<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58. |
Rob79 | Adatlap | 392359 | 2011. július 3. 18:38 | ||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 392358 | 2011. július 3. 17:54 | ||
Őszintén gratulálok mindenkinek, aki résztvett a "08"-as MiG-23MF kiállításában és felújításában, gyönyörű munkát végeztek! Üdvözlettel R. | |||||
Tibor | Adatlap | 392357 | 2011. július 3. 16:13 | ||
Sőt nemcsak MF, hanem UB is. | |||||
Daala | Adatlap | 392356 | 2011. július 3. 15:13 | ||
Szolnokon van már 23-as. | |||||
Gabesz | Adatlap | 392355 | 2011. július 3. 11:40 | ||
Szerintetek marad ott Pápán a 23-as,vagy átkerül Szolnokra a múzeumba? Üdv. Gabesz | |||||
mrbaracus | Adatlap | 392354 | 2011. július 3. 11:25 | ||
Sziasztok! Grat mindenkinek, tényleg szépen sikerült felújítani a 23-ast. ma délután el is megyek arrafelé, megnézem a kerítésen kívülről. Nem szeretnék ünneprontó lenni, de a többi kiállított gépre is ráférne egy kis felújítás. Tudom ez, nem csak a lelkesedésen múlik. Még egyszer gratulálok mindenkinek, aki dolgozott a gépen. | |||||
tankos_srac | Adatlap | 392353 | 2011. július 3. 11:21 | ||
Nagyon szép lett! Hol állították ki? | |||||
Rob79 | Adatlap | 392352 | 2011. július 3. 10:53 | ||
:-) | |||||
Monox | Adatlap | 392351 | 2011. július 3. 10:49 | ||
Valóban nagyon szép napot sikerült tegnap Pápán tölteni. Minden tiszteletem a szervezőké, csak az tudom mondani, hogy hajrá! :) Egyébként rajta vagyok több képen is. :) | |||||
Rob79 | Adatlap | 392350 | 2011. július 3. 10:48 | ||
Csaszi | Adatlap | 392349 | 2011. július 2. 23:55 | ||
Ez nagyon jó, örülök, hogy ilyet is látni. Le a kalappal előttük, akik csinálták! | |||||
Tibcsi | Adatlap | 392348 | 2011. július 2. 23:54 | ||
Nagyon szép lett! | |||||
mirazsmarci | Adatlap | 392347 | 2011. július 2. 23:36 | ||
Csaszi | Adatlap | 392342 | 2011. július 1. 10:20 | ||
Semmi baj nincs vele, sőt. Legalább nem a kohóban úszik. És "látogatható" :-) | |||||
Monox | Adatlap | 392341 | 2011. július 1. 09:20 | ||
Mi a baj a 01-essel? | |||||
Csaszi | Adatlap | 392340 | 2011. június 30. 21:29 | ||
Rob79 | Adatlap | 392339 | 2011. június 30. 19:53 | ||
Megkapta új festését a 08-as... Képek hamarosan! :-) És már a helyére is került! | |||||
romeo | Adatlap | 392338 | 2011. június 21. 11:13 | ||
romeo | Adatlap | 392337 | 2011. június 17. 22:59 | ||
romeo | Adatlap | 392336 | 2011. június 12. 21:20 | ||
Zsóti | Adatlap | 392335 | 2011. június 10. 17:06 | ||
Monox | Adatlap | 392334 | 2011. június 9. 20:59 | ||
Mindkét esemény valóban stimmel... | |||||
piratvitorla | Adatlap | 392333 | 2011. június 9. 20:52 | ||
Szia Ha jól tudom a '85-ös eset Csömör határában történt. Ő volt a dísszemle főpróbáján a kötelék tartalékja. Kivált a kötelékből az áthúzás előtt. Ezek után egyszer csak katapultálásra kényszerült, mert a gép irányíthatatlanná vált. Mivel szülei Csömörön laktak rögtön ráfogták biztos brahizott. Szerencséje volt, kiderült, hogy az egyik vízszintes vezérsík szakadt le gyártási vagy tervezési hiba miatt (már nem tudom pontosan). (Tényleg szerencséje volt: Volt olyan eset, amikor a gyártási hibás hajtómű okozott eseményt más típuson. A ruszkik mindenáron meg akarták szerezni a bizonyítékot ( egy turbina - vagy kompresszorlapát volt), nehogy kiderüljön a hibájuk és kártérítést kelljen fizetni.). Amennyire én tudom ezeket... Üdv Zoli | |||||
Tyimosenko | Adatlap | 392332 | 2011. június 8. 22:07 | ||
Ja tényleg bocs, csak a letört stabilizátoros kommentet láttam, erről egyből a pápai katasztrófa ugrott be. | |||||
SeZo | Adatlap | 392331 | 2011. június 8. 18:30 | ||
Így van! 1985-ben Störk József százados katapultált Budapest határában, az ő repülőgépének bacsapódásának a helye érdekelne. (Valahol Csömör határában, ha minden igaz). 1995-ben Mizsei Mihály és Katovics Balázs halt repülőhalált Pápa mellett. Ennek emlékoszlopa valóban a 83-as út mellett található Takácsi és Gyarmat között. | |||||
