<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58. |
Monox | Adatlap | 392255 | 2011. január 10. 22:38 | ||
Lehet, hogy ezért akarok idén is részt venni a lengyelországi repülőnapon...? Előzmény: (392253) Tornado2000ECR 2011. január 10. 22:29 | |||||
zoli1989 | Adatlap | 392254 | 2011. január 10. 22:37 | ||
Nekem 2008-ban még az is nagyon rosszul esett, hogy Brnoban láttam a kék díszfestésű szerb Super Galeb-et. Két hétre rá a gép be,utató repülés gyakorlása közben lezuhant, pilótája Kanász István meghalt. Élőben egy ilyen... Remélem sose fogok látni! www.jetfly.hu/rovatok/jetfly/egy_csillag_foldre_hullt/ | |||||
Tornado2000ECR | Adatlap | 392253 | 2011. január 10. 22:29 | ||
Csatlakozom az észrevételedhez de nem csak ebben az esetben. Azokkal a sebekkel amelyek egyszer begyógyultak nagyjából óvatosan kell bánni. | |||||
SIG | Adatlap | 392252 | 2011. január 10. 22:19 | ||
Szia ! Emlékeim szerint az 1999-es SIAD-on volt a Hawk katasztrófa. De ugye ezen balesetek gyűjtögetésének nincsen semmi katasztrófa-turizmus szaga ? A youtube-on látványosak ezek nagyon, de azért ott a helyszínen hirtelen nagyon nagy lesz ám a csend és nagyon nyomasztó, hogy szombaton még repült az emberke, vasárnap pedig már nincsen :S És ehhez nem kell egyáltalán hozzátartozónak lenni... Ne értsd félre, eszemben sincs kioktatni, csak picit óvatosabban a kérdezősködéssel az ilyen témában, mert Soproni "Sopi" Károly esetében vannak olyan emberek ezen az oldalon, akik személyesen ismerték. Tudod, ez olyan sebszaggatós dolog... Üdv. | |||||
harold | Adatlap | 392251 | 2011. január 10. 20:52 | ||
1990. szeptember 16-án a 04-es oldalszámú MiG–23MF-el Soproni "Sopi" Károly őrnagy bemutatórepülés közben Pápán lezuhant. A gép a nézők szeme láttára ütközött a földnek, majd a már kigyulladt gép visszaemelkedve, bal fordulóban visszazuhant a földre. Sopi már az első becsapódáskor az életét veszthette az ekkor fellépő, elviselhetetlenül nagy G erők miatt. A nézők közt volt a felesége és 2 gyermeke is... In memoriam Sopi! | |||||
harold | Adatlap | 392250 | 2011. január 10. 20:51 | ||
1990. szeptember 16-án a 04-es oldalszámú MiG–23MF-el Soproni "Sopi" Károly őrnagy bemutatórepülés közben Pápán lezuhant. A gép a nézők szeme láttára ütközött a földnek, majd a már kigyulladt gép visszaemelkedve, bal fordulóban visszazuhant a földre. Sopi már az első becsapódáskor az életét veszthette az ekkor fellépő, elviselhetetlenül nagy G erők miatt. A nézők közt volt a felesége és 2 gyermeke is... In memoriam Sopi! | |||||
Tibcsi | Adatlap | 392249 | 2011. január 10. 20:40 | ||
Volt még elég sebessége és elpattant. Szerintem. | |||||
silent8 | Adatlap | 392248 | 2011. január 10. 20:18 | ||
miles ez mikor volt? | |||||
silent8 | Adatlap | 392247 | 2011. január 10. 20:18 | ||
De akkor mitől emelkedett el a gép? Mert látszódik hogy nagy sebességgel és gyorsan érkezik a beton fölé. Ott nekicsapja a gép hátsó részét, amitől kigyullad. De eközben már elemelkedik. És lángolva emelkedik, enyhe bal fordulóban. És utána csapódik a földbe. Hihhetetlen! | |||||
miles | Adatlap | 392246 | 2011. január 10. 19:55 | ||
