/ Fórumok /

Az égbolt meghódítói - kicsiben

Mivel a repülőgépek még nem rendelkeztek önálló topikkal, ahova az elkészült makettek fotóit fel lehetett tenni, többek javaslatára létrehoztam ezt. Renmélem, nem kerül törlésre.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67.
Farkaskoma 393718 2006. szeptember 8. 11:01
Válasz erre
Bocsi de csak darabjával ment...
Farkaskoma 393717 2006. szeptember 8. 11:01
Válasz erre
Li2-114, 115.jpg méret: 69.7 KB
Farkaskoma 393716 2006. szeptember 8. 11:00
Válasz erre
erohadtzsan?r.JPG méret: 61.2 KB
Farkaskoma 393715 2006. szeptember 8. 11:00
Válasz erre
09060014.JPG méret: 90.3 KB
Farkaskoma 393714 2006. szeptember 8. 10:59
Válasz erre
09060007.JPG méret: 88.7 KB
Farkaskoma 393713 2006. szeptember 8. 10:59
Válasz erre
09060005.JPG méret: 67.8 KB
Farkaskoma 393712 2006. szeptember 8. 10:59
Válasz erre
09060004.JPG méret: 82.7 KB
Farkaskoma 393711 2006. szeptember 8. 10:58
Válasz erre
09060003.JPG méret: 58.9 KB
Farkaskoma 393710 2006. szeptember 8. 10:58
Válasz erre
nem tudok többet feltölteni...
Farkaskoma 393709 2006. szeptember 8. 10:51
Válasz erre
1.JPG méret: 71.5 KB
2.JPG méret: 62.9 KB
3.JPG méret: 154.8 KB
4.JPG méret: 76.7 KB
5.JPG méret: 85.1 KB
6.JPG méret: 61.8 KB
7.JPG méret: 74 KB
8.JPG méret: 62.9 KB
9.jpg méret: 80.1 KB
kis "lemezesmunka" ez kb 20 év szabadban állás eredménye, nem trópusi környezetben...
Mekett 393708 2006. szeptember 8. 10:50
Válasz erre
Én úgy tudom, hogy Pakisztánnak már korábban voltak Falconjai, mert az afganisztáni háború idején ez ösztönözte az orosz pilótákat az afgán-pakisztáni határ betartására.

Legalábbis az egyik újság szerint...
Bundesign 393707 2006. szeptember 8. 10:42
Válasz erre
hally! asszem rájöttem miért nincs pakisztáni matrica sehol! mert nem létezik pakisztáni f16, vagyis létezik, de nem pakisztáné, amerika nem adta oda őket.Az Egyesült Államok az 1990-es években a pakisztáni nukleáris fegyverkezés miatt függesztette fel a Lockheed-Martin által gyártott F-16-osok leszállítását, amelyeket az iszlámábádi kormány még a 80-as évek végén rendelt meg és előre ki is fizetett. Washington tavaly márciusban döntött úgy, hogy dacára az indiai rosszallásnak, leszállítja az F16-osokat.és ezen felül még 36 darabot elad nekik!
amúgy az én matricámmég mindig nem érkezett meg, ha ma nem jön eg, szerintem már nem is fog :S
Bundesign 393706 2006. szeptember 7. 20:34
Válasz erre
na végülis azért akkor akadunk páran! a repülőkkel szerintem így már nem lenne gond, páran is csinálhatunk egy gyér fedélzetű gépet, azzal semmi gon, de a hajóval kéne valami kezdeni! iagaz is, akkor akit érdekel, térjünk át a házikészítés topikba, hogy ne offoljuk már össze szegény repcsi topikot ezzel a témával :)
üdv
Oci 393705 2006. szeptember 7. 19:49
Válasz erre
Én is szívesen összerakok 1-2 repcsit! Nekem teccik az ötlet :) Szívesen benne lennék a projektben!

