/ Fórumok /

MiG-23

Kicsit mostohán bánunk a "csapkodó szárnyú" MiG-ünkkel- nekem a másik kedvencem. Ha valakinek van képe hozzá, tegye fel ide.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58.
Monox 392255 2011. január 10. 22:38
Válasz erre
Lehet, hogy ezért akarok idén is részt venni a lengyelországi repülőnapon...?
zoli1989 392254 2011. január 10. 22:37
Válasz erre
_IGP8776
_IGP8776

Nekem 2008-ban még az is nagyon rosszul esett, hogy Brnoban láttam a kék díszfestésű szerb Super Galeb-et. Két hétre rá a gép be,utató repülés gyakorlása közben lezuhant, pilótája Kanász István meghalt.
Élőben egy ilyen... Remélem sose fogok látni!

www.jetfly.hu/rovatok/jetfly/egy_csillag_foldre_hullt/
Tornado2000ECR 392253 2011. január 10. 22:29
Válasz erre
Csatlakozom az észrevételedhez de nem csak ebben az esetben. Azokkal a sebekkel amelyek egyszer begyógyultak nagyjából óvatosan kell bánni.
SIG 392252 2011. január 10. 22:19
Válasz erre
Untitled-20
Untitled-20

Szia ! Emlékeim szerint az 1999-es SIAD-on volt a Hawk katasztrófa. De ugye ezen balesetek gyűjtögetésének nincsen semmi katasztrófa-turizmus szaga ? A youtube-on látványosak ezek nagyon, de azért ott a helyszínen hirtelen nagyon nagy lesz ám a csend és nagyon nyomasztó, hogy szombaton még repült az emberke, vasárnap pedig már nincsen :S És ehhez nem kell egyáltalán hozzátartozónak lenni... Ne értsd félre, eszemben sincs kioktatni, csak picit óvatosabban a kérdezősködéssel az ilyen témában, mert Soproni "Sopi" Károly esetében vannak olyan emberek ezen az oldalon, akik személyesen ismerték. Tudod, ez olyan sebszaggatós dolog... Üdv.
harold 392251 2011. január 10. 20:52
Válasz erre
1990. szeptember 16-án a 04-es oldalszámú MiG–23MF-el Soproni "Sopi" Károly őrnagy bemutatórepülés közben Pápán lezuhant. A gép a nézők szeme láttára ütközött a földnek, majd a már kigyulladt gép visszaemelkedve, bal fordulóban visszazuhant a földre. Sopi már az első becsapódáskor az életét veszthette az ekkor fellépő, elviselhetetlenül nagy G erők miatt. A nézők közt volt a felesége és 2 gyermeke is... In memoriam Sopi!
harold 392250 2011. január 10. 20:51
Válasz erre
1990. szeptember 16-án a 04-es oldalszámú MiG–23MF-el Soproni "Sopi" Károly őrnagy bemutatórepülés közben Pápán lezuhant. A gép a nézők szeme láttára ütközött a földnek, majd a már kigyulladt gép visszaemelkedve, bal fordulóban visszazuhant a földre. Sopi már az első becsapódáskor az életét veszthette az ekkor fellépő, elviselhetetlenül nagy G erők miatt. A nézők közt volt a felesége és 2 gyermeke is... In memoriam Sopi!
Tibcsi 392249 2011. január 10. 20:40
Válasz erre
Volt még elég sebessége és elpattant. Szerintem.
silent8 392248 2011. január 10. 20:18
Válasz erre
silent8 392247 2011. január 10. 20:18
Válasz erre
De akkor mitől emelkedett el a gép? Mert látszódik hogy nagy sebességgel és gyorsan érkezik a beton fölé. Ott nekicsapja a gép hátsó részét, amitől kigyullad. De eközben már elemelkedik. És lángolva emelkedik, enyhe bal fordulóban. És utána csapódik a földbe. Hihhetetlen!
miles 392246 2011. január 10. 19:55
Válasz erre
Erre kisértetiesen hasonlitó katasztrófa volt a Hawk 200-asé Pozsonyban a SIAD-on
búza 392245 2011. január 10. 19:49
Válasz erre
Nem ideje nem volt, az első becsapódásnál életét vesztette.
rittal 392244 2011. január 10. 19:11
Válasz erre
Sajnos ott már nem volt ideje. Túl nagy erők dolgoztak. a földhöz csapódáskor 40g erő hatott
silent8 392243 2011. január 10. 18:44
Válasz erre
Közben már megnéztem a videót! Hihhetetlen, hogy a pilótának még volt ideje felhúzni a gépet. Csak azt nem értem, hogy nem katapultált. Lehet, hogy a nagy g terheléstől elájult? Mert amíg égett a gép végig azt néztem, hogy lett volna még idő a katapultálásra. 
Tibcsi 392242 2011. január 10. 18:32
Válasz erre
070
070