Erre kisértetiesen hasonlitó katasztrófa volt a Hawk 200-asé Pozsonyban a SIAD-on | |||||
búza | Adatlap | 392245 | 2011. január 10. 19:49 | ||
Nem ideje nem volt, az első becsapódásnál életét vesztette. | |||||
rittal | Adatlap | 392244 | 2011. január 10. 19:11 | ||
Sajnos ott már nem volt ideje. Túl nagy erők dolgoztak. a földhöz csapódáskor 40g erő hatott | |||||
silent8 | Adatlap | 392243 | 2011. január 10. 18:44 | ||
Közben már megnéztem a videót! Hihhetetlen, hogy a pilótának még volt ideje felhúzni a gépet. Csak azt nem értem, hogy nem katapultált. Lehet, hogy a nagy g terheléstől elájult? Mert amíg égett a gép végig azt néztem, hogy lett volna még idő a katapultálásra. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 392242 | 2011. január 10. 18:32 | ||
A 04-es gép még életében. A bulgáriai nagyjavítás után három hónappal. | |||||
silent8 | Adatlap | 392241 | 2011. január 10. 16:04 | ||
Köszönöm Tibcsi! Csak erre voltam kiváncsi! Mégegyszer köszönöm! Üdv. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 392240 | 2011. január 10. 15:07 | ||
A 04-es oldalszámú gép volt, a pilóta Soproni Károly volt. | |||||
Csokistibi | Adatlap | 392239 | 2011. január 10. 14:57 | ||
Helló! Már bocs, de ez az infó mondjuk kb. 10 másodperc alatt deríthető ki internetes keresőprogrammal. :) Youtube-on láthatók a katasztrófa videófelvételei is. Ott is 5 másodperc alatt megtalálható. | |||||
silent8 | Adatlap | 392238 | 2011. január 10. 14:22 | ||
Sziasztok! Tud valaki információt adni arról, hogy 90-ben Pápán tényleg lezuhant egy Mig-23-as bemutató közben? Előre is köszönöm! | |||||
csobi21 | Adatlap | 392237 | 2011. január 10. 11:22 | ||
www.youtube.com/watch Nem tudom láttátok e már, de ez megért tíz nap fogdát:) | |||||
silent8 | Adatlap | 392236 | 2011. január 3. 22:44 | ||
Több helyen már utánanéztem, és több dátum is szerepel, úgy ahogy írtad. Hát ezen meglepődtem egy kicsit. Azt hittem, hogy ezekben az évszámokban meg lehet bízni. De hát nem úgy tűnik! De igazad van neked is. :DD | |||||
Tornado2000ECR | Adatlap | 392235 | 2011. január 3. 22:33 | ||
Értem de ezzel csak annyi megjegyezni valóm van hogy pl a Top Gun ill. utána Aranysas is sok eltérő évszámot közöl már korábbról. Csak ennyi Boldog Újévet Kívánok. | |||||
silent8 | Adatlap | 392234 | 2011. január 3. 22:29 | ||
Szia tornado! Már kitárgyaltuk a gyártási évet és a csapatszolgálatba állítást is! | |||||
Tornado2000ECR | Adatlap | 392233 | 2011. január 3. 22:17 | ||
Ez így nagyon nem pontos info. | |||||
silent8 | Adatlap | 392232 | 2011. január 3. 20:24 | ||
Szia! Határozottan jóbb lett mint ahogy kezdted! Az átmosás is jót tett a gépnek. Jól sikerült! Kár a pótvezérsíkért! Az sokat ront rajta. Szerintem azzal kellene kezdjél valamit! | |||||
Vik30 | Adatlap | 392231 | 2011. január 3. 20:16 | ||
Én revellbe vettem a 1.44 est de már csak a Zvezda gyártja | |||||
notarius | Adatlap | 392230 | 2011. január 3. 20:05 | ||
Na ez igaz, úgy látszik már álmos vagyok. :) | |||||
p-51 | Adatlap | 392229 | 2011. január 3. 20:04 | ||
Az 1.44-et melyik cég adta ki? | |||||
p-51 | Adatlap | 392228 | 2011. január 3. 20:04 | ||
