/ Fórumok /

MiG-23

Kicsit mostohán bánunk a "csapkodó szárnyú" MiG-ünkkel- nekem a másik kedvencem. Ha valakinek van képe hozzá, tegye fel ide.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58.
sulyid 392033 2010. október 28. 17:22
Válasz erre
Azóta már 2x is legyőztem igaz hogy 1x úgy hogy seggbe lőttem 1 rakétával a másodiknál meg úgy hogy mögé repültem és szarrá lőttem a hajtóművét... Az volt a legjobb hogy az f5-ös azt se tudta hogy ott repülök mögötte ráadásul akár rakétával is lelőhettem volna de szerintem ennyi azért kijárt neki már... igazából 1 másik ok hogy nem rakétával mentem neki az az hogy akkor a besugárzásjelőzje az jelzett volna neki és akkor észrevesz de mire észrevesz már indult(ak) is a rakéta(/ák).
dudus0919 392032 2010. október 28. 17:08
Válasz erre
Nem szégyen a vereség az F-5-el szemben.Olvasgatom itt a szovjet berepülők visszaemlékezéseit.Egy bizonyos Sztogov nevű berepűlő írja.1976-ban Ahtyubinszkban egy Vietnamban szerzett F-5 meg Mig-21,megMig-23 összehasonlító légiharcokat vívtak találkozó irányszögeken.Következtetés:800-900km-es sebességekena max.megengedett túlterhelés,ami dominál a 3 gép közel azonos esélyekkel bír.Ahogy csökken a sebesség700 meg az alá egyértelmű az F-5 előnye a szárnyszerkezetből kifolyólag.Az orrsegédszárny,réselt szárny nagyon nagymanőverező készséget biztosít nagy állásszögeken is az amerikainak.
juge75 392031 2010. október 28. 16:31
Válasz erre
sulyid 392030 2010. október 28. 16:05
Válasz erre
Tudod én most az üzenetedből azt vontam le hogy te 1 kis hülye pöcs fejnek tartasz akit nem szabad hagyni repülni.
juge75 392029 2010. október 28. 05:46
Válasz erre
Olvass egy kicsit, volt egyszer egy első világháború, és abban nagyszerű pilóták.
Ők a saját tapasztalataik alapján okították a fiatalokat, hogyan kell légiharcot vívni.
És a mai napig van egy örök érvényű szabálysor, amit egy bizonyos Oswald Boelcke hozott létre a saját tapasztalataiból (túlélt légi harcai alapján): "Boelcke-Dickta".
Tudod a fegyelmezetlen, megfontolatlan embereket azért nem látod légiharcolni, vagy repülni, mert: lelőtték őket, saját hibából zuhantak le, vagy álltak a földbe, az ilyen embereket időben felismerők idejekorán eltávolítják őket a repülésből.
sulyid 392028 2010. október 27. 21:01
Válasz erre
Amúgy nekem volt már olyan hogy 1 török f5-ös vert meg teljes fegyverzettel...
sulyid 392027 2010. október 27. 20:48
Válasz erre
Értettem. Amúgy nekem is teli volt keróval és gép és rajta volt a 3 db pótós ráadásul azok is szinte teli voltak.
zoli1989 392026 2010. október 27. 20:46
Válasz erre
A Lock-on egy igen élethűre sikerült szimulátor, de azért ne keverd a valósággal...

(Amúgy egy alkalommal velem is történt ilyen, hogy F-15-el MiG-23 elleni légiharcban alulmaradtam, egyrészt a gép túlterheltségéből adódóan (gép még szinte teli keróval, és 3 pótos is teli keróval, másrészt a 2-1 elleni felállás miatt (1-1 lett a veszteséglista)...)