A 04-es gép még életében. A bulgáriai nagyjavítás után három hónappal.
silent8 392241 2011. január 10. 16:04
Válasz erre
Köszönöm Tibcsi! Csak erre voltam kiváncsi!
Mégegyszer köszönöm!

Üdv.
Tibcsi 392240 2011. január 10. 15:07
Válasz erre
A 04-es oldalszámú gép volt, a pilóta Soproni Károly volt.
Csokistibi 392239 2011. január 10. 14:57
Válasz erre
Helló! Már bocs, de ez az infó mondjuk kb. 10 másodperc alatt deríthető ki internetes keresőprogrammal. :) Youtube-on láthatók a katasztrófa videófelvételei is. Ott is 5 másodperc alatt megtalálható.
silent8 392238 2011. január 10. 14:22
Válasz erre
Sziasztok! Tud valaki információt adni arról, hogy 90-ben Pápán tényleg lezuhant egy Mig-23-as  bemutató közben?
Előre is köszönöm!
csobi21 392237 2011. január 10. 11:22
Válasz erre
www.youtube.com/watch
Nem tudom láttátok e már, de ez megért tíz nap fogdát:)
silent8 392236 2011. január 3. 22:44
Válasz erre
Több helyen már utánanéztem, és több dátum is szerepel, úgy ahogy írtad.
Hát ezen meglepődtem egy kicsit. Azt hittem, hogy ezekben az évszámokban meg lehet bízni. De hát nem úgy tűnik! De igazad van neked is. :DD
Tornado2000ECR 392235 2011. január 3. 22:33
Válasz erre
Értem de ezzel csak annyi megjegyezni valóm van hogy pl a Top Gun ill. utána Aranysas is sok eltérő évszámot közöl már korábbról. Csak ennyi Boldog Újévet Kívánok.
silent8 392234 2011. január 3. 22:29
Válasz erre
Szia tornado!
Már kitárgyaltuk a gyártási évet és a csapatszolgálatba állítást is!
Tornado2000ECR 392233 2011. január 3. 22:17
Válasz erre
silent8 392232 2011. január 3. 20:24
Válasz erre
Szia! Határozottan jóbb lett mint ahogy kezdted! Az átmosás is jót tett a gépnek. Jól sikerült! Kár a pótvezérsíkért! Az sokat ront rajta. Szerintem azzal kellene kezdjél valamit! 
Vik30 392231 2011. január 3. 20:16
Válasz erre
Én revellbe vettem a 1.44 est de már csak a Zvezda gyártja
notarius 392230 2011. január 3. 20:05
Válasz erre
Na ez igaz, úgy látszik már álmos vagyok. :)
p-51 392229 2011. január 3. 20:04
Válasz erre
Az 1.44-et melyik cég adta ki?
p-51 392228 2011. január 3. 20:04
Válasz erre
Vik30!
Szépek!
De úgy még szebb lenne, ha a 15-östől pakolnád fel őket! Vagy a Mig-3-astól.
Én imádom a régieket, pl a koreai mig-15-öt.
Vik30 392227 2011. január 3. 20:02
Válasz erre
Valami vélemény a gépeimröl?
p-51 392226 2011. január 3. 20:02
Válasz erre
én is ezt írtam, hogy nem bízok benne.
notarius 392225 2011. január 3. 19:59
Válasz erre
Bocs, hogy közbeszólok, de a wiki nem egy túl jó és forrásértékű valami.
Aztán hogy mit vettünk és mit ajánlottak az sem azonos dolog. Pl. 23-as ezred volt tervben, aztán lett egy század. Ajánlottak '85 körül 29-eseket, meg Su-25-ösöket, de erre már nem volt pénz. Az meg természetes volt a VSZ-ben, hogy a NATO-val közvetlenül határos erők kapják a legjobb technikát, ami ugye földrajzilag nem Mo.
De nézhetjük a 22M3-at is: akkor is volt már M4, amit fel is ajánlottak, de nem kellett.
p-51 392224 2011. január 3. 19:50
Válasz erre
hu.wikipedia.org/wiki/MiG%E2%80%9329
en.wikipedia.org/wiki/Mig-29

