnak kihámozni belőlük! A Két F-18 ennek tudatában átkapcsoltak légi harc üzemmódra (és mert nem volt a közelben biztostó vadász) függesztményel bocsátkozott légi harcba,lelőtték a két 21-est és végrehajtották a feladatot. Az más tészta, hogy a szárnyakat alaposan túlterhelték. | |||||
sanyi | Adatlap | 392010 | 2010. október 24. 22:08 | ||
Oké, tudom amikor az F-18-asok összeakadtak a 21-esekkel nem oldottak, de úgy gondolom hogy: -nem voltak agyonra pakolva -nem volt légibemutatókat szégyenítő manőverezés. | |||||
Neo954 | Adatlap | 392009 | 2010. október 24. 21:27 | ||
Szia Sulyid! Nem feltétlenül fogja a pilótát befolyásolni, hogy mi van a gépen felfüggesztve. Természetesen megváltoznak a paraméterei, de tudat alatt ezzel tisztában vannak, és úgy repülik a típust. Pl.: Mig-23 UB gyakorló repülésen hazánkban az egyik alkalommal majdnem kifogyott az üzemanyag a gépből, már mindent számításba vett a két pilóta (másik reptér, póttank eldobás) végül is elértek Pápára. Mint később kiderült a bal szárny alatti póttank nem adta az ÜA-t és tele volt, a pilóta mégsem vette észre, hogy 600kg-al nehezebb a gép egyik oldala. Mivel a jobb tankból lassan fogyott az ÜA. mindig rátrimmelgetett és kész, magát a pilótát is meglepte a dolog miután kiderült az üzemanyaghiány oka. Ha eldobták volna a tankokat biztos, hogy észrevette volna mivel a trimm miatt bedőlt volna a gép, de ez nem történt meg. Üdv.:Neo | |||||
sulyid | Adatlap | 392008 | 2010. október 24. 20:34 | ||
Azért a mindig az nem teljesen pontos mert pl az öbölháborúban nem mindig oldották... | |||||
sanyi | Adatlap | 392007 | 2010. október 24. 20:30 | ||
Ha nem ér a célkörzetbe akkor felesleges. Olvass pár cikket, MINDIG ledobják a bombákat, mert akkor csak a feladatnak lőttek, de ha fennhagyják, lehet hogy küldhetik a kutató-mentőket... | |||||
charles | Adatlap | 392006 | 2010. október 24. 20:29 | ||
Én nem a fegyverzetről beszéltem, hanem a póttartályokról. A konkrét típus esetében egyébként sem lehet a szárny mozgó részére mást függeszteni. Fegyverzetet csak akkor dobnak el, ha menekülni kell, vagy ha véletlenül úgy sikerült. | |||||
sulyid | Adatlap | 392005 | 2010. október 24. 20:23 | ||
És mi van ha a gépeken nem póttartály hanem mondjuk bombák vannak amik ledobásásra nagy szükség lenne a célkörzetben? | |||||
charles | Adatlap | 392004 | 2010. október 24. 20:22 | ||
Konfliktus esetén a gépek sosem manővereznek teljes terheléssel. A póttartályokat minden esetben eldobják, még akkor is, ha az még nem fogyott ki. ( A zöldek ilyenkor biztosan lilulnak ) | |||||
zoli1989 | Adatlap | 392002 | 2010. október 24. 19:45 | ||
Sőt úgynézem hogy a képemen a cseh Gripen-en is csak a bal oldali szárnyvégi indítósínen van imitátor. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 392001 | 2010. október 24. 19:44 | ||
Gyakorló rakétákkal (imitátorokkal), valamint póttartályokkal igen sűrűn szoktak repülni, a repülési feladat szerinti összetételben. Viszont még a gyakorló fegyverzetből sem szokták felszerelni az összes felfüggesztőt. (Legalábbis én még nem láttam ilyet...) Előfordulhat asszimetrikus felfüggesztés is. (ezen a képen pl. a svájci Hornet, spanyol Mirage F1 és a norvég F-16) jetwashaviationphotos.com/images/Tigers.jpg Itt pedig a magyar MiG-29-es UZR-73-assal és R-27 súlymakettel. m.blog.hu/le/legiero/image/Magyar_legiero/Vadasz/10_apr-maj_LoadDiffuser/Masodik_szerda_3.jpg | |||||
sulyid | Adatlap | 392000 | 2010. október 24. 19:32 | ||
Akkor gyakorló rakétákkal gyakorolják a nagy terhelésű repülést:) Az a lényeg hogy szükség(háború) esetén a pilóták képesek legyenek rendesen manőverezni full fegyverzettel és pótossal. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 391999 | 2010. október 24. 19:29 | ||
