<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67. |
xcraft | Adatlap | 393147 | 2006. július 11. 11:50 | ||
Bundesign | Adatlap | 393146 | 2006. július 10. 20:59 | ||
az baromi jól néz ki a nagy repedésben, és atom lerúgot hangulat ;) | |||||
warbirds | Adatlap | 393145 | 2006. július 10. 07:43 | ||
Igazából egy nagyon szakadt, elhagyatott gépet akartam ábrázolni, ami a reptér egyik eldugott sarkában adja át magát lassan az enyészetnek. De a képekről sajna nem nagyon "jön át" :) Majd még teszek rá magasra nőtt szálas füvet ide-oda, talán az segít rajta. :DD | |||||
xcraft | Adatlap | 393144 | 2006. július 9. 12:50 | ||
Focke Achgelis Fa-330 Bachstelze. PAVLA 1/72 Fröccsöntött/fotomaratás A fröccsöntött alkatrészek közül gyakorlatilag csak a rotorlapátok használhatóak, a "törzset" és a rotortartó rudat injekciós tűből újra kellett csinálni. A maratott alkatrészek szépek, de a rácsszerkezetet ezek helyett is injekciós tűből csináltam, ez csőváz volt, hülyén festene a lapos maratásból. Magát a gépet 1942-ben a IX. osztályú tengeralattjárókra tervezték, felderítő repülések céljából. A torony mögül felszállva, egy 300m-es kábelen vontatta a tengeralattjáró, valódi, manőverezni képes helikopternek még nem számított. 200 db-ot gyártottak, először 1942 nyarán a Dél atlanti-óceánon vetették be, nagyobb számban csak az Indiai-óceán felett használták. X. | |||||
Bundesign | Adatlap | 393143 | 2006. július 9. 10:45 | ||
nagyon jó ez a gép. ismerve a legtöbb kp t. de a repedések nem nagyok picik?a valóságba 1 katonai reptéren ekkora repedések lennének kiszakadna a futómű :) | |||||
warbirds | Adatlap | 393141 | 2006. július 8. 20:56 | ||
OBI-ban kapható fenyőlécekből, gipszből. A kicsit nedves gipszbe bekarcolgattam a dilatációkat, meg a repedéseket és híg feketével befolyattam. Aztán néhol imitáltam egy kis füvet is. A színezést barna színesceruza és fekete grafitceruza reszelt porával kentem fel ujjal. | |||||
warbirds | Adatlap | 393140 | 2006. július 8. 20:53 | ||
OBI-ban kapható fenyőlécekből, gipszből. A kicsit nedves gipszbe bekarcolgattam a dilatációkat, meg a repedéseket és híg feketével befolyattam. Aztán néhol imitáltam egy kis füvet is. A színezést barna színesceruza és fekete grafitceruza reszelt porával kentem fel ujjal. | |||||
Andris001 | Adatlap | 393139 | 2006. július 8. 20:32 | ||
warbirds | Adatlap | 393138 | 2006. július 8. 20:19 | ||
Nos jól rátapintottál.:) Az "átlátszó" alkatrészek még csak-csak átlátszóak voltak, de vastagok és majdnem beestek a pilótafülkébe...:))) És igazából azért is takartam el, mert azt már nem volt lelkierőm berendezni. Így meg jól összekoszoltam, meg visszakapargattam a fémszínt sok helyen és "leengedtem" a futókat. A takaró saját kezű munka az FM Details Mig-21-es feljavítója után szabadon. | |||||
xcraft | Adatlap | 393137 | 2006. július 8. 20:12 | ||
warbirds! Én ezt a gépet egy diorámában is el tudnám képzelni, start előtt ép a ponyvákat leszedni készülő szerelőkkel, és máris indokolt az ÁTLÁTSZÓ? alkatrészek letakarása. A kiömlő takarólemezét te csináltad? X. | |||||
warbirds | Adatlap | 393136 | 2006. július 8. 20:04 | ||
warbirds | |||||
xcraft | Adatlap | 393135 | 2006. július 8. 15:57 | ||
ati27 Igen én, kirándulás a múltba. Beszéltem a yak 28 építőjével, szoktunk néha találkozni, 6 hónapig csinálta, és akkora kihívásnak érezte, hogy most csinálja a másodikat. Nem sok jót mondott róla, de gyönyörű lett a végeredmény. X | |||||