Részemről is jószándék, de látod, én pont ezért nem bízok a wikipédiában. Ezeken 1977 a proto, 1983 a szolgálatba állás.
Arra viszont mérget vehetsz, mert a norvégok tényleg 1983-ban fotózták. a jugo 1987 is a wikiről van egyébként.
Mégegyszer üdv és természetesen minden jót kívánok, ami egy makettezőnek jó.
p-51
silent8 392223 2011. január 3. 19:40
Válasz erre
Szia!
Egyébként nem a vita a célom, és ha megsértettelek akkor elnézést. Nem ez volt a szándék! De én akárhogy nézem ezt a wikipediát én akkor is a 89-es típus indulást olvasom. Ami előtte volt azok prototipusok voltak!
Idézem: " A gép 1986-ban a finnországi Kuopio Rissala légitámaszponton mutatkozott be a nyilvánosság előtt, ahol 6 gép tett látogatást."

"Az első prototípus 1976-ban készült el, majd a prototípusok elkészülte után, a berepülési idő csökkentése érdekében kiadtak egy 20 darabos nullszériát is"

"Az első példány 1983-ban készült el, majd innentől fogva folyamatosan váltották fel a MiG–21-eseket"

"A típust először a finnországi bemutató után 1989-ben az ukrán származású Anatolij Kvocsur mutatta be, aki korábban a Légierő őrnagya volt, majd a "műholdvadász" MiG–31D program beszüntetésével került át a 29-es bemutató csapatába"
Tényleg nem a vita végett, de akár hogy olvasom én ezt látom benne. 
De semmiképpen sem szerettelek volna megsérteni! Nem ez volt a cél! 
zoli1989 392222 2011. január 3. 19:38
Válasz erre
A-3 392221 2011. január 3. 19:26
Válasz erre
Elnézésedet kérem de eddig tart a kompetenciám.
A gépek már rég nem lennének ott ha az időjárás kegyeibe fogadott volna bennünket.
Kis türelmet kérnénk még és biztos lehetsz benne, hogy meglessz a gyümölcse a megértésednek!
Üdv!
A-3.
p-51 392220 2011. január 3. 19:21
Válasz erre
wikipédia. te aztán komoly vagy.
1980-at nem írtam. 1980-as éveket írtam. javaslom az értő olvasást.
a mig-29 dátumainak szerintem te nézz utána. 1983-ban a norvégok már fotózták röptében a jeges tenger felett f-16-ról. okoska. 1986-ban a finnországi látogatás volt az esemény, nem akkor állt szolgálatba. jugoszlávia 1987-től állítja hadrendbe.
de.
1977-től a mig-23ml/mld volt soron. 1979-ben nekünk már az elavult mf-eket adják, míg az ndk és a csehek megkapják az ml-t, mld-t, jóval 1989, a mig-.29 érkezése előtt.
romeonak van igaza aki ezt írta: Sajnálom kimondani, de mi mindig egy kicsit "késésben" voltunk.
szóval ne erőltesd ezt a nagy potenciált.
meg ha wikipédiát olvasol, legalább olvasd végig. legalább az évszámokat.
nem minősítenélek, mint, ahogy te minősíted más hozzászólásait állítólagos utánaolvasásaid után.
Vik30 392219 2011. január 3. 19:13
Válasz erre
Véletlenül!Aztán már nem akartam szétbarmolni!
unicellular 392218 2011. január 3. 19:12
Válasz erre
Erre magamtól is rájöttem :)
Miért nem?
Vik30 392217 2011. január 3. 19:05
Válasz erre
Mert nem hajtottam be a pótvezérsíkot!
unicellular 392216 2011. január 3. 19:01
Válasz erre
zoli1989 392215 2011. január 3. 18:59
Válasz erre
Azt a közbenső telep helyet elárulnád ? (Már ha szabad persze)
Vik30 392214 2011. január 3. 18:54
Válasz erre
mig dianasztia2
mig dianasztia2
mig dinasztia 3
mig dinasztia 3
mig dinasztia
mig dinasztia