Vik30! Szépek! De úgy még szebb lenne, ha a 15-östől pakolnád fel őket! Vagy a Mig-3-astól. Én imádom a régieket, pl a koreai mig-15-öt. | |||||
Vik30 | Adatlap | 392227 | 2011. január 3. 20:02 | ||
Valami vélemény a gépeimröl? | |||||
p-51 | Adatlap | 392226 | 2011. január 3. 20:02 | ||
én is ezt írtam, hogy nem bízok benne. | |||||
notarius | Adatlap | 392225 | 2011. január 3. 19:59 | ||
Bocs, hogy közbeszólok, de a wiki nem egy túl jó és forrásértékű valami. Aztán hogy mit vettünk és mit ajánlottak az sem azonos dolog. Pl. 23-as ezred volt tervben, aztán lett egy század. Ajánlottak '85 körül 29-eseket, meg Su-25-ösöket, de erre már nem volt pénz. Az meg természetes volt a VSZ-ben, hogy a NATO-val közvetlenül határos erők kapják a legjobb technikát, ami ugye földrajzilag nem Mo. De nézhetjük a 22M3-at is: akkor is volt már M4, amit fel is ajánlottak, de nem kellett. | |||||
p-51 | Adatlap | 392224 | 2011. január 3. 19:50 | ||
hu.wikipedia.org/wiki/MiG%E2%80%9329
en.wikipedia.org/wiki/Mig-29 Részemről is jószándék, de látod, én pont ezért nem bízok a wikipédiában. Ezeken 1977 a proto, 1983 a szolgálatba állás. Arra viszont mérget vehetsz, mert a norvégok tényleg 1983-ban fotózták. a jugo 1987 is a wikiről van egyébként. Mégegyszer üdv és természetesen minden jót kívánok, ami egy makettezőnek jó. p-51 | |||||
silent8 | Adatlap | 392223 | 2011. január 3. 19:40 | ||
Szia! Egyébként nem a vita a célom, és ha megsértettelek akkor elnézést. Nem ez volt a szándék! De én akárhogy nézem ezt a wikipediát én akkor is a 89-es típus indulást olvasom. Ami előtte volt azok prototipusok voltak! Idézem: " A gép 1986-ban a finnországi Kuopio Rissala légitámaszponton mutatkozott be a nyilvánosság előtt, ahol 6 gép tett látogatást." "Az első prototípus 1976-ban készült el, majd a prototípusok elkészülte után, a berepülési idő csökkentése érdekében kiadtak egy 20 darabos nullszériát is" "Az első példány 1983-ban készült el, majd innentől fogva folyamatosan váltották fel a MiG–21-eseket" "A típust először a finnországi bemutató után 1989-ben az ukrán származású Anatolij Kvocsur mutatta be, aki korábban a Légierő őrnagya volt, majd a "műholdvadász" MiG–31D program beszüntetésével került át a 29-es bemutató csapatába" Tényleg nem a vita végett, de akár hogy olvasom én ezt látom benne. De semmiképpen sem szerettelek volna megsérteni! Nem ez volt a cél! | |||||
zoli1989 | Adatlap | 392222 | 2011. január 3. 19:38 | ||
OKÉ, megértem :) | |||||
A-3 | Adatlap | 392221 | 2011. január 3. 19:26 | ||
Elnézésedet kérem de eddig tart a kompetenciám. A gépek már rég nem lennének ott ha az időjárás kegyeibe fogadott volna bennünket. Kis türelmet kérnénk még és biztos lehetsz benne, hogy meglessz a gyümölcse a megértésednek! Üdv! A-3. | |||||
p-51 | Adatlap | 392220 | 2011. január 3. 19:21 | ||