ati27 | Adatlap | 393134 | 2006. július 8. 14:22 | ||
Háát akkor te követted el ezt a gépet is! Gárdonyban sasoltam is rendesen! Nomeg a másik kedvencem az amodell yak-28-as volt. részvétem aki csinálta.. Amodell készletből nem pite! Nekem is van egy la-250-em amodelltől, de elég munkás lesz! (majd eccer!) Én nem jelentkezem mert van vagy 100 makettem ami összerakásra vár! | |||||
xcraft | Adatlap | 393133 | 2006. július 7. 20:49 | ||
| |||||
xcraft | Adatlap | 393132 | 2006. július 7. 20:44 | ||
Itt az AVIA B 21, KP, fröccsöntött, 1/72 Olcsó, pozitív vonalas, a boltokban kicsit kezd elszabadulni az ára, de börzéken gyakran fellelhető, és itt pénztárcabarát. A makett semmi gyári kiegészítőt nem tartalmaz, valószínűleg nincs is hozzá. A különböző feljavítások ház körüli anyagokból készültek, mindenkinek elérhető. A "mi van a dobozban" topicban bemutatott készletet bárkinek átadom, (ára nincs) kettőt nem építek. Azért ne az jelentkezzen, akinek százszámra áll otthon az összerakatlan. Mail-ben. X. | |||||
xcraft | Adatlap | 393131 | 2006. július 7. 19:49 | ||
Akos köszönöm. Most néztem végig az egész topicot, a megjelenésétől kezdve, minden fentlévő munka nagyon szép, csak gratulálni tudok. Mostanában mintha kicsit kevesebb gép lenne, ne röstelljetek fényképezni! Kalóz! Nagyon jó ötlet volt, egyfajta mindenki közös galériája, ráadásul a legforgalmasabb topicok egyike. | |||||
Akos | Adatlap | 393130 | 2006. július 6. 20:42 | ||
Bundesign | Adatlap | 393129 | 2006. július 6. 12:57 | ||
tényleg, végignéztem a revell idei katalkógusát, és eltült a 72 es f 18 as. régebbi kit volt, lehet beújít a revell, remélem az f16, mig 21 f4 szintjén lesz az új gépe (persze feltéve ha jön jövőre) | |||||
xcraft | Adatlap | 393128 | 2006. július 6. 10:18 | ||
Tudod nem lenne látványos az eltérés, azért az ESCI nem olyan rossz, a HASEGAWA F-104 szintjén mozog. Ilyen matrica beszerzésére igen kicsi az esély, ráadásul a tigermeet festés annyira megtöri a Starfighter vonalvezetését, hogy nem érvényesül a szépsége. A következő 5 éves tervben nincs benne még1, de ha valakinek lapul a polcán, azért írjon... X. | |||||
Bundesign | Adatlap | 393127 | 2006. július 6. 10:02 | ||
igen, ezt gondoltam! de nagyon jó a festése tényleg. ha van lehetőséged 1x, csinálj egy revellt ugyan ezzel a festéssel, matricával, és tedd mellé :) | |||||
xcraft | Adatlap | 393126 | 2006. július 6. 09:38 | ||
Köszi, igen a REVELL-t javaslom mindenkinek, csak mikor ezt csináltam, az még nem létezett. X. | |||||
Bundesign | Adatlap | 393125 | 2006. július 6. 09:32 | ||
halli! a géped festése nagyon szép lett, de maga a gép nekem nem tetszik nagyon(mármint a kit) valóban sokkal szebb a revellé. de a festésel azért nagyon jól feldobtad, szép lett | |||||
xcraft | Adatlap | 393124 | 2006. július 6. 09:27 | ||
És ami az előbb nem fért be: | |||||
xcraft | Adatlap | 393123 | 2006. július 6. 09:23 | ||