Túlságosan elsőosztályú munkákat nem ígérhetek, de megpróbálom a legjobbat kihozni magamból! Cirka 15-20 éve kezdtem makettezni, de kimaradt kb 8 év és mostanában kezdtem újra a hobbihoz.

A WWII-es és a modern anyahajóban is szívesen segítek. Nekem mondjuk a légcsavarosak felé húz inkább a szívem, de szeretem nagyon mellette még az A-6, A-7, A-4, F-4, F-14 típusokat is ;)
Archy 393703 2006. szeptember 7. 19:43
Válasz erre
Bundes!
Úgy látom, hogy a megalomán anyahajó terv sokakat megrettent, vagy legalább is sokan szkeptikusak. Persze tudom, hogy ha nem vágunk bele, nem lesz semmi, meg stb, de azthiszem, hogy a többség realistán szemléli a dolgokat. Én főiskolás vagyok, vagyis időm mint a tenger, de én sem merek bevállalni még egy gépet sem, pedig nagyon szeretem a haditengrészeti repülést, és a Hornet a kedvenc gépem, szal nekem még több mint témába vágó :-)
Javaslom favorizáljuk inkább a group buildinget. Talán több jelentkező akad. Hajrá!
Áron
Bundesign 393702 2006. szeptember 7. 18:44
Válasz erre
akkor már lennénk 1-2en, de attól félek ez nem lesz elég! :S
Bundesign 393701 2006. szeptember 7. 18:42
Válasz erre
szabi77 393700 2006. szeptember 7. 18:40
Válasz erre
Sziasztok!Keresek magyar btr152-esről képeket!Ha valaki tud ilyet kérem írjon!
Üdv:Szabi77
ChevyG 393699 2006. szeptember 7. 11:40
Válasz erre
tehát, akkor milyenre lenne éredemes csinálni?
Bendeguz 393698 2006. szeptember 7. 11:26
Válasz erre
Ha a sárkány aluból van, akkor a szegecs is automatikusan alu. Mint ahogy a hegesztő is mondja: vasat vaspálcával, alut alupálcával, fát...Hurkapálcával!
Stefan 393697 2006. szeptember 7. 11:24
Válasz erre
Szerintem biztos, hogy a szegecsek sem rozsdásodnak, viszont a szegecsek körüli rész talán erősebben van oxidálódva.
Zebi 393696 2006. szeptember 7. 11:22
Válasz erre
Természetesen elrohad az is, de én úgy értettem, hogy a kérdező a "klasszikus" rozsdát kérdezi. Tehát fessen-e rozsdafoltokat a gépére. Erre határozottan nem a válasz.
Más kérdés, hogy a szegecsek milyen anyagból vannak, azok nem rozsdásodnak? Meg mennyire dobja le magáról a gép a festéket az öregedés során? Ezeket mind fényképről kellene megállapítani.
ChevyG 393695 2006. szeptember 7. 11:13
Válasz erre
engem ez a téma nagyon érdekel, mert 1 roncsot készítek, amit "épp" megtalálnak a dzsungelben! (1 ki84 hayate)
Farkaskoma 393693 2006. szeptember 7. 11:00
Válasz erre
Tévedés... bár nem rozsdásodik, hanem "rohad" ahogy a sárkányosok mondják. A durál lemez is szépen kirohad az idő múlásával. Átlyukad. A különbség hogy itt nem klasszikus, "rozsdáról" beszélünk. Egyik oldalon klasszikus jelenség az galvanikus korrózió, ez ott lép fel, ahol, acél, ill alu/duralu lemezek, alkatrészek érnek össze. Az ón pestishez hasonlatos elmálás alakulhat ki. A másik jelenség a kristályos korrózió, amikor az idő múlásával a környezeti behatásoknak köszönhetően megváltozik a fém kristályszerkezete.