De a rakéták élettartama nagyon nem mindegy. Még akkor sem ha esetlegesen ez "jót tesz" a pilótáknak. Tudtommal a fegyverzetre is szinte ugyanolyan előírások vonatkoznak (tárolás, időszakos vizsgálat, repült (reptetett) idő, felhasználhatóság ideje..stb) mint pl. egy repülőre. | |||||
sulyid | Adatlap | 391998 | 2010. október 24. 18:24 | ||
De csak jót tesz a pilcsiknek ha gyakorolják a fullosan terhelt géppel való repülést. Vagy nem? Amúgy érdekes hogy a mig 23-as mennyire nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket... | |||||
búza | Adatlap | 391997 | 2010. október 24. 18:15 | ||
Miért repültek volna? Több súly, nagyobb légellenállás, több keró fogy, csökken a rakéták élettartama, stb. | |||||
sulyid | Adatlap | 391996 | 2010. október 24. 17:32 | ||
Alapból miért nem repültek velük teljes felszereléssel? | |||||
búza | Adatlap | 391995 | 2010. október 24. 17:08 | ||
Készültségből mindig, áttelepüléskor, de akkor vitték a szárny alatti pótost is, egyébként soha. | |||||
sulyid | Adatlap | 391994 | 2010. október 24. 16:48 | ||
A VSZ tagállamokra és a SZU-ra gondoltam elsősorban. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 391993 | 2010. október 24. 16:45 | ||
Szerintem ehhez kéne tudni az adott országot is :) | |||||
sulyid | Adatlap | 391992 | 2010. október 24. 16:37 | ||
Akkor még 1 kérdés: milyen gyakran repültek a gépek teljes fegyverzettel? | |||||
romeo | Adatlap | 391991 | 2010. október 24. 16:36 | ||
Üdv! Támadó feladatra 2xUB-32-57 blokk + 2xUB-16-57 blokk. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 391990 | 2010. október 24. 16:34 | ||
Én úgytudom hogy R-73-as rakétát is hordozhatott. | |||||
sulyid | Adatlap | 391989 | 2010. október 24. 16:28 | ||
Az MLD az más dolgokat visz vadász feladatra? | |||||
sulyid | Adatlap | 391988 | 2010. október 24. 16:25 | ||
És a többi feladatra mit visznek? | |||||
búza | Adatlap | 391987 | 2010. október 24. 16:18 | ||
Vadász feladatra 2x R23-R + 4X R-60 + törzs alatti 800 literes pótos. A mozgó szárnyrész alatt nincs semmi! | |||||
sulyid | Adatlap | 391986 | 2010. október 24. 14:32 | ||
Igazából arra gondoltam hogy le bontanátok tipusokra hogy pl : a MF vihet X fajta rakétából Y-ont. Amúgy vadász feladat körre gondoltam. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 391985 | 2010. október 24. 14:22 | ||
Igazad van. Elsőre én is elgondolkoztam hogy nemmindegy hogy milyen változat. Aztán gondoltam magamban, biztos MF. :) | |||||
Lacy | Adatlap | 391984 | 2010. október 24. 14:09 | ||
búza | Adatlap | 391983 | 2010. október 24. 13:49 | ||
A MiG-23 egy gyűjtőnév. Változatai pl. MF, ML, MLD, BN, stb. Nem mindegyikre lehetett ugyanazt feltenni, tehát az első kérdés: melyikre gondolsz? A második, hogy vadász, földi támogató vagy csapásmérő fegyverzetet szeretnél? Szóval először a kérdést kellene helyesen feltenni, aztán majd tudunk korrekt válaszokat adni. Addig is egy kis ízelítő. Pl. az MLD atombombája nincs rajtuk. Üdv: Búza | |||||
sulyid | Adatlap | 391982 | 2010. október 24. 13:02 | ||
Itt ezen a maketten fent vannak a szárny alattiak is. blog-imgs-36.fc2.com/m/a/s/masamasamasamasa/MIG-23MLD_0001.jpg | |||||
sulyid | Adatlap | 391981 | 2010. október 24. 13:02 | ||
KÖSZI:) Én is kiváncsi vagyok hogy pontosan mennyi mehet fel rá. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 391980 | 2010. október 24. 12:54 | ||
Pontosan: törzs alatti póttartály+ 4 R-60 + 2 R-23 | |||||
zoli1989 | Adatlap | 391979 | 2010. október 24. 12:53 | ||
Én ahogy nézem a képeim, szárny törzs alatti póttartály+4 R-60 + 2 R-23 ami tuti. Azt viszont nemtudom hogy ilyenkor a két szárny alatti póttartály is felmehet-e ha R-23-as van fennt. Ezt majd megmondják a szakik :) | |||||
sulyid | Adatlap | 391978 | 2010. október 24. 12:49 | ||
Miket lehet rárakni hogy teljesen meglegyen pakolva? |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58. |