Igy néz ki a polcon!
Vik30 392213 2011. január 3. 18:52
Válasz erre
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6

Elkészült!
A-3 392212 2011. január 3. 18:11
Válasz erre
Szeretnélek pontosítani mert a 02-03as már nam Pápán van hanem egy közbenső telepen,útban egy nyílvános kiállítási hely felé, ahol más géptipusok társaságában remélhetőleg maradandó élményt fog nyújtani a rajongóinak. Ismerve a tulaj tervét, a törvényes előírásokat betartva, igyekszik nem egy "döglött" fémkupacot szeretne hanem oktatási szándékkal életben fog tartani néhány légijárművet indítható motor illetve hajtómű szintjén.
romeo 392211 2011. január 3. 17:18
Válasz erre
Sajnálom kimondani, de mi mindig egy kicsit "késésben" voltunk.
silent8 392210 2011. január 3. 17:14
Válasz erre
Szia!
Igazad van a nyolcvanas évek végén, azaz 89-től! :DDD
romeo 392209 2011. január 3. 17:12
Válasz erre
A nyolcvanas évek végén Csehszlovákia, Románia és Jugoszlávia is rendelkezett MiG-29-el :)
silent8 392208 2011. január 3. 16:22
Válasz erre
Szia! Nem piszkálsz. A nagy potenciálon, a hordozható fegyverek mennyiségét értettem.
Egyébként akkora baromságot írtál le, amekkorát még ember nem írt le. 1980-ban sehol nem volt még Mig-29-es. Még a 21-eseket,  a 23-okat és suhojokat használtak. Lehet,hogy más nyugatiak által birtokolt reptereken nyugati technika volt, de a keleti blokkban ez a gép akkor még komoly vadásznak számított. Az első sorozatgyártott 29-es 86-ban mutatkozott be, és 89-től kezdett elterjedni. Olvasd el a wikipediában. De nincs sértődés, csak mielőtt okoskodsz nézz utána mibe szólsz bele.
Üdvözlettel 

BUÉK
vrauko 392207 2011. január 3. 16:20
Válasz erre
Rob79 392206 2011. január 3. 16:16
Válasz erre
Sziasztok!

A 23-asok tudtommal itt vannak:01 Zamárdiban, 02,03,08 Pápán, 06,12,15 Szolnokon, 10 Kecskemét, 11 Nagyatádon, 07,20 Kecelen.

Ha esetleg valaki tud valami újat, azt írja meg! :-))
Köszi!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58.