Szerintem amúgy felesleges ezen a túlterhelés témán rágódni. Egy igazán képzett pilótának kétlem hogy az lenne a legnagyobb "aggodalma" egy bevetés előtt, hogy telipakolt géppel fog repülni. Tudja/ják jól hogy mikor, mit kell tenniük..
sulyid 392025 2010. október 27. 20:33
Válasz erre
Emberek... Mig 23 imádók... Elmondhatjátok hogy a Lock On-ban 1 legnehezebb szintű AI-val és 6 db rakétával rendelkező mig 23-as lelőtt 1 8 db rakétával rendelkező f15C-t... Hogy hogyan történt? Elmesélem...
Miután észrevettem a mig-et kb 1 km-re megközelítettem. Miután úgy gondoltam hogy már nagyon elavult gép így nem illene anélkül lelőni hogy egyáltalán észrevenne így megpróbáltam rávenni 1 kis manőverező légiharcra. Először kb 300 m-re megközelítettem és kicsit felé küldtem 1 sorozatot... ez elvitte a fél vezérsíkját... erre ő kitör jobbra és oldja a póttartályt. Én megpróbálom követni de a póttartályok miatt nagyon nem megy de nem akarom leoldani őket. Mire én megtettem egy kb 90 fokos fordulatot már üvölt is a besugárzás jelző hogy befogott és lőtt... erre elkezdem oldani a flaret és felhúzni 1 kicsit a gépet... Az első három az elhúzott alattam/ mellettem de a 4. az a bal szárnyam alatt robbant 1 kicsivel... erre az üzemanyag az elkezdett elfolyni és a hidraulika is lesokkolt 1 kicsit ( nagyon ) ... alig tudom írányitani a gépet és már észre se veszem hogy megint tüzelt... hirtelen 1 rakéta talál be a gép seggébe és 1 tűzgolyót csinál a gépen seggéből... megpróbálom a lehető legtöbbet menteni a helyzetből mert 1 kicsit még irányítható a gép... a kövi pillanatban 1 rakéta csapódik be a bal szárnyamba és elviszi az egészet... ekkor pattintok és végre vége van. Mint később kiderült az első 4 rakéta az R60-as volt míg a második sortűz ( 5-6. rakéta ) meg R23-as.
Mi a tapasztalat? Az öreg gép még nem vén gép illetve az hogy soha sem szabad úriasnak lenni a régi gépekkel szemben.

Utószónak és hogy a mig 23 fanok el ne csöppenjenek közlöm hogy amikor megint mig 23-assal találkoztam akkor anélkül bele lőttem 1 rakétát a seggébe hogy egyáltalán rájött volna hogy én élek.
Neo954 392024 2010. október 25. 16:32
Válasz erre
Szia!

Azért nem dobta a tankokat mert megbeszélték, hogy nincs rá szükség, csak a pillanatnyi ideg szülte ötlet volt.
Persze ha nem érnek el Pápára akkor lett volna gond... de nem lett!

És akkor nem biztos, hogy kiderült volna az ÜA. hiány, mert a bedöntést amit a trimm okoz vélhette volna a pilóta széllökésnek is stb stb...

A sérült géppel történő repüléssel egyet értek Zolival, nagyban függ a sérülés, hiba mértékétől a dolog, ha nincs mit tenni akkor megcélzod a legnagyobb mezőt és elhagyod a gépet.

Üdv.:Neo
zoli1989 392022 2010. október 25. 15:59
Válasz erre
Szerintem a legtöbben még a sérült géppel is megpróbálnak hazafordulni. Persze ha a gép nem engedelmeskedik, akkor nincs más hátra...
sulyid 392017 2010. október 25. 14:24
Válasz erre
Hello Neo954

Most már jobban értem a dolgokat de 1 dolgot nem értek: ilyen helyzetben miért nem oldja egyből a póttartályt? Én legalábbis első körben oldanám... de én már csak ilyen vagyok... pl én még a sérült géppel is inkább megpróbálnák haza menni mint hogy pattintsak...
sulyid 392016 2010. október 25. 14:21
Válasz erre
Örök hála hogy segítesz:) Látszik hogy mi szolnokiak össze tartunk:)
sanyi 392015 2010. október 25. 09:07
Válasz erre
Tudom, valaha megvolt az egyik gépnek a matricája, de aztán elpasszoltam. A Fujimi adta 72-ben.
juge75 392014 2010. október 25. 08:03
Válasz erre
Bocsi, MK-84.
juge75 392013 2010. október 25. 08:02
Válasz erre
juge75 392012 2010. október 25. 07:59
Válasz erre
A fegyverzetük 2-2 pár bomba (MK-82), és 4 légi harc rakéta volt, plusz tartály.
juge75 392011 2010. október 25. 07:58
Válasz erre
Kutató mentőket?
Ha harchelyzetben gépágyú találat éri valamelyik bombát, már a helyszínelők sem sokat tudnak kihámozni belőlük!
A Két F-18 ennek tudatában átkapcsoltak légi harc üzemmódra (és mert nem volt a közelben biztostó vadász) függesztményel bocsátkozott légi harcba,lelőtték a két 21-est és végrehajtották a feladatot.
Az más tészta, hogy a szárnyakat alaposan túlterhelték.
sanyi 392010 2010. október 24. 22:08
Válasz erre
Oké, tudom amikor az F-18-asok összeakadtak a 21-esekkel nem oldottak, de úgy gondolom hogy:
-nem voltak agyonra pakolva
-nem volt légibemutatókat szégyenítő manőverezés.
Neo954 392009 2010. október 24. 21:27
Válasz erre
Szia Sulyid!
Nem feltétlenül fogja a pilótát befolyásolni, hogy mi van a gépen felfüggesztve.
Természetesen megváltoznak a paraméterei, de tudat alatt ezzel tisztában vannak, és úgy repülik a típust.

