<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58. |
mrbaracus | Adatlap | 392305 | 2011. április 18. 11:26 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sanjurjo | Adatlap | 392304 | 2011. április 18. 09:23 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Javítsatok ki, ha tévedek, de ez a Mig 23-mas a nyolcvanas évek végén, érkezett Jugoszláviába,az volt a terv, hogy itt fogják nagyjavítani az iraki Mig 23-masokat, ami merész ötlet volt, lévén, a Jugoszláv légierő, sohasem rendszersítette a variaszárnyút, így nem tudom honnan lett volna meg hozzá a technikai háttér. Persze mint mindig most is ember tervez isten végez, Irak megszállta Kuvaitot kitört a Sivatagi vihar hadművelet, és Irakot nemzetközi fegyverembargóval súlytották, így a Mig 23-mas sem térhetett vissza, és ha jól tudom, néhány szintén javításra Jugoszláviába küldött Mig 21-es is így járt, ezek karbantartásához, azonban megfelelően felkészült volt a jugoszláv hadipar. Aztán itt is kirobbant a délszláv háború legendák szerint az egyetlen exiraki mig 23-mas is bevetésre került, de ezt én nehezen hiszem felkészült személyzet nélkül, (vagy mégis esetleg zsoldos pilótával, mint arra a közeémúltban már nem egyszer volt példa?). Közelmúlt hírei a jelen iraki poltikai vezetés kárpótlást követel a lefoglalt gépekért, de kittől!, mert ki Jugoszlávia jogutódja!, az sem mellékes, hogy ezek a gépek a közel két évtized alatt annyira amortizálodtak, hogy a nyugati technika felé kacsintgató új iraki légierő, amúgy sem tudná hasznosítani őket. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Neo954 | Adatlap | 392303 | 2011. április 18. 07:09 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Szakembereket kérdezném, hogy lehetett függeszteni UB konténert szárnytő alá a 23-ason? Üdv.:Neo | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Monox | Adatlap | 392302 | 2011. április 17. 20:02 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ez iraki gép Jugoszláv csíkkal. Nem kevésbé fontos, hogy a terepminta alapján ez a gép van kiállítva a belgrádi repülőgép múzeumban, hacsak azóta el nem vitték onnan, amire sajnos egyre több jel mutat. Érdekes, hogy a Jugó csík eltűnt róla, az arab jelzések viszont le vannak festve... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Neo954 | Adatlap | 392301 | 2011. április 15. 18:16 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jugoszláv! :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
miles | Adatlap | 392300 | 2011. április 15. 18:15 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Monox | Adatlap | 392299 | 2011. április 12. 07:25 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszi Charles! Valami ilyenre gondoltam eddig én is, de sosem hittem volna, hogy az eredeti szürke színen lévő két réteg festékkel borított első "antik" századjelvény került elő a gépről! Mint ahogyan sokáig azt sem hittem el, hogy Bulgáriában egyik gépről sem kaparták le az eredeti szürke festést, hanem egyszerűen átfestették azt. Egyszer láttam egy fotót szürke MiG-23-asról, ott az orr-részen a folt világosabb volt, mint maga a gép... Egyébként én úgy tudom, hogy ezredparancsnoki szinten engedélyezve volt a felfestés, csak utána jöttek a nagyobb magyarok, akik szerint ez kapitalista dolog, úgyhogy azonnali eltüntetés lett a dolog vége. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
charles | Adatlap | 392298 | 2011. április 11. 22:34 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Monox! A 80-s évek elején a pápai ezred egységesített századjelvénye volt nagyon rövid ideig, mert a felső vezetés nem engedélyezte. A stilizált gép közepén I - II - III -al jelölték a századokat. A 23-sok közül az első négy ( még eredeti szürke ) gépre lett felfestve az orr és a függőleges vezérsík mindkét oldalára. Ha van ezekről a gépekről szürke festésű fotód, a sötétebb szürke foltok fedik a jelvényt. Néhány 21-re is felkerült, de sajnos senki nem emlékszik oldalszámokra. Az általad feltett képen egyébként valóban a 02-s gép van, mégpedig a hangárban. Ekkor még úgy nézett ki, hogy a gépből már nem lesz gép ( hogy mi baja volt, vagy alkatrész hiányzott, már nem emlékszem ) ezért lett ez lecsiszolva, hogy megmaradjon az utókornak. A gép felépülése után ide egy zöld folt került. Bízom benne, hogy ennyi idő után már nem rúgnak seggbe érte! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
mrbaracus | Adatlap | 392297 | 2011. április 11. 16:17 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Az Aranysas 2009/09 számában volt a cikk, a címe: Az összetartozás jelképe VIII | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
mrbaracus | Adatlap | 392296 | 2011. április 11. 16:11 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Engem jellegében a Sámán előtti, nem hivatalos századjelvényre emlékeztet. Magó Károlynak volt egy sorozata az aranysasban a hazai repülős alakulatok század illetve ezredjelvényeiről, abban ha jól emlékszem volt erről a karjelzésről is fotó. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Monox | Adatlap | 392295 | 2011. április 11. 10:19 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A képen a 02-es oldalszámú MiG-23MF gépünk látható, pontosabban az orr-rész jobb oldala. Tudja-e valaki, hogy ez a jelvény mit szimbolizált és milyen körülmények között került fel a gépre? A felfestése kb. 1992 körül történt, a fotó is nagyjából ekkor született, ekkor már a Sámán századjelvény is a gépen volt. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Monox | Adatlap | 392294 | 2011. március 28. 22:42 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