1/72 ESCI F-104G fröccsöntött. Jelenleg az ITALERI ezt a készletet forgalmazza új matricákkal. Jó makett, de nem versenyezhet a REVELL új szériás F-104 makettjeivel. Az itt lévő gép kicsit át lett építve, Igaziból egy CF-104 EARLY. A CF EARLY és a 104 G között különbség, hogy a kanadai gépen nincs gépágyú, és egy lemezzel a csőtorkolatot, valamint a fegyver szellőzőnyílásait is lezárták, a katapultülés a lockheed C-2. A korai(early) CF-104-ről 1970-ig beszélhetünk, mikor Kanada átszervezte a légierejét, visszavonta az Európában állomásozó CF-104 gépeit. Ekkor jelent meg A CF-104 LATE (késői), amin ismét használták az M61 gépágyút, és ECM antenna jelent meg az orrkúp alatt, illetve besugárzásérzékelők a törzs végén jobb és bal oldalon. X. | |||||
ati27 | Adatlap | 393121 | 2006. július 5. 23:00 | ||
Xcraft! Én is 15-el kezdtem! Csak hellerel! Emlékszem akkor még voltak "occsó" makettfestékek kis gyogyszeres üvegben 29Ft/darab, elég sok szín, a főszínek, mármint piros, sárga, meg kék stb, és ezek árnyalatai. Szépen kikevertem azt a színt ami a doboztetőn volt, világoskék meg szürkéskék.. sajna öcsém ellátta a baját.. | |||||
Bundesign | Adatlap | 393120 | 2006. július 5. 12:35 | ||
:)) ez jó! cerluxal én nem ragasztottam, egy 1:700as anyahajót ragasztottam én is úgy 7 -8 évesen a sárga zöld csíkos szigetelőszalaggal, és mivel a repülők első nap elvesztek, egy 1:100as f 15 figyelt rajta, ami szintén érdekes stílussal lett építve (a 2 függőleges vezérsík a törzs közepén egymás mögött volt, gondoltam milyen király :D | |||||
Tophatters | Adatlap | 393119 | 2006. július 5. 09:46 | ||
A hibajavítósdi ismerős:) Első makettem egy 144-es MiG-29 volt 6 éves koromban, először cellux-al ragasztottam össze és hibajavítóval festettem le. Aztán később összeragtam ragasztóval is. | |||||
Tomcat | Adatlap | 393118 | 2006. július 5. 09:42 | ||
És amikor az F-16-os kitört kerekének helyére Tigris I-es görgőt tesz az emberfia? Kerek volt meg a méret is "hasonló"...:DDD | |||||
warbirds | Adatlap | 393117 | 2006. július 5. 09:27 | ||
Na és amikor a fehéret hibajavítóval festi kezdésnek az ember fia? :))) Épp az volt kéznél... :))) | |||||
Bundesign | Adatlap | 393116 | 2006. július 4. 22:29 | ||
| |||||
Zoli | Adatlap | 393115 | 2006. július 4. 22:01 | ||
Ahhoz képest nem olyan vészes, én most se nagyon tudok szebben festeni, vagy ecsettel nem is nagyon lehet. Inkább a tömítés, csiszolás hiánya, meg a matricák csúnyák, azok nagyon. z | |||||
xcraft | Adatlap | 393114 | 2006. július 4. 20:38 | ||
Elrettentésül az érzékeny szeműeknek, és bíztatásul a makettezést most kezdőknek. Az első festett modellem, 17 évvel ezelőttről. Italeri F-15C 1/72. Ekkor még a tömítésről, matricafeszítőkről, lakkokról nem is hallottam, a festéket sem tudtam, hogy fel kell keverni, a fehéret egy rétegben ecseteltem. ÉS NAGYON-NAGYON BÜSZKE VOLTAM RÁ! X. | |||||
Nadam | Adatlap | 393113 | 2006. július 4. 20:16 | ||
Nos a kiszemeltem egy bf-109-es vagy egy Ju-87-es. Még nem tudom de valószínű mindkettő. És a jövőben majd egy spitfire. Szóval a 2.VH nagy klasszikusai. De a legfontosabb a bf-109-es és Ju-87-es. Köszi: Nadam | |||||
Archy | Adatlap | 393112 | 2006. július 4. 20:09 | ||
Nos ez attől függ, hogy mit akarsz építeni. Mert pl a revell idei ujdonságai között van vadiúj hasegawa átvétel, és több-10 éves öreg matchbox is. Sza előbb a típust döntsd el. Áron | |||||
Nadam | Adatlap | 393111 | 2006. július 4. 19:58 | ||
Sziasztok! Egy kérdésem lenne hozzátok. Ti melyik fajta 1:48-as márkára esküsztök? Nekem eddig csak ez az egy hasegawa gépem van csak és nagyon meg vagyok a minőségével elégedve. Szép mélyek a panelvonalak és egyebek. Néztem az italeri és revell gépeket, de nem túl bizalomgerjesztőek. Előre is köszi. Üdv: Nadam | |||||