Az alumíniumra jellemzó hogy oxidja savakban könnyen oldódik. Így aztán ha sav éri, az "lemossa a felső oxid réteget, a szabadra kerülő alumínium pedig újra oxidálódik. Az Alu is ugyanúgy oxidálódik, mint a vas, csak az oxid réteg terülésében van kölünbség. Míg a vas hólyagosan, szivacsosan oxidálósik, addig az alumínum oxid légmentesen záródó filmréteget képez a felületen.
Keri 393692 2006. szeptember 7. 06:54
Válasz erre
Urak!
Nem jó erre a scratchbuild topik?Ilyenek miatt lett nyitva...
Sok sikert az építéshez!

Keri
Bendeguz 393691 2006. szeptember 6. 23:02
Válasz erre
Bundesign 393690 2006. szeptember 6. 18:34
Válasz erre
na, akkor valóban azt kéne, hogy mielött bármien hajóról beszélünk, összegezni kéne, hányan vagyunk a tervben! és akkor ha legalább már 4-5en, szerintem nyissunk 1 72 es hordozó nevü topikot, és folytassuk ott a dolgokat, mit szoltok?
szóval akkor 1x vagyok én
ChevyG 393688 2006. szeptember 6. 14:12
Válasz erre
Zoli!

köszi!
sokat segitettél!!!

az aerodetail-t meg megnézem, hátha megvan!

Üdv: Chevy
Zoli 393684 2006. szeptember 6. 13:40
Válasz erre
Szia!
Utánanéztem a könyveim között és találtam egy használhatót is, akkor szép sorban:
-fém volt a légcsavar
-a törzs is biztos fém volt (elvileg ez modern gép volt már akkor), de hogy alu vagy más, azt nem tudom
-a színek kicsit nehezebb, a törzs vége és a szárnyak belül cinkkromát sárga vagy valami hasonló, a motor környékén is ilyen, de ott szürke (esetleg fém?) elemek is láthatóak.
A könyv az Aero Detail 24. kötete, angol szöveg is van benne.
z
Zebi 393683 2006. szeptember 6. 13:38
Válasz erre
Szerintem az alu nem nagyon szokott rozsdásodni.
ChevyG 393682 2006. szeptember 6. 13:35
Válasz erre
ez a könyv pont megvan (és pont innen:))

a gép roncs lenne, lehetne akkor rozsdásítani?
Zebi 393681 2006. szeptember 6. 13:31
Válasz erre
A link még egyszer:
http://betah.co.il/SearchBooks.aspx?searchText=Ki-84&submit3=Search
Zebi 393680 2006. szeptember 6. 13:29
Válasz erre
fém légcsavar, a gép maga valószínűleg alu, a színek jó kérdés.
A háttéranyag, amit eddig találtam itt van:
betah.co.il/SearchBooks.aspx
Persze japánul tudni kell hozzá :-)
ChevyG 393679 2006. szeptember 6. 13:19
Válasz erre
tud valaki válaszolni a #1104re?
Archy 393678 2006. szeptember 6. 12:41
Válasz erre
Először is!
A csoportos építés (group building) már egy kitalált dolog, nem nekünk kell itt definiálni. Sok makettező épít egy témában (lehet tágabb, pl öböl háború, és lehet egészen szűk, pl US NAVY repülő az Operation Desert Storm-ban. Ezt mi döntjük el.), általában egy méretarányban, maximum kettőben, de ha így van, akkor azt jól elkülönítik. Azért csoport, mert egy a téma, amiben egymás segítségére lehetnek, és általában, a makettje miatt ugyanazt a témát böngészi mindenki, így több szem többet lát alapon sokkal több infora derül fény, vagyis a gépek jobban megközelítik a valóságot. A MOK erre különösen jó, keretet ad az egésznek.
És ez a yorktown, eszméletlen. Mutasd meg a hajósainknak. Hogy ilyent vársz tőlük. Örülni fognak :-)
Áron
Zebi 393676 2006. szeptember 6. 12:27
Válasz erre
Ha már mindenáron anyahajóban gondolkoztok, az 1/350-es Trumpeter Nimitz-nek, vagy Tamiya Enterprise-nak van realitása, ezen dolgozhatna több ember, és normális időkereten belül (1 év) befejezhetnék.
Persze ez csak úgy 90 centis lenne, nem 4,5 méter :-)
Zoli 393675 2006. szeptember 6. 12:23
Válasz erre
Szia Bundes!
Nem lesz itt "polgárháború", csak tisztázni szerettem volna Zebivel, hogy mire is gondoltál. Egyébként szerintem először össze kéne gyűjteni a makettolókat, aztán utána lehet részletesebben megtervezni a dolgot. Mert ez így tényleg elég valószerűtlen. És én még mindig a kisebb hajókra szavazok, a kevesebb munka és szakember miatt, így is bőven lenne mit építeni rajtuk.
z
Bundesign 393674 2006. szeptember 6. 12:01
Válasz erre
centre island.jpg méret: 40.9 KB
aft. island.jpg méret: 19.9 KB
grp hull.jpg méret: 18.8 KB
port bridge.jpg méret: 32 KB
1:96 HMS Hermes