wikipédia. te aztán komoly vagy. 1980-at nem írtam. 1980-as éveket írtam. javaslom az értő olvasást. a mig-29 dátumainak szerintem te nézz utána. 1983-ban a norvégok már fotózták röptében a jeges tenger felett f-16-ról. okoska. 1986-ban a finnországi látogatás volt az esemény, nem akkor állt szolgálatba. jugoszlávia 1987-től állítja hadrendbe. de. 1977-től a mig-23ml/mld volt soron. 1979-ben nekünk már az elavult mf-eket adják, míg az ndk és a csehek megkapják az ml-t, mld-t, jóval 1989, a mig-.29 érkezése előtt. romeonak van igaza aki ezt írta: Sajnálom kimondani, de mi mindig egy kicsit "késésben" voltunk. szóval ne erőltesd ezt a nagy potenciált. meg ha wikipédiát olvasol, legalább olvasd végig. legalább az évszámokat. nem minősítenélek, mint, ahogy te minősíted más hozzászólásait állítólagos utánaolvasásaid után. | |||||
Vik30 | Adatlap | 392219 | 2011. január 3. 19:13 | ||
Véletlenül!Aztán már nem akartam szétbarmolni! | |||||
unicellular | Adatlap | 392218 | 2011. január 3. 19:12 | ||
Vik30 | Adatlap | 392217 | 2011. január 3. 19:05 | ||
Mert nem hajtottam be a pótvezérsíkot! | |||||
unicellular | Adatlap | 392216 | 2011. január 3. 19:01 | ||
Nem éri a földet a lába :) | |||||
zoli1989 | Adatlap | 392215 | 2011. január 3. 18:59 | ||
Azt a közbenső telep helyet elárulnád ? (Már ha szabad persze) | |||||
Vik30 | Adatlap | 392214 | 2011. január 3. 18:54 | ||
Vik30 | Adatlap | 392213 | 2011. január 3. 18:52 | ||
A-3 | Adatlap | 392212 | 2011. január 3. 18:11 | ||
Szeretnélek pontosítani mert a 02-03as már nam Pápán van hanem egy közbenső telepen,útban egy nyílvános kiállítási hely felé, ahol más géptipusok társaságában remélhetőleg maradandó élményt fog nyújtani a rajongóinak. Ismerve a tulaj tervét, a törvényes előírásokat betartva, igyekszik nem egy "döglött" fémkupacot szeretne hanem oktatási szándékkal életben fog tartani néhány légijárművet indítható motor illetve hajtómű szintjén. | |||||
romeo | Adatlap | 392211 | 2011. január 3. 17:18 | ||
Sajnálom kimondani, de mi mindig egy kicsit "késésben" voltunk. | |||||
silent8 | Adatlap | 392210 | 2011. január 3. 17:14 | ||
Szia! Igazad van a nyolcvanas évek végén, azaz 89-től! :DDD | |||||
romeo | Adatlap | 392209 | 2011. január 3. 17:12 | ||
A nyolcvanas évek végén Csehszlovákia, Románia és Jugoszlávia is rendelkezett MiG-29-el :) | |||||
silent8 | Adatlap | 392208 | 2011. január 3. 16:22 | ||
Szia! Nem piszkálsz. A nagy potenciálon, a hordozható fegyverek mennyiségét értettem. Egyébként akkora baromságot írtál le, amekkorát még ember nem írt le. 1980-ban sehol nem volt még Mig-29-es. Még a 21-eseket, a 23-okat és suhojokat használtak. Lehet,hogy más nyugatiak által birtokolt reptereken nyugati technika volt, de a keleti blokkban ez a gép akkor még komoly vadásznak számított. Az első sorozatgyártott 29-es 86-ban mutatkozott be, és 89-től kezdett elterjedni. Olvasd el a wikipediában. De nincs sértődés, csak mielőtt okoskodsz nézz utána mibe szólsz bele. Üdvözlettel BUÉK | |||||
vrauko | Adatlap | 392207 | 2011. január 3. 16:20 | ||
És honnan fújtad meg? :) | |||||
Rob79 | Adatlap | 392206 | 2011. január 3. 16:16 | ||
Sziasztok! A 23-asok tudtommal itt vannak:01 Zamárdiban, 02,03,08 Pápán, 06,12,15 Szolnokon, 10 Kecskemét, 11 Nagyatádon, 07,20 Kecelen. Ha esetleg valaki tud valami újat, azt írja meg! :-)) Köszi! |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58. |