Bundesign | Adatlap | 393110 | 2006. július 4. 15:53 | ||
az első gépem amit 10 évesen festettem, én is felkeveretlen festékkel csináltam, inkább csak festékse higítóval szinte:) egy stuka volt(valahol meg s van még:) citromsárga lett zöld kis foltokkal :D de szép emlékek ezek:) | |||||
Timur | Adatlap | 393109 | 2006. július 4. 15:45 | ||
Szia Bundesign! Igazad van, lehetne rosszabb is. Anno,úgy 30 éve amikor a "szakmát" kezdtem, szinte mindig fölraktam az összes mellékelt matricát a gépre. Ja,és az első festést én is zománccal követtem el, súlyosbítva azzal, hogy fogalmam sem volt a festékek higításáról.Mire végeztem, a fele ecset is a gépen maradt. De azért szerettem... Horrido | |||||
Bundesign | Adatlap | 393108 | 2006. július 4. 15:19 | ||
Timur lehetne roszabb is! haverom egy 1:24 es 109 est pirosra festett, citromsárga terepfoltokkal, és felmatricázta 1:72 es b-24 es amcsi matricákkal! és boldogan mutatta mit szólok hozzá :D ja és zománcfestékkel csinálta amit a sufniban talált XDD | |||||
Timur | Adatlap | 393107 | 2006. július 4. 15:15 | ||
Vass17! Sajnos az a helyzet, hogy ez a festés G-10-en NEM létezett, és ez kicsit mást jelent, mint a "nem a legjobb festés-matrica párosítást". Jelen formájában a gép tökéletes példája a repülő-fantasy kategóriának. (De változatlanul mondom: az a lényeg, hogy neked tetszik.) Horrido! | |||||
vass17 | Adatlap | 393106 | 2006. július 4. 14:56 | ||
Tudom, hogy nem a legjobb a festés-matrica párosítás és hogy a hk még annyira sem, de nekem megfelel, és azért csináltam ezt a festést, mert nagyon tetszik. | |||||
Timur | Adatlap | 393104 | 2006. július 4. 14:20 | ||
Vass17! Azt azért nem egészen értem, hogyan kerül sivatagi festés egy G-10-re? Másfél évvel később került ki a típus a csapatokhoz, mint ahogy kivonultak Afrikából. Ezt súlyosbítja a JG 1 (egyébként téves színű-de ez matricahiba) ezredjelvénye (az egység sosem járt Afrikában) és a JG 52-re jellemző kis méretű szám (ők sem jártak a sivatagban. A hakenkreuz valóban kritikán aluli, a neten található bármely autentikus fotó segítséget nyújthatott volna, ha már nem akarsz szakirodalomban böngészni. Persze az a lényeg, hogy neked tetszik. Horrido! | |||||
Bundesign | Adatlap | 393103 | 2006. július 4. 09:38 | ||
persze, én se úgy gondoltam hogy szétszedni, csak ha esetleg van kedve agépen átfesteni, de ha nem , így is szép a gép | |||||
Zoli | Adatlap | 393102 | 2006. július 4. 08:15 | ||
Egyetértek Xcraft-tal, ne nyúlj már hozzá! És az is igaz, hogy csak ilyen közeli képen feltűnő ennyire, élőben biztos nem vészes. z | |||||
xcraft | Adatlap | 393101 | 2006. július 3. 23:41 | ||
Te Nadam, majd legközelebb. Szét ne szedd az orrkúpot, eltörhet, azután csiszolhatsz, tömíthetsz. Mindíg minden úgy jó ahogy megalkottad, a következőn lehet megint kísérletezni. Majd teszek fel az első gépemről képet, csak ijesztés képpen. X. | |||||
Nadam | Adatlap | 393100 | 2006. július 3. 23:27 | ||
Köszi az orrkuppal kapcsolatos tanácsokat, ígérem megcsinálom. Üdv: Nadam | |||||
xcraft | Adatlap | 393099 | 2006. július 3. 23:19 | ||