Pl.: Mig-23 UB gyakorló repülésen hazánkban az egyik alkalommal majdnem kifogyott az üzemanyag a gépből, már mindent számításba vett a két pilóta (másik reptér, póttank eldobás) végül is elértek Pápára.

Mint később kiderült a bal szárny alatti póttank nem adta az ÜA-t és tele volt, a pilóta mégsem vette észre, hogy 600kg-al nehezebb a gép egyik oldala.

Mivel a jobb tankból lassan fogyott az ÜA. mindig rátrimmelgetett és kész, magát a pilótát is meglepte a dolog miután kiderült az üzemanyaghiány oka.

Ha eldobták volna a tankokat biztos, hogy észrevette volna mivel a trimm miatt bedőlt volna a gép, de ez nem történt meg.

Üdv.:Neo
sulyid 392008 2010. október 24. 20:34
Válasz erre
Azért a mindig az nem teljesen pontos mert pl az öbölháborúban nem mindig oldották...
sanyi 392007 2010. október 24. 20:30
Válasz erre
Ha nem ér a célkörzetbe akkor felesleges. Olvass pár cikket, MINDIG ledobják a bombákat, mert akkor csak a feladatnak lőttek, de ha fennhagyják, lehet hogy küldhetik a kutató-mentőket...
charles 392006 2010. október 24. 20:29
Válasz erre
Én nem a fegyverzetről beszéltem, hanem a póttartályokról. A konkrét típus esetében egyébként sem lehet a szárny mozgó részére mást függeszteni.
Fegyverzetet csak akkor dobnak el, ha menekülni kell, vagy ha véletlenül úgy sikerült.
sulyid 392005 2010. október 24. 20:23
Válasz erre
És mi van ha a gépeken nem póttartály hanem mondjuk bombák vannak amik ledobásásra nagy szükség lenne a célkörzetben?
charles 392004 2010. október 24. 20:22
Válasz erre
Konfliktus esetén a gépek sosem manővereznek teljes terheléssel. A póttartályokat minden esetben eldobják, még akkor is, ha az még nem fogyott ki. ( A zöldek ilyenkor biztosan lilulnak )
zoli1989 392002 2010. október 24. 19:45
Válasz erre
Sőt úgynézem hogy a képemen a cseh Gripen-en is csak a bal oldali szárnyvégi indítósínen van imitátor.
zoli1989 392001 2010. október 24. 19:44
Válasz erre
Gyakorló rakétákkal (imitátorokkal), valamint póttartályokkal igen sűrűn szoktak repülni, a repülési feladat szerinti összetételben. Viszont még a gyakorló fegyverzetből sem szokták felszerelni az összes felfüggesztőt. (Legalábbis én még nem láttam ilyet...)
Előfordulhat asszimetrikus felfüggesztés is. (ezen a képen pl. a svájci Hornet, spanyol Mirage F1 és a norvég F-16)
jetwashaviationphotos.com/images/Tigers.jpg Itt pedig a magyar MiG-29-es UZR-73-assal és R-27 súlymakettel.
m.blog.hu/le/legiero/image/Magyar_legiero/Vadasz/10_apr-maj_LoadDiffuser/Masodik_szerda_3.jpg
sulyid 392000 2010. október 24. 19:32
Válasz erre
Akkor gyakorló rakétákkal gyakorolják a nagy terhelésű repülést:) Az a lényeg hogy szükség(háború) esetén a pilóták képesek legyenek rendesen manőverezni full fegyverzettel és pótossal.
zoli1989 391999 2010. október 24. 19:29
Válasz erre
De a rakéták élettartama nagyon nem mindegy. Még akkor sem ha esetlegesen ez "jót tesz" a pilótáknak.
Tudtommal a fegyverzetre is szinte ugyanolyan előírások vonatkoznak (tárolás, időszakos vizsgálat, repült (reptetett) idő, felhasználhatóság ideje..stb) mint pl. egy repülőre.
sulyid 391998 2010. október 24. 18:24
Válasz erre
De csak jót tesz a pilcsiknek ha gyakorolják a fullosan terhelt géppel való repülést. Vagy nem? Amúgy érdekes hogy a mig 23-as mennyire nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket...
búza 391997 2010. október 24. 18:15
Válasz erre
Miért repültek volna? Több súly, nagyobb légellenállás, több keró fogy, csökken a rakéták élettartama, stb.
sulyid 391996 2010. október 24. 17:32
Válasz erre
Alapból miért nem repültek velük teljes felszereléssel?
búza 391995 2010. október 24. 17:08
Válasz erre
Készültségből mindig, áttelepüléskor, de akkor vitték a szárny alatti pótost is, egyébként soha.
sulyid 391994 2010. október 24. 16:48
Válasz erre
A VSZ tagállamokra és a SZU-ra gondoltam elsősorban.
zoli1989 391993 2010. október 24. 16:45
Válasz erre
Szerintem ehhez kéne tudni az adott országot is :)
sulyid 391992 2010. október 24. 16:37
Válasz erre
Akkor még 1 kérdés: milyen gyakran repültek a gépek teljes fegyverzettel?
romeo 391991 2010. október 24. 16:36
Válasz erre
Üdv!