és itt agallériákba még találtok jópárat

www.carrierbuilders.net/
Bundesign 393673 2006. szeptember 6. 11:58
Válasz erre
construction.jpg méret: 56.2 KB
grp plug.jpg méret: 41.8 KB
ext. elevator.jpg méret: 48 KB
island funnel.jpg méret: 61.9 KB
na most elösször is! senkinek nem kötelező beleszálnia, vagy morálisan támogatnia! de mielött polgárháború tör ki, a hajó másnak a nyakába varrása miatt, csak úgy megjegyzem, egyáltalán nem lehetetlen! rengeteg ember van, aki foglalkozik sajátépítésű bazinagy hajókkal! és aki nem hiszi, járjon utána! velük kéne felvenni a kapcslatot! és a kidolgozás? nem lehetetlen! pl nézzétek ezt! itt egy saját építésű 1:96os Yorktown, és rengeteg hasonlót lehet találnni mai hajókban is! és most már nem azért hogy izéljak, meg feszegessem a témát, de ha 1!!! ember ilyet tud építeni, na ne már hogy egy csomóan ne tudjunk egy picivel nagyobb méretarányt csinálni, mert akkor az eléggé cikike lenne
ChevyG 393671 2006. szeptember 6. 09:15
Válasz erre
lenne pár kérdésem, amikre régóta nem találom a válaszokat:
-fa v fém légcsavar(tollai) voltak a Ki-84 Hayate-nak?
-milyen anyagból volt a gép sárkány szerkezete?
-milyen szinü lehetett belül a gép?:törzse, motortér, motor és a pilótasfülke közöttti rész