Nadam! jó ez a gép, a légcsavarkúp piros sárga festése azért görbe, mert valószínűleg szabadkézzel festetted, és így nem tud senki nyílegyenes vonalat húzni, főleg nem egy kúp palástjára. Én ezt a következőképpen oldanám meg: Nem csinálnék többszínű légcsavarkúpot. Ha mégis muszáj: Sárgára lefújod, (fested)a kúpot, ha megszáradt, egy körsablonon kiválasztod a sárga rész felső( nagyobb átmérőjű) körének megfelelő lyukat. A sablontbekened grafitporral, ezután ráhúzod a kúpra, a merőlegességre ügyelni! Ezután ugyanezt megcsinálod az alsóval is. A grafit pontosan kijelöli a maszkolási kört, ami mentén a maszkolószalagot feltekered. (bármelyik lehet jó, én a tamiya-t használom). Mivel a legvékonyabb gyári szalag sem képes gyűrődés nélkül felfeküdni a hengerpalástra, vékony kb 0,8-0,5 mm-es csíkot szoktam vágni belőle, elég, ha az egyik fele nyílegyenes, a másikat a két maszkolócsík között kikened folyékony maszkolóval. Fested, (fújod a pirosat)és kész is. A matricák azért fényesebbek, mert nem lakkoztad át őket, egy réteg matt lakk eltüntetné a különbséget. Ez csak egy módszer, nem muszály így, én ezt használom, ha néha muszály. És tényleg csak építő jelleggel, ha már megkritizáltuk, legyen megoldás is Üdv X. | |||||
Bundesign | Adatlap | 393098 | 2006. július 3. 23:17 | ||
az orúpt tényleg ki tudod javítani ha akarod! pl 1000es csiszolópapirral sziszold simára a felületés pl cerluxal ragaszd körbe(maszkold ki pl a piros részt ) és fesd a többit, és utána atom egyenes, szép lesz, nem nagy miunka, de megéri, mert szép a gép, és még nagyon feldobná! ;) mivel kis diorámát csináltál, szerintem jobba fű, életszerűbb, mint tükör :) de kinek hogy | |||||
vrauko | Adatlap | 393097 | 2006. július 3. 22:56 | ||
Szia, Az orrkúp festése tényleg kényes pont, mert egy légcsavaros gépnél az a legszembetűnőbb. Én Messereknél tanultam meg ezt, meg hogy ami szabad szemmel szép, az a makrófotón kiábrándító lehet. Ezért mielőtt az ember lefotóz egy makettet, pláne kicsit (ha az ember az Egyetlen Igaz Méretarányban, az 1:72-ben dolgozik) tanácsos elébb nagyítóval megnézni; rögtön kibuknak azok a pontok, amiket a makró kíméletlenül ki fog mutatni. Nem is kell talán a legközelebbi makettig várni, ezen is ki lehet javítani. Csináld azt, hogy nagyító mögött az ecsetet egy helyben tartva, a kúpot forgatod. A két ellentétes véleményt olvasva (tükörlap vs. fű), kompromisszumos megoldáskként egy füves tükörlapot ajánlok :) | |||||
Bundesign | Adatlap | 393096 | 2006. július 3. 22:36 | ||
szerintem is szép, a kúp meg majd legközelebb szebb lesz! ;) amúgy szerintem nagyon jól mutat a füvön, nehogy levedd róla :) MrChef :P | |||||
MrChef | Adatlap | 393095 | 2006. július 3. 22:23 | ||
Nadam, nekem minden tekintetben nagyon tetszik! A festés, a pontosság, minden. Egyedül az orrkúp festése girbe-gurba:-) Nálam is pont egy ilyen várakozik, enyém Tamiya, és lesz benne Eduard fém. Az egészet szerintem inkább tedd tükörlapra, mint valami füves alapra. Üdv: MrChef (Dési Tamás) |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67. |
Ez ismét egy prototipus, igaz a WWII. idejéből.
PAVLA, ARADO Ar231 V1, 1/72, fröccsöntött-réz-film
Az eredetit tengeralattjárófedélzeti megfigyelőgépnek szánták, egy 2m-átmérőjű csőhangárban tárolták, ezért összecsukható volt. Jellegzetessége a szögbe állított szárnyközéprész, ennek segítségével lehetett a két félszárnyat a törzs fölött összehajtani. Ki és becsomagolása kb 6-6 percet vett igénybe. A próbarepüléseket nem találták sikeresnek az elfogadhatatlanul rossz eredmények miatt, sorozatgyártásra nem került. 6db épült, ebből napjainkra 5db maradt fent.
X.