Támadó feladatra 2xUB-32-57 blokk + 2xUB-16-57 blokk.
zoli1989 391990 2010. október 24. 16:34
Válasz erre
Én úgytudom hogy R-73-as rakétát is hordozhatott.
sulyid 391989 2010. október 24. 16:28
Válasz erre
Az MLD az más dolgokat visz vadász feladatra?
sulyid 391988 2010. október 24. 16:25
Válasz erre
És a többi feladatra mit visznek?
búza 391987 2010. október 24. 16:18
Válasz erre
Vadász feladatra 2x R23-R + 4X R-60 + törzs alatti 800 literes pótos. A mozgó szárnyrész alatt nincs semmi!
sulyid 391986 2010. október 24. 14:32
Válasz erre
Igazából arra gondoltam hogy le bontanátok tipusokra hogy pl : a MF vihet X fajta rakétából Y-ont. Amúgy vadász feladat körre gondoltam.
zoli1989 391985 2010. október 24. 14:22
Válasz erre
Igazad van. Elsőre én is elgondolkoztam hogy nemmindegy hogy milyen változat. Aztán gondoltam magamban, biztos MF. :)
Lacy 391984 2010. október 24. 14:09
Válasz erre
120iap
120iap

Sziasztok, hogy ne csak AA legyen :)
búza 391983 2010. október 24. 13:49
Válasz erre
Fegyverzet II
Fegyverzet II
fegyverzet
fegyverzet

A MiG-23 egy gyűjtőnév. Változatai pl. MF, ML, MLD, BN, stb. Nem mindegyikre lehetett ugyanazt feltenni, tehát az első kérdés: melyikre gondolsz? A második, hogy vadász, földi támogató vagy csapásmérő fegyverzetet szeretnél? Szóval először a kérdést kellene helyesen feltenni, aztán majd tudunk korrekt válaszokat adni. Addig is egy kis ízelítő. Pl. az MLD atombombája nincs rajtuk.
Üdv: Búza
sulyid 391982 2010. október 24. 13:02
Válasz erre
sulyid 391981 2010. október 24. 13:02
Válasz erre
KÖSZI:) Én is kiváncsi vagyok hogy pontosan mennyi mehet fel rá.
zoli1989 391980 2010. október 24. 12:54
Válasz erre
Pontosan: törzs alatti póttartály+ 4 R-60 + 2 R-23
zoli1989 391979 2010. október 24. 12:53
Válasz erre
Én ahogy nézem a képeim, szárny törzs alatti póttartály+4 R-60 + 2 R-23 ami tuti. Azt viszont nemtudom hogy ilyenkor a két szárny alatti póttartály is felmehet-e ha R-23-as van fennt. Ezt majd megmondják a szakik :)
sulyid 391978 2010. október 24. 12:49
Válasz erre
Miket lehet rárakni hogy teljesen meglegyen pakolva?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58.