mirazsmarci | Adatlap | 392330 | 2011. június 8. 12:39 | ||
Sziasztok! Nem akarok beleokoskodni ebbe a becsapódás helye témába, de úgy látom hogy most keveredik a 85-ös Gyál környéki, és a 95-ös Pápa környéki MiG-23-as lezuhanás. Az előző baleset volt 26 éve, és az utóbbi katasztrófa 16 éve.Ez utóbbi repeseményben elhunyt pilóták tiszteletére állítottak emléktáblát. Üdv | |||||
Tyimosenko | Adatlap | 392329 | 2011. június 8. 12:03 | ||
Heló! Van egy emlékoszlopféleség az út mellett a helyszín közelében, ennek a helye szerintem a netről is kinyomozható, a becsapódás ha jól emlékszem innen pár száz méterre történt a szántásban. Ha helyszínen készült fotókat sikerül találni, régebben a neten volt egypár, talán még jobban pontosítható. üdv. | |||||
Tibor | Adatlap | 392328 | 2011. június 8. 09:49 | ||
A H-64 világosítva és kicsit kékítve. Egyébként a Mig-21 brossúrában teflon szürkének (FS 26293) Humbrol-64-et, vagy Revell R-371+15% feketét adnak meg. | |||||
MoMi | Adatlap | 392327 | 2011. június 8. 07:49 | ||
Szia SeZo! Megnyugodtam. Jó makettezést! Momi | |||||
SeZo | Adatlap | 392326 | 2011. június 7. 19:27 | ||
Szia MomI! Az igazság az, hogy csupán a becsapódás pontos helye érdekelne, mivel elég közel áll a szívemhez a MiG-23-as, és csömörön is elég sokat jártam. Nem hiszem, hogy 16 év elteltével bármi nyoma is lenne még. Ui: nem vagyok roncsgyűjtögető katasztrófa turista! :) | |||||
MoMi | Adatlap | 392325 | 2011. június 7. 14:47 | ||
Szia SeZo! Levéltárban megtalálható a hely amely különben ma magán terület és nem látogatható. Meg szeretnéd tekinteni? Ha igen, miért? Momi | |||||
csobi21 | Adatlap | 392324 | 2011. június 7. 09:04 | ||
makettinfo.hu/forum/image.php Ilyesmire gondoltam. | |||||
csobi21 | Adatlap | 392323 | 2011. június 7. 09:02 | ||
Sziasztok! Szerintetek a Mig-23-as teflonszürke festéshez melyik festék felel meg a legjobban? | |||||
Rob79 | Adatlap | 392322 | 2011. május 27. 11:24 | ||
romeo | Adatlap | 392321 | 2011. május 26. 10:41 | ||
Rob79 | Adatlap | 392320 | 2011. május 7. 11:59 | ||
Szia SeZo! Talán Störk József tudna neked ebben segíteni... :-) Vagy mig23papa... :-) | |||||
SeZo | Adatlap | 392319 | 2011. május 7. 10:56 | ||
Igen a történetet ismerem, a becsapódás helye érdekelne igazából! | |||||
Neo954 | Adatlap | 392318 | 2011. május 7. 10:29 | ||
SeZo | Adatlap | 392317 | 2011. május 7. 10:14 | ||
Kedves Topiktársak! Tudnátok nekem abban segíteni, hogy 1985-ben Csömörnél, nagyjából hol zuhant le a MiG-23-as? Előre is köszönöm. SeZo | |||||
notarius | Adatlap | 392316 | 2011. április 18. 19:57 | ||
A hagyományosan jó kapcsolatok miatt. A jugók nem egy bunkert és föld alatti létesítményt építettek ebben az időben Irakban. Illetve szerintem messze nagyobb a jugók szakmai háttere, mint pl. a bolgároké. Legalábbis abban az időben. | |||||
charles | Adatlap | 392315 | 2011. április 18. 18:08 | ||
Bocs a nemzetiségek miatt, én szerbre emlékeztem.( akkoriban mindegy volt, legalább is nekünk ) Mendas neve nekem is rémlett, de nem akartam leírni. Neo954 Mindegy mit raknak a szárnyra, az égéstermék mindenképpen bekerül a szívócsatornába. Ezért van az automatikus légiinditás. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 392314 | 2011. április 18. 16:25 | ||
Szia, Sanjurjo A két Pápán MiG-23-ra kiképzett jugoszláv pilóta : Omer Avdakovic (bosnyák nemzetiségű) és Zeljko Mendas (horvát nemzetiségű). Üdv R. | |||||
Sanjurjo | Adatlap | 392313 | 2011. április 18. 14:45 | ||