fishpot | Adatlap | 392293 | 2011. március 7. 17:56 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Excessor | Adatlap | 392292 | 2011. március 5. 22:05 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Még annak idején a '80-as évek közepén egy NDK-s modellező újságban szó volt egy mini gázturbinás, távirányítású MiG-23 modellről. Emlékszik erre még valaki? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
mrtiff | Adatlap | 392291 | 2011. február 28. 15:48 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
nagyon szépen köszönöm!mindenki nevében! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rob79 | Adatlap | 392290 | 2011. február 28. 12:49 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Illetve: Mindenkinek... :-))) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rob79 | Adatlap | 392289 | 2011. február 28. 12:48 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia mrtiff és mindenki! Ezeket a képeket még 2009-ben csináltam a pápai "temetőben"... Akkor nem tettem fel őket bizonyos okokból, de ma már tök mindegy, mert már úgysem ott vannak... Így hát most megosztom veletek, a képek önmagukért beszélnek... Üdv.: Minenkinek! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A-3 | Adatlap | 392288 | 2011. február 27. 18:31 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A masina jelenleg Szigethalmon van egy telephelyen a 02-es társaságában várva ajóidőt, hogy elfoglalja helyét egy nyílvános bemutatóterületen. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
mrtiff | Adatlap | 392287 | 2011. február 27. 17:49 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszönöm szépen! Nem tudja Valaki,hogy valahogy lehet-e most képeket csinálni erről a gépről?Tudom,hogy hol van,sőt gyerek koromban nem egyszer voltam arra.Arra lennék kíváncsi,hogy mennyire tolerálják az őrök ha odamennék. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Neo954 | Adatlap | 392286 | 2011. február 27. 14:35 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
mrtiff | Adatlap | 392285 | 2011. február 27. 09:45 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszönöm szépen! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Monox | Adatlap | 392284 | 2011. február 27. 09:23 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Az első két képen jól követhető a gép festésének korabeli állapota, harmadikon pedig a terepminta készítéséhez ad támpontot. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Monox | Adatlap | 392283 | 2011. február 27. 09:18 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Azt hiszen, ettől függetlenül lesz dolgod a géppel, mire normális HellFightert készítesz belőle. Mire pontosan megfested a szívócsatornán a fekete színen a piros lángnyelveket, de ami még ennél is húzósabb, mire az orrkúpon lévő fehér tigrismintát is nagyjából pontosan elkészíted... hát nem lehet könnyű. Ettől függetlenül én is örülök neki, szerettem volna én is elkészíteni még 15 éve amikor leállították, de a bonyolultsága miatt nem került rá sor. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
mrtiff | Adatlap | 392282 | 2011. február 26. 23:21 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Nem tud valaki nekem a 03-as 23-ról mostani képeket adni,mert azt szeretném megcsinálni,de a mostani .nem éppen szívderítő állapotában. Előre is köszönöm! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 392281 | 2011. február 22. 19:44 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tyimosenko | Adatlap | 392280 | 2011. február 22. 07:49 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv. Urak Szívmelengető infók a 12-es oldalszámú huszonhármasról. www.netlabor.hu/roncskutatas/node/10386 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 392279 | 2011. február 16. 03:58 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A lehetőség még nyitva áll a jelentkezésre. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 392278 | 2011. február 4. 20:20 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kedves repülős barátaim! Figyelmetekbe ajánlom következő bajtársi találkozónkat, melyen több program vár rátok. Időpontja 2011 07 02 szombat. Részletek, és jelentkezés a www.simonrobert.hu oldalon, a Mig-29 képre kattanva elérhető. Bárki jelentkezhet az oldalon található űrlap kitöltésével, de a jelentkezés csak az 500 Ft regisztrációs díj átutalásával érvényes, mely egyben belépő is a 08-as lajstromszámú MiG-23 repülőgép avatójára a Bázisrepülőtéren. (rajta legyél a belépő névsoron) Az űrlapon a Csoport Név-hez beírhatod a nevemet: Szűcs László Átutalásnál a közleménybe a nevet és a lakhelyet kell beírni. Ha kérdésed van felteheted a laszlo.szucs1959@gmail.com emailcímemen, de jelezd , hogy a makettinfóról jutottál oda. Repülős üdvözlettel : Szűcs Laci Pápáról | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 392277 | 2011. január 18. 22:42 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hát, nem is tudom... Azért ha tudok segíteni valami fotóval, szívesen utána nézek, csak írd meg, hoy mire lenne szükség. Üdv! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