Nagyon fontos lenne!
Zoli 393670 2006. szeptember 6. 01:21
Válasz erre
Asszem ezt Bundesnak kellett volna címezned! Ő volt az ötletgazda, ő javasolta, hogy sokan építsenek valamit, és mindenki azt, amit tud. Mint alább már leírtam, én csak próbáltam ötleteket adni, és bizonyos alapvető dolgokra felhívni a figyelmet, egy szóval sem említettem még, hogy én benne lennék, max repülővel tudnék besegíteni, mert hajókhoz nem értek. És azt se írtam, hogy a semmiből tudnék valamit is csinálni, mindent szót hadd ne kelljen elmagyaráznom. Egyáltalán nem arról van szó, hogy szépen kitaláljuk, a többiek meg megépítik. Mint említettem, én is kis esélyt látok a terv megvalósítására, tehát ha minden feltétel adott (pl van olyan is, aki tud tervrajz stb alapján hajót építeni), akkor esetleg lehetséges. Amúgy a hajót talán annyiból könnyebb megépíteni semmiből, mint egy repülőt,hogy aránylag egyszerű formája van, esetleg kisebb makettek alapján is el lehet indulni, a gond inkább a részletekben lenne. De mégegyszer hangsúlyozom, ha minden feltétel adott, akkor talán lehet a dologból valami! És a "világmegváltó ötlet" nem az enyém volt.
z
Zebi 393669 2006. szeptember 6. 00:25
Válasz erre
Zoli!
Ez az, hogy másra várnátok a hajó megépítését. Nekem is vannak világmegváltó ötleteim, csak megvárom, hogy valaki más valósítsa meg helyettem :-)
Ha adok fényképeket meg méretarányos rajzokat egy repülőgépről, mondjuk egy F-16-ról, meg bírnád építeni 0-ról indulva úgy, hogy még aránylag tűrhető is legyen?
Gondolom egy átlagos makettező nemigen boldogulna a feladattal. Egy hajó meg némileg nagyobb, mint egy repülőgép.
Zebi 393668 2006. szeptember 6. 00:19
Válasz erre
Az egésznek az a lényege, hogy építsünk maketteket, és közben érezzük jól magunkat.
A téma megvan hozzá. A dolognak ugyanaz az értelme, mint ha elmész a helyi klubodba, és ott építed a makettedet. Elbújhatnál otthon is, de sokkal jobb, ha közben tudsz a többiekkel kommunikálni. Megoszthatjátok például a tapasztalatokat, megmutatjátok egymásnak, mi tetszik, mi nem. Megoszthatjátok az erőforrásokat, pl dokumentáció, háttérismeretek. Stb.
Az hogy többen egyszerre építenek valamiket, talán másokat is arra ösztönöz, hogy bekapcsolódjanak, és a szakértés mellett valóban építsenek is valamit (akinek persze nem inge...) Akit meg az egész nem érdekli, az még mindig nyomhat PageDown-t.
Zoli 393667 2006. szeptember 6. 00:12
Válasz erre
A csoportépítésnél még mindig eltér a véleményem, én másképp látom, de inkább nem akarok vitatkozni.

A dioráma esetében teljesen egyetértek, tervezés nélkül neki se szabad kezdeni. Tudom, hogy vannak bizonyos "szabályok", amiket célszerű betartani, de ha egy konkrét eseményt szeretnél megjeleníteni, akkor ezeket talán figyelmen kívül lehet hagyni pl zsúfoltság. Ha kép alapján tervezel, akkor elég egyértelmű.