Oké igazatok van egy kicsit élénk a fantáziám:), de a ma oly divatos összeesküvés elméletek miatt. Ha 88-89-ben történt a kiképzés akkor viszont még jugoszláv pilótákról beszélünk, az más kérdés, hogy mint a jugoszláv légierő állományának nagy többsége, szerb nemzetiségűekről lehetett szó. Ezek szerint a gépek berepülése miatt kapták a képzést, így már világos minden, megnyugodtam. Azt azonban akkor is fenntartom hogy akármennyire is felkészült volt a jugoszláv repülőgépipar (ezt én sem cáfolom) merész lépés volt egy náluk nem rendszeresített típus nagyjavításába belevágni. Az meg még mindig nem világos a számomra miért ott, ha jól tudom a bolgárok javítottak Mig 23-masokat több arab ország is oda küldte az övéit, Irak miért Jugoszláviát választotta? | |||||
Neo954 | Adatlap | 392312 | 2011. április 18. 14:35 | ||
Sziasztok! Charles, Monox köszönöm a válaszokat! Igazándiból azért érdekelt, hogy a szárny alatt rakétablokk indításkor nem-e került káros gáz a hajtóműbe. Sikerül szereznem 1:48-ban fegyverzetet s-24, ub-16-57, r-3s, 250-es bomba, van egy 21-es és egy 23-asom és ezekkel kell gazdálkodnom. Sajna az Italeri nem foglalkozott a fegyverzettem rendesen, igaz megpróbáltam r-23-ast faragni belőle elég kevés sikerrel, illetve amit még nagyon elcseszett az a 800l-es tartály a has alatt. Szerencsére azt is szereztem szép eredeti formájút. Úgyhogy most portalanítom majd a 23-ast és azt hiszem szárnytőre felrakom az s-24-et,has alá meg meg a két ub-blokk és a 800-az tartály, a 21-esen meg lesz 2 r-3s meg 2 490-es tartály. Üdv.:Neo | |||||
mrbaracus | Adatlap | 392311 | 2011. április 18. 14:33 | ||
Bocs javítok:) ellen = ellene egy különbség = egy év különbség | |||||
mrbaracus | Adatlap | 392310 | 2011. április 18. 14:32 | ||
Sziasztok! Nos, én is erre a két pilótára szerettem volna rákérdezni. A Haditechnika 1997-es évfolyamában van egy lista a típuson repült pilótákról, ott szerepel mindkét név. Egyébként ha utánanézünk az évszámoknak, akkor nincs is benne ellentmondás. A gépek ugye iraki tulajdonban voltak. Irak 1990. augusztusban rohanta le Kuvaitot, a szankciók is akkor léptek ellen életbe. A délszláv válság pedig 1991. június 25-én tört ki. tehát a két esemény között közel egy különbség van. A 23-asokat pedig valószínű, hogy Kuvait lerohanása előtt Jugoszláviába szállították, így szerintem a pilótáknak is előbb úgy 88-89 körül meg kellett kapni Pápán a kiképzést. De ez csak az én véleményem, akinek vannak pontos adatai azt szívesen venném ha megosztaná velünk. | |||||
charles | Adatlap | 392309 | 2011. április 18. 14:02 | ||
Sanjurjo! Először is bocsi, most látom, hogy rosszul írtam a neved. Másodszor, ne engedd a fantáziád nagyon szárnyalni. Mindössze két pilótáról volt szó és a tervezett nagyjavítások miatt kellett. Az persze már más kérdés, hogy ők mit adtak azután tovább. ( Lehet, hogy rosszul emlékszem, de mintha erről esett volna szó, talán a néhai Top Gun-ban ) | |||||
Sanjurjo | Adatlap | 392308 | 2011. április 18. 13:42 | ||
Szia charles! Hát ezek nekem új hírek, színte el sem akarom hinni, de hát sok dolog van amit nem tud az ember, talán jobb is ha nem tud. Ha igaz akkor viszont számomra meglepő, miért, hisz a rendszerváltozás utáni külpolitika, a Horvátok oldalán állt a Délszláv háborúban, akkor miért képeztünk, mi szerb pilótákat kinek a költségén. Esetleg a pénz, vagy más politikai megfontolás volt a motíváció! | |||||
Monox | Adatlap | 392307 | 2011. április 18. 13:29 | ||
Nem okoskodni akarok, de ez a MiG-23MF és ML gép felfegyverzésénél esetleg jól jöhet. Rajz a fegyverről, a felfüggesztésekről és arról, hogy mi hová mehet. | |||||
charles | Adatlap | 392306 | 2011. április 18. 12:23 | ||
Sziasztok! Sanjurno Nem feltétlen kellettek zsoldosok, Pápán képeztek ki szerb pilótákat 23-ra! Neo954 Minden fegyverzet függeszthető, csak a szárnyon tartót kell cserélni. Nem tudom mit akarsz építeni, de próbálj utána járni, hogy az adott ország használta-e így. Nálunk tudtommal sosem volt ilyen variáció. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58. |
A gép Pápán a bázisrepülőtéren, a Csmo-épület mellé került!
Később teszek fel képeket a munkáról!