búza | Adatlap | 392276 | 2011. január 18. 22:34 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Romeo! Regisztrálhatnál, szerintem tudnánk levelezni! Ahogy figyelem, vannak közös érdeklődési pontjaink. Üdv: Búza | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 392275 | 2011. január 18. 22:33 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ákos. -igen ez lesz a helyes! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 392274 | 2011. január 18. 22:30 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Búza, Tibcsi -köszi! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ákos | Adatlap | 392273 | 2011. január 18. 22:29 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
búza | Adatlap | 392272 | 2011. január 18. 22:26 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Jó kép és egyedi, mert a háttérben ott van a 17-es MIG-21 UM teflon színben! Üdv: Búza | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 392271 | 2011. január 18. 22:21 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szerintem a 10-es is a 01-es, csak tükörből nézve. A festés és az 1-es iránya alapján is. De amúgy jó képek. :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 392270 | 2011. január 18. 22:05 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 392269 | 2011. január 18. 21:27 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
búza | Adatlap | 392268 | 2011. január 18. 21:14 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Romeo! Találtam egy kakukktojást az oldalon! Ezt a képet Dózsa György alezredes készítette egy MIG-21-es fotógéppuskájával! Üdv: Búza | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 392267 | 2011. január 18. 20:23 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
kocsosz | Adatlap | 392266 | 2011. január 13. 15:48 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Neo! Köszönöm Neked és Mirazsmarcinak is a sok segítséget. Ilyen képeket kerestem, azt hiszem ezek az igazi Mig-23-as létrák, bár ebben nem vagyok 100 %-ig biztos. Még egyszer köszönöm, és jó makettezést kívánok mindenkinek. Üdv Kocsosz | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Neo954 | Adatlap | 392265 | 2011. január 13. 12:25 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
kocsosz | Adatlap | 392264 | 2011. január 12. 23:11 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Mirazsmarci! Először is köszönöm az átküldött linket. Milyen érdekes, hogy erről nem sok kép van a neten. Azért ha valakinek van még ötlete szívesen várom. Kocsosz | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
mirazsmarci | Adatlap | 392263 | 2011. január 12. 14:40 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
kocsosz | Adatlap | 392262 | 2011. január 12. 14:30 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv. Mindenkinek! Sajnos ebben a témában a Google nem igazán a barátom. Abban szeretnék segítséget kérni tőletek, hogy a Mig-23-asok üzemeltetése során használt pilóta létráról, képek lelőhelyéről linket, elérést, vagy esetleg referencia képeket tudnátok-e küldeni. A fórum során feltett képekből már leszedtem az erre vonatkozókat, de hát ez nem valami sok. Várom segítségeteket, és előre is köszönöm. Üdv Kocsosz | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
sulyid | Adatlap | 392261 | 2011. január 11. 20:05 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Made in Italy... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vik30 | Adatlap | 392260 | 2011. január 11. 20:01 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Milyen márka a makett?hasegava? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
sulyid | Adatlap | 392259 | 2011. január 11. 19:11 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Még annál is érdekesebb hogy a gép olyan komcsi mint az állat ( = dől balra ) . :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Neo954 | Adatlap | 392258 | 2011. január 11. 19:08 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Érdekesen áll a "sárvédő" az orrfutón :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
sulyid | Adatlap | 392257 | 2011. január 11. 18:53 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
silent8 | Adatlap | 392256 | 2011. január 10. 22:40 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszönöm! Nem ez volt a célom, pont ellenkezőleg! Olvastam róla, és nem tudtam, hogy mi történt. Nagyon sajnálom a pilótát. Csak ezért kérdeztem az esemény felől. HA ESETLEG EZZEL MEGBÁNTOTTAM VALAKIT AKKOR EZUTON KÉRNÉK ELNÉZÉST! |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58. |
Én is megerősíteném Sanjurjo kolléga álláspontját az ex-iraki géppel kapcsolatban. Azért csendben megjegyzem, hogy a jugó repülőgépipar abban az időben nem volt rossz. Gondoljunk bele, hogy üzemeltettek orosz, francia, amerikai technikát is, plusz a hazai gyártású gépeket(Jastreb, Galeb, Orao, Kraguj) se felejtsük el. Meg ha jól tudom akkor a Gazelle helikoptereket gyártottak licencben is.
Érdekes, hogy már a második világháború idején is milyen vegyes volt a gépparkjuk(Hurricane, Me109, Il-2, P-47).
Én nem rajongok annyira értük, de aki makettezőszemmel nézi, az egy változatos, de összeillő gyűjteményt tud összeállítani délszláv szomszédunk által használt gépekből.
A Lift Here! nevű cég pedig szinte az összes típushoz gyárt matricát.