Igazad van abban is, hogy nincs semmi tapasztalatom dio építésben. (Pár éve egyet elkezdtem, de azóta se foglalkoztam vele, meg ha fejből csinálom, akkor nagyon bizonytalan, hogy mi is legyen.) Azt azért tisztázni szeretném, hogy én egyáltalán nem biztos, hogy részt vennék benne. Ha igen, akkor csak repülővel, mert hajóhoz nem értek. Nem arról van szó, hogy ketten csinálnánk az egészet, hanem sokan, így a hajót is olyan, aki ért hozzá. Én eddig csak okoskodtam, hogy mire figyeljenek a többiek, és nem állítom, hogy ez könnyen megvalósítható. Tényleg kissé reménytelennek tűnik, de ha minden megvan hozzá, akkor meg lehet valósítani. Szóval reálisan nézve kétséges, de nem lehetetlen. Ha nagyon bizonytalan az egész, és nem látom, hogy ebből lesz is valami, akkor neki se kezdek. A lényeg, hogy ugyanazon a véleményen vagyok, mint Te, hiszek Archynak is, tehát én se sok esélyt látok rá, de hátha mégis megvalósítható.
Az anyahajók általában olyanok, hogy sok gép van kis helyen, lehet, hogy a többségnek nem tetszene, de attól még élethű lenne, és meg is néznék. Bár felőlem lehetne akkor kevesebb géppel is, de akkor meg kissé feleslegesnek érzem az egész hajót, sok lenne az üres tér.
z
Solo 393666 2006. szeptember 6. 00:06
Válasz erre
És mitől lenne ez együtt készülés. Legalább mondanál valamiylen témát. Ez olyan, mintha azt mondanám, hogy építsünk eggyütt tankokat Óvárra, mert lesz 35-ös csörömp kategória. Ez olyan spanyol viaszos dolog. Nekem ez nem csoportos építés ,mert azon kívül, hogy ugyanabba a kategóriába fogtok nevezni nincs semmi ami csortá tenne titeket. Szal mi is az értelme ennek? Elosztjátok ki mit fog építeni? Ennyi? Vagy lesz valami kreativitás is benne?
Zebi 393665 2006. szeptember 5. 23:45
Válasz erre
Solo!
Megfordítom amit mondtál: ha úgyis többen készülünk erre az Öböl háborús témára, akkor miért ne tehetnénk meg itt, együtt?
Bendeguz 393664 2006. szeptember 5. 23:42
Válasz erre
Bunde!
Helobelo, engem meg kihagysz??? Szóval véssél csak szépen oda az éptők táborába, akármilyen méretarányban és korszakban épüljön is az a hordozó, én legalább egy gép építésével szivesen beszállok(habár én még eléggé kezdő vagyok).
Aztán volna egy másik észrevételem: mindenki azon akad fenn, hogy hogyan lehetne hurcolászni egy 4,5 m-es makettet...a válasz: sehogyan, mert óhatatlanul is bekövetkezhet a sérülés a bagy méretből adódóan. Erre volna egy megoldás, bár ez csak akkor kivitelezhető, ha az építésben résztvevő összes makettező beleeggyezik: amikor elkészültünk vele és esetleg sikerül vele eljutni Móvárra, vagy Szolnokra, fel lehetne ajánlani a Hadtörténeti múzeumnak, mint kiállítási tárgy(a klub és az építők nevének feltüntetésével) szerintem egy ilyet tutiszáz, hogy elfogadnának(főleg, hogy részükről csak a vitrint kell állni hozzá), és így legalább jó helyre kerülne. de hangsúlyozom, ez csak egy ötlet és csak akkor műxik, ha mindenki beleegyezik.
Bende
Solo 393663 2006. szeptember 5. 23:41
Válasz erre
Ha már mindenképp ilyen csoportos építést terveztek, nem lehetne magyar témát keresni. Ha Óváron úgyis lesz Öblös kategória, szerintem feleslegess mégegyszer megszervezni. Aki akar úgyis nevez rá valamivel.
Zebi 393662 2006. szeptember 5. 23:32
Válasz erre
Zoli!
A csoportépítés (group build) az, amikor mindenki építi a saját kis makettjét egy előre megadott témában. Mindenkinek elkészül a makettje, mindenki örül.

Igen, a dioráma az amit leírtál. De van "némi" különbség egy jó és egy rossz dioráma között. A különbség sokszor már a tervezésnél eldől. Pilotka múltkor felrakta ide a How To Build Dioramas-t, azt javaslom tanulmányozásra.

A fő problémát abban látom, hogy úgy sejtem, sem neked, sem Bundesignnek nincs különösebb diorámás tapasztalata, és épp egy 4-5 méteressel akarjátok a makettezés eme ágának a megismerését kezdeni. Én azt javasolnám, hogy maradjatok a realitások talaján, és kezdésnek próbáljatok néhány kicsi (1 gépes) anyahajós diorámát jól megépíteni.
Ha nem hiszel nekem, higgy Archynak. Ők ezt már megcsinálták a klubban, csak sokkal kisebb léptékben. Mindenki hozott egy gépet, meg elkészült egy alap. A végeredmény abból a szempontból jó, hogy elmondhatják: ez a klub munkája. De mint dioráma, hát...
Ugye túl sok mindent akar bemutatni kis helyen (sok a gép), és nincs az egésznek középpontja.
Vagy gondolj Ákos diorámájára (Karbantartás hadművelet), ami eredetileg három gépesnek készült, de a három (már a három is!) túl sok volt, ezért kettévágta az egészet.
Bundesign 393661 2006. szeptember 5. 